Нашенци или граждани на света

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 902 Неутрално

    бла бла, никой няма против движение на хора и капитали, стига да е регулирано и между общности които са се договорили за това. Не може свобдно милиони африканци и азиатци да си влизат в Европа и да им се радваме, сори

  2. 2 Профил на jackdaniels
    jackdaniels
    Рейтинг: 902 Неутрално

    глобализация не е равно на анархия и липса на закон и ред

  3. 3 Профил на garincha
    garincha
    Рейтинг: 233 Неутрално

    И това е професор в СУ.

    God bless Russia!
  4. 4 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 262 Любопитно

    Дойче веле ми сравнява туризма с неконтролируемия поток от неграмотни нелегални мигранти, които отказват да се интегрират и спазват местните закони. Вече съвсем изгубиха връзка с реалността или сериозно ни смятат за толкова тъпи?

  5. 5 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Много приказки за нищо (извън покриването на трудовата норма).

  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#4] от "nemeria":

    Требе да се обработва систематично съзнанието на плебса. Тези грантове за това се дават. И, да, смятат публиката за твърде проста, за да й пробутват такива материалчета, и то редовно.

    До коментар [#5] от "forza":

    Така е. Трябва да се отчете материалчето, за да се получи хонорарчето.

    Иначе по темата - нашенци.

  7. 7 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 135 Неутрално

    Глобализацията се превърна във форма на употребяване на евтини ресурси - капитали, хора и пазари. Проблемът е в това, че като е наклонен теренът само едни печелят и те са по-малко като бройка в богатите демокрации. Естествено е гласоподавателят да се намеси и да гласува с портфейла си.

  8. 8 Профил на stein СУПЕР
    stein
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Нашенци И граждани на света. Едното съвсем не изключва другото.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  9. 9 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    Прав е! Не е опасно движението на хора, а офшоното движение на мръсни капитали.Всички единодушно мълчат за Панама гейт.

  10. 10 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3250 Любопитно

    "Глобализацията е поставила всеки на планетата в конкуренция с всеки друг, всяка страна – с всяка друга. А конкуренцията нито е приятна, нито естествена, тя активизира рефлекса "сигурност".

    Това е вярно, и според мен заради това Тръмпи е толкова против всякакви търговски споразумения и догори с Китай, Мексико и договори като Тихоокеанското споразумение или северноамериканско споразумение за свободна търговия. Явно не му харесва факта, че САЩ има конкуренция по света, и че например САЩ стана търговска сила номер 1 в света.

    Също така, г-н Дичев е прав, че глобализацията способства международната търговията и чуждестранните инвестиции по цял свят. От всичко това се възползват големите държави и големите световни компании. Нещо любопитно по тази тема, този месец Китай отчете повече свои инвестиции по света, отколкото са чуждестранните инвестиции в Китай, ето подробности:

    http://www.bbc.co.uk/news/business-37448573

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  11. 11 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#6] от "Читател - подкрепям budd.bg":


    [quote#6:"Читател - подкрепям budd.bg"]Иначе по темата - нашенци.[/quote]

    С другото от коментара ти съм съгласна, ама тук дали не си сбъркал думата - според мен правилната е нашественици.

  12. 12 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3250 Любопитно

    "И все пак има един парадокс, който не разбирам. Сред цялата тази битка срещу движението – защо масите още не са насочили яростта си към един от най-сериозните вектори на глобализацията, туризма? Наблюдаваме тъкмо обратното: колкото по-горда и самобитна е една страна, толкова по-ревностно тя предлага своя виенски шницел или шопска салата на туристите."

    Тука обаче автора греши. Този месец се случи нещо твърде необичайно във Венеция, Италия. Местното население проведе няколко протеста срещу вълните туристи, които заливат техния град всеки ден. Ето повече подробности:

    http://www.euronews.com/2016/09/13/venetians-march-to-take-back-their-city

    http://www.euronews.com/2016/09/26/venice-canal-comes-to-life-amid-noisy-protest-against-large-cruise-ships

    http://www.telegraph.co.uk/news/2016/08/19/venetians-deliver-blunt-message-to-tourists-you-are-ruining-our/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  13. 13 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Ивайло Дичев да прочете пак книгите на баща си, че после да пише поредния си материал за лошите ''нашенци'' !

    [email protected]
  14. 14 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3250 Весело

    [quote#10:"Иво"] и че например САЩ стана търговска сила номер 1 в света. [/quote]

    и че например Китай * (разбира се) стана търговска сила номер 1 в света.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  15. 15 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Истерията на тема "бежанци"
    ===================

    Бежанско Цунами - има
    но 7 пъти е по-голяма е
    Истерията около бежанците.

    Всички Путинки отпочнаха да оплакват Германия, Скандинавието и т.н. .... 'ма не бойте са за тях !

    Проблемът е войната в Сирия предизвиката от поредната наследствена Мутра Асад поема управлението.

    Още по-голям проблем е Намесата на Руската Мутра е бомбенето на градове, села и хуманитарни конвои.

    Най-големият проблем са Руско-говорящите Мутри на ИД които се толерират от Масква да "седят извън СССР и Раша".
    Те никога няма да се приберат в бившата СССР и Раша защото ги преследва закона и отиват в затвора.

    обобщително

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  16. 16 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 789 Неутрално

    НЕ съм казвал , но да повторя, Дичев , не е лесен за разбиране.
    И доводи от вида, соросид, грант, пише за хонорара, че пък и бил и професор даже, и тем подобни нищо не значещи и доказващи алабалистики, няма да помогне на изричащите тези заклинания да го схванат.
    Той трябва да се чете , не диагонално, а и по няколко пъти, че да се разбере и тънката му ирония и погледа му отправен далеч над хоризонта на много от нас пишещите тук умотворения.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  17. 17 Профил на CINZANO
    CINZANO
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Богът на антропологията започнал да разбира от търговия и икономика. Ма той бил пенкилер, бе! Направо панацея за всики наши болежки...
    Но реално е обикновена латерна и върти една и съща глупава песен, на която се закачат само лявотолерастите...
    Важно е парата да върви...

    Мома, събори Альошата!
  18. 18 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#11] от "nemeria":

    Така е, права си. Все пак, предвид противопоставянето на Дичев между нашенци и глобалисти, предпочитам нашенци, въпреки някои безспорни предимства на глобализацията. Неконтролируемата миграция на всякакви индивиди обаче не е сред тях.

  19. 19 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#16] от "нуцо":



    Я кажи, ти като си го прочел внимателно и си вникнал в тънката му ирония, какво аджеба иска да ни каже авторът?

  20. 20 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 740 Любопитно

    Проблемът не е, че "масите" са категорично против глобализацията, а надигащото се чувство на несигурност в собствената си среда. Хората искат все пак да има някакъв детерминизъм с това хаотично движение на хора и стоки -- повече контрол и ред по границите. Иначе малко са тези, които напълно биха отрекли ползите от по-разхлабеното международно положение. Всеки с предприемчив дух ще намери полза от тази "ликвидност", но все пак да бъде с разумна мярка.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5853 Неутрално

    Нелошо ... и духовито....

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Последните години наблюдаваме един парадокс: вместо да хомогенизира, глобализацията стимулира желанието за оразличаване
    --------------------------------
    Повече няма какво да се чете......
    Преди време разбрахме,че тоя "професор" няма познания по история - Цар Самуил бил пораженец.
    От друг негов текст (любезно непубликуван в Дневник) разбрахме, че одобрява чалгата.
    Сега разбираме , че се учудва на неща, които още Нютон е дефинирал - "Всяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие."

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  23. 23 Профил на cyril_collard
    cyril_collard
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Дичев се оформя като доста читав коментатор напоследък.

  24. 24 Профил на cyril_collard
    cyril_collard
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#22] от "qwertqwert":
    [quote#22:"qwertqwert"]"Всяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие."[/quote]

    Законът на Нютон се отнася до неодушевени прeдмети. Социумът не е изграден от такива ... надявам се

  25. 25 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#24] от "cyril_collard":

    Законът на Нютон се отнася до неодушевени прeдмети.
    -------------------------------------------------
    Мислиш ли?
    Домързя ме да го пиша , но явно е имало нужда - Нютон далеч не е бил само физик/математик.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  26. 26 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Много силна статия, подкрепям я. Нищо чудно, че някои тесногръди патреоти тук вече ѝ наскачаха..

  27. 27 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#19] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Авторът , драги, е казал не , а отбелязал само фактологията , при това парадоксално противоречаща в същността си , отнсно възприемането на глобализацията от отделният индивид , и то в контекста на движението на хората и капиталите , които от една страна се оказаха ценност и полезност , а от друга предизвикаха и по скоро катализираха изначално стаената в нас омраза към другия , различния , с друго изповедание , култура , ценз и финансово състояние ако щете.
    Та те така...

    п.п. И тъй като отбелязах опита ви за ирония, сега да ви чуя вас и по скоро какво ще роди вашата ерудиця, която явно претендирате , че имате далеч в повече от тази на Дичев.
    Тръпна в очакване ...

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  28. 28 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    [quote#1:"jackdaniels"]бла бла, никой няма против движение на хора и капитали, стига да е регулирано и между общности които са се договорили за това.[/quote]
    Ей за това става въпрос: на европееца му трябват документи да отиде в друга държава (като изключим Шенген и държавите в него), а на нелегалните не се изискват никакви документи и за тях никакви закони и регламенти не важат.
    Бежанци, добре, но 80% от дошлите не са такива. След като няма никаква селекция, нормално е народите от ЕС да се настройват срещу практиката на отворените врати.

  29. 29 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1242 Весело

    До коментар [#19] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Може ли аз да пробвам ?
    [quote#19:"Читател - подкрепям budd.bg"]какво аджеба иска да ни каже авторът? [/quote]
    Дичев страда, че след опита за създаването на съветска нация от 1917 до 1990 година, който пропадна, сега и поредният ляв проект за създаването на глобална раса пропада пак пред очите му и се мъчи да си обясни на какво се дължи неуспехът на подобни идиотски идеи - НО НЕ МОЖЕ !!!
    Пак ще опита другата седмица !

    [email protected]
  30. 30 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 233 Весело

    четейки професор дичев спирам да се изненадвам от "професурата " на юлиян вучков...
    кой не рачил у нас, той не е станал професор...
    да дадат на професор дичев телевизонен ефир и телефон за връзка с почитателите му и ще забравите "размисли и страсти"...

    Je suis дани кирилов
  31. 31 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3250 Весело

    [quote#28:"pamela"]Бежанци, добре, но 80% от дошлите не са такива. [/quote]

    Как ти Памела ги изчисли, че 80% от бежанците не са такива!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  32. 32 Профил на Damyan Ganchev
    Damyan Ganchev
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#16] от "нуцо":

    ти и аз, братче ...

  33. 33 Профил на st_kilda
    st_kilda
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Много трол и хейтър сред коментарите. Веднага почнахте раздумка за грантове. Дичев явно е трън в очите.
    А статията е много вярна, за жалост.

  34. 34 Профил на baizuo
    baizuo
    Рейтинг: 808 Весело

    Петък. Ден за дичевизми и други глупости.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  35. 35 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#31] от "Иво":

    хахахахаха - както професор дичев, изчисли преди година, че раждаемостта в сирия преди войната била по-ниска от тази във франция, и че сирийските "бежанци" са 25% с висше, и 50% със средно образование

    http://imedia.bnt.bg/predavanyia/panorama-s-bojko-vasilev/bezhantsite-i-evropejskite-razlomi-25-09-2015?495965

    Je suis дани кирилов
  36. 36 Профил на robotrop
    robotrop
    Рейтинг: 233 Неутрално

    "Обиди всякакви: полският водопроводчик правел дъмпинг на трудовия пазар, румънецът точил социалната система, българинът бил мръсен - каквото им хрумне на вестници като "Сън"."

    Обиди? Нима не е самата истина? Аз съм го виждал с очите си. Хайде, убеди ме, че съм кьорав!

  37. 37 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Абсолютно същите процеси се наблюдават непосредствено преди двете световни войни. През 1913 и съответно през 1938 светът достига нива на глобализация, невиждани до тогава. За съжаление както през 20 век, така и сега - има твърде много хора с твърде големи политически и икономически интереси от разделение, противопоставяне и война.
    Дано сме си научили урока.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  38. 38 Профил на baizuo
    baizuo
    Рейтинг: 808 Весело

    [quote#29:"karabastun"] поредният ляв проект за създаването на глобална раса пропада пак пред очите му и се мъчи да си обясни на какво се дължи неуспехът на подобни идиотски идеи - [/quote]


    хахаха! Точно!

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  39. 39 Профил на cyril_collard
    cyril_collard
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#25] от "qwertqwert":

    Има ли значение какъв е бил? Законът му се отнася до предмети. Човекът има разум, следователно има силата да прецени дали да противодейства или не

  40. 40 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 778 Неутрално

    В статията се смесват няколко неща:
    Протекционизъма в САЩ няма нищо общо с нациалнализма, никой не повдига и дума с/у индийци, латино американци или китайци които работят законно и си плащат данъците в САЩ. Проблемът е че международните споразумения дават предимство на фирми които са в юрисдикции с по-малко законни ограничения, примерно: завод за пластмаси си измества производството в Китай, защото там няма стриктни закони за безопасност или екологична защита, което не бе първоначалната цел на свободната търговия.
    Българщината не е в това да развиваш Българското знаме и да носиш тениска "България на три морета", а в това да научиш децата си на Български, да обичат българският фолклор и да могат да играят няколко хора и с гордост да казват, че са от български произход, това е идентичност, в света на Интернет ние имаме нужда да сме различни от тълпата.

  41. 41 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 928 Неутрално

    [quote#15:"barcelonski"]Бежанско Цунами - има
    но 7 пъти е по-голяма е
    Истерията около бежанците. [/quote]
    И Бежанско Цунами няма,има изливане на фекални води,където миризмата е повече от вредата.За истерията и путлероидите си прав

  42. 42 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    Дичев е напипал доста неща по-горе, други интерпретира малко грешно или ги поставя в прекалено абстрактна светлина. Като цяло интересен материал и добра отправна точка за размисъл и дискусия... .

    ThePirinEagle
  43. 43 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Войната е между тъпите като гъдулки левичари и здравия разум на хората, които не могат да приемат теорията за гражданина-цар, който има само права, но не и задължение за лоялност, толерантност и уважение към съгражданите си.

    Между другото, мултикултито работи чудесно на континента, като се изключи една-единствена проблемна група хора, която въпросните левичари приеха за свещена крава.

  44. 44 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 449 Неутрално

    "елитите ловко пренасочиха яростта на гражданите от глобалния спекулант към нещастния мигрант, който се примъква към трапезата на богатите"
    -
    това са съвсем отделни проблеми, драги. Мигрантите няма как да подобрят съществуващата икономическа криза, както колективните сексуални нападения над жени няма да подобрят вече съществуващото насилие над жените. Различни проблеми са.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #