За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
zidane
Рейтинг: 911 Веселодълга, но полезна статия!
най-много харесвам:
"Автомобилите продължават започналото в следвоенните години обсебване на публичното градско пространство, за да достигнат в София невероятен брой на глава от населението, дори сравнено с най-големите градове из Европа. В центъра на града майките с детски колички и хората в инвалидни колички може би вече намират своя подходящ тротоар, но това не е реалността из квартали с дори току-що ремонтирани улици. Дори заради новопостроеното метро – проектът пример от последните години – Столична община е осъдена, че не позволява равен достъп за хора с в неравностойно положение."
oporna_to4ka
Рейтинг: 137 Неутрално"Спасителите на София" да поемат архитектурата на града да видите какво чудо ще направят. Ще заприлича София на Ню Йорк- даа, тези са невероятни!
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
V.Iliev
Рейтинг: 395 РазстроеноПо телевизиите има какви ли не дискусии, но точно за това каква столица бихме искали да имаме - няма.
Не познавам автора на анализа, но очевидно има цялостно мнение. Сигурно има още десетки такива. Защо никой не организира обсъждане? За бъдещето на града след 50 или 100 години. Къде ще се реализират идеите за "Умни градове"? Ако това не се случва за София, как може да се очаква, че друг град ще последва добрия пример?
cinik
Рейтинг: 2772 НеутралноДо коментар [#1] от "zidane":
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Точно се бях подготвил да извадя същия текст. Зачитането на отделния индивид е това, което различава дивашките племена от цивилизованите общества. Начинът, по който изтласкаха от улицата пешеходците, майките с колички и старците с бастуни без грам пиетет, в момента се връща върху обществото по заобиколни пътища и един от тях е именно развитието на града по модела на Манила - град-гето в цялата си площ, където най-добрата идея е да яхнеш сам колата и да се довлечеш до някой чист, осветен и охраняван мол.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2030 НеутралноДиков нанесе тотални и необратими щети на София! Това не трябва да остане ненаказано!
Libertarianism is just anarchy for rich peoplecinik
Рейтинг: 2772 НеутралноЕдин от най-ранните ми детски спомени е - гоня с пръчка гълъбите, накацали между художествената галерия и мавзолея, обаче те си отмъщават, един ми се изцвъква обилно точно на темето. Следва къпане на главата на мивката пред Народния театър.
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Днешните деца няма да имат такива ядове, днес това пространство - жълтите павета, е едновременно кандидат за паметник на културата, кандидат за световно културно наследство и според ОУП на София - "транспортен гръбнак Горубляне-Ломско шосе и Дружба - Люлин"
plynii
Рейтинг: 716 НеутралноВ София няма пешеходни зони, няма обособена стара част на града. Може например пространството между Цар Освободител, В.Левски и Граф Игнатиев да се затвори за автомобили, уличките да станат пешеходни, по тях да има заведения, магазинчета, работилнички, ателиета и др.
lustmord
Рейтинг: 284 НеутралноСофия има нужда на първо време не от главен архитект а от урбанист, който да предложи концепция за цялостния облик на града. Основните критики към Диков освен далаверите бяха именно за това, че града заприлича на някакъв тюрлю гювеч
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 Неутралноако имаше кадърни кмет и архитект под околовръстното с вече минало отчуждаване щеше да има ринг на Метрото и тогава ефектът щеше да е за 100 години напред ! Да ама НЕ !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!cinik
Рейтинг: 2772 Неутрално[quote#10:"КМЕТ В СЯНКА"]под околовръстното с вече минало отчуждаване щеше да има ринг на Метрото и тогава ефектът щеше да е за 100 години напред ![/quote]
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“И жителите на Лозенец щяха да ходят до гарата, като се качват да го хванат от Опитното поле под Драгалевци и после слизат на Требич, за да се върнат малко пеша в посока центръра ?
Сериозно ли мислиш така?
Panda
Рейтинг: 621 Неутрално[quote#2:"oporna_to4ka"]"Спасителит е на София" да поемат архитектурата на града да видите какво чудо ще направят. Ще заприлича София на Ню Йорк- даа, тези са невероятни! [/quote]
Не чета коментари на абонати.Между другото повечето от "Спасителите на София" имат (или може би по-точно е да се каже имаха) същите политически пристрастия като твоите. Но това не им пречи да погледнат реалността в очите.
Между другото авторът (Павел Янчев) не е част от тази група.
Виктор Флоров
Рейтинг: 1304 ЛюбопитноС това население такъв е града.Повечето хора нямат нужда да има други около тях ,затова колата бързо ги защитава.И се поставят само зони и места за показ единственната ценност на София -Витоша се експлоатира по най дивашкия начин, с коли и замърсяване запустяване на "задължителните" търговки обекти безконтролно обуклучаване на всяко място/естестенно човека е над всичко животните нямат тази планина та е за СОФИАНЦИ И ГОСТИ.
Българина не е само прост той е и зилючително мърляв.За него природата е за експлоатация -удоволствие и ресурси.Но скоро удоволствието ще е само в чужбина.
Free person
Рейтинг: 395 НеутралноИ преди,и сега София е на Диков - така излиза!
TonyКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2864 НеутралноДо коментар [#11] от "cinik":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ти май въобще не мислиш в полза на града. един ринг на метрото е задължителен за всяка транспортна схема, както е задължителен и околовръстния път. Освен това може да се изнесат и административните институции по периферията а не да се товари центъра с излишен трафик от автомобили. Ти си млад и може би ще го доживееш.
tucker case
Рейтинг: 672 Веселоумно... ама нема кой да послуша...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...Алф
Рейтинг: 990 НеутралноТрудно е да не се съгласиш с автора. Градът е град само защото в него живеят хора.
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.Градът на хората трябва да има човешки измерения и да създава усещането, че си добре дошъл на всякъде, че е тук за да ти е приятно и удобно. Че той е за теб, а не обратно. Не може да те принуждава да се придвижваш на прибежки или да се завираш по подлези и регламентирани пространства.
Иначе е някакъв мравуняк, збиротък от блокове, които изглеждат добре само от горе - като макет, показван в момента на Първия.
Ghost
Рейтинг: 735 ЛюбопитноПо-евтиното решение е просто ... събаряме София и по европейска програма я изграждаме, като кукла...иначе ни очаква живот в кръпки и подобрения...
Форумът е в будна кома...kokotom1
Рейтинг: 229 НеутралноКачваш се на Копитото. Оттам се вижда чудесно как се се развивал града , когато е имало градоустройство и как се развива последните години - сградите сякаш някой ги е сял на ръка
daam
Рейтинг: 672 НеутралноПрекалено много коли в центъра, затруднено движение, шум и мръсотия.
tsvetko_51
Рейтинг: 838 НеутралноАз не видях, а и автора признава, че той не дава решение/я, и предлага да се събира и анализира информация, нещо само по себе си не лошо, ама докато мине този процес, какво става в града и как ще живеем ние - по-добре или не?
). Да не говорим е всеки от нас и без да е специалист си има свое виждане и одобрява или не нещо което се прави.
По принцип когато стане дума за каквото и да решение за града - много критики и няма решение около което да се консолидират поне част от светилата в областта (примера от статията за женския пазар
Дето се вика може да опитаме тук във форума, какво предпочитаме за женския пазар, да е такъв какъвто е или предпочитаме старото положение.
Да не би виенчани всяка седмица да гласуват какво и как да се направи и въпреки че Виена е редовно между трите града най-добри за живеене, може ли да се каже, че всичко е ОК и няма нужда се пипа.
Иначе темата е благодатна, особено за критични материали, но как да се взимат решения, за да има минимален консенсус, по толкова разнообразни въпроси и проблеми, аз поне не виждам работещ начин.
Judjuk
Рейтинг: 2429 НеутралноАааа..., написали сте писмо на Учителката. Бъдете сигурни, че ви е разбрала правилно. Ще вървите по стъпките на Диков. Бюджетът е осигурен, вашият човек управлява държавата. Видин и Ямбол могат да почакат.
Judjukppopov_67
Рейтинг: 830 НеутралноЕдинственото, което не се споменава в тази "научна" статия е КОЛКО Е ЗАБЪРСАЛ Г-Н ДИКОВ и шайката около него през цялото време на "управлението" му.
И не е ли редно да прекара остатъка от живота си в раирана пижама.