За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Контрол на съзнанието
Рейтинг: 8 ЛюбопитноЕдно време дипломната работа на Бойко Борисов е била за тапиоката.🥳👍
Много съм простdedoliben
Рейтинг: 2749 НеутралноПак ни гони Логорея Дидке.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIПароле пароле пароле.
Че какво просташко и не елитарно има в Маниоката и Тапиоката.
Пишем за да блестим и блестим щото пишем.
ggot
Рейтинг: 1545 НеутралноВ училищата лостове за дисциплина няма, системата е направена, така че учениците да не интересуват от всички предмети, а само от тези, за които има матури и когато завършека е такъв и от това, което ги касае и се интересуват
ggot
Рейтинг: 1545 Неутрално"Питала съм кой ги мисли тези изпити, стилът на олимпиадите е подобен, знаело се кой е, ми казаха, не съм настоявала да разбера всъщност. Очевидно този някой е един и същ"
А кой ги одобрява измислиците на този някой?
chicago514
Рейтинг: 698 ВеселоПитала съм кой ги мисли тези изпити, стилът на олимпиадите е подобен, знаело се кой е, ми казаха, не съм настоявала да разбера всъщност. Очевидно този някой е един и същ."Ами да.Пише му и името./Тъпиока/
betona
Рейтинг: 20 Неутралнослаб 2 с 222 миноса.
justauser
Рейтинг: 8 НеутралноКомунизмът си продължава и в образованието. Няма промени.
ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.При държава, която не желае категорично да се освободи от комунизма, а си обича комунистическите практики, няма как да се получи.
Свободата е нещо много опасно. За да останат обръчите от фирми, институти, изкуствени образувания, за да може техните хора от ДС и БКП да задушават всичко, то България е отписана.
То не може хем комунизмъм, хем България да е добре.
А българите не искат да се махне комунизмът. Даже сега се налага насила новият комунизъм от разни "демократични" партии.
Нищо не се променя за добро. Ако нещо се променя в тази територия то е винаги за лошо. И не е като да няма примери с другите народи, има но българите толкова си могат.
Как пък така всички се освободихга от комунизма, даже и войни водят за да са свободни (Украйна), а в България народецът си иска соца и това си е?
Не става така само с думи, трябват и дела. Ама няма нито един пребит комунист.
То в България затова няма и интелигенция, като няма свобода няма нищо.
toveren
Рейтинг: 420 НеутралноАз като преводач лекичко се обиждам от коментари от рода на: "Мъчиш се, бориш се и накрая едно растение и един преводач". А маниоката и тапиоката ги има в световната литература. Стига само на краставица сме я карали!
lil_alex
Рейтинг: 165 ЛюбопитноА едно време на САТ ми се падна някакъв текст за окрехкотяване на месо. Идеята на тия текстове не е дали си назубкал някакви формули от висшия смисъл на литературата, а дали може да си съсредоточиш вниманието в нещо ново и скучно и да не заспиш зад волана, за да разбереш какво се казва. Изненадващо много хора изпускат простия смисъл. БГ образованието още кара на възвишени клишета, съответно вади хора, които звучат умно, обаче им липсват основните блокчета на мисленето.
Защото в крайна сметка човек в реалния свят не мисли в категории от литературата на 19 век, а трябва да построи нов и реален модел. Като за ниво 10 клас, моделът е прост и проверява дали наистина разбираш или някой ти е форматирал вече мозъка с клишета от литературните анализи. Няма нищо лошо в литературата, обаче е важна и "скучната" страна, която не се учи, а се генерира на момента, с внимание. Първо- на гимназиално ниво, след това - на ниво по-фини аргументи, защото иначе някой прочел великите мисли и си въобразява, че знае всичко за света и за всички видове аргументи.
10 клас трябва да знаят какво е тапиока, все пак смучат там едни чайове с желирани топчета, те от това се правят.
Mariaм
Рейтинг: 427 НеутралноАз намирам, че твърде много време се отделя на българската литература - от тази литература струи архаизъм и ретроградност - и това не виждам какви ползи създава за децата. Дори се опасявам, че това води до ограничаване на мисленето.
maribo2005Много бих искала авторката да дефинира понятието родолюбие в 21 век, тук във форума
Юрий Петров Проданов
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#6] от "betona":
yuriiprodanovТи сериозно ли пишеш минус с "О"?! :) Като загубен в лабиринта на Минос :)
пустиняк
Рейтинг: 165 ВеселоБъркаш, мила! Основният ни проблем в образованието е запаметяването, възпроизвеждането и мултиплицирането на клишета и фрази а би трябвало да е МИСЛЕНЕТО. Явно си била добра ученичка. :)
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Emil Dimov
Рейтинг: 471 Разстроено"Мания онка" или "тъпия онка" на външното оценяване по български за X клас?!
мунчовците стари и нови не могат нищо умно да измислят, защото може би се покриват с заглавието?!!! (ха-ха-ах!!!)
Emil Dimov
Рейтинг: 471 Разстроено"Мания онка" или "тъпия онка" на външното оценяване по български за X клас?!
мунчовците стари и нови не могат нищо умно да измислят, защото може би се покриват с заглавието?!!! (ха-ха-ах!!!)
Прокопсало Парвеню
Рейтинг: 8 Неутралнои за черешите
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01- 21 Р.Радев: Логично е.. г-н Пеевски да подкрепи г-н Борисов на президентските избори, те са ортаци в бизнеса и политиката.................................................................................. ...................................... ............................. 01-21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев ................................................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ............................................................................ 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................ 10-21 К.Петков: Ние от "ПП“ много харесваме Бойко Рашков за вътрешен министър . ............................... 01-22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков... 12-23 К.Петков: Не вярвам в идеята за независими експерти в регулаторите. По-добре е всяка една партия да сложи политическите си експерти и всеки да си поеме отговорността.Nwabudake Morgan
Рейтинг: 217 НеутралноТъпа статия.
Целта на изпита не е да насърчава двумесечното преговаряне и заучаване на литературни текстове.
Ако дамата е в образователната система, жалко.
Average Person
Рейтинг: 2578 Неутралноако трябва четене с разбиране, половината са аут. девойката от десети клас да си прочете с разбиране какво се нарича "материалистично"...
☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.anx55520847
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#16] от "Nwabudake Morgan":
Ами ние всички сме съгласни с Вас, ама да не бяха давали грешен формат от Министерството преди това, който предполага да си минеш целия материал по български и литература и да си го назубкаш за Външното... Ако бяха казали, че ще бъде четене с разбиране, щеше хем да бъде по-честно за децата, а и за учителите, хем щеше да се наблегне на тези неща в подготовката на десетокласниците. Ако погледнете програмата по български език и литература за 10-ти клас, ще видите, че основен приоритет е запаметяването на информация, а не повишаването на функционалната грамотност. Пълна загуба на време и ресурси беше този изпит!
lil_alex
Рейтинг: 165 НеутралноНяма нищо лошо във високата литература, или да изучаваш вече достигнати изводи. Но е хубаво и да ти връчат инструментариума за мислене така, че сам да може да извеждаш тия изводи, не да ги помниш само като клише. И дори е по-ценно да си на по-ниско ниво, но достигнато независимо, отколкото на високо, ама зазубрено.
wanderer
Рейтинг: 2495 ВеселоДо коментар [#10] от "Mariaм":
" твърде много време се отделя на българската литература - от тази литература струи архаизъм и ретроградност - и това не виждам какви ползи създава за децата"
Мани, мани, ако знаете какъв архаизъм струи в математиката? Още учат "остарялата" теорема на Питагор и дестте аксиоми на Евклид. И то в ерата на тъмната материя, отрицателните лихви, доходност и растеж, изсмучените от пръстите криви на Лафер и други лефери, засмукващи грантове с мрежи.
И да, литературата като обект на авторското право, осигуряващо 70 години монопол, държавата не може да се включва изучаването на "монополни права", защото ще се изкриви "свободния пазар" и ще се породи корупция (кой жив автор на кой държавен чиновник да плати, та пожизнено да получава солидно, 100 хил. тираж, авторски еъзнаграждения). Все пак учебниците не са безплатни! Не могат да се включват и дъвременните порнографии без да са получили обществена оценка от поне едно поколение (30 години).
А ползите, ако все пак имаме прости разузнавачи (управленци), поне да могат да изговорят простотията си вместо да разбиват римски шпионски мрежи, изградени без шпиони. Или оня Каскет малоумен - вместо да събира доказателства, наредил на държавен орган да извърши проверка, който орган без друго прави, е длъжен да прави месечни и годишни отчети. Ако Каскетът знаеше български, можеше да ги прочете отчетите вместо избирателно някой да му формулира заръченото обвинение.
lil_alex
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#20] от "wanderer":
Ако математиката се преподаваше както литературата, щяха да те карат да зазубриш примерно формулата за сета на Манделброт и да я възпроизведеш писмено, обаче без да са те научили на основите на алгебрата. Точно така се преподава езикова грамотност в БГ.
А за един младеж е по-полезно да се научи просто да прави смислени изречения и да развие нова тема. Защото понякога няма житейския опит, за да разбере дадено произведение. Също така би трябвало да отпаднат задължителните четива и да има варианти за книги с подобен стил. Да се чете, но този задължителен анализ в дълбочина, на едни и същи текстове с десетилетия, започва да става тегав дори и за мен, дето обичам литературата.
wanderer
Рейтинг: 2495 ВеселоДо коментар [#12] от "пустиняк":
"Основният ни проблем в образованието е запаметяването, възпроизвеждането и мултиплицирането на клишета и фрази а би трябвало да е МИСЛЕНЕТО."
За да мислиш, трябва да има някакъв "материал", който да си запомнил и да можеш да го възпроизведеш, независимо дали ще го подкрепяш или оборваш.
После ще дойде някоя "докторска калинка" от Германия да ти обяснява, че в Батак не било клане, а съвременна имунизация. Или пък някой "умник" да ти обяснява, че Мойсей е изселил юдеите в пустинята за 40 години за да били забравивили "египетското робство" ... и живота в центъра на цивилизацията по онова време. Ако "умникът" познаваше литературата, можеше да прочете и целта на "Изхода" - приемането на (други) Божи заповеди в едно с диктатурата на Мойсей.
gesand
Рейтинг: 217 РазстроеноНе виждам какво лошо има да се падне четене с разбиране за маниока. То може да е на всякакви теми. Повече ме озадачи нивото на обща култура на десетокласниците ни, предвид коментарите накрая: "Нищо, поне разбрахме, че маниоката съществува."
“When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin YutangТова растение спасява от глад половин Африка, ти сега разбираш, че съществува? От четене не разбираш, ама да си правиш селфита разбираш? Мъка, мъка, и много работа трябва да се измъкнем от това положение...
wanderer
Рейтинг: 2495 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "lil_alex":
"Също така би трябвало да отпаднат задължителните четива"
Задължителните четива не са ли "алгебрата" в литературата? Ако не се изясни що е "гладка функция", няма как да се разбере "фрактала" и "теория на хаоса"... когато се наложи и за кой "сет" да се хванеш - на Нютон, на Гастон Жулиа или на Манделброт.
lil_alex
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#24] от "wanderer":
Не, важно е четенето. Има си начини всеки тийн да чете книги, дори да не са от задължителните. Може да има разширен списък и ако една от задължителните книги не ти пасне, да прочетеш друга. Или да се дават по-кратки откъси.
Обичам литературата, но примерно така и не се стегнах да прочета Тютюн, заспивам на третото изречение, драмите там не са ми интересни, нито стилът е нещо особено. Със сигурност един културен учител може да подбере няколко произведения, които да демонстрират едно нещо, примерно модерност, или друга идея, само че разказана по друг начин.
Някои хич не се кумят, ами заменят произведения от днес за утре, или дори учителят сам си ги избира. Американчетата изхвърлят класически произведения и бам! Beloved става вече новото Под Игото или каквото там е тяхното Под Игото или Чичо Томовата Колиба...
А за маниока знам някъде от четиригодишна, от гледане на предаването Атлас. Даже знам, че някои варианти съдържат алкалоиди и трябва да се приготвят внимателно, за да не се отровиш.
Mariaм
Рейтинг: 427 Веселоако целите на обучение по всеки предмет, бяха еднакви - да...
ама не са :)
maribo2005
velvoofell
Рейтинг: 526 НеутралноДо коментар [#10] от "Mariaм":
Архаизмът струи не само от българската литература, която се изучава в училище. В 9 клас се изучава западноевропейска литература - сходни произведения с една и съща периодизация - Дядо Горио, Мадам Бовари, поезията на Верлен и Рембо. Интересно като история на литературата, но не и като теми и проблеми, особено романите. В Германия изучават романи на тийнейджърска тематика - за приемането, отношенията, приятелството, толерантността. Дискутират и пишат лично мнение.
Mariaм
Рейтинг: 427 НеутралноБлагодаря, че го споделихте maribo2005
Онуфри
Рейтинг: 1278 ВеселоНа никой ли не му направи впечатление надписът на бялата дъска в началото на статията?
Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"НВО по БЕЛ не беше ли вчера - 16.06.2021 г.?
: ))))))))))))))))))))))
п.п. Най често срещаното име в бегето не е ли Калинка?
jappy68
Рейтинг: 217 ГневноДо коментар [#6] от "betona":
Слап се пише с П, негръмотник тъкъф.
7777
Рейтинг: 2017 НеутралноВъв Великобритания гимназиалните ученици учат до откат архаизми като Шекспир, Джейн Остин и сестрите Бронте. Не само учат децата да ценят тази литература, но и агресивно я изнасят по целия свят. Замислете се защо. A man without faith is like a fish without a bicycle.
7777
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#25] от "lil_alex":
A man without faith is like a fish without a bicycle.Няма такова нещо. Американчетата, които се стремят да достигнат или да останат сред по-богатите класи, учат класическата американска и британска литература подробно. Че и руската класическа даже. "Чичо Томовата колиба" никога не е била класика в САЩ. Beloved почнаха да я изучават в задължителната литература, след като Морисън грабна нобеловата награда. Както и в Англия, в САЩ литературата и всички други предмети се учат на нива. По-тъпичките или по-бедничките не ги морят с "Макбет." По-амбициозните и богатите се изприщват да пишат теми по него.
Манчо
Рейтинг: 8 ВеселоАбе, не съм в час с нещата, но един приятел има десетокласничка-отличничка и сега е драма - рев до небесата....
Мараба, С-ДС доносници!Основната причина? Ами цяла година зубрили правопис, граматика, пунктуация и изучавани творби, решавали тестове, сходни на тия в матурите след 12 кл., а накрая - бааааам! .....тест върху четене с разбиране и картинки с балончета.....На всичкото отгоре приятелят ми твърди, че на сайта на министерството нямало дори един примерен пълен вариант на бъдещия тест / да се ориентира човек/, а само общия формат на теста+няколко примера от сорта на задачите за 12 кл.....
Посъветвах го да предяви съдебен иск към МОН за анулиране на изпита и заличаване на резултатите от него, поради неизпълнение на изискването едни изпитвани ученици да бъдат подготвяни адекватно на стандартите на изпита. Моят човек доста се замисли и сега върти телефони на други пострадали родители, защото знае, че колективните искове имат по-големи шансове за успех, отколкото едноличните.
Да видим, да видим, тия от МОН пак метнаха лайно във вентилатора....
canuck99
Рейтинг: 155 НеутралноДо коментар [#7] от "justauser":
Какъв комунизъм те гони теб и желание да видиш "мъртви комунисти". Каква връска има с маниоката и тапиоката?
Николов
Рейтинг: 962 НеутралноЗаключението Ви не е съвсем точно.
Пълна загуба на време е бил не изпита, а подготовката за него.
Изпитът, всъщност, ще е доста полезен защото ще покаже колко ученици могат да осмислят непознат текст - вместо да възпроизвеждат зазубрени клишета за литературни произведения.
Mariaм
Рейтинг: 427 НеутралноДо коментар [#32] от "7777":
maribo2005Точно защото съм се замислила...
Имперска държава - свободомислие, експанзия, наука, индустриална революция и прочие
Освободен! вилает на Османската империя - робско мислене и нагласа
betona
Рейтинг: 20 НеутралноДо коментар [#11] от "Юрий Петров Проданов":
кърект. сириозно считам че опорстващото агрисивно невежесво и диващина следва да бъдат засрещнати с миносови лабриси. за да не се изгубат ... онези малките.
благударнусти за кументара и оспехи занапреде!
Николов
Рейтинг: 962 НеутралноЛеко ме втресе като започнах да чета статията защото нагласата на автора е симптоматична за много от недъзите на българската образователна система.
С облегчение видях, че много от коментарите са далеч по-адекватни (то напоследък в този сайт форумът се оказва по-ценен от статиите).
Аз съм минал през няколко образователни системи - българска, австрийска, американска и английска. Имам 3 дипломи за висше образование, 2-те от които са от небългарски университети. Имам опит и като университетски преподавател в чужбина. Казвам го не за да се бия в гърдите, а за да обясня, че имам база за сравнение.
Всеки, който се е явявал на някой от стандартизираните изпити за американски университети знае, че текстовете за анализ са ИЗЦЯЛО от нехудожествена литература. И това е напълно резонно защото 99% от хората в професионалния си живот не се занимават с художествена литература. Ако изобщо се занимават с анализ на текст то това е НЕХУДОЖЕСТВЕНА проза (техническа литература, докладни записки, статии във вестници и пр.). Така, че е напълно резонно уменията им да се тестват в/у такъв тип текст.
Също нелеп е и призивът да се набляга в/у граматиката. Граматиката не е самоцел. Граматиката е просто средство, което прави езика по-разбираем. В този смисъл, да се акцентира в/у граматиката е да се поставя каруцата пред коня.
Това е и причината граматиката да не се тества и в никой от стандартните американски тестове (SАТ, АCТ и пр.). Ако не се лъжа, имаше някакъв отделен тест за чужденци (казваше се Test of Standard Written English), който можеше да се държи заедно с TOEFL и там имаше някаква секция с въпроси в/у граматиката, но, ако не се лъжа, той още тогава не беше задължителен, а после, доколкото знам, въобще спряха да го правят.
На кратко - смятам, че съдържанието на теста определено е стъпка в правилната посока.
Авторът е прав за едно - не е нормално учениците да са се готвили за анализ на художествено произведение, а изведнъж да им сервират нещо съвсем друго. Но, проблемът е, че анализът на литературно произведение (поне както се прави в БГ) изобщо не учи как се анализира текст. Просто се възроизвеждат клишета написани от "мастити" литературни критици. Този "зубрачески" подход е и причината българските ученици да се представят толкова зле в класациите на ПИЗА. Т.е. съдържанието на учебниците трябва да се промени - да има упражнения по анализ на нехудожествени произведения. Всъщност, това би трябвало да е акцентът.
betona
Рейтинг: 20 НеутралноДо коментар [#30] от "jappy68":
коректно. извини.
betona
Рейтинг: 20 НеутралноДо коментар [#31] от "7777":
по-интиресно е кво научават. квото и наште хлапета, че и по-малко.
износа на горецитираните вече ич не е особено агрисивно. сигорни сме че се осещаш защо.
betona
Рейтинг: 20 НеутралноДо коментар [#32] от "7777":
отново си коректна. и се пак некога на кааве мога да ти разкажа ако очтиво са напраиш че не знаиш след сичкия тоя зор кви негръмотни галфони влизат ... а и излизат от аиви лигъта и гравитирващите около нея заведениа. кръчмарски, расбира се.
7777
Рейтинг: 2017 НеутралноИмперската държава е наясно, че за да владее успешно, трябва да настоява на цеността на културата си. Робското мислене се изразява в мнението, че понеже класическата ни литература била ретроградана, по-добре да не я учим. A man without faith is like a fish without a bicycle.
7777
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#41] от "betona":
A man without faith is like a fish without a bicycle.Разбира се, че излизат. Но общото ниво е високо. Дори при най-лошите теми, където не се прави реален анализ, а се разтягат локуми, учениците все пак се учат да конструират изречение и да ползват пунктуация.
Димитър Величков
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#33] от "Манчо":
Споко, резултатът от този изпит не влияе по никакъв начин на успеха. Отличничката да се успокои, най-вероятно ще е изкарала 48 точки :)
evpetra
Рейтинг: 1771 ВеселоДо коментар [#33] от "Манчо":
"Ами цяла година зубрили правопис, граматика, пунктуация ... а накрая - бааааам! .....тест върху четене с разбиране и картинки с балончета...."
Е-ей, и язък за наученото!
uq
Рейтинг: 1466 НеутралноЕ как кой измислил изпита бе? Някой ТЪПиока, който взема за тая работа МЪНИока
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1151 НеутралноБългарската литература е като родителите ти - не можеш да ги избираш. А ти си като детето им - вероятно са искали да се родиш умна, но ти си това, което си
Ronald Reagan
Рейтинг: 766 НеутралноНапълно споделям позицията на Николов, статията е патетична, нравоучителна и представя една тоста тесногръда теза, която за съжаление се споделя от много от учителите и родителите. Причина за това е липсата на информация и представа до къде и колко се е развила съвременната наука. Всеки връща към спомените от училище и решава, че нещо не е наред. Всъщност проблема със непознатия текст е направо нарицателен. Ученик от 10-12 клас извадиш ли го извън заученото става направо безпомощен. И това е рефлекс не от днес.
agentk_
Рейтинг: 860 НеутралноПогледнах теста, който е семпъл наистина, но това с маниока-тапиоката верно е попадение.
С един ясен текст и няколко въпроса след него успяват да шунтират бизенс за милиони на разни школи и индивидуални даскали по БЕЛ препечелващи от амбизиоцни майчета и увреждащи съзнанието на подрастващите като ги карат да зубкат до откат претенциозните им глупотевини.
Защото целта на тоя изпит не е да покажеш колко си добър в зубкането и папагалсокто повтаряне на БЕЛ гуруто, а способността за четене с разбиране.
Дори и да има непознати думи, които са обяснени в текста.
Какво сложно има да се вдене, че маниоката е картофа, а тапиоката е нишестето от същия картоф и след това да направиш съответните разсъждения по зададените въпроси?
Нищо сложно, но ако си ходил на частен БЕЛ даскал и школа вече си с повреден мозък и релетата ти залепват.
Поздравления за авторите на теста!
antropos
Рейтинг: 222 НеутралноАко погледнете програмата по български език и литература за 10-ти клас, ще видите, че основен приоритет е запаметяването на информация, а не повишаването на функционалната грамотност.
Sic transit..Повишамането на функционалната грамотност е работа на учителя. Литературата е просто отправна точка
k_
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#50] от "antropos":
Първо трябва да се повишат уменията та учителите да разбират.
Този текст показва, че госпожата литературоведка очевидно има проблем
Манчо
Рейтинг: 8 НеутралноДемонстрирали сте едно несъмнено качество - четене с неразбиране. Не коментирам ползата/неползата от занимания с граматика, коментирам нещо съвсем различно - неприложеното правило, че учениците се изпитват само върху неща които са учили/упражнявали в процеса на учебната година. А причините за акцента върху граматика/литература са съвсем елементарни: първо - това е традицията, второ - показаното в сайта на МОН е изцяло в духа на тази / не коментирам качеството й!/ традиция. А после, в деня на самия изпит, децата разбират, че ще ги изпитват по съвсем различна формула. Това е недопустимо. Повтарям за омутрели, неспособни да схваната същността на чужда позиция главици: НЕДОПУСТИМО от правна и морална гледна точка. Твърдя също, че, на базата на това безспорно доказуемо обстоятелство, един колективен родителски иск пред съдебните органи може да доведе до анулиране на изпита и заличаване на резултатите от него.
Това е всичко в моята позиция. Кой каквото иска да сподели върху обучението, даскалите и пр. - свободен е да го направи, аз коментирам само онова, което е в моята област, не изпитвам нужда да дрънкам глупости за неща, от които не разбирам.
Мараба, С-ДС доносници!
Манчо
Рейтинг: 8 НеутралноТакива твърдения обичайно се обосновават с някакви примери от текста на коментираната личност. Липсата на аргументи, превръща твърдението в най-обикновен просташки донос. Занимание за плъхове. Мараба, С-ДС доносници!
k_
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#53] от "Манчо":
Извеждането в заглавието и заиграването с двойката маниока-тапиока и особено кифленските коментари в края на текста са ми достатъчни да си формирам мнение за учителката по БЕЛ.
За съжаление има много в системата като нея.
А на десетокласниците, не всички де, ще им се налага да осмислят и разбират много по-сложни неща в сегашния живот.
Тази част от теста е добра защото помага да се отсеят способите да мислят е разбират.