Стоянката на уморените таксита и собственици

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 274 Любопитно

    Писането на есета изглежда е заразно, ей я и тая фондация започна.
    Или икономическите им "анализи" съвсем вече никого не интересуват, а младите организми трябва да ядат редовно....

    Culus capitem delit
  2. 2 Профил на russian78 СУПЕР
    russian78
    Рейтинг: 168 Неутрално

    В интерес на пълнотата ми се струва редно да се добави, че преди ковид кризата по-скоро имаше недостиг на таксиметрови услуги в София. Често се оказваше, че в някои моменти дори в обикновени дни, а не в натоварените, беше проблем да си заявиш такси... Иначе безспорно това е един свръх регулиран сектор, което се казва и в статията, въпреки че липсва обосновка.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  3. 3 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Доста безсмислен материал. Докато по света имат услугите на Юбер и компания, тук поради лобизъм се друсаме в учукани и смрадливи таксита. Как пък няма да ги съжалявам. Единственото, което мога да направя за тях е да не ги използвам никога, освен при крайна необходимост.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  4. 4 Профил на antubis
    antubis
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Хубава статия. Показва човешкия фактор в на самите шофьори, който редовно е пренебрегван - те също са хора, имат семейства и проблеми. Но таксиметровия бранш сам си го вкара. Правят врътки всевъзможни само и само, за да не плащат данъци и осигуровки. Такситата са много и зле поддържани. Вместо да има 4500 таксита в София, трябва да има 2000. Така щеше да има постоянно работа и да е добре платена, а колите да са поддържани.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3767 Весело

    Ама наистина май се оправяме, преди минути влезе един познат клиент, таксиметров, питам го как е - предните дни закърпвал по 40 лв., но вчера имал пробег 160 лв. и приход 160 лв, щастлив, усмихнат до ушите...

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  6. 6 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    "И споменава, че има колега, вече почти на 80 години, който още кара такси."
    *
    Някой проверява ли дали един 80-годишен е годен да бъде професионален таксиметров шофьор? Би трябвало да се въведе ограничение по възраст и да не се допускат потенциално опасни водачи на пътя.
    И с това масово неплащане на осигуровки или осигуряване на минимума после ще има мрънкане: "Ама как се живее с 300 лева?"

  7. 7 Профил на germina
    germina
    Рейтинг: 10 Неутрално

    От години не ползвам таксита. С всичките им претенции и драми, мързи ги да работят и искат бързи пари без много зор. Отказват малки курсове с изречението - аз за 5 лева, няма нужда да паля колата! Ми стой си без работа тогава и чакай да падне небето!

  8. 8 Профил на Коруптен Евроатлант
    Коруптен Евроатлант
    Рейтинг: 39 Любопитно

    Дълги години работил като шивач. Наложила се операция на окото, а шиенето изисква перфектно зрение.
    ____________________________________________________

    А за да кара клиенти с талси не се ли изисква перфектно зрение?

    Аз съм евроатлантик
  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Много тъжна история. Имам познат обаче, който кара кола на лизинг и има по някакъв начин и "гарантирани" адреси и оборот на ден.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  10. 10 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Без рейтинг на водачите като в Юбер нищо никакво качество не може да има. Глас народен, глас Божи.

  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 114 Неутрално

    ИПИ по- добре да започне да препечатва вестник "Лична драма"
    По-евтино ще им излиза.

    Имам време да питам всеки идиот.
  12. 12 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#6] от "pamela":

    "Някой проверява ли дали един 80-годишен е годен да бъде професионален таксиметров шофьор? Би трябвало да се въведе ограничение по възраст и да не се допускат потенциално опасни водачи на пътя."

    Ограничението по възраст без оглед на способностите (доколко вече не става) се нарича дискриминация. Иначе има тестове. За хората над 60г са всяка година. За реакции и психологическа годност.

  13. 13 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Много тъжна история. Имам познат обаче, който кара кола на лизинг и има по някакъв начин и "гарантирани" адреси и оборот на ден.
    —цитат от коментар 9 на Пипера е много лют


    Да , написаното звучи тъжно.Защо тогава има таксиджии които отказват кратки курсове?

  14. 14 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 168 Гневно

    До коментар [#2] от "russian78":

    "Дълги години работил като шивач. Наложила се операция на окото, а шиенето изисква перфектно зрение."
    А шофирането не Иначе сектора е свръх регулиран

    гошо
  15. 15 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    До коментар [#12] от "George Svinarov":

    Ще се навиете ли да се качите на самолет, пилотиран от 80 годишен пилот? Или да Ви оперира 80 годишен хирург?
    Аз не.
    Има възрастови изменения, като например забавени реакции, влошено зрение и слух, които обективно не позволяват практикуването на определени професии без риск за живота на самия човек и другите. Освен това по-възрастните са на медикаменти, които могат да имат за странични ефекти дезориентация и сънливост.
    Много професии могат да се практикуват до по-късна възраст, докато самият човек иска и може да работи.

  16. 16 Профил на xex02646215
    xex02646215
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Както им каза Бойко - да одат да копат картофи.

  17. 17 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Доживяхме ИПИ и изобщо мозъчният тръст на "автентичните десни" да обърнат внимание в чисто човешки аспект на част от дребния и среден бизнес.
    Досега се наблягаше единствено на интересите на няколко стотин адвоката , на собствениците на апартаменти в АирБнБ и Букинг , и на неприятно кресливата прослойка от наследниците на бившата червена номенклатура от средно ниво. Може би , ако ръководството на ДБ и ДСБ преодолеят вродената им гнусливост от по-бедните от тях, и обърнат повече внимание на нас обикновените "маргинали" , то ще можем пак да ги припознаем за наши политически представители!

  18. 18 Профил на simChо
    *****
    Неутрално

    Доста безсмислен материал. Докато по света имат услугите на Юбер и компания, тук поради лобизъм се друсаме в учукани и смрадливи таксита.
    —цитат от коментар 3 на rumen_s


    Бе къф Убер - хората вземат лимузини и джиткат цял ден!
    Така се прави!

    https://www.ringspot.bg/лимузини-под-наем/

  19. 19 Профил на simChо
    *****
    Неутрално

    А голямата промяна всъщност идва!

    Автономните машини! До сега ЗАКОНОДАТЕЛСТВОТО говореше задължително за ВОДАЧ на МПС!
    А законодателствата на държавите - се базират на Международното право - конвенцията на ООН за правилата за движение

    Но Русия преди 10 дена - инициира преразглеждане на Конвенцията

    --------------------
    18 февраля, 23:35 / Бизнес
    Россия инициировала пересмотр Конвенции о дорожном движении
    С целью легализовать беспилотный автотранспорт
    Россия вместе с Бельгией, Люксембургом, Португалией, Францией, Финляндией, Швейцарией и Швецией в рамках Экономического и социального совета (ЭСС) ООН иницировала пересмотр Конвенции о дорожном движении, подписанной в 1968 г. в Вене. Это документ фактически запрещает использование на дорогах беспилотников. Изменения, которые предлагается в него внести, касаются допуска на дороги общего пользования беспилотных автомобилей, следует из материалов ЭСС ООН, с которыми ознакомились «Ведомости».

    Конвенция о дорожном движении – документ, определяющий нормы функционирования дорожно-транспортных систем и стандартизирующий правила движения в странах-участницах
    «Модификация Конвенции о дорожном движении – это первый пункт дорожной карты «Автонет», утвержденной правительством РФ, — рассказал «Ведомостям» представитель «Автонета». — Два года назад мы совместно с Минтрансом подготовили и внесли соответствующее предложение на площадке ООН. Нас тогда поддержала Франция и Швейцария, но в целом идея не была реализована немедленно – тогда коррекцию сочли преждевременной. Сейчас процесс возобновился, у самой идеи изменения конвенции сторонников больше, соответственно, шансы на успех выше».
    --------------------

    И да се запитаме - А ЗАЩО ПУТИНОВА РУСИЯ ИСКА ДА СЕ ВЪВЕДАТ АВТОПИЛОТИ

    Не е ли баш за да удари по таксиджийския бранш!
    Няма да има таксиджии - ще има роботи - а роботите не правят шествия с фарове не блокират градовете!

    Путин се страхува и е решил да удари по най-свободното съсловие!

  20. 20 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    Тъжна професия.
    Карах и аз навремето след работа, още през 89-та, 90-та когато разрешиха да ползваш частната кола за такси. Пари се правеха, за няколко вечери повече от инженерната заплата.
    Имаше търсене, хората даваха бакшиши. Но скоро след това се наводни с таксита.
    Според мен ще е добре да разрешат УБЪР, лифт, добър допълнителен доход е. Хората могат да си помогнат финансово, нивото на услугата ще се вдигне много, пазара ще регулира броя на такситата.
    Дано да живне икономиката та сегашните таксиметрови шофьори да си намерят истинска работа, дано и да имат желание да го направят.

  21. 21 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 682 Неутрално

    До коментар [#15] от "pamela":

    До коментар [#12] от "George Svinarov":Ще се навиете ли да се качите на самолет, пилотиран от 80 годишен пилот? Или да Ви оперира 80 годишен хирург?Аз не.
    —цитат от коментар 15 на pamela


    Всеки ден се движиш по улици, по които няма ограничения за възрастни шофьори. Освен, че в някои страни минават на проверка всяка година. В други - не.
    Да си забелязала по-голям брой катастрофи с такива водачи?

  22. 22 Профил на simChо
    *****
    Неутрално


    ще е добре да разрешат УБЪР, лифт, добър допълнителен доход е.
    Хората могат да си помогнат финансово, нивото на услугата ще се вдигне много, пазара ще регулира броя на такситата.
    —цитат от коментар 20 на Таралеж

    UBER загубиха делото в ЕС просто защото не отговарят на регулациите за пътнически превози!

    Като искат да возят хора - да спазват закона - никой не ги е спрял!
    Да спазват закона - да возят!
    Какво означава “да им разрешат“ - ми разрешено им е - както е разрешено и на всяка фирма регистрирана в ЕС - да спазва закона и да работи - какво друго!
    ------------------------
    “Съдът на Европейския съюз (ЕС) постанови в сряда, че Uber е транспортна компания, а не дигитална услуга, както твърди стартъпът за споделени пътувания, предава BBC.

    Uber спори с властите в няколко европейски страни и твърди, че е цифрова услуга, която играе ролята на посредник между частни лица и шофьори.

    Не такова обаче бе мнението на генералния адвокат на Съда на ЕС Мачей Шпунар. Той обяви през май, че "електронната платформа Uber е иновативна концепция, но основно в сферата на транспорта", така че трябва "да притежава лицензи и разрешителни според изискванията на националните закони".
    -------------------
    Съдът се произнесе - UBER не са никаква цифрова услуга а транспортна дейност !

    Като не им отърва закона в ЕС и не могат да го заониколят - да отиват да возят в Русия!

  23. 23 Профил на Rational СУПЕР
    Rational
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Таксиджиите се осигуряват на минималните прагове, а някои дори изобщо не се осигуряват, според статия. Често пъти не издават касова бележка, отказват кратки курсове, а за поведението им на пътя дори няма да отварям дума. Успяха да изгонят една адекватна услуга като УБЕР. Съжалявам, но първо да си приведат в ред сектора, след това да чакат нещо по-добро.

    В сегашната ситуация се опитват да се правят на хитри, да излъжат НОИ, НАП, регулаторите, клиентите. И не са само те. Докато всеки се опитва да се прави на тарикат, да прецака другия, вместо да има повече за всички, така ще сме си в блатото.

  24. 24 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2077 Весело

    Стоянката на уморените таксита..
    >>> Знаем какво се прави с....уморените коне. :)
    А това звучащо русняшки Стоянка ми напомни популярната някога:

    Млада хубава Стоянка чака рейс за Дървеница

    "The glory of God is intelligence"
  25. 25 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 808 Любопитно

    До коментар [#22] от "simChо":

    Зарад туй, у софийско ще имате най-много трошки на калпак и ще дишате кофти въздух. Сещаш ли се, у щатско гледат файдата и имат Юбер, а у софиянско гледат кетапа и рушвета и имате "копърка" "бакшиш"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  26. 26 Профил на Alex Selkirk
    Alex Selkirk
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "pamela":

    Това което е важно е здравословната годност а не възрастта.

  27. 27 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Дълги години работил като шивач. Наложила се операция на окото, а шиенето изисква перфектно зрение.____________________________________________________ А за да кара клиенти с талси не се ли изисква перфектно зрение?
    —цитат от коментар 8 на Dariya Koleva


    За шивач не зная дали се изисква перфектно зрение, но за шофиране мога да Ви кажа от личен опит, че не се.

    Не карам такси, карам себе си, но зрението ми е далече от перфектно, а познавам хора с още по-лошо от моето, които пък карат по около 20 пъти повече от мен, т.е. изискване на работата им е.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  28. 28 Профил на Average Person
    Average Person
    Рейтинг: 2618 Неутрално

    До коментар [#2] от "russian78":

    нямаше недостиг, но понеже са доста евтини, като завали чиновнически дъжд 17:30 и всички искат такси. Другият случай са традиционните празнични дни когато се яде и пие, бакшщишите масово си поркат и те...

    ☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.
  29. 29 Профил на simChо
    *****
    Неутрално

    До коментар [#22] от "simChо":Зарад туй, у софийско ще имате най-много трошки на калпак и ще дишате кофти въздух. Сещаш ли се, у щатско гледат файдата и имат Юбер, а у софиянско гледат кетапа и рушвета и имате "копърка" "бакшиш"...
    —цитат от коментар 25 на gost22


    Лично аз поне 20 години не съм стъпвал в София - но те подкрепям - шопите да мрат без Убер!

    П П
    А Убер що просто не изпълни законодателството на ЕС - па да си работи !

  30. 30 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    При теци цени на услугата и тези регулации и цени на автомобили,сервизи и консумативи просто няма начин такси да е в светлата икономика.Проста бакалска сметка от човек който е бил в бранша няколко месеца и после давал коли на аренда.
    Всички искат читав автомобил /и са си в правото/ .Да ама такъв е около 50 000 лв и нагоре/25 000 Е/ Такси в софия навърта 150-200 км/ден тоест 3-4хил месец около50 -60 000годишно тоест за 6 мах 7 години е гробницаособено последните 2.ще смятаме за 6год.
    по около 700-800 лизинг месечно ,застраховки около 200 особено първите години,ЦДП към оператора 150 /месец,поддръжка около 200 месец ,гориво 400 -500лв ако е на газ.осигуровки около 200 ,данък поне 60-70 общо 1600-1700 твърди разходи /постоянни/
    ощински данък беше 850 годишно. за 24 работни дни месеца са по около 70 лв ден -съвсем груба сметка плюс минус 10лв/ден .Тоест първите около 70лв ден са за разходите чак тогава работи за себе си .И ако за 12 часа успее да направи 100-120 лв оборот е цар .Да ама 50*24 са 1000-1200лв. А сложете ако почива 20дни в годината а разходите си вървят, ако се разболее а разходите вървят,ако колата /неминуемо/влезе в сервиз и тн а и за да кара 12ч плътно трябва да работи поне 14ч има почивки има престой има мъртви часове и тн . Е затова почват простотиите в бранша.

  31. 31 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Искам да разбера копърките дето дремат пред болниците, които дебнат закахърени пациенти и техните роднини да ги дерат по 50-60 лв. за курс, че и повече...

  32. 32 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#31] от "bretschneider":

    Няма да ги разбереш.И аз не мога да разбера защо са ми искали 2000 рушвет в общината за да придвижат изрядни документи /щото и да те замотат 5-6 месеца отговорност не носят/не разбирам и защо 70-80% от проверяващите искат по 100-200лв на калпак за да не пишат измислени актове и да тичаш по съдилища да обжалваш/щото и да падне акта те не носят отговорност/Един ми каза следното ,след като го предопредих ,че ще обжалвам акта: Ми обжалвай губи време и пари ,на юристконсулта ни това му е работата/дето от моите данъци му се плаща/.Не разбирам и полицаите дето се чудят за какво да се хванат и за най-малкото почват "И кво шъ праим ся?"Абе неразбираема територия е това.

  33. 33 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Такситата в София са си нормални, даже евтини. Спокойно може да се прасне максимална цена на километър и да бъдат задължени да отчитат разстоянието по касова бележка. Лобизмът на големите фирми в бранша клати шофьорите, които искат да са изрядни, не друго.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #