За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Платон Фъшкиев
Рейтинг: 8 ЛюбопитноМатряла Асенке,матряла!
И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.Не,че нещо,ама Асенка да няма роднини от Бенгалския залив?
Gretel
Рейтинг: 272 Неутрално“постиженията на най-облагодетелстваните от гледна точка на социално-икономическия и културния статус български ученици”
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)——
Как беше там...крушата не пада по-далеч от дървото... а дървото то се вижда и по форумната извадка.
Надежда
Рейтинг: 1550 Неутрално“Слабите оценки по български език и литература се увеличават с 1 277. Тази година двойките са 4 302, докато за 2018-а са били 3025. На поправителен през септември на втория държавен зрелостен изпит, който е по предмет по желание, ще ходят 2 590 зрелостници. Те на са минали минимумът от 23 точки за Среден 3. Двойкаджиите тази година на втория изпит са с 362 повече от миналата година, когато са били 2228. В същото време слабите оценки и от двата изпита са по-малко. Тази година са 972, а миналата са били 1778."
Няма далавера в Образованието, приятелските кръгове не печелят нищо, освен от ремонтите....
Vlado Nikolov
Рейтинг: 8 НеутралноИ, за какво са ѝ умни и учени хора на България? Прост, тъп и необразован народ, по-лесно се води и лъже. От поредния спасител. Като крадливия лъжлив дедо, с "вЕрвайте ми". Като еднокнижният "гений" на мисълта и простотиите, обещал ревизия на сделките от приватизацията. Утре, ще е някой друг. Трябва ли да запитаме, като Ботев - "кажи ми, кажи бедни народе, кой те в таз робска люлка люлее"? Ех, народе, народе!
Vlado Nikolov
Рейтинг: 8 НеутралноИ, за какво са ѝ умни и учени хора на България? Прост, тъп и необразован народ, по-лесно се води и лъже. От поредния спасител. Като крадливия лъжлив дедо, с "вЕрвайте ми". Като еднокнижният "гений" на мисълта и простотиите, обещал ревизия на сделките от приватизацията. Утре, ще е някой друг. Трябва ли да запитаме, като Ботев - "кажи ми, кажи бедни народе, кой те в таз робска люлка люлее"? Ех, народе, народе!
EU Fighter
Рейтинг: 91 НеутралноВидно е от невежите и необразовани елементи посещаващи форума.
United in diversitydeaf
Рейтинг: 2186 НеутралноДо коментар [#6] от "LiberalToTheBones":
Грешиш! Те са всичко друго,но не и невежи и необразовани.
andreas_hofer
Рейтинг: 854 НеутралноПроблемът е, че доста от така наречените богати и елитни деца са супер разлигавени и знaят, че каквото и да стане мама и тате няма да ги оставят в тоя живот. А, и мама и тате не са натрупали състояние с много труд, а с много далавери в повечето случаи, затова и децата предпочитат да преписват, да си плащат за реферати и дипломни работи и частни уроци, по време на които буквално им пишат домашните, вместо да положат труд. Една моя бивша съученичка, която преподава частни уроци на подобни тиквеници останала супер шокирана, когато споделила с майка на своя ученичка, че въпросната калинка мамина не полага никакви усилия да научи нещо. А, мама калинка отвърнала нещо от сорта - "виж кво, мен не ме интересува какво знае и не знае дъщеря ми, а да има шестици!"
Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна БългарияКакво очаквате с подобно отношение към образованието от разни калинки?!
velvoofell
Рейтинг: 536 НеутралноКога ще адаптират формата на българските изпити към PISA? Сега децата се готвят за нашите матури. Интересно, как биха се справили финландците с тях?
DDR
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#6] от "LiberalToTheBones":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?И като имаме едно на ум, че по—голямата чадт от тях са завършили образованието си по време на прехваленият соц, когато (според тях) българското образование е било едно от най—добрите в света....😉 а сегашното било на светлинни години зад социалистическото (пск според тях)
DDR
Рейтинг: 638 НеутралноТрябва да се набляга мадово на професионалното образование, така, че дори и със завършен осми клад, детето да има занаят. Не е нормално всички да избутват гимназия. Човек завършил само гимназия е общо взето добре образован безполезен многознайко.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?uq
Рейтинг: 1466 НеутралноАе у лево. Коя е тая Пиза?
Иво
Рейтинг: 3175 ЛюбопитноПрава е авторката. Без добро образование е невъзможно и развитието на високо-технологичния бизнес в България за който Боко често обича да говори в своите интервюта за медиите.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Така, че определено нашето правителство трябва да инвестира много повече в сферата на образованието.
Халдип Исйолов
Рейтинг: 8 НеутралноНацията се профанизира. Процеса е необратим.
Не си заслужава да се напрягаш безплатно.Индиана
Рейтинг: 434 НеутралноАко оставиш тъпотията и невежеството да прогресират, други ще се възползват от теб. Факт.
tsvetko_51
Рейтинг: 808 НеутралноНе съм запознат с въпросната система за оценване на децата, но след като според тази система Финландия и Германия водят, как да си обясним успехите на нашите деца в маса международни и световни олимпиаи по математика, информатика и други подобни състезания. какво да кажем за нашите музикални таланти, които заемат напълно не пропорциално място сред станалите страни, без значение бедни или богати.
По-скоро бих казал, че в днешните поколения учеици има някакво разделение - деца на амбициозни родители, които обръщат внимание на процеса и преобладаващ брой деца на родители, които въобще не се интересуват от образованието на децата, все едно по-какви причини, етнически, място в социума, но с един общ за тях показател - простотията. Впрочем. въобще не мисля, че от това не са засегнати отаналите страни и разликата е, че при обществата с по-висок стандарт, това изглежда малко по-туширано, но явлението съществува повсеместно.
Лео
Рейтинг: 1085 НеутралноИма ли държавна политика за повишаване качеството на образование? Не, само се защитават интересите на някой печатар на учебници. Има ли въобще някаква организация в училище? Не, пак всичко се прави на парче и на родителите им трябва по половин работен ден и две коли, за да успеят да организират деня на децата си. Еми не става така!
Patsis
Рейтинг: 1067 ВеселоЯ да видиш! На последните места учениците все от православни страни!
Културни особености или що?
DDR
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#16] от "tsvetko_51":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Това са върхови успехи постигнати от единици. Тези успехи нямат никакво влияние върху икономиката на страната или върху организацията на общественият живот. Явно в Германия и Финландия нсблягат нс друго в образованието и за това са там като икономики, където са (без да се вълнуват много от медалите от ученическите олимпиади)
Николов
Рейтинг: 755 НеутралноБрей - Естония хем близо до Русия, хем най-умни. Как стана тая работа? Англичаните дано излязат, че само развалят статистиката.
whitemare
Рейтинг: 887 НеутралноНе забравяй учебникарската мафия - тия мошеници там всяка година захлебват милиони от некадърните си учебници, вместо цялото учебно съдържание да се дигитализира и да не се плащат тия милиони за хартия. А и дървета ще се спасят. Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Тангра
Рейтинг: 987 НеутралноЧисто теоретично, възможно е и тази статистика да е платена, и чисто теретично, възможно е така да са изследвали, че да са си казали, дай да изключим от някои страни математически, езиковите, немските гимназии, че много ще ни наклонят статистиката, и не е на добре. И са отишли да изследват в село долно уйно, или факултето.
Как да си обясним факта, че имаме доста приличен БВП, с доста прилична част от него в информационните технологии, които са с доста примамливо качество за инвеститорите. Факт е, че опита ли една софтуерна фирма от българския работен пазар, започва да иска панически още и още, и опитва да разшири броя на служителите си В ПЪТИ!
До колкото колко големи икономики са Финландия и Германия, не търси подготовката за математическите олимпиади като обратно пропорционален фактор. Това е абсурд!
Да започнем с най-очевадния фактор, наличието на 500 години турци и 50 години руснаци в земята ни!
А нещо много ГАДНО ми прави впечатление!
Руските подлоги, като гологлавия шоумен, през последните 15 години тръбят за простащина и профанизация в страната ни. Като те са нейните основни източници.
Също и в коментарите под тази статия, руските тролове най-много тръбят за профанизация.
Сега, дали техните кръгове са такива, и за това не могат да се впишат в интелектуалния и професионалния живот на страната, или изпълняват някакви поръчкови опорки, с цел опростачване на хората, или И ДВЕТЕ, фактите се виждат.
pamela
Рейтинг: 1540 НеутралноМного изследвания показват, че навсякъде по света по-богатите деца имат съществено образователно предимство пред по-бедните. Това са постиженията на най-облагодетелстваните от гледна точка на социално-икономическия и културния статус български ученици в сравнителен план. Това са децата, чиито родители са с високо образователно ниво, високи доходи, които вероятно учат в елитни училища. Това са децата с най-високи постижения сред българските ученици.
*
Определящо е образователното ниво на родителите, а не богатството. Статистически по-добре образованите родители са и по-богати и за тях образованието е ценност.
Много образован народ от моето поколение изгуби социален статус по време на прехода, но децата им успяха да се реализират, защото са умни и амбициозни.
И да, елитни училища трябва да има за да могат талантливите деца да се развиват в подходяща среда. Тука имаше полемика как децата трябвало да учат в кварталните училища защото някой си решил, че така щяло да се повдигне общото ниво. За сметка на индивидуалното ниво на най-добрите ученици, към които се прилагат общите занижени критерии.
Smile
Рейтинг: 74 НеутралноНе става ясно (поне на мен не ми стана ясно) какво се има предвид под "елитни" ученици. Дали това са децата в "елитни" училища или децата с "елитни" родители. По пътя на логиката би трябвало да е първото, но съгласно статията това е второто...
Има разлика обаче между различните "елитни" родители. Едните помагат на детето си да научи нещо, а другите използват връзките си, за да вкарат отрочето в елитно училище, въпреки, че няма нужните резултати за там. От там падат и резултатите общо на децата.
gerganabg
Рейтинг: 221 НеутралноУченик в седми клас в столично училище (училището е в първата десетка по успех от НВО) пише като преговор в началото на учебната година по 9 страници т.нар. план за работа - плана представлява нещо като обобщение на граматиката и на литературните произведения (?!) които детето е учило предишните 3 години - да не ги забравя нали :) За каква функционална грамотност говорим ?? Навремето си мислих че готовите планове за анализ на литературни произведения са простотия, но явно сме стигнали нови висоти
Илиян Колев
Рейтинг: 880 НеутралноУчениците в България учат основно за демонстрасия на знания по малоумните критерии за оценяване.И са добри в писането на литератуни теми,решаване на напълно отвлечени,но изискващи тренировки задачи, и подобни.
Ако осеняванет е по китерии на ПИЗА,резултатите ще се подобрят веднага,просто ще се адаптират,първо ученисите и частните уроци,после и всички.
Надежда
Рейтинг: 1550 НеутралноЗадачите, поне по математика по този формат Пиза, нямат много общо със задачите от нашите учебници.
И не мисля, че е по-добре да се изпитват децата по формат Пиза.
perkele_
Рейтинг: 86 Любопитноква е тая голяма картина? В Брюксел ли е окачена?
Той е толкова учен, че дори не знае рецептата за киселото зеле.Иво
Рейтинг: 3175 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "DDR":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Именно, точно и вярно. +++
DDR
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#24] от "Smile":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Относно "елитните училища". Оценките са съпътстващ продукт. Истинската стойност на елитните училища са връзките и контактите, които ученика си създава в горната класа на обществото. Там, където са хорста с псри, власт, идеи и възможности. Тези, които определят дневният ред. А за техни служители се подготвят всички останали.
Fred
Рейтинг: 541 Неутралнонищо чудно, кои са от богатите в България - нискограмотни мутри, мафиоти, крадци, партийни калинки. Съответно си вземат за жени вулгарни чалга певици и кухи модни манекенки. Децата им гледат мама и тате и виждат, че богат се става не с учене а с други качества. И повтарят видяното.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.olimpipanov
Рейтинг: 315 НеутралноОсвен пренебрегванато от години средно и ВишУ образование в България (учителите, университетските преподаватели и учените бяха и са системно подигравани вкл. от комплексиран пъпчив министър, и мачкани финасово), съчетоно с 30% тъмзоленички и турчета (последните са трудолюбиви и умни, но имат затруднения с българския, който не име майчин), където образованието никога не е било ценност и воала - резИлтатът се вижда.
realguru
Рейтинг: 1382 НеутралноМного добре си седят даже :)
Мозъците им не са промити с разни глупости. :)
penetrating
Рейтинг: 5592 НеутралноКоето значи, че в елитните училища се влиза не по казчества показани от учениците, а по други причини и учителите не са в състояние да развият тези качества ве положителна посока, или заради нивото на учениците или заради нивото на учителите, или заради качеството на учебните програми.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНай-ефективните си личат - те са едни и същи - Финландия, Германия и Естония
trillian78
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#16] от "tsvetko_51":
Защото не оценяваме единични таланти, да в това сме много добри, а говорим за средното и масово ниво, което е по-важно за развитието на една нация.
puhpuhan4o
Рейтинг: 222 НеутралноНе бъди толкова строг със себе си, не си толкова зле.
Стюпито те харесва. Слава Кокаине, на дрогираните вечна слава!
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноУчениците не искат, учителите явно не могат.
owen
Рейтинг: 747 НеутралноДо коментар [#8] от "andreas_hofer":
това така, но разлигавянето на българските деца въобще не е препрогатив само на богати родители. българинът не възпитава, не смята дисциплината за важна, ако отрочето има проблеми виновни са околните - учители, съседи, други родитиели или деца на площадката или където и да е, само не и нашето златно ненагледно. по някаква неясна причина се мина от една граница в която ние бяхме много критикувани, до ситуация в която децата си искат че всичко им е позволено най-лошото е за мен лиспата на амбиции по отношение на ученето и бъдешата работа - децата се оставят да затънат в блатото. и независимо от имотното състояние на ротиелите, те винаги могат да разичтат, че щеги подяждат докато станат на 35 и повече.
owen
Рейтинг: 747 НеутралноДо коментар [#11] от "DDR":
амче тя вашата мечта се е сбъднала. вече всички. стават само за шофери и без това. качествтото е такова, че нищо друго не излиза
DDR
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#39] от "owen":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Качествен шофьор се става трудно. Освен издържан изпит се изискват и няколко други умения. Качествените шофьори са много фобре платени и търсени.
Не подценявайте по навик професиите на престижни и непрестижни. И професора има нужда от боклукджиятс, който качествено да му изпразни кофата в ксмиона.
kejsijones
Рейтинг: 319 НеутралноЕ какво беше това сега, защо?
Впрочем, ако сте прав, това е чудесна новина. Значи можело. Значи има бъдеще.
А иначе, ето по темата малко:
https://factsmaps.com/pisa-worldwide-ranking-average-score-of-math-science-reading/
По повечето изпитни резултати България се групира заедно с Гърция, Кипър, Румъния, и Турция.
Само че и по тази линия, и по линия световен Ай Кю
http://worldpopulationreview.com/countries/average-iq-by-country/
Да напомня на всички че "градове държави" няма смисъл да се броят--всякакви Сингапури, Хонг Конги, Малти, Андори, Монаки, Макаоа и т.н.
При тях няма статистическо разпръсване между а) големи градове, б) малки градове, и в) дълбока провинция. Те са си дефакто една столица и това е. Така че техния резултат по всичко такова винаги ще е нереално висок--защото нямат селска местност и нямат други, по-бедни градове.
Формално трябва да се броят, защото са си "суверенни територии", но на практика това не са "държави" а "независими градове" и е редно човек автоматично да им резга десетина точки ей така, да се добави имагинерна провинция, и имагинерни други градове за баланс.
areta
Рейтинг: 987 НеутралноДо коментар [#16] от "tsvetko_51":
"как да си обясним успехите на нашите деца в маса международни и световни олимпиаи по математика, информатика и други подобни състезания. "
ще ти кажа. няма противоречие. разпределението между най-слабите и най-добрите е неравномерно. има елитни ученици с много по-високи от средните резултати и обратното слаби ученици с много по-кофти от средните резултати. В другите страни разпределението е по-равномерно.
gost22
Рейтинг: 808 ВеселоТези пак са чели статистиката наопаки. Резултата е следния: когато детето вижда че образованите родители имат кинти, и то се прилъгва да учи. Това дето било умно щото родата била богата, мит и оправдание за глупавите. Децата гледат света около себе си и така си правят целите в живота. Отделно, че повечето бедни са бедни щото са мързеливички (а мързела пречи и на трудния процес учене и образоване) и децата им виждат че "и така може" и накрая се оправдават с поговорката "крушата не пада по-далече от дървото", щото рядко се вижда на живо поговорката "Който учи ще получи"...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Алф
Рейтинг: 954 НеутралноДо коментар [#31] от "Fred":
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.Така е, едни 45г ни научиха да търсим "втория начин". Ученето и работата са цел за интелигенцията. И не гарантират лек път към средната класа.
kejsijones
Рейтинг: 319 НеутралноАбсолютно селските се стремят да са мутри, а градските--партийни калинки.
Ама не забравяме че ББ първо е шеф на МВР 2001-2005, после кмет на София 2006-2009, после от 2009 до днес, а кратки прекъсвания, е шефче на държавата.
Т.е. има израстнало поколение, за което Тиквун е нещо като българския Путя--винаги е бил, винаги ще бъде, за това най-добрата "умна" инвестиция в кариерата е да му влезеш в структурите по един или друг начин, и с редовни апликации на езика към йерархически надвисналите отгоре бузи, постепенно да си станеш елемент от структурата през която се засмукват и преразпределят ресурси.
Както в Русия се научиха че ако искаш да успееш в живота по "империалистическия начин"--отиваш в чужбина, а ако искаш да успееш в живота по "автентичния патриотичен родолюбски начин"--ставаш кадър на Едина Русия, или някой от дресираните конкуренти като националистите, комунистите, и социал-демократите.
Николов
Рейтинг: 980 НеутралноИнвестициите са необходими, но са само едната страна на медала. Другото, което се изисква е да се адаптират учебните планове за да дават знания, които са по-прагматични и ориентирани към реалните нужди.
И - най-важното - да има ежегоден контрол (външно оценяване) за да се знае какво, всъщност, е усвоено от учениците.
vankata1
Рейтинг: 667 НеутралноВашият коментар е един от най-адекватните под тази статия! Извадката е от учениците в семействата с високи доходи. Докато в държави като Германия, Финландия, Естония, Словения, Швеция, Англия учениците от богати семейства показват високи средни резултати, то в Румъния, Кипър, България и Гърция богаташките синчета са много зле в училище. Това е много показателно изследване за ценностната система на богатите семейства (да кажем елитите на нациите).
vankata1
Рейтинг: 667 НеутралноДо коментар [#16] от "tsvetko_51":
Някои българи четящи статията се засягат от ниското място на българските ученици в тази извадка. Всъщност, тази извадка е САМО за децата от богати семейства! Точно тази прослойка има право да се засяга, но статистиката е точна наука и не лъже, а показва тенденции.
В тази статия НЕ Е показано мястото на българската образователна система като цяло сред страните от европейския съюз. Така че не може да бъде използвана за генерални изводи.