За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Norman Granz
Рейтинг: 1416 НеутралноСоциализмът развращава цели нации, залагайки бомбите, които един ден ще ги взривят:
er/8698033/New-Labours-toxic-legacy.html
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.[Tony Blair] made one crucial mistake as he set out to create a Labour client state. He did not give people hope or self-respect.
Indeed, [Blair] made it economically irrational for many people to seek work, thus turning unemployment into a way of life.
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/law-and-ord
Прочетете целия анализ, струва си.
ARRI
Рейтинг: 1416 Неутрално"Потискащата истина е, че на дъното на нашето общество има пласт от млади хора без умения, образование, ценности и стремежи... Никой никога не им е предлагал да изпитат привързаност към каквото и да е - най-малкото към страната или общността.''
Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!Ясно. С една дума-несретници. Или с други думи, системата създава полезни идиоти. А кой стои зад системата ? Защо този т.нар. политически елит, допусна обществото да е без образование и без ценности ? Защото неукия, глупав и мързелив човек, по - лесно бива манипулиран и контролиран. Ей за тва. Вместо с десетилетия да раздаваха помощи, да бяха направили образованието достъпно и задължително. А не вместо на училище, да си седят в къщи и да гледат как родителите им пият бира по цял ден и гледат телевизор. А на края на месеца отидат и си изтеглят социалната пенсийка . ''Чиста работа'' си казва малкия търтей и заживява като родителите си. Помощите им изиграха лош майтап там. Интересното тепърва ще се случи, когато постепенно им ги орежат. Не само в Англия. А и във Франция, Италия, Испания.......... !!! Така, че очаквайте несретници-идиоти да залеят цяла Европа .
kirkor
Рейтинг: 789 Неутрално"Силата на европейската демокрация ще се измерва според това доколко обществата успяват да променят ценностите си спрямо реалността, в която се намират." Усукано по килифарски! Да променеш ценностната система значи да срутиш моралните устои и основните социални репери на обществото. Това само европейските демокрации ли касае? Ами арабските революции? Само Щатите засега успяват посредством печатницата на долари да балансират. Не се ли задъхва във вътрешните си противоречия политичекият, финансов и социален ред, установен в света през последните 60 години? Вижда се, че във финансовия сектор вече се набира критична маса, която може да предизвика взрив. Социалният сектор само чака взрива на детониращия заряд, за да помете и политическата система. Получи се нещо като модел на водородната бомба. Само че тя, в достатъчни количества, е в състояние да погуби човечеството. А идейна алтернатива няма! Или махалото отново ще удари 120-годишния си екстремум - Английската буржоазна, Великата Френска, Великата Октомврийска?! Коя "Велика" следва след двайсетина години?
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 1046 НеутралноУникално, изчерпателно и безпристрастно!
Това е нещо като първата вълна - вълна срещу общество, в което тези хора не могат да се впишат. Със задълбочаването на кризата причинена от свръхпотреблението, неизбежно свързана с орязване на социални разходи ще има вероятно още такива случаи на мародерства и беззаконие.
Някои се раждат потенциално задлъжнели, а други точно обратното... Моделът е достигнал точка на критично социална непоносимост! Все по-често наричаното "изгубено поколение", днешната младеж както е посочил и авторът въпреки по-високото си ниво на знания от своите родители е обречено на трайна безработица... въпросът е до кога ще го понесът и какво ще се случи след 20 години...
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 1046 НеутралноДо коментар [#3] от "kirkor":
Даже не ми се вярва да е след 20... бих казал до 2020 максимум този модел ще се разпадне...
kirkor
Рейтинг: 789 НеутралноДо коментар [#1] от "dodge_ram": Прочетох! Общо взето, боза! Социализмът на Блеър му бил виновен! Блеър е социалист, колкото аз съм свещеник! Бръкнете и разровете по-дълбоко, в корените на системата, скъпи!
kableshkov
Рейтинг: 676 НеутралноХаха, не социални помощи, а реалната им интеграция в обществото играе голямата роля. Зинедин Зидан в Париж е перфектен пример как алжирец може да се интегрира. Хвърлянето на помощи само по себе си без отчет е безсмислено.
kirkor
Рейтинг: 789 НеутралноДо коментар [#5] от "nqma zna4ka koi": И това е възможно, ако по-рано настъпи сблъсъкът на титаните. Той може да катализира събитията.
vassilun
Рейтинг: 4926 НеутралноДо коментар [#7] от "kableshkov":
Не! "Хвърлянето на помощи само по себе си без отчет е безсмислено. " Не е безсмислено! Вредно е!
hristo1951
Рейтинг: 620 НеутралноТака ще бъде и с нашите цигани не се правете че не виждате!
dgidgo
Рейтинг: 177 Неутралнобе какви помо6ти ви гонят тук ве , аз живея в лондон , реално помо6тите са 53 паунда на 4овек на седмица , които покриват само храната . аз живея в лондон и пла6там 740 паунда за малък апартамент и пла6там 100 паунда на месец кансел такса , от тези кансел такси се пла6тат жили6тата на безработните , като остават дори много , ама много пари за заплати на об6тинската администрация . пла6там с удоволствие тези 100 паунда кансел такза , 4е знае ли се ,мога един ден да остана без работа
Raging
Рейтинг: 845 Неутрално"Тези, които могат да си позволят да плащат все по-скъпото обучение в университетите, се чудят защо след това все по-трудно си намират работа, след като говорят по няколко езика и знаят много повече от родителите си. Те засега не се бунтуват."
По някакъв начин се отъждествявам като един от тези младежи и не знам защо, но все още имам надежда за себе си. Не й остава още много обаче...
dgidgo
Рейтинг: 177 Неутралностатията казва много истини и някои малки неистини
ARRI
Рейтинг: 1416 Неутрално[quote#12:"ragingcajun"]По някакъв начин се отъждествявам като един от тези младежи и не знам защо, но все още имам надежда за себе си. Не й остава още много обаче...[/quote]
.
Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!Не си прав . Не се отчайвай. Ти си направил най - добрата инвестиция за млад човек. Образованието. Мързеливите несретниците ще си оттечът по каналния ред, и повече за тях няма и да чуем. Както и не бихме чули, ако не бяха подпалили Тотнъм. До като за теб, ще чуем със сигурност. И то при много добър повод . Сигурен съм. Смело на горе ! Там винаги има място за хора като теб
Дедо Либен
Рейтинг: 1409 ЛюбопитноБраво на автора - за пръв път по темата чета един задълбочен анализ на случилото се!
Това, което се случи в Англия и породилити го причини трябва добре да бъде анализирано от нашите Социолози и Психолози. На базата на този анализ, Полицията трябва да разработи стратегия за противопоставяне на подобни прояви у нас. Как би реагирала Полицията и Жандармерията ако в градове с голяма циганска популация (безработни и неграмотни, на социални помощи) тръгнат да безчинстват и мародерстват БАНДИ? Властта трябва да вземе ефикасни превантивни мерки, ЗА ДА НЕ СТАНЕ ПАК, ЗИМАТА НИ ИЗНЕНАДА И НИЕ СМЕ НЕПОДГОТВЕНИ!!
dimitar1961
Рейтинг: 676 НеутралноЧудно ми е, че само един от коментиращите е направил проекция на този проблем към България. Да, кои са тези в България, които получават помощи, детски надбавки за по 10 деца и т. н? Те не се бунтуват - те крадат всичко, до което могат да се докопат. Нека не си правим илюзии, че те могат да се интегрират в нормалното общество. Те са свикнали да живеят чергарски, това е тяхната традиция и е глупаво да се опитваме да я променяме. Но помощите, това, че си затваряме очите, когато те не си плащат тока и водата - това естествено не е решение. Трябва да се състави строга обществена програма, чрез която те да бъдат включени в някакъв вид трудова заетост - ако не искаш, няма помощи!
Дедо Либен
Рейтинг: 1409 ЛюбопитноИма ли представа Цецо, как ще действат подчиненине му слови структури при едни масови безредици от страна на циганите, примерно в Сливен, Лом, Столипиново, Факултето или другаде, където има големи цигански общности? Та полицаите през деня ги е страх да припарят в циганските гета, камо ли при масови безредици вечер. Та циганите са със самочувствието на ненаказуеми и затова не си плащат тока, водата, данъците и никой нищо не им прави!
Време е, властта и обществото да е наясно КАК ЩЕ СЕ РЕАГИРА ПРИ СИТУАЦИЯ, ПОДОБНА НА ТАЗИ, В АНГЛИЯ!!!
bane_man
Рейтинг: 120 НеутралноНаистина много добра статия. Посочва точно причините за проблема. Как бих искал тази истина да достигне до повече хора, но уви. Точно тези хора никога не могат да осмислят казаното :(
--==[[(( BANE ))]]==-- <a href="http://www.eigri.com">igri</a>Публикувано през m.dnevnik.bg
борко
Рейтинг: 1296 НеутралноИ аз мисля, че статията е доста добра и ичерпателна. Авторът се е спрял и на един аспект, който по понякога се пренебрегва, но мисля, че е общовалиден за Европа поне. Става дума за начена на живот като цяло и ценностите, проповядвани от медии, политици и обществени личности: "В британското общество, както в никое друго в Европа, поп културата е заложила вътрешно напрежение заради изграждането на идентичност чрез притежаването на вещи. Интелектуалци, политици, медии и реклама внушават, че на хората по презумпция се полага висок стандарт на потребление независимо от личните усилия за постигането му.
If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.В този смисъл, който не постига тази консумация, се чувства онеправдан. "
marquis
Рейтинг: 1085 НеутралноВ България нещата изглеждат с нюанси по-различни. От една страна има около цигански клана и поне още 12 по-малки и по-неорганизирани от основните. Главните кланове са политически коректни и гравитират около БСП, НДСВ, ДПС и напоследък около ГЕРБ. Това са хранени хора от държавата, която им дава средства, а те регулярно и нелегално се въоръжават с цел, ако се случат размирици в техен ущърб да атакуват блажено вярващите, че са някаква сила българи. По най-груби сметки в РБ, шесте основни клана разполагат с поне 25 000 огнестрелни единици. За подобна информация, обаче никоя медия не би си изяла хляба пред т.н. служби. Циганите са организирана престъпна маса, която наброява не по-малко от 1 700 000 души, 2% от които могат да ви зарадват с изстрели, ако атакуват домовете ви. Предполага се, че огромната маса от "полицаи", която храним, може да ескалира етнически конфликт при определен тип съкращения и за това вместо да намаляват, същата група от ден на ден расти и има най-големия бюджет...
http://www.youtube.com/watch?v=x7dtCJwRIDg&feature=relatedНиколов
Рейтинг: 1034 Неутрално[quote#2:"ARRI"]Вместо с десетилетия да раздаваха помощи, да бяха направили образованието достъпно и задължително. [/quote]
Във Великобритания средното образование си е достъпно и сега. Доскоро достъпно бе и висшето. Така, че не в "достъпността" е проблема. За социалните помощи съм съгласен - те разглезват.
борко
Рейтинг: 1296 НеутралноОще една добра, по мое мнение, статия на Ивайло Дичев по тези теми: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=999339
If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.Хорошо там где нас нет
Рейтинг: 1372 НеутралноПост номер 2 е велик. Статията също. Крайно време е да се каже ,че безполезната измет като тази в Лондон отпреди няколко дни няма място в нашите страни. Само ,че не само да си го говорим това - трябва да се вземат и мерки от безполезните и зловредни меки либерални правителства. Държаватя трябва да има някакви социални функции - колкото иминимални да са - трябват. Например за майчинство , за няколко месеца след съкращване и т.н. Това няма нищо общо с повсевместния зловреден социален строй за печелене на избори залял Европа , който включва даване на социални срещу гласове (заместителя на кебапчетата от нашите ширини).
Хотели как лучше, получилось как всегдаНо тези социални функции трябва да са обвързани срещу някакви културни и общочовешки ценности към обществото. Например - задължително средно образование. Шри липса на средно образование - никакви социални блага от държавата. След като си решил ,че не искаш да следващ обществения строй - ок ,никой не те задължава , но и не очаквай нищо от обществото
м
Рейтинг: 233 Неутрално"но не беше подпалена нито една книжарница."
според една красива мисъл...
Кражбата на книга, дори не е кражба
И в София е пълно с подобна паплач и съвсем скоро ще си патим от нея. Това вече се случва по малките села. Тумби цигани си вършеят и си взимат каквото има и искат, откъдето го има и могат, така че е въпрос на време да дойде и до София свободията от подобен род.
Marin Pavlov
Рейтинг: 733 НеутралноПоздравления за автора. Казано е точно и правилно.
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1416 Неутрално[quote#24:"м"]Това вече се случва по малките села. Тумби цигани си вършеят и си взимат каквото има и искат, откъдето го има и могат, така че е въпрос на време да дойде и до София свободията от подобен род. [/quote]
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯТочно така е! Селата са изгубени, малкото живеещи там ще се наложи да се спасяват!
nicoleta
Рейтинг: 1416 НеутралноМного хубава статия,браво на автора и.
Коментара на ARRI заслужава похвала++++
Ментор
Рейтинг: 1014 Неутралнопричините са относителни прости и чудесно обобщени в цитата в пост #1. Непрекъснатото 'подпомагане' на здрави и прави мързели, без в замяна да се изисква нищо, не може да продължава безкрайно. А спирането му може да има само подобен резултат.
'Подпомагането' разваля хората. На мнозина им изнася да не правят нищо, да взимат парите, да се оплакват по цял ден колко са зле, и в същото време да не полагат и грам усилия да станат по-добре. След известно време човек в такова положение става инертен и затъпява. Затова помощи трябва да се дават само срещу нещо - някаква работа в полза на общината, посещаване на курсове, каквото и да е - само не и безвъзмездно. След като веднъж нещата са изпуснати, е много по-трудно да се направи. Но друг начин няма.
The 8
Рейтинг: 1127 РазстроеноИзключително професионално списана статия - браво, г-н Карабоев! Свестните статии стават кът, така че - успех!
Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!Иначе аз мога да се базирам на цитат от статията, с лек нюанс така:
"Потискащата истина е, че на дъното на НАШЕТО общество има пласт от млади хора без умения, образование, ценности и стремежи... Те не само че не знаят нищо за миналото на БЪЛГАРИЯ, на тях не им пука за настоящето й"
Майстор Балкански (00:00–24:00)
Рейтинг: 1414 Неутрално[quote#666:"Статия"]"Поти скащата истина е, че на дъното на нашето общество има пласт от млади хора без умения, образование, ценности и стремежи... Никой никога не им е предлагал да изпитат привързаност към каквото и да е - най-малкото към страната или общността. [/quote]
"И ний сме европейци, ама не чак дотам..."Това 100% важи и за България
Десен
Рейтинг: 1416 НеутралноКарабоев, ще ти задам все по-популярния въпрос който прави цялата ти статия на пух и прах - защо в САЩ не се случват такива неща
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Свинчуга
Рейтинг: 1163 НеутралноДо коментар [#20] от "marquis":
Обичам да грухтя и плюскам.Ходи се скрий с тези глупости. Заради такива тъпни, психясали и зомбирани от СКАТ пенсионери си купуват оръжие и стрелят по деца.
marquis
Рейтинг: 1085 НеутралноДо коментар [#32] от "Свинчуга":
je-da-stane-strashno-kato-v-kosovo.97250
http://www.youtube.com/watch?v=x7dtCJwRIDg&feature=relatedhttp://www.dnes.bg/reportaj/2010/08/24/car-kiro-mo
http://www.vbox7.com/play:07ad112e
разгледай видеото, другарю Че Свинчугов, не съм го записвал аз, а може би потенциални толерасти, пардон чегеваристи.
d.berov
Рейтинг: 882 Неутралнопреди 2-3 месеца в Испания се случи един много по-смислен и цивилизован протест на 'загубеното' поколение - окупациите на площадите от младежите на тази страна, т.нар. indignados.. в Англия ограгиха магазините, скоро очаквайте включване и в други страни из Европа. А най-страшно и истинско ще стане, когато, описаните от автора като ".. все по-трудно си намират работа, след като говорят по няколко езика и знаят много повече от родителите си. Те засега не се бунтуват." вземат че се разбунтуват и те. В България сме много такива, търпението ни се изчерпва..
d.berov
Рейтинг: 882 НеутралноДо коментар [#12] от "ragingcajun":
..има надежда, но щом и на запад от нас нещата не отиват надобре, надали тук нашето поколение ще имаме по-добри перспективи..
Boriaz
Рейтинг: 620 ВеселоКато изключим цитата на германския вестник по-голями глупости не бях чел!
Искането няма мярка- даването има КРАЙ!1. Няма как английската младеж да е по-зле от останалите младежи по света при положение, че 4/5 от младите по света искат да емигрират в Лондон.
2. От 100 познати, емигрирали в Англия, са се върнали не повече от 5% тотално некадърни или с безсрамно богати родители нашенци. Останалите вече не си идват и за отпуските. Не забравяйте, че тези, които сега се "бунтуваха", живеят там.
3. От статията подразбрах, че Англия е комунистическа държава (което пък противоречи на всички останали информационни източници). По какво съдя ли- ами по мнението на автора, че хората на този остров ги изпращат да работят по разпределение и те, щат не щат, трябва да работят каквото и където ги пратят.
Лично моето мнение е, че това е пагубният ефект на прекаленосоциалната държава. Същите проблеми, които има Англия, в момента имат и държави като САЩ, Япония, Германия. Младежите от тези държави обаче вместо да вилнеят по улиците и да вандалстват си налягат дрипела и развиват кариери. Това, че анличанчетата са решили, че са нация от свръхчовеци и затова трябва да започват да работят "шеф", просто не е вярно. Хора с по три езика, висше образование и над 5 год. трудов стаж по специалноста (като мене) с лопата да ги ринеш. Аз поне познавам над 100 души, отговарящи на тези условия, които отдавна вече не са "младежи". така че да не се репчат толкова, ами да се стягат да работят. Едно време в родната казарма казваха "остави войника без работа и той ще свърши някоя глупост". В Англия видяхме на практика, че не само за войниците важи това.
shumkar
Рейтинг: 354 НеутралноТема за размисъл, или за дисертация: Социалната система и социалната държава раждат престъпност! Лумпените емигрират в Европа, а тези, които искат да работят, емигрират в САЩ.
Yankee
Рейтинг: 458 НеутралноКато не им харесва Британия, да палят платноходките и саловете и да отплуват към Африка, Арабия и Карибите от където са дошли. Ама нещо НЕ ЩАТ!
errata
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#10] от "hristo1951":
"Да, България"[quote#10:"hristo1951"]Така ще бъде и с нашите цигани не се правете че не виждате! [/quote]
Да, щото и те получават по 1000-2000 евро на месец, на калпак подобно на запдните им "събратя".
errata
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#15] от "Дедо Либен":
"Да, България"Дедо, статията анализира обстановката в развита, социалистическа, западноевропейска демокрация.
Ние със социализма приключихме, развита държава определено не сме, а и европейска и демокрация са също малко нещо под въпорос. Така че не ги изпращай нашите социлолози, психолози и полицаи на Албиона, те и тук си имат предостатъчно работа.
Naschenec
Рейтинг: 151 ГневноДо коментар [#17] от "Дедо Либен":
Ненавиждам цензурата , мразя цензурите !До коментар [#20] от "marquis":
Много блудкава статия !...
Пет цитата на кръст и дори едно предложение или намек за нашата действителност няма !
АНАЛОГИЯТА, обаче е НАЛОЖИТЕЛНА !!!
НА ГЪРБА НА НАРОДА ПАРАЗИТИРАТ НАД МИЛИОН И ПОЛОВИНА ХРАНТУТНИЦИ ,които НИЩО НЕ ПРАВЯТ и С НИЩО НЕ ДОПРИНАСЯТ ЗА РАЗВИТИЕТО НА ДЪРЖАВАТА !
ПИСАЛ СЪМ ГО и ПАК ЩЕ ГО НАПИША !
І )) ЦИГАНИТЕ СИ ИМАТ ДЪРЖАВА !!!
И това е най-социалната държава !!
Държава , в която НЕ СЕ ПЛАЩА нито електричество ,нито вода , нито отопление ,нито данъци , не се плаща нищо ...
Държава в която САМО СЕ ПОЛУЧАВА НАГОТОВО всеки месец по някоя и друга стотачка, за да има за кръчмата...
Държава, в която кражбите и проституцията не се преследват , а се толерират...
Проблемът в тази „ държава „ е само един - ЧЕ ТОВА Е РОБОВЛАДЕЛСКА ДЪРЖАВА и робите , които осигуряват парите на социалната държава СА НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНИ, НАПЪЛНО БЕЗПРАВНИ и НАПЪЛНО БЕЗМЪЛВНИ и като типични ИДИОТИ безропотно влачат хомота си !
Тази " държава " се нарича България !!!
"КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ПРОБЛЕМА "
1. Детски добавки да се дават САМО за ДВЕ ДЕЦА !
Който е решил да прави /ражда повече- значи е преценил, че е достатъчно богат, за да ги изхрани !
2. Който прави дете на ненавършила пълнолетие - В ЗАТВОРА поне за 5 години !
3. Който продава дъщеря си преди 18 години - В ЗАТВОРА поне ЗА 5 ГОДИНИ !
А не телевизиите да ми показват разни " пазари " и да правят шоу с тази " цигания " !!
4. Който НЕ ОСИГУРЯВА присъствие на детето си в училище и при повече от 15 неизвинени отсъствия – ЗАТВОР до 3 ГОДИНИ -
5. Който не си плаща социалните и здравните осигуровки - БЕЗПЛАТЕН ПРИНУДИТЕЛЕН ТРУД на най-черната и мръсна работа , докато си ги изплати напълно.
6. Социални помощи да се дават само на тези с по 2 деца и платени / отработени социални и здравмни осигуровки СРЕЩУ задължителен труд при условията по-горе !
Достатъчно ПУСТЕЕЩИ ДЪРЖАВНИ ЗЕМИ ИМА по всички райони на страната - ДА ГИ ПРАЩАТ ТАМ и ДА ГИ ОБРАБОТВАТ и ДА ДАВАТ ПРОДУКЦИЯ !
7. На ЧЕЗ , IVN и другите електроразпределителни предприятия да им се налагат по 100 000 лева глоба за ВСЕКИ СЛУЧАЙ , при който не са спряли захранването за неплатени сметки повече от два месеца !
Същото се отнася и за всички В и К дружества …
ІІ )) ПРИВЕЛЕГИРОВАНИТЕ в държавата НЕ са обаче само циганите !!
ПРИВЕЛЕГИРОВАНИ СА МИЛИЦИОНЕРИТЕ ,ВОЕННИТЕ , ДЪРЖАВНИТЕ ЧИНОВНИЦИ !!
А ТЕ СА ПО-ПРИВЕЛЕГИРОВАНИ ОТ ЦИГАНИТЕ !!!
70 000 типични мързеливци милиционери ,45 000 овчи глави със зелени чорапи , над 450 000 държавни чиновници от които половината НИЩОПРАВЕЩИ ...
Те не са на социални помощи , но това което ОГРАБВАТ е МНОГОКРАТНО ПОВЕЧЕ ОТ ВСИЧКО ОТДЕЛЕНО ЗА
цялата ни социална система, за пенсии , за здравеопазване , за култура !...
А ТОВА Е ОГРОМЕН ПРОБЛЕМ за ЦЯЛОТО ОБЩЕСТВО , което СЪЩО НЕ ВИЖДА НИКАКВА ПОЛЗА ОТ ТЕЗИ СЪЩЕСТВА НАКАЦАЛИ ПО КЛОНА , който вече е ПРЕВИТ ДО ЗЕМЯТА и в предсмъртни стонове се бори да оцелее -- БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД , който ГИ ИЗДЪРЖА !
Хайде , стига с тази " цигания " на гърба на 1,5 милиона да са се накачорили като грозд толкова хрантутници !!!
Ама не било хуманно и не било по европейски !
А ПО ЕВРОПЕЙСКИ ЛИ Е да носим на гърба си цигани , държавни хрантутници ,милиционери , военни - щото и едните и другите са толкова " ценни ", че с удоволствие да ги залееш с напалм и да ги запалиш !!!
maksim2genov
Рейтинг: 676 НеутралноДо коментар [#2] от "ARRI":
Елита не "допуска" изграждането на общество от несретници;той го прави целенасочено,активно и много успешно!
Сава Мутафов
Рейтинг: 845 НеутралноВеликите империи са рухвали под натиска на външни вандали. Великобритания сама си е създала вандалите. Това е цената да бъдеш "империя на незалязващото слънце".
Но под слъцето няма вечни неща.
marquis
Рейтинг: 1085 НеутралноДо коментар [#41] от "Naschenec":
http://www.youtube.com/watch?v=x7dtCJwRIDg&feature=related...бивш военен от Шумен? Бивш Атакист... Ти си... ок.
marquis
Рейтинг: 1085 НеутралноДо коментар [#41] от "Naschenec":
http://www.youtube.com/watch?v=x7dtCJwRIDg&feature=relatedДобре дошъл, приятелю, почитания.
еuroГаньо
Рейтинг: 120 ВеселоЛитературно, но слабичко обяснение.
БС2003
Рейтинг: 233 НеутралноПовърхностно и не сочи корените на злото.У нас журналистиката е късогледа или предпочита да бъде такава-сигурно така й нареждат.Жалка провинциална история.Отвратително.
далекоглед
Рейтинг: 571 Неутрално"В същото време тези хора или не правят достатъчно, за да променят положението си, или системата не го позволява, или очакванията на тази група растат по-бързо от реалността."
..................
По-скоро съчетанието от трите. Какви очаквания може да има едно дете на 10-14 години? Великобритания не остава хората си гладни, социалните помощи са продукт на работещите...Все пак зад всяко желание е нормално да има и някакво усилие да заслужиш това което получаваш даром.
У нас има проблем с бързо нарастващото циганско малцинство. Образованието е задължително, но ромите го смятат за изгубено време. За това вместо да учат в училища, циганетата "учат" живота на улицата - кражби, измами, ровене из кофите за боклук, ефтина дрога. А когато има сблъсъци с тези които плащат реално цената на тяхното полузаконно съществуване - българите, държавата предпочита да си затваря очите. За това тези социални групи са свикнали с усещането, че обществото им е длъжник, без да е нужно те да полагат усилие. Че те са "безправни" при наемане на работа макар, че нямат съответните умения, но имат правото да газят закона както си поискат за да бъдат компенсирани за тази "несправедливост".
sbe331351643
Рейтинг: 1416 ГневноИмам някой друг въпрос - защо държавата трябва да мисли за пълнолетните безработни, които са се почесвали когато е трябвало да учат? Защо обществото трябва да им помага със помощи за 10-те им деца, като лично обществото не им ги е забъркало??? Защо системата трябва да им осигурява работа, като те са безполезни и за себе си...???
Защо ние всички които полагаме усилия за да направим собствения си живот поне по-поносим, които не живеем за надеждата и си налягаме парцалите и бачкаме, трябва да мислим за всички онези които не са положили и минимални усилия... и не за нас, а за себе си????
Защо автора ни пита дали е важно да имаме маркови маратонки и плазма, говори ни за класови различия и факта, че определени кръгове не могат да прескочат онзи праг на бедността...??? Университетите дават стипендии, има възможност да се работи докато се учи навсякъде, стига човек да иска и да се потруди... а за ограничаването на популацията са измислили контрацептиви, които струват колкото кутия цигари.
vik7777
Рейтинг: 676 НеутралноДедо Либене,не полицията трябва да разработва стратегии за справяне с потенциалните бунтове на циганите,а обществото и в частност политиците трябва да се опомнят и да престанат да ги коткат само като електорат чрез социалните помощи ,а циганите да превръщат плоденето си като печеливш бизнес.Тази паразитна,създадена от държавата популация,трябва да разбере,че не може повече да живее с привилегии и че има права,но и задължения.Образованието трябва да стане задължителен елемент при получаването на социални помощи-учи,пращай децата си на училище и ще получиш помощ от тези,които изкарват парите,с които храниш децатаси и себе си.
Deepdish
Рейтинг: 1360 НеутралноБунтът на лузърите! Добре че не избухва в България, че май всички ще сме в това число. А и тука книжарниците може да са спокойни, за сметка на магазините за алкохол, цигари и техника. Повсеместен синдром!
lol
Рейтинг: 1400 НеутралноТе да бяха само отрепките дето са проблемни в Европа... то като цяло всеки е решил че може да има висок стандарт на живот без да работи. Затова и толкова девалвира висшето образование, всеки е решил че като го завърши ще си кюта на високоплатена работа в офис и ще си цъка фейсбука по цял ден. Нали пак дневник бяха пускали статистиките за безработните младежи в Европа... до 30% не пипат работа и харчат парите на техните... е няма как да продължава дълго такова нещо, на изток почват да се интересуват къде отиват резултатите от труда им...
ueli_steck
Рейтинг: 733 НеутралноВ Лондон има твърде много хора и 1 % престъпници пак е доста голяма маса! Ако в едно село със 100 човека някой открадне овца ще излязат 50 и ще му друснат един бой, съответно в Лондон излязоха 5-6 хиляди нищо като процент, но на вид голяма маса хора (при наличието на интернет е доста лесно да се организират всички лумпени)!
В Англия има един вид хора, който разчитат на помощи! Те не живеят твърде зле но са бедни и не образовани! И въпреки че навсякъде пише че са без кауза, това не е вярно! За съжаление те са твърде необразовани за да напишат официален протест или нота, да говорят префърцунено по телевизията! Много е лесно да обвиниш някого че е необразован и престъпник! Това което е довело до там е проблема, държавата е толерирала техните родители да ги отгледат така, дори ги е стимулирала и те също стават родители и се повтаря същото! Това бе протест срещу разликата в класите постоянно набиващите се коли и скъпи дрехи на богатите и дъното на което е тази част от обществото попаднала в затворен кръг без да може да излезе от там!
lol
Рейтинг: 1400 НеутралноОпа ето примера :
n_v_italiia_pogva_maminite_sincheta/
http://www.dnevnik.bg/sviat/2010/01/20/845060_zako
yaga
Рейтинг: 177 НеутралноСтатията преповтаря казани нещо в последните 6-7 дни. Не е нужен голям анализаторски талант, за да се напише този материал, особено ако си се разровил малко в Гардиън и тн.
Ще ше да е добър анализ ако назмери връзката между случващото се в политическата "класа" в Британия, скандалите около Мърдок, увеличаването на таксите за обучение и тн.
Може да се обобщи с една шега, който крие много пластове за анализ:
"They found a building in London full of looted goods......it's called the British Museum."
woland
Рейтинг: 684 НеутралноКонстатациите на английските вестници са или лицемерни, или наивни, в зависимост от това дали могат и искат да видят реалния проблем. А той е, че хора, които не работят и не са на практика част от обществото е естествено да се държат по този начин. За да си част от нещо, трябва не само да получиш, а преди всичко да дадеш/да жертваш нещо за него. А когато си вложил, или жертвал, или дал безвъзвратно нещо към обществото, тогава ще се чувстваш и свързан с него и ще имаш желание да го пазиш. Тези младежи, много от тях "потомствено безработни", няма как да изпитват такива чувства. Нито - към какво да се стремят. Следователно, трябва промяна в модела на поведение на цялото общество, за да няма такива големи прослойки на изключени от него.
Алтернативата е проста:
- или обществото, с цената на жертви, евентуално и финансови, но преди всичко - морални, като например забравяне на политкоректността и замяната й с реализъм, тъй като тези младежи всъщност искат не запазване на модела си, а блага, които могат да заслужат и получат единствено с работа, но за да се включат, трябва цялото общество да се включи също. Това е трудният, но единствено правилен път.
- Или нещата си остават както си бяха, ножицата на доходите продължава да се разширява, прослойките, които са изключени от обществото - също и накрая имаме грозно рухване на системата. Това е лесният досегашен път, който не важи само за Англия, тук, у нас в България, е абсолютно същата ситуацията.
bobhunter
Рейтинг: 289 Неутрално"Лузърите" не са смирени и дори бедни, няма как да бъде тяхно царството небесно. Но може да стане така, че да имат царство тук, на земята, както го получиха комунистическите водачи след октомврийската революция в Русия и лумпенизираните маси по времето на Френската революция. В Америка отдавна са разбрали, че е по- добре да няма лузъри, или ако има такива преди това са им дали възможност да не са такива. Тяхното образование възпитава преди всичко в отговорност за действията, за собствеността, за собствения живот. Обеждава те, че ако нищо не става от теб, единствено ти си виновен за това, а не обществото.
etty1
Рейтинг: 571 РазстроеноЗа мен е най-плашещ цинизма на групата млади професионалисти, които отговориха на въпроса как възприемат "бунтовете": "Чакаме да стигнат до Оксфорд стрийт, че сме си харесали някои неща." Не беше проява на прословутото английско чувство за хумор. Бяха спонтанни. Това са осъществени хора, имат образование, добри семейства, работа. Но нямат ценности. За съжаление важи и за България, нищо, че достигнахме упадъка, преди да се порадваме на разцвет.
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstinblack_prince
Рейтинг: 233 НеутралноВсъщност големия "печеливш" от цялата тая работа вероятно ще се окажат полицейските управления из страната(особено в Манчестър, Ливърпул, Бирмингам и околностите) и нищо чудно повечето от тях да заприличат на Metropolitan където след едни събития от лятото на 2005 рязко намаля броя на невъоръжените служители и някакси вероятно съдилищата ще започнат да гледат по-благосклонно на случаи в които мазната измет е била бита повече от необходимото.
Иначе уви и на Острова обществото си има свойте проблеми(някои от тях доста сходни с нашенските). Факт е обаче, че за да си беден, безработен и живеещ на помощи там трябва много силно да го искаш или да е "фамилен" занаят и да си научен така. И с крайно недалновидната политика на Камерън по отношение на образованието, то си остава достъпно, а работа има колкото щеш само дето нискоквалифицираната е ниско платена(като навсякъде по света) и изисква да си скъсаш задника за съвсем малко повече пари отколкото са помощите. А мазните лайна дето погромаджийстваха да се благодарят, че министър-председателя се казва Дейвид Камерън а не Маргарет Татчър иначе полицията щеше да бие много по-здраво а Уейкфилдския дрънголник щеше да се пренасели
борко
Рейтинг: 1296 Неутрално[quote#55:"yaga"]увеличаване о на таксите за обучение и тн. [/quote] Безспорно, таксите са увеличени, но не мисля, че са непосилни. Годишна такса за приличен университет е около 3500-4000 паунда - сума, която мисля, че може да се изкара и с неквалифицирана работа (пример: http://www.birmingham.ac.uk/students/fees/undergra duate/fees.aspx).
If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.И е вярно, че британските пътешественици и изследователи са поотмъкнали туй-онуй от тук и там, но поне са га изследвали, съхранили и изложили в музей, а не са то изпочупили на улицата.
d.berov
Рейтинг: 882 НеутралноДо коментар [#49] от "bgpainter":
защото това е разликата между цивилизацията и варварското племе - че имаме възможност и причина да помагаме на хората, които в момента не могат да осигурят съществуването си. Защото другия вариант е да ги оставим да мрат от глад и в мизерия, както е в много страни в Азия и Африка. Защото някой ден може и аз и ти да се озовем без работа и дом и да искаме някой да ни помогне да преживеем...
Доколко държавата трябва да помага е един друг въпрос, и аз не съм съгласен някой цял живот да живее на социални помощи..
nikola karaivanski
Рейтинг: 1088 Неутралностатията е добра
д-р Петроff
Рейтинг: 733 НеутралноДобра е статията и май е време нЕкой фактори да се замислят за появилото се вече и у нас безхаберчалга поколение.От ставането сутринта вече са ядосани,гневни и избухливи.Някога имаше стремеж у всеки да се представя като умен.Сега умен е обида.В класа на племенника ми, който вдигне ръка да отговори на въпроса на учителя става за общо посмешище.Класа се саморазпадна.На тези деца им е липсвала топлина и любов в къщи и не виждам как те ще дават на своите деца топлина и любов.За съжаление репродуцирането им започна и лошото ще отмине ,ще дойде страшното.Много е плитко да се питате какво ще стане ,ако циганите.....Циганите не са страшни.Безхаберието е по-страшно.Бързо го допуснахме и много.много трудно ще го прогоним или намалим...
ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТZeroOne
Рейтинг: 847 НеутралноДо коментар [#10] от "hristo1951":
ZeroOneЧе то отдавна е така по селата.Ежедневни кражби, мародерства и убийства.Това, че никой не води сататистика и масмедиите си траят, не значи че няма проблеми.Но скоро ще почнат и в градовете(те почнаха де), и тогава нашата беззъба и разгащена държава без армия и ефективна полиция и съдебна система какво ще направи?
ZeroOne
Рейтинг: 847 НеутралноДо коментар [#31] от "Десен":
ZeroOneЩото там има електрически столчета.
The 8
Рейтинг: 1127 НеутралноДо коментар [#49] от "bgpainter":
Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!Не цъквам "-" като цяло, но държа да направя едно уточнение относно "Университетите дават стипендии, има възможност да се работи докато се учи навсякъде, стига човек да иска и да се потруди..."
Неточността е в думата "навсякъде"... Явно не познавате ситуацията във ВИАС/ УАСГ (поне до преди години). Възможността да работиш докато следваш е ... как да кажа - в сферата на добрите идеи като такива. Особено при случаите, когато искаш от теб да стане нещо/някой след обучението.
Да не говорим, че в специалност Геодезия, всяко лято има изведени ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ практики по 1-2 месеца, с което на студента му заминава и половината лято. Да разчиташ на стипендиите е повече от смешно все пак.
Та - никога никой и нищо под общ знаменател. УАСГ все пак не е незначителен университет...
асен георгиев
Рейтинг: 813 ВеселоДо коментар [#2] от "ARRI":
що за глупави въпроси? тук с циганите от сто години не можем да се оправим, да не говорим за масата началгени селянчета, които нито учат, нито работят, но искат да папкат. ако бяха гръмнали десетина от тая паплач за два часа щяха да изчезнат яко дим
sbe331351643
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#61] от "d.berov":
Не казвам, че не трябва да се помага - има доволно много хора в неравностоино положение и за тях не просто трябва да се мисли, но е задължително да бъдат качествено подсигурени.
Говорех за тези които просто ги мързи... а те са много.
До коментар [#66] от "The 8":
Колкото до ВИАС... да, знам каква е натовареността им и да, има смисъл така да са натоварени. Някога много ми се искаше да уча там, но по стечение на обстоятелствата не се записах.... и въпреки натовареността им те си работеха паралелно. Вярно, че си вадеха очите с чертежи веднъж за университета, после и извън него. С това се издържах и аз и по време на ученето и доста след като завърших вече докато работех... с малката разлика, че те работеха за фирми, а аз работех вместо студентите... защото в България просто няма достатъчно фирми за проектиране в машиностроенето, да не говорим за автомобилна индустрия.
Винаги, винаги има начин... ама този начин означава - лишен от почивка, от ваканция, от сън, от купони, от безцелно шляене... въпреки, че и за това оставаше време.
Лелка
Рейтинг: 473 Неутрално[quote#68:"bgpainter"]Не казвам, че не трябва да се помага - има доволно много хора в неравностоино положение и за тях не просто трябва да се мисли, но е задължително да бъдат качествено подсигурени.
Говорех за тези които просто ги мързи... а те са много. [/quote]
Помощи,но достойни,само за хора,които физически не могат да работят.Помощ за безработица - обвързана със обучение,в зависимост от отработеното до момента.Детски добавки - не в брой,а като върната сума от данъци за положен труд,т.е.отглеждаш деца и се трудиш и тогава държавата ти помага.Шофьорска книжка и избирателно право - задължително поне 8-класно образовение.Простички неща,искащи само кураж от управляващите да загърбят предизборнита търговия и да се опрат на активните гаждани,както и те на тях.
Надежда
Рейтинг: 1625 НеутралноДо коментар [#1] от "dodge_ram":
Тъкмо мислех да разгледам коментарите, но вашия изчерпва темата.++++++++++
Леонор
Рейтинг: 177 НеутралноНаистина рядко може да се прочет толкова изчерпателна и акуратна статия. Поздравления за автора!
До коментар [#11] от "dgidgo":
Предполагам, че говориш за помощи за човек без деца. Ако обаче в картинката са включени и деца, помощите значително нарастват, особено, ако майката е самотна. Така им се плаща наем, каунсъл такс + помощи за отопление и храна. Държавата осигурява на "социално слабите" един не охолен , но един доста приличен начин на живот. И макар, че непрекъснато се оплакват, къщите им са пълни с марова техника,носят маркови дрехи и маратонки , до един имат блакбери телефони, ядат "джънк фууд", от скука пият безспирно.......
d.berov
Рейтинг: 882 НеутралноДо коментар [#69] от "Лелка":
проблема е, че активните граждани са малцинство и с техните гласове не се печелят избори, съответно управляващите ще са винаги тези, които се грижат за благото на необразованото и немислещо мнозинство. След още едно поколение проблема ще е още по-сериозен, не само в Европа, но и в целия свят, особено в страните където населението расте експозивно и не се влагат нужните средства за образоването и очовечването на новото поколение..
Margon
Рейтинг: 620 НеутралноДо коментар [#31] от "Десен":
Не се получават не защото там няма такива неща. Принципът на контрол там е съвсем различен и доста по-затегнат. Все пак историята на основаването на Щатите е съвсем различна от тази на една бивша империя с бивши колонии.
mastikata
Рейтинг: 332 НеутралноHello...Norway?
Граждани бият ПРАСЕТА брат!Yes?
Its Britain...
Yes, Britain?
We NEED to borrow someone...
Phaeton.
Рейтинг: 1416 НеутралноБританците си мислеха,че като си приемат имигранти от колониите,ще си ги възпитат и приобщят и след поколение последните ще придобият британските ценности яващи пакистанчета и негърчета,понеже Анджелина Джоли и тя така направила!.
Същото си мислеха всички западноевропейци,дори и скандинавците,които са нямали колонии.
Евтина работна ръка+приобщаване-с един куршум-два заека!
Плюс либерални првителства,плюс либерални псевдоинтелектуалци,осино
Да,ама-не!
Да бяха питали нас!За циганите в Източна Европа!
kirsner
Рейтинг: 571 НеутралноВ основата на всичко стои политическия бизнес, практикуван и експлоатиран от социалисти и либерали. Поколение живеят от социални помощи, защото те са гласоподаватели. И един техен глас е равен на гласа на онези, които работят цял живот и плащат 40% от доходи си за данъци, за да хрантутят първите. От изборната система трябва да започне промяната. Приказките за универсални и еднакви права, включително правото да гласуваш, трябва да бъдат изхвърлени на бунището. Право за глас да губят всички онези, които живеят системно на социални помощи и никога не са плащали данъци.
metalogy
Рейтинг: 789 Неутрално"Силата на европейската демокрация ще се измерва според това доколко обществата успяват да променят ценностите си спрямо реалността, в която се намират."
колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за негоАми не. Тъкмо обратното е. Ако обществото намери сили да промени действителността, като я приближи към изповядваните от това общество принципи, това би било примерът за силата на европейската демокрация.
Другото е едно тъжно поражение. Случват се и поражения, понякога няма и как да се избегнат, но самозаблудата, че това е победа, отдалечва изправянето на крака.
tatkoruso
Рейтинг: 612 Неутралностатията се плъзга по повърхноста, но това не е от голямо значение, в крайна сметка сега в България дупките са другаде. Което в никакъв случаи не означава незабележимост на проблема. Но не вярвам, че в България има достатъчно прозорливи и отдадени политици, който могат поне да поставят проблема пред обществото.
kkk_20
Рейтинг: 1044 Неутрално[quote#76:"kirsner"]В основата на всичко стои политическия бизнес, практикуван и експлоатиран от социалисти и либерали. Поколение живеят от социални помощи, защото те са гласоподаватели[/quote]
Точно в това е проблема. Кризата на ценностите е следствие.
При намаляване на тези помощи ще има още по- големи бунтове. Това е само началото...
phycon
Рейтинг: 233 НеутралноТези, които могат да си позволят да плащат все по-скъпото обучение в университетите, се чудят защо след това все по-трудно си намират работа, след като говорят по няколко езика и знаят много повече от родителите си. Те засега не се бунтуват.
Ами като биват подмамвани от пазара да "ги учат" само на модни "професии" . Т.е. да стават държавни чиновници, менажери на ЕК фондове, чиновници в банки и т.н. Или артисти, художници и прочие "влияещи" на общественото мнение "умници". Просто няма достатъчно работни места за всички толкова "добре обучени" с "няколко езика" или "с високо ценени умения" хора. Не можем да оставим всички произвеждащи и създаващи нови производства професии на Китай, Индия и на другите азиатски "тигри" и "пантери".