Свобода и справедливост. Когато диктатурата е единственият начин на управление

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Много обемен , но не съвсем точен анализ ! Препратките към Нацистка Германия ми идват в повече ! Защо не направи подобна препратка и към Съветска Русия / или победителите не ги съдят / ??? Там "методиката " беше подобна , но бих казал по "стресираща " !

  2. 2 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 575 Неутрално

    По време на извънредно положение няма демокрация, има команден ред !!!

  3. 3 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2881 Любопитно

    Но ограниченията са въведени със закон - мислещият така няма право да търси възстановяване на щетите.
    ========
    Лоша или добра, диктатурата на науката над свободата.....ще анулира всякакъв смисъл за демокрация....

    Bukalemun
  4. 4 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Гербаджиите използваха коронавируса за да завършат комунизацията на страната...

  5. 5 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    Интересен начин да признаеш , че затегнатите мерки дадоха резултат

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  6. 6 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 30 Неутрално

    За съжаление много хора с удоволствие сменят свободата за сигурност. Да се надяваме, че тези за които свободата е висша ценност ще спасят и тях от робството както често е ставало в историята.

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  7. 7 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 8 Весело

    "Върховенството на правото вече е прекъснато. ..."

    - Да ви имам "правото" на ЕСПЧ, бъкано с лобизъм - членове на БХК са съдии по дела на БХК.
    - Да ви имам "правото" на Луканов, осигурил непазарни предимства на "Отворено Общество" в "свободната им конкуренция" с други НПО-та.
    - Да ви имам "правото" на Стависки и Софиянски, сват на Черепа.
    - Да ви имам "правото" на икономическия патернализъм в приватизацията от перестройката.

    Аре.

  8. 8 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тия поръчкови статии отдавна постигат обратен ефект.

  9. 9 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Квиченето заради самото квичене отблъсква. Все повече заприличвате на Радев, който сутрин обед и вечер дудне как на хорта им е зле, свободата е застрашена и въобще ГЕРБ са най-лошото нещо на планетата.

  10. 10 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    "ако на отделните хора им е отнета свободата да сравняват, преценяват и действат за своя сметка, единственият начин на управление е диктатурата"

    За това първата задача на диктаторите е цензура комбинирана с тотална пропаганда.

    подпис
  11. 11 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Всички виждаме какво се случва наоколо и изведнъж ни в клин, ни в ръкав изскачат разни оплаквачки и почват да се тръшкат гръмогласно каква диктатура е навън. Много подценявате аудиторията, дори и умно-красивите ( а то няма кой друг да ви се върже) са минали етапа в който вярват на всичко което им каже лилявата радиоточка.

  12. 12 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":
    "Препратките към Нацистка Германия ми идват в повече !"

    Защото станалото в Германия е добре документирано и се признава от държавата Германия.
    Няма как да се взема пример със Сталин, защото и днес Русия крие истината на Сталиновите репресии.

    подпис
  13. 13 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Изобщо не си заслужава да се коментира подобна статия. Впрочем отдавна се натъквам на подобни анализи в "Свободна Европа" и други западни медии. Кой ли е поръчителят? Опасната пандемия и необходимостта да бъдат спасени огромен брой човешки животи и естествено че полиция и армия са включени за контрол на наложените мерки. Опасност от диктатура няма, щом тези мерки са временни. Огромното мнозинство разбира това.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Модераторът е нацист и гербаджия
    Модераторът е нацист и гербаджия
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Изобщо не си заслужава да се коментира подобна статия. Впрочем отдавна се натъквам на подобни анализи в "Свободна Европа" и други западни медии. Кой ли е поръчителят? .
    —цитат от коментар 13 на Voiko


    Е как кой? Бил Гейтс!

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    Тя, диктатурката в БГ нито се засили, нито се намали в БГ. С тия некадърни страхливи Крадци у БГ даже и диктатура не може да има. По 10 пъти си сменят заповедите, хората вече сами преценяват за себе си кое е "правилното".
    Чекаме Божков ТВ за още компромати срещу надутия Пуяк

  18. 18 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    Днешната карантина е само пародия на диктатура, защото е знаем за обективно идващия край на карантината.
    Това е все едно в комунистическа България да сме имали ясен план кога ще приключи диктатурата.
    Всички диктатури обявяват себе си за вечни:
    Хитлер - хилядолетен райх,
    комунистите - световна комунистическа държава
    ислймистите - ислямска държава

    подпис
  19. 19 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Още една не дотам силна дипломна работа на студент от Русия..

  20. 20 Профил на Модераторът е нацист и гербаджия
    Модераторът е нацист и гербаджия
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Гротескно е да се кръстиш "Свободна Европа" и да ръсиш лъжи и пропаганда денонощно. Има някаква перверзия в това и дълбоко подценяване и презрение към народа, за който иначе се правят на много загрижени.
    —цитат от коментар 14 на Червен дисибар


    Не отъждествявай гербавите шпицкоманди с народа. Ти виждал и чувал ли си човек от народа да е фен на ГЕРБ. Вие сте строго интересчийска партия и пристрастията към вас нямат нищо общо с "народа".

  21. 21 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2021 Разстроено

    "И преди то не бе на високо ниво според международните сравнения..." - нито свободата, нито справедливостта е грижа за БГ ОПравляващи. Свободата иска жертви, а българите са дали много заради нея, лична също, а справедливостта е това, което е най-неглижирано от всяка власт. В България продължава ДЕМО версия на някаква смес от "модерни" световни политики, вкл. и икономически, което прави българите НЕсвободни. Обременени от самите себе си, защото така и не разбират, че ниКОЙ няма да направи надеждите им реалност, ако продължават да се залъгват с обещания, да се впечатляват от зрелищата, да се задоволяват и примиряват с подаянията на Баш Босовете.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  22. 22 Профил на Модераторът е нацист и гербаджия
    Модераторът е нацист и гербаджия
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тя, диктатурката в БГ нито се засили, нито се намали в БГ.
    —цитат от коментар 17 на Хи-хи


    Засили се от гледна точка на още по-голямото подкопаване на медийната свобода и свободата на словото. Борисов лансира термин за масова употреба, с който да се унижават журналисти. Доктори и фармацевти бяха привиквани в участтка.

  23. 23 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2549 Неутрално

    Интересно за мен е вметнатото мнение на г-н Станчев за дисертацията на Ярослав Качински, който е юрист по образование. Търсенето на дисертацията отне повече от 30 години тъй като е защитена 1971 г. Някои дори подлагаха на съмнение съшествуването на тази дисертация.
    Темата на дисертацията на Я. Каински е "Колективът в управлението на висшето образование". По-интересното в теоретичната част е третирането на въпроса за управлението на системата след майския преврат 1926 г. в Полша, когато санацийната администрация отхвърля ролята на парламента в управлението като съществен атрибут на властта и до голяма стеен я определя като еднопартийна политика. Качински от една страна критикува подобен подход, но от друга хвали фокуса и енергията в него.
    Та толкова, за да не досаждам за дисертацията на Ярослав Качински.
    ПП
    ако някой се интересува, мога да дам източник,но е на полски.

  24. 24 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Още една не дотам силна дипломна работа на студент от Русия..
    —цитат от коментар 19 на sbaleev


    Много си е добра дипломната работа, ама гербаджиите не можете да я разберете...

  25. 25 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#12] от "Иван K":

    Сталиновите репресии са били много по-дълговременни и поне толкова ужасяващи колкото нацистките.

    Разликата е че във ВСВ СССР е бил съюзник и не е много добре за се разбира, че прогресивният Запад се е съюзявал и е имал общи интереси с човеконенавистна доктрина като Сталинската.

    Така че за борбата срещу Нацистите Холивуд на драго сърце прави филми. А това че там на Колима хора-скелети са умирали от глад или са били разстрелвани с хиляди... нека си затворим очите за тези дребни исторически недоразумения.

  26. 26 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    Самата карантина е вид ограничение и забрана. През Средновековието заразените даже са ги затваряли, убивали и изгаряли живи. Либертарианците, когато отричат мерките, да бъдат така добри да предлагат друго решение. Иначе бръщолевенето им няма никакъв смисъл.

    Judjuk
  27. 27 Профил на Модераторът е нацист и гербаджия
    Модераторът е нацист и гербаджия
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#12] от "Иван K":Сталиновите репресии са били много по-дълговременни и поне толкова ужасяващи колкото нацистките.Разликата е че във ВСВ СССР е бил съюзник и не е много добре за се разбира, че прогресивният Запад се е съюзявал и е имал общи интереси с човеконенавистна доктрина като Сталинската.Така че за борбата срещу Нацистите Холивуд на драго сърце прави филми. А това че там на Колима хора-скелети са умирали от глад или са били разстрелвани с хиляди... нека си затворим очите за тези дребни исторически недоразумения.
    —цитат от коментар 25 на dpnps


    Ама като ти е ден да говориш глупости, и ти говориш глупости де...

  28. 28 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "Модераторът е нацист и гербаджия":

    Прочетете Архипелаг ГУЛАГ на Солженицин ако не сте.

  29. 29 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Станчев: "...Върховенството на правото вече е прекъснато..."
    Това е основното. Прекъснато и то не по причина на коронавирусната епидемия. Последната завари правото вече потъпкано и натикано в зайчарника в задния двор на обществените отношения. Какви ти там свобода и справедливост, когато правото е под ботуш. Опитаха се да "...суспендират Европейската конвенция за правата на човека...". И подобните на Дани Наглото почти успяха. Интересно е, че Станчев ползва доста ретроспекция в статията си, но мисля, че така трябва и да бъде, защото е доказано, че който не познава миналото и не си прави изводи от него, няма бъдеще. Прав е

    ...Днешната карантина е само пародия на диктатура...Всички диктатури обявяват себе си за вечни...
    —цитат от коментар 18 на Иван K
    И представете си, нашата родна диктатура се обяви за ..., ами да, за безалтернативна?! Глупост и безкрайност!Вечност и безалтернативност! Брюкселски дантели и филия с мас!

  30. 30 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#22] от "Модераторът е нацист и гербаджия":

    Възможното ниво на "диктатура" е заложено в законите. Боко само си позволява да тества системата, но е изключително страхлив от реакцията... и е дотам. След това започва с фалцета или с мутренския си поглед с цел самозащита...

  31. 31 Профил на block
    block
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Но ограниченията са въведени със закон - мислещият така няма право да търси възстановяване на щетите.========Лоша или добра, диктатурата на науката над свободата.....ще анулира всякакъв смисъл за демокрация....
    —цитат от коментар 3 на eti mehter


    в смисъл, че гравитацията упражнява насилие върху правата ти ли? или крайната скорост на светлината? ние винаги сме били обвързани от фундаменталните природни закони. а научният метод на познанието просто ги разкрива и обяснява. науката сама по себе си няма как да е диктатор. е, има хора които си мислят например, че земята е плоска и сигурно жестоко страдат от диктатурата на науката, но честно казано не ги съжалявам. смятам ги за тъпаци.

  32. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2881 Любопитно

    До коментар [#18] от "Иван K":

    Хитлер - хилядолетен райх,
    комунистите - световна комунистическа държава
    ислймистите - ислямска държава
    ========
    Свободата е преди всичко усет.
    Човешкия интелект никога не е бил способен да създаде някаква мерна единица за свободата. ....но за сметка на това е способен да спекулира с нея.....
    Ако на ден ти се полагат 2 литра свобода .....вероятността утре да си по жаден за нея е твърде висока. ...но ти ще помниш ,че предния ден са ти били достатъчни само 2 литра ....

    Bukalemun
  33. 33 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 8 Весело

    Истинска демокрация (="народът властва и управлява") никога не е имало и няма да има, т.к. е нежизнеспособна поради некадърността, тъпотата, егоизма, злобата, разногласието и др. качества на "широките народни маси", които се предполага да я осъществяват.
    Пък и защото "елитът", който вече има властта, няма да позволи, освен привидно. И така и трябва. (ツ)

    Pederugi kradat Bulgaria. PP - v kausha!
  34. 34 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    До коментар [#31] от "block":

    фундаменталните природни закони. а научният метод на познанието просто ги разкрива и обяснява.
    =======
    Така е ,но при свободата това не помага .....
    Пакетирана във някакъв вид демокрация, свободата става в представите на човека като нещо по конкретно. ...но след това тя вече не е онзи човешки идеал за свобода .

    Bukalemun
  35. 35 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "Иван K":Хитлер - хилядолетен райх, комунистите - световна комунистическа държаваислймистите - ислямска държава========Свободата е преди всичко усет.Човешкия интелект никога не е бил способен да създаде някаква мерна единица за свободата. ....но за сметка на това е способен да спекулира с нея..... Ако на ден ти се полагат 2 литра свобода .....вероятността утре да си по жаден за нея е твърде висока. ...но ти ще помниш ,че предния ден са ти били достатъчни само 2 литра ....
    —цитат от коментар 32 на eti mehter


    Ети, какви са тези глупости, дето ги драскаш бе? Спри да се излагаш...

  36. 36 Профил на Лъв
    Лъв
    Рейтинг: 169 Разстроено

    Буци харесва това. България се превърна в блато без дъно, защото някои хора държат на власт един мутрокомунист

  37. 37 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    До коментар [#31] от "block":

    страдат от диктатурата на науката, но честно казано не ги съжалявам. смятам ги за тъпаци.
    ======
    Възможно е. .....но при случая с коронавируса , залога е голям.....живота....
    Човечеството е затъпявало неведнъж. ....но е оцелявало....

    Bukalemun
  38. 38 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2881 Весело

    До коментар [#35] от "bez_ime2":

    Ети, какви са тези глупости,
    ========
    Ами кажи и ти нещо по умно красиво.....
    Разбирам, че за теб и voyko , темата е кът от към тролене.....:).... но на мен като по прост ,ми е интересно. ....:)

    Bukalemun
  39. 39 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Едва ли можем да говорим за диктатура, подобна на тази на Хитлер или Сталин. Тук по-скоро плашеща е лекотата, с която хората доброволно се отказаха от лични свободи, защото бяха изплашени от властта. Не твърдя и че тя го е направила умишлено, може да е презастраховане или просто некомпетентност. Но е факт, че хората размениха свобода срещу сигурност, а това в дългосрочен план може да доведе до загуба и на двете. И ако в началото на кризата властта може да е действала уж в името на спасяване на животи, сега вече виждаме предстоящите злоупотреби - държавни бензиностанции, държавна помощ за избрани бизнеси, съответно отстраняване на други, харчене на огромни публични средства. Предстои засилване на държавите и властта, както и много сериозно задлъжняване в цяла Европа и САЩ.

  40. 40 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2881 Любопитно

    До коментар [#39] от "Black Hawk":

    И в природата е така .....
    Свободата винаги е била измествана на втори план за сметка на сигурността.
    Виждаме как само за два месеца , фауната си позволи малко повече свобода за сметка на нашата ....на хората. ....
    Което означава, че животните са предпочитали до момента първо сигурност.
    Въпроса е къде грешим ние хората, като по висши от останалия жив свят?

    Bukalemun
  41. 41 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    Баце е полезният идиот за УС и ЕС. Ще го държат на власт, докато разчисти напълно територията от българи.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  42. 42 Профил на Модераторът е нацист и гербаджия
    Модераторът е нацист и гербаджия
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#28] от "dpnps":

    Ма моля ви - изобщо не поставям под съмнение зверствата на комунизма. Визирах обобщенията за "прогресивния свят" и Холивуд.

  43. 43 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    Тоталитарната система е по-устойчива конструкция от диктатурата, защото спекулира с ценностите на групи хора (раса, класа), а диктатурата с ценностната система на една личност. Затова провалът на тоталитарните общества е по-дълбок и засяга по-дълбоко тъканите на от диктатурата.

    #ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
  44. 44 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#40] от "eti mehter":

    Вярно, в природа е така, особено в кошарата. Овцете са на сигурно място и им е осигурена паша. Е доят ги, стрижат ги и от време на време някоя давва курбан... Но пък е срашна свободата - въци, кучета...

    който иска да живее като овца - негово право, ни все пак ние сме хора.

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  45. 45 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2881 Любопитно

    До коментар [#39] от "Black Hawk":

    сега вече виждаме предстоящите злоупотреби - държавни бензиностанции, държавна помощ за избрани бизнеси, съответно отстраняване на други, харчене на огромни публични средства. Предстои засилване на държавите и властта, както и много сериозно задлъжняване в цяла Европа и САЩ.
    ========
    Ок.
    Тогава за по нагледно така ли трябва да смятаме...?
    Ако сметнем за константа свободата като 1 (единица).....тогава демокрацията ще е от порядъка на 0,95......а така наречената диктатура трябва да е 1,05 >>>.....
    Това обаче е парадокс. ....
    Излиза, че при диктатурата има повече доза свобода отколкото при демокрацията. ....

    Bukalemun
  46. 46 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#42] от "Модераторът е нацист и гербаджия":

    Коментарът ми за Холивуд разбира се е само предположение с щипка критика в него, но е факт, че на Запад не се изучават и не са дотолкова обект на киното и изкуството, зверствата на Сталинския режим.

  47. 47 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2881 Весело

    До коментар [#44] от "Nil satis nisi optimum":

    Хитрец....:)....
    Кошарата не е природа. ....
    За теб ако е ......е отделен въпрос. ...

    Bukalemun
  48. 48 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#2] от "valtoro":

    Това се преподава в милиционерската школа в Симеоново. Оня с каскета е научил добре за кого трябва да има ред и за кого да има по-друг ред. Ти очевидно си му верен последовател.

  49. 49 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Днешната карантина е само пародия на диктатура, защото е знаем за обективно идващия край на карантината.Това е все едно в комунистическа България да сме имали ясен план кога ще приключи диктатурата. Всички диктатури обявяват себе си за вечни: Хитлер - хилядолетен райх, комунистите - световна комунистическа държаваислймистите - ислямска държава
    —цитат от коментар 18 на Иван K


    Първоначално института "диктатор" е възникнал в Древния Рим .Римската република диктатурата е била извънредно положение и при извънредни обстоятелства,най-често война или бунт,имало е други хипотези,някои които сега звучат екзотично,като ludorum faciendorum causa – за провеждане на обществени игри,feriarum constituendarum causa – за провеждане на празници; clavi figendi causa – за ритуала по забиване на пирон в храма на Юпитер; по решение на Сената консулите са назначавали диктатор за срок не по-дълъг от шест месеца като е посочвана и целта която е добавяна към титлата диктатор

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Колко СВОБОДА може да има на върха не една игла? Нали 40 години ядохме ХЛЯБ от "Държавата е УСЛУГА". Като искам плащам ,като не искам ....не. И още нещо от рода
    на собственост = свобода. От сега ли паднаха в КАНАЛА и свободата и собствеността ? Къде не ни наблюдават ? Май няма място ...на работа ,в магазина , на улицата ! А , какви чудесии стават със СМАРТФОНА !:) Къде остана ЦЕННОСТТА за човешкият живот като най -ВИСША ЦЕННОСТ. Нещата катастрофираха в САЩ, Англия ,Италия ...Нали сега избираме МЕЖДУ живота и ИКОНОМИКАТА ? Време е ТОЗИ ФАЛШ да бъде свален. Нали демократично ИСКАМЕ държавата да поеме ОТГОВОРНОСТ за здравето . Не говоря за България ,тук всичко е ГРОТЕСКА.
    1. Държавните модели на ЗДРАВЕ се оказаха успешни, а частните МОДЕЛИ неуспешни .
    2. Новото време ще включва и НОВ ПАСПОРТ (здравен), и това ще намали ТАЗИ МОТАЕЩА СЕ ГРУПА ОТ ДЪРЖАВА В ДЪРЖАВА.
    3. Реабилитация на ДЪРЖАВАТА във всички форми. Държавата е ВЛАСТ на общото над ЛИЧНОТО

  53. 53 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#50] от "Модераторът обича Бойко и Гешев":

    За Холивуд може би пък просто се дължи на липсата на търсене. Хората им се гледа за Нормандия или Пърл Харбър или Иводжима, защото историята се вписва в рамката "Великите САЩ побеждават врагът", но кой би се впечатлил от филм за Беломорканал или Колимските лагери или процесите от 38ма година. Там печеливши няма. Губи човечеството. Но на зрителите не им се гледат подобни трагедии.

    Все пак трябва да се признае че сериалът "чернобил" пожъна неочакван успех сред западната публика. Може пък скоро да се появи и нещо по Солженицин.

    Във всеки случай подобни събития не трябва да потъват в забвение. Това е пътят към едно по човечно бъдеще.


  54. 54 Профил на зелената масчица
    зелената масчица
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Опасната пандемия и необходимостта да бъдат спасени огромен брой човешки животи и естествено че полиция и армия са включени за контрол на наложените мерки. Опасност от диктатура няма, щом тези мерки са временни. Огромното мнозинство разбира това.
    —цитат от коментар 13 на Voiko


    вярваш си!

  55. 55 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#40] от "eti mehter":

    Така правят идиотите ,действащи на емоции.Свободата увеличава сигурността .И когато става дума за сравними последствия и рискове,хората го знаят,депозитните сертификати са много по-малко разспостранени от кол и пут опциите,въпреки,че за първите ти плащат,за вторите ти плащаш.Риска се хеджира с право.

  56. 56 Профил на jgb111
    jgb111
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Нямам нужда икономист да ми говори за медицина, политика или свобода, много благодаря...

  57. 57 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Преди си мислех, че цял живот ще си живея в диктатурата НРБ. Падането на тези режими ми дойде като неочаквана Коледа. Но сега не мога да повярвам, че през един кратък човешки живот могат да се обърнат нещата. Че хората ще си искат отново да не са свободни. Че ще вървим не напред, а назад. А тези, които искат свобода и демокрация, да бъдат заклеймявани като либерасти. Ако либералната демокрация има дефекти, да се върви към търсене на такава демократична форма на управление, при която да се изчистват негативите, но не и да се отрича напълно и да се отива към крайни леви или десни форми на управление. Управляващите да искат диктатура, е разбираемо. Но управляваните да бленуват за диктатура (твърда ръка, ограничени права) — това не мога да го разбера. Мазохизъм може би.

  58. 58 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    До коментар [#14] от "Червен дисибар":


    Гротескно е да се кръстиш "Свободна Европа" и да ръсиш лъжи и пропаганда денонощно. Има някаква перверзия в това и дълбоко подценяване и презрение към народа, за който иначе се правят на много загрижени.
    —цитат от коментар 14 на Червен дисибар


    Виж сега, просто е! Предлагам каса висококачествена бира ако ми посочиш една лъжа, изръсена от Свободна Европа. Ако не успееш няма да искам същото, щото не можеш да си го позволиш, но ще съм благодарен да си признаеш, че си заблуден, червен, гербав трол...

  59. 59 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    До коментар [#56] от "jgb111":


    Нямам нужда икономист да ми говори за медицина, политика или свобода, много благодаря...
    —цитат от коментар 56 на jgb111


    На тебе Рядкото щастие ББ ти е достатъчен. А, пропуснах, един икономист се изживява като политик...реализиращ политиката на правителството в здравеопазването...честито!

  60. 60 Профил на jgb111
    jgb111
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#57] от "Fiji":

    Бленувам главно да се прекрати заблудата, че всяко мнение има значение и всички преценки са еднакво ценни. Ако това ти е идеята е свобода, са ти сбъркани приоритетите. Решението не е диктатура, а бягство възможно най-далеч от хората.

  61. 61 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    До коментар [#52] от "dejmos":


    ,,1. Държавните модели на ЗДРАВЕ се оказаха успешни, а частните МОДЕЛИ неуспешни ...
    —цитат от коментар 52 на dejmos


    Това го кажи на канадците и англичаните...
    После призови САЩ да въведат най-накрая социализма...

  62. 62 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    До коментар [#57] от "Fiji":


    ...Но управляваните да бленуват за диктатура (твърда ръка, ограничени права) — това не мога да го разбера. Мазохизъм може би.
    —цитат от коментар 57 на Fiji


    Съгласен със всичко, но само като коментар към последното изречение, нали не мислите,ч е оня с 80% е сбъркал много....

  63. 63 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "Когато диктатурата е единственият начин на управление".

    За някои със сигурност масовият приток на налегални бежанци в България, или в моят случай в Германия, не се вижда важно. Имам предвид, за сирийските бежанци от Сирия има и легален начин да получат официален статус на бежанци в България/Германия. Макар да съм против да се приемат в една страна бежанци от в страна, където има гражданска война или друга заплаха за живота на бежанеца, която граничи с друга мирна държава, където без да се гледа икономическото развитиена тази държава би могъл да остане без заплаха за себе си или близките му. Примерно при сирийците това би било Република Турция като първа им мирна държава с граница към Сирия. Там войната с Басар Ал Ашад ще трае още много десетилетия, може и да не преживея края на конфликта там. Религиозни войни на основа шиити/сунити или както в Западна Европа през Средновековието протестанти/католици са траели много, много години и е имало много жертви, в името на религията, кой е бил Бог, Исус или чичо му.
    Най ме дразни, че въпреки затворените граници, 5100 нелегално влезнали в Германия бежанци през април са успяли да подадат първи опит за признаване на бежански статус. Трябва някакси да са платили на хора да ги прекарат нелегално през границата.

    Вътрешният министър на Германия Зеехофер не иска да ги екстрадира обратно в страните, на които са граждани или от които нелегално са влезнали в ЕС. Струва и не малко на бройка, минимум 3000€/човек без усложнения при екстрадацията.

    Es muß Geld fließen!
  64. 64 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#61] от "lz73":

    Те ще го правят по РЕГИОНИ . Например в Калифорния по РЕКЛАМИ всичко е БЕЗПЛАТНО, хотел , храна , лекарства ... дори и МАРИХУАНА . Всеки без пари да купува БИЛЕТ ..и към КАЛИФОРНИЯ. ТАМ са прескочили социологизма и са влезли в комунизъм - Калифорнийска народна демократична република (КНДР)

  65. 65 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5842 Неутрално

    "Какъв късмет е за правителствата, че народите, които администрират, не мислят"
    Ами да мислят, не само да мънкат , че са бедни и все последни, като нас.

  66. 66 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 177 Весело

    Уоя, спрете конете. Ай стига вече, от първи сезон на The Handmaid's Tale плашите, че ей утре идва силовата диктатура и ще забременяват насила феминистките, първо тях.

    Силова диктатура не знам дали ще има, а и да има - не е релевантно. Пиленца, мокър от дъжд не се бои, ние вече си живеем в меката диктатура. Има свободи, ама това са свободи като за хипстър-феминистки и сойбойчета, не като за душевно здрави деликафалии, които ядат месо и о, ужас, женят се и отглеждат семейства. Та така. Свободата е 100 декара, жена, много деца, оръжие и свобода на религията, щото човек е за друг свят създаден, тоя е само за отскок. Другото са някои приятни екстри, дето идват и заминават. Който се прилъже, че Системата ще му даде всичко и ще му осигури не само неговия живот, а и до девето коляно - ще плаче. Системите загиват за има-няма 50 години. Или загиват, или нарочно тръскат торбата с мишките, изберете си похват.

    Само че първо, годината е 2020 и всичко електронно събира яко данни. И от тия данни се вижда, че точно градският прогресивен човек се е заключил доброволно около седмица преди официалните наставления. И че доста от тия прогресивни искат всъщност доста рестрикции, подаяния, искат си Система. Не силова, не мъжествена, а сойбой-система, но все пак опасна и убийствена. Система, в която никой не кара жените да раждат насила, но пък може да те докснат, канселират, линчуват, изчезнат (опа, хванал вирус, тестван, умрял сам, погребан набързо...). Та така за диктатурата. Тя си идва, въпросът е, че пак ще има хора и фамилии, дето ще я надживеят.

    Впрочем в живата памет на моето скромно семейство...и къщите, и земите, и духът като гледам е надживял и Третия райх, и СССР и комунизма. Съзнанието си остава в правилна посока, там диктатурите само подобряват имунната система на душата и имунизират срещу залитане в демонични идеи.

  67. 67 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    За съжаление много хора с удоволствие сменят свободата за сигурност. Да се надяваме, че тези за които свободата е висша ценност ще спасят и тях от робството както често е ставало в историята.
    —цитат от коментар 6 на Nil satis nisi optimum


    Много хора бъркат слободията и анархията със Свободата.

    Свободата носи и отговорности, а не само начесване на собственото его в стил "Абе ще прая каквото си искам - няма те да ми казват я".

  68. 68 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#11] от "Червен дисибар":

    А в какво вярват глупаво-грозните?

  69. 69 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 30 Неутрално

    До коментар [#67] от "realguru":

    Разбира се, че СВОБОДАТА е и отговорност. Аз съм отговорен за постъпките си. Никой, дори всемъдрата държава, не знае по-добре от мен кое е най-добро за мен и не носи последиците от мойте решения.

    И да помним хората, които за казвали "Абе ще прая каквото си искам - няма те да ми казват я" и са променили света към по-добро. Робите никой не ги помни, дори господаря им.

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  70. 70 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#5] от "дерибеев":

    Този коментар ирония ли е, или мислите това сериозно? Ако не е ирония, според мен е изключително извратено разсъждение.

  71. 71 Профил на ggg41308177
    ggg41308177
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Станчев ,никога не е късно да станеш за резил.Не е за вярване какви си ги написал.За разлика от икономиката в която прогнозите ви са винаги грешни в медицината прогнозите много често се сбъдват.Интересно какви бизнес интереси те карат така настървено да се нахвърляш върху карантинните мерки.Та чак да ги сравняваш с нацисткия режим.Подло и цинично.

  72. 72 Профил на ggg41308177
    ggg41308177
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Станчев ,никога не е късно да станеш за резил.Не е за вярване какви си ги написал.За разлика от икономиката в която прогнозите ви са винаги грешни в медицината прогнозите много често се сбъдват.Интересно какви бизнес интереси те карат така настървено да се нахвърляш върху карантинните мерки.Та чак да ги сравняваш с нацисткия режим.Подло и цинично.

  73. 73 Профил на ggg41308177
    ggg41308177
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#17] от "Хи-хи":


    Божков за президент,а?

  74. 74 Профил на 4i4oti
    4i4oti
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Социално-философски наброски за да имитират ученост. Красивият Станчев съвсем ги обезмисли с финала:"Тук действа икономическата Теорема на невъзможността, формулирана преди 60 години от Кенет Ароу: ако на отделните хора им е отнета свободата да сравняват, преценяват и действат за своя сметка, единственият начин на управление е диктатурата."
    Тук "отделните хора" бяха достатъчно информирани за случващото се по света, сравниха, прецениха и действаха с разума си. Упражненията ви на тема диктатура си ги водете с гурото си Радев и колкото повече шумите по тази ваша опорка, толкова по-смешни ставате.

  75. 75 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Социално-философски наброски за да имитират ученост. Красивият Станчев съвсем ги обезмисли с финала:"Тук действа икономическата Теорема на невъзможността, формулирана преди 60 години от Кенет Ароу: ако на отделните хора им е отнета свободата да сравняват, преценяват и действат за своя сметка, единственият начин на управление е диктатурата." Тук "отделните хора" бяха достатъчно информирани за случващото се по света, сравниха, прецениха и действаха с разума си. Упражненията ви на тема диктатура си ги водете с гурото си Радев и колкото повече шумите по тази ваша опорка, толкова по-смешни ставате.
    —цитат от коментар 74 на 4i4oti


    Имам много смътни спомени от диктатурата в България.Бивш таботодател от Турция, като преминава с леката си кола през България по време на Комунизма разправя, че е бил сам на масата през деня, сигурно е било към 11:00-12:00 часа и е бил контролиран от полицията, защо не е бил на работа. Мислели са го българин, избягал от работното си място и отишъл да пие кафе.
    Баща ми навремето имаше лесна работа към държавата, затова и аз сега искам тук в Германия същото, пък и неговата пенсия е доста над минималната за България. Сега за да не го заразя, изглежда той има това страх, ще го посетя след 3 месеца, към средата на септември 2020 г. Дано е още топло да може да си направим почивка на Черно море.

    Es muß Geld fließen!
  76. 76 Профил на Al Tatzov
    Al Tatzov
    Рейтинг: 566 Неутрално
  77. 77 Профил на Al Tatzov
    Al Tatzov
    Рейтинг: 566 Неутрално

    СТАНЧЕВ Е МНОГО ДОБЪР ИКОНОМИСТ,

    но в тази чисто хуманитарна материя явно се издъни. Винаги става така, когато излезеш от рамките на своята специалност/компетентност

  78. 78 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    До коментар [#57] от "Fiji":

    Че хората ще си искат отново да не са свободни. Че ще вървим не напред, а назад. А тези, които искат свобода и демокрация, да бъдат заклеймявани като либерасти
    ========
    Напред, назад.....е най голямата илюзия, базираща се на идеологическа основа.....
    Вид консенсус, натрапван ни още от първите години.....но нямащ нищо общо с научната обоснователна логика.

    Bukalemun
  79. 79 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 965 Неутрално

    И това е добро.Но не е всичко.Тепърва има още много неща да се кажат по въпроса.Но очевидно имунната система на обществото е съсипана,щом така лесно вирусът на комунизма зарази Народното ни събрание и идеята за Държавна петролна компания мина.Сега някой може да си поръча Държавна таксиметрова компания и т.н.

  80. 80 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 928 Неутрално

    "Улисани да наблюдават болестта, смъртта и плонжа на икономиката на България и света, мнозина не забелязват упадъка на свободата и справедливостта."
    Свободата и справедливостта са две много различни неща и по-често в антагонистически отколкото в симбиотични,като за постигане на справедливост почти винаги се жертва някаква свобода,дори в много случаи и на бенефициента,почти винаги се възлагат или увеличават тежестите .Исключенията са изклщчително редки ,сещам се единствено за справедливата цена за акции притърговско предложение към акционерите при преобразуване на публична в непублична компания,

  81. 81 Профил на neut СУПЕР
    neut
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#6] от "Nil satis nisi optimum":

    Свободата се постига с много труд и лишения и трябва ежечасно да се пази

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  82. 82 Профил на 4i4oti
    4i4oti
    Рейтинг: 402 Разстроено

    СТАНЧЕВ Е МНОГО ДОБЪР ИКОНОМИСТ,но в тази чисто хуманитарна материя явно се издъни. Винаги става така, когато излезеш от рамките на своята специалност/компетентност
    —цитат от коментар 77 на ogp03622986


    Станчев се издъни от заиграването с ДСБ. Употребиш ли науката за политиканстване се скарваш с истината.

  83. 83 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2656 Любопитно

    До коментар [#23] от "daskal1":

    "Интересно за мен е вметнатото мнение на г-н Станчев за дисертацията на Ярослав Качински, който е юрист по образование. Търсенето на дисертацията отне повече от 30 години тъй като е защитена 1971 г. Някои дори подлагаха на съмнение съшествуването на тази дисертация."

    А дисертацията на Красен станчев намерена ли е? Или още АОНСУ не е претърсвано?

  84. 84 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2656 Любопитно

    До коментар [#77] от "ogp03622986":

    "СТАНЧЕВ Е МНОГО ДОБЪР ИКОНОМИСТ,"

    И какво икономисва? Марксистко-ленинската философия? Какъв му е бизнеса - банкиране, машиностроене, електроника, енергетика?

    "Ето какво пише Тодоров:

    Досега осветлих истинските биографии, номенклатурни (БКП и ДКМС), както и ДС зависимости на още няколко от този списък - Евгений Дайнов, Калин Манолов и агент "Сашо", познат още като Илиян Василев. Защо се разпищяха и известните днешни либерали и пазарници, а в битността си преди 10 ноември 1989 г. - отрочета на висша комунистическа номенклатура Красен Станчев и неговата благоверна Гергана Жулева.
    Красен Станчев е син на Стефан Станчев - зам.завеждащ отдел в ЦК на БКП. Кр. Станчев завършва марксистко-ленинска философия в Ленинград през 1980 г. и започва работа като асистент по марксистко-ленинска философия в Академията по обществени науки и социално управления при ЦК на БКП"
    https://plovdiv-online.com/komentari/item/87900-nomenklаturnаtа-tendjerа-i-pohlupаkа-y

    "СТАНОВИЩЕ
    по конкурса за научната длъжност “ДОЦЕНТ” по специалност Философия на
    културата, правото, политиката и икономиката (макроикономически анализ на
    публичните политики), шифър 05.01.13, обявен от СУ „Св. Климент Охридски” в
    ДВ, бр. 24/16 март 2010 г.
    с единствен кандидат д-р Красен Стефанов Станчев
    Д-р Красен Станчев е завършил спец. Философия в Ленинградския държавен
    университет през 1980 г. Като преподавател по философия във Висшия
    икономически институт в София (1984 – 89 г.) е защитил докторска (тогава
    “кандидатска”) дисертация през 1988 г. В периода 1989 – 1990 г. е бил научен
    сътрудник в Института по философия на БАН. През 1990 – 91 г. е народен
    представител във ВНС. През 1991 – 92 г. е програмен директор и член на
    Директорския съвет на фондация “Отворено общество”. Особено значими са
    неговите обществени и научни изяви като Изпълнителен директор на Института за
    пазарна икономика (1993 – 2007 г.). От 2003 г. до наши дни изпълнява отговорни
    консултантски мисии по големи международни проекти, свързани с развитието на
    гражданското общество в страни от Централна Азия."

    Ако водеше философия в Математическия факултет, сигурно щеше да е доктор по математика!?

  85. 85 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2549 Неутрално

    До коментар [#84] от "wanderer":

    Чудех се откъде ми е позната тази фамилия Жулев, пък той бил българския посланик в Москва, Димитър Жулев, чичо на булката.

  86. 86 Профил на gwe49620445
    gwe49620445
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "Модераторът е нацист и гербаджия":Прочетете Архипелаг ГУЛАГ на Солженицин ако не сте.
    —цитат от коментар 28 на dpnps


    Четохме го. Написано на база лични преживявания и затворнически легенди. Беше полезна и правилна книга за всички демократи, докато отвориха архивите на НКВД. Оказа се, че Солженицин доста е попрекалил, да не кажем много.

  87. 87 Профил на gwe49620445
    gwe49620445
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да напомня на Дневник, че "Институт за пазарна икономика" не съществува. Има фондация със същото име.
    За справка:
    https://ime.bg/var/images/Min_pravosadie_certificate.PDF
    Пропускането на правноорганизационната форма е подвеждащо и манипулативно, за което Дневник, а и всички медии, допринасят активно.
    А този човечец го знаем отдавна. Пръв неолибераст, но на държавна хранилка.

  88. 88 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.


    За да видите коментара кликнете тук.


    Пълен текст на коментара:
    Гротескно е да се кръстиш "Свободна Европа" и да ръсиш лъжи и пропаганда денонощно. Има някаква перверзия в това и дълбоко подценяване и презрение към народа, за който иначе се правят на много загрижени.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #