Ако трябваше да правя кампания за насърчаване на раждаемостта

Ако трябваше да правя кампания за насърчаване на раждаемостта

Ако трябваше да правя кампания за насърчаване на раждаемостта
Любомир Аламанов е комуникационен експерт, работи в SiteMedia Consultancy. Текстът е от профила му във "Фейсбук". Коментарът му е предизвикан от нелепата кампания "Направи го сега" на Движението за национална кауза (ДНК), която иска да насърчи повишаването на раждаемостта у нас, с меко казано странни послания: че майка ти предпочита внуче вместо нов тиган, че бащинството прави мъжа по-привлекателен, че селфитата с деца са по-харесвани, а жените могат да се сдобият с "чашка С" на сутиена си по естествен път.
В теорията на комуникациите има основен постулат. Кампаниите се изграждат отвътре навън. От съдържанието към опаковката. Ако няма съдържание, каквато и опаковка да се сложи, кампанията ще бъде повърхностна и няма да има ефект.
Ако трябваше да правя кампания за насърчаване на раждаемостта, щях да тръгна от основното:
Трябва да има добри условия, а хората сами ще си решат кога, какво, по колко пъти да правят.
И щях да мина в детайли по "да има добри условия". Като например:
1. Добре е да има нормални тротоари, за да може човек да се движи с количка бързо и лесно
2. Добре е да има много паркинги, за да не са принудени колите да спират по тротоарите
3. Добре е градският транспорт да е направен удобен за колички
4. Добре е всички сгради, частни или обществени, да са достъпни с колички
5. Добре е да има навреме лекарства, за да не умират деца
6. Добре е да има нормални процедури в здравната система, за да се лекуват децата бързо и ефикасно
7. Добре е да има специален Фонд за лечение на деца
8. Добре е да има реформа в системата на Бърза помощ
9. Добре е болниците да са чисти и приветливи, а не да приличат на затвори от Третия свят
10. Добре е да има сигурност в болниците, а не всеки пиян кретен да тормози безнаказано всички
11. Добре е хората да имат нормални доходи, за да имат нормален живот, а и да знаят за какво отиват данъците им в размер на около 30%
12. Добре е да няма драми със записване в детски градини
13. Добре е да няма драми със записвания в училища
14. Добре е децата да се чувстват сигурни в училищата и да могат да се учат спокойно
15. Добре е да има условия всички деца да се чувстват прекрасно и приети. Включително децата със специални потребности
16. Добре е да имаме поне един университет на достатъчно добро ниво
17. Добре е органите на властта да се научат как да реагират адекватно на сигнали за домашно насилие
18. Добре е да има достатъчно центрове за приютяване на жертви на домашно насилие
19. Добре е да има добър механизъм за събиране на издръжка от родител, който се отказва от детето
20. Добре е бабите и дядовците да се чувстват защитени в къщите си
21. Добре е да не се налага родителите да търсят прехрана в чужбина и да оставят децата за отглеждане на баба и дядо.
Мога да продължавам още много. Това е само една малка извадка от темите, които стоят пред всяко едно семейство. А много родители със сигурност могат да добавят още хиляди
Това щях да направя като ядро на кампанията. Това е основната тема. Чак след това биха дошли фриволни шегички за тигани, чашки, яйца на очи и други подобни...
Защото иначе е подмяна на темата. И проста манипулация с лъжа за прости решения.
Но това ще съм аз. Малко олд скул. Търсещ смисъл и съдържание. Търсещ ядро, на което да се стъпи. Търсещ устойчиво решение, което да промени нагласи за дълго време.
Явно не ги разбирам модерните тенденции. Но се радвам за това.