Новите тарифи на такситата в София: Общината на бакшишите

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 725 Неутрално

    ОК Супертранс е на ПИБ,
    Йелоу е на група прокурори,
    1280 е на Алексей Петров,
    Радио СиВи такси на група депутати.

    Защо таксиметровите фирми не вдигат сами цените, след като имат право на това, а чакат общината да наложи по-висока задължителна минимална цена?
    Така се парира влизането на нови фирми на този пазар с по-ниски цени.

  2. 2 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 41 Гневно

    Онази вечер, четирима души, три поредни таксита отказаха да ни качат, защото сме били "много". Може би всеки от нас трябваше да си вземе по две таксита, за да използваме услугата, за която искахме да си платим?

  3. 3 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Изобщо трябва да се отмени тая наредба. Пазарна икономика сме и всеки си определя цените както сметне за добре. Може би трябва да се помисли за уеднаквяване на местата и размерите на ценоразписите и да се гледа като сме обявили по-ниски цени дали успяват да си платят гориво, лизинг, ремонти, заплата и осигуровки, за да няма дъмпинг. Нека да си има и таксита по 10 лв на км стига да не имитират други фирми и да са го обявили както трябва

  4. 4 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Само една подробност...това си е така от преди ГЕРБ

  5. 5 Профил на gmalinov
    gmalinov
    Рейтинг: 747 Любопитно

    Да си се возят сами, баси наглите копел*та по анцузи, неизкъпани, небръснати и нагли до безобразие...

    GM
  6. 6 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5842 Неутрално

    До коментар [#4] от "uq":

    Това оправдава ли ГЕРБ. Нещо, ако е било неправилно, не трябва ли за 17 години да се оправи. Щото ГЕРБ от 17 години управляват София.

  7. 7 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Таксита и клиенти винаги ще има. Проблемът е в таксиметровите компании застанали между тях, които дерът по 3 кожи от шофьорите. Те пък,след като си отчислят харчовете за гориво, смяна на масла, накладки, гуми, биалетки, окачване, чат-пат съединител или скоростна кутия и времето в което не могат да работят заради повреди и ремонти, съответно прехвърлят разходите на клиентите.Повечето бакшиши бачкат по 12 часа на ден. Държавата/общините не трябва да се занимават с годишни патенти, а да ги включат в данъчните декларации като фиксирана сума. Или като годишна такса за специализиран задължителен технически преглед.
    И някой да обяви цената на годишният патент за таксиметрови фирми, ако има такъв.

  8. 8 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    Не трябва да има минимални и максимални цени, нека те да се определят пазарно.
    Освен това и шофьорите на таксита трябва да плащат по-висока сума за лиценз, минимум 10% от минималната работна заплата.
    Не виждам защо разни групи ще искат да има минимални цени. Такива са част от свободните професии. Да си определят цените според търсенето и предлагането.

  9. 9 Профил на OCTAVIAN
    OCTAVIAN
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Ползвам услугите им 3-4 пъти в годината, колкото и да увеличат тарифите ми е все тая. Колега от Англия командирован тук се учуди как може сметката за такси в София да му е колкото първоначалната такса в повечето европейски столици. Попита ме дали таксиметровият превоз се субсидира от държавата, определено остана с впечатление, че сме страна от трерия свят, където всички сме длъжни да работим евтино.

    OCTAVIAN
  10. 10 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Само UBER за вас, .ее.а таа сган мръсна.

  11. 11 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 530 Неутрално

    В почти цяла Европа цената е една обща за всички таксита в общината и се определя от администрацията. Явно в този сектор това е като компромис с пазарните принципи с цел да се предпазват клиентите. Дори и в САЩ са еднакви тарифите.

  12. 12 Профил на Georgi Kanev СУПЕР
    Georgi Kanev
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Жълтата мафия в действие, и пълното безхаберие на държавата.
    Вдигаш тарифи и ти намаляват патента, нЕма такова животно по света.

  13. 13 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 207 Весело

    До коментар [#3] от "Batezuzi":

    София не е България. София е социалистическа автокрация под директния контрол на един дебелак в зайчарник.

  14. 14 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 207 Неутрално

    До коментар [#7] от "le_bigmac":

    Държавата и общините не трябва да се месят. Точка. Пазарът сам ще регулира всичко, включително със завръщането на Юбер на българския пазар.

  15. 15 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Крайно време е такъв тип въпроси да се оставят на пазара.

  16. 16 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Ако в София има нощен транспорт, то такситата сами ще намалят тарифите, защото от Люлин до Младост трудно ще дадеш за такси 40 лв, колкото е горе-долу в една европейска столица до летището (20-30 евро). Но незнайно защо, Столичната община е прекратила нощните линии до... 31 март 2023 г. В същото време продава годишни карти, по 365 лв, които примамливо "включват и нощен транспорт". Включват, ама друг път. Може би догодина наесен на изборите. Дотогава - пийте си вкъщи.

  17. 17 Профил на hocker
    hocker
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Говорим за максимум пет хиляди жълти коли, които видимо се приемат като свръхважна група, на която не се отказва, вероятно защото лесно блокира града."

    Чакай сега, за "жълти коли" ли ще говорим или за жълтопаветници.

  18. 18 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 207 Весело

    До коментар [#17] от "hocker":

    За жълтото по гащите ти.

  19. 19 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Защо вина ги си подхожда някак по детински къв всяка тема? Задължително ли трябва да има "добър" и "лош"?
    Проблемите са насложени и могат ад се обощят так:
    - имаме остаряла законова основа. Таксиметровите услеги са като всички дреги услуги: не е необходимо да има каквато и да е намес в цените.
    - от друга страна няколко големи фирми монополизираха пазара, но не като собственици на такситата, а като абсолютно независими субекти, които раздават на шофьорите "право" да работят. Автомолила, подръжката, горивото, щетите, годишните такси - всичко се плаща от водачите, кото от горе на всичко плащат и на фирмата. това трябва да се промени.
    - такситата са прекалино много, за да може да се усигури една нормално висока цена, която от своя стна да усигури по-висок стандарн на самата услуга. сега най-малката грижа е конфорта на клиента. Макар че съм попадал и на изключително любезни водачи и много дорбе подължани автомобили... Само където и за тях и за смърдяшите на джибри и пот таралясници цената по закон е една и съща.
    -

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  20. 20 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Трябва да се върне Юбер.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  21. 21 Профил на Виктор Леонидов
    Виктор Леонидов
    Рейтинг: 19 Неутрално

    До коментар [#10] от "Тони КОСТОВ":

    Дано стане с Uber. Те няма как да си внесат или излюпят шофьори и ще примамят голяма част от бакшишите. Те пък, няма да бъдат тормозени от такси-компаниите със седмични вноски и ще печелят по-добре. И съответно ще са по-спокойни и любезни.

  22. 22 Профил на valerikartofchov
    valerikartofchov
    Рейтинг: 8 Неутрално




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #