За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
442
Рейтинг: 554 НеутралноС две думи казано - ТОТАЛНА ЩЕТА.
radelmarfx
Рейтинг: 8 НеутралноФакт е че образователната система спонсорирана от държавната мафия няма да се предаде докато не промие мозъка и на последното дете в нея.
Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriberОбразователната система е пречка за ограмотяването на децата но не им позволявайте вие да останат неграмотни.
Nikola Lazarov
Рейтинг: 8 НеутралноМного общи приказки за образованието. Защо не се пише за получаването на високи заплати от учителите за нищо свършена работа от тях.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 8 НеутралноОнлайн училище, онлайн политици, онлайн народ. До къде стигнахме?!
Alan Blackmore
Рейтинг: 517 НеутралноДо коментар [#2] от "radelmarfx":
Dedo X-maas e paederas.Пропускаш, че е пълно с родители, които заслужават децата им да останат напълно неграмотни.
А образователната система в момента работи тъкмо за тях - дават им дипломи и ги назначават по разни важни постове, да се пъчат.
rumen_s
Рейтинг: 720 НеутралноЧе е така, така е. Само, че нито корона кризата е виновна, нито онлайн обучението. Те просто са удобно извинение за некадърността и лобизма на МОН, РИО-та, издателства и т.н., всички наредени на клона за сметка качеството на образованието и против интересите на учениците и родителите им. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
olimpipanov
Рейтинг: 321 НеутралноВ онова министерство когато и да се Фърли боНба ще е късно.
В статията има попадения и доста неприятни истини.
"Получава се затворена ниша, в която единственият извършител на често безумните заповеди е учителят. "
Точно така, капацитетът на чиновниците е потресающ, нивото и знанията им са нулеви, програмите претрупани, бумащината както се разбира царства.
Научете учениците на мислене и основни неща, и най-вече да могат да отсяват информацията, който се интересува ще намери начин да си задълбочи знанията.
"аритметика и геометрия на фокус," това да, ама в някои страни в горните класове учат и елементи на МА.
"облъчват" го прпускам, г-жата е Уманитар, екраните отдавне не облъчват, а електронните книги и помагала са бъдещето.
Това че вали и не са навън децата по междучасията не го разбирам. Има страни, в които задължително са навън ако ще и камъни от небето да падат, стига да е е по-студено от -25 (и пак са навън).
Очаквателно на територията нито учениците нито даскалите са подготвени за он-лайн обучение и новите технологии.
malart
Рейтинг: 886 НеутралноОпитите ми за различно преподаване и обучение се сблъскват с отпор на родителите и директора с мантрата - "Карай ги да пишат!". То хубаво, но полза никаква от механично и незаинтересовано преписване. Но така отчитаме "работа". Нещата са изпуснати и нанадолнището е стръмно
malart.blog.bgstein
Рейтинг: 273 НеутралноМОН донякъде реши въпроса с учителските заплати, което е първа стъпка в правилната посока. Обаче пандемията нанася яки щети върху качеството. Да разказвашм на ученици от екрана или да четеш онлайн лекция на студенти е най-често губене на време. Няма обратна връзка.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.velvoofell
Рейтинг: 556 НеутралноПоредна чудесна статия, която показва проблемите в образованието. Но не съм съгласна, ме чиновниците са само в МОН. В училище е пълно с учители-чиновнци и не могат да се оправдаят само с бумащината. Програмите да 9 и 10 клас са невъзможни, но са единици учителите, които го забелязват. Някои дори разширяват още материала, сравнен с учебника. Или изпитват на най-малките детайли. Какво като има модерни кабинети? Направиха такива преди години, синът ми, вече завършил, не е влизал нито веднъж в тях. МОН ли им заключи кабинета?
Това движение за независимост на учителите не е отговора. При този манталитет има нужда от централизиран подход, но провеждан от грамотни, опитни и заинтересовани хора. И много набиване на канчето по веригата надолу, включително и на родителите, с обществени дискусии, семинари, обучения. Училището трябва да се бори да заеме мястото си в света на децата с адекватни модерни методи не само по отношение на преподаването, а и на училищната среда и организацията на занятията.
Judjuk
Рейтинг: 2429 Неутрално"Разровиш ли го, ще мирише
Judjukи ще горчи като отрова."
За онлайн обучението или добро или нищо.
стефан иванов
Рейтинг: 1177 НеутралноЩе спомена само един факт.МОН,и директори негласно принуждават учителите да пускат абсолютно неграмотни ученици.Ако се осмелят да оставят някой на учителя се вгорчава живота.Пише обяснения една камара,обвинен е ,че е некадърен,трябва да дава
допълнителни консултации,при първа възможност го освобождават ,изобщо става черната овца.Учениците надушиха това и се качиха на главите на учителите.Да с убеждение и блага дума и говорене на съвест се постига нещо ,но това върви при 60-70% от децата .Да не говорим ,че набутаха на едно деца със специални образователни потребности и обикновени деца.Как да преподаваш като те се движат на различна скорост .Как да пуснеш в горен клас дете което нищо не е научило ами то в горния клас вече е обречено да е пак двойкаджия.и така го бутат ,че и чак средно взима.а е със знания 4-5 клас в добрия случей.Това е тънък момент ,как да накараме децата да учат.
Другото ,помещения се ремонтират ,учениците не бива да са повече от 15 до 20 в клас,техника се купува.Трудно е да се променят тия в МОН дето пишат програмите и определят правилата.
Но ,пък и реалноста показва ,че не доброто образование и способности са решаващи на Територията.Важно е кой познаваш и да се мазниш на силните на деня ,да нямаш скруполи и ценности. Та този антагонизам е страшното .Затова свестните кой както може емигрира, а останалите теглят тука.Наблюдавам от десет петнадесет години вече явно разслоение.Родители и деца които са с ясната идея да идат да учат висше навън и такива дето ще си кютат тука.Разликата в образованоста на двете групи е голяма и все повече расте.Но все пак масовото училище има за цел да даде едно добро средно нивона поде 90-95% от децата а тук то се проваля тотално .Вижте НВО
,дори при ниски критерии резултатите са плачевни. За съжаление системата е толкова забатачена /както и здравеопазване,съдебна система ,пенсионна и социална и тн ,тоест всички /,че изход не виждам.
Bornagain
Рейтинг: 8 НеутралноПоредната статия с обща идея още от перестройката : да съсипем всичко у нас и да дойдат американците.
Свободата, Санчо...стефан иванов
Рейтинг: 1177 НеутралноДо коментар [#10] от "velvoofell":
Съгласен донякъде.Все пак МОН са най виновни ,те определят правилата и процедурите,те одобряват програмите и методиката,учителите няма как да мръднат много от разписанията и методиките.Това в комбинация на учители на които не им пука е кофти.А защо на учителите не им пука? Ами десетилетия вече професията се неглежира,не е престижна,не се смята за важна в обществото.За какво да си дават зор тогава?До преди година две и заплатите бяха обидно ниски.Е да дигнаха ги ,но за година две не можеш подмени целият учителски състав,не можеш да промениш манталитет трупан десетилетия.Учителската заплата трябва да е над средната за страната поне с 20-30% .Това означава ,че при средна както казват сега 1500 ,учителите трябва да взимат 2000.Тогава трябва да се дигнат критериите и изискванията.Иначе се получава с трици маймуни да ловиме.Също и матряла трябва да осъзнае ,че без образовано население развита и богата държава няма как да стане,и да почне да уважава професията.
Born
Рейтинг: 96 НеутралноОнлайн обучението беше и си остава една пълна порнография. Само туй ще кажа и ще свърша. Точка!
стефан иванов
Рейтинг: 1177 НеутралноДо коментар [#13] от "Bornagain":
По добре си трай,щото перестройката си я спретнахте вие другарите,американците не са ви бомбили да я правите.Вашите деца само можеха да учат на запад.По времето на комунизма най-силно бе увреден манталитета и морала на народа.Не най -умните и кадърни а най верните на партията бяха издигани и ръководеха.Точно липсата на морал и ценности която провокира социализма в комбинация от перестройката ви /капитализъм по съветски модел тоест полуфеодализъм/доведе до слободията от която не можем да се измъкнем.Хора пращали до вчера други хора в соц. лагерите на смърт се завъртяха на 180 градуса и станаха капиталисти заграбвайки активите.
Тоест борците против капитализма изведнъж станаха капиталисти и колкото по -безжалостни борци са били толкова по-богати капиталисти станаха.Само едно нещо не се промени ,все са им виновни американците ,световният империализъм,кишата и Гришата. Плюя на вас!
стефан иванов
Рейтинг: 1177 НеутралноДо коментар [#15] от "SoloV":
Съгласен ,онлайн комуникациите са едно добро допълнение към присъственото обучение ,но в никакъв случей не може да го замести .Особено при по-малките ученици.
anx55520847
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#14] от "стефан иванов":
Веднага обяснявам за апатията на голяма част от колегията - пробваш първи път да промениш нещо - не става; пробваш втори път и създаваш буря в чаша вода - пак не става; пробваш трети път и ти набиват канчето ти как си позволяваш въобще да говориш и да даваш мнение по неща, дето не са ти работа; четвърти път няма - или се примиряваш, или напускаш...
anx55520847
Рейтинг: 8 НеутралноДа добавя и един много съществен проблем след онлайн обучението - човек толкова свиква да използва техника и онлайн ресурси, че като върне в училище, все едно се връща в пещера. Нито аз, нито учениците ми вече сме съгласни да се върнем към старото офлайн! Министерството просто не знае какви проблеми му се задават, защото надали това е само при мен...
realguru
Рейтинг: 1473 Неутрално"Г-жо, нима е възможно човек да срещне любовта в едно лозе?"
Па добре че учениците са разбрали че иде въпрос за любоффф :)
И знаят какво е лозе :)
Bornagain
Рейтинг: 8 НеутралноОсвен плюене по "вас" което ви пада на главите на друго американците не ви научха. Плюйте си/се колкото искате.
Свободата, Санчо...
стефан иванов
Рейтинг: 1177 ВеселоДо коментар [#21] от "Bornagain":
Истината боли нали Другарьо!
velvoofell
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#14] от "стефан иванов":
И аз съм съгласна с Вас. Точно заради всичко, описано в коментара Ви, смятам, че е наивно да очакваме от учителите да задвижат и осъществят промяната. Въпросът не е да търсим виновен, а кой е компетентен да свърши работата.
velvoofell
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#19] от "anx55520847":
Интересно, разкажете по-подробно. Моето те е от последната група за връщане в училище, още нямам свидетелство от първа ръка.
petiopit
Рейтинг: 229 НеутралноУчилището не място за механично изливане на знания в главите. Да изливането на може да го правиш и електронно през интернет.
Обаче освен това покрай присъственото училище имаме дневен режим (ставане, хранене, тръгване на училище, учене и т. н.). Имаме навици (поведение, концентрация, с връстници учители и т.н.). По подобен начин влияе и спорта и всякакви други школи и извънучилищни занимания.
Махнете всичко това и какво се получава. Мързеливи, демотивирани плужеци търкалящи се на дивана пред някакъв екран, които чакат да им налят в главата нещо без да има нужда да си преоблекат пижамата. После да им напишат някакви оценки, от които родителите им да не разберат в какви амеби са се превърнали.
Ето това е реалната картинка. Колкото и да клепаме училището, такава трагедия като в момента никога не е имало.
Bornagain
Рейтинг: 8 НеутралноКоя истина, че не ставате за нищо, кептайн сардж? Свободата, Санчо...
Emil Dimov
Рейтинг: 498 РазстроеноПогледнато отвътре: една година онлайн обучение?!
"Забравихме какво е да се "ходи" на училище (онлайн или off лайн), заради удоволствието и откриването на нови светове! "
"А когато пуснах началните сцени от "Тютюн" в Zoom (програма) със споделен екран (защото "Teams" забива, а това е платформата официално закупена от министерството, която по "взаимноучителната метода" без сериозна кампания по обучение на преподавателския състав, което води до комфузни ситуации предизвикани от ученици по-напред с "материала" от свойте учители, които им съботират работата, но за това не се говори, а учениците и учителите с изключени камери и си разказват "Приказки под шипковия храст....?!") и учениците видяха за първи път Невена Коканова в ролята на Ирина, ме попитах: "Г-жо, нима е възможно човек да срещне любовта в едно лозе?"
До коментар [#12] от "стефан иванов":
"Ще спомена само един факт МОН и директори негласно принуждават учителите да пускат абсолютно неграмотни ученици в по-горен клас, а ако се осмелят да оставят някой ученик живота на учителя се вгорчава и става "черната овца"! Учениците надушиха това (и не само това, защото рабират, че по формулата "парите следват ученика" те са главното действащо лице в "пиеската") и се "качиха на главите" на учителите! Да не говорим, че "набутаха" на едно деца със специални образователни потребности и обикновенните деца. И как да преподаваш като те се движат на различна скорост? Как да пуснеш в горен клас дете, което нищо не е научило, ами то в горния клас вече е обречено да е пак двойкаджия и така го бутат, че взима даже "средно", а е със знания за (4-5) клас в най-добрия случай! (системата произвежда неграмотници с "базови знания", които след това става депутати и министри!!!!) През последните десетина години вече се наблюдава разслоение при родители и деца, които са с ясната идея да идат да учат висше навън и такива дето ще си "кютат" тука! Разликата в образованоста на двете групи е голяма и все повече расте! Вижте резултатите от НВО, дори при ниските критерии зададени от министерството резултатите са плачевни! За съжаление системата е толкова забатачена /също както е със здравеопазване, съдебна система, пенсионна и социална и.т.н. тоест всички /,че изход аз не виждам!".........
realismisthename
Рейтинг: 118 ВеселоБългарите нЕ'мат пари за онлайн обучение.
В същото време - пак българите, снимка на дете със слушалки на една известна марка с цена над 270 кинта, само за слушалките.
volarok
Рейтинг: 941 НеутралноЕдна година дистанционно обучение - една година задълбочаваща се функционална неграмотност.
стефан иванов
Рейтинг: 1177 НеутралноДо коментар [#26] от "Bornagain":
Истината ,Другарьо е ,че кой за какво става се вижда в степента на развитие и жизненият стандарт на държави управлявани по западният модел и такива като България които са силно повлияни и сега и в исторически план от Съветският модел.
И двете системи си имат и предимства и недостатъци ,но исторически се доказа кой модел е по-добър.Тоталното разбиване на морала и общочовешките ценности както и физическото унищожение на елитите при просъветските диктатури зя мен са нанесли най.големи вреди на тези държави.
стефан иванов
Рейтинг: 1177 НеутралноИ да попитам риторично.Вие Другарите като толкова ви бива и ставахте ,защо не построихте развития соц и комунизма ,ами върнахте крачка назад и станахте капиталисти и демократи /ма само на думи и фасадно иначе сте си същите червени гниди и пиявици./.
Bornagain
Рейтинг: 8 НеутралноТочно вие ли, изживяващите се за американци говорещи български освен че бяхте нищо и пак не станахте нищо, държите сметка на другите? И за Америка ви искат визи заедно с останалите аусайдери, не вдъхвате доверие. Свободата, Санчо...
стефан иванов
Рейтинг: 1177 НеутралноАхаа бях забравил ,че другарите като най- висша инстанция не подлежат на контрол .Напротив те като последна инстанция определят кой става и кой не .Извинявам се Другарьо ,ще дам 5 безплатни трудодни в полза на Партията.А визите ,да ви светна са за да се пазят от такива като вас ,без морал и ценности,способни за една нощ от комунисти да се събудят "капиталисти" .Кавичките са ,щото капиталите ви не са създадени от вашите способности а откраднати.
Та нещо по същество да кажете ?/на лозунги се наслушахме с десетилетия/.
стефан иванов
Рейтинг: 1177 НеутралноИзместването на спора от по същество ,към лични нападки и обиди е стар комунистически трик.Сърбал съм ви попарата Другарьо ,опитайте се да лъжете по-млади които не са живели през "прекрасният " ви строй. Що не отидете в Северна Корея или Китай,Венецуела що се мъчите тука в тази несправедливост!
Мишо Сотиров
Рейтинг: 727 ЛюбопитноНапълно съм съгласен.
Но има и един друг много важен момент в статията, който всички пропускат, цитирам: "...Иначе у нас остават само изпитите като начин на проверка, а състезанието като форма за успех..."
Образователната система в края на седмата година, с извинение, абортира. Изхвърля на улицата цял един набор деца, малка част, от които, да, са мотивирани и наясно със себе си как точно искат да продължи обучението им, но огромното мнозинство се намират в култовото "небрано лозе". В допълнение, за да е пълна истерията, се добавя факторът т.нар. "елитни" училища, рейтинги и прочее. Резултатът е едно самоцелно Брауново движение, при което децата са "ресурс", а "бенефициентът" е цял сив сектор, от школички и курсове за частни уроци и урочета с оборот стотици милиони левове годишно...
А решението не е чак толкова сложно:
1. Щом по закон образованието е задължително до 16 год. (на практика значи средно), това означава, че всяко квартално училище трябва да предлага обучение от 1-12 клас вкл. без задължително НВО, кандидатстване и т.н. (НВО-то да си го ползват за целите на Пиза само).
2. Който има желание и умения да се развива в определена област, да заповяда след 4 клас в профилирана прогимназия, или след 7 клас в специализирана гимназия, но с изпит организиран от и по критерии на самото училище (а не уравниловката на НВО). Който не успее си продължава в кварталното училище.
3. И, да, няма нищо лошо въпросното профилирана или специализирана гимназия да организира курсове за подготовка за собствения си приемен изпит - така поне добрите преподаватели ще трябва да се върнат в училищата, а не да гастролират из разни школи и школички...