Резултатите от матурата задават големите липси в обществото ни

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на qqv391093118 СУПЕР
    qqv391093118
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Добро утро. Добре ли спахте през последните 30 години?

  2. 2 Профил на Paco
    Paco
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Хаха, трябва само да погледнем какви са родителите - масово зомбирани конспиратори. Какви точно деца очакваме от такъв мат'риял?

  3. 3 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    Какво общество ? Къде го ? Егоисти и завистници как да си възпитат децата ?

  4. 4 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 17 Весело

    "карат човека ученик да мисли и оформя свои изречения. "

    Спрях да чета тук....толкова за родният език и литературата😂

  5. 5 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Добро утро. Добре ли спахте през последните 30 години?
    —цитат от коментар 1 на qqv391093118


    Не ми липсва Пантелей Зарев.
    Той е един от най-плодовитите литературни критици, автор на цяла една панорама на българската литература и литературна критика. Неговото име стои на челно място в списъка на онези творци, които прекроиха българското литературознание в задължителните класово-партийни одежди.

    Имам време да питам всеки идиот.
  6. 6 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2051 Разстроено

    "И най-вече: какъв е напредъкът на учениците като мислещи, будни и грамотни хора." - в архивите ГИ има, но ги има и в Кърджали, за разлика от "широко" скроените, всезнаещи рИформатори, които се чудят какво да изсмучат от пръстите си, та да ги почетат като значими за постовете, на които са. Дали е Вазов или чалгата, това е без значение за наистина МИСЛЕЩИ хора, а още по-голяма истина е, че БГ у-ще отдавна не възпитава такива. Как да мисляте едни деца, които се лутат в действителност променяна всяка година, та и по-често? Как да преподават учители, които са "задоволени" с всичко, което трябва за отчет пред РУО-тата, но не и поне малко от малко със стабилност в самата цел на преподаване? Как тези учителки преподаващи на български, на турско говорящи деца или в забравените селски у-ща, да са сравними с тези, за които липсата на трамвая е най-големия проблем? Толкова са големи разликите в БГ образование и самите корифеи на рИформите не искат да ги признаят, че никакви нови тестове, матури, точкувания няма да са оправдание за провала на всичко направено досега. Впрочем в архивите със сигурност тогавашните оценки 3 ще са сравними с днешните 10.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 940 Разстроено

    Вече 32 години повреждат децата с "програми", които са абсолютно неадекватни на ситуацията и условията през 2022 и пазара на труда!!!

  8. 8 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 652 Любопитно

    Въпроса е - кога и как родителите се превърнаха в зомбирани конспиратори?

    До коментар [#2] от "Paco":
    "Хаха, трябва само да погледнем какви са родителите - масово зомбирани конспиратори. Какви точно деца очакваме от такъв мат'риял?"

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  9. 9 Профил на Твърдина
    Твърдина
    Рейтинг: 42 Неутрално

    Матурите показват големите липси на деца с майчин ези български. Истината е болезнена, а тя е, че до две-три десетилетия България влиза в гражданска война, защото циганите ще започнат да стават непосилно бреме за обществото ни.

    И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
  10. 10 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1705 Неутрално

    От прек контакт с даскалици по бел - напълно загубено време. Тия 'ора живеят в некъв друг свят, на под игото може би. Да си преподават там нещото и да не се изхвърлят

  11. 11 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 688 Неутрално

    А от дурга страна продължават да ги учат по комунистически на литература в училище! Откровение от онзи ден от учителката по литература на детето: "Казах им - който хич не може да го направи да напише нещо със свои думи, какво мисли по въпроса." Това при подготовката за изпита на седмокласниците! Как искате да се себеизразяват с думи, като госпожата им е обяснила, че собствените им думи са само за краен случай, ако хич нищо не могат да направят?

  12. 12 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2954 Неутрално

    Все същото и кога е бил Златният век на Образованието?
    През Соца не мисля и тогава се говореше същото.
    Животът си върви каквото такова докъдето до там.
    Децата са ни умни да са Живи и Здрави.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  13. 13 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 8 Неутрално

    > Това е сериозен проблем, да не можеш да кажеш нещо със свои думи, означава, че нямаш навика да се себеизразяваш чрез словото. Индивидуалността провокира речта, търсенето на думи. Все още сме на ниво: "аз говоря, той повтаря".

    Кой да им го създаде този навик в училище, когато по литература се поощрява зазубрянето на сухи “литераторски” интерпретации за архаични и посредствени произведения, нямащи никакво отношение към съвремието или към нивото им на развитие като юноши. Самата национална литература ни е калпава и вменява жертвеност, мъка и ирационалност. Да караш 16-годишен да анализира това е да го откажеш от рационалното мислене.

  14. 14 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 538 Неутрално

    "И е редно по-обстойно да поговорим затова."

    Това е цитат от статията. Не знам грешката на авторката ли е, или на редактора. Но ако е на авторката, както изглежда, всичките ѝ останали разсъждения могат да отидат в кошчето. По простата причина, че не е достатъчно грамотна. Което вероятно се компенсира от силна любов към Партията и към водещата идеология, но то кога не е било така.

    Never Mind The Bollocks
  15. 15 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#13] от "irobot":

    Чак пък да ни е калпава националната литература ... Калпаво се изучава. Вече се убедих, че и най-интересното произведение за деца и юноши може да бъде окепазено безобразно в час по литература.
    Помните ли периода в който всички деца бяха луднали по "Хари Потър"? Е със сигурност познавам едно дете, които мрази Хари Потър, както се казва "в червата". Учило го в училище :)

  16. 16 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Всеки, прочел по-малко от 30 книги до 4-ти клас и по-малко от 100 до 12-ти, е пролетарий, шкарто, аутсайдер. Такива са около 95%. Начело с кирЕ от Харвард. Останалите 5% горе-долу се оправят - мрънкачите са почти изцяло сред останалите. Левичарите, търсещи кой им е виновен, са почти винаги прости хора, а и нежелаещи да са други. А и неможещи - много ги мързи. ДБ, днешните комунисти, са примерът пред очите ни. Те са и пример как простият човек по правило е арогантен и се смята за образован просто защото не е способен да се види отстрани къв цървул е.

    Never Mind The Bollocks
  17. 17 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 868 Неутрално

    "Речта на човек е част от това, което слуша, чете и мисли."

    Така е, но ако прегледаме тези три основни елемента, какво да кажем:
    Какво слуша средно статистическото дете от своите средно статистически родители - ако въобще се стига до "слушане", то детето чува обогатяващите духовно въпроси, от типа как вървят доматите на пазара и кои са последните за деня жълтевини от нашето еждневие, при това на език, който е много далеч от нормалния, та камо ли от литературния български.
    "Чете" - без коментар. Мнозинството от децата, извън "постовете" в т.н. социални
    мрежи и изобилието от реклами, я прочели някой урок, я не.
    "Мисли" - е, как и какво да "мисли" човек, с горния "багаж". Това си личи и по резултатите от изборите:).
    В материала става дума за учебната програма, която според мен не може да бъде панацея, първо защото никоя програма няма подобна силя и второ, дори да е идеална, имаме представа, какво е средното ниво на десетките хиляди учители, не че няма изключения, които само потвърждават правилото.
    Семейството е било, е и ще бъде определящо за езиковото, културното и образователно ниво на младите хора. Училището и въобще образователното дело, доизграждат децата и дават възможност за избор на сфера за реализация в живота, но да очакваме ТО ( училището), т.е. някой друг да свърши нашата работа, означава да се самозалъгваме.

  18. 18 Профил на JESUS SAVES
    JESUS SAVES
    Рейтинг: 100 Неутрално

    Простотията, чалгализирането и неграмотността на поколенията вървят с пълна сила и никой няма интерес това да се промени!
    – Учителите са една от най-закостенелите прослойки в обществото, бетонни глави, които още са комунизма, мързеливи са и не биха се подместили за нищо освен да им вдигнат заплатите! Вдигнахте ли нивото на преподаване, та искате вдигане на заплати?
    – Учениците са безмозъчна сган, които се обръщат помежду си с "бате", мучат вместо да говорят и изричат 95 % пълни глупости! Самочувствието на всички е, че могат да управляват совалките и бизнесите на И. Мъск!
    – Родителите са забравили, че в образованието тяхната част е 90 % и се започва с възпитанието, но те очакват, докато тъпеят и си правят селфи от балкона на панелката някой друг да се погрижи за децата им!

    Моля се само за едно, последните поколения (от 15 години насам) да бъдат обявени са поколенията на метачите, продавачите, портиерите и сервитьорите и тези да бъдат приземени и да си знаят мястото в обществото, А УТРЕ НАРОДА ДА СЕ СЪБУДИ И ДА КАЖЕ СТИГА СМЕ ЗАТЪПЯВАЛИ, а децата; "Стига простотии бе, тате*"!


    ––––––
    *цитат от филма "Опасен чар" (бих предпочел да не го обяснявам под линия, но тези, които ще се сетят са под 5 %.)

    АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! ! CAPS LOCK – error
  19. 19 Профил на JESUS SAVES
    JESUS SAVES
    Рейтинг: 100 Неутрално

    До коментар [#1] от "qqv391093118":

    Добро утро. Добре ли спахте през последните 30 години?
    —цитат от коментар 1 на qqv391093118


    ПОЗДРАВЯВАМ ВИ ЗА КОМЕНТАРА!

    АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! ! CAPS LOCK – error
  20. 20 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#1] от "qqv391093118":

    По-добре не можеше да бъде казано!

    “When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin Yutang
  21. 21 Профил на anonymous
    anonymous
    Рейтинг: 423 Неутрално

    В държава, в която се подиграват на премиера си, че има западно образование и с презрение е наричан "Харварда", не може да се очаква децата да бъдат вундеркини.

  22. 22 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2949 Неутрално

    Родена в гр. Добрич.
    ======
    Землячката да си види първо родния град....и после да дава примери от Румъния и Кърджали.

    Bukalemun
  23. 23 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2949 Весело

    До коментар [#21] от " ":

    Така е ...
    И най лошия оригинал е по ....от най доброто менте.

    Bukalemun
  24. 24 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    Първата и най-важна причина за тези печални резултати е политическо и обществено табу, но е крайно време да бъде назована. След като демографската криза бе допълнена от системата на делегираните бюджети, у учениците се появи неразрушимото убеждение, че системата е създадена, за да ги пренесе без сътресения, макар и без знания, до 12 клас и да им даде дипломи. Не е необходимо да са с високи оценки. От основното образование идват полуграмотни ученици, които не искат да се променят. Системата на висшето образование също е готова да поеме всички, отново по финансови причини. Родителите, или поне голяма част от тях, приеха със задоволство този система, а учениците изпаднаха в апатия. Изглеждаше, сякаш всички са доволни. Освен това обществото и държавната политика вадеха на показ преуспели хора, на които образованието не бе сред видимите страни. Поради тези причини PISA установяваше дълго време, че в България и Южна Корея образователните системи уж са сходни, но в Азия отчитат почти два пъти по-добри резултати. И това само заради обществените нагласи.
    Втората причина е свързана с реформите. Отново експертите на PISA отчитат, че след всяка реформа, дори и да не за постоянно, резултатите падат. А у нас се правят реформи заради реформите, дори преди да се отчете защо предната не е сработила. Отделен въпрос е колко са смислени. Тези зрелостници бяха първите от поредна реформа.
    Лесно е да се каже, че спадът на успеха се дължи на увеличението на необходимите точки за Среден /3/ от 23 на 30. Не е без значение, но в други системи на тестване положителната оценка идва след покриване на 50% от точките.
    Колкото и да е неприятно да се говори за етнически състав на учениците, той не може да бъде пренебрегнат. За голяма част от нашите ученици българският език не е майчин, те не го приемат за свой, а в същото време не владеят и литературен турски. Така всъщност те не са двуезични, а лишени от истинско познание за езика. В резултат на това от повечето носители на слаби оценки са с небългарски произход.

    Не може да бъде пренебрегнат и резултатът от пандемията. Две години дистанционно обучение разбиха остатъците от дисциплината, влошиха обучението и контрола, а отпадането на „матурите“ за 10 клас за този випуск внушиха усещането, че всичко им се разминава.

    Логично е да се пита и как тези ученици са стигнали до ДЗИ.
    Те винаги са били с ниски оценки, част от тях завършиха първия срок с изпит поради натрупани отсъствия, а други бяха „приобщавани“. Оформянето на срочен и годишен успех винаги включва спасителни домашни, а при дистанционното обучение директно се копират текстове. Когато задачата е есе, се вземат есета от турски сайтове, превеждат се машинно и после се доизглажда езикът. Така произходът на част от текстовете става непроследим.

    Еретик
  25. 25 Профил на Незнайко
    Незнайко
    Рейтинг: 3085 Весело

    Родна реч! О, майна сладка!!!
    Що звучиш навред край мен?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  26. 26 Профил на hifi hifi
    hifi hifi
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Тази година матурите бяха абсолютен фарс, особено специализираните по профил.
    При тях дадоха по-сложни неща отколкото на кандидат-студентски изпит.
    За пореден път експеримент с децата (откакто се помня, все експриментират на 2-3 години и някой набор "изгаря".
    След 2 години онлайн обучение въведоха профилирани матури на изсмукан от пръстите материал за който нямаше учебници и конспектите излязоха 10 дни преди матурите..
    Не знам защо никой не говори за това, децата нямаха учебници по биология и химия през по-голямата част от срока.
    Децата не са глупави и не са виновни...виновни сме всички, че не реагираме и оставяме образователната система да работи сам за себе си

  27. 27 Профил на Gai Jin
    Gai Jin
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Статията е пълна с безсмислени изрази и заключения (като "човека ученик"), дори и с езикови грешки.

    Тази женица учи децата на български език и литература, пише и книги. Никак обещаващо не е това.

  28. 28 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 180 Неутрално

    Още преди 10тина години една позната преподавател ми обясняваше как имала някои деца от малцинствата. Да, на някои трябвало да обяснява повече, но напредък имало там където родителите били заинтересовани какво се случва с децата им докато някои дори горели учебниците в печката. Образователната ни система определено има нужда от реформи и финансиране, но ако не си отделяме време за децата няма как да се случат нещата.

  29. 29 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Там където аз съм учил, 52 от 100 си е чиста двойка, но щом за БГ зрелостниците е четворка, халал да им е на децата.

  30. 30 Профил на iv iv
    iv iv
    Рейтинг: 8 Неутрално

    нов Закон за образованието и почти 2 години дистанционно обучение, какво да очакваме , изобщо не беше сега момента от МОН да променят правилата и оценяването, но Денков и денковци, кастреви и подобни не помислиха за това...

  31. 31 Профил на velvoofell СУПЕР
    velvoofell
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Благодаря за поредния стойностен анализ!

    Според мен не само чалгата води до обедняване на езика. Това е нормален процес във всички технократски общества, каквото е и нашето.
    Есетата на моя десетокласник звучат като сухи публицистични текстове, пълни с чуждици. Чалга не слуша, но чете само на английски, предимно статии в интернет. Има доста добра обща култура, но художествената лексика му се губи.

  32. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2949 Весело

    До коментар [#31] от "velvoofell":

    Чалга не слуша, но чете само на английски, предимно статии в интернет.
    ======
    Хо хо....
    Значи чалгата е лоша ,ма английския бил добър.....!
    Продължавайте в същия дух....и ще мечтаете за тройки....

    Bukalemun
  33. 33 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 784 Любопитно

    "Децата ни боравят с малко думи, които не оформят техния сленг..."

    :-)
    От сленга до шльокавицата - какво е разстоянието?

    I Want To Believe
  34. 34 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Основен проблем е липсата на дисциплина. Пълна слободия в учебните заведения. Педагозите не смеят да гъкнат. МОЛовете - обучителни центрове.

  35. 35 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 122 Неутрално

    ".....виждам основен проблем: тотална липса на реч, благозвучна и благовъзпитана. Защо не и по вазовски красива......"
    .............
    Стига с тоя максимализъм!
    Сякаш във Франция всички деца се се изразяват, като Прюдом или Волтер.
    В Англия, като Шекспир, а в Германия, като Шилер.

    Имам време да питам всеки идиот.
  36. 36 Профил на Civis Brusellensis
    Civis Brusellensis
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ".....виждам основен проблем: тотална липса на реч, благозвучна и благовъзпитана. Защо не и по вазовски красива......".............Стига с тоя максимализъм!Сякаш във Франция всички деца се се изразяват, като Прюдом или Волтер.В Англия, като Шекспир, а в Германия, като Шилер.
    —цитат от коментар 35 на 4ort

    Да, в Западна Европа не всички се изразяват литературно, но има едно базисно коректно ниво на съответния език и ниво на учтивост при общуване, под което не е прието да се пада. Поне в Белгия съм видял това.

  37. 37 Профил на Модерацията на Дневник е ПОЗОР
    Модерацията на Дневник е ПОЗОР
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Простотията и чалгизацията на децата и образованието следват това на обществото и примера на емблематичните фигури в него.

    България никога не е имала по-примитивна и просташка политическа класа в управлението като през последните 12 години при гербиджа.

    Простотията и чалгата станаха емблема не само на селската мутра, както беше до тогава, но и на държавната власт в лицето на Главната Мутра с джипката.

    Моделът на поведение, който медийно-културната среда налага сред учениците е не е да се образоват, да знаят повече за света и да са любопитни. Моделът за успех сред тинейджърите днес е да си нагъл простак, да слушаш чалга и да караш на джип, и да си в някоя "схема" с връзки.

  38. 38 Профил на Модерацията на Дневник е ПОЗОР
    Модерацията на Дневник е ПОЗОР
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#36] от "Civis Brusellensis":

    Навсякъде в развитите общества е така.

    Ако подрастващите не развият способността да изразяват себе си, като минимум чрез родния си език (не е нужно всички да стават поети, певци, музиканти, актьори), тзи възможност е загубена завинаги.

    Резултатът е непълноценни социално индивиди, които имат най-различни дефицити и не могат да дадат голям принос за развитието на обществото.

    "Да си прост е лесно" е казал Банкянския поет-еднокнижник, обаче до един момент.

    Когато едно общество, една нация възпроизвежда константно маса непълноценни индивиди, бъдещето й не е много светло.

  39. 39 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    Боя се, че с природоматематическите науки положението е още по-зле.
    Матурата по български език и литература е задължителна и се предполага, че малко или много учениците са положили повече усилия да учат.
    В западните държави се държи задължителна матура освен по роден език и по математика и матурите са по няколко предмета. Така завършилите гимназия се оценяват комплексно, а не само въз основа на грамотността им.

  40. 40 Профил на George Pantev
    George Pantev
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#8] от "DDR":

    за мен въпросът е как Расо реши,че той самия не е зомбиран конспиратор :)

  41. 41 Профил на George Pantev
    George Pantev
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#38] от "Модерацията на Дневник е ПОЗОР":

    тъкмо помислих че имате добро мислене и с изречението за "банкянския поет-еднокнижник" схванах,че сте същич боклук като ристьо и танас...на вид интелигентни хора , но пропити с някаква първична омраза, което като цяло е доста вредителско за едно общество... Древните още са го казали - morosophi moriones pessimi

  42. 42 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 696 Любопитно

    Значи трябва да се гордея с моето гардже с 5.50 по БЕЛ....

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  43. 43 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1298 Весело

    ......България никога не е имала по-примитивна и просташка политическа класа в управлението като през последните 12 години при гербиджа......
    —цитат от коментар 37 на Модерацията на Дневник е ПОЗОР


    Така е!

    А пък Ицето хазарта е върха на съвършенство и изисканост!

    : ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  44. 44 Профил на lemonadejoe
    lemonadejoe
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Трябва да се напомня за проблеми, които знаещите знаят, а на другите не им пука.
    Но особено в тези текстове редакторите (сигурно са знаещи) трябва да внимават.
    "какво ще уча, какво ще работа"
    "(вероятно и трудно) устоява съвременността"
    Сигурно не "ще работа", а "ще работя" и
    не "устоява съвременността", а "отстоява съвременността"
    . . .
    40 вече коментара не са го отбелязали. Може би е дребнаво. Но не е заяждане. С добро чуство е :)

  45. 45 Профил на mariapipeva
    mariapipeva
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#14] от "Anton Andonov":

    Мдаа... Определено се усеща дефицит на грамотност и умение за себеизразяване и при авторката на този текст: "... кротко... устоява съвременността"
    И други чепати и неясни изрази има. Стряскащо е за учител по литература, че и писател се води.

  46. 46 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5927 Неутрално

    Родителите са от поколението, което превъзнасяше чалгаря по стадионите.

  47. 47 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#13] от "irobot":

    Глупак.
    Какво ли да кажат французите с тяхната литература, че и латински...Но тях ги унищожава африкано-магребската инвазия, а нас - такива като тебе.

  48. 48 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#37] от "Модерацията на Дневник е ПОЗОР":

    .... в благородното възмущение да не забравим и светлия пример да мамиш държавната система и жена си, да не можеш да се изразяваш читаво на нито един език, да викаш баща си за неща, касаещи цялата държава, да си пазаруваш деПУТАти и да го заявяваш публично...учете се, младежи, бъде щето е ваше....
    Нещастник.

  49. 49 Профил на qqv391093118 СУПЕР
    qqv391093118
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Добро утро. Добре ли спахте през последните 30 години?
    —цитат от коментар 1 на qqv391093118


    Не ми липсва Пантелей Зарев.
    Той е един от най-плодовитите литературни критици, автор на цяла една панорама на българската литература и литературна критика. Неговото име стои на челно място в списъка на онези творци, които прекроиха българското литературознание в задължителните класово-партийни одежди.
    —цитат от коментар 5 на 4ort


    Това, което казвам е, че последните 30 години бяха пропиляни. През това време нещата се носеха по течението, така както бяха нагласени от комунистическата пропаганда с дребни вълнения, които дори не забавиха свободното падане. Но можеше и по-зле. Погледнете Сърбия и Македония. Техните деца са с по-празни и промити мозъци.

  50. 50 Профил на JESUS SAVES
    JESUS SAVES
    Рейтинг: 100 Неутрално

    До коментар [#42] от "dohco":

    Значи трябва да се гордея с моето гардже с 5.50 по БЕЛ....
    —цитат от коментар 42 на dohco



    Недей. Голяма грешка!

    АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! ! CAPS LOCK – error
  51. 51 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Малко се злоупотребява с анатемосването на чалгата. Самата чалга е по малко причина, отколкото следствие.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #