Националните програми за образованието имат нужда от сериозно подобрение

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 640 Любопитно

    "имат нужда от ясни критерии за успех"
    имат нужда от съкращаването на преподаваната информация в класовете
    Не може във втори клас да изисквате пресмятане на обиколка на геометрични фигури и писане на диктовка от над 200 думи за 15 мин :I
    прочетени над 30-40 книги в началото на трети клас и т.н и т.н
    децата са ПРЕДОЗИРАНИ ОТ ИЗЛИШНА ИНФОРМАЦИЯ НА 7-8-9 ГОДИНИ

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  2. 2 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Разумни препоръки и забележки, особено в частите за дублиране на дейностите и отчитане на рвзултатите.
    Ясно се вижда, че няма главен мозък в МОН и цялата работа по проекти в дългосрочен план ще се окаже, в най-добрият случай, пропуснати възможности.

  3. 3 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    "развиване на ключови компетентности и умения за живот и работа през XXI век"

    Знаем го баш шефа на НМД за какви "компетентности" е радетел - сексуалното образование. Така де, през 21-ви век няма вече само мъжко и женско. Трябва да се насърчават децата да си "изследват джендъра", сиреч да се пробва всичко с всеки, та да разбере детето къде точно се намира в джендърния спектър. Казано на нормален език - разврат на малолетни.

    Иначе другите глупости са също толкова ненужни и вредни, като например финансовото образование. Те на 15 години половината са функционално неграмотни, ама кусура им е, че не могат да изчисляват сложна лихва

    "Чалга, гей паради и класова борба"
  4. 4 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Започнете от подобряване на материалната база (училищата). Държите т.нар. "бъдеще" в кочини. Мръсни, задушни, миризливи. Току биват "санирани" след което влезеш ли в тях виждаш, че свинщината си е останала съвсем същата и дори по-зле от преди.Евентуално може и да не вали дъжд през прозорците, но до там! Не ми е ясно как се случва така, че децата като цяло намаляват, а базата става все по-недостатъчна и все по-недостатъчна. Гледам, че напоследък ги свират в класни стаи, които са наполовина на квадратурата на нормална класна стая. При това прозорците (или чиновете) не са разположени правилно, така че да има нормално осветление в стаята за всеки ученик, което пък от друга страна е рецепта за ред здравословни проблеми. Заедно с вечно презапрашената среда; това че така и не намериха начин да намалят тежестта на ученическата чанта; несправянето с излишния шум; скапаните клозети; липсата на нормални или поне близки до нормалните условия за спортуване в училище; липсата или затруднения достъп до свястна храна по време на учебния ден; извънредно тъпото разпределение на учебните часове през деня и през седмицата (това се извинява обикновено с липсваща база) и за капак - допускането на прекомерно "нервиране" на учениците още от детската градина означава, че скапаното образоване, просто подготвя пациенти за скапаното здравеопазване, вместо кадри за някаъв хипотетичен (щото действителния е някъде в каменната ера на своето развитие) пазар на труда!
    Сигурно в килийното училище на пра-прабаба ми битовите условия са били по-добри от колкото в съвременното училище на детето ми в средата на 21-я век!

    Пълната неадекватност на учебните програми и още по-калпавото изпълнение на поставените цели в тези програми е безпорна истина! Но действително започнете от осигуряване на здравословна среда за учениците. По-добре здрав и прост отколкото образован и болен! А нашите деца излизат хем недоучени, хем с разбито здраве още от училище. С един куршум - два заека!

    Ако бях на мястото на който и да е министър от последните над 30 години щях да се срамувам много, ама много от работата си предвид това колко недоучени, но пък с хронични заболявания човечета съм произвел през годините, докато ужкерим съм осигурявал благоденствието на нацията!

  5. 5 Профил на djasperihoracii
    djasperihoracii
    Рейтинг: 8 Неутрално

    НПО- та, мрежи за деца и т.н. дават експертно мнение. Може ли дневник да публикува образователния и професионалния ценз на НПО- деятелите. Куцо и сакато може да стане НПО- достатъчно е да пее хвалебтствени химни на гейове, лесбийки, трансджендъри, "роми" и да срива образованието като обяснява колко мръсна дума според тях е "патриотизъм" и колко било бай ганьовско пак според същите да почиташ историята и героите. Само дето като опре ножа до кокала при тез същи нпо- расти- например спешна медицинска помощ за себе си или близки, не отиват при нутриционисти, дъновисти, сугестопеди, когнито незнам си какво, лайф коучове да им пеят песнички, да им баят и да им обясняват че само да поискат и ще се излекуват, а отиват при специалисти, учили с години по- най- сухарския начин супер сложна материя.

  6. 6 Профил на djasperihoracii
    djasperihoracii
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Докога ще плащаме принудително държавна субсидия от нашите данъци за частни фирми- частните училища, в повечето от които всякакви такива нпо- отрепки без образование и ценз симулират дейност, правейки се че ги били учили по нов метОд чрез песни и танци и не знам какво си. Не стига че изкарах четвърто висше покрай преподаването изцяло на материала на собствените ми деца, щото даскалите /централно столично училище ги мързи, а такива търтеи като мрежата и техните спонсори ги поощряват/, ами ще плащам и на аниматорите в частните. Откъде накъде?

  7. 7 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 168 Неутрално

    В момента тече кампания за записване в училищата. Най-близкото обаче е много амбициозно към програми и финансиране, затова с изненада вече се оказва, че няма паралелка, която да учи половин ден. Всичко е заето от 8 до 16:20, това за първолаци, дето някои още нямат седем. Храната е гадна, за тоалетните да не отварям дума, ама и там няма подобрение. Та единственият плюс беше, че поне ще прекарват по-малко време. Да, ама като са на цял ден, това са две учителски места, плюс още пари за всеки ученик, плюс кой знае още колко програми на хартия. Например училището има "комисия по реакция на тероризъм", все още за щастие не са правили упражнение "стрелец в училище", все пак са българчета.

    Та трябва да търся друго училище, дето още не е тръгнало да завзема целия ден и цялото лято, само да източи още пара от всяко дете.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #