За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 538 НеутралноАко, не дай си Боже, пипнем някой вирус там, въпросът може да се трансформира в "защо ти беше, мама, това Венецианско биенале?".
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Освен това културтрегер(к)ите не пишат "616 човека", грозно е.
Lemmy
Рейтинг: 893 ВеселоПо никакъв начин биеналето не трябва да бъде отнето на художествената общност!Колкото повече, толкова повече!
Само не е ясно за каква омраза ни говори авторката Евладия. Да не би гилдията да се самоизяжда? Ма не бива така бе, куратори и художници! Дръжте се на висотата на концептуалното.
Що се отнася до "рекламните фишеци", госпожицата очевидно не си дава сметка, че благодарение на ИКЕА ние научихме и за оригиналния шедевър, изложен във Венеция. Инак щяхме да останем слепи за пост-нео-транс-екс-модернизъма.
Торбеш
Рейтинг: 1128 НеутралноИзцяло се съгласявам с написаното от уважаемата авторка на статията.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Отговарям на въпроса "Как живеем" - заглавие на творбата, която ни провокира да се замислим:
- Живеем и мислим бедно и все близо до телесното, материалното;
- Живеем с мерки като в бакалия, а животът е много по-богат и интересен;
- Живеем и мислим на дребно, при дребните сигурни ползи, без хоризонт;
- Живеем без (нужда от) културата и вън от красотата;
- Живеем и мислим зло и завистливо;
- Живеем лошо (поради горните констатации).
Изразните средства - интериор на зала с тавани, тежки греди и елементи от БЛАГОРОДЕН ДЪБ, най-вероятно на няколкостотин години - късният венециански Ренесанс. За архитектите на реновацията на сградата дъбовата греда е била такава ценност, че едва забележимо е подсилена със стоманен швелер, но не е махната.
Дъбът с цялото си великолепие и достойнство ярко контрастира с пана от евтин екструдиран пенополистирен. Ето това е опитът за обобщение - днес (си въобразяваме че) живеем - в света на евтините еднодневки в стила на ИКЕА, живеем без ценности и идеи, живеем при дребната полза и евтиното доволно живуркане ден за ден.
Раздразнението на еснафите е обяснимо.
Мен лично те дори не ме дразнят, презирам ги.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 538 НеутралноIKEA продава мебели, които с цената си се вместват в един вид портмоне, а с дизайна си -- в друг културен модел. Може да стане и обратното -- както видяхме, когато надникнахме у Баневи, украинеца, дето офейка и пр.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tnx22640112
Рейтинг: 8 НеутралноНамери си частни спонсори пък участвай където искаш, какво занимават обществеността с глупости?
proventuss
Рейтинг: 199 ВеселоФибрана как го лепят, на топки, или с дюбели?
ДА РАЗЛАЕМ ПУДЕЛИТЕ !За едни алпинисти питам.
Торбеш
Рейтинг: 1128 НеутралноЕдно твърде важно за позицията ми на гражданин, допълнение:
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Ако държавата ще подкрепя някого с парите на данъкоплатците, то нейните чиновници са морално задължени да правят това на светло, а не да доказват някакви ползи от свършени на тъмно факти.
Как така се финансират едни, а не други? И, защо?
Съмненията за корупция не са лесни за разсейване.
Иначе нормално за всеки творец е да си проправя път сам, не с подкрепата на чиновници.
Моят син, архитект в лондонска компания и визуален артист, създава своите арт-проекти в свободното си време и не чака министерството на културата да го финансира с половин милион, защото е свободен и независим артист.
И все пак - защо финансирате филанкишията, а не моя син?! Съмненията за корупция при всяка намеса на държавата в живота на хората са налице.
Октавиан
Рейтинг: 229 Неутралноместната флора и фауна, която се мазни с години на соц.културтрегери и назначени администратори, за да припари въобще до този арт форум.... според мен тази мизерия говори повече за изключителна липса на самоувереност както и градена с десетилетия ткзс-зависимост от хора, които точно един артист би трябвало да ВЗРИВИ.
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция. вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация. списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.но в този соц-парцал и сред тези коментари може да се чуе само друго, че все пак, че венеция, че шанс.....какви нещастници
*****
Неутрално400 000 лв за да покажем чаши правени от стъкло което е изхвърлено. Аеде стига вече.На цялата работа в "произведението" се набляга на това че е рециклирано стъкло. Нещо за художествената част да се каже? Абе чаши като тия които продават в Икеа. Толкова за художествената част
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 538 НеутралноКристо да е взел половин милион от данъкоплатците на някоя страна? За един преател питам.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)dnevnikar
Рейтинг: 3692 НеутралноUNITED ЕU UNION
Блато надградено нанагорно до град ;)
Венеция потъва под наплив на туристи.
Защо сте в нужда от биенале там?
Защо точно там?
Кристо направи "биенале" в неизвестно градче в Италия
и популяризира градчето.
Ама Кристо е световно известен артист и бизнесмен.
Индивидуален.
А вие мечтаете зад "ни".
"Защо ни е необходимо Венецианското биенале"
dnevnikar
Рейтинг: 3692 НеутралноUNITED EU UNION
Поддържай илюзията, Торбеш.
Въобразявай си, че живееш ;)
Не мисли, че не е по джоба на милиарди човеци да се обзаведат с Благороден Дъб.
Не е и във възможностите на иначе заможна околна в среда
Майка природа.
Интериорните "изразни средства" са изразни.
Средства посреднически.
И Екстериорните.
Сиреч:
Средствата търпят оптимални заместители.
Проблем е целевия резултат.
Кичът.
Там предварително се намесват
out of control финансови средства.
Затова Оги Минчев напомня на Европейския съюз
в съседна публикация, че от хилядолетия Европа
e (хъката мъката...) Християнска цивилизация.
До коментар [#3] от "Торбеш":
Изразните средства -
интериор на зала с тавани, тежки греди и елементи от БЛАГОРОДЕН ДЪБ, най-вероятно на няколкостотин години - късният венециански Ренесанс.
За архитектите на реновацията на сградата дъбовата греда е била такава ценност, че едва забележимо е подсилена със стоманен швелер, но не е махната.
Дъбът с цялото си великолепие и достойнство
ярко контрастира с пана от евтин екструдиран пенополистирен.
Ето това е опитът за обобщение -
днес (си въобразяваме че) живеем.
princess_x
Рейтинг: 938 НеутралноВладия се е метнала на барикадата, за да защити с лъжи, манипулации, лицемерие и откровени глупости участието в Биеналето на приближените на частната фондация ИСИ художници, които съвсем не са "млади" и които осъществиха стремежите на същия този кръг около Бубнова и Солаков да има пълен контрол върху това участие. През 2011г. тази групичка, заедно с Мария Василева, която се прослави миналата година с опита да пробута фалшификати на българския модернизъм, са били вдигнали шум до небесата чрез отворени писма и оплаквания до чуждестранни институции, защото тогава Вежди Рашидов си бил позволил да назначи чужд комисар и куратор, който пък избрал художници не от ИСИизбраните, за да ни представят във венецианското биенале. Припевът на тези писма и оплаквания е била "прозрачността" на процедурата. Е, тази година процедурата се е отличавала с особена НЕпрозрачност, дотолкова, че комисията си е позволила да промени критериите и механизма по оценяването в последния момент, за да може да угоди на проекта, избран за победител и на практика наказвайки останалите проекти. Причината е била, че този проект не е отговарял на едно от условията, а именно, да притежава план за популяризиране, което в последствие се видя, защото в чуждестранните медии не се появиха материали за нашето участие, освен няколко платени дописки.
Много е смешно и твърдението на културоложката Владия, че социализмът бил отдалечил художника от публиката. Проектът за нашия павилион е типична илюстрация за пълното отдалечаване и отчуждаване на т.н. артисти от тяхната публика и следва световната тенденция, характерна за т.н. концептуално изкуство, което става все затворено и самовглъбено, в смисъл, че се прави от и е предназначено за хора от една затворена специализирана сфера, че следва някакви вътрешни за нея дискурси и в действителност нито е предназначено за широката публика, нито има нужда от нея. Всичко това се отнася за проекта на Букова и Лютаков, с кураторка Млечевска. Той има значение единствено за тях и техните кариери. Това, че е било платено на професор от австрийски университет и на един млад френски философ, за да напишат обичайните есета с цел създаване на някакъв смисъл и концепция на проекта, е само част от баналната игра на съвременното кураторство.
А най-лесно се пълни празното, както е и в случая.
Petko Dourmana
Рейтинг: 1391 ВеселоВсе по-често се налага тезата, че 400 000 лева са били повече от достатъчни за успешното представяне на България на Венецианското биенале ... Може би министър Банов трябва да се вслуша в големите експерти Владия Михайлова и Ярослава Бубнова и да намали бюджета за следващата година, а излишните 100 000 да се пренасочат към отменения поради липсата на финансиране балетен конкурс във Варна? Той също е най-старият и най-престижният в света, но за разлика от Венецианското биенале може да се посети от повече българи!
асен георгиев
Рейтинг: 799 Неутралнокойто иска да прави изкуство и да се представя в кукурландия ако ще да си търси проекти и да финансира участието си. аман от раздавена на пари на калпак за глупости.