За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
izabell
Рейтинг: 1198 НеутралноИскам само мааалко да допълня.Да се създадат паркчета само за кучета.Сега ако поискаме да седнем на зелена тревичка в който и да е парк на София е просто невъзможно?Докога кучетата ще ни взимат зелените пространства не че са много за два милиона?А като се почне косене на тревата картината е неописуема.
stokn
Рейтинг: 338 Неутралномамин златен, айде не се пени толкова! Времето е объркано, ние сме объркани, що не и вие и вашата функция?
- Нерон имал визия за Рим и подпалил града. Ама да не му подпалят задника, обвинил християните. И макар че се самозаклал, известна час от визията му е осъществена
- Теодосий Велики прави "Света София" /след тази "архитектура" просто няма смисъл да се говори въобще/
- ... т.н ...
Просто са следвали визията на господаря, а тя е била хилядолетна - пирамидите, цитирания храм, сан пиетро и т.н. А в момента гопподаря не знае на кой свет е, докога ще е на него, а иска от вас да го увековечите. А вие немате смелост да му кажете, че така не става, а плачкате тук и на много други места
Митев
Рейтинг: 785 НеутралноУстройствените планове, не само на София, а и на повечето големи градове у нас са с къса перспектива и нисък хоризонт!
dokoro
Рейтинг: 173 НеутралноДобър анализ на Павел Попов!
Рано е да се пипа центъра на София. Има по-големи проблеми.
За центъра една безсрочна акция за визуална издържаност - прилични рекламни елементи и табели, съгласуване на фасадите на сградите, поддържане на зеленината, са достатъчни.
antikommunist
Рейтинг: 374 РазстроеноОтносно Евлоги Георгиев колкото е логичен автора в критиката си, толкова и си противоречи... Сам казва, че преди преустройството на площа там трябва да се преустрои транспортната система на столицата, но вместо да предложи нещо в тази насока той изглежда поддържа покриването на реката (която при всичката мръсотия и воня там все пак е една много важна зелена ивица из бетонния град) и превръщането на булеварда окончнателно в основна транспортна артерия/магистрала посред града. Като човек израстнал в региона мога да кажа, че и до сега трафика там е едва поносим а ако се направи това то би упропастило окончнателно една от най-добрите за живеене части на града.
А решението би трябвало да е точно в обратната посока - изваждане на трафика от централните части на града (ако трябва както в Лондон с високи такси за влизане с кола там) доразвиване на градския, пешеходен и вело транспорт и повече зеленина за сметка на автоплатната. Това е европейския път на града. И да допълня, че не е нужно да се правят някакви авангардни планове за това, а само да се разгледат плановете и реализацията им от времето на арх. Иван Иванов от 30те години. Точно в посоката са за която говоря...
antikommunist
Рейтинг: 374 ЛюбопитноПодобно може да се каже и за възстановяването на градската градина, при което най-голямата болка на автора явно е... проблемите с автотранспорта... И критикува плана за тунел (който наистина е смахнат). А решението поне за тази най-централна част на града (Царя), а и не само за нея, а и за целия идеален център - превръщане в пешеходна зона.
И във Виена едно време Кернтнер щрасе и Грабен-а са били силно натоварени улици, Щтефансплац е бил най-натовареното крастовище, и когато са ги правили пешеходни зони, пак някои умници са предричали транспортен колапс, но вместо това качеството на града сериозно се вдигна и сега правят пешеходни зони дори извън стария център (мариахилфер щтр.). Така е и в други големи градове в цивилизования свят.