За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Batezuzi
Рейтинг: 177 НеутралноТо хубаво ограничения ама трябва да има и алтернативи. Кръстова Вада например градски транспорт няма. Минава нещо по Черни връх, но в самия квартал няма докато в младост 4 между блоковете въртят 3 автобуса. Това е така, защото издават разрешителни за строеж без да се мисли, че трябва да има достатъчно широки улици за автобусите. Същото е и с детските градини. Никой не мисли, че на 100 нови жилища е редно да има детска градина за поне 100 деца. Само че това за общината са разходи, докато нови апартаменти са първо данък сгради и такса смет, а другото е разход пък всеки обича да взима, но без да дава.
хм
Рейтинг: 1416 Неутралноне ми остана място на календара, за да впиша поредната няколкомесечна простотия.
трябва да им съберат служебните коли на корумпетата от СО и да ги пуснат пеша из София, за да видят каква кочина е целогодишно, а не само 3 мес през зимата.
паркове, велоалеи, почистване, безпрахови ремонти - нанайси.
зони за паркиране, ограничаване на придвижване и многогодишни ремонти - "нормален" режим
brazza
Рейтинг: 2357 ВеселоКакви ограничения? Идат избори, после пак.
В България се внасят трошки като в Черна Африка. Някой да предлага ограничаване ?
bigchicken
Рейтинг: 114 НеутралноПррдвид спецификите на Софийското по̀ле, цялата работа като да го прибереш без да го изтръскаш. И всеки удобно пропуска, при сравняването с европейски градове, че първо не са толкова много, второ, качеството на обществения транспорт в тях. В Прага например не знам дали има ограничения, но имтрафик няма, защото градския транспорт е така устроен, че трябва да симкретен, или наистина да трябва да излезеш с кола, за да го направиш. Тоест забрани не биха се чуватвали като ограничение и влошаване качеството на живот. Защото тук така ще се получи, а в края на краищата не е въпроса да подобряваме едно в живота си за сметка на друго. Само че забраните за БГ управниците са лесното нещо, а компенсирането им със заместващи благини не е в капацитета им. Но пък като го представиш по правилния начин еко настроение меринджей венага ще скочи в подкрепа, без да слиза от колата, защото, видите ли, неговата е последния сув КИА и не цапа! И ще нарича другитя Ганьовци, които не могат без колите си! Сочейки ги с пръст през предното стъкло на колата, от която не слиза…
Карам хибрид, карам и дизеляк с анулирани еко лайна, благодарение на което не пуска и грам сажда в каквито и да е режими, за ралика от повечето нови дизеляци и не смятам да спра да карам. Ито едното, нито другото никъде.
m17
Рейтинг: 798 НеутралноДо коментар [#1] от "Batezuzi":
Причината е много по-проста - повечето "нови" квартали нямат общ план, всичко е построно с частични ПУП'ве върху оригиналния план на вилна зона с ниско застрояване. Всичко това е ставало 90'те според тогавашните правила. Едиствения нов квартал с общ план е Хладилника (проектиран в последните 10 години) и точно затова в него има предвидено място за широки улици, за канализация и т.н. Като планирано не значи построено но поне има шанс да се направи. Докато за манастирските ливади и кръстова вада шансовете са много, много ниски.
dwr30648311
Рейтинг: 8 НеутралноДобре аргументирана статия.
Отново нищо не прочетох за 300 000 български брички, които са на газ. Продължаваме да се правим, че тия возила не съществуват, пък дори и според Гретето цапат по-малко от всеки един бензин или дизел.
Заради Путин не в нужно да демонизираме газа. Както видяхме газ има не само в Русия, ние не потреблявамв толкова така или иначе, пък газ и напъни за по чист въздух ще има и след Путин.
Другия фактор, който винаги удобно се пропуска като си говорим за ФПЧ в София е строителството:
“25% от замърсяването на въздуха в София с опасни фини прахови частици се дължи на непочистените улици, запрашаването при строителни дейности и паркирането в зелени площи”
https://boulevardbulgaria.bg/articles/nay-golemite-zamarsiteli-na-vazduha-v-sofiya
Ясно ми е че дрогарката Фандъкова и компания общинари няма сами да си посегнат на дойната крава (презастроената бетонно-перачница). Ама не разбирам защо и останалите “еколози” се правят, че тоя проблем не е най-основния за чистия въздух на милион столичани. Нещо повече - безразборното строителство даже не се споменава като фактор…
За финал и една радикална хрумка:
Колко инцидента предотвратиха задължителните светлини през деня? Не казвам да не ползваме фарове като има магли и дъжд, но има едни 320 дни с ясно време в годината, където всички сме набримчили фаровете. Дори и с една хилядна да намали консумацията на гориво на автомобила ви, отнесени на милион коли, спестява замърсяването на хиляда…
tsvetko_51
Рейтинг: 853 НеутралноПринципно погледнато, колкото по-чист въздух, толкова по-добре. Но основното замърсяване, по общите показатели, а не по всеки отделен елемент показва, че най-мръсен е въздуха ( при това говорим най-често за двукратно замърсяване спрямо двукратно намалените граници от преди няколко години???) там, където доминира отопление с твърди горива, включително в относително чисти и престижни квартали, като Драгалевци например.
Така че ако всеки от нас, ако хване да мери някакъв конкретен химически елемент или съединение, при това в някакво конкретно място, а не както е редно осреднено териториялно и във времето, най-добре да хващаме гората.
gmalinov
Рейтинг: 747 РазстроеноРаботя в Кръстова вада, офис баш на булеварда - ми то си е мъка отвсякъде. Мръсно, шумно, летящи коли, прах, жега, кал - тотална мизерия. Ама пък има обявени апартаменти в новопостроените кооперации наоколо за по 2000 евро/м2, чудо някакво. И какво, общината да не би да е забранила на камионите, които извозват пръстта от поредната дупка да се движат? Ами не, прахоляка/калта са повсеместни, всичката мизерия от черните пресечки се изсипва на булеварда и я дишаме всички. На никой от нищо и за нищо не му пука, от години е така и никога няма да се промени. Ние (българите) сме над тези неща, кучетата да си лаят, а пък ние ще си строим, много важно, някакъв си въздух бил мръсен...
GMКамен
Рейтинг: 929 НеутралноТова е все едно по средата на плувния басейн да оградиш с въженца една зона, в която да е забранено пикаенето, а в останалата част да може да се пикае - и да очакваш в оградената зона водата да остане чиста.
То замърсяванията се движат по въздуха без да питат кметицата могат ли да пресекат бул. Евлоги Георгиев - дори автомобилите, които ги изпускат, да не могат.
Или се прави за целия град, или не се прави - много е просто. Нима в кварталите не живеят хора, които заслужават да дишат чист въздух, а само политиците и кметицата на жълтите павета имат право на това?
wanderer
Рейтинг: 2656 ВеселоДо коментар [#7] от "tsvetko_51":
“Принципно погледнато, колкото по-чист въздух, толкова по-добре. ”
Принципно погледнато, чист кислород изгаря белите дробове. Сиреч, кослородът е убиец😁.
Второ, на 10 км височина (и температура под минус 50) е толкова разреден, че отсъстват парниковите пари на водата и всички останали окиси.
Трето, всички окиси, специално азотните се разлагат при тия термодинамични параметри на земната атмосфера, и по специално стратосфера ( 73% азот не е образуван от вулканична дейност).
Четвърто, замърсяването с прахови частици е най-опасно (особено при пустинна буря, а за София - вятър от Сахара). Когато има непрекъснато строителство (уплътняване на реституираните земеделски земи в централната градска част), това източник на прах. Пешеходци и автомобили просто го разнасят. Дори и да спрат да се движат, инверсните въздушни потоци в котловината ще го направят.
И последно, икономически най-ефективно е застрашените от “мръсен въздух” да бъдат изселени от София по върховете на планините. Само полените от горите ще ги обгазяват, ама те са като Ковидна ваксина - създават имунитет.
Smoke
Рейтинг: 999 НеутралноФандъкова ще напише стратегия ... :)
Тя така всяка година демонстрира неспирна борба с мръсния въздух - една година купи прескъпи електробуси, друга година сложи няколко филтъра на цигански къщи, миналата година плати на разни съмнителни фирми да ходят и поливат улички, уж ги мият ...
Демонстрира милата, че всяка година прави нови и нови неща. Година да мине, друга да дойде, тогава пак ще измисли нещо.
dlagnikov
Рейтинг: 224 НеутралноКогато се отхвърля един начин на действие, автоматично се предлага друг по-добър.В статията липсва по-добър план за екологията на София, което говори за повече критикарство, отколкото професионализъм.
dlagnikov
Рейтинг: 224 НеутралноДо коментар [#9] от "Камен":
"Или се прави за целия град, или не се прави - много е просто."
Не е толкова просто.Освен автомобилите, трябва да се имат в предвид зелените площи,потреблението на енергия от възобновяеми източници, обществен транспорт, концентрация на твърди частици във въздуха,пешеходни зони, консумацияп на вода на глава от населението, рециклиране,производство на компост, брой на фермерски пазари и т.н.
dwr30648311
Рейтинг: 8 ЛюбопитноКласация, обновена преди няколко дни нарежда чистотата на въздуха в София пред градове като:
Лондон, Лион, Бирмингам, Сидни, Берлин, Брюксел, Париж, Скопие, Берн, Виена, Братислава, Будапеща, Вършава и Милано.
Строителството намаля през последните 6 месеца, а и жителите оредяха. В монета сме в разгара на отоплителния сезон и дишаме най-чистия въздух от дълги години насам.
Администрацията се чуди как да си създаде работа.
https://www.iqair.com/world-air-quality-ranking
https://www.aqi.in/dashboard/bulgaria/sofia-grad/sofia
dwr30648311
Рейтинг: 8 ВеселоЕкоталибаните забравят трите основни правила в религия - Reduce, Reuse, Recycle.
По-екологично решение от бричка на газ в момента България не предлага. Мнозинството таралясници са на газ.
“Стимулирането към по-екологичен транспорт” се превежда като “Зарежи работеща си колата на бунището и си плати германците да ти произведат и докарат нова”. Тежък разрес с основните постолати на зелената религия ;) Рационално ли е да караш българите със средна възраст 43 да карат колела зимата?
“Те ще могат свободно да продължат да ползват старите автомобили. Няма да се изисква дори някаква такса, по подобие на мерките в зоните за платено паркиране, като стимул да преминават към по-екологичен транспорт. “