Иновативните "таксита"

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 761 Весело

    НАП ще се противи,защото не знае още как да събира данъци

  2. 2 Профил на Технолог
    Технолог
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Тава ми прилича на скрит ПР. Иновацията за която по-горе се споменава е да не се плащат данъци и да се избегнат разходите по лицензирате.



    Публикувано през m.dnevnik.bg

  3. 3 Профил на ръпончо
    ръпончо
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Ако бакшишите спрат да слагат помпи на апаратите си, няма защо да се страхуват от Uber.

  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 826 Неутрално

    През 19 век имало едни хора, които изпочупили машините, защото оставали без препитание и трябвало да се преквалифицират.
    Така стоят нещата в света - всеки си брани кокала дори за сметка на прогреса.
    Пресатвете се например, че отоплителната тръбичка на Росси бъде въведена масово в домакинствата. Какъв вой и писък ще настане от разните енергийни монополи, като почнеш от Топлофикация София до компании като Газпром, BP, Shell, Chevron и т.н. Да не говорим за арабите, че там нещата стават страшни!

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  5. 5 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Защо не пише най отгоре - платено съобщение.Не ми е ясно с какво "иновативните " технологии помагат.

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 826 Неутрално

    [quote#4:"Bulgarische Motoren Werke"]Пресатвете[/quote]

    Омг, представете си, исках да напиша.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  7. 7 Профил на naiden_pravdev
    naiden_pravdev
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Всяка мисъл извън рамката заслужава уважение.

  8. 8 Профил на Димитър Димитров СУПЕР
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    До коментар [#2] от "Технолог":

    Вчера ме вози шофьор с Lexus IS, при условие, че в България работи само евтината услуга UberX, а онзи ден единият водач караше, за да финансира стратъп бизнеса си, а другият беше в Волво и слушаше jazz FM. Ще призная статията за скрит ПР само ако се появят такива таксита.

  9. 9 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    [quote#2:"Технолог"]Иновацията за която по-горе се споменава е да не се плащат данъци и да се избегнат разходите по лицензирате. [/quote]
    А ако аз, когато пътувам за морето например, се обадя на няколко приятели и ги питам, дали някой няма да ходи натам, за да ми излезе по-евтино, и аз ли трябва да плащам данъци и лицензи? Абе оставете хората да работят без да им вземате парите за това! Лицензи, разрешителни, лимити, все от арсенала на комунистите!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  10. 10 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#8] от "Димитър Димитров":

    Бравоооо.Ти си тарикат.Прецакал си всички други.Я сега вземи лист и химикалка и сметни колко километра трябва да мине с този лексус за да изкара някой лев печалба.Да не се окаже че собственика на лексуса няма и понятие че му карат колата в извънработно време.

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  11. 11 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 376 Неутрално

    от както има Uber и Lyft в Щатите не помислям за вмирисани раздрънкани таксита, в които шофьорите не говорят и три думи английски.

    разбираемо е в Германия, където на власт са профсъюзите и големите корпорации, всяка една конкуренция, която застрашава статуквото да бъде забранена. Затова Германия губи все повече и повече конкурентоспособност, заплита се в мрежите на все повече бюрокрация и регулации, докато останалият свят е в бързата лента и им помахва за довиждане

    zenrus.ru
  12. 12 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#10] от "Петър Петров":

    Основното, което не разбирате, е че по презумпция това не е full-time работа. Човек не се опитва да "избие" напълно стойността на колата и разходите. Ако така и така имаш кола, която отговаря на изискванията, имаш и свободно време, което си готов да жертваш, въпрос на личен избор и преценка е да се включиш, ако това което изкарваш надхвърля "допълнителните" разходи по амортизция на колата.

  13. 13 Профил на milenmihailov СУПЕР
    milenmihailov
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Как да не плащат данъци, нали плащането е по картова транзакция и може да се провери винаги...

  14. 14 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 815 Весело

    До коментар [#2] от "Технолог":

    Уж си "технолог", а не си обърнал внимание, че услугата е напълно прозрачна.
    Т.е. всяко плащане минава по банков път.
    Понеже и в НАП са такива пишман "технолози", като теб, та затова не могат да измислят как да обложат доходи, които са документирани със банков превод.

  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#11] от "S.P.Q.R.":

    добре сега щом Щатите са толкова отворени за бизнес, как ще коментираш тоз Jones Act

    The Merchant Marine Act of 1920 (P.L. 66-261), also known as the Jones Act, is a United States federal statute that provides for the promotion and maintenance of the American merchant marine.[Among other purposes, the law regulates maritime commerce in U.S. waters and between U.S. ports. Section 27 of the Jones Act, deals with cabotage (i.e., coastal shipping) and requires that all goods transported by water between U.S. ports be carried on U.S.-flag ships, constructed in the United States, owned by U.S. citizens, and crewed by U.S. citizens and U.S. permanent residents.
    The Act was introduced by Senator Wesley Jones.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  16. 16 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Германия била губила конкурентоспособност хаха. Германия в толкова години криза продължава да расте. Тази година отново преодоля криза за 3 месеца точно и пак е на ръст.

    Иначе статията си е ПР от всякъде. Копърки нема защото има пределни цени, защото има лицензионен режим и защото ДАИ ги проверява редовно, така че такси без лиценз нема как да се движи вече. При юбер проблемът не е, че ще те излъжат в цената , проблемът е сигурността - колата не минава същите технически критерии, няма застраховка за пътника, а реално и ГО дори няма да важи ако застрахователят разбере, че колата е ползвана за професионален превоз. Отгоре на всичко без мощно субсидиране от юбер ще фалира на първия ден.

    Такси услугите в БГ са щато цяло лоши защото са евтини, а не защото има заговор на таксиджии юдеомасони. При тези смешно ниски цени един шофьор изкарва смешно малко пари и за това и таксиджии бачкат предимно хора , които имат проблем да си намерят читава работа в друг сектор. Зелените таксита са по-скъпи и разликата е видима - културни шофьори, обслужване итн

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  17. 17 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 826 Любопитно

    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1%83%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B8

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  18. 18 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#11] от "S.P.Q.R.":

    Така ми разправяха и на мене за Испания.Докато 20 март не цъфнах в едно градче на 20 километра от Мадрид.Такава криза са че направооооо.Улиците им чисти.Хората приветливи.Полицаите са полицаи.Храната е евтина.Горивото си е гориво.Направо живи да ги оплачеш.

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  19. 19 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 376 Неутрално

    [quote#15:"Ф.Нинов"]добре сега щом Щатите са толкова отворени за бизнес, как ще коментираш тоз Jones Act [/quote]
    нормално е една държава да има преференции за свои граждани. за това е държавата.
    в германия има преференции върху отделни играчи в отделни бизнеси, като държавата негласно насърчава монополите.
    германия никога не се е славела като особено бизнес-френдли държава, а подчертано враждебното отношение към Убер, Гугъл, Амазон и т.н. е ясен сигнал за потенциални инвеститори да стоят надалеч. изобщо германците имат много общи черти с руснаците, предвид вроденото им чувство за особеност, неподражаемост и богоизбраност, което, разбира се, е много далеч от реалността.

    zenrus.ru
  20. 20 Профил на sexion_d_assaut
    sexion_d_assaut
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Определено има ПР в тази статия ... прекалено добре е структурирана. На мен не ми става ясно Uber как ще контролират българските хайдуци.

  21. 21 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 376 Любопитно

    [quote#18:"Петър Петров"]До коментар [#11] от "S.P.Q.R.":

    Така ми разправяха и на мене за Испания.Докато 20 март не цъфнах в едно градче на 20 километра от Мадрид.Такава криза са че направооооо.Улиците им чисти.Хората приветливи.Полицаите са полицаи.Храната е евтина.Горивото си е гориво.Направо живи да ги оплачеш.[/quote]

    какво общо има това, с това, което аз написах?

    zenrus.ru
  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#11] от "S.P.Q.R.":

    ето линк за инфо относно тоз Джоунс Акт
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Merchant_Marine_Act_of_1920
    според който товари между щатски пристанища могат да бъдат транспортирани само от кораби регистирани в САЩ, произведени в САЩ, собственост на щатски граждани, както експлоатирани от щатски граждани и резиденти.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  23. 23 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#21] от "S.P.Q.R.":


    Тия думи долу са твои.Пишеш за Германия.Че била губила конкурентноспособност.Ама явно информацията ти е от агенция ЕЖК ( една жена каза ).Или новата агенция ЧвЕФ ( четох в един форум ) .

    А и такситата в Испания са голяма част държавни.Има и частни де.



    разбираемо е в Германия, където на власт са профсъюзите и големите корпорации, всяка една конкуренция, която застрашава статуквото да бъде забранена. Затова Германия губи все повече и повече конкурентоспособност, заплита се в мрежите на все повече бюрокрация и регулации, докато останалият свят е в бързата лента и им помахва за довиждане

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  24. 24 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 376 Неутрално

    [quote#23:"Петър Петров"]Пишеш за Германия.Че била губила конкурентноспособност.Ама явно информацията ти е от агенция ЕЖК[/quote]
    ми не, прекарвам в германия по 6 месеца в годината, другите 6 в щатите. сравнявам от първа ръка.

    разликата в качеството на услугите в едната и другата държава е колосално, както и в цените.

    zenrus.ru
  25. 25 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 376 Неутрално

    [quote#22:"Ф.Нинов"]ето линк за инфо относно тоз Джоунс Акт
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Merchant_Marine_Act_of_1920
    според който товари между щатски пристанища могат да бъдат транспортирани само от кораби регистирани в САЩ, произведени в САЩ, собственост на щатски граждани, както експлоатирани от щатски граждани и резиденти. [/quote]

    какво общо има това с възможността, която се дава на стотици хиляди хора (немски граждани и резитенти) да припечелят някое и друго евро като возят хора в колата си? това в германия не дай Боже някой да направи малко пари - ще го разпънат на кръст.

    zenrus.ru
  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#19] от "S.P.Q.R.":

    Значи забраната на Юбер в Германия е пълна но простотия (не дей остава с впечетления, че съм тръгнал да я защитава), а просто искам да ти обърна внимание, че и във възхваляваните нонстоп от теб САЩ също търговията не е напълно свободна.
    Просто тези неща не се знаят от широката публика гледаща Фокснюз.
    Иначе тва с корабите е наистина яко поне да можеше да се ползват такива, които не са произведени в САЩ, ама цъ.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  27. 27 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#12] от "buran":

    А господина би ли ми казал едно.Караш Лексус за 100 000.Значи трябва да имаш минимум 3000-4000 лева на месец доход.За чий ти е да караш тогава вмирисани пътници в личната си кола за 5 лева и 60 стинки ?????Нещо ви се губи логиката.

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  28. 28 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 376 Неутрално

    [quote#26:"Ф.Нинов"] и във възхваляваните нонстоп от теб САЩ също търговията не е напълно свободна. [/quote]
    естествено, че не е напълно свободна.
    в коя държава по света има напълно свободна търговия без някаква протекция на държавните интереси?
    в германия?
    geh, bitte!

    zenrus.ru
  29. 29 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Пореден PR материалец, който минава за статия. Толкова материали за подобна фирма скоро не е имало. Пък иначе медиите се свенят да назовават имена на компании, санким да не им правят реклама.

  30. 30 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 376 Любопитно

    [quote#26:"Ф.Нинов"]Просто тези неща не се знаят от широката публика гледаща Фокснюз. [/quote]
    а може ли без квалификации от широката публика, която чете билд

    zenrus.ru
  31. 31 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#25] от "S.P.Q.R.":

    значи ти тръгна да обобщаваш как видите ли в САЩ всичко било шест, а в Германия било зле, та реших да ти ударя спирачката да видиш как и в САЩ има доста тънки моменти, за които никой не говори.
    Апропо: Какво общо имат руснаците в тази дискусия?

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  32. 32 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#20] от "sexion_d_assaut":

    Това е разликата, която явно не разбирате - не е нужно UBER да ги контролира - пътниците оценяват всяка кола и шофьор. По този начин се извършва естествен подбор - никой няма да се качи на кола и шофьор с отрицателен рейтинг.
    Също така този плач с разрешителни и други простотии от ДАИ ми е много смешен. Понеже не знаем как минават всички технически преглед в БГ - колко автобуса се запалиха, катастрофираха и въобще колко хора убиха от технически неизправности ?!? Нали уж ДАИ ги контролира ?
    Мисля, че ако подобна система за обратна връзка и оценка се въведе за държавната администрация, може да има силно положителни резултати.

  33. 33 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Любопитно

    [quote#7:"naiden_pravdev"]Всяка мисъл извън рамката заслужава уважение.[/quote]

    Работите на щатна заплата, нали?

    Culus capitem delit
  34. 34 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 116 Неутрално

    До коментар [#5] от "Петър Петров":

    Няма и да ти стане ясно..

  35. 35 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#10] от "Петър Петров":

    Като бивш собственик на Лексус трябва да споделя, че колата е толкова здрава и толкова минимална поддръжка изисква та в крайна сметка излиза по-евтина за каране. Пък и подозирам, че колата не е била чисто нова. Ако е от първото поколение струва до 7-8000 лв, а от второто почват откъм 15 000. Не виждам проблем ?

  36. 36 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#24] от "S.P.Q.R.":

    На Люлин явно викаш Германия.А на Младост - Сащ.Няма иначе логика да си толкова ограничено мислещ.Всеки живял малко на запад,се връща с по отворено мислене и по широк мироглед.

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  37. 37 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 376 Неутрално

    [quote#31:"Ф.Нинов"]значи ти тръгна да обобщаваш как видите ли в САЩ всичко било шест, а в Германия било зле[/quote]
    не съм тръгнал да обобщавам, само споделям лични впечатления от разликата в качеството на услугите в едната и другата държава, които са в резултат на прекалено голямата власт на профсъюзи и големи корпорации с подчертано голямо влияние в политиката.
    сори, но комунизмът никога не ми е бил присърце, аз съм за възможно най-малко вмешателство на държавата в бизнеса.
    никой не казва, че в САЩ вскичко е рози и сини небеса, само че там я няма тази арогантност, така присъща на немците, че са най-великите. започват да стават смешни, малко като франсетата и ла гранд насион.

    zenrus.ru
  38. 38 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Весело

    [quote#27:"Петър Петров"]А господина би ли ми казал едно.Караш Лексус за 100 000.Значи трябва да имаш минимум 3000-4000 лева на месец доход.[/quote]

    Тук пишат предимно хора, които смятат цифрите за досадни. Вашите аргументи не им правят впечатление, защото са дълбоко убедени, че винаги ще се намери кой да ги вози в Лексус за под левче на километър........
    Нали Лексуса е по-хубава Тойота, а те "винаги палят" и никога не се развалят? Какво са за тях 1-2 милиона километра без ремонти?

    Culus capitem delit
  39. 39 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#38] от "pag":

    Мисля, че все още не разбирате концепцията - тук говорим за лични автомобили, а не специално купувани за целта. Не става въпрос за професионално развитие, а за допълнителни доходи в свободното време, при добро желание.

  40. 40 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#35:"john_law"]Не виждам проблем ?[/quote]

    Вие колко километра изминахте с вашия Лексус? Като е толкова здрав, защо не си го карате още?
    Първото поколение е далеч отпреди 2006 г., така че - не става.
    Смело твърдя, че автомобил от среден или по-висок клас от 2006 г. на по-малко от 250 хил. километра пробег в България няма.
    Вземете калкулатор, посмятайте малко и ще видите "проблем".

    Culus capitem delit
  41. 41 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 334 Любопитно

    Ще забранят Убер, ще дойдат 10 нови - не можеш да спреш прогреса, а и е безсмислено!

    1) Не вярвам на апаратчетата на бакшишите! 2) Това, че колите са боядисани в жълто или маркирани като таксита не гарантира, че са изправни или шофьорите трезвени. 3) Защо цял живот трябва да закръглявам в полза на непознат шофьор понеже той никога няма дребни за да ми върне точно ресто?
    Като цяло не се чуствам доволен от тях и не подкрепям нито един от аргументите на съсловието им.

    Модела на Убер ми предлага да ползвам gps-а на телефона вместо неизвестен таксуващ апарат - съгласен съм!
    Предлагат ми възможност да си избирам шофьора понеже всеки има рейтинг - съгласен съм ама много!! (калпава кола = нисък рейтинг; некъпан шофьор = нисък рейтинг; чалга и/или тъпи закачки с колежката в централата = нисък рейтинг и т.н. докато се научат!!!!)
    Предлагат ми плащането да става без да се занимавам да ровя да търся и броя монети, както и винаги да ме таксуват с точност до стотинка/цент - ами естествено, че съм съгласен!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  42. 42 Профил на Кум Вълчан
    Кум Вълчан
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Услугата несъмнено е иновативна, но у нас има регулации и лицензиране на таксиметровата услуга. Става така че те трябва да се наложат на новите таксита или да отпаднат и за старите. От години е ясно че една голяма част от бакшишите не са много стока и до сега компаниите не можеха да се справят с това, пък и нямаха интерес.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  43. 43 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#38] от "pag":


    До коментар [#39] от "john_law":

    А бре защо не разберете че става на дума за пари???? Защо трябва да караш кола като може да си вадиш хляба с правене на мебели принципно.Какви цифри.Ето ви цифри.

    Един мебелист сглобява една секция за 1 час.В края на този час той ще е 120 лева напреде.Инвестициите са му - микробус,винтоверт,макара и отвертки.
    Ако този мебелист вместо да си сглобява мебели,а кара кола какво правиме.За 1 час -двама клиенти.С по 5 лева сметка.Общо 10 лева.За него остават максимум 3 лева.Къде са ви сметките???Нещо не излизат май че.

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  44. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#37] от "S.P.Q.R.":

    Това за арогантността зависи в коя област живееш.
    За Берлин съм съгласен - там е така, хем арогантни, хем гола вода (и кал в ушите).
    Но във Франкфурт/Майн няма таквиз работи.
    Иначе Юбер може да е забранен в Германия, но те пак си действат (въпреки забраната) и никой не смее да изиска глобата от €150хил./ден , защото се страхуват, че ако Юбер спечели делото на последна инстанция, ще могат да искат обезщетение от този, който е активирал глобата и им е спрял дейността.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  45. 45 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 376 Неутрално

    [quote#44:"Ф.Нинов"]Иначе Юбер може да е забранен в Германия, но те пак си действат [/quote]
    аз от тогава на такси в германия не се качвам. тъй като не пия ползвам car sharing и хем ми излиза по-евтино, хем не трябва да слушам радио метропол и да ме удря в носа миризма на некъпано

    zenrus.ru
  46. 46 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 116 Любопитно

    До коментар [#16] от "Батков-вън":

    С извинение половината от казано Ви са глупости.

    Ако ДАИ проверяваше всичко както трябва и ако техническия преглед беше истински, то нямаше да има таксита тип "взети от моргата".

    Одрани, ожулени, в по-голямата част смърди на цигари, шофьора е неприветлив.. А относно колите на Uber - има изисквания за колата, каква да е, на колко години, документи за технически преглед. Няма кола в България, която да няма технически преглед, даже и Вашата. И дори бих се доверил повече на вас, от колкото на някой пиян или дрогиран бакшиш. Относно застраховката, вие имате ли застраховка като си делите пътя с приятел до работа или до морето или като пътувате някъде заедно? Аз си поемам риска с решението си да пътувам в частен автомобил.


    Аз имам и една история, срещу библиотеката зад софийския се качвам в такси с приятел, аз отпред, той отзад. Пътвуваме за Младост. до пешеходната пътека на софийския моя приятел ме моли да дръпна седалката напред, защото му е тясно, аз го правя и оная селски бакшиш като се развика - на никой не му било тясно до сега и да не сме барали седалката. До светофара на софийския бяхме слезли от таксито. Имаше късмет, че не изяде и един шамар.

    Имам и втора история. Миналата събота един ме возеше със 140 на цариградско и задминаваше коли от всяка лента...

    Трета история - преди 3 дни се качвам в такси и чувам - нали няма проблем, че пуша? Вътре гълъбарник, не се диша...

    И двете таксита бяха О.К.

  47. 47 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#40] от "pag":

    Кара го баща ми, моят беше 2003 година на около 250 000км. Този модел го правят до 2005/6 година. Може да Ви запозная с текущото ми Волво на 85 000 км, купено от Германия с цялата му сервизна история на 8 години. Можеше и с предната ми Хонда, пак купена от Германия, на 7 години и 126000км. Това, че си купувате скрап е като цяло Ваш проблем

  48. 48 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Един от сътрудниците ми се премести да живее в Калифорния. Американска шофьорска книжка (италианската му включва всички категории) му е струвала 30 долара.
    Преди 2 години мислих да си сменя българската шофьорска книжка с италианска. В радиус от 200 метра от студиото ми, има 2 автошколи (които извършват и този тип услуга), но когато ми казаха цена от малко под 300 евро, просто се отказах.

    При консумация на газ за 25 евро - плащам 50. Разликата е такса ...

    Не искам да коментирам нищо.

  49. 49 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Абе, а минало ли ви е през ума, че някой с Лексус, Мерцедес или дори Ферари може ей така от интерес да реши да пробва как работи тая работа, дето толкова я говорят хората, без да има каквото и да е намерение да живее от нея? Аре малко по-леко с представителността на изводите.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  50. 50 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#43] от "Петър Петров":

    Голям сметкаджия се извъди, да не си таксиджия случайно?
    Ако таксиджиите искат да са конкурентни, да си пуснат един собствен Юбер и да работят, а не да кибичат по 2 часа на стоянките и да чакат поредната "жертва". Тука вече говорим за ефективност на труда.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  51. 51 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#43] от "Петър Петров":

    Защото можеш да работиш нещо друго, на смени или дежурства, или пък да имаш собствен бизнес или въобще по-принцип не е Ваша работа да смятате парите на другите. След като някой е решил, че му се "връзва" да го прави, не е Ваша работа да смятате вместо него !

  52. 52 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#50] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Не мисля, че може да Ви разбере. Мислене, манталитет - такива неща - трудно се променят.

  53. 53 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Днес явно в Дневник е ден за ПР (или повече си личи поради по-малкия общ брой материали). Моето мнение е, че тази услуга е конкурентна на таксиметровите превози, затова трябва да се постави при равни условия с тях. Много от таксиметровите шофьори са на практика арендатори на коли, а не служители на трудов договор към някоя компания. Щом за такситата има разрешителни, тавани и други подобни, трябва да има и за тази услуга. Кой носи отговорността, например, при катастрофа и пострадал пътник?

  54. 54 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 826 Неутрално

    [quote#53:"murttle"] Кой носи отговорността, например, при катастрофа и пострадал пътник? [/quote]

    За "Гражданска отговорност" да си чувал? Застраховката покрива разходите за всички пътници, които по време на ПТП са в колата.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  55. 55 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#45] от "S.P.Q.R.":

    В Берлин винаги попадам на брадясали таксиджии с по две висши образования, громящи световната конспирация.

    Иначе в Ню Йорк собствениците на лиценз за такси, струващ до $1млн. , сега сигур ша са озъбят?
    Има един индиец притежаващ над сто (100) лиценза.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  56. 56 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#43] от "Петър Петров":

    нали се сещаш, че тези 120 лева не са му чист приход, за да е "120 лева напреде". По твоята сметка този т.нар. мебелист за 8 часа работен ден си осигурява 960 лева. за 20 работни дена 19600 месечно. То тук нямаше да можем да се разминем от мебелисти с винтоверти.

  57. 57 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    [quote#1:"xmm"]НАП ще се противи,защото не знае още как да събира данъци[/quote]
    А НАП какви данъци събират от обикновените таксита?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  58. 58 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#56] от "buran":

    Не е баш така.За един час сглобява.Но има час товарена.Още час проектиране.Максимум два монтажа да прави на ден.А и има разходи все пак - микробус,инструменти,осигуровки.Туй онуй.И доста мои познати мебелисти си го правят това нещо.

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  59. 59 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#58] от "Петър Петров"

    Да де, и аз това казвам, значи не е 120 лева за час сглобяване, а 120 лева за едни 4-5 часа (два монтажа на ден) и след това другите разходи. Излиза едни 20-30 лева на час, без да са приспаднати другите разходи...

  60. 60 Профил на yanne
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "Технолог":


    [quote#2:"Технолог"]Тава ми прилича на скрит ПР. [/quote]Дори не е скрит.Доста явен си е.

  61. 61 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#39:"john_law"]Мисля, че все още не разбирате концепцията - тук говорим за лични автомобили, а не специално купувани за целта. [/quote

    Всъщност личните и "специално купените" автомобили харчат гориво и се поддържат абсолютно еднакво.....
    Още преди 10-ти имаше едни такива "кооптаксита" с лични автомобили - много добре зная как им се връзваше сметката.

    Culus capitem delit
  62. 62 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Весело

    [quote#47:"john_law"]Може да Ви запозная с текущото ми Волво на 85 000 км, купено от Германия с цялата му сервизна история на 8 години. Можеше и с предната ми Хонда, пак купена от Германия, на 7 години и 126000км. [/quote]

    Това че вярвате в Дядо Коледа си е ваш проблем........

    Culus capitem delit
  63. 63 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#54:"Bulgarische Motoren Werke"]За "Гражданска отговорност" да си чувал? Застраховката покрива разходите за всички пътници, които по време на ПТП са в колата.[/quote]

    Не и ако ги возите срещу заплащане......
    За тези случаи тарифите на застрахователите са мааалко по-височки......

    Culus capitem delit
  64. 64 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#20] от "sexion_d_assaut":

    +++! Това не се е случвало досега и надали ще се случи... Няма още измислен начин да се контролират!

  65. 65 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Любопитно

    Добре де, много е хубаво, иновативно, супер, мупер и прочие.
    Я да попитам аз - колко от защитниците на тази "приятелска услуга" ще започнат лично да я извършват с личния си автомобил в личното си свободно време?

    Culus capitem delit
  66. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#65] от "pag":

    Значи Юбер има голямо конкурентно предимство на места, в които разходите за лиценза са най-голямото перо от разходите на таксиметровия шофьор.
    Например в Ню Йорк лицензът струва до $1млн. и собственикът го дава под наем на таксиджиите за няколкостотин долара на ден, на които им трябва повече от половината на дена да го заработят.
    Има шофьори-ентусиасти, тегещи кредит и купуващи собствен лиценз.
    Та в такваз среда Юбер е истински Килърапликейшън... Даже може да го наречем немско-английскта дума "Юберкилър"

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  67. 67 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#54] от "Bulgarische Motoren Werke":

    При търговска услуга е съвсем друго.

  68. 68 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 225 Весело

    Не знам как Петър Ганев стигна до извода, че "услугата се ползва", след като още не е започнало предлагането ѝ
    Но по-важен е въпросът за данъците и осигуровките, които шофьорите на Юбер няма да плащат. Сигурно всеки иска да спести данъци и осигуровки, но това означава, че после ще ползва публични услуги на гърба на онзи, който чинно си ги е платил. Това не е редно и в най-добрия случай е на ръба на закона.

  69. 69 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Весело

    До коментар [#66] от "Ф.Нинов":

    И аз това казвам, даже миналата седмица под статията в "Капитал" бях направил една проста сметка на месечните приходи/разходи при обявените у нас (не във Виена или Ню Йорк) тарифи.
    Ама народа мрази да чете, предпочита да пише........

    Culus capitem delit
  70. 70 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Любопитно

    Ако бях на мястото на собствениците на голяма таксиметрова фирма, по най-бързия начин щях да въведа (като опция към стандартните!) и повикване на такси чрез апликация на телефона, и следене чрез GPS, и рейтинги на шофьорите.
    Колкото до плащането - спорно е, но също може да се мисли желаещите да плащат с карта.
    Клиентите ще са доволни, гаранция, а и контрола ще е тотален.
    Е?

    Culus capitem delit
  71. 71 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#69] от "pag":

    Предполагам в България Юбер ще се наложи толкова, колкото и Макдоналдс, поради същата причина, а именно услугите (човешкия труд) са сравнително евтини.
    Ще получи някакво екзотично място, може би за дълги разстояния.
    Например през нощта от л-ще София да те метнат до Пирдоп или дори до Плевен.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  72. 72 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    До коментар [#54] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Тотално погрешно. Застраховката ГО покрива щетите които ти си причинил на ДРУГАТА кола и пътниците в нея.

  73. 73 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#9] от "lz2":

    Ами оставете ни и нас да работим, без да ни взимате пари от това? Що аз да плащам данъци, а тях да ги оставим?

  74. 74 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#54] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Айде сега иди и питай застрахователя, дали стандартната ГО важи при превоз на пътници срещу заплащане. Защото отговора е НЕ! Има си специални ГО за тези цели и са доста по-скъпи.

  75. 75 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#71] от "Ф.Нинов":

    Съгласен съм.
    Отделен е въпросът дали някой ще има прилична кола и през "свободното си време" посред нощ ще е склонен да вози някого на майната си с нулев шанс за обратен курс.

    Culus capitem delit
  76. 76 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#75] от "pag":

    Значи интересно как и в момента в бълг.провинция има черни таксита разказващи хора и багаж между селата и градовете на цената на автобусния билет.
    С Юбер може пък да усъвършенстват процесите си и да успеят да качват повече хора в определена посока със или без вкл. Юбер.
    Мисля, че българинът пак ще му хване цаката.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  77. 77 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Любопитно

    До коментар [#76] от "Ф.Нинов":

    Възможно, между селата, но не вярвам да са Лексуси.........

    Culus capitem delit
  78. 78 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 727 Любопитно

    Хубаво ни рекламират Убера, но все пак, както немалко от съфорумците отбелязаха, застраховките на колите им не включват превозването на пътници срещу заплащане - тоест при проблем ще има "кой ми с*а в гащите"
    В България една читава компания с добре подбрани шофьори би избила рибата, но няма кой да се сети.

  79. 79 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 388 Весело

    [quote#5:"Петър Петров"]Защо не пише най отгоре - платено съобщение[/quote]
    Като видиш автора и е преясно

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  80. 80 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 877 Весело

    Ганев бе, ти така като ги гледаш Горанчо и Мутрата, според тебе ще оставят ли UberX така да си щъкат на свобода без душене, гърбене и мачкане, така характерни за мутренските банди. Въпрос на дни е групировката да се усети за новия източник за усвояване и да пратят мазна Менда със законопроект за наказателен данък-съществуване на споделените пътувания, плюс тестове като за летец-изтребител на всеки шофьор-споделител, плюс задължително членство в Герб, плюс лицензиране на автомобила от лаборатория на F1, отделно 2-3 стикера за: кръводаряване, за фонда "бърза помощ-полиция", за спортната зала в Пловдив и т.н.

  81. 81 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#20] от "sexion_d_assaut": ≪Определено има ПР в тази статия ... прекалено добре е структурирана. На мен не ми става ясно Uber как ще контролират българските хайдуци.≫

    Не можете? А е толкова просто и лесно. Но мага да ви подскажа, какъв е верният отово. Той е: НИКАК!

  82. 82 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Чудни хора сте, PR та PR... А вие защо се хващате, така ли не се научихте за тези 25 години мозъкът ви автоматично да филтрира и PR неща, и рекламите, и речите на политиците? Да си пишат каквото си искат, нали имате глави да мислите с тях? Или не сте по мисленето и чакате някой друг да го направи вместо вас?

    Да си работят хората и пазарът ще реши има ли живот за тях или няма. И ще стане много по-бързо и по-добре отколкото ще го направи чиновникът. Най-малкото защото чиновникът никак, ама съвсем никак не се интересува какво е добре за нас, други им са на тях грижите и нас ни няма в тях. И защото чиновниците са единици а ние сме много, бързо ще се разбере истината.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  83. 83 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#53:"murttle"]Кой носи отговорността, например, при катастрофа и пострадал пътник? [/quote]

    Същият който носи отговорността, когато те забърше някой пиян шофьор, както си седиш на тротоара и чакаш рейса.

  84. 84 Профил на portocala
    portocala
    Рейтинг: 365 Неутрално

    "Появиха се например зелени таксита, които предлагат високо качество на услугата и са по-екологични."
    Само искам да обърна внимание на това, че хората се заблуждават като си мислят, че зелените Тойоти хибрид са по-екологични от жълтите таксита. Напротив те замърсяват повече въздуха. Имат нисък разход на гориво в града (защото са хибрид), но използват бензин. Жълтите таксита използват газ (основно пропан-бутан). Газта е много екологична. Изхвърля се основно въглероден двуокис, който не е отровен. При горенето на бензин се изхвърлят и отровните въглероден окис и азотни окиси, които са си отрова.

  85. 85 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#8] от "Димитър Димитров":

    Трай си, остави ги да се лашкат във потрошените мръсни кочини на големите фирми! (изключая Зелените таксита разбира се)

  86. 86 Профил на wowbagger
    wowbagger
    Рейтинг: 225 Весело

    Странна реклама в Икономедия, но пък и 40млрд. са сума - дано сте закачили нещо.

    Uber била споделено пътуване

    Във Варна от 2011-та няма голяма такси-централа без таблети и апликации с възможност за "прескачане" на диспечерките.
    Горе-долу оттогава всички централи мислят как да отворят системите си за нелицензирани коли/шофьори без да сгазят законите.

    И ето - почти 4г. по-късно идва "иновацията" с крилати фрази като "споделено пътуване" и "да сте се сетили по-рано" - администрацията да не спи, а да приеме новото .

    Да плашиш таксита с конкуренция - може би най-конкурентния бранш ! Хайде администрацията да отмени изискванията и лицензите им, да са на равни условия с Uber, та да видим.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #