В началото на етническия път (2)

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Грешка ... оставила дълбоки рани!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  2. 2 Профил на ШпекСаламНароден
    ШпекСаламНароден
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Разбира се , че е грешка . Българските мюсюлмани/или турци/, никога не са били и няма да бъдат истински българи в душите си !


  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Отчуждението се дължи на масовата употреба на думата "помак", а не българомохамеданин, така се внушава че са различни от българите. А емигрантската вълна е характерна за цяла източна Европа, дори за Полша, имаше вчера статия за това в "Дневник". Младите българи също напускат масово България, търсят работа и по-добър живот навън. Помаците даже са облагодетелствани в това отношение със субсидиите за тютюна, които гарантират трудови доходи.

  5. 5 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1120 Любопитно

    [quote#2:"ШпекСаламНароден"]Разбира се , че е грешка . Българските мюсюлмани/или турци/, никога не са били и няма да бъдат истински българи в душите си ! [/quote]
    Какво става в душата на един човек си е негова работа Ако тези хора спазват законите, и си вадят хляба с работа (а не с далавери), пак ли ще искаш да ги изселваш щото
    [quote#2:"ШпекСаламНароден"]никога не са били и няма да бъдат истински българи в душите си ! [/quote]

    И въобще би ли ми обяснил що е то "истински българин в душата" и как се вмества това с възгледите на Апостола на "чистата и свята република" където "...Българи, турци, евреи и пр. ще бъдат равноправни във всяко отношение: било във вяра, било в народност, било в гражданско отношение, било в каквото и да е било. Всички ще спадат под един общ закон, който по вишегласие на всички народности ще се изработи..."?
    До коментар [#2] от "ШпекСаламНароден":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 711 Неутрално

    И това престъпление се размина на болшевишкия башибозук управлявал България под "мъдрото" ръководство на Янко.

  7. 7 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Аз съм твърд привърженик на политиката за преименуване с български имена. Реално ако искаш да си част от България- следва да го показваш. Можеш да си Асен и Боян и да си следваш Пророка. В случая и Турция нищо не може да стори- там има закон забраняващ християнски имена, а се избира от изворни турски. Реално проблема е стар- още Радославов им връща арабските имена за да гласуват за него. Забележете- турците носят турски имена- Еркан, Ердоган, а помаците- арабски. Партията е получила данни от службите за повишаването на бройката на хората с такива имена и религия, като негласно се посочва цифрата 2000000 души. Втория сигнал са данни от западни тогава служби, че май сме избрани отново, като най- слабо звено за започване на атаката на соц системата и вътрешен бунт.Реално държавата трябва да смени изцяло облика си. Акцията не трябваше да спира до изселването на всички, защото това беше момента- бяхме така и така оплюти от всички, но зад нас беше съюзът и никой не смееше нищо. Времето показа, че и ние и те не са готови за съжителство. Така е и сега. За съжаление. Но и те ни отмъстиха- техните кадри от дс създадоха партия, която наложи източването и бедността, и изгони децата на българите по света.

  8. 8 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#5:"Мойше! Толкоз!!!"]Какво става в душата на един човек си е негова работ[/quote]
    Или работа на Бога, а неговите цели трябва да изпълняват хората, както твърдят някои.

  9. 9 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#7:"grayeagle"] Можеш да си Асен и Боян и да си следваш Пророка. [/quote]
    Това не е вярно. "Не подражавай на неверниците в нищо" е казал Пророка. Да даваш на децата чужди (немюсюлмански) имена е "харам" (забранено).

  10. 10 Профил на гинка христова
    гинка христова
    Рейтинг: 221 Неутрално

    а ако нещата са съвсем различни и не става въпрос за смяна на имена а за териториални претенции /подучени от вън/и изселванията да са именно за това - на мен това ми се струва напълно вярно,помислете

  11. 11 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#9] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Турция през миналия век започва изграждане на независима политика по повод изповядването на религията и живота в страната- въвежда латиница, изпраща емисари по малки села да намират стари османски- неарабски имена. Впоследствие и сега повечето новородени са си с техни имена, които не се срещат при арабите да речем.

  12. 12 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Истината за генетичният произход на българите=- който счита, че има по-солидни доказателства за него от ДНК анализа/ по-точно- анализа на митохондриалната ДНК/ да го оспори!
    http://www.dnesbg.com/obshtestvo/akademik-angel-galabov-vgenetitchno-balgarite-nay-mnogo-si-prilitchat-s-naselenieto-na-severna-gartsiya-i-italiyav.html "... А имаме ли генетични добавки от турците, които са били в страната ни над 500 години?
    - Не, нямаме и това е голямата изненада, след като ние сме им давали по кръвния данък момчета и много българки са отишли в турските хареми. Но въпреки това много сме далеч от тях по гени. Българският народ не е смесица с турския, тъй като и двата народа са държали на своята идентичност и почти не е имало смесени бракове. Турският генотип прилича на египтяните и палестинците, а ние от тях сме доста отдалечени..."

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  13. 13 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    И още -http://archive.bnt.bg/bg/news/view/59873/otkritie_za_genetichnija_proizhod_na_bylgarite
    "...Това е най-голямото проучване сред съвременните българи за установяване на техния генетичен произход. Направени са кръвни изследвания на 855 българи и българо-мохамедани. Български граждани от ромски, турски или друг произход не са изследвани. ..Изследването показва, че 5-те века турско робство не са се отразили на генетичните характеристики на българите.
    Академик Ангел Гълъбов - директор на Института по микробиология - БАН: - Тези изследвания показват, че ние сме много далеч от турците. И второ тези изследвания показват изключителна отдалеченост от тюрките и оборват схващанията на редица автори, които дълго бяха поддържани без съществени доказателства за тюркски произход на българите..."

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  14. 14 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    И така- днк изследването показва, че българо мохамеданите НЕ СА с турски етнически произход, а са с български етнически произход, независимо като как се самоопределят.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  15. 15 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    И да ми слагате милион минуса, не можете да промени фактите и днк-то на българите

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  16. 16 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 870 Разстроено

    [quote#0:"Михаил Иванов"]"По следите на насилието (Документи за помохамеданчвания и потурчвания)", излязла през 1972 г. (второто издание в два тома – през 1988 г.) е един от основните идеологически инструменти на "възродителния процес".
    [/quote]
    Не знам към какво ни призовава автора да се откажем от историята си ли за да не дразним турците и помаците? И вместо да обвинява лъжепатриотите и националистите които тогава служеха за прикритие на БКП, да помисли върху собствената си вина как бе използуван от турските агенти и защо комитетът му се спомина без да е свършил нещо значимо, а днес имаме две турски партии и перманентно участие на турската агентура в държавната власт.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  17. 17 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    "...Турците в България са наречени "тюркоезично население"като по този начин се внушава, че това не са турци, а някаква общност, която говори на език от тюркската езикова група..." Това е точно така! Държавата Турция възниква през 1923г., а с думата "турци" се обозначават ГРАЖДАНИТЕ на тази държава, а не етническото мнозинство, населяващо тази държава! Етносът "турци" все още е в процес на формиране, за разлика от етносът "българи", чието формиране/ според историка акад. Ангелов/ е завършило в началото на 11 век!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  18. 18 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Даже и в уикито вече нещата са представени чрез истината: статията " турци""...Конституцията на Република Турция не признава съществуването и самоопределението на етнически малцинства в държавата, а определя всички турски граждани като турци..." Т.е. - все едно всички османски поданици на османската империя- ислямска теокрация - да се считат за несъществуващият етнос" османлии"....Много велик народ били турските граждани- на нас, българите, са ни били необходими около 2 века, за да се формира българската народност, а турските граждани са някакви свръхчовеци, та да формират турски етнос за някакви си 90 години

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 114 Неутрално

    Докога ще се дъвчат тези тъпотии за правата на мюслитата,след като не останаха българи в България?Гледам турците от ДПС са все трудоустроени,сега гласят на служба тези от НПСД.Българската наивност и простотия е безкрайна.

  21. 21 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    [quote#3:"EREBUS"]Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.[/quote]

    Българска Уикипедия !!!!!!

    Промени на идентичността на общността в България


    Българоговорещите мюсюлмани многократно са били подлагани от властите в България на опити за асимилиране в българската нация — покръствания, смяна на имена, принудителни преселвания. Същевременно сред тях има личности и групи, които са се стремели към по-голяма социална, културна, национална и дори религиозна интеграция.[41]
    Първото масово покръстване се провежда през 1881 година от ловешкия епископ Натанаил Охридски, който изпратил мисионери да покръстят помаците в подведомствената му епархия, а правителството отпуснало специални поощрителни средства за целта. Две години по-късно сред помаците започнали да развиват дейност и протестантите-евангелисти, а по същото време в Предбалкана пристигнали суфии, изпратени от Истанбул. Набедени, че съдействат на помаците да емигрират, те били екстрадирани, за да не пречат на започналия процес на християнизация. В това отношение активна роля играели местните власти, църквата и училищният инспекторат. Приемането на християнството било свързано и с натиск и икономическа принуда. В началото правителството приело акта на покръстването с голямо удовлетворение и отпускало финансови средства. Но на заседанието си от 01.09.1881 г. Министерският съвет приел решение да не се дават никакви парични помощи на частни лица помаци. [42]
    Второто масово, насилствено покръстване се провежда в разгара на Балканската война през 1912 г. - 1913 г., което е съпроводено с палежи на населените места и кланета на мирното население. Особено големи жестокости са извършени в селата Жижево, Црънча, Бръщен, Триград, Мугла и Тъмръш. Същите и други населени места впоследствие са заселени от избягали помаци от районите на днешна Северна Гърция от селата Тисово, Почен, Борен, Шурдилово, Манастир и други повече над 100 села, прогонени от гръцките власти през тези периоди които намират убежище в Турция и в България. Правителството на Васил Радославов обаче, с цел да спечели гласовете на мюсюлманите и да си обезпечи мнозинство в Народното събрание с оглед присъединяването на България към Централните сили по време на Първата световна война разрешава и позволява обратния процес за възстановяване на ислямската и етническата им принадлежност и самоопределяне.[43]
    През 1917 година отново са проведени масови репресии над помаците от Гюмюрджинско, Драмско и Неврокопско. Населението е принудено да работи ангария, имуществото му е ограбено, жителите са отвличани, убивани и изнасилвани. Имотите и добитъкът са конфискувани. През тази година и период са предприети едни от най-масовите гонения и изселвания от тогавашните български власти на местното помашко население от тези територии към Турция. След подадени жалби и сигнали от пострадали жители от българските територии до Правителството и Народното събрание на България, репресиите на българските власти са преустановени, при което след Първата световна война част от помаците в пограничните територии и селата от Гърция поради гоненията от гръцките власти и от българските Михайловистки чети, навлезли на гръцка територия, започнали да се заселват в запустелите и опожарени села по южната граница в България. Голяма част от сегашното население на тези български села са бежанци или наследници на бежанците от заличените впоследствие села, находящи се понастоящем в северната част на Гърция. След окончателното поставяне на телените заграждения по границата, продължаващата тиха асимилация и натиск на властите, в знак на привързаност и носталгия по родните места, голяма част от бежанците в България се именували и приели фамилни имена на родното си място от което са прогонени, като Поченски, Тисовски, Буренски, Манастирски, Църънски, Драмски, Кавалски, Шурдилови и други подобни, до окончателната им промяна на фамилиите според съвременната именна българска система през следващите възродителни процеси.[44]
    Третото масово покръстване е през 1942 година. То се подпомага от движението „Родина“, създадено от български интелектуалци сред които били учителите Ат. Караманджуков, Тодор Петков и завършилият Пловдивската духовна семинария Петър Маринов. След 9 септември 1944 година „Родина“ е набедена, че е фашистка организация и дейността ѝ се прекратява, като арабско-мюсюлманските имена на помаците са възстановени. Покръстването не е масов феномен, а отделни хора и семейства преминават към християнството. До насилствено покръстване не се прибягва, тъй като управляващите се страхували да не се получи същия ефект (въстание) като при покръстването от 1912-1913 година. Все пак членове на организация „Родина“ забраняват носенето на някои традиционни символи и насилствено сменят турските и арабските имена със славянски.[45]

    Флаг на Помашката Тъмрашка република.[46]
    В периода след 1953 година властите започват кампания срещу ролята на мюсюлманската религия сред българските помаци. Тя започва с т.нар. паспортизация, която изисква жените да бъдат снимани с открити лица и продължава с редица други мерки срещу религията. С решението на Политбюро на ЦК на БКП от 17 ноември 1956 г. се предвиждат мерки за „народностното осъзнаване на българите с мюсюлманско вероизповедание“, като се акцентира на доброволността и на необходимостта от постигане на идейна убеденост. През този период се провежда кампания по "разфереджаване", която се засилва особено след 1959 г. и на някои места (Барутин, Аламовци, Доспат, Туховища и други) е насилствена. В края на 50-те и началото на 60-те години се засилват процесите на смяна на арабско-мюсюлманските имена на българите мюсюлмани с български християнски имена. Тя е предимно доброволна и обхваща главно местния елит и номенклатура, партийни членове, членове на казионни организации[47].
    По време на т. нар. Възродителен процес през 70-те и 80-те, насилствено са сменени имената на всички помаци в България. Много помаци, вместо да приемат нови имена, емигрират в Турция.[48]
    През 1989 г. се провежда кампания за насилствено премахване на традиционните носии на помаците в Тетевенско.[48]
    След 1989 г. в Източните Родопи започва процес на покръстване на немалко българи мюсюлмани.[49] Роля в този процес има отец Боян Саръев, който е бивш мюсюлманин и полицай, приел християнството и станал свещеник. Първоначално Боян Саръев започнал да посещава по време на литургии църквата “Св. Георги Победоносец” в Кърджали. Там той се запознал с някой си Никола Ламбев, от който вземал християнска литература. След като изучил основните обреди, облякъл расото и с тамошният отец Иван Бонев започнали заедно да отслужват литургиите. По същото време покръстил двете си деца, а заедно с това сключил църковен брак и със съпругата си. През 1989 г. Христофор Събев, водач на Християнския съюз "Спасение" участващ в коалицията СДС, посетил Боян Саръев в църквата, където служел, и там те се запознали. Малко след което в медийното, а не след дълго и в интернет пространството той получил популярност. Втората среща между Хр. Събев и Боян Саръев се състояла на 10.11.1989 г. в София, където му се възложило задача свързана с помаците в Родопите, които той трябвало да призовава към “своите корени”. На 18.04.1990 се състояла среща между Боян Саръев, негови съмишленици и Иван Караджов, на която среща се взело решение да се създаде дружество “Св Йоан Претеча”. На 27.05.1990 г. бил обявен за дякон, а по-късно и за отец в Пловдивската епархия, а също бил назначен и за свещеник в църквата “Успение Пресвета Богородица” в кържалийския квартал Гледка.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  22. 22 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#3] от "EREBUS":

    Я разкажи за българите в присъединените към Гърция български територии.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#23] от "galio":

    Нали знаеш , че в чуждото око лесно се вижда малката тресчица..

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #