За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
karatista
Рейтинг: 239 Неутралномного свежа статия и интересни резултати за дойчовците.
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!MEMO
Рейтинг: 217 НеутралноТакива практики все повече ще набират скорост и според мен имат голям смисъл. В Австрия вече от 10 месеца ползвам “клима билет” и на цената от €80 на месец ползвам цялата транспортна мрежа в страната. Много хора просто слязоха от автомобилите…
eti mehter
Рейтинг: 2659 ВеселоА според новия германски закон....газ за запалките ще има само за по веднъж...
BukalemunПутин е магьосник...!!!
penetrating
Рейтинг: 5512 НеутралноДо коментар [#1] от "karatista":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСъгласен напълно. Преди 9.90 евро беше дневния билет в Хесен :)
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#4] от "penetrating":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!то интересното е че на нашите им трябва лек напън и постоянство след това и може да има забележим напредък, ма сме големи мърлячи.
penetrating
Рейтинг: 5512 НеутралноДо коментар [#5] от "karatista":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСъгласен…и контрол.
sin mi
Рейтинг: 751 ВеселоЗа ужас на местните, които непрекъснато подават оплаквания и дори издигат барикада от бетонни блокове, за да ограничат достъпа на "натрапниците" до определени места.
::::::::::::::::::::::::::::
Как точно тези бетонни блокове ще ограничат достъпа до тези места и на кого ???
stuzia
Рейтинг: 8 НеутралноБилет от 9 евро ще има със сигурност и през септември. Властите обмислят да удължат и през октомври мярката.
DDR
Рейтинг: 607 НеутралноОтдавна не съм чел толкова приятна, лека за четене и информативна дописка. Благодаря на авторката!
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Петър Георгиев
Рейтинг: 11 НеутралноИ написаното касае ли българите в България ? На колко от тях им пука за превоза в Германия ?
fpyyh
Рейтинг: 112 НеутралноНай-накрая ще се сетят, че от евтиния (и редовен) градски транспорт печелят всички, директно и индиректно, от самите пътуващи до по-чистия въздух и облекчената поддръжка на пътищата, транспорт на стоки и т.н. Но за съжаление шансът това прозрение да стигне до България е минимален.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеСахаров
Рейтинг: 471 НеутралноМного е точна статията, припокрива напълно и моите наблюдения. При последното ми пътуване бях навикан от кондуктора, който точно беше приключил друга кавга, дали колелетата са вкл в 9 евровия.. Всички влакове са пълни, включае и в неделя, има много ремонти, има и закъснения... Вътрешния туризъм и без друго е много силен в Германия, мисля че беше над 50% от общия брой пътувания, но сега не се спират... Супер решение беше това, събитие за страната определено. Дойче бана е институция
I shave with Occam's razorКостадин Иванов
Рейтинг: 3427 Неутрално"С по една раница на гърба и тонколона под мишница те се настаняват директно на плажовете. Там слушат музика, пеят, пушат, пият значителни количества алкохол, ядат, спят и облекчават естествените си нужди. "
Еретик==========
Това звучи много познато, но тук се естетизира.
iazdakaja
Рейтинг: 964 НеутралноДо коментар [#13] от "Костадин Иванов":
Важен момент е нивото на организираност - по социалните мрежи под надслов "Да разпорим по шевовете буржоазната идилия" и т.н. хаха.
joro4900
Рейтинг: 740 ВеселоДо коментар [#8] от "stuzia":
„Билет от 9 евро ще има със сигурност и през септември. Властите обмислят да удължат и през октомври мярката.“
Да, сигурно ще има, но не със сигурност. Като продължение властите обмислят годишна карта от 365 Евро за всички видове транспорт...
pag
Рейтинг: 269 Неутрално"Влакове, които закъсняват с половин-един час, а нерядко дори отпадат, не е нещо, с което хората в Германия са свикнали."
Culus capitem delitА, ще свикнат, ще свикнат - с (почти) безплатните неща винаги е така.
Оф, тия накъдето са тръгнали, ние (бившият Съветски блок) оттам се връщаме...
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноВъв времена на пандемия трябва да се търси точно обратното-за се ограничава пътуването с обществен транспорт. Но тъй като това е част от либерастката стратегия за ограничаване на личните автомобили и свободата на придвижване, пътуването с обществен транспорт се насърчава, а там е най-голяма вероятността да се хване заразата.
grem
Рейтинг: 96 НеутралноЕвтина масовка без алтернатива.
За момента е забавно, но когато това стане единственият начин за придвижване - ще бъдат още по-нередовни, още по-препълнени, няма да има и места често. Ще бъде осрано, опикано, но така е и в Индия, Пакистан, Бангладеш, какво толкова.
Следва Безусловен Базов Доход и светлото бъдеще където не притежаваме нищо, но сме щастливи - че има евтин влак, на който не можеш да се качиш, но за сметка на това няма никакъв вид друг транспорт.
mitko11
Рейтинг: 2073 ВеселоДо коментар [#3] от "eti mehter":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовГоркото руско тролче...
Пак трябва да хвали североизточното джудже....
Infinitum
Рейтинг: 17 ЛюбопитноМоже би защото авторката не е от "редовите" писачи които в Дневник са няколко десетки. Свежата кръв се чувства веднага.
Midas
Рейтинг: 10 НеутралноАвторката не е била в Германия да пътува с влак. Това е много смешно, има толкова мнго статии за това колко е неадекватен железопътният транспорт в Германия.
Влаковете от край време закъсняват с часове, а понякога се отменят за следващият ден.
Така веднъж останах 5 часа в Кьолн на път за Амстердам.
С жена ми и детето закъсняхме 6 часа от Бавария за Брюксел.
5 часа от Берлин за Брюксел.
Всички проблеми бяха в Германия.
Преди ковид са ми 1-те 2 случая.
Но това не е най-лошото. Хората които работят там са некомпетентни и нямат комерсиален усет. Дойче бан се притежава от държавата - като администрация са.
Не знаеха на кой влак да ни прикачат когато единият беше отменен.
Не знаеха над 5-ти пъти (!!!) дали влакът ще тръгне изобщо. В Германия има практика влакът да не тръгва ако има твърде много пътници и просто се чака "достатъчно хора да се откажат и да слязат"!
Подаваха ни грешна (!) информация за това на кой влак да се прикачим и къде. Ние се ориентирахме по-добре по апа.
Когато пътувах сам веднъж, на коловоза пишеше "влакът тръгва след 45 минути", аз отивам за вода, връщам се навреме -той влака отдавна бил вечее потеглил.
Ние си бяхме резервирали места обаче като ти анулират влака, вече нямаш резервация за следващия. Платил си резервация ама вече няма значение - нов влак, нов късмет. Гледай как аз, жената и ревящо бебе сме седнали на пътеката и пътуваме 10 часа.
Н пътниците не им дреме - детето беше на 14 месеца и никой не стана за място. Трябваше пък да гоня млади хора от купето за семейства (когато най-накрая се освободиха от други семейств)- трябва само ако си с дете да си там.
Говори небивалици авторката - никога не си причинявайте това да пътувате в Германия с влак освен ако не е кратко дестинация (Франкфурт-Кюлн) или не сте сам човек който има да губи 5-10 часа от прогнозираният час за пристигане.
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноАвтомобилът дава свобода на придвижване каквато никога не може да се постигне с обществен транспорт. Давам пример-моето семейство е петчленно и ако искаме да отидем на екскурзия в някой друг град на 100 км например се качваме на автомобила и за час,час и половина сме там.Като сме с автомобил може да разгледаме и забележителности в близките села и околностите.Какво се случва с обществен транспорт-хващаме автобус,за да отидем до ж.п гарата или автогарата. Оттам трябва да чакаме автобус или влак до съответния град,а в някой случай няма и директни автобуси или влакове, та ще трябва да сменим няколко. Това отнема поне 3 часа. Като трябва да носим с нас и багаж,щото децата са малки и си имат нужди,като стигнем на място сме ограничени в малък периметър или пак трябва да хващаме градски транспорт. Няма как да отидем в околностите на града. Вероятността да се заразиш или да те оберат в общественият транспорт и по гари и автогари също съществува. Освен това може да се наложи да се чака в жега ,студ, дъжд, сняг по спирки. На връщане същата процедура като ще отнеме поне 5 часа в повече за придвижване до града и обратно, отколкото с автомобил.
И защо да си го причинявам това?
*****
НеутралноИнтер-Сити експрес вземай !
telqk
Рейтинг: 165 НеутралноПоследни издихания на меркелтистите - следващата стъпка е въвеждане на всеобщ данък транспорт плащан от всички. Така ще наказват тия които не искат да са със стадото.
pamela
Рейтинг: 1532 Неутрално"Това се променя в началото на юни, когато групи пънкари, "въоръжени" с евтиния билет, започват да прииждат на остров Зюлт. С по една раница на гърба и тонколона под мишница те се настаняват директно на плажовете. Там слушат музика, пеят, пушат, пият значителни количества алкохол, ядат, спят и облекчават естествените си нужди. "
*
Е, точно това искат и нашите пънкари: да си опъват палатките и да си паркират направо върху плажа, като това наричат "свободно къмпингуване". А после да покажат среден пръст на местните и да оставят общините да плащат за събирането на целия този боклук.
За мене идеята за почти безплатен транспорт е глупава. Железопътният транспорт е скъп и изисква редовна поддръжка, което все някой трябва да заплати за да излязат сметките. Системата на абонамент на редовните пътници и карти със значителни намаления е далеч по-добра. Също и другите намаления, валидни за деца, учащи се, пенсионери и семейства.
Това пък междуградските билети да са за 9 евро само увеличава неимоверно пътникопотока. Разни безделници се разхождат нагоре-надолу, а тези, на които им се налага се тъпчат заедно с тях в препълнените влакове.
Имах много добри впечатления от германските железници: точни, чисти влакове, гъста жп мрежа. Е, междуградските превози са доста скъпички, но човек не ги ползва всеки ден.
georgievb
Рейтинг: 644 НеутралноКолко е хубаво в Германия, скоро като дойде зимата, ще стане още по-хубаво.
Вие нищо не наете за справедливостта. За някои може, за други не ... всичко зависи от големината на зъбите...Петър Петров
Рейтинг: 681 НеутралноА кой плаща ??? 9 евро на месец .
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .klecho
Рейтинг: 659 Неутрално1. Влаковете са препълнени, вони на пот екскременти и каквото се сетиш.
2..Билетите ги плаща данъкоплатецът, най-вече онази част, която от изнурителни смени и допълнителни часове, няма време за не убни пътувания.
3. Поощрява се андрешковщината (все някой ме разбрал за бързия влак), която веднъж утвърдена в обществото няма как да бъде изкоренена
4..Пътува се основно до туристически дестинации, с цел "гз път да види". Най-вероятно, с връщане същия ден. Така е, като всичкото електричество е от възобновяеми източници. Чакай...
5. Поощряват се вредни тенденции, като засирането на емблематични места, защото "немците много мразели излишното демонстриране на богатство". Ама то било на отдалечен остров, дето типичните представители на мразещите до днес не били стъпвали...кво толкова.
6. Веднъж свикнали на 9 евро, после ще трябва някак си и да ги отвикват, с произтичащото от това социално напрежение.
7. Закъсненията са по час, час и половина...кво толкова. Ура за БДЖ, удари немците в земята!
8. Ако експериментът продължи, много скоро може да се очакват сериозни сътресения в жп сектора- нужда от ремонт, закупуване на влакове, освобождаване на кондуктори, преквалификация.
iazdakaja
Рейтинг: 964 НеутралноДо коментар [#28] от "klecho":
Щяло да е 69. Пробват флатрейт като телекомите, какво толкоз?
pamela
Рейтинг: 1532 НеутралноДо коментар [#28] от "klecho":
Прав си за всичко написано.
Билетите си имат цена и ако пътуващите не я плащат в пълен размер, то тя се удържа от данъците.
jmf29537805
Рейтинг: 8 НеутралноГерманците да се оправят.
За нашто БДЖ какви идеи има?
Сега в пътническите влакове е доста гадно.
Циганите са неуправляеми.
rokito
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#31] от "jmf29537805":
И майка ти беше на млади години
rokito
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#29] от "iazdakaja":
Компромисът ще е 29 € на месец, евро на ден.
rokito
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#26] от "georgievb":
света омира, кочената са вазражда. гражданска война.., че и зимата. нет хорошо. и ти безработен скоро.
Роси
Рейтинг: 5502 Неутрално"Общественият транспорт в Германия е станал нетипично неточен"
Мислехме, че ние ще станем, като тях, но май те се приближават до нас.
Ivan Peev
Рейтинг: 330 НеутралноНа кой му пука за немските глупости?
Два дебила это сила!Има една АКСИОМА, общественият транпорт е дотиран и ще си остане дотиран, навсакъде по света, поради своята социална функция!
Какво може и каво не може да си позмоли една държава зависи от две неща:
1. Брой и размер на вноските в държавният бюджет;
2. Нивото на отговорност на управляващите политици към населението.
Извод: по-малко население, съотвено по-малко вноски в бюджета - скъпи билети; либерастия и пазарност - конец на обществен транспорт.
Да си кажем истината, де...
kilgore
Рейтинг: 206 НеутралноДо коментар [#10] от "fcv251055839":
'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)Има хора, които се интересуват какво става по света.
Аз съм от тях.