Постиженията на българските ученици не стоят добре в голямата картина на ЕС

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Матряла Асенке,матряла!
    Не,че нещо,ама Асенка да няма роднини от Бенгалския залив?

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  2. 2 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    “постиженията на най-облагодетелстваните от гледна точка на социално-икономическия и културния статус български ученици”
    ——
    Как беше там...крушата не пада по-далеч от дървото... а дървото то се вижда и по форумната извадка.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  3. 3 Профил на Надежда
    Надежда
    Рейтинг: 1550 Неутрално



    “Слабите оценки по български език и литература се увеличават с 1 277. Тази година двойките са 4 302, докато за 2018-а са били 3025. На поправителен през септември на втория държавен зрелостен изпит, който е по предмет по желание, ще ходят 2 590 зрелостници. Те на са минали минимумът от 23 точки за Среден 3. Двойкаджиите тази година на втория изпит са с 362 повече от миналата година, когато са били 2228. В същото време слабите оценки и от двата изпита са по-малко. Тази година са 972, а миналата са били 1778."


    Няма далавера в Образованието, приятелските кръгове не печелят нищо, освен от ремонтите....

  4. 4 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И, за какво са ѝ умни и учени хора на България? Прост, тъп и необразован народ, по-лесно се води и лъже. От поредния спасител. Като крадливия лъжлив дедо, с "вЕрвайте ми". Като еднокнижният "гений" на мисълта и простотиите, обещал ревизия на сделките от приватизацията. Утре, ще е някой друг. Трябва ли да запитаме, като Ботев - "кажи ми, кажи бедни народе, кой те в таз робска люлка люлее"? Ех, народе, народе!

  5. 5 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И, за какво са ѝ умни и учени хора на България? Прост, тъп и необразован народ, по-лесно се води и лъже. От поредния спасител. Като крадливия лъжлив дедо, с "вЕрвайте ми". Като еднокнижният "гений" на мисълта и простотиите, обещал ревизия на сделките от приватизацията. Утре, ще е някой друг. Трябва ли да запитаме, като Ботев - "кажи ми, кажи бедни народе, кой те в таз робска люлка люлее"? Ех, народе, народе!

  6. 6 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 91 Неутрално

    Видно е от невежите и необразовани елементи посещаващи форума.

    United in diversity
  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Видно е от невежите и необразовани елементи посещаващи форума.
    —цитат от коментар 6 на LiberalToTheBones



    До коментар [#6] от "LiberalToTheBones":

    Грешиш! Те са всичко друго,но не и невежи и необразовани.

  8. 8 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Проблемът е, че доста от така наречените богати и елитни деца са супер разлигавени и знaят, че каквото и да стане мама и тате няма да ги оставят в тоя живот. А, и мама и тате не са натрупали състояние с много труд, а с много далавери в повечето случаи, затова и децата предпочитат да преписват, да си плащат за реферати и дипломни работи и частни уроци, по време на които буквално им пишат домашните, вместо да положат труд. Една моя бивша съученичка, която преподава частни уроци на подобни тиквеници останала супер шокирана, когато споделила с майка на своя ученичка, че въпросната калинка мамина не полага никакви усилия да научи нещо. А, мама калинка отвърнала нещо от сорта - "виж кво, мен не ме интересува какво знае и не знае дъщеря ми, а да има шестици!"
    Какво очаквате с подобно отношение към образованието от разни калинки?!

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  9. 9 Профил на velvoofell СУПЕР
    velvoofell
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Кога ще адаптират формата на българските изпити към PISA? Сега децата се готвят за нашите матури. Интересно, как биха се справили финландците с тях?

  10. 10 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#6] от "LiberalToTheBones":

    И като имаме едно на ум, че по—голямата чадт от тях са завършили образованието си по време на прехваленият соц, когато (според тях) българското образование е било едно от най—добрите в света....😉 а сегашното било на светлинни години зад социалистическото (пск според тях)

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  11. 11 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Трябва да се набляга мадово на професионалното образование, така, че дори и със завършен осми клад, детето да има занаят. Не е нормално всички да избутват гимназия. Човек завършил само гимназия е общо взето добре образован безполезен многознайко.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  12. 12 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Ае у лево. Коя е тая Пиза?

  13. 13 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3175 Любопитно

    Права е авторката. Без добро образование е невъзможно и развитието на високо-технологичния бизнес в България за който Боко често обича да говори в своите интервюта за медиите.

    Така, че определено нашето правителство трябва да инвестира много повече в сферата на образованието.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  14. 14 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нацията се профанизира. Процеса е необратим.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  15. 15 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ако оставиш тъпотията и невежеството да прогресират, други ще се възползват от теб. Факт.

  16. 16 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Не съм запознат с въпросната система за оценване на децата, но след като според тази система Финландия и Германия водят, как да си обясним успехите на нашите деца в маса международни и световни олимпиаи по математика, информатика и други подобни състезания. какво да кажем за нашите музикални таланти, които заемат напълно не пропорциално място сред станалите страни, без значение бедни или богати.
    По-скоро бих казал, че в днешните поколения учеици има някакво разделение - деца на амбициозни родители, които обръщат внимание на процеса и преобладаващ брой деца на родители, които въобще не се интересуват от образованието на децата, все едно по-какви причини, етнически, място в социума, но с един общ за тях показател - простотията. Впрочем. въобще не мисля, че от това не са засегнати отаналите страни и разликата е, че при обществата с по-висок стандарт, това изглежда малко по-туширано, но явлението съществува повсеместно.

  17. 17 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    Има ли държавна политика за повишаване качеството на образование? Не, само се защитават интересите на някой печатар на учебници. Има ли въобще някаква организация в училище? Не, пак всичко се прави на парче и на родителите им трябва по половин работен ден и две коли, за да успеят да организират деня на децата си. Еми не става така!

  18. 18 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1067 Весело

    Я да видиш! На последните места учениците все от православни страни!
    Културни особености или що?

  19. 19 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":

    Това са върхови успехи постигнати от единици. Тези успехи нямат никакво влияние върху икономиката на страната или върху организацията на общественият живот. Явно в Германия и Финландия нсблягат нс друго в образованието и за това са там като икономики, където са (без да се вълнуват много от медалите от ученическите олимпиади)

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  20. 20 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Брей - Естония хем близо до Русия, хем най-умни. Как стана тая работа? Англичаните дано излязат, че само развалят статистиката.

  21. 21 Профил на whitemare
    whitemare
    Рейтинг: 887 Неутрално

    “Слабите оценки по български език и литература се увеличават с 1 277. Тази година двойките са 4 302, докато за 2018-а са били 3025. На поправителен през септември на втория държавен зрелостен изпит, който е по предмет по желание, ще ходят 2 590 зрелостници. Те на са минали минимумът от 23 точки за Среден 3. Двойкаджиите тази година на втория изпит са с 362 повече от миналата година, когато са били 2228. В същото време слабите оценки и от двата изпита са по-малко. Тази година са 972, а миналата са били 1778."Няма далавера в Образованието, приятелските кръгове не печелят нищо, освен от ремонтите....
    —цитат от коментар 3 на hope


    Не забравяй учебникарската мафия - тия мошеници там всяка година захлебват милиони от некадърните си учебници, вместо цялото учебно съдържание да се дигитализира и да не се плащат тия милиони за хартия. А и дървета ще се спасят.

    Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
  22. 22 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":Това са върхови успехи постигнати от единици. Тези успехи нямат никакво влияние върху икономиката на страната или върху организацията на общественият живот. Явно в Германия и Финландия нсблягат нс друго в образованието и за това са там като икономики, където са (без да се вълнуват много от медалите от ученическите олимпиади)
    —цитат от коментар 19 на DDR


    Чисто теоретично, възможно е и тази статистика да е платена, и чисто теретично, възможно е така да са изследвали, че да са си казали, дай да изключим от някои страни математически, езиковите, немските гимназии, че много ще ни наклонят статистиката, и не е на добре. И са отишли да изследват в село долно уйно, или факултето.
    Как да си обясним факта, че имаме доста приличен БВП, с доста прилична част от него в информационните технологии, които са с доста примамливо качество за инвеститорите. Факт е, че опита ли една софтуерна фирма от българския работен пазар, започва да иска панически още и още, и опитва да разшири броя на служителите си В ПЪТИ!

    До колкото колко големи икономики са Финландия и Германия, не търси подготовката за математическите олимпиади като обратно пропорционален фактор. Това е абсурд!
    Да започнем с най-очевадния фактор, наличието на 500 години турци и 50 години руснаци в земята ни!

    А нещо много ГАДНО ми прави впечатление!
    Руските подлоги, като гологлавия шоумен, през последните 15 години тръбят за простащина и профанизация в страната ни. Като те са нейните основни източници.
    Също и в коментарите под тази статия, руските тролове най-много тръбят за профанизация.
    Сега, дали техните кръгове са такива, и за това не могат да се впишат в интелектуалния и професионалния живот на страната, или изпълняват някакви поръчкови опорки, с цел опростачване на хората, или И ДВЕТЕ, фактите се виждат.

  23. 23 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    Много изследвания показват, че навсякъде по света по-богатите деца имат съществено образователно предимство пред по-бедните. Това са постиженията на най-облагодетелстваните от гледна точка на социално-икономическия и културния статус български ученици в сравнителен план. Това са децата, чиито родители са с високо образователно ниво, високи доходи, които вероятно учат в елитни училища. Това са децата с най-високи постижения сред българските ученици.
    *
    Определящо е образователното ниво на родителите, а не богатството. Статистически по-добре образованите родители са и по-богати и за тях образованието е ценност.
    Много образован народ от моето поколение изгуби социален статус по време на прехода, но децата им успяха да се реализират, защото са умни и амбициозни.
    И да, елитни училища трябва да има за да могат талантливите деца да се развиват в подходяща среда. Тука имаше полемика как децата трябвало да учат в кварталните училища защото някой си решил, че така щяло да се повдигне общото ниво. За сметка на индивидуалното ниво на най-добрите ученици, към които се прилагат общите занижени критерии.

  24. 24 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 74 Неутрално

    Не става ясно (поне на мен не ми стана ясно) какво се има предвид под "елитни" ученици. Дали това са децата в "елитни" училища или децата с "елитни" родители. По пътя на логиката би трябвало да е първото, но съгласно статията това е второто...
    Има разлика обаче между различните "елитни" родители. Едните помагат на детето си да научи нещо, а другите използват връзките си, за да вкарат отрочето в елитно училище, въпреки, че няма нужните резултати за там. От там падат и резултатите общо на децата.

  25. 25 Профил на gerganabg
    gerganabg
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ученик в седми клас в столично училище (училището е в първата десетка по успех от НВО) пише като преговор в началото на учебната година по 9 страници т.нар. план за работа - плана представлява нещо като обобщение на граматиката и на литературните произведения (?!) които детето е учило предишните 3 години - да не ги забравя нали :) За каква функционална грамотност говорим ?? Навремето си мислих че готовите планове за анализ на литературни произведения са простотия, но явно сме стигнали нови висоти

  26. 26 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Учениците в България учат основно за демонстрасия на знания по малоумните критерии за оценяване.И са добри в писането на литератуни теми,решаване на напълно отвлечени,но изискващи тренировки задачи, и подобни.
    Ако осеняванет е по китерии на ПИЗА,резултатите ще се подобрят веднага,просто ще се адаптират,първо ученисите и частните уроци,после и всички.

  27. 27 Профил на Надежда
    Надежда
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    Задачите, поне по математика по този формат Пиза, нямат много общо със задачите от нашите учебници.
    И не мисля, че е по-добре да се изпитват децата по формат Пиза.

  28. 28 Профил на perkele_
    perkele_
    Рейтинг: 86 Любопитно

    ква е тая голяма картина? В Брюксел ли е окачена?

    Той е толкова учен, че дори не знае рецептата за киселото зеле.
  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3175 Любопитно

    До коментар [#19] от "DDR":

    Именно, точно и вярно. +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#24] от "Smile":

    Относно "елитните училища". Оценките са съпътстващ продукт. Истинската стойност на елитните училища са връзките и контактите, които ученика си създава в горната класа на обществото. Там, където са хорста с псри, власт, идеи и възможности. Тези, които определят дневният ред. А за техни служители се подготвят всички останали.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  31. 31 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 541 Неутрално

    нищо чудно, кои са от богатите в България - нискограмотни мутри, мафиоти, крадци, партийни калинки. Съответно си вземат за жени вулгарни чалга певици и кухи модни манекенки. Децата им гледат мама и тате и виждат, че богат се става не с учене а с други качества. И повтарят видяното.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  32. 32 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Освен пренебрегванато от години средно и ВишУ образование в България (учителите, университетските преподаватели и учените бяха и са системно подигравани вкл. от комплексиран пъпчив министър, и мачкани финасово), съчетоно с 30% тъмзоленички и турчета (последните са трудолюбиви и умни, но имат затруднения с българския, който не име майчин), където образованието никога не е било ценност и воала - резИлтатът се вижда.

  33. 33 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Много добре си седят даже :)

    Мозъците им не са промити с разни глупости. :)

  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5592 Неутрално

    Което значи, че в елитните училища се влиза не по казчества показани от учениците, а по други причини и учителите не са в състояние да развият тези качества ве положителна посока, или заради нивото на учениците или заради нивото на учителите, или заради качеството на учебните програми.
    Най-ефективните си личат - те са едни и същи - Финландия, Германия и Естония

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на trillian78
    trillian78
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":

    Защото не оценяваме единични таланти, да в това сме много добри, а говорим за средното и масово ниво, което е по-важно за развитието на една нация.

  36. 36 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Видно е от невежите и необразовани елементи посещаващи форума.
    —цитат от коментар 6 на LiberalToTheBones


    Не бъди толкова строг със себе си, не си толкова зле.

    Стюпито те харесва.

    Слава Кокаине, на дрогираните вечна слава!
  37. 37 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5587 Неутрално

    Учениците не искат, учителите явно не могат.

  38. 38 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#8] от "andreas_hofer":

    това така, но разлигавянето на българските деца въобще не е препрогатив само на богати родители. българинът не възпитава, не смята дисциплината за важна, ако отрочето има проблеми виновни са околните - учители, съседи, други родитиели или деца на площадката или където и да е, само не и нашето златно ненагледно. по някаква неясна причина се мина от една граница в която ние бяхме много критикувани, до ситуация в която децата си искат че всичко им е позволено най-лошото е за мен лиспата на амбиции по отношение на ученето и бъдешата работа - децата се оставят да затънат в блатото. и независимо от имотното състояние на ротиелите, те винаги могат да разичтат, че щеги подяждат докато станат на 35 и повече.

  39. 39 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#11] от "DDR":

    амче тя вашата мечта се е сбъднала. вече всички. стават само за шофери и без това. качествтото е такова, че нищо друго не излиза

  40. 40 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#39] от "owen":

    Качествен шофьор се става трудно. Освен издържан изпит се изискват и няколко други умения. Качествените шофьори са много фобре платени и търсени.
    Не подценявайте по навик професиите на престижни и непрестижни. И професора има нужда от боклукджиятс, който качествено да му изпразни кофата в ксмиона.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  41. 41 Профил на kejsijones
    kejsijones
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Матряла Асенке,матряла!Не,че нещо,ама Асенка да няма роднини от Бенгалския залив?
    —цитат от коментар 1 на Платон Фъшкиев


    Е какво беше това сега, защо?
    Впрочем, ако сте прав, това е чудесна новина. Значи можело. Значи има бъдеще.

    А иначе, ето по темата малко:
    https://factsmaps.com/pisa-worldwide-ranking-average-score-of-math-science-reading/
    По повечето изпитни резултати България се групира заедно с Гърция, Кипър, Румъния, и Турция.

    Само че и по тази линия, и по линия световен Ай Кю
    http://worldpopulationreview.com/countries/average-iq-by-country/
    Да напомня на всички че "градове държави" няма смисъл да се броят--всякакви Сингапури, Хонг Конги, Малти, Андори, Монаки, Макаоа и т.н.
    При тях няма статистическо разпръсване между а) големи градове, б) малки градове, и в) дълбока провинция. Те са си дефакто една столица и това е. Така че техния резултат по всичко такова винаги ще е нереално висок--защото нямат селска местност и нямат други, по-бедни градове.

    Формално трябва да се броят, защото са си "суверенни територии", но на практика това не са "държави" а "независими градове" и е редно човек автоматично да им резга десетина точки ей така, да се добави имагинерна провинция, и имагинерни други градове за баланс.

  42. 42 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":

    "как да си обясним успехите на нашите деца в маса международни и световни олимпиаи по математика, информатика и други подобни състезания. "

    ще ти кажа. няма противоречие. разпределението между най-слабите и най-добрите е неравномерно. има елитни ученици с много по-високи от средните резултати и обратното слаби ученици с много по-кофти от средните резултати. В другите страни разпределението е по-равномерно.

  43. 43 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 808 Весело

    Тези пак са чели статистиката наопаки. Резултата е следния: когато детето вижда че образованите родители имат кинти, и то се прилъгва да учи. Това дето било умно щото родата била богата, мит и оправдание за глупавите. Децата гледат света около себе си и така си правят целите в живота. Отделно, че повечето бедни са бедни щото са мързеливички (а мързела пречи и на трудния процес учене и образоване) и децата им виждат че "и така може" и накрая се оправдават с поговорката "крушата не пада по-далече от дървото", щото рядко се вижда на живо поговорката "Който учи ще получи"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  44. 44 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 954 Неутрално

    До коментар [#31] от "Fred":

    Така е, едни 45г ни научиха да търсим "втория начин". Ученето и работата са цел за интелигенцията. И не гарантират лек път към средната класа.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  45. 45 Профил на kejsijones
    kejsijones
    Рейтинг: 319 Неутрално

    нищо чудно, кои са от богатите в България - нискограмотни мутри, мафиоти, крадци, партийни калинки. Съответно си вземат за жени вулгарни чалга певици и кухи модни манекенки. Децата им гледат мама и тате и виждат, че богат се става не с учене а с други качества. И повтарят видяното.
    —цитат от коментар 31 на Fred


    Абсолютно селските се стремят да са мутри, а градските--партийни калинки.
    Ама не забравяме че ББ първо е шеф на МВР 2001-2005, после кмет на София 2006-2009, после от 2009 до днес, а кратки прекъсвания, е шефче на държавата.

    Т.е. има израстнало поколение, за което Тиквун е нещо като българския Путя--винаги е бил, винаги ще бъде, за това най-добрата "умна" инвестиция в кариерата е да му влезеш в структурите по един или друг начин, и с редовни апликации на езика към йерархически надвисналите отгоре бузи, постепенно да си станеш елемент от структурата през която се засмукват и преразпределят ресурси.

    Както в Русия се научиха че ако искаш да успееш в живота по "империалистическия начин"--отиваш в чужбина, а ако искаш да успееш в живота по "автентичния патриотичен родолюбски начин"--ставаш кадър на Едина Русия, или някой от дресираните конкуренти като националистите, комунистите, и социал-демократите.

  46. 46 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Права е авторката. Без добро образование е невъзможно и развитието на високо-технологичния бизнес в България за който Боко често обича да говори в своите интервюта за медиите.Така, че определено нашето правителство трябва да инвестира много повече в сферата на образованието.
    —цитат от коментар 13 на Иво


    Инвестициите са необходими, но са само едната страна на медала. Другото, което се изисква е да се адаптират учебните планове за да дават знания, които са по-прагматични и ориентирани към реалните нужди.

    И - най-важното - да има ежегоден контрол (външно оценяване) за да се знае какво, всъщност, е усвоено от учениците.

  47. 47 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Не става ясно (поне на мен не ми стана ясно) какво се има предвид под "елитни" ученици. Дали това са децата в "елитни" училища или децата с "елитни" родители. По пътя на логиката би трябвало да е първото, но съгласно статията това е второто...Има разлика обаче между различните "елитни" родители. Едните помагат на детето си да научи нещо, а другите използват връзките си, за да вкарат отрочето в елитно училище, въпреки, че няма нужните резултати за там. От там падат и резултатите общо на децата.
    —цитат от коментар 24 на Smile


    Вашият коментар е един от най-адекватните под тази статия! Извадката е от учениците в семействата с високи доходи. Докато в държави като Германия, Финландия, Естония, Словения, Швеция, Англия учениците от богати семейства показват високи средни резултати, то в Румъния, Кипър, България и Гърция богаташките синчета са много зле в училище. Това е много показателно изследване за ценностната система на богатите семейства (да кажем елитите на нациите).

  48. 48 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":

    Някои българи четящи статията се засягат от ниското място на българските ученици в тази извадка. Всъщност, тази извадка е САМО за децата от богати семейства! Точно тази прослойка има право да се засяга, но статистиката е точна наука и не лъже, а показва тенденции.
    В тази статия НЕ Е показано мястото на българската образователна система като цяло сред страните от европейския съюз. Така че не може да бъде използвана за генерални изводи.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #