За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
pag
Рейтинг: 274 ЛюбопитноПисането на есета изглежда е заразно, ей я и тая фондация започна.
Culus capitem delitИли икономическите им "анализи" съвсем вече никого не интересуват, а младите организми трябва да ядат редовно....
russian78
Рейтинг: 168 НеутралноВ интерес на пълнотата ми се струва редно да се добави, че преди ковид кризата по-скоро имаше недостиг на таксиметрови услуги в София. Често се оказваше, че в някои моменти дори в обикновени дни, а не в натоварените, беше проблем да си заявиш такси... Иначе безспорно това е един свръх регулиран сектор, което се казва и в статията, въпреки че липсва обосновка.
"Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)rumen_s
Рейтинг: 694 НеутралноДоста безсмислен материал. Докато по света имат услугите на Юбер и компания, тук поради лобизъм се друсаме в учукани и смрадливи таксита. Как пък няма да ги съжалявам. Единственото, което мога да направя за тях е да не ги използвам никога, освен при крайна необходимост.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)antubis
Рейтинг: 221 НеутралноХубава статия. Показва човешкия фактор в на самите шофьори, който редовно е пренебрегван - те също са хора, имат семейства и проблеми. Но таксиметровия бранш сам си го вкара. Правят врътки всевъзможни само и само, за да не плащат данъци и осигуровки. Такситата са много и зле поддържани. Вместо да има 4500 таксита в София, трябва да има 2000. Така щеше да има постоянно работа и да е добре платена, а колите да са поддържани.
hamiltonf
Рейтинг: 3767 ВеселоАма наистина май се оправяме, преди минути влезе един познат клиент, таксиметров, питам го как е - предните дни закърпвал по 40 лв., но вчера имал пробег 160 лв. и приход 160 лв, щастлив, усмихнат до ушите...
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБpamela
Рейтинг: 1540 Неутрално"И споменава, че има колега, вече почти на 80 години, който още кара такси."
*
Някой проверява ли дали един 80-годишен е годен да бъде професионален таксиметров шофьор? Би трябвало да се въведе ограничение по възраст и да не се допускат потенциално опасни водачи на пътя.
И с това масово неплащане на осигуровки или осигуряване на минимума после ще има мрънкане: "Ама как се живее с 300 лева?"
germina
Рейтинг: 10 НеутралноОт години не ползвам таксита. С всичките им претенции и драми, мързи ги да работят и искат бързи пари без много зор. Отказват малки курсове с изречението - аз за 5 лева, няма нужда да паля колата! Ми стой си без работа тогава и чакай да падне небето!
Коруптен Евроатлант
Рейтинг: 39 ЛюбопитноДълги години работил като шивач. Наложила се операция на окото, а шиенето изисква перфектно зрение.
Аз съм евроатлантик____________________________________________________
А за да кара клиенти с талси не се ли изисква перфектно зрение?
Пипера е много лют
Рейтинг: 19 НеутралноМного тъжна история. Имам познат обаче, който кара кола на лизинг и има по някакъв начин и "гарантирани" адреси и оборот на ден.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUblondofil
Рейтинг: 1397 НеутралноБез рейтинг на водачите като в Юбер нищо никакво качество не може да има. Глас народен, глас Божи.
4ort
Рейтинг: 114 НеутралноИПИ по- добре да започне да препечатва вестник "Лична драма"
Имам време да питам всеки идиот.По-евтино ще им излиза.
George Svinarov
Рейтинг: 587 НеутралноДо коментар [#6] от "pamela":
"Някой проверява ли дали един 80-годишен е годен да бъде професионален таксиметров шофьор? Би трябвало да се въведе ограничение по възраст и да не се допускат потенциално опасни водачи на пътя."
Ограничението по възраст без оглед на способностите (доколко вече не става) се нарича дискриминация. Иначе има тестове. За хората над 60г са всяка година. За реакции и психологическа годност.
star bastun
Рейтинг: 490 НеутралноДа , написаното звучи тъжно.Защо тогава има таксиджии които отказват кратки курсове?
гошо
Рейтинг: 168 ГневноДо коментар [#2] от "russian78":
гошо"Дълги години работил като шивач. Наложила се операция на окото, а шиенето изисква перфектно зрение."
А шофирането не Иначе сектора е свръх регулиран
pamela
Рейтинг: 1540 НеутралноДо коментар [#12] от "George Svinarov":
Ще се навиете ли да се качите на самолет, пилотиран от 80 годишен пилот? Или да Ви оперира 80 годишен хирург?
Аз не.
Има възрастови изменения, като например забавени реакции, влошено зрение и слух, които обективно не позволяват практикуването на определени професии без риск за живота на самия човек и другите. Освен това по-възрастните са на медикаменти, които могат да имат за странични ефекти дезориентация и сънливост.
Много професии могат да се практикуват до по-късна възраст, докато самият човек иска и може да работи.
xex02646215
Рейтинг: 0 НеутралноКакто им каза Бойко - да одат да копат картофи.
Dankol
Рейтинг: 503 НеутралноДоживяхме ИПИ и изобщо мозъчният тръст на "автентичните десни" да обърнат внимание в чисто човешки аспект на част от дребния и среден бизнес.
Досега се наблягаше единствено на интересите на няколко стотин адвоката , на собствениците на апартаменти в АирБнБ и Букинг , и на неприятно кресливата прослойка от наследниците на бившата червена номенклатура от средно ниво. Може би , ако ръководството на ДБ и ДСБ преодолеят вродената им гнусливост от по-бедните от тях, и обърнат повече внимание на нас обикновените "маргинали" , то ще можем пак да ги припознаем за наши политически представители!
*****
НеутралноБе къф Убер - хората вземат лимузини и джиткат цял ден!
Така се прави!
https://www.ringspot.bg/лимузини-под-наем/
*****
НеутралноА голямата промяна всъщност идва!
Автономните машини! До сега ЗАКОНОДАТЕЛСТВОТО говореше задължително за ВОДАЧ на МПС!
А законодателствата на държавите - се базират на Международното право - конвенцията на ООН за правилата за движение
Но Русия преди 10 дена - инициира преразглеждане на Конвенцията
--------------------
18 февраля, 23:35 / Бизнес
Россия инициировала пересмотр Конвенции о дорожном движении
С целью легализовать беспилотный автотранспорт
Россия вместе с Бельгией, Люксембургом, Португалией, Францией, Финляндией, Швейцарией и Швецией в рамках Экономического и социального совета (ЭСС) ООН иницировала пересмотр Конвенции о дорожном движении, подписанной в 1968 г. в Вене. Это документ фактически запрещает использование на дорогах беспилотников. Изменения, которые предлагается в него внести, касаются допуска на дороги общего пользования беспилотных автомобилей, следует из материалов ЭСС ООН, с которыми ознакомились «Ведомости».
Конвенция о дорожном движении – документ, определяющий нормы функционирования дорожно-транспортных систем и стандартизирующий правила движения в странах-участницах
«Модификация Конвенции о дорожном движении – это первый пункт дорожной карты «Автонет», утвержденной правительством РФ, — рассказал «Ведомостям» представитель «Автонета». — Два года назад мы совместно с Минтрансом подготовили и внесли соответствующее предложение на площадке ООН. Нас тогда поддержала Франция и Швейцария, но в целом идея не была реализована немедленно – тогда коррекцию сочли преждевременной. Сейчас процесс возобновился, у самой идеи изменения конвенции сторонников больше, соответственно, шансы на успех выше».
--------------------
И да се запитаме - А ЗАЩО ПУТИНОВА РУСИЯ ИСКА ДА СЕ ВЪВЕДАТ АВТОПИЛОТИ
Не е ли баш за да удари по таксиджийския бранш!
Няма да има таксиджии - ще има роботи - а роботите не правят шествия с фарове не блокират градовете!
Путин се страхува и е решил да удари по най-свободното съсловие!
Таралеж
Рейтинг: 2614 НеутралноТъжна професия.
Карах и аз навремето след работа, още през 89-та, 90-та когато разрешиха да ползваш частната кола за такси. Пари се правеха, за няколко вечери повече от инженерната заплата.
Имаше търсене, хората даваха бакшиши. Но скоро след това се наводни с таксита.
Според мен ще е добре да разрешат УБЪР, лифт, добър допълнителен доход е. Хората могат да си помогнат финансово, нивото на услугата ще се вдигне много, пазара ще регулира броя на такситата.
Дано да живне икономиката та сегашните таксиметрови шофьори да си намерят истинска работа, дано и да имат желание да го направят.
tamada
Рейтинг: 682 НеутралноДо коментар [#15] от "pamela":
Всеки ден се движиш по улици, по които няма ограничения за възрастни шофьори. Освен, че в някои страни минават на проверка всяка година. В други - не.
Да си забелязала по-голям брой катастрофи с такива водачи?
*****
НеутралноUBER загубиха делото в ЕС просто защото не отговарят на регулациите за пътнически превози!
Като искат да возят хора - да спазват закона - никой не ги е спрял!
Да спазват закона - да возят!
Какво означава “да им разрешат“ - ми разрешено им е - както е разрешено и на всяка фирма регистрирана в ЕС - да спазва закона и да работи - какво друго!
------------------------
“Съдът на Европейския съюз (ЕС) постанови в сряда, че Uber е транспортна компания, а не дигитална услуга, както твърди стартъпът за споделени пътувания, предава BBC.
Uber спори с властите в няколко европейски страни и твърди, че е цифрова услуга, която играе ролята на посредник между частни лица и шофьори.
Не такова обаче бе мнението на генералния адвокат на Съда на ЕС Мачей Шпунар. Той обяви през май, че "електронната платформа Uber е иновативна концепция, но основно в сферата на транспорта", така че трябва "да притежава лицензи и разрешителни според изискванията на националните закони".
-------------------
Съдът се произнесе - UBER не са никаква цифрова услуга а транспортна дейност !
Като не им отърва закона в ЕС и не могат да го заониколят - да отиват да возят в Русия!
Rational
Рейтинг: 753 НеутралноТаксиджиите се осигуряват на минималните прагове, а някои дори изобщо не се осигуряват, според статия. Често пъти не издават касова бележка, отказват кратки курсове, а за поведението им на пътя дори няма да отварям дума. Успяха да изгонят една адекватна услуга като УБЕР. Съжалявам, но първо да си приведат в ред сектора, след това да чакат нещо по-добро.
В сегашната ситуация се опитват да се правят на хитри, да излъжат НОИ, НАП, регулаторите, клиентите. И не са само те. Докато всеки се опитва да се прави на тарикат, да прецака другия, вместо да има повече за всички, така ще сме си в блатото.
тулса
Рейтинг: 2077 ВеселоСтоянката на уморените таксита..
"The glory of God is intelligence">>> Знаем какво се прави с....уморените коне. :)
А това звучащо русняшки Стоянка ми напомни популярната някога:
Млада хубава Стоянка чака рейс за Дървеница
gost22
Рейтинг: 808 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "simChо":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Зарад туй, у софийско ще имате най-много трошки на калпак и ще дишате кофти въздух. Сещаш ли се, у щатско гледат файдата и имат Юбер, а у софиянско гледат кетапа и рушвета и имате "копърка" "бакшиш"...
Alex Selkirk
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#6] от "pamela":
Това което е важно е здравословната годност а не възрастта.
Боби Колев
Рейтинг: 1020 НеутралноЗа шивач не зная дали се изисква перфектно зрение, но за шофиране мога да Ви кажа от личен опит, че не се.
Не карам такси, карам себе си, но зрението ми е далече от перфектно, а познавам хора с още по-лошо от моето, които пък карат по около 20 пъти повече от мен, т.е. изискване на работата им е. http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
Average Person
Рейтинг: 2618 НеутралноДо коментар [#2] от "russian78":
☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.нямаше недостиг, но понеже са доста евтини, като завали чиновнически дъжд 17:30 и всички искат такси. Другият случай са традиционните празнични дни когато се яде и пие, бакшщишите масово си поркат и те...
*****
НеутралноЛично аз поне 20 години не съм стъпвал в София - но те подкрепям - шопите да мрат без Убер!
П П
А Убер що просто не изпълни законодателството на ЕС - па да си работи !
стефан иванов
Рейтинг: 1159 НеутралноПри теци цени на услугата и тези регулации и цени на автомобили,сервизи и консумативи просто няма начин такси да е в светлата икономика.Проста бакалска сметка от човек който е бил в бранша няколко месеца и после давал коли на аренда.
Всички искат читав автомобил /и са си в правото/ .Да ама такъв е около 50 000 лв и нагоре/25 000 Е/ Такси в софия навърта 150-200 км/ден тоест 3-4хил месец около50 -60 000годишно тоест за 6 мах 7 години е гробницаособено последните 2.ще смятаме за 6год.
по около 700-800 лизинг месечно ,застраховки около 200 особено първите години,ЦДП към оператора 150 /месец,поддръжка около 200 месец ,гориво 400 -500лв ако е на газ.осигуровки около 200 ,данък поне 60-70 общо 1600-1700 твърди разходи /постоянни/
ощински данък беше 850 годишно. за 24 работни дни месеца са по около 70 лв ден -съвсем груба сметка плюс минус 10лв/ден .Тоест първите около 70лв ден са за разходите чак тогава работи за себе си .И ако за 12 часа успее да направи 100-120 лв оборот е цар .Да ама 50*24 са 1000-1200лв. А сложете ако почива 20дни в годината а разходите си вървят, ако се разболее а разходите вървят,ако колата /неминуемо/влезе в сервиз и тн а и за да кара 12ч плътно трябва да работи поне 14ч има почивки има престой има мъртви часове и тн . Е затова почват простотиите в бранша.
bretschneider
Рейтинг: 434 НеутралноИскам да разбера копърките дето дремат пред болниците, които дебнат закахърени пациенти и техните роднини да ги дерат по 50-60 лв. за курс, че и повече...
стефан иванов
Рейтинг: 1159 НеутралноДо коментар [#31] от "bretschneider":
Няма да ги разбереш.И аз не мога да разбера защо са ми искали 2000 рушвет в общината за да придвижат изрядни документи /щото и да те замотат 5-6 месеца отговорност не носят/не разбирам и защо 70-80% от проверяващите искат по 100-200лв на калпак за да не пишат измислени актове и да тичаш по съдилища да обжалваш/щото и да падне акта те не носят отговорност/Един ми каза следното ,след като го предопредих ,че ще обжалвам акта: Ми обжалвай губи време и пари ,на юристконсулта ни това му е работата/дето от моите данъци му се плаща/.Не разбирам и полицаите дето се чудят за какво да се хванат и за най-малкото почват "И кво шъ праим ся?"Абе неразбираема територия е това.
motochristo
Рейтинг: 846 НеутралноТакситата в София са си нормални, даже евтини. Спокойно може да се прасне максимална цена на километър и да бъдат задължени да отчитат разстоянието по касова бележка. Лобизмът на големите фирми в бранша клати шофьорите, които искат да са изрядни, не друго.
Гласуваш за прасе - получаваш кочина.