За 9 евро из Германия – впечатления и перспективи

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    много свежа статия и интересни резултати за дойчовците.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  2. 2 Профил на MEMO
    MEMO
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Такива практики все повече ще набират скорост и според мен имат голям смисъл. В Австрия вече от 10 месеца ползвам “клима билет” и на цената от €80 на месец ползвам цялата транспортна мрежа в страната. Много хора просто слязоха от автомобилите…

  3. 3 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2659 Весело

    А според новия германски закон....газ за запалките ще има само за по веднъж...

    Путин е магьосник...!!!

    Bukalemun
  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5512 Неутрално

    До коментар [#1] от "karatista":

    Съгласен напълно. Преди 9.90 евро беше дневния билет в Хесен :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#4] от "penetrating":

    то интересното е че на нашите им трябва лек напън и постоянство след това и може да има забележим напредък, ма сме големи мърлячи.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5512 Неутрално

    До коментар [#5] от "karatista":

    Съгласен…и контрол.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на sin mi
    sin mi
    Рейтинг: 751 Весело

    За ужас на местните, които непрекъснато подават оплаквания и дори издигат барикада от бетонни блокове, за да ограничат достъпа на "натрапниците" до определени места.

    ::::::::::::::::::::::::::::
    Как точно тези бетонни блокове ще ограничат достъпа до тези места и на кого ???

  8. 8 Профил на stuzia
    stuzia
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Билет от 9 евро ще има със сигурност и през септември. Властите обмислят да удължат и през октомври мярката.

  9. 9 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Отдавна не съм чел толкова приятна, лека за четене и информативна дописка. Благодаря на авторката!

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  10. 10 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 11 Неутрално

    И написаното касае ли българите в България ? На колко от тях им пука за превоза в Германия ?

  11. 11 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 112 Неутрално

    Най-накрая ще се сетят, че от евтиния (и редовен) градски транспорт печелят всички, директно и индиректно, от самите пътуващи до по-чистия въздух и облекчената поддръжка на пътищата, транспорт на стоки и т.н. Но за съжаление шансът това прозрение да стигне до България е минимален.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  12. 12 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Много е точна статията, припокрива напълно и моите наблюдения. При последното ми пътуване бях навикан от кондуктора, който точно беше приключил друга кавга, дали колелетата са вкл в 9 евровия.. Всички влакове са пълни, включае и в неделя, има много ремонти, има и закъснения... Вътрешния туризъм и без друго е много силен в Германия, мисля че беше над 50% от общия брой пътувания, но сега не се спират... Супер решение беше това, събитие за страната определено. Дойче бана е институция

    I shave with Occam's razor
  13. 13 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    "С по една раница на гърба и тонколона под мишница те се настаняват директно на плажовете. Там слушат музика, пеят, пушат, пият значителни количества алкохол, ядат, спят и облекчават естествените си нужди. "
    ==========
    Това звучи много познато, но тук се естетизира.

    Еретик
  14. 14 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#13] от "Костадин Иванов":

    Важен момент е нивото на организираност - по социалните мрежи под надслов "Да разпорим по шевовете буржоазната идилия" и т.н. хаха.

  15. 15 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 740 Весело

    До коментар [#8] от "stuzia":

    „Билет от 9 евро ще има със сигурност и през септември. Властите обмислят да удължат и през октомври мярката.“

    Да, сигурно ще има, но не със сигурност. Като продължение властите обмислят годишна карта от 365 Евро за всички видове транспорт...

  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 269 Неутрално

    "Влакове, които закъсняват с половин-един час, а нерядко дори отпадат, не е нещо, с което хората в Германия са свикнали."

    А, ще свикнат, ще свикнат - с (почти) безплатните неща винаги е така.

    Оф, тия накъдето са тръгнали, ние (бившият Съветски блок) оттам се връщаме...

    Culus capitem delit
  17. 17 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Такива практики все повече ще набират скорост и според мен имат голям смисъл. В Австрия вече от 10 месеца ползвам “клима билет” и на цената от €80 на месец ползвам цялата транспортна мрежа в страната. Много хора просто слязоха от автомобилите…
    —цитат от коментар 2 на MEMO


    Във времена на пандемия трябва да се търси точно обратното-за се ограничава пътуването с обществен транспорт. Но тъй като това е част от либерастката стратегия за ограничаване на личните автомобили и свободата на придвижване, пътуването с обществен транспорт се насърчава, а там е най-голяма вероятността да се хване заразата.

  18. 18 Профил на grem СУПЕР
    grem
    Рейтинг: 96 Неутрално

    Евтина масовка без алтернатива.
    За момента е забавно, но когато това стане единственият начин за придвижване - ще бъдат още по-нередовни, още по-препълнени, няма да има и места често. Ще бъде осрано, опикано, но така е и в Индия, Пакистан, Бангладеш, какво толкова.
    Следва Безусловен Базов Доход и светлото бъдеще където не притежаваме нищо, но сме щастливи - че има евтин влак, на който не можеш да се качиш, но за сметка на това няма никакъв вид друг транспорт.

  19. 19 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2073 Весело

    До коментар [#3] от "eti mehter":

    Горкото руско тролче...
    Пак трябва да хвали североизточното джудже....

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  20. 20 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 17 Любопитно

    Отдавна не съм чел толкова приятна, лека за четене и информативна дописка. Благодаря на авторката!
    —цитат от коментар 9 на DDR


    Може би защото авторката не е от "редовите" писачи които в Дневник са няколко десетки. Свежата кръв се чувства веднага.

  21. 21 Профил на Midas
    Midas
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Авторката не е била в Германия да пътува с влак. Това е много смешно, има толкова мнго статии за това колко е неадекватен железопътният транспорт в Германия.

    Влаковете от край време закъсняват с часове, а понякога се отменят за следващият ден.
    Така веднъж останах 5 часа в Кьолн на път за Амстердам.
    С жена ми и детето закъсняхме 6 часа от Бавария за Брюксел.
    5 часа от Берлин за Брюксел.
    Всички проблеми бяха в Германия.

    Преди ковид са ми 1-те 2 случая.

    Но това не е най-лошото. Хората които работят там са некомпетентни и нямат комерсиален усет. Дойче бан се притежава от държавата - като администрация са.
    Не знаеха на кой влак да ни прикачат когато единият беше отменен.
    Не знаеха над 5-ти пъти (!!!) дали влакът ще тръгне изобщо. В Германия има практика влакът да не тръгва ако има твърде много пътници и просто се чака "достатъчно хора да се откажат и да слязат"!
    Подаваха ни грешна (!) информация за това на кой влак да се прикачим и къде. Ние се ориентирахме по-добре по апа.

    Когато пътувах сам веднъж, на коловоза пишеше "влакът тръгва след 45 минути", аз отивам за вода, връщам се навреме -той влака отдавна бил вечее потеглил.

    Ние си бяхме резервирали места обаче като ти анулират влака, вече нямаш резервация за следващия. Платил си резервация ама вече няма значение - нов влак, нов късмет. Гледай как аз, жената и ревящо бебе сме седнали на пътеката и пътуваме 10 часа.

    Н пътниците не им дреме - детето беше на 14 месеца и никой не стана за място. Трябваше пък да гоня млади хора от купето за семейства (когато най-накрая се освободиха от други семейств)- трябва само ако си с дете да си там.

    Говори небивалици авторката - никога не си причинявайте това да пътувате в Германия с влак освен ако не е кратко дестинация (Франкфурт-Кюлн) или не сте сам човек който има да губи 5-10 часа от прогнозираният час за пристигане.

  22. 22 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Автомобилът дава свобода на придвижване каквато никога не може да се постигне с обществен транспорт. Давам пример-моето семейство е петчленно и ако искаме да отидем на екскурзия в някой друг град на 100 км например се качваме на автомобила и за час,час и половина сме там.Като сме с автомобил може да разгледаме и забележителности в близките села и околностите.Какво се случва с обществен транспорт-хващаме автобус,за да отидем до ж.п гарата или автогарата. Оттам трябва да чакаме автобус или влак до съответния град,а в някой случай няма и директни автобуси или влакове, та ще трябва да сменим няколко. Това отнема поне 3 часа. Като трябва да носим с нас и багаж,щото децата са малки и си имат нужди,като стигнем на място сме ограничени в малък периметър или пак трябва да хващаме градски транспорт. Няма как да отидем в околностите на града. Вероятността да се заразиш или да те оберат в общественият транспорт и по гари и автогари също съществува. Освен това може да се наложи да се чака в жега ,студ, дъжд, сняг по спирки. На връщане същата процедура като ще отнеме поне 5 часа в повече за придвижване до града и обратно, отколкото с автомобил.
    И защо да си го причинявам това?

  23. 23 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Авторката не е била в Германия да пътува с влак. Това е много смешно, има толкова мнго статии за това колко е неадекватен железопътният транспорт в Германия.Влаковете от край време закъсняват с часове, а понякога се отменят за следващият ден.Така веднъж останах 5 часа в Кьолн на път за Амстердам.С жена ми и детето закъсняхме 6 часа от Бавария за Брюксел.5 часа от Берлин за Брюксел.Всички проблеми бяха в Германия.Преди ковид са ми 1-те 2 случая.Но това не е най-лошото. Хората които работят там са некомпетентни и нямат комерсиален усет. Дойче бан се притежава от държавата - като администрация са.Не знаеха на кой влак да ни прикачат когато единият беше отменен.Не знаеха над 5-ти пъти (!!!) дали влакът ще тръгне изобщо. В Германия има практика влакът да не тръгва ако има твърде много пътници и просто се чака "достатъчно хора да се откажат и да слязат"!Подаваха ни грешна (!) информация за това на кой влак да се прикачим и къде. Ние се ориентирахме по-добре по апа.Когато пътувах сам веднъж, на коловоза пишеше "влакът тръгва след 45 минути", аз отивам за вода, връщам се навреме -той влака отдавна бил вечее потеглил.Ние си бяхме резервирали места обаче като ти анулират влака, вече нямаш резервация за следващия. Платил си резервация ама вече няма значение - нов влак, нов късмет. Гледай как аз, жената и ревящо бебе сме седнали на пътеката и пътуваме 10 часа.Н пътниците не им дреме - детето беше на 14 месеца и никой не стана за място. Трябваше пък да гоня млади хора от купето за семейства (когато най-накрая се освободиха от други семейств)- трябва само ако си с дете да си там.Говори небивалици авторката - никога не си причинявайте това да пътувате в Германия с влак освен ако не е кратко дестинация (Франкфурт-Кюлн) или не сте сам човек който има да губи 5-10 часа от прогнозираният час за пристигане.
    —цитат от коментар 21 на Midas


    Интер-Сити експрес вземай !

  24. 24 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 165 Неутрално

    Последни издихания на меркелтистите - следващата стъпка е въвеждане на всеобщ данък транспорт плащан от всички. Така ще наказват тия които не искат да са със стадото.

  25. 25 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    "Това се променя в началото на юни, когато групи пънкари, "въоръжени" с евтиния билет, започват да прииждат на остров Зюлт. С по една раница на гърба и тонколона под мишница те се настаняват директно на плажовете. Там слушат музика, пеят, пушат, пият значителни количества алкохол, ядат, спят и облекчават естествените си нужди. "
    *
    Е, точно това искат и нашите пънкари: да си опъват палатките и да си паркират направо върху плажа, като това наричат "свободно къмпингуване". А после да покажат среден пръст на местните и да оставят общините да плащат за събирането на целия този боклук.
    За мене идеята за почти безплатен транспорт е глупава. Железопътният транспорт е скъп и изисква редовна поддръжка, което все някой трябва да заплати за да излязат сметките. Системата на абонамент на редовните пътници и карти със значителни намаления е далеч по-добра. Също и другите намаления, валидни за деца, учащи се, пенсионери и семейства.
    Това пък междуградските билети да са за 9 евро само увеличава неимоверно пътникопотока. Разни безделници се разхождат нагоре-надолу, а тези, на които им се налага се тъпчат заедно с тях в препълнените влакове.
    Имах много добри впечатления от германските железници: точни, чисти влакове, гъста жп мрежа. Е, междуградските превози са доста скъпички, но човек не ги ползва всеки ден.

  26. 26 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Колко е хубаво в Германия, скоро като дойде зимата, ще стане още по-хубаво.

    Вие нищо не наете за справедливостта. За някои може, за други не ... всичко зависи от големината на зъбите...
  27. 27 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 681 Неутрално

    А кой плаща ??? 9 евро на месец .

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  28. 28 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 659 Неутрално

    1. Влаковете са препълнени, вони на пот екскременти и каквото се сетиш.

    2..Билетите ги плаща данъкоплатецът, най-вече онази част, която от изнурителни смени и допълнителни часове, няма време за не убни пътувания.

    3. Поощрява се андрешковщината (все някой ме разбрал за бързия влак), която веднъж утвърдена в обществото няма как да бъде изкоренена

    4..Пътува се основно до туристически дестинации, с цел "гз път да види". Най-вероятно, с връщане същия ден. Така е, като всичкото електричество е от възобновяеми източници. Чакай...

    5. Поощряват се вредни тенденции, като засирането на емблематични места, защото "немците много мразели излишното демонстриране на богатство". Ама то било на отдалечен остров, дето типичните представители на мразещите до днес не били стъпвали...кво толкова.

    6. Веднъж свикнали на 9 евро, после ще трябва някак си и да ги отвикват, с произтичащото от това социално напрежение.

    7. Закъсненията са по час, час и половина...кво толкова. Ура за БДЖ, удари немците в земята!

    8. Ако експериментът продължи, много скоро може да се очакват сериозни сътресения в жп сектора- нужда от ремонт, закупуване на влакове, освобождаване на кондуктори, преквалификация.

  29. 29 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#28] от "klecho":


    Веднъж свикнали на 9 евро
    —цитат от коментар 28 на klecho


    Щяло да е 69. Пробват флатрейт като телекомите, какво толкоз?

  30. 30 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    До коментар [#28] от "klecho":

    Прав си за всичко написано.
    Билетите си имат цена и ако пътуващите не я плащат в пълен размер, то тя се удържа от данъците.

  31. 31 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Германците да се оправят.
    За нашто БДЖ какви идеи има?
    Сега в пътническите влакове е доста гадно.
    Циганите са неуправляеми.

  32. 32 Профил на rokito
    rokito
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#31] от "jmf29537805":

    И майка ти беше на млади години

  33. 33 Профил на rokito
    rokito
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#29] от "iazdakaja":

    Компромисът ще е 29 € на месец, евро на ден.

  34. 34 Профил на rokito
    rokito
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#26] от "georgievb":

    света омира, кочената са вазражда. гражданска война.., че и зимата. нет хорошо. и ти безработен скоро.

  35. 35 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5502 Неутрално

    "Общественият транспорт в Германия е станал нетипично неточен"
    Мислехме, че ние ще станем, като тях, но май те се приближават до нас.

  36. 36 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    На кой му пука за немските глупости?
    Има една АКСИОМА, общественият транпорт е дотиран и ще си остане дотиран, навсакъде по света, поради своята социална функция!
    Какво може и каво не може да си позмоли една държава зависи от две неща:
    1. Брой и размер на вноските в държавният бюджет;
    2. Нивото на отговорност на управляващите политици към населението.
    Извод: по-малко население, съотвено по-малко вноски в бюджета - скъпи билети; либерастия и пазарност - конец на обществен транспорт.
    Да си кажем истината, де...

    Два дебила это сила!
  37. 37 Профил на kilgore СУПЕР
    kilgore
    Рейтинг: 206 Неутрално

    До коментар [#10] от "fcv251055839":

    Има хора, които се интересуват какво става по света.
    Аз съм от тях.

    'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #