За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
eti mehter
Рейтинг: 2737 ЛюбопитноИ на талони ще минете.....
BukalemunСлед студения душ от речта на Кисинджър в Давос.....
442
Рейтинг: 534 НеутралноКогато има ДЪРЖАВА и тя е управлявана от ГРАМОТНИ И ЗАГРИЖЕНИ УПРАВНИЦИ, ... .
voodoo_child
Рейтинг: 694 НеутралноДо коментар [#1] от "eti mehter":
А при "вас" предстои да се излее рогът на изобилието. 🥐🇹🇷🥙🦃
S
Рейтинг: 2116 НеутралноЗа нас не е толкова изгодно, защото самолетите до Германия са скъпи през лятото
eti mehter
Рейтинг: 2737 ВеселоБилетът от 9 евро е приет с решение на германското правителство и се финансира от държавата, която отделя за целта 2,5 млрд. евро от бюджета си. Само че тук има уловка - ако тази сума се надвиши по време на експеримента, разликата ще трябва да се поеме от федералните провинции и общините, според някои от които пък парите няма да стигнат.
Bukalemun========
Минете на ленински съботници,бе....!
Хич не е трудно.....
wdv33724680
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#5] от "eti mehter":
Защо трябва да минавам на ленински съботници? Тук не аз съм длъжен на държавата, а тя прави каквото може за мене. Ти минавай на ленински съботници.
k_
Рейтинг: 875 НеутралноАдекватна мярка, но няма да е временна. Ще си остане така, защото икономическите условия го налагат.
Напечатаните трилиони доведоха до отварянето на иконочическата ножица в обществото сравними с това от края на 19-началото на 20ти век.
Тогава е имало три класи във влаковете, като третата е била за масата народ на поносими цени.
Прецизно пресметната по германски мярка.
Матряла трябва да привикне да ходи до фабриките, където да върти колелцата без много-много да се пречка с автомобили по пътищата и придремва в бавните влакове по няколко часа дневно в двете посоки.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 1911 ЛюбопитноКогато държавата познава народа си и има визия за бъдещето му прави всичко възможно реалността да е с възможно най-малко проблеми. Така ангажира всички за по-добро съществуване. Дали е заради дисциплината или заради друго, но явно е, че временните мерки там са премислени заради постоянните бъдещи резултати. Наш`те ОПравници не стига, че правят всичко на парче, но явно и не могат да "копират" поне някоя добра идея. Пожеланията за бъдещето не хранят днес, а как да им се вярва след като дори основата за управление не успяха да подготвят. Надеждите са до време, а ТЕ дори и това не могат да продадат на вечно очакващото народонаселение.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.sw51
Рейтинг: 221 ВеселоНаистина се показва грижа и решителност в трудни моменти. Това все пак е Германия и всичко е по-скъпо. Еквивалент за такова нещо в БГ би било карта от 10лв за градски транспорт за един месец.. Никога няма да го допуснат тук :)
bat_plamen
Рейтинг: 3781 НеутралноМного интересен експеримент и предполагам ще е успешен.
eti mehter
Рейтинг: 2737 НеутралноДо коментар [#6] от "wdv33724680":
BukalemunНямах предвид лично теб,а германските власти....
Към тях ми е препоръката....
Щом до 70 е години на миналия век в Швейцария е ползван робски детски труд..... колко му е и в Германия да не се приложи нещо подобно....!
Петър Георгиев
Рейтинг: 1336 ВеселоДо коментар [#1] от "eti mehter":
Вим Хоф е визионер, но едва ли е очаквал милиони волни и неволни последователи тъй скоро :)
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#10] от "sw51":
То не е въпрос за допускане а за разходи и кой ги покрива. Вие навит ли сте да ви намалят заплатата с 20лв с които да се финансира евтин билет за всеки? Отделно, поради неразвитата транспортна система повечето хора в малки градове и села няма да могат да се възползват дори минимално. И ще се окаже че цяла България плаща за евтино пътуване на софиянци, пловдивчани и може би варненци. Което не е съвсем честно, нали.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#12] от "eti mehter":
Айде глупости, точно Швейцария е била първата държава в която е регулиран детския труд. На централната търговска улица в Цюрих има САМО един паметник, проверете на кой е с какво е заслужил тази чест!!!
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#7] от "k_":
Нямате идея за какво говорите, разтоянието като между София-Пловдив с ЕсБан се минава за под час, включително чакане на спирката. Милиони хора живеят по китни селца разпръснати по германия и пътуват с влак за работа/учене. В селцата с линия на влака цените на имотите са забележимо по-високи от селца само с автобус!!!!
klecho
Рейтинг: 682 НеутралноКомунизъм по немски, явно на някои вече сериозно им треперят опинците.
Все пак, в Германия заплатите са по-ниски, отколкото в почти всички граничещи с нея страни.
Младите почват на половин ден, за 450 евро на месец, а всяка сутрин поне 3 милиона немци отиват на работа в Швейцария, Австрия, Белгия, Холандия и Дания. Дори във Франция.
Естествено, въпросната популистка мярка няма да доведе до нищо, оттук нататък посоката е единствено към трайно обедняване. И ние имахме билетчета по 6 стотинки и пак бяхме шампиони по мизерия.
eti mehter
Рейтинг: 2737 НеутралноДо коментар [#15] от "m17":
BukalemunАйде глупости
=======
Вие европейците не си познавате историята.....
И ако не ви изнася ....е по добре да не я познавате.....
А в Швейцария наистина са ставали такива неща.....
За късо време дори е имало и специални пазари за търгове в които са се продавали тия деца....
vassilun
Рейтинг: 4667 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "Хи-хи":
"БГ-цървулът да не се обажда"
Ти защо се обаждаш тогава?
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#18] от "eti mehter":
Швейцария никога не е била западнала азиатска тирания и никога не е участвала в търговия с роби. И междо другото, в градския исторически музей на Цюрих има постоянна експозиция на набезите на османски банди орез 14-15 век, още помнят каква напаст ги е достигнала.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#17] от "klecho":
Айде малко по сериозно, минималната часова ставка в Лидъл е 12 евро, за нормален 8 часов работен ден това са 1920 евро нето или примерно 1200 бруто. Типичния стидент верно взима 400-500евро ама работи 2-3 часа средно дневно и да не забравяме че образуванието е безплатно (200 евро на година е смешна такса), общежитието му е покрито и т.н. Така че това са му пари за бири и разходки!!!
4ort
Рейтинг: 114 НеутралноИ ся к' во казваш? Харвардци са НЕГРАМОТНИ и БЕЗОТГОВОРНИ.
Въпросът е не до Оправниците, а до мат'ряла.
Мат'ряла си избира Оправниците. Имам време да питам всеки идиот.
Redzhep Mustafa Pehlivan
Рейтинг: 16 НеутралноМного точно е описала ситуацията госпожата. Браво.
Мда
mqd581113948
Рейтинг: 252 НеутралноАз лично, ако ми направят 9 евро картата за целия обществен транспорт в Австрия на ниво провинция, с удоволствие ще зарежа колата. Че даже ще пообиколя и близки и не толкова близки градчета. Туризмът само ще спечели. Дано австрийците вземат на заем тази инициатива. То и сега има т.нар. Климатични билети, намалиха годишните карти значитено. Изгодни са, но май все още нямат чак такъв ефект за хората.
eti mehter
Рейтинг: 2737 НеутралноДо коментар [#20] от "m17":
BukalemunМога да ти дам безброй линкове на тая тема,но най добре че е едно видео в което самите потърпевши говорят....
https://youtu.be/H-aCtmZ2_ao
Повтарям.....не си знаете историята,вие европейците....:)
daskal1
Рейтинг: 2369 НеутралноДо коментар [#18] от "eti mehter":
Ети, нещо си се пообъркал. Истина е, че швейцарски банки, и например семейството на известния индустриалец Ешер, са били собственици на 1/3 от търговските компании търгуващи с роби от Зашадна Африка към Караибските страни и Америките през 18 век, но не и в самата Швейцария.
Най-вероятно вашата преса е виновна за объркването. Съобщението за изследването на връзките на накои Европейски страни и Швейцария в търговията с роби от учени от Университета в Цюрих беше публувано от информационната агенция на Швейцария, , включително и че пълното изследване ще се публикува през 2023 година.
Ето линк:https://www.swissinfo.ch/eng/zurich-s-historical-ties-to-slave-trade-are-exposed/46065840
ПП
Теоретично Швейцарската конституция не забранява изрично робството, но пък чл. 31 криминализира незаконното лишаване на личността от свободата и. Просто не са мислили никога за робство в страната, борила се за независимостта си.
klecho
Рейтинг: 682 НеутралноДо коментар [#21] от "m17":
Освен и аз да призова за сериозност. 🤣
Работи 4 часа, не 2-3 и получава 450 евро. Ами за бира и сладолед, те и без това за други не стигат. Сумата е конкретна, а не ориентативна, защото въпросното нещо е подкрепено от държавата.
Подсказка: подобни обяви за работа на половин работен ден има залепени по повечето лавки и хлебарници, следващия път като минаваш покрай такива, обърни внимание.
1200 евро чисти също е мега мизерия, но повечето асистенти във ВУЗ почват точно на толкова. Българският еквивалент би бил към 1000 лева, най-вече поради халопоращите цени в България.
eti mehter
Рейтинг: 2737 ВеселоДо коментар [#26] от "daskal1":
BukalemunТогава какво ми остава да кажа
Ако на мен не ви се вярва.....дайте под съд за лъжесвидетелство DW.....
https://www.dw.com/tr/i̇sviçrenin-köle-çocukları/a-19390000
Batezuzi
Рейтинг: 168 НеутралноМи такива моменти са подходящи за подобни политики, защото ако транспорта с личен автомобил се оскъпи с 10% то себестойността на градския транспорт най-вероятно се качва с 5%. Отделен е въпросът защо разликата не е била компенсирана с по-високи такси за ползване на пътя преди да скочат цените, но и това е нещо. В България тая работа няма да има особен ефект понеже и без това промяната на градския и междуградския транспорт не зависи от новите сгради в даден район, а там където го има доста често е нередовен, мръсен и т.н.
negodnik
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#2] от "442":
За Меркел ли говориш? Може би за Шрьодер.
Немската политическа класа е изградена от професионални политици, функционери, без шанс за реализация в частния сектор. Клиентилисти на руската енергийна мафия. Всичко това е следствие от страх за загуба на власт. Видяхме резултата от гласуването в двете федерални провинции.
ck
Рейтинг: 1586 НеутралноГерманска работа - умно решение за работещи народи.
eti mehter
Рейтинг: 2737 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "daskal1":
BukalemunЕти, нещо си се пообъркал.
========
Възможно е....но не и този път....
Ето ти една пообъркана европейка....
Това е туркиня , но с подчертано европейско самосъзнание,живяла през целия си живот в Европа....
Жената е шокирана след като излиза от състезанието и научава верния отговор....
https://youtu.be/W1yQSYOccZ0
daskal1
Рейтинг: 2369 НеутралноДо коментар [#28] от "eti mehter":
Видях буйните коментари от "любителя на цигари Кямел" в Туитър на турски.
Определението "робски труд" не е за актуален статут на роби, а критика за използването на детски труд във фабриките, описано доста преди това и от Маркс, чийто критика е един от поводите за законодателството във Великобритания да забрани този труд.
Статията "Откраднато Детство" е публикувана от Швейцарската информационна агенция 2021 г., едно ресуме на публикациите от 2011-2013 години на тази тема. "Дойче Веле" използва този материал.
Ето : https://www.swissinfo.ch/eng/child-labour-in-switzerland_the-stolen-childhood-of-the-factory-children/43599500
Vasil Grozdanov
Рейтинг: 8 НеутралноЕфенди, евалла,да погледат малко и да се научат нещо.Между другото, аз не съм почитател на Ердоган, даже напротив, обаче това , което прави е единствено доброто за собственият му народ.
Евтина енергия и евтина храна,това в дългосрочен плн е винаги печелившо.
А тоя канцлер води страната си към катастрофа. Билет от 9 евро, когато бензина е 2 евро.
Един депутат в Бундестага каза, че са си затворили чешмата в къщи и сега си носят вода с туби от съседното село.Това е отказа от руски газ.
А сега стягат коланите и чакат похвала от зад океана.
Няма безплатен обяд. Това е и удар срещу автомобилната индустрия, водеща индустрия в Германия.
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноНяма да е лошо и тука да пробват германския модел, вместо и богатите да ползват намалението на горивата.
Сгугню
Рейтинг: 294 НеутралноЧе къде пък в тия държави, без Франция, има 3 милиона работни места с високо заплащане, по-високо от това в Германия, инак немците не биха ходили?
И то на достъпно разстояние.
И откъде се вземат тия 3 млн. немци живеещи на такива отстояния от границите с въпросните държави, които да им позволяват да ходят всекидневно на работа в тях?
И откъде в тия държави се вземат 3 милиона работни места на достъпно разстояние за всекидневна работа от границата с Германия.
В Австрия има два големи (като за Австрия) града на достъпно от границата разстояние - Залцбург и Инсбрук. С общо 300-400 хил. население. Какъв потенциал имат те за високоплатени длъжности за немци? пък и откъде от германия ще дойдат тия немци, като от немсакат страна на границата няма големи селища.
Така е и с Дания.
Така е и с Белгия.
Така е и с Холандия.
Дали не бихте коригирали данните си?
Примерно с една нула по-малко? А по-добре с две!
eti mehter
Рейтинг: 2737 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "daskal1":
BukalemunОпределението "робски труд" не е за актуален статут на роби,
========
Естествено....
Все пак между краката им не се забелязват вериги.....:)
И като си рекъл 'актуален статут'...как мислиш.....?
Отговаря ли актуалния статут на термина геноцид....с този на термина "арменски геноцид".....?
Питам заради хатъра на статута....и понеже е необходимо да ги разграничаваме нещата.....
Защото в противен случай.... след едни 50 години например..... няма никаква гаранция че Зеленски може да бъде обявен за извършител на геноцид върху собствения си народ.....
Destino
Рейтинг: 96 ВеселоЧух, че в Турция, пак вдигат данъците за коли, таблети, телефони, компютри.
Вярно ли е, че в Турция елементарен телефон е разкош?
eti mehter
Рейтинг: 2737 НеутралноДо коментар [#38] от "Destino":
BukalemunВ Анадола.....най скъпите телефони са у клошарите....без майтап....
Месото е скъпо в Турция....
Дори вървят анекдоти от типа....
" В държавата е пълно с говеда, а килото на говеждото не пада под 100 лири ...ммму стара"....:)
daskal1
Рейтинг: 2369 НеутралноДо коментар [#37] от "eti mehter":
Все пак периодът на власт на Младотурците, особено след поражението в Балканската война, за което те обвиняват християните. Реформите, налагани от Европейските сили през 1914 г. убеджават ръководството,че арменците трябва да са виновни. В ПСВ Турция се присъединява към Германия и Австроунгария срещу Тройната Антанта, в която влиза и Русия. Арменците от Арменската част воюват в руските части, тези от Отоманска Турция в турските. Требят и християни, и мюсюлмани. Талат Паша обърква конците след въстанието във Ван, април 1915 и последва избиването и смъртта от глад и жажда на 1.5 милиона арменци от 2.5 милиона изселени от 6-те източни провинции в Турция.
Пък ти кажи какво е това.
ПП
Мои предци са изселени от Турска Тракия 1908 г. с дрехите на гърба им, но не от местните турци, а от башибозука от Анадола и частично войската. Принудителното изселване на етноси също спада към елементите на геноцида, но няма смисъл да позволим на миналото да ни пречи днес, нали?
anonymous
Рейтинг: 423 НеутралноДо коментар [#34] от "Vasil Grozdanov":
"Евтина" храна и енергия, ама на цена 16 лири за долар. Васе, Васе...
eti mehter
Рейтинг: 2737 НеутралноДо коментар [#40] от "daskal1":
BukalemunБило е война.....
А по време на войни умират хора....
И нека вече го доуточним.....
1915 не е началото а края на 'геноцида'
Филма започва през 1896..... когато започват първите издевателства над арменците.....пак от арменци....
klecho
Рейтинг: 682 НеутралноДо коментар [#36] от "Сгугню":
Направо с три, за да не се налага да разсъждаваме по теми, които не се вписват в комунистическата ни представа, че държавата-майка трябва да "спасява" и "обгрижва" подопечните си паразити?
Кой е казал, че работят в големите градове? Самата Германия не е толкова урбанизирана, в големи градове живеят към 10% от населението.
Например, в Белгия има немскоговоряща провинция, повечето заети идват от територията на Германия и пътуват всеки ден.
Гледам съм пропуснал Люксембург...
3 милиона, разпределени в 6-7 държави, бройката напълно излиза. Единствената причина да не са три пъти повече е, че магистралите от/към Германия просто не могат да поемат повече трафик, задръстванията са пословични.
Между другото, защо мярката ще се прилага само към немци, това не е ли дискриминация? Това ЕС, това общ пазар, това ...
eti mehter
Рейтинг: 2737 НеутралноДо коментар [#40] от "daskal1":
BukalemunЛипсвали са и крематориуми.
tsvetko_51
Рейтинг: 808 НеутралноСигурно много лошо и тежко се живее в Германия, а ако четем и написаното от хора като Ети и в Швейцария.
Да се чуди човек, как може милиони от цял свят да са толкова глупави, че вместо да живеят в просторна и богата Русия, слънчева и богата Турция, проспериращ Китай, те глупаците са се юрнали към Гейропата или в краен случай към световните жандарми - САЩ.
Явно не четат какво се пише в нашия форум и си остават заблудени и дърпат яко към най-пропадналата либерастка част на света:).
Климент Горанов
Рейтинг: 1120 НеутралноДо коментар [#43] от "klecho":
работил съм в швейцаска фирма където в офиса от 10 човека 3ма бяха немци, нито един от тях не живееше в Германия, И тримата имаха жилище в Швейцария.
иначе влизат в статистиката за работещи в чужбина гермаци.
m17
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#27] от "klecho":
Обявите са за гъвкаво работно време и сумата е за 4 часа ама "стандартни". Уикенда, на празници, пусна смяна е с надценка.
The Island
Рейтинг: 470 НеутралноЦелта е да се намали потреблението на петрол, 2,5 млрд евро да не отидат към производителите на нефт, в това число вероятно и Русия.
klecho
Рейтинг: 682 НеутралноДо коментар [#46] от "Климент Горанов":
Въпрос на лична преценка и финансова оценка е, дали да си трансграничен работник или емигрант. Гореспоменатите са само трансграничните, отделно има още няколко милиона емигранти. Ако броим и тия дето са граждани на приетата ги страна, сигурно стават няколко десетки милиона.
А ако върнем няколко поколения назад и преброим всички с немски произход по света (многократно повече от немците с чуждестранен произход) може да го докараме до няколкостотин милиона.
Въобще, като е толкова велика и социална тая Германия, защо толкова народ си е плюш на петите оттам?
pontius_glarus
Рейтинг: 3719 НеутралноДо коментар [#9] от "ЗаНиЗа":
един от малкото ти коментари, на който сложих (+).
Бих добавил, но в Германия, и някои други страни умеят да правят прогнози от днес за след 5 или 10 години.
У нас от днес за вчера.
Незнайко
Рейтинг: 2909 ВеселоЩе е нещо като рог, но няма да е на изобилието и няма да се излее, а ще го усетят по традиционния анадолски начин... "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
dosetliv
Рейтинг: 1250 НеутралноЩом са под наем, не се броят. Тея къде пътуват са гренцгенгери (да не се бърка с гендери). Например:
В Швейцария: 200.000 от Франция, 85.000 от Италия, 63.000 от Германия, 8500 от Австрия
https://de.statista.com/statistik/daten/studie/474066/umfrage/auslaendische-grenzgaenger-in-der-schweiz-nach-herkunftslaendern/
В Люксембург: заети 458.000, гренцгенгери 212.000, от Франция 112.000, от Белгия 50.000 , от Германия 50.000
https://www.wort.lu/de/business/zahl-der-arbeitnehmer-in-luxemburg-legt-weiter-zu-625829cede135b923622ce7d
Незнайко
Рейтинг: 2909 НеутралноНето и бруто трябва да размените. Бруто е преди удръжките, нето е това, което ви влиза в джоба. "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Judjuk
Рейтинг: 2369 Неутрално"Експериментът е радикален, тъй като общественият транспорт в Германия е... скъпичък.
JudjukСигурно вече се питате кой плаща за това удоволствие?"
И кой плаща? Държавата! Как ли пък не!
Плаща печатницата.
"Финансовият ресурс" се разпределя пропорционално на БВП. Страни като Германия и Нидерландия имат много голям БВП и дърпат лъвския пай. Колкото повече харчи една държава и колкото е по-скъпа, толкова повече гепи. Не е ли прекрасно това?
Е, някой ден бараката ще се срути. Кога и как никой не ще да каже.
pontius_glarus
Рейтинг: 3719 НеутралноА заради 12-те години с банкянгския простак цяла Северна България се обезлюдява (включително и пристанищни градове и по морето) - нито магистрала, нито пътища, въпреки милиардите от козеионните еврофондове. Архипростак - Дунам е артерията, която свързма Атлантика с Черно море, през целия ЕС, а дунавсите ни пристанища тънат в мизерия!
pontius_glarus
Рейтинг: 3719 НеутралноОбсъждаме Германия. А някоя дума за София, град разпозстрял се по цялото Софийско поле с 30 до 35 км от единия до другия край? И ако там нямаш личен автомобил (ако ще да е и Голф 2) си за никъде? Изобщо някой замисля ли се, че управляващите са решили да приберат в този град целокупното население на страната, само и само за да могат да продадат апартаментите по 2500 €к в.м., и да лапчосат всички евросредства, предназначени за страната ?
А като си съберат парички, купуват си имот в Барселона или на Лазурния бряг, или в краен случай в Гръцко, и чупката от България.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 451 НеутралноУ нас, по специално в София, и без пари да го направят билета, нашенецът пак ще си кара таралясника.
Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !georgi_ww
Рейтинг: 262 НеутралноТова решение обърква тотално сметките на регионалните правителства. Общественият транспорт в големите градовепринадлежи на общината и намесата на федерално ниво ще предизвика хаос. Местните управи си имат своя система, билети, карти и промоции. Сега никой не знае кога ще си вземат парите от правителството.
putinxujlo
Рейтинг: 2047 НеутралноДо коментар [#2] от "442":
"Чуждестранен агент"Когато има ДЪРЖАВА и тя е управлявана от ГРАМОТНИ И ЗАГРИЖЕНИ УПРАВНИЦИ, ... .
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
Това се случва, когато властите знаят, че ако те няма да погрижат за своите избиратели, тогава избирателят ще дойде на следващите избори, но 100% ще гласува за други хора
penetrating
Рейтинг: 5592 НеутралноЗа някои хора, това ще бъде като преживяване в Дисниленд. За други, тези, които са свикнали с пространство и място заз велосипеди, ще бъде неприятна изненада. За работите комютери (живеещи в околността на големия град и работещи в него) ще бъде лоша идея. За дъщеря ми качването на влак, или трамвай като беше малка беше подобно на лунапарк :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertceci_
Рейтинг: 800 ЛюбопитноСоциализъм?
Това не е ли подкрепа на държавата към железниците?
На нас ни казваха че подкрепа от държавата, крос-субсидиране и други подобни неща са изключително лоши, не пазарни и който ги приложи трябва веднага да се уволни и да бъде прокуден от демократичното управление.
georgievb
Рейтинг: 644 ВеселоХахахахаха...хахахаха.....
Вие нищо не наете за справедливостта. За някои може, за други не ... всичко зависи от големината на зъбите...Ей, тъкмо избегахме от социализЪМА и пак се връща...
Сгугню
Рейтинг: 294 НеутралноЕто това имах предвид, уважаеми Клечо!
Може и да има много немци работещи в чужбина, но те и живеят там в огромната си част.
А не ходят всеки ден и вечерта да се връщат у Немачко, като рекохте Вий.
Сгугню
Рейтинг: 294 Неутрално[quote#52:"dosetliv"][/quote]
А ето и коректните статистики.
Май наистина е трябвало, уважаеми Клечо, да махнете една нула?!
Сгугню
Рейтинг: 294 Неутрално20-25 км по диагонал Горубляне - Люлин 1
Обиколката на околовръстното е 63 км, пресмятане на диаметър по известна обиколка мисля че се учеше в 5 клас
deutscher._
Рейтинг: 114 НеутралноВсчки имат коли в Германия както и в БГ , МОГА ДА КАЖА КЪДЕ ЛЕЖИ РАЗЛИКАТА - там всеки немец ползва кола само ако няма други начини - трамвай , влак или автобус !
Знаете ли защо - за да диша чист въздух и се опази природната среда като гори и чисти води да речем !
НИЕ БЪЛГАРИТЕ СМЕ РАЗЛИЧНИ И ВСЕКИ ОТ НАС ЗНАЕ КАК СМЕ , НО НЕ ЗНАЕ ЗАЩО НЕ СМЕ ТАКИВА ! ? !
sw51
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#14] от "m17":
Разбира се, че е въпрос на финансиране и разбира се няма да е еднакво за всички. Но, това би означавало никога нищо да не се прави защото няма да е справедливо за всички еднакво - както сме в БГ - или да се правят глупости без никакъв ефект (като ДДС 0%)...
Такава мярка, макар и да не е на 100% ефективна, е в голяма степен полезна за много хора и разбира се финансирането може да е адекватно - т.е. от бюджета на съответния град, а не на цялата държава например.
eti mehter
Рейтинг: 2737 НеутралноДо коментар [#40] от "daskal1":
BukalemunПринудителното изселване на етноси също спада към елементите на геноцида,
========
Всичко е въпрос на визия, Даскале....
Оня месец Украйна даде 5 милиона фира...от населението си ....
Това геноцид ли е .....?
Едва ли.....?
Те сами си тръгнаха на запад....не без помощта на Европа....
Не ми се мисли дори ....какво ще се говори за това след 100 години....
Репертоара от варианти е огромен....
Lee Gier
Рейтинг: 2377 НеутралноКак ме развесели писателката, понеже в Байерн и Баден-Вюртенберг произвеждали луксозни возила не всички ще ли да си купят карта за 9 евро :) Това,че ги произвеждат не означава,че всички, които живеят там си купуват такива коли. Тези дето карат такива коли, како, не можеш ги накара да седнат с Хасан и Маша в рейса, те ще си вземат такси.
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.Много ми "хареса" и ей това "...осигурявайки 60 000 седящи места на денонощие (без да броим правостоящите) " Много ни подценяваш, Сладурано с тези допълвания, то, хубаво,че ти плащат на дума, ама ... имай малко уважение към читателите.
gost22
Рейтинг: 808 НеутралноДокато кола с един-трима човека вози по-евтино от автобус/влак с 35+места по една и съща дестинация, цените са политически, а не икономически. Аре като за първолаци, няма как "на едро" да е по-скъпо от "на дребно"-то. Това ще рече, че системата е готова да поскъпне драстично във всеки един момент, и заради това се точи яко от бюджета, което ще рече, че всички плащат (през данъците си) за скъпото "на едро" и такива схеми със "сега пускаме евтиния" са обречени в дългосрочен план.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Истината е че този "евтин билет" е една антикризисна и антипетролна инициатива, а не някакво оправяне в транспорта на хората.
По наши стандарти (манталитетните предимно) бих направил безплатно пътуването в ГТ ако покажеш талона на колата си. Вместо евтин бензин, ще има направо безплатно пътуване ако не ти трябва никакъв бензин...
gost22
Рейтинг: 808 НеутралноОтговора ще го четеш, като вкарат руските водачи в съда в Хага... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Vasil Grozdanov
Рейтинг: 8 НеутралноЧакай да ги вкарат...туряй шапка, слънцето е силно вече...