За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
selqnin
Рейтинг: 937 Неутрално"Трогателно и умилително" е , че сте забелязали очевидният факт, че Отечеството някак си съществува и извън столицата....
svoboden
Рейтинг: 1198 НеутралноПо-голяма глупост скоро не бях чел.
traveler1
Рейтинг: 954 Неутрално30 години проблемите се замитат под протритото чердже, оставяйки ги да се трупат и ужким да ги решават следващите, като се стигна до там, че в момента камарилата от проблеми са толкова големи, че пробитото чердже се вее някъде на върха на планината от нерешени проблеми.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОboevbisser
Рейтинг: 2389 НеутралноНе ми хареса заигравката с ромите в текста.
Останалото, уви, е вярно.
И хората от малкия град да мислят повече, като излязат на следващите избори.
zxp53317185
Рейтинг: 1653 НеутралноАми това е положението, но не съм съгласен че на политиците не им пука. Това развитие си е тяхна цел и я постигнаха. Проблемът е че на хората явно не им пука.
Alexander97
Рейтинг: 958 Неутрално"..културното ниво пада. Нормални пътища няма."
В столицата е същото, че и по-големи дупки навсякъде!
Само в центъра има грижа, за "да не се изложим пред гостите/чужденците"!
Като мързелива домакиня, която смита боклука под килима.
Да не се изложи пред гостите!
chepokalipsis
Рейтинг: 233 НеутралноСтрува ми се, че авторът на статията, изобщо не е ходил към Северна България или като цяло извън София-област. 90% от проблемите не са от днес или вчера. За негово/нейно сведение, в града, в който живях преди циганите (рома е за пиене), не излизаха от техния квартал до към 2000-та година. Мишкуваха си тихо и това беше. Те и сега, ако са сами, са насрани.
ban
Рейтинг: 346 НеутралноЕми, то положението ив София е горе долу същото. Само вижте на какво приличат улиците и тротоарите, особено след малко дъжд. Не бих казал, че и като заплати нещата са супер. Просто в софия има много министертва, чужди фирми, а поради струпването на много хора, доста работа и в сферата на услугите.
dedoliben
Рейтинг: 2900 НеутралноМи то нема как добрата Снежанка от голямото село да оправи къщичката на малките джуджаци от малкият град,
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIСамите джуджета трябва да мислят за кого да гласуват за да има после от кого да искат сметка.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3647 НеутралноОсновното внушение е, че циганите не са виновни. То това тука си е политика.
ЕретикДа видим и другото.
Да, разликата между столица и провинция има, и то голяма. За много от проблемите на провинцията, разбира се, е виновно правителството. Ред, здравеопазване, пътища....
Когато се строи завод обаче, мястото се избира не по това къде земята е евтина и заплатите ниски, а по това къде ще се разхожда вечер жената на шефа. Или самият шеф. Държавата не решава къде да се строи завод.
Да, правителството закъсня с магистралите. А си трябват. Откакто стана "Марица", трети завод строят между Хасково и Димитровград.
Но като се каже "магистрали", всички се сещат, че асфалт не се яде. Все лошо.
Проблем има и с това, че сме балканци и трябва да сме столичани, дори да сме от излишните. Вижте как половин Гърция се е набутала в Атина. Така че, дори да построят завод до Враца, някои врачани пак ще избягат.
Хайде стига, това все пак е само коментар....
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноГАРАНТИРАНО ОТ ШАЙКАТА !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!plebs
Рейтинг: 8 Неутрално"Тормозиха ли ви с усилена до дупка чалга?"
- Тормози ме усилената до дупка чалга в медиите. Напъните за "възкресение" или "възраждане" на Мултигруп. Шествието на Стоян Денчев и Николай Вълканов. Парадът на ДС-арите.
"Прокрадва се и информация за митичния план „Възраждане“ на ДС. Според него супер секретни сътрудници на тайните служби са прехвърлени на отчет в КГБ, а досиетата им в България са прочистени. И сигурно ни предстои да научим още горчиви истини. За тези, които се биеха в гърдите като първи антикомунисти и пламенно громяха бившия режим от митинги и протести. По-интересно е дали сме си научили урока и знаем ли как да продължим и как да се освободим от имплантите. И дали като общество ще оставим поколенията след нас без да сме им разкрили жестоката истина за дългата ръка на Държавна сигурност, която все още не е останала в историята.“
Из „Имплантите на ДС в СДС - най-големите антикомунисти се оказаха ченгета“ във Фактор.
Norman Granz
Рейтинг: 1416 НеутралноБях в Габрово преди около година и половина - градът наистина изглежда умрял.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Докато в съседно Велико Търново кипи живот.
Значи, не е до размер и столица/провинция, а си е до ХОРАТА.
Хи-хи
Рейтинг: 1682 НеутралноЗа големия град - Метро и тангенти, за останалите - дупки. Щото яйцата в кошницата винаги са ограничен брой. Но идиоти с частни асансьори няма как да го осъзнаят това...
sin mi
Рейтинг: 759 НеутралноПо-тъпо е , че в съседно Севлиево положението е една идея ''по-живо'' сравнена с Габрво !
DDR
Рейтинг: 641 ЛюбопитноВсяко населено място има избрана управа. Тази управа има една основна задача —с публични и частни средства да подобрява инфраструктурата. Избирателите пък трябва от своя страна да следят и натискат управата да работи качествено.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Явно, членовете на българските общини в Османската империя са били с по наясно що е то местно самоуправление и централна власт и са се справяли много по успешно от сегашните им наследници. За справка —описано е в произведенията на възрожденците и видно по материалното наследство, което са ни оставили.
Deaddark
Рейтинг: 1497 НеутралноДо коментар [#4] от "boevbisser":
Още от татово време СофЕто е с привилегии. Там е народа, дето гласува. Излъжат ли него - провинцията е бита карта. СофиЕнци им оттърва и си знаят - бате Бойко също като Тато ще ги дондурка - и това е видно от силно централизираното управление - дори европроектите спечелени от провинцията винаги се ограбват от София и софийски фирми, които хем силно надписват, хем и само отбиват номера с изпълнението на европроектите.
Някои казват че София е друга България, други че София не е България, а София е Москва - същия комунистически кенеф, изхранващ се от паразитиране върху провинцията.
man_un
Рейтинг: 733 НеутралноНе е баш така. Проблемите наистина са такива донякъде, но те съществуват много отдавна, още от соца, и не само в България. Аз обаче оставам с впечатление, че авторката има предвид виновни сегашните управляващи. В такъв случай желанието за загриженост отстъпва място на политически анализ. "Ти ми харесваш, момчето ми, но не искам да имам повече нещо общо с теб. Вярно, аз съм авантюристка, но ти си още по-опасен, защото си омърсен политически, занимаваш се с шпионаж и си готов да хвърляш бомби. Ако остана с теб, ще ме повлечеш в игрите си, в една посока, дето ще си разбия главата..." На това ми намирисва тук. Казах, че по принцип съм съгласен, но не мога да бъда толкова категоричен в анализ.
Мондиана
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#15] от "stenlyaka":
Не знам как е в Габрово, но в Севлиево има чуждестранни, по-точно западни инвестиции и то отдавна. Това е серизона причина градът да узглежда добре.
Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноТолкова европейски пари потънаха в герберските джобове, че щяха да стигнат за ремонта на всички пътища в България.
c.b.o.
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#13] от "Norman Granz":
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИСредно големите градове са сравнително добре (като за БГ). Не е само Търново, а градове като Стара Загора, че и Шумен или Хасково, още се справят. Да не говорим пък за Пловдив, Бургас или Варна.
Не че и там няма проблеми, но няма място за сравнение с повечето градчета около и под 20 000 население. Много от изброените в статията проблеми са напълно верни. Реално там няма обществен, да не говорим пък за културен, живот. И това не е от вчера, въпреки че последно през 80-те се правеха опити за съживяване на дълбоката провиция. От 89 насам положението там е ФЕОДАЛИЗЪМ - първо на БСП1, отскоро на БСП2.
Общо взето, ако си 20-50 годишен, основните ти занимания в малките градчета и села са дребни далавери, земеделие и пиене. Ако си над 50, малкият град (или село) не ти предлага нищо друго освен градинарство и безкрайни кафета с "наборите". Ако имаш (серозни) проблеми със здравето, се примиряваш, че може и да не излезеш жив от най-близката болница (в съседен град), където средната квалификация е на ниво фелдшер.
Безнадеждност - това е дълбоката провинция. И пак казвам, не от вчера. С редки изключения през "соца", Българя никога е не имала последователна политика на регионите или, ако е на национално ниво, по отношение на дълбоката провинция. Ако се намери партия, която да измисли такава политика и започне поне частично нейната реализация, трудно ще слезе от власт и страната като цяло ще може да поеме по пътя на Централна Европа или Бенелюкс.
Tod
Рейтинг: 468 НеутралноДоста повърхностни идеи са застъпени в тази статия. Обезлюдяването на селата и малките градове е СВЕТОВНА тенденция. Относно протестите срещу роми... тука вече има право авторката, защото подобни прояви помагат на фашизма, а причината е бездействието и бездушието на управляващите в София. А, че сме балъци и ни лъжат и крадат... няма смисъл да си го припомняме.
Deaddark
Рейтинг: 1497 НеутралноДо коментар [#16] от "DDR":
Османската империя не е била толкова централизирана, колкото България след 44-та. СофЕто дърпа конците, държи хляба и ножа и то не по желание на провинцията. Наркорепубликите са устроени на същия принцип.
Затова всички СофиЕнци реват срещу децентрализация на данъците и властта - защото СофЕто ще обеднее и ще сдаде дори столицата. Сега да седиш зад бюрото в София и да ти капят проценти от данъците в провинцията и проценти от фирмите, дето с разпореждане на партията си уредил да захлебят от спечелените от провинцията европроекти е реалността, която всеки софиЕнец ще брани със зъби и нокти.
А ако съвсем изцоцат провинцията, столичани ще я продадат на Русия - за долари естествено.
calypso
Рейтинг: 169 НеутралноДо коментар [#23] от "Deaddark":
Е, продадоха Черноморието, защо да не продадат и София! Нали "братушките" още преди да тръгнат да освобождават България я наричат Задунайская губерния!
plebs
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#19] от "Мондиана":
Да. "Американ Стандарт" -> "Идеал Стандарт". Една от първите успешни приватизации. Иван Пушкаров и едно по-истинско социалистическо. Отдавна всичко това е "отлюспено"...
Спомени:
„- Икономическият екип в правителството на Димитър Попов – вие, Димитър Луджев и Иван Костов,трябваше да започне икономическа реформа. Каква я мислехте и каква стана, г-н Пушкаров? Преживя ли икономиката ни своя 10 ноември?
-(Много дълбока въздишка) Икономиката ни не преживя своя 10 ноември, преживя своя 19 май. Потъна в преврата. …“ Следват много силни думи за така наречения ни преход, икономиката на паяка и дирижираната приватизация.
https://www.24chasa.bg/novini/article/7146016
tsvetko_51
Рейтинг: 853 НеутралноДо коментар [#3] от "traveler1":
Не са 30, а много повече, може би от времето на старта на третото царство.
И не е ирония, описано е от автори като Елин Пелин, Йовков, продължило през всичките "соц' години, когато нямаше как някой да се оплаче и ако нещо е сдържало хората масово да бягат, беше жителството. Като се споменава за тогава рабоещите предприятия, по-възрастните от нас чусдесно си спомнят, че това бяха в масовия случай измислени фабрики, нещо като подразделения на големите заводи, с цел създаване на някакъв поминък, но без никакъв икономически смисъл, което доведе до разпада на тази система. Но действително и сега в малкия град освен срещу цигани, в някои случаи и турци, няма как да протестираш, освен ако не си решил да сменяш местожителството. С някои не много на брой изключения, намирането на поминък извън държавните служби (чиновници в общината, учители и нещо около правоохраняването), остава само в областта на туризма, ако има условия и търговията в различните разновидности. Но жителите в малките селища имат къщи, дворове, правят нещо в посока "самозадоволяване' и поне половината разчитат на пенсиите. За младите наистина остава варианта мигриране към големите градове и/или извън страната.
Надежда
Рейтинг: 1625 НеутралноПълно неразбиране на положението малък/голям град. Но ето това беше върхът:
"Хората в малкия град не си позволяват да оставят възрастен родител в старчески дом, защото всички ще ги укоряват."
В малките градове остават хора, които ценности и начин на живот не съвпадат с тези на хората в големите градове. Не оставят родителите си в домове, не защото ще ги съдят съседите, а защото е неморално. Не смятат, че заради по-високите заплати в големият град си заслужава децата им да дишат в пъти по-мръсния въздух.
АзКлавдия
Рейтинг: 624 НеутралноХм, отново глупави генерализации.
Доброто е заразноОколо Пловдив има доста малки градове като Асеновград, Съединение, Раковски, Панагюрище, Стрелча, Карлово и т.н., за които написаното изобщо не важи, с изключение може би на по-бавно идващите линейки, което обаче е така навсякъде по света.
Разбира се, че не може да гледаш концерт на супер звезда или театрална постановка в малък град, но пък големият град в България рядко е на повече от петдесет километра, сто максимум.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Надежда
Рейтинг: 1625 НеутралноДо коментар [#23] от "Deaddark":
Така може само да изглежда отстрани.
В София живота е много по-труден, работи се в пъти повече. Работата ми е такава, че пътувам много и го казвам, защото съм го видяла.
Само като видиш продавачките в Кауфланд с каква скорост обслужват клиентите в провинцията, ще ти стане ясно и за всичко останало.
За данъците пък е абсурд, ако всеки живее с данъците си , провинцията ще фалира, буквално. Няма да има пари за администрация и учители.
nv
Рейтинг: 1302 ЛюбопитноНе знаех, че Иво Христов пише под псевдоним в Дневник. Като чуя някой да говори за разруха и работата веднага стана ясна.
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxНадежда
Рейтинг: 1625 Неутрално-------------------------
Не, защото останалите си стоят на тихия и спокоен живот. Дишат чист въздух и ядат храна от село. Това са добрите страни на малкия град. В София само докато стигнеш до работа ще похарчиш толкова нерви, колкото хората в Габрово ще похарчат за седмица.
Цената на горните екстри е, че имат лошо здравеопазване, образование, инфраструктура. Освен това малките градове са като клюкарници.
Всеки си решава сам, какви са приоритетите му.
Deaddark
Рейтинг: 1497 НеутралноДо коментар [#30] от "hope":
Стига лъга - защо тогава София прибира процент от данъците от провинцията. Защо държи все нейни хора да изпълняват европроектите. Значи СофЕто взема финанси от провинцията и е зле, според теб - еми толкова са ви възможностите. Не случайно хората бягат в София - защото от София разпределят дори работниците по европроектите в провинцията. Както си беше при Тато - само позвъняване от София решава какво да става или не в провинцията.
Като си толкова умна и работлива, а в София е зле - к'во те спира да отидеш в западна Европа? Или май там гаранцията от коефициент 1.6 няма, както и привилегиите да си знамето на ком. режим.
zxp53317185
Рейтинг: 1653 НеутралноДо коментар [#32] от "hope":
Не бе, човек! Нали ако оправиш изброените от теб по - горе проблеми в малките нас. места, все повече хора ще живеят в тях а не в София. От там и проблемите в София ще се решат го голяма степен. А това всичко са решими проблеми, решени също до голяма степен в западна Европа, особено в Германия. На кратко решението е децентрализация, но на чантаджиите в София няма да им е по- вкуса.
Незнайко
Рейтинг: 3041 НеутралноНаписаното е в стил "кой ще ни даде пари!"...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНадежда
Рейтинг: 1625 НеутралноДо коментар [#33] от "Deaddark":
Не пич, аз съм родена в София, родителите ми също.
И не бих отишла в още по-голям град, бих живяла в град с до 50 000 жители.
Но, както казва дъщеря ми "там е пълна скука".
Много ми се иска да се разкрият работни места в провинцията, но хората които искат да живеят там, не са настроени да работят толкова, колкото на работодателите им се иска. Ходят постоянно да търсят хора в бюрата по труда, но не могат да предложат по-високи заплати.
vassilun
Рейтинг: 4926 НеутралноИ аз "по-голяма глупост не бях чел" преди да прочета Ваш коментар!
Norman Granz
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#35] от "Незнайко в Слънчевия град":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ."Написаното е в стил "кой ще ни даде пари!"..."
Допреди 80-100 години Габрово е бил един от моторите на българската икономика - с изключително предприемчиво население, от което са произлезли много фабриканти и милионери. Едната от бабите ми е оттам, баща й е бил собственик на фабрика.
После идва соцът с "бумтящите юзини" и "димящите комини" -държавни, произвеждащи ударници и "герои на труда", но не и капиталисти или продаваема стока.
Останалото, дето се вика, е история: сега мрънкат, че няма поминък.
Petleshev
Рейтинг: 3119 НеутралноДо коментар [#2] от "svoboden":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Естествено...! Всички знаем, че кафетата в МОЛ-овете из София са пълни, следователно всичко е наред и няма никакви проблеми. За жителите на столицата, света свършва след околовръстното. Провинцията е населена с някакви хора, които заслужават малко внимание, само и единствено около времето за избори. През останалото време: Да се оправят, както могат...! Баси и тъпите селяни! Нали...?!?
c.b.o.
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#26] от "tsvetko_51":
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИМного точен коментар.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
putinxujlo
Рейтинг: 2132 Весело....."Тормозиха ли ви с усилена до дупка чалга? Минахте ли по надупчените като швейцарско сирене пътища?"....
"Чуждестранен агент"=====//=/=/////===============
Ако снимката на статията е пътище "швейцарско сирене” означава, че авторът не разбира нищо в сиренето или никога не е напускала София. "Пътят е като швейцарско сирене" не е път, а посока. Попитайте ме, ще ви разкажа в как се изглежда "посока"🤧😊
c.b.o.
Рейтинг: 289 НеутралноНяма нищо по-жалко от това да виждаш (и четеш) как всеки опит за обсъждане на крещящите проблеми на (дълбоката) провинция - които са от национално значение, веднага след ЕС, НАТО, корупцията, енергийната независимост и демографията - се изражда в избиване на комплекси от разни панелни аристократи и обиди по оста София-провинция. Дори големите държави в ЕС не могат да си позволят да не инвестират (не само пари) в регионална политика и икономическа кохезия. Хранция и Италия са христоматийни примери в това отношение.
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИValeri Ivanov
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#26] от "tsvetko_51":
++++++Абсолютно вярно!
penetrating
Рейтинг: 5853 НеутралноИзлиза, че в малкия град свободата е ограничена.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertМоже би, защото всеки се крие в анонимността на големия град и върши безнаказано поразии или причината е повече в липсата на икономическа независимост.
Не ми хареса фразата "оставят" родителите си в старчески дом, сякащ родителите са вещ или дете.
Petleshev
Рейтинг: 3119 НеутралноДо коментар [#30] от "hope":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Аз пък ще ти кажа, че в София единствено пътуването е в повече, заради безумният трафик и зверската концентрация на хора. Работата не е в повече, да не кажа, че е по-малко. И не говори глупости за данъците, защото повече постъпва централизирано в бюджета. Ако си налея бензин в колата, данъците отиват в София, не в Бургас или някъде другаде. Ако пазарувам в Кауфланд, данъците пак отиват в София... Като си плащам тока, данъците нали пак са в София? Какво си тръгнала да ни разправяш общи приказки?
Имам претенции, да съм доста наясно с данъчният модел и затова ти казвам, че говориш пълни глупости! София живее от зверската централизация, наложена през социализма. Само дотациите на парното и градският транспорт гълтат над милиард, всяка година... Да не говорим, за останалото...!
Баси...! Даже и морската администрация е със седалище в София!
Костадин Иванов
Рейтинг: 3647 НеутралноДо коментар [#26] от "tsvetko_51":
Еретик"И не е ирония, описано е от автори като Елин Пелин, Йовков, продължило през всичките "соц' години......
++++++++++++
София 1878 г. - 20 000
София 1944 г. - 200 000
София 2019 г - 2 000 000
lz73
Рейтинг: 2055 НеутралноСупер, моного ме кефи да чета коментари на софиянци на тема проблемите на малкоя град!
Пичове, мноого сте далеч от истината, ама много!
В малките градчета също живеят българи и съм склонен да поспоря с доста от вас на тема къде средното IQ е по-високо. Освен това стига с тая идиотщина, че там остават млди хора само ако има държавна службичка. Лично познавам няколко човека, софиянци, под 30 год., които се преместиха "на село" и си живеят доста добре. Да, има огромни проблеми с инфраструктурата, но мисля че нещата бавно се оправят и след 10-15 години ще четете доста обяви от типа "заменям панелка в Люлин за къща в провинцията".
Пропуснали сте да споменете, че ония мързеливите и тъпите от провинцията най-нагло продължават да спонсорират парното отопление на София, плащайки скъп ток...
Сенчеста фигура
Рейтинг: 8 НеутралноУрбанизацията наистина е световен процес, няма развита държава, в която 100 % или 50 % от населението живее в села. В богатите държави от 75 % до 100 % от населението е в градове, а относно работата и икономиката, ами пак комуноидите са отговорни, защото 45 години правиха заводи за дефектни и нискокачествени стоки, разрухата ще продължи още 8 или 15 години. Те още феодално унищожават икономиката на България като кмета на Батак. Малките градове трябва да анексират селата около тях и ще станат по-големи. Това до голяма степен ще смекчи проблема с времето.
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.c.b.o.
Рейтинг: 289 НеутралноПравено е. Не са един или два "градовете", възникнали след обединяването на най-близките села или махали по време на "соца". НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2724 Неутрално"Много предприятия, които са давали работа на родителите ни и бабите ни, са закрити."
Този цитат казва всичко.
Не се знае какво са давали - произвеждали тези предприярия, знае се само, че са давали работа.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 8 НеутралноЕвростат 2016г : "от 100 лв инвестиции, 3(три) са в северозападна България. 9(девет) лева са общо за цяла Северна България, 67(шестдесет и седем) лева са за София-Благоевград-Кулата, тоест - югозападна България. Останалите 24(двадесет и четири), отиват в югоизточна и източна България. Средна работна заплата в северозапада - около 650лв бруто. Първокласните пътища са зле, а второ-и трвтокласните, са отчайващо. Хората затова бягат в голямото село - София и в чужбина. Работодателите, независимо от къде, много рядко дават 750-800лв бруто. Така се обезлюдява провинцията.
Сенчеста фигура
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#51:"c.b.o."][/quote]
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.София след Освобождението е била ядро с около 20 000 души, което още постоянно нараства, а сега е още по-голяма заради селата около нея и заради миграцията. Предградията на големите градове в САЩ също са възникнали на подобен принцип. Което работи, работи.
Deaddark
Рейтинг: 1497 НеутралноДо коментар [#36] от "hope":
Тогава що е този квич срещу децентрализацията. Да го направим по западен модел и всеки да се оправя. Да се види кой колко може. Ако не са държавните гаранции към софийските фирми, дето само прибират парата и търсят в провинциалните бюра по труда евтина работна ръка - бизнеса в столицата отива в киреча. Цялата власт в столицата и пак мизерия. Но до толкова им са възможностите на комунистите - Каракас, Хавана, Москва - един център и другото кочина.
А и аз съм бил в Селофия - добре че са провинциалистите да бачкат, че софиЕнеца се уморява само да върти сиджимката на пръста и да обиколи да си събере процентите и наемите и рентите.
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноОтново либерастки плач! Не били само циганите агресивни, умирала провинцията! Защо умира? Защото няма местна иконимика. Защо я няма? Ами заради същите тези либерастки принципи, на които вече 30 години слугуваме.
lz73
Рейтинг: 2055 НеутралноДо коментар [#56] от "von_seeckt":
Генерале, бихте ли ми посочили кои са тези принципи?
Сенчеста фигура
Рейтинг: 8 НеутралноПак питам, в коя богата държава селата са 500 000 или малките градове са 50 000, а големите градове - 1 или 2? Няма такава държава. В Гърция урбанизацията е към 62 % и селата са по-добре устроени, но заради тези пари дългът им е извън контрол и вече Гърция е собственост на китайците и германците.
В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува. „Дойче Веле" е педерастка необективна медия, а Дневник.бг вече цензурира без аргументи. Това е обидно и е противоположното на свобода на словото.von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноЛипса на всякакъв протекционизъм от страна на държавата, отказ на държавата да ценообразува за определени стоки и услуги, изпълнението на разни европейски рестрикции, които дори Франция и Германия не спазват, примерно допустим бюджетен дефицит.
Deaddark
Рейтинг: 1497 НеутралноДо коментар [#39] от "tww09306483":
До коментар [#47] от "tww09306483":
Колега, глас в пустиня. Тато ги научи така и никой от тях не му оттърва - софиянеца не знаеше купони, не знаеше записвания за телевизор за пералня, ред за жилище (ако дочакаш, че нашите с две деца не дочакаха разрешение да си купят).
Сега пак е същото - В София е на хляба мекото и на работата лекото. Затова всеки се бута там и там остават само тЕрикатите. Зер в чужбина трябва да се бачка, а провинцията е под миризливия софийски (руски) ботуш. Не случайно руснаците са инвестирали пари и хора София да бъде столица - да бъде руски управленски център на Задунайска губерния. Като Белград.
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноПич, стига с тези глупсти бе! Въртя, сука и пак руснаците изкара виновни за нашенските ни неразбории.
putinxujlo
Рейтинг: 2132 НеутралноДо коментар [#56] от "von_seeckt":
"Чуждестранен агент"Отново либерастки плач! Не били само циганите агресивни, умирала провинцията! Защо умира? Защото няма местна иконимика. Защо я няма? Ами заради същите тези либерастки принципи, на които вече 30 години слугуваме.
===============================
Любопитен съм: и коя страна, която не живее според либералните принципи, можете да дадете, както пример за успешна страна?
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноКитай, Япония, Сев. Корея, всички т.н. азиатски тигри, Скандинавските държави, Франция, Италия.
Deaddark
Рейтинг: 1497 ВеселоДо коментар [#61] от "von_seeckt":
Че те руснаците си го казват. Или ти наричаш руснаците лъжци!? Ако е второто - евала ти пра'им, баце!
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноКой го казва и на кого го казва?
Petleshev
Рейтинг: 3119 НеутралноДо коментар [#61] от "von_seeckt":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Руснаците не са виновни. Виновни са, нашенските червени дупедавци, които заложиха съветско-руски модел на развитие и вече над 70 години, няма отърване от тази простотия...!
Deaddark
Рейтинг: 1497 ВеселоДо коментар [#65] от "von_seeckt":
Абе, фашага (вон Зект не е ли основоположникът на армията на третия райх), руснаците го казват на българския народ 44-та.
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноДоста неук си! Не виждам, какво мога да дискутирам с тебе.
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноТой моделът е един, казва се олигархичен.
Deaddark
Рейтинг: 1497 НеутралноДо коментар [#66] от "tww09306483":
Да, бе - невинни са руснаците. Едвам ги гонят след освобождението, че са ни подготвяли за руска колония; а след окупацията ни (хем сме им били съюзник), още не щат да си тръгват. А много от нашите червени дупедавци са с руско потекло, независимо българските си имена.
Deaddark
Рейтинг: 1497 ВеселоДо коментар [#68] от "von_seeckt":
Да, само фашагите и комунетата сте учени. Аре бегай - нямам търпимост към такива.
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноНерде фашаги, нерде Сект! Казах, неук си!
Petleshev
Рейтинг: 3119 НеутралноДо коментар [#52] от "Ще върнем България в Европа":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ..."... Не се знае какво са давали - произвеждали тези предприярия, знае се само, че са давали работа..."!
Проблемът на тези предприятия беше, че произвеждаха безкрайно остарели, като концепция и технология стоки. С огромно потребление на енергия и разхищение на ресурси. Повечето отиваха за бившият СИВ и някаква част, за вътрешно потребление.
Даваха работа, да. Но, да произвеждаш черно-бели телевизори или чушкопеци, не е някакво постижение, което да изкараш на световният пазар. Можеш да продаваш в СССР, Куба или Никарагуа... Някои предприятия имаха и западно оборудване и произвеждаха тук-там по лицензи, но бяха малко. И тия лицензи, нито се развиваха, нито се търсеха нови технологии или да се правят нови разработки. Правеха и някои неща с крадени технологии, в електрониката и химическата промишленост. Но беше много малко и крайно недостатъчно. То и затова, соц-а си умря...! Няма как да караш и да произвеждаш нещо, което е било на мода преди 20-30-40 години, някъде из прогнилият капитализъм. Като прибавиш и това, че всичко беше ограничавано и капсулирано и не даваха на хората да пътуват, да учат и да се развиват, резултата нямаше как да бъде, по-различен...! По-лошото е, че милиционерска тъпотия и сега управлява и няма никакво намерение, да си отива.
Deaddark
Рейтинг: 1497 ВеселоДо коментар [#72] от "von_seeckt":
Каза и излъга. Нацист ли е вон Зект, нацист е. Няма да ти обяснявам разликата между фашага и фашист. Не е за РабФак или ПУЦ. Да ти приседне руската антибългарска плата!
putinxujlo
Рейтинг: 2132 НеутралноДо коментар [#63] от "von_seeckt":
"Чуждестранен агент"Китай, Япония, Сев. Корея, всички т.н. азиатски тигри, Скандинавските държави, Франция, Италия.
===================
Значи;
Китай и Южна Корея = Франция, Италия, Япония и Скандинави.
Много интересно мнение.🤔 Имате своеобразно разбиране за либерализма. Благодаря ви, няма повече въпроси.🤧😊
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноТова е само част от истината! Имаше и добри предприятия, които изкуствено се фалираха. Сещам се за една винарна в Лясковец, която правеше едни от най добрите български вина. В Плевен правеха чудесна бира и т.н. и т.н.
Deaddark
Рейтинг: 1497 ЛюбопитноДо коментар [#72] от "von_seeckt":
Образ, ти сериозно ли не знаеш че S на немски се произнася З - не, не си неук изобщо. Сект - Вон Сект.
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноРадвам се, че съм задоволил любопитсвото ви.
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноХе, хе..абе мушмурлук ти на немски ли ще ме учиш бе!
Deaddark
Рейтинг: 1497 ВеселоДо коментар [#79] от "von_seeckt":
Не - видно е че теб никой не може да те научи - то да е *** да ти го набия, акъл няма как. Насила хубост не става - поредния роден всезнайко.
von_seeckt
Рейтинг: 8 НеутралноДобре, добре!
lz73
Рейтинг: 2055 НеутралноДо коментар [#59] от "von_seeckt":
И къде точно трябва да ценообразува държавата, а не го прави?
Това за дефицита е много лош пример! Лично аз смятам, че бюджетът трябва да е балансиран. Щото не вярвам на сегашното правителство, че може да стимулира икономиката, изяждайки закуската на децата от бъдещето...
pastor
Рейтинг: 792 НеутралноДо коментар [#16] от "DDR":
pastorЗа съжаление самоуправлението липсва и се получава отново управление защото парите идват от държавния бюджет.
Така Бойко Борисов може да отиде във Варна и да се разпореди незавършен и необезопасен обект да бъде пуснат в експлоатация.
Управляващите независимо от коя партия са, не желаят възела да бъде разсечен защото няма да могат да влияят.
Преди десетилетие министъра от БСП Константин Паскалев вложи старание в посока на самоуправлението и беше низвергнат от съпартийците си.
Големия проблем е централизацията - вземаме от всички и даваме на когото решим. Общия кюп никога не е бил добро решение! Вземи пенсионния модел, здравния па и образователния!
tsyrvulan
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#30] от "hope":
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.Една сурия глупости си изписала. Точно ИПИ преди време доказаха че при финансоваа деецентрализация, София е основния губещ. После, ако Столицата е толкова по-по-най, що топлогикацията ви все е на загуба и в дългове, че държавата два пъти я спасява и се задава трети. И още, защо след като сте толкоз окумуш у софето, не сте самостоятелен регйон пред ЕС, като Букурещ или Прага? Масовата практика в ЕС е ако столиците са достатъчно големи като население, да се отделят в самостоятелен район. България е изключение. Стиска ли ви у софето? Знаеш ли колко еврофинансиране ще загуби столицата? Пари които ще отидат за други булгсрски региони.
Peter_Griffin
Рейтинг: 1408 НеутралноТочно пък за улиците не е вярно, с очите си видях да работят на връх Великден и да запълват дупки по улиците в малък град, както и много новоасфалтирани улици. А западането на малките градове е нормален процес в целия свят.
plynii
Рейтинг: 725 НеутралноВ България няма местно самоуправление. Всечко се командва отгоре - от държавата.
pag
Рейтинг: 289 ЛюбопитноЧудя се дали авторката просто е получила едни пари за да напише горните глупости, или наистина вижданията й съвпадат чак дотам с редакционната политика?
Culus capitem delitАко е първото - нищо ново в най-древната професия, пардон, втората по древност професия.
Ако е второто - има повод за притеснения и не е зле да се потърси спациализирана помощ.
accidental
Рейтинг: 778 НеутралноМоже би писателят на статията трябва да отиде до Габрово!
- Работа има, работници няма.
- В Габрово почти никой не слуша чалга.
- Градът изглежда страхотно, градинки с цветя, детски площадки с изправни съоръжения, новопостроена алея покрай реката, нов красив мост, кафенета пълни с хора.
- Габрово и да анексира околните села, няма да стане по-голям, селата са мъртви или почти мъртви от 60те
Надежда
Рейтинг: 1625 Неутрално-----------------
Приемаме, че си зависи от човека. В сферата в която се занимавам, съм намирала работа в София на хора от Северозападна България. Върнаха се на втория месец. В София се плащаше на изработена бройка, а във Враца, на час. Не взеха и половината си заплата. Това е реален случай.
Надежда
Рейтинг: 1625 НеутралноДо коментар [#84] от "tsyrvulan":
ОК, дай линк към този анализ да го прочета, защото съм убедена в противното.
Косьо Генчев
Рейтинг: 608 НеутралноДо коментар [#28] от "АзКлавдия":
"Хм, отново глупави генерализации."
А ма, гугутко непоръбена, ти що чиниш в Пловдив, та си не идеш в родното село, а????
Надежда
Рейтинг: 1625 НеутралноИкономическия модел, който се налага в България е супер либерален /точно обратното на протекционизма/. Това е така, за да може европейските ни партньори да могат свободно да инвестират и съсипят всичко Българско. За Хран. Вк. Пром. Веригите имат 80% от оборота. В Германия и Франция имат изискване за % местни продукти /до 100 км. / , у нас няма. Само това съсипа стотици работни места, най-вече в провинцията.
Преди 20 години в сферата в която работя имаше 200 фирми /условно/, сега са 50. Не се е увеличила производителността, съсипаха ги изискванията на държавата. Ходила съм по изложения. Тези изисквания ги няма в Германия, Гърция , Италия.... останаха големите.
Най-зле това се отрази на провинцията, факт. Но, там кметовете трябва да направят всичко възможно да подкрепят местното производство, респективно работни места.
Бях веднъж на откриването на един строителен хипермаркет, цялата реч на собственика /Присъсстваше Министъра на Икономиката/ се въртеше около това, че за построяването на хипермаркета е използвал местна работна ръка.
Само, че хората от село не могат да го разберат. Те ще си купят хляб произведен на другия край на България, само и само местния производител да "не се ояде".
Когато започнем в България да купуваме стоки произведени от български работни места с български суровини, и когато в Габрово си купуват стоки /които е възможно/проиведени в региона, тогава ще живеем значително по-добре.
Надежда
Рейтинг: 1625 НеутралноИма и още нещо. Разходите за това да поддържаш 200 населени места, не е като да поддържаш 50.
Държавата работи по модела "максимална печалба, минимум качество и минимум разходи"
Това е политико-икономически модел. И, ако искаме нещо друго, ще трябва да си го извоюваме.
Peni Nikol
Рейтинг: 1697 НеутралноВярно е, че е такава действителността в малкия град.
Да се ядосвате е равнозначно на това да държите горещ въглен с идеята да го хвърлите по някой друг.monk007
Рейтинг: 679 ВеселоЗаглавието ме подсети на една песен в която друго няма какво да се случи освен да се влюбиш в малкия град.И след това София и терминала за жалост особено в северозападнала БГ
writer6
Рейтинг: 94 Неутрално[quote#89:"hope"][/quote]
"Приемаме, че си зависи от човека. В сферата в която се занимавам, съм намирала работа в София на хора от Северозападна България. Върнаха се на втория месец. В София се плащаше на изработена бройка, а във Враца, на час. Не взеха и половината си заплата. Това е реален случай."
Съгласен съм с Вас, че ако те мързи, не можеш да очакваш голямо възнаграждение, но в случая с работата на заработка въпроса е кой определя единичните цени, доколко те са пазарно съобразени и доколко човека, който се наема да работи на заработка някога е вършил подобна работа, за да може да прецени дали продава скъпо или евтино труда си. Описаният от Вас случай, най-вероятно е такъв - хората просто за пръв път са вършили такъв вид работа и чак след като опитат разбират, че предложените им цени на бройка са подигравателно ниски. Може да се окаже, че няма работна ръка, поради ниските единични цени, а не поради мързел или неквалифицираност. А отделно за хората от провинцията като се калкулират разходите за квартира и други подобни, се оказва, че нещата изобщо не опират до нежелание да се понапънеш.
DDR
Рейтинг: 641 ЛюбопитноДнес в чешката преса прочетох нещо много интересно за пенсионният модел - обмисля се да се даде възможност на децата, да изпращат пари на майките си (като си облекчават данъците) към пенсиите им. Така, ако се приеме това предложение, ще се върнемр към китайският модел на отговорност на децата към родителите си.
https://www.lidovky.cz/noviny/vyssi-penze-zenam-at-urci-jejich-deti.A190429_214822_ln_domov_ele Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Deaddark
Рейтинг: 1497 НеутралноДо коментар [#93] от "hope":
Тоест предлагаш разцепване на две и повече Българии. Софиянци не ми ги хвалиш бачкатори и умници - всеки ден ги виждам колко не струват. Или просто са ги уредили да вземат нЕкой лев от далаверката с европроектите. Общините сами си печелят европроектите, но СофЕто трябва да вземе печалбата и да уреди СофиЕнци на работа; а работата я вършат местните на МРЗ + 10%. Докато софийският дришльо взема три бона, 'щото се води началник. А че дори не е стъпвал на работа не го брига. Важното е СофЕто да вземе поръчката - нищо че хал-хабер си няма, нито има хора и техника - ще намерят евтин местен подизпълнител.
На конкурс за работа по европроект - изисква се инженер, кандидатстват бургазлия експерт инженер, пловдивчанин д.и.н. и софиянец с основно образование. Бургазлията искал 2000 месечно, пловдивчанина 3000, софиЕнеца искал 6000. Взели софиЕнеца - два бона за него, два за интервюиращия и два за бургазлията като подизпълнител.
Надежда
Рейтинг: 1625 НеутралноДо коментар [#96] от "writer6":
Не мога да кажа, че случаят е показателен, но все пак е факт.
Работата беше абсолютно една и съща, ръчна, производство.
Аз вече 20 години съм в този бизнес. Сега и провинцията се плаща на бройка, не на час.
Факт е, че в провинцията манталитета е друг. За тях не всичко е пари. Не искат да работят повече. Аз не му казвам мързел. Имат по.здрави инстинкти за оцеляване и не са толкова алчни. Могат и без нова пералня, телевизор и кола, но всяка вечер са по кафетата на площада.
writer6
Рейтинг: 94 НеутралноАко наистина в описания от Вас случай, при тези единични цени е напълно по силите на един човек в рамките на 8 часов работен ден да си изкара една прилична заплата и осигуровки, без при това да си уврежда в дългосрочен аспект здравето от психическо и физическо претоварване, то съм съгласен с мнението Ви, че всичко си опира и до човека.
А що се отнася до манталитета-аз също съм на мнение, че един човек трябва да работи така, че да му остават време и сили ежедневно да харчи и се наслаждава от плодовете на своя труд. Не е редно да се живее само в очакване на уикенда, големите празници или годишната отпуска.
А доколкото до