За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
pariah
Рейтинг: 668 ВеселоА да прелитаме поне - може ли?
- A witty saying proves nothing. Voltairepariah
Рейтинг: 668 ВеселоПресичане - само в краен случай.
- A witty saying proves nothing. Voltairegalapagas
Рейтинг: 86 НеутралноЗакон, който иска тълкуване, е калпав закон.
Patsis
Рейтинг: 1027 ГневноДа го духат бедните, които се придвижват пеша!
Да живее бизнесът с автомобили!
джендър NATO generals
Рейтинг: 583 НеутралноЖивотът на обикновения българин-също НЕЖЕЛАТЕЛЕН! ТОва е ЦЕЛЕНАСОЧЕНАдемоКРАДИчна политика през послендите 27 години! Успешно намалила населението на България с 1/3-кой в чужбина, кой в гробищата, може и от пресичане на пешеходна пътека! И в 2-та случая-ЗА ВИНАГИ!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токАдвокатите печелят от престъпъленията на престпъниците, нещо повече, те се препитават от техните пари! Адвокатите де факто пишат законите в държавата... КОито да облагодетелстват ТЯХ и преди всичко техните ПЛАТЕЖОСПОСОБНИ клиенти!
navy
Рейтинг: 1007 НеутралноЕ затова като някъде стане преврат , революция или просто метеж първо почва саморазправата с адвокатурата.
Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разрядИначе винаги съм се чудил некои от тая каста дали може да спят. И що за сън имат?
Patsis
Рейтинг: 1027 ВеселоА членовете на Висшия адвокатски съвет ходят ли пеша поне до тоалетната?
pet fire
Рейтинг: 2856 НеутралноНе ми се мисли за пенсионерите, които трябва да преценят скороста на автомобила. Да не говорим с коя ръка ще махат, като в едната е бастунчето, а в другата торбичка с провизии.
dmarev
Рейтинг: 616 НеутралноСпоред мен правилно решение. Самият процес на "оглеждане" ще даде време на шофьора да реагира, намали и пусне пешеходеца.
alex_8712
Рейтинг: 110 НеутралноВ Австрия при пресичане на пешеходна пътека без светофар пешеходецът има абсолютно предимство - водачите на МПС спират винаги. Няма съобразяване със скоростта на приближаващия автомобил от страна на минувача, нито двусмислени знаци с ръце и поклащане на глава към пешеходеца тип ''минавай, ама по-бързичко''. Не съм сигурен дали законът им е такъв или е просто обществена порядка, но е факт - пешеходецът е с предимство във всички случаи.
Поздрав
Molossian
Рейтинг: 59 НеутралноДо коментар [#10] от "alex_8712":
Panta rhei....Не само в Австрия а във всички страни подписали Виенската конвенция от 1968 година, включително България.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 1850 НеутралноС други думи, Висшият адвокатски съвет твърди, че, за да пресечете на пешеходна пътека, вие трябва:
Libertarianism is just anarchy for rich people1. Да съобразите скоростта и отстоянието на приближаващия автомобил
2. Да подадете сигнал с ръка, за да покажете, че ще пресичате.
___________
Тези много приличат на ЦК на Либералните ентусиасти , даже изглежда имат общи фигури!Докато се самоиздигнат и загладят малко косъма що уклони правят и колко си връзват връзките заднишком....
[quote#5:"Ради е добър, Радев е лош, а Радан е супер!"]Адвокатите печелят от престъпъленията на престпъниците, нещо повече, те се препитават от техните пари![/quote]
[quote#5:"Ради е добър, Радев е лош, а Радан е супер!"]Адвокатите де факто пишат законите в държавата... КОито да облагодетелстват ТЯХ и преди всичко техните ПЛАТЕЖОСПОСОБНИ клиенти! [/quote]
xm...
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#10:"alex_8712"]В Австрия при пресичане на пешеходна пътека без светофар пешеходецът има абсолютно предимство - водачите на МПС спират винаги. Няма съобразяване [/quote]
Във всяка нормална страна е така.
Само в страната на мутрите не е ...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Deputat 241
Рейтинг: 2326 НеутралноРимляните са казали, че правото е изкуство за доброто и справедливостта. И това се отнася за хората, а не за автомобилите.
УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.В целия цивилизован и не дотам цивилизован свят населените места са места за хората. В тях хората са с предимство, дори и да НЯМА пешеходна пътека. В британския Правилник за пътищата изрично е записано, че водачът трябва да намали още щом види човек на тротоара в близост до пешеходна пътека или въобще в близост до пътното платно, както и по търговски улици и жилищни квартали.
п.п. Описаното в становището на ВАдвС виждане се отнася във Великобритания за пресичане на пътно платно, където няма НИКАКВА маркировка за пешеходци!
xm...
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#9:"dmarev"]Според мен правилно решение. Самият процес на "оглеждане" ще даде време на шофьора да реагира, намали и пусне пешеходеца. [/quote]
Стига простотии с апломб, бе!
Неслучайно в "нормалния" и "цивилизован" свят е "неправилно"!
Малки деца, късогледи, стари хора със забавени реакции ... Как ще им вмениш такива задължения, при това определящи последици, застрашаващи здравето и дори живота им?
А на шофьорите книжки се дават неслучайно след изпит!
Аман!
karni
Рейтинг: 137 ГневноТия от Върховният касационен съд малоумни ли са !!!!!!!?????
Тълкованието им значи ако те размажат на пешеходна пътека щото някой кара като откачен е твоя вина защото не си се съобразил със скороста на някъв авто-талибан.
Картбланш за всякви мутри тъпанари авто-талибани.....
Оооо какво се учудвам във всяка една сфера е така в тази държава забравих че мутрите си имат държава.
Patsis
Рейтинг: 1027 ВеселоДо коментар [#11] от "Molossian":Да, ама Виенската конвенция от 1968 година е подписана от престъпното комунистическо правителство, а днес сме демокрация!
xm...
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#17:"karni"]Картбланш за всякви мутри тъпанари авто-талибани..... [/quote]
Точно това е.
Защото като стане беля - трябва да се доказва кое-как.
Мутрите печелят, защото "преценките" и останалите "фактори" са не просто витиевати за доказване, а са и изцяло в мътната зона на дефиниране.
Кой си осигури оправен адвокат и си цака - пИчели!
А мат'рялът - да го духа!
Ще им се пречка докато джиткат! Ама-ха!
pink_kike
Рейтинг: 213 РазстроеноВсичко се прави с цел "наште хора с джипките" да са недосегаеми, в случай че прегазят някое дете или баба. Такава простотия не могат да измислят и в Путландия.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 1850 Неутрално[quote#10:"alex_8712"]В Австрия при пресичане на пешеходна пътека без светофар пешеходецът има абсолютно предимство - водачите на МПС спират винаги. [/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleПрав си !
Какъв е проблема няколко седмици на ключовите пешеходни пътеки да сложат полицаи на гюме да пишат фишове и да научат шофьорите да спират както имаше такава акция преди 5-6 години ? И без това няма достатъчна доходност от глоби.
Иначе такъв закон противоречи на международното законодателство защото има инвалиди , дементни пенсионери и деца които няма да махат с ръка, не могат да преценят идващите коли и тяхната скорост и ще бъдат стъгани после от асфалта заедно като биологичен остатък или как ?
lz2
Рейтинг: 2084 НеутралноПредлагам в унисон с тълкуването на ВАдС, на всяко кръстовище да се сложи по един БТР, който да превозва пешеходците до другия тротоар. Същата роля могат да играят и танкове без купол. Тогава шофьорите могат да карат и с абсолютно превишена скорост! Въпреки, че съм "водач на МПС", не мога да не се възмутя от своеволното тълкуване на ВАдС! То показва нагледно състоянието на Правосъдната система-своеволие и незачитане на законите!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!БМЗ
Рейтинг: 756 НеутралноНе че нещо, ама в случая са прави магистратите.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Представете си, че карате с 50 км/ч и на 15 метра пред вас пешеходеца решава, че ще стъпи на зебрата. Е, как ще спре колата? В този случай трябва да се процедира като с жълтия светофар - ако си засилем, минаваш на жълто.
laveol
Рейтинг: 616 НеутралноДобре, де, встрани от твърде очевидния факт, че във ВАдвС работят хора със съмнителни морални достойнства, имам и допълнителен въпрос. Като цяло в градовете и селата (това са и местата, в които се намират пешеходните пътеки) има едно твърдо ограничение на скоростта. С други думи - не се позволява движение със скорост толкова висока, че пешеходеца да не може да се пресече при почти всяка ситуация (изключае да се нахендри директно на метър-два пред колата). Тоест, за да се случи пешеходец да бъде блъснат на пешеходна или трябва той сам да се хвърли на колата или тя трябва да се е движела с превишена скорост.
Та, ако това тълкувание залегне в правото ни, то кой ще бъде виновен в случаите, когато пешеходец "не е преценил скоростта на колата", защото превозното средство се е движело с превишена скорост?
Все ми се струва, че цялата тая ала-бала е за да се отърве нечии син от дълго лежане на топло. Само трябва да разберем кой точно е тоя син.
Читателят
Рейтинг: 162 НеутралноРазширителното тълкуване на закона си е законодателство.
Попътен вятър в главите!То е в прерогативите само на Народното събрание. Всеки опит за отнемане на функциите на парламента може да се тълкува като посегателство срещу властта, т.е. опит за преврат.
xm...
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#21:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Какъв е проблема няколко седмици на ключовите пешеходни пътеки да сложат полицаи на гюме да пишат фишове и да научат шофьорите да спират както имаше такава акция преди 5-6 години ?[/quote]
Ама защо?
Напоследък лично моето впечатление е, че масово автомобилите си спират на пешеходна пътека. Единичните случаи затова и бяха раздухани, защото са изключение от вече станала норма за поведение на обществото.
Jessika
Рейтинг: 1137 НеутралноТ.нар. законодател да вземе да си оправи закона и ясно да посочи кой, къде и при какви обстоятелства има предимство и задължения. Аман от недомислени закони и дяволското им тълкуване.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”angevins
Рейтинг: 795 НеутралноА пастички и кафенце трябва ли да предлагаме на водачите или само трябва да размахваме като откачени
...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...Разбира се че не може да се тръгне да се пресича ако колата вече е настъпила пътеката но да чакам и от 6 един да спре само в София ми се е случвало.
nessarox
Рейтинг: 1481 НеутралноДо коментар [#23] от "БМЗ":
„Държава без върховенство на правото е форма на организирана престъпност“.В населени места и в някои от кварталите ограничението е 50 до 40 км/ч.
В закона е казано ,преди пешеходна пътека да се намалява,тоест ,ако се движи с горецитираните километри ,би трябвало до пешеходната пътека да е с мин.30 км. и в този случай спирането не е проблем,дори и да е на 5 метра.Отделен е въпроса дали спазваме макс.допустима скорост в населени места и квартали.
donyon
Рейтинг: 294 ВеселоПешеходна пътека тип зебра...Пешеходецът трябва да галопира подобно на зебра, подгонена от гладен лъв...Иначе няма пресичане,а има пресмятане-ще ме блъсне,няма да ме блъсне...
Търпана
Рейтинг: 616 НеутралноАдвокатите искат ЗАКОНИТЕ ДА СА ЗАСУКАНИ И НЕРАЗБИРАЕМИ! Защото ако законите са ясни, точни и логични, адвокатите ще останат без пари!
Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!Заради това адвокатите са направили това АБСУРНО "тълкуване" на закона, че видите ли пешеходеца нямал предимство.
Калник
Рейтинг: 779 Неутрално1. ЗДП, чл. 1, ал. 2: Целта на този закон е да се опазват животът и здравето на участниците в движението по пътищата ...
2. Конституция на РБ, 4л. 4, ал. 2: Република България гарантира живота, достойнството и правата на личността ...
3. При сблъсък между превозно средство и пешеходец, последния търпи много по-сериозни вреди, често необратими
4. Водачите на МПС полагат изпит за това, че могат да се съобразяват с пътната обстановка и другите участници в движението, а пешеходците - не. В допълнение пешеходци са и деца, възрастни и прочее индивиди, които са с по-органичени способности в това отношение
5. Пешеходците не разполагат с радар, за да установят обективно възможността на превозното средство да им осигури предимството
С оглед на тези аргументи, всяко тълкуване, че водачите на МПС и пешеходците са равноотговорни противоречи на здравия разум и морал.
Molossian
Рейтинг: 59 НеутралноДо коментар [#22] от "lz2":
Panta rhei....Когато пресичаме зебрата ще указваме я с Колт, я с Калащников. Така де, да не стават недоразумения.
Калник
Рейтинг: 779 НеутралноВ допълнение, тъй като завиващите превозни средства трябва да пропуснат пешеходците, се получава интересен казус, че пешеходецът е с безусловно предимство от едната посока на движение (в която се включва завиващият) и без такова по отношение на движещите се в другата посока.
Отделно, на кръстовища с големи овали пешеходните пътеки са сравнително встрани от кръстовището и трябва да се тълкува кога завиващият автомобил престава да е завиващ и става просто движещ се в съответната посока.
Ще си спестим много главоболия, ако законът се промени в смисъл, че на пешеходна пътека, пешеходецът винаги има предимство.
Непукистка
Рейтинг: 908 НеутралноАвторът много правилно е изтълкувал в корелация правата и задълженията на участниците в движението по повод пресичането на пешеходна пътека (която представлява вид кръстовище). Взел е предвид и други норми от ЗДвП, не само чл.114, както са го направили некадърниците от ВАС. Отчел е повишената опасност, която представляват МПС, движещи се с несъобразена скорост. Да видим сега ВКС как ще стори същото, защото се начетохме на простотии от не дотам "юристи", които четат закона, както дяволът чете Евангелието. Становището на ВАС може би се отнася само за места, където пешеходната пътека не е обозначена видимо за водачите (изтрита маркировка, небоядисан "легнал полицай"
и следва общото правило, че всеки е отговорен за собствения си живот, когато предприема опасно пресичане. Ако се приеме цитираното становище "едно към едно", ще липсва справедливост, хората ще продължават да са объркани, ядосани и обезверени, а и многогодишните усилия на държавата за обучение и дисциплиниране на пешеходците да преминават безопасно и на определените за това места би отишло на вятъра.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincolnzle_platen_trol
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#23] от "БМЗ":
Много е просто, като видиш знака, който те предупреждава, че наближаваш пешеходна пътека ще намалиш до 30 км/ч и ако се наложи ще успееш да спреш. В нормалните държави шофьорите го правят без да им се обяснява необходимостта от това , но какво друго е нормално в България, че това да е.
moriarti
Рейтинг: 470 ВеселоОказва се, че за да пресичането на улицата си е вид мануална терапия с елемент на изненада. Който оцелее... ще разказва на внуците си.
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"moriarti
Рейтинг: 470 ВеселоДо коментар [#35] от "Непукистка":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"Както се оказва Законът е писан и недописан, клан и недоклан, клатен и недоклатен...
legio
Рейтинг: 579 НеутралноМдааа..
Who dares wins!През 70-те години в Холандия са имали същите проблеми:акцент върху автомобилния транспорт, задръстен трафик, пренебрежение към пешеходците и колоездачите. До момента, в който трагичните случаи по пешеходни пътеки с деца, карат хората да се организират за да изискат промяна на правилата. Имало е случаи в които, семейства изнасят столове и маси и сядат да вечерят на някоя пешеходна пътека.
Непукистка
Рейтинг: 908 ВеселоДо коментар [#37] от "moriarti":
)))
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnМануална терапия?! Имаш предвид процедурата "мачкане"?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1295 НеутралноДо коментар [#23] от "БМЗ":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАко не можеш да спреш с 50 км в час, то тогава ще караш по-бавно. Това не е наш проблем, а твой.
Непукистка
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#38] от "moriarti":
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnПроблемът изобщо не е в закона, а в начина на тълкуването и прилагането му. Точно в последното е зарито кучето за всички "купени" решения и присъди. Това прави магистратите недосегаеми за закона, защото видиш ли имали имунитет и можели да преценяват как точно да тълкуват закона във всеки конкретен случай. Практиката на ВКС (ВС) е пълна с подобни противоречиви решения при почти идентични казуси. За актовете на окръжните и апелативните съдилища да не говорим...
xm...
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#34] от "Калник":
Въобще дебатът по този въпрос е нонсенс и това, че въобще се "повдига въпроса" и се затъва в "дебати" и "аргументи" по такъв безспорен и отдавна решен от цивилизацията казус, говори за тоталната деградация на обществото и прословутите морал и "ценности" на българина.
Защото на едното блюдо на везните се поставят здравето и живота на хората, а отсреща - удобството, даже кефа на шофиращият.
Да не говорим, че всеки шофьор е и пешеходец в друг момент.
И това се дебатира!
moriarti
Рейтинг: 470 ВеселоДо коментар [#40] от "Непукистка":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"Не. Тази процедура си е задължителна. Но махането с ръце като вятърна мелница ми звучи безумно и като изискване, и като действие. Питам се защо не накарат пешеходците да кукуригат (силно, ясно и остро), когато имат желание да пресекат по зебрата, та водачите на МПС-та отдалеч да ги чуват. Ще е яко.
moriarti
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#42] от "Непукистка":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"Какво е решението на този Гордиев възел? Пак ли с меча?!?
xm...
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#35:"Непукистка"]Становището на ВАС може би се отнася само за места, където пешеходната пътека не е обозначена видимо за водачите (изтрита маркировка, небоядисан "легнал полицай"[/quote]
Хм ...
По закон зебрата се обозначава и със знак ...
И пак по закон маркировката е най-долна по степен на задължителност/приоритет в йерархията за определяне на реда за движение.
Вие кола карате ли?
Ей, умната!
Лео
Рейтинг: 1017 НеутралноЕдин от многото ясни примери за сбъркани закони и сбъркани съдебни решения у нас.
xm...
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#38:"moriarti"]Както се оказва Законът е писан и недописан, клан и недоклан, клатен и недоклатен... [/quote]
Тц!
Законът в тази си част е от време оно!
И тогава, преди мсет' години, когато карах курса, първото, на което ни наблягаха и набиваха шишарките инструкторите беше за предимствата "срещу нас" - на кръстовище и ... да се взираме на пешеходна пътека и на спирка на градския транспорт за ... "цървулки", както ги наричаше моят инструктор. Ние да се вглеждаме ...
Непукистка
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#45] от "moriarti":
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln[quote#45:"moriarti"]Какво е решението на този Гордиев възел? Пак ли с меча?!?[/quote]
Ами да. Имаме ли институция, която да ги проверява как си вършат работата - нямаме! Инспекторатът не е такава. Единственият начин е да се сменят тези от ВКС, които гледат на работата си като на рибен пазар и да се хванат да уеднаквят практиката. Ще видим утре какво ще измъдрят, защото съм се начела на идиотии или недовършени, недообмислени тълкувателни решения, които продължават да създават хаос.
moriarti
Рейтинг: 470 ВеселоДо коментар [#49] от "Непукистка":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"Пишете за революция... май. Всъщност има ли някаква надежда най-оядената и най-неконтролираната прослойка (мафия) в държавата да си направи харакири?
Непукистка
Рейтинг: 908 Весело[quote#46:"xm..."]По закон зебрата се обозначава и със знак ... [/quote]
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnХубаво. Гледайте закона, няма да ви подведе. А когато знакът е скрит от дърво, нощта тъмна, маркировката липсваща, а Вие с тъмни дрехи при липса на улично осветление, внимавайте... Дано аз да съм шофьорът!
Atanas Stoyanov
Рейтинг: 5 НеутралноВ България личния автомобил е най-ценното, смисъла на живота. Пешеходците са принудени да минават под, над, между лентите, само и само да не пречат на движението. Все пак, конкретно за София говоря, автомобила е най-великото изобретение за човека и същия е готов да виси по час-два в задръстване преди и след работа само, за да може да е в колата си. Доскоро много се чудих на това явление, наредени по един във кола, километрично задръстване, изнервени и готови да се карат със всеки и за всичко. Да не ви пука, че въздуха става толкова мръсен. Пробвайте след разходка из София да изтриете лицето си с мокра кърпа, бяла. Все пак катализаторите все още не са измислени в България, колоездачите са олигофрени, които също пречат на колите, пешеходците са бедняци, които нямат пари за автомобил, а градския е по-скъп от бензина.
Непукистка
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#50] от "moriarti":
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnНикаква. Сети се за надписа от Дантевия "Ад".
vankata1
Рейтинг: 640 РазстроеноОт собственият ми опит знам, че в България да преминеш по пешеходна пътека често е опасно, а понякога почти невъзможно. Случвало ми се е да опитвам да сляза на платното, да махам с ръка, да гледам към всеки шофьор в неспиращата колона от идващи автомобили, но те задружно карат така, че да е невъзможно да тръгнеш пеша по пътеката! Докато в един момент заради червен светофар колоната спре и една от колите спре точно върху пешеходната пътека, така че ако искам да премина, трябва да заобиколя ИЗВЪН пешеходната пътека.
Това на Дондуков. Ето какво практически значи пешеходецът "да се е съобразил със скоростта, посоката на движение и отстоянието на приближаващите към нея МПС". Иначе няма право да тръгне по пътеката...
moriarti
Рейтинг: 470 ВеселоДо коментар [#48] от "xm...":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК""Цървулките" вече карат автомобили.
vankata1
Рейтинг: 640 НеутралноВ Германия се оказах много озадачен, когато се спрях пред пешеходна пътека, преценявайки скоростта на идващ автомобил, а той изненадващо (за мен) спря без да съм стъпил на пътеката и без да съм махнал с ръка!
moriarti
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#53] от "Непукистка":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК""Пътят дотук е застлан с добри намерения." или "КПСС и БКП - вечна дружба!"?
vankata1
Рейтинг: 640 ЛюбопитноАко махам с ръка всеки път преди да стъпя на пешеходна пътека, такситата винаги ще ми спират и най-много да си изям боя...
Непукистка
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#55] от "moriarti":
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnУтре ще видиш, че решението може да е 20 страници, а т.н. "особени мнения" още 40. Колкото и да са обмислени и основателни, особените мнения не са задължителни за приложение от съдилищата, тъй че после може пак да възникне нова противоречива практика.
xm...
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#55:"moriarti"]"Цървулките&qu ot; вече карат автомобили. [/quote]
Те и тогава караха.
Даже повече от тия с трендафорите
Непукистка
Рейтинг: 908 ВеселоДо коментар [#57] от "moriarti":
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnВторото, бейби, второто, но БКП се заменя с ДПС или... ДСБ.
moriarti
Рейтинг: 470 ВеселоДо коментар [#60] от "xm...":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"До коментар [#61] от "Непукистка":
Ако ми позволите да обединя тези ваши две мнения - Цървулките от ДПС/ДСБ се чудят как да смачкат трандафорите на пешеходците. Съотношавайки (почти сношавайки) автомобила и човека... па да видим кой ще оцелее.
Велков
Рейтинг: 1291 ВеселоЗатова си пресичам където си искам и ги изненадвам тутакси... Що гуми са изтрили от внезапни спирания...
Непукистка
Рейтинг: 908 Весело[quote#62:"moriarti"]Съотношавайки (почти сношавайки) автомобила и човека... [/quote]
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincolnxm...
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#51] от "Непукистка":
Ами внимание му е майката.
Особено ако в ръцете ти е засилено с бая скорост тон и кусур - два тона желязо ...
Елементарна физика и елементарна съвест ...
Прочее ... в шофьорските курсове се учи колко е горе-долу спирачният път при различните диапазони на скоростта.
При 30/40 - толкова метра ...
При 50/60 - толкова ...
При 90/100 и 120/130 - толкова и толкова ...
Ама кой да внимава ...
penetrating
Рейтинг: 5310 НеутралноПравото на предимство е относително за пешеходеца, казва адв. Съвет, имайки предвид най-вече платежоспособността на клиентите си
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНепукистка
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#65] от "xm...":
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln[quote#65:"xm..."]Ами внимание му е майката. [/quote]
Разбира се! Просто говорим за различни неща. Вниманието е задължително и за двете страни в "конфликта": "Пешеходец на пешеходна пътека - движещо се МПС", създаден от неправилното тълкувание на закона, поднесено от другарите "висши" адвокати, начело с "върховната" адвокатеса - др. Ралица Негенцова.
Велков
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#65] от "xm...":
[quote#65:"xm..."]При 30/40 - толкова метра ...
При 50/60 - толкова ...[/quote]
Самосвало, дека секи път е различно насецан с матрял, как да го смета човек? Нема изчисляване, начи, да го....
bee
Рейтинг: 216 НеутралноНе знам защо имаме съд, това е е пародия, фирма "Съд"...бандитска работа.
the_axel
Рейтинг: 8 НеутралноХеле пък това махане с ръка е наше , родно изобретение ! По цял свят вдигат ръка , за да наемат такси .Кретени са ония , които създават закони - недоносчета , които стават причина за недоразумения и алтернативни тълкувания ! Някъде записали "пешеходецът МОЖЕ да даде сигнал с ръка , че иска да пресече". Това значи , че може и да не подаде сигнал , т.е. не е длъжен ! И това дава материал за разисквания ( след произшествието ) - пешеходецът дал ли е сигнал или не ? Аз питам - за какъв чеп един пешеходец ще застане пред пътеката , освен да премине ? Има ли любители на трафика , които си обличат подходящите дрехи и отиват да позяпат преминаващите коли и то точно пред пътеката? Ако пешеходната пътека не ни дава сигурност за живота и целостта , защо ни задължават да пресичаме точно на нея? Ако ме прегазят на пешеходната пътека " ще бъде по правилата " а иначе - не !
Непукистка
Рейтинг: 908 Неутрално[quote#65:"xm..."]Прочее ... в шофьорските курсове се учи колко е горе-долу спирачният път при различните диапазони на скоростта. [/quote]
Спрях, спасих овчиците и овчаря, а онзи зад мен спаси мен.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnЛично аз не се ограничих само до успешното взимане на книжка. Продължих да чета специализирана литература от всякакви "майстори на спорта", но от инструктора си запомних две неща:
1. "Усещай колата, както усещаш задника си, слушай я внимателно" и
2. "На магистрала оставяй най-малко толкова метра между себе си и предходния, колкото ти е скоростта".
Само веднъж имах възможност да ползвам всички екстри по спирачките на колата си и наистина ми се получи, макар че в случая това трябваше да направи и движещият се с голяма скорост след мен. На прав и сух междуселски път с добра видимост, изневиделица ми изскочи стадо овчици... А тези неща не ги пише в закона, нали?
Чърчил
Рейтинг: 724 НеутралноНяма да е изненада за мен ако ВАдвС ,предложи и ново трето към кумулативните изисквания а именно пешеходците при преминаване през пешеходна пътека задължително да носят светло отразителни жилетки и каски.
ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНОТНТ
Рейтинг: 264 НеутралноДо всички: законодатели, юристи и коментиращи във форума:
Да спасим София от "Спаси София"!!!Има едно ефикасно и неподлежащо на тълкуване решение: преди всяка пешеходна пътека "тип зебра" се поставя пътен знак Б2 "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!" http://pstgroup.bg/uf/pznaci/B/B2.jpg Даже излиза по-евтино от мероприятия като повдигане на пътеките над нивото на пътя!
Виктор Флоров
Рейтинг: 1196 НеутралноЛошото, с раздухвамето по темата е ,че сега някой автобатмани ще помислят ,че отново могат да прелитат на пешеходна пътека- зебра без никакво оглеждане с най-малко 60 км. а дали не и повече .Истината е ,че все пак е хубаво човек да се огледа преди да предприеме преминаване и да го направи ВЪЗМОЖНО най-бързо а и КАТ да следи за това дали шофьорите все пак осигуряват пропускане НОРМАЛНО.Аз като шофьор и като пешеходец и колоездач виждам ,че хората трябва да се научат на уважение към всеки и всички, а съда да мачка за да протектира и все пак..всичко е баланс!
xm...
Рейтинг: 1291 Весело[quote#68:"Добрин Велков"]Самосвало, дека секи път е различно насецан с матрял, как да го смета човек? Нема изчисляване, начи, да го.... [/quote]
Сорри, Доби, ама за самосвало си има затуй и спецЯлна категория на шофьорлък.
И ги учат и на това ...
bdq12507467
Рейтинг: 5 НеутралноВАдвС премълчава, че на практика предимството е на този, който има повече финикийски знаци.
volarok
Рейтинг: 873 НеутралноКолкото по на изток се отива, толкова повече автомобилите имат предимство пред пешеходците. Нашите върховни съдии искат да ни отделят от Европа и да ни тласнат към Азия. Гледам, че и адвокатите им пригласят.
Georgi
Рейтинг: 583 НеутралноВ Швейцария при пресичане на пешеходна пътека без светофар пешеходецът има абсолютно предимство - водачите на МПС спират винаги. Няма съобразяване със скоростта на приближаващия автомобил от страна на минувача, нито двусмислени знаци с ръце и поклащане на глава към пешеходеца тип ''минавай, ама по-бързичко''. Не съм сигурен дали законът им е такъв или е просто обществена порядка, но е факт - пешеходецът е с предимство във всички случаи. Ако не успеят да спрат, махат за извинение.
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#3:"galapagas"]Закон, който иска тълкуване, е калпав закон. [/quote]
Миний аав адуучин хүнКое не е ясно? Предимство се дава, а не се взема!
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#8:"pet_fire"] Да не говорим с коя ръка ще махат[/quote]
Миний аав адуучин хүнМахането с ръка не е задължително.
"Може" не е равно на "трябва".
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#10:"alex_8712"]В Австрия при пресичане на пешеходна пътека без светофар пешеходецът има абсолютно предимство[/quote]
Миний аав адуучин хүнОк.
Ние не говорим за австрийския закон обаче. Забелязвате ли?
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#16:"xm..."]Малки деца, късогледи, стари хора със забавени реакции ... Как ще им вмениш такива задължения,[/quote]
Миний аав адуучин хүнАми явно тогава не трябва да се придвижват самостоятелно без придружител.
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#22:"lz2"]Въпреки, че съм "водач на МПС", не мога да не се възмутя от своеволното тълкуване на ВАдС! [/quote]
Миний аав адуучин хүнКое е своеволно?!
Твърди се, че
1) пешеходецът има предимство
но
2) пешеходецът е длъжен да се увери, че му дават предимството
Вие ако имате предимство, но виждате, че ТИР се спуска към вас и не ви вижда/не може да спре и т.н. ще се хввърлите ли под колелата му? Имате предимство все пак??
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#32:"Калник"]5. Пешеходците не разполагат с радар, за да установят обективно възможността на превозното средство да им осигури предимството [/quote]
Миний аав адуучин хүнНито пък автомобилите разполагат с радар за да определят скоростта на пешеходеца и дали ще завие и изскочи на платното.
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#36:"zle_platen_trol"]Много е просто, като видиш знака, който те предупреждава, че наближаваш пешеходна пътека ще намалиш до 30 км/ч и ако се наложи ще успееш да спреш. [/quote]
Миний аав адуучин хүнТова, не променя задължението на пешеходеца да съдейства и да прецени дали реално му се дава предимството.
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#63:"Добрин Велков"]Затова си пресичам където си искам и ги изненадвам тутакси... Що гуми са изтрили от внезапни спирания... [/quote]
Миний аав адуучин хүнНедей!
Ще ни липсваш!
Веселин Дечев
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#73:"ТНТ"]До всички: законодатели, юристи и коментиращи във форума:
Миний аав адуучин хүнИма едно ефикасно и неподлежащо на тълкуване решение: преди всяка пешеходна пътека "тип зебра" се поставя пътен знак Б2 "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!"[/quote]
Да, но въпросъте , че на кръстовище продълженията на тротоарите са пешеходни пътеки. Няма как на всяка пресечка да има знак СТОП.
ОСвен това - това не променя въпроса: изисква се пешеходеца да съдейства и да се съобрази дали му се дава предимството.
Todor Tchervenkov
Рейтинг: 668 НеутралноНяма ли да е по-лесно законодателят да промени закона и да добави задължително изискване водачите да намаляват скоростта си, когато наближават пешеходна пътека?
Deputat 241
Рейтинг: 2326 Неутрално[quote#23:"БМЗ"]Представете си, че карате с 50 км/ч и на 15 метра пред вас пешеходеца решава, че ще стъпи на зебрата.[/quote]
УВАЖАЕМИ ТРОЛОВЕ! Моля следете внимателно постовете ми. От щракането на вашите минуси зависи животът на семействата ви. А аз съм тук да ви спася. Ще пиша за ваше благоденствие.До коментар [#23] от "БМЗ":
50 km/ч е максималната скорост внаселено място. Преди пешеходна пътека има знак за такава, което задължително ти сваля скоростта до такава, че да можеш да спреш на 15 метра. Иначе си с несъобразена скорост.
Peni Nikol
Рейтинг: 1533 РазстроеноКато стигнем пешеходната и прелитаме, така е най безопасно.
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.CAHDOKAH
Рейтинг: 352 НеутралноНе само в Австрия е така. В цяла западна Европа пешеходеца е с предимство. Откъде накъде пешеходеца трябва да преценява скоростта на приближаващия автомобил? Той експерт лие? Ами тези които нямат тази способност да изчисляват наум скоростта, да летят ли? Много често шофьори с дългогодишен стаж и управляващи автомобили кат."Е" и "ДЕ" не могат да преценят скоростта на влак и биват удряни.
Истината има много врагове, а лъжата-много приятели.Не може заради едно решение на съда в полза на "Правилния" престъпник на волан, да се правят опити за промяна на правилата за движение на пешеходците. Това показва пълната некомпетентност на съдебните власти. Не може такава материя да се тълкува от лаици. До коментар [#10] от "alex_8712":
cristo_n
Рейтинг: 418 Неутрално[quote#3:"galapagas"]Закон, който иска тълкуване, е калпав закон.[/quote]Всъщност, закона не иска тълкуване, а адвокатите искат бой с тояги!
boby1945
Рейтинг: 470 ВеселоСъобразяването с броя, положението и скоростта на идващите от двете посоки МПС е жизнено важно за всеки пешеходец който иска да стигне жив и здрав на отсрещния тротуар.....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Удар в МПС движещо се даже с 15 км/час е "Опасно за вашето здраве!"
Чичкото
Рейтинг: 770 НеутралноДо коментар [#23] от "БМЗ":
Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.Като виждаш на 15 метра докато караш с 50 км/ч. ми е чудно как не си се пребил досега.
Като караш с по-високата скорост, гледаш по-напред. Като видиш пешеходна пътека не даваш газ, а точно обратното - трябва да си готов да спреш...
БМЗ
Рейтинг: 756 НеутралноДо коментар [#94] от "Чичкото":
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Не се прави ма неразбрал, аз ти говоря " ако пешеходеца реши да стъпи на зебрата 15 преди колата". Аз не мога да знам какво става в главата на всеки и кога ще му скимне да премине пътното платно.
За протокола карам кола, колело и съм пешеходец.
Чичкото
Рейтинг: 770 НеутралноДо коментар [#95] от "БМЗ":
Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.За протокола... не би трябвало да караш с 50 км/ч. преди пешеходна пътека без добра видимост, точно щото не знаеш кога ще изкочи някой бързак...
Но, whatever... ще почна на махам с ръка да сигнализирам и някой ще реши, че го псувам и ще ме набие.