Предпазливо за поскъпването на градския транспорт в София

Редакцията публикува коментар на Юлиан Попов, публикуван във "Фейсбук" профила му.
Искам да защитя, но много предпазливо, идеята за поскъпване на градския транспорт в София. Защо я подкрепям?
Вдигането на билета с 50% ще сложи цената му в средната европейска категория по покупателна способност. Градският транспорт има нужда от инвестиции и те не могат и не бива да идват само от европейски фондове. Ако градският транспорт няма по-високи постоянни приходи, с него ще се случи нещо подобно като онова, което се случи с енергетиката, която бе разядена отчасти (не само) от популистки натиск върху цените на енергията. Всеки друг възглед ми навява носталгични спомени по красивите години, когато билетчетата бяха по 2 и 4 стотинки.
Аргументът за ниските цени на петрола, за това, че евтиният градски транспорт ще намали използването на коли, че хората няма да си плащат, че хората нямат пари и така нататък не са достатъчно сериозни и при един по-обширен спор не биха издържали.
Защо обаче трябва да подкрепим предложението с резерви и много внимателно? За да се развива добре градският транспорт е необходима дългосрочна градска стратегия на мобилността, част от която да бъде поскъпването.
Поскъпването трябва да е съпроводено от друго поскъпване - на паркирането. Безумие е да се смята, че безплатното паркиране е човешко право. Трябва да е съпроводено с разширяване на възможностите за придвижване с велосипеди и пеша. С ангажименти за по-нататъшно подобряване на качеството на въздуха в града. С увеличаване на бързината на градския транспорт. С възможността да се движиш с един билет в различни средства за транспорт. И така нататък. Както и с мерки за подкрепа на най-уязвимите.
София заслужава това подобрение. Помислете малко повече, преди да му се противопоставяте.