Денят след утре

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (139)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 8 Весело

    "Смъртта може да почака", казва Джеймс Бонд (ツ)

    Pederugi kradat Bulgaria. PP - v kausha!
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    Още един експерт по вирусология.

    Еретик
  3. 3 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Дългичко, но двата последни параграфа уцелвят десятката.

    "Езикът е за една култура или общество това, което са парите за една икономика; ерозията на първото води до разпадане на второто." Питър Бауър
  4. 4 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Ако трябва да преразкажем с едно изречение за несвикналите да четат дълги текстове привърженици на Гешев и Барба Банкьос: Стадото си иска пастир. И колкото по-голяма е тоягата на пастира, толкова повече овцете го уважават и не смеят/искат да противостоят на мъдростта му.

    Една от фундаменталните книги на ХХ век, наред с Brave New World на Huxley и 1984 на Orwell, е Lord of the Flies на William Golding, която показва по доста убедителен начин, че в кризисни ситуации, оставени на себе си, група деца от цивилизованото индустриално общество могат да деградират в стадо диваци и да се самоорганизират като племе с вожд и шаман - т.е. да се върнат в доцивилизационната епоха.

    Или, както е казал Clive Bell във вече 100-годишния си труд Civilization, посветен ан Вирджиния Улф: Цивилизацията е нещо изкуствено (civilization is artificial).

    Хубава статия на Дайнов, както винаги - и по тази причина положително ще бъде оплюта от "здравите сили".

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  5. 5 Профил на Торбеш КЛУБ
    Торбеш
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Добро!
    Има над какво да се замисли човек.
    Оставете “специалистите по вирусология” да си вършат работата с вирусите.
    Нужно е да чуваме специалистите по болно общество.
    Г-н Дайнов е точно такъв, при това авторитетен (за имащите способност да мислят оттатък глупавите си лични пристрастия).
    Добра лекция, респект за Професора!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 180 Неутрално

    Още един експерт по вирусология.
    —цитат от коментар 2 на Костадин Иванов


    Не само по вирусология , а по всичкология. Той ИЗПЪЛЗЯВА или го АКТИВИРАТ , когато трябва да се "ЗАГОРИ МАНДЖАТА" , да се всява раздор , в иначе, в момента горе-долу СПЛОТЕНИТЕ в обща борба с ЕПИДЕМИЯТА - българи. Те мислят и нямат нужда от "мъдостите " на ЖЕНЯ - НАПРИМЕР: Но Женя продължава :
    "Така се ражда популизмът - идеята, че един отделно взет човек може да има абсолютна власт не, защото е "по природа" по-висш от останалите, а защото по някакъв магически начин неговата воля е еманация на колективната воля на останалите, дори те да не подозират това. Такава поза, например, днес в България заемат Бойко Борисов и, все повече, Иван Гешев; около нея се върти, в последните дни, и генерал Мутафчийски./да си дойдем на думата с Гешев /" .Той е ТАРГЕТА , а не толкова останалите , към които трябва да присъединим проф.Кантарджиев , вътрешния министър и всички знайни и незнайни медици , които не мислят с ДЖОБОВЕЕТЕ СИ , а със СЪРЦЕТО , УМЕНИЯТА и ЧУВСТВОТО СИ ЗА СЪПРИЧАСТНОСТ И ОТГОВОРНОСТ ! Прави впечатление , че пРезидента не е в "групата на Шаро - Дайнов /

    "Срещу популизма веднага застава германският философ Георг Вилхелм Фридрих Хегел. След внимателен анализ на последствията от Наполеон в Европа, Хегел стига до извода, че все пак трябва да управляват не хора, а - ЗАКОНИ Тези закони трябва да създават норми, които да бъдат поддържани и налагани от отделна група професионално подготвени за това хора, които той нарича "универсалната класа" (универсална, защото свързва държавата, която е едно, с хората, които са много), а ние обичайно наричаме "администрация" "Тези ЗАКОНИ се ПИШАТ ОТ ХОРА , КАТО ТЕЗИ , КОИТО "ШАМАНЪТ НАРИЧА ПОПУЛИСТИ /дума която сама по себе си не спада към "мръсните " думи освен когто се използва от "подозрителни човешки популации " с НЕЧИСТИ дори РАЗРУШИТЕЛНИ НАМЕРЕНИЯ /.
    Смири се , Женя ! В Миндя също мможе да дойде НЕЖЕЛАН и НЕВИДИМ ПОСЕТИТЕЛ с КОРОНА ! А ти не си от съвсем "младите " .А не си и БЕЗСМЪРТЕН !

  8. 8 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Препоръчвам статията! Дайнов както в повечето случаи цели десятката!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  9. 9 Профил на K2 СУПЕР
    K2
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Шамана- гений пАК Е обаркал посоката. ИскАл е да каже " дено преди вчера"
    —цитат от коментар 6 на xAlan Blackmore


    Има един пасаж , вируса се лекува с наука.И с това ли не си съгласен?
    Или и теб те гони шаячния синдром.

    SHADOWS of SOFIA
  10. 10 Профил на boevbisser СУПЕР
    boevbisser
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    Страхотна статия на Дайнов. Слава богу, че в опростаченото ни от недоучили пишман вождове общество все още има грамотни и мислещи хора.

  11. 11 Профил на K2 СУПЕР
    K2
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    [quote#7:"doroteus"][/quote]

    Ама "Шамана" говори и за Макс Вебер.Ако се питаш кой е пък този, той е консерватор. Не като теб папагал.

    SHADOWS of SOFIA
  12. 12 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    солидарност и "братство"; взаимна помощ; готовността да жертваш нещо свое за другите. "

    Точно с такива лозунги партията пращаше синчетата си в чужбина

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  13. 13 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    До коментар [#4] от "Norman Granz":

    "Хубава статия на Дайнов, както винаги - и по тази причина положително ще бъде оплюта от "здравите сили"."
    ==================
    Преди време наричаха Дайнов "син шаман".
    Сега остатъците от някогашните сини са част от управлението, а авторът на статията е обречен да бъде говорител на извънпарламентарната опозиция.
    Това носи само едно предимство - Да не можеш да се изкаляш с корупция и грешни решения, колкото и да ти се иска.
    Затова той ще мрънка академично против властта, която и да е тя, без да казва какво точно трябва да се направи, както Радан вчера.
    За него "колкото е по-зле, толкова е по-добре". Ленинска му работа.
    Той не казва защо утвърдените демокрации правят същото, което се прави и у нас, само размахва заплахата от диктатура. Ако нямаше мерки, би вил от гняв, че няма. Ако изпукат най-много като процент българи от всички европейски нации, това би било победа, а Гешев ще е виновен.
    Ако не стане така, ще чака друг повод.
    Дори и президентът временно миряса, но Генчо - не.

    Еретик
  14. 14 Профил на K2 СУПЕР
    K2
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    солидарност и "братство"; взаимна помощ; готовността да жертваш нещо свое за другите. "Точно с такива лозунги партията пращаше синчетата си в чужбина
    —цитат от коментар 12 на дерибеев


    А какво ще кажеш за закона ръководи всички а не диктатор? Кое предпочиташ диктатор или върховенство на закона?Нали това е заложено за размисъл в написаното от Дайнов.

    SHADOWS of SOFIA
  15. 15 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#14] от "К2":

    "Нали това е заложено за размисъл в написаното от Дайнов."

    Дерибеев е разбрал от статията, колкото е могъл.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  16. 16 Профил на Lich King
    Lich King
    Рейтинг: 8 Весело

    солидарност и "братство"; взаимна помощ; готовността да жертваш нещо свое за другите. "Точно с такива лозунги партията пращаше синчетата си в чужбина
    —цитат от коментар 12 на дерибеев


    Браво Дерибеев, супер си! "Титан на мисълта"!

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на K2 СУПЕР
    K2
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    До коментар [#14] от "К2":"Нали това е заложено за размисъл в написаното от Дайнов."Дерибеев е разбрал от статията, колкото е могъл.
    —цитат от коментар 15 на Norman Granz


    Не вярвам. Макар и да ехиден понякога.

    SHADOWS of SOFIA
  19. 19 Профил на K2 СУПЕР
    K2
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Абе този не преподаваше ли турски език в циганската махала в Миндя? КОЙ го пуска тука?
    —цитат от коментар 17 на xAlan Blackmore


    Изглежда ти си навлека тук.Айде отивай да си следваш стадно чувство в ПИШ

    SHADOWS of SOFIA
  20. 20 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#14] от "К2":"Нали това е заложено за размисъл в написаното от Дайнов."Дерибеев е разбрал от статията, колкото е могъл.
    —цитат от коментар 15 на Norman Granz


    Демек нищо.

  21. 21 Профил на Венцеслав Йонков
    Венцеслав Йонков
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Поначало Дайнов отдавна не го чета... Просто в статии му няма нищо практически приложимо и рационално...

    По-горе някой препоръча последните два пасажа... Прочетох ги... Пак същото...

    Иначе, капитализмът - дори и лош, управляващите - дори и прости, държавата върви напред - шрудно и бавно, със загуби, закърпваме постепенно разрушената, във всяка сфера, от социализма страна... Опитваме се да се откъснем от руската захапка...Дори и в правосъдието и правораздаването...

    А и "солидарност и "братство"; взаимна помощ; готовността да жертваш нещо свое за другите", колкото и трудно също прави стъпки...

    И не е ли време проф. Дайнов да спре да се занимава с фантасмагории ( неговите не са дори утопии ) и да каже поне две думи за ограбването чрез горимата, за АЕЦ Белене... Там този с "гадовете" е най за критика.

  22. 22 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Не уважавам Дайнов.

  23. 23 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 294 Весело

    Луи XIV бил популист, ти да видиш......

    Culus capitem delit
  24. 24 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 180 Весело

    Пророк Генчо е бележит пенкилер, от Хегел през вирусологията до полИтиката му е сичко нарисувано, аферим

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  25. 25 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2857 Неутрално

    Реакцията на сегашното "извънредно положение" потвърждава, че българите са "готови" за авторитарен режим. Последният път, когато попаднах в смесена компания две студентки си пийнаха повече и почнаха с по-фриволно поведение, а до мен двама техни връстници ги претеглят и ги коментират "Тея са готови! Бе, готови са, ти казвам! За мен - ниската, за теб - високата! Айде, накъде ще ги караме?... След което се примъкнаха към тях и почнаха да ги омайват. Извинете за краткото отклонение, с което обясних смисъла на "готови са".

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  26. 26 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    До коментар [#14] от "К2":

    Увод, теза/пълнеж, извод - трите компонента задължителни за анализ/статия. Точно в този ред, или твърдиш, че извода автора го е извел в средата, а завършва с увод? Освен +/- от гранц/служебни трябва и логика да има все пак.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  27. 27 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    Откак ходи на парти на Станишев и след още една-две изцепки Дайнов ми е трън в окото.

    Обаче винаги съм казвал и повтарям, че има и ерудиция, и талант, и си заслужава да се чете.

    С едно наум, но си заслужава.

    Бих искал да мога да напиша това, което той е написал така, както той го е написал.

    Но не мога, затова ще го кажа по-просто: светът се е разглезил и извратил и може би е дошло време да си плати за това. Не е корона вирусът, който ще го направи - той е само катализатор.
    Натрупаните с години изкривявания в мисленето и разбирането рано или късно ще доведат то ситуация на нови войни и разрухи.
    Такава е чоешката природа, такава е и човешката история.
    Хората може да победят коронавируса, но няма никаква индикация да победят природата си.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  28. 28 Профил на Веселяк У
    Веселяк У
    Рейтинг: 12 Неутрално

    "Необходими са съвсем други качества: солидарност и "братство"; взаимна помощ; готовността да жертваш нещо свое за другите".......Абе, Дайнов, ти кога стана комунист?!

  29. 29 Профил на K2 СУПЕР
    K2
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    До коментар [#14] от "К2":Увод, теза/пълнеж, извод - трите компонента задължителни за анализ/статия. Точно в този ред, или твърдиш, че извода автора го е извел в средата, а завършва с увод? Освен +/- от гранц/служебни трябва и логика да има все пак.
    —цитат от коментар 26 на дерибеев


    Остави това! Какво предпочиташ , диктатор или върховенство на закона? Това ме интересува.

    SHADOWS of SOFIA
  30. 30 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4076 Неутрално

    Дайнов, рядко заслужаваш поздравления, но за тази статия за която си се подготвил много добре, те са напълно заслужени!

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  31. 31 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 65 Неутрално

    Да не мислите че "корона вируса" не се предава като СПИН-вируса и по полов път, само че не го казват :-))))

  32. 32 Профил на K2 СУПЕР
    K2
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Да не мислите че "корона вируса" не се предава като СПИН-вируса и по полов път, само че не го казват :-))))
    —цитат от коментар 31 на Петя


    Петя уважение са тези на опашка за пезервативи.Тези с тоалетната хартия трябва са по-малко.

    SHADOWS of SOFIA
  33. 33 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    До коментар [#21] от "evkalipt":

    Вървим напред..., а дали знаете колко бързо Германия е вървяла напред през 30-те години на миналия век? А СССР по същото време?

  34. 34 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Супер! Освен всичко друго, статията разделя коментиращите по един уникален начин. Празноглавите и троловете не успяват да сътворят нищо смислено против статията и почват да бълват помия в стил ад хоминем или идиотски "анализи" в стил Гозамбо, джуджука и други познати лица. Дерибеев се опита да каже нещо смислено, но си личи как се прави на дръж ми шапката и когато беше насочен право в целта, няма отговор

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2147 Любопитно

    До коментар [#12] от "дерибеев":

    Точно с такива лозунги партията пращаше синчетата си в чужбина
    ===================

    Статията е малко за друго))))
    Но аз просто искам да попитам / коментирам вашия коментар - как знаете как тя изпращала, защо и къде ви изпращала?)

    "Чуждестранен агент"
  37. 37 Профил на J. J.
    J. J.
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Много добре представена позиция, г-н Дайнов! И съвсем навременна.
    Надеждата ми е в тези, които ще дочетат до края и осмислят същността.

  38. 38 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Луи XIV бил популист, ти да видиш......
    —цитат от коментар 23 на pag


    Ами щом Генчо казва, значи е така. Само че по времето на Луи XIV в Англия не е имало кой знае какво върховенство на закона. Чарлз I е управлявал еднолично, не е подлагал решенията си на “ широко обществено обсъждане”. След това е имало гражданска война, и парламентът уж е управлявал 2-3 години, след което започва диктатурата на Кромуел. Чак през 1689 се приема Bill of Rights, който ограничава властта на краля и дава по-големи права на парламента.
    През 1940 Чърчил е назначен за Мин. Председател без избори и с разширени пълномощия заради войната. Превел е страната през изпитанията и 1945 след редовни избори е отстъпил властта на Клемънт Атли. Генчо май тези подробности от историята не ги знае. Нищо чудно, до 1990 той е бил специалист по история на БКП.

  39. 39 Профил на K2 СУПЕР
    K2
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Много добре представена позиция, г-н Дайнов! И съвсем навременна.Надеждата ми е в тези, които ще дочетат до края и осмислят същността.
    —цитат от коментар 37 на Jordan J


    Да се надяваме.Въпреки , че има хора които и не искат да осмислят като си остават роби на егото.

    SHADOWS of SOFIA
  40. 40 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    До коментар [#29] от "К2":

    Точно въпрос на място, върховенството на закона в момента е в ръцете на Гешев , избран според закона с квотата на парламента/закона във ВСС , и подкрепен гласно и негласно от всички партньори и съюзници на България. А против Гешев е диктатор като Путин (споменат поименно) . Та в кое върховенство на закона да вярвам? В това избраното на избори пишещо законите? Ами така работи демокрацията.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  41. 41 Профил на K2 СУПЕР
    K2
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    До коментар [#29] от "К2":Точно въпрос на място, върховенството на закона в момента е в ръцете на Гешев , избран според закона с квотата на парламента/закона във ВСС , и подкрепен гласно и негласно от всички партньори и съюзници на България. А против Гешев е диктатор като Путин (споменат поименно) . Та в кое върховенство на закона да вярвам? В това избраното на избори пишещо законите? Ами така работи демокрацията.
    —цитат от коментар 40 на дерибеев


    Твърде дълго нещо си написал.Върховенството на закона не е Гешев.Та още веднъж диктатура или върховенство на закона?

    SHADOWS of SOFIA
  42. 42 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 31 Любопитно

    Спорна е тезата, че общества издигнали в култ качества като "солидарност и "братство"; взаимна помощ; готовността да жертваш нещо свое за другите" са добри. Класическите примери за обратнота са СССР, РФ, НационалСОЦИАЛИСТИЧЕСКА Германия. А "Велката демокрация" изградена от алчни хора ;-)

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  43. 43 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 975 Неутрално

    [quote#7:"doroteus"][/quote]

    Опитал си се да напишеш контра текст, получил си безмислеца!
    Много под Дайнов си!

  44. 44 Профил на proudbulgarian
    proudbulgarian
    Рейтинг: 485 Гневно

    Тоя професор е на път да задмине един друг специалист по всичко! Оня, математика! Цал ми е за студентите, добре, че ние учехме при по-нормални преподаватели! Миш-маш и нищо не казано! Законите се пишели от хора, ама тези, дето ги пишелим били популисти и т.н. несвързана комунистическа бълвоч! ЗАКОНА, БАЙНО, СЕ ПИШЕ ОТ УМНИ ХОРА< а не от бастуни като тебе! Американската революция е направена от най-богатите хора в тези колонии, нежелаещи да плащат на краля! И написват Констируция, която вече 230 и повече години служи на хората! Има само 27 добавки, а не поправки, както нескопосано превеждате такива като тебе! И знаеш ли как започва тази конституция? Ние, народа на Съединените щати....! А написаната от кавали като тебе, комунистическата ни Констируция от 1991 г. запозва: Ние, народните представители....! Разликата е ТОВА! Нашите закони не са толкова лоши, почти всички са синхронизирани с европейските изисквания! ПРОБЛЕМА е в неспазването им! Липсата на воля да се спазват, защот в мътната вода такива като тебе папкат! В закона за здравето си има прекрасни текстове за задължителна карантина, за имунизации и т.н. Но либералните педали като тебе и оня поп от Сливен, дето Бог не му давал да ваксинира децата си, сте пречката!

  45. 45 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "Norman Granz":

    Хубав коментар. Имаш (+). Лошото е, че ако повечето хора поне са чували (и може би прочели) "1984" и "Фермата" на Оруел, то, "Прекрасният нов свят" и "Повелителят на мухите" са доста непознати (да не кажа неизвестни), на масовия читател. За съжаление.

  46. 46 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 701 Неутрално

    "Такава поза, например, днес в България заемат Бойко Борисов и, все повече, Иван Гешев; около нея се върти, в последните дни, и генерал Мутафчийски."

    Дайнов, колко от нашите съграждани в момента имат квалификация и качества да оглавят Националния оперативен щаб? Какво общо имат Бацето и Гешев с генерал Мутафчийски, та ги слагате в един кюп? Вас да Ви сложат там ще се справите ли?
    Типично българска работа: едни работят, другите подлайват отстрани да им търсят недостатъци и да им дават акъл.

    Ciaran
  47. 47 Профил на inn СУПЕР
    inn
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    На Дайнов все диктатори му се привиждат. Нищо общо с действителността. Ако за 15 г. не е разбрал с какво управлява Борисов, егати политолога. Ако трябва с една дума да се определи формулата за успех на Борисов, тя е: хитрост. Няма по-гениален от него как да прилъгва простите. Знае какво да им каже, че да стане господ в очите им. Никаква диктатура, а гениален манипулатор. Нима Остап Бендер е диктатор?

    Излизаш пред телевизията и казваш, че си дал Вальо Топлото на прокурор. После дозабиваш от воле: "Ние ги хващаме - те ги пускат!" (с фалцет и апломб). Простите това очакват - добър шериф и корумпиран съд. А си казал нещо по-сложно и си изтървал матриала. Ето ти първия мандат.

    И ако в момента Дайнов не усеща, че короната даде на Борисов барем 7-8% рейтинг нагоре, да вземе да си изяде дипломата на "политолог". Разликата е само, че ако преди БХ ревеше: "Ние ги хващаме - те ги пускат!", то сега го прави далеч по-тарикатски и рафинирано. В момента формулата му е "Аз ще ви отърва от короната!". Нищо, че тя така и така ще си мине по един и същ начин - и с Борисов, и без Борисов.

  48. 48 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#3] от "john_3volta":

    "Дългичко, но двата последни параграфа уцелвят десятката".

    Съгласен съм с вас, но в последния анзац, автора казва, по повод посоката в която ще хванем ( малко не ми е ясно дали става дума за нас или за света, но все едно) и какъв избор ще направим следната фраза:
    "За пръв път от много време този избор е реално наличен в съществуващата извънредна ситуация. От всички ни зависи, как ще постъпим с тази внезапно отворила се възможност."
    Първо, не виждам много тясната връзка между вируса и ситуацията, която да ни изправи пред избора.Тя, ситуацията във всичките години назад е изправяла хората пред този и подобни избори и дори от това което е днес ( нямам предвид епидемията, а днешната политическа дейтвителност) се вижда, че макар и с всякакви крачки напред и назад, все пак хората правят правилния избор и надявам се, въщност съм сигурен, че и за напред ще е така.

  49. 49 Профил на kyulc
    kyulc
    Рейтинг: 8 Неутрално

    забравихме байтошевото време,вече ни го припомнят

  50. 50 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Нито корона вируса ,нито каквото и да било може да изиграе ролята на Deus ex machina.
    Който е мразил някого или някои или просто е противна или конкурентана страна с него или тях,продължава в същия дух,просто добавя коронавируса към реториката си, Който се опитва да наложи нещо или да възпре,го прави сега под флага на борбата коронавируса.
    Не правя изкючение,искам което може да бъде направено в онлайн среда и дистанционно да се прави така и да има такава възможност,сега го тръбя и заради коронавируса и с това мотивирам исканията си да стане така .
    Не съм чул някой да каже,че имамите в Саудитска арабия проявиха здрав разум и затвориха храма Кааба например,а БПЦ се държат идиотски.

  51. 51 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#4] от "Norman Granz":

    Народът има нужда от просветен диктатор. Ключовата дума е "просветен". Това важи за абсолютно всеки народ. САЩ и Англия са на върха точно защото ги управляват просветени диктатори от просветен елит,а не защото са демократични и цивилизовани. И Германия,и Англия са демократични и цивилизовани,но е факт че хората по света се "натискат" да емигрират в Англия,а не в Германия.

  52. 52 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#29] от "К2":

    Колко пъти трябва да ви се набива в главата,че върховенството на закона не означава върховенство на справедливостта?! Пример е България,където почти всичко е законно,но не е справедливо.

  53. 53 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    Силен анализ с грандиозен финал!

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  54. 54 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Чудесен анализ, господин Дайнов, но много излишни запетайки и дефиси, които малко объркват четящия и отклоняват вниманието от съдържанието. Това не съм го забелязала досега във Ваши статии и съм малко учудена.

  55. 55 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 294 Неутрално

    [quote#38:"aralambi"][/quote]

    Дайнов никога не е допускал някакви си факти да му развалят хубавата философска теза.
    Има си верни възхитени фенове, хонорарите капят, така че какви поводи за притеснение да има......

    Culus capitem delit
  56. 56 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    .... В момента формулата му е "Аз ще ви отърва от короната!". Нищо, че тя така и така ще си мине по един и същ начин - и с Борисов, и без Борисов.
    —цитат от коментар 47 на inn


    И докато короната си минава, ще бъдат усвоени още едни милиарди (без обществени поръчки). Моделът Борисов е всъщност моделът на ЕС.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  57. 57 Профил на Violeta Dimitrova
    Violeta Dimitrova
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Виж ти...Не, че не го зная, ама ми се мъглявеше в главата , а така...хубаво е , когато се избистри.А още по-хубаво е , когато го прочетат младите

  58. 58 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 701 Весело

    До коментар [#36] от "putinxujlo":

    Ами знаехме, че Партията изпращаше децата на заслужилите другари да учат в капиталистическа чужбина! Говореше се в студентските среди къде учи синът/дъщерята на еди кой си другар. Обикновени хора не можеха да учат там, а само в СССР и другите държави от лагера.

    Ciaran
  59. 59 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3210 Неутрално

    До коментар [#40] от "дерибеев":

    Знаеш ли какво означава избран?! Тоест, да бъде осъществен избор. Избор има, когато има поне три предложения и предварителна информация за работата, образованието и професионалните качества на кандидатите. Избор от един кандидат не е избор...! Щото така на времето си избираха БКП и правешкия каскет...!

    Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
  60. 60 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Дайнов не ми е от любимите анализатори, като стилистика и теми, предпочитам определено проф.Дичев, но този път се е справил блестящо и като ретроспекция, анализ и тези. Поздравления!

  61. 61 Профил на Христо Атанасов
    Христо Атанасов
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#9] от "К2":

    От цялата статия това е единствения верен пасаж. То науката поиска извънредно положение, но аспиранти от Института по история на БКП, предложен като такъв със заповед на ЦК на БКП е решил да покаже как един комунист може да се преобразува в демократ, който твърди, че е за демокрация, но когато мнозинството си иска Борисов или Путин, то греши и трябва да избере да го управляват боядисани комунисти като Дайнов, Атанасов, Христо, наследника на един от УБО и т.н. Мили демократи замълчете поне докато се справим с вируса и после се правете на велики демократи забравили произхода си като сина на другаря Дайнов, Евгени изучил се в Англия с пари и по благоволение на Евгения Живкова. Очаквам демократите от Дневник отново най-демократично отново да забранят да пиша коментари тук. Но човек трябва да се съобразява с демократичните традиции на Дневник.

  62. 62 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 8 Весело

    Започвам с общия коментар. Статията е една от най-добрите, да не кажа най-добрата, но това е аналитична статия, а не синтетична. Имам чувството, че повечето хора очакват някой да им даде акъл наготово, а не са готови да вземат правилните решения за себе си, прочитайки една добра аналитична статия.


    До коментар [#51] от "deaf":

    Понятието “просветен” диктатор е боза с косми според определението на едни от най-добрите програмисти и ми напомня вица за честните и умните.

    Комунистът трябвало да бъде честен и умен. Обаче честен и комунист - не бил умен, умен и комунист - не бил честен. Проблемът е, че от честен и умен човек комунист не става.

    73! Go Go
  63. 63 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Евгени Дайнов е изключително умен човек. Един от малкото, които уважавам в екс-СДС. Но не му прави чест така да изпростачва основите на европейската и световна философия! Вярно, че пише статия за масовата публика, но това не значи, че трябва да преписва учебника по научен комунизъм и да свежда приноса на доайените на европейската научна мисъл до подобни примитивизми.

  64. 64 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    На снимката 3ма лего генерали, нито един от тях не е строявал повече 5-10 хиляди войника

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  65. 65 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#64] от "karatista":

    Ми тя армията ни, със все резерва, я мобилизира 30хил, я не. Така че за всеки по 10хил и командването е готово.

  66. 66 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    Когато прочетох, че генерал Мутафчийски е пришит към популистите , престанах да чета. Някои хора просто нямат мярка за нищо.

    I 💜 Leka Borislavovna
  67. 67 Профил на Rhapsody of Fire КЛУБ
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#40] от "дерибеев":

    Путин срещу Гешев???????
    Гешев е поредната еманация на беззаконието и успешно продължава да форматира прокуратурата в ОПГ.
    Злобно невежество назначено и облечено във власт.
    Путинска мечта.

    СЛАВА НА УКРАЙНА.
  68. 68 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    Същевременно, Льотчика е пропуснат от листата на популистите.

    I 💜 Leka Borislavovna
  69. 69 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    страхотен материал!

  70. 70 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    Няма съмнение, че е добре да ни управлява законът макар и чрез хората но не да ни управляват хората макар и чрез закона.
    Добре е земята да бъда рай, но за сега е само земя.
    Г-н Дайнов. За да ни управлява закона са нужни предпоставки, инструменти, механизми за да реализираме това управление. Разбирам недоволствата на автора от условията в България. А може ли авторът да реализира своите мечти там където българските власти не му пречат - например в Албания, в Русия, в Молдова, в Египет...

    подпис
  71. 71 Профил на ba СУПЕР
    ba
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Чудесна статия на Дайнов.

  72. 72 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5927 Неутрално

    " От алчни, нещастни, самотни и уплашени същества, формиращи тълпа в търсенето на господар-спасител, можем да се преформатираме отново в човеци, живеещи солидарно, не за сметка един на друг, нито пък - за сметка на природата или на бъдещето на собствените ни деца."
    Изпуснахме питомното, сега ще гоним дивото. Дано не сме закъснели. Но, прав е Дайнов, във всичко е прав, но има ли кой да го чуе.

  73. 73 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#67] от "Rhapsody of Fire":

    "Путин срещу Гешев???????"

    Не го знам тоя умишлено ли пуска такива димки или сам е задимен...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  74. 74 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#65] от "ivanpopov":

    е толкова ли няма някой дърт генерал от онова време да ги развее тия хаймани по плаца

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  75. 75 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 865 Неутрално


    Денят след утре
    Евгений Дайнов

    Евгений Дайнов

    Аман от комунистически издънки да ме поучават на морал и демокрация

  76. 76 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 725 Весело

    Ох, олекна ми най-после! Камък ми падна от гърба! От 22 февруари не бях чел нищо от епохалния философ Еужен дьо Миндя и взех да се притеснявам сериозно дали не го е напъплил проклетият коронавирус. Сега обаче съм спокоен! Явно обилно налазен от витаминозната продукция на своя съселянин – бай Геле Казанджията – Еужен е взел правата лопата и бодро разкопава така близката на сърцето му философска леха – от Аристотел до Гурбангули Мяликгулевич Бердимухамедов! Световно! Сърцераздирателно! Основополагащо!

    Прехвърляйки усилено буците философски знания, Еужен гледа в бъдещето, където, според него, ще управлява „някой изразител на "народната воля" (по Русо), "носител на суверенитета" (по Шмит) или, по-простичко, "господар" (по Аристотел)“. Изумителна мисъл, която то се знае, не е по силите, например, на неговата комшийка в Миндя – баба Наста! Малко уморен, щото, нали, скоро не е копал така усилено, Еужен се подпира на правата лопата, забърсва потно чело и профъфля: ‚Ако не искаме това бъдеще, очевидно ще искаме връщане към положението, при което управляват не хора, а закони“.

    Простено му е! В рамките на титаничния си труд, забързан да ни спаси от хищните изедници, „господари“ и кръволоци, Еужен не е забелязал някакво си там Народно събрание, което, кой знае защо и за негова почуда е законодателен орган и е гласувало, забележете – с пълно мнозинство от всички 209 присъстващи – едно напълно законно извънредно положение! И никой, в т. ч. представителите и на другите власти, както и президентската, не го оспорва! Да, ама те не са толкова екстремно проницателни като микроскопския или дори и може би, напълно рентгеновия поглед на Еужен, който ни поднася и другата си зашеметяваща прогноза: „Оттук: като че всичко сочи към това, че денят след утре ще ни донесе свят, населен с диктатори“.

    Както вече казах, „Простено му е“! Що се отнася до израза "Компютърни програми не се ядат", ще припомня на Еужен, че това бе израз на един пенсиониран, върл комуняга, и бе производен на израза, смятан от стрина Курна за един от върховете ѝ на политическия дебат, а именно „Асфалта не се яде“! Така че „Не нам, не нам…“, както пише на един паметник в София! А през туй време, Еужен, прекопай пак лехата, душко! Кой знае, този път може и да намериш нещо малко от малко по-умно, по-смислени и по-приемливо! Има ли въпроси? А да, друг път ще кажа какво каза комшийката на Еужен в село Миндя – баба Наста – за своя учен съсед!

  77. 77 Профил на авторът СУПЕР
    авторът
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#46] от "ckn29372393":
    А какво общо има един хирург с вирусологията?!

  78. 78 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 584 Любопитно

    демокрацията е реална само там, където има реално гражданско общество ,в България и едното и другото са имитация ,много лоша имитация

  79. 79 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Денят след утре
    Евгений Дайнов

    Евгений Дайнов

    Браво Дайнов, в десетката си. Да видиш само как комунистическите издънки начело с Норман та се стигне до ХМ и Росито ти ръкопляскат. Вълкът козината си мени но нрава никога, комуниста си е комунист дори като най върл демократ

  80. 80 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 180 Весело

    Хм, за една бройка изпуснахме да изградим смелия нов свят, в който управляват бюрократи в деликатно сиво, налагащи алгоритмично едни благи и всеприемащи закони. Разбира се, кой и чии интереси са зад тия закони - пак не са изцяло безлични. Май отменяме тананикането на симфонии. Жалко, че толкова много пандити с верни теории ще се окажат не просто от грешната страна на историята, а в небрано лозе.

    В Повелителят на Мухите момчетата изграждат цивилизация от нищо. Не е много елегантна, но ако бяха спазвали училищния си устав, щяха да умрат. А те поне имаха ловци и прасета.

  81. 81 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#77] от "авторът":

    Не е задължително ръководителят на оперативния щаб да е вирусолог защото няма той лично да лекува болните. Трябва да е специалист с голям административен опит и обучен да действа в екстремни ситуации, а военните лекари по принцип преминават и през такова обучение.
    Имате ли други причини да смятате, че изборът е неподходящ?

    Ciaran
  82. 82 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#81] от "ckn29372393":

    Е какъв административен опит има тук?

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  83. 83 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Защо публикувате този човек. Той преди два дни оспори изобщо, че има вирус, обиди всички, които работят за ограничаването му, обиди хилядите възмутени от писанията му във фб. Сега си е изтрил поста, понеже е ниЗък. Кой плаща на хора като Дайнов, просто не ми го побира главата. Как е възможно да се публикува толкова едностранчив, озлобен и неоригинален човек. Той дори обижда с епитети почти постоянно.
    Ако вървите така, скоро ще имате статии от Недялко Недялков и Бабикян.

    Quo vadis, Дневник ........?....................?................?

  84. 84 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    До коментар [#78] от "Stewie":

    Така е. Щом комунистите не сте на власт, значи няма демокрация.

    I 💜 Leka Borislavovna
  85. 85 Профил на lemonadejoe
    lemonadejoe
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Верно, това е културно изказване на формулата "вие сте прости и аз съм прост - значи, това, което аз правя е това, което вие искате". Това е хубаво, но да се намесва тук и вируса ми изглежда излишно.

  86. 86 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 725 Любопитно

    В отговор на многобройните запитвания за произхода на израза "Компютърни програми не се ядат", тук публикувам няколко линка за епохалното откритие на пенционирания словослагател във в. Дума – бай Танчо Гаргов, бодър 70-годишен „сведующ и в по-новите тенденции“ (https://duma.bg/nikoy-ne-yade-kompyutarni-programi-n208763 ) - представил себе си като „завършил “Народностопанско планиране и статистика” в бившия ВИИ “Карл Маркс”:

    1. https://business.dir.bg/ekspertno-mnenie/3-4-hilyadi-leva-zaplata-mnogo-li-pechelyat-kompyutarnite-spetsialisti-v-balgariya

    2. http://podtepeto.com/pod-nozha/никой-не-яде-компютърни-програми-ил/


    3. http://epicenter.bg/article/Statiya-v--Duma----Nikoy-ne-yade-kompyutarni-programi--predizvika-burya-vav-Feysbuk/206813/2/0

    „Четете да знайте“, както е казал Вазов в „Паисий“, да се не чудите после откъде подобни мисли са напъплили и Еужен дьо Миндя, син на Александър Дайнов, постоянен кореспондент на вестник Работническо дело в Москва и Лондон. Друго да питате?

  87. 87 Профил на авторът СУПЕР
    авторът
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#81] от "ckn29372393":
    Сам налапа въдицата. Ако ръководителят на извънредния щаб не е вирусолог, редно е ръководителят да е човек, който е ръководил не болницао (обществото не е болница), а е рководил големи сектори от обществото, включващи икономически, финансови, социални и психологически проблеми. Накратко: Мутафчийски може да е качествен хирург, но неговата употреба в случая е чисто политическа и няма съмнение, че ГЕРБ го готви за свой кандидат-президент. След следващите президентски избори ми се обади да продължим диалога.

  88. 88 Профил на WTF
    WTF
    Рейтинг: 11 Весело

    Интелектуално-арогантно и среднощно-дълго есе . Дали сега имам нужда от това - ми..., не. Декамерон ме по забавлява и уравновесява. Сега.
    Утре? Ще видим дали есето ще има някаква стойност.

  89. 89 Профил на inn СУПЕР
    inn
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    До коментар [#87] от "авторът":

    Малко уточнение: по-подходящата мед. специалност във връзка с проблема е не вирусолог, а епидемиолог.

    Вторачването в мед. специалност обаче е излишно. Това, че Мутафчийски е хирург, не значи, че едва ли не хабер си няма от темата. Това, че е хирург, изобщо не му пречи да знае адекватните мерки и да иска прилагането им.

    Далеч по-важната тема, която е твърде сложна за тъпата глава на БайХ е намирането на тъничкия баланс между медицинската необходимост (т.нар. "социална изолация") и опасността да се съсипе и без това рехавата ни икономика. И е ясно, че този проблем ще бъде решаван чрез инстинктите на БайХ на улична котка, нежели чрез интелект и държавническа култура...

    Между другото, накрая ще излезе (предполагам), че най-правилен е бил подходът на Борис Джонсън за реакцията на ЮК: изобщо няма да покътне работа на икономиката си, заради мерки около вируса. И Борисов е хитър, и онзи е хитър, но далеч по-образован, а страната му е на светлинни години напред спрямо нашата територия...

  90. 90 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#81] от "ckn29372393":

    Ти сериозно ли си го написал това!?

  91. 91 Профил на sen
    sen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Денят след утре ми звучи като преди 89 и след 89. Такива лато теб пак ще са добре.

    sen
  92. 92 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#81] от "ckn29372393":Сам налапа въдицата. Ако ръководителят на извънредния щаб не е вирусолог, редно е ръководителят да е човек, който е ръководил не болницао (обществото не е болница), а е рководил големи сектори от обществото, включващи икономически, финансови, социални и психологически проблеми. Накратко: Мутафчийски може да е качествен хирург, но неговата употреба в случая е чисто политическа и няма съмнение, че ГЕРБ го готви за свой кандидат-президент. След следващите президентски избори ми се обади да продължим диалога.
    —цитат от коментар 87 на авторът


    Казах, че може да не е вирусолог. Пропуснах да напиша лекар специалист, а не само специалист, но мислех, че се подразбира от контекста след като споменах военен лекар.
    И ако е вирусолог, но без административен опит? Значи специалността вирусология заменя всякаква друга квалификация и опит?
    И кой е този подходящ за случая човек, който е ръководил големи сектори от обществото, ама си няма и понятие от медицина?
    Аз не съм чул опозицията да възрази, че професор Мутафчийски не е подходящ за тази длъжност, както и за алтернативни кандидатури.
    Проблемът Ви е, че политизирате която и да е кандидатура, независимо от качествата на човека. До президентските избори има много време, а и много неща ще се случат.

    Ciaran
  93. 93 Профил на авторът СУПЕР
    авторът
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#89] от "inn":
    Съгласен съм с казаното от Вас, с едно малко уточнение. Разговорът за медицинската специалност на шефа на кризисния щаб би бил второстепенен въпрос, ако не беше решен по политически начин: доминиране на критерият "генералски лампази", които в надигащата се авторитарна система за управление имат по-висок рейтинг. Показателно е, че Иван Гешев като гражданин иска още по-строги мерки: демек, започва едно наддаване по посока на пълната путинизация на управлението, което ще/може да има пагубни последствия за бъдещето на страната. Не може извънредното положение да се затяга до безкрай, защото ще умъртви обществото като цяло, а не малък процент от слабите и възрастни хора.

  94. 94 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 701 Весело

    До коментар [#93] от "авторът":

    Военните лекари имат по-добри познания и по-добър опит за справяне с кризисни ситуации.
    А аргументът за генералски лампази и авторитарност в настоящата ситуация е направо смехотворен. Може да се сравнят мерките в България с тези в други държави и тогава да се говори за авторитарно управление и погазване на граждански права.

    Ciaran
  95. 95 Профил на авторът СУПЕР
    авторът
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#94] от "ckn29372393":
    "Военните лекари имат по-добри познания и по-добър опит за справяне с кризисни ситуации. "
    Що за глупости?! Мислите на автопилот.
    Заболяванията на военните по-кризисни ли са от тези на цивилните?! Военният чип по-добър ли прави един лекар. Ако във война военните лекари имат по-голям опит с травми и други поражения на тялото, у нас нито е имало война през последните 80 г.
    А не бъзай да се смее, след като си некомпетентен, че генералските лампази били ирелевантни. Следи кой ще бъде кандидатът за президент на ГЕРБ на следащите президентски избори и тогава ще разберещ избора на ръководител на щаба дали е бил медицински или политически.

  96. 96 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#34] от "George Svinarov":

    Ами тя статията е насочена точно срещу дебилите във властта и заблудените или зависими български привърженици на кремълската диктатура.

  97. 97 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 725 Любопитно

    До коментар [#89] от "inn":Съгласен съм с казаното от Вас, с едно малко уточнение. Разговорът за медицинската специалност на шефа на кризисния щаб би бил второстепенен въпрос, ако не беше решен по политически начин: доминиране на критерият "генералски лампази", които в надигащата се авторитарна система за управление имат по-висок рейтинг. Показателно е, че Иван Гешев като гражданин иска още по-строги мерки: демек, започва едно наддаване по посока на пълната путинизация на управлението, което ще/може да има пагубни последствия за бъдещето на страната. Не може извънредното положение да се затяга до безкрай, защото ще умъртви обществото като цяло, а не малък процент от слабите и възрастни хора.
    —цитат от коментар 93 на авторът


    @авторът, ако си този аФтор, който си мисля, направо хващай пътя към казана в Миндя, че бай Геле Казанджията реве безутешно от сутринта, щото няма компания за проверка на качеството на продукцията си – толкова учен, толкова красив и с такъв, почти безкраен капацитет за употреба на традиционната напитка! А и така да бистри политиката – хем много учено, хем неразбираемо, хем трудно за запомняне, така че всеки път, колчем отвори уста, всичко звучи като съвсем ново! Бързо към казана, че Геле хълца като изоставена парясница! Нещо да питаш?

  98. 98 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 203 Неутрално

    Добра статия на Дайнов, а и заглавието „The Day After Tomorrow“ (филм на Роланд Емерих) е подбрано доста сполучливо, като опасността от настъпването на нов ледников период, е заменена с корона вирус.
    Пoздрaви oт Islа Más а Tiеrrа.

    Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези, които знаят това което пишат.
  99. 99 Профил на Светозар Христов
    Светозар Христов
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Целия ферман, дето го е изписал Дайнов, всъщност не ни казва нищо. Упражнение по словоблудство. Кажи си мнението, бе пич. Истинското, твоето, лично мнение. Каква е тая словесна гаргара ? Един тон приказки и накрая се чудиш, тоя какво иска. Или просто някое НПО ти е платило за тази " мини повест " ?

  100. 100 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1652 Весело

    До коментар [#95] от "авторът":
    Ген. Мутафчийски е участвал в мисии все пак и малко или много се е сблъсквал с кризисни ситуации. Пак не разбрах защо смятате, че назначението е чисто политическо и генералът е неподходящ за длъжността и ако не е подходящ защо опозицията си трае по въпроса и не оспорва назначението. Освен имагинерни разсъждения как бил готвен за следващ президент.
    Дори и от ГЕРБ да го готвят за следващ президент най-малкото има и избори, а те показаха, че не винаги кандидатът на ГЕРБ печели.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #