За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
plynii
Рейтинг: 725 НеутралноОК Супертранс е на ПИБ,
Йелоу е на група прокурори,
1280 е на Алексей Петров,
Радио СиВи такси на група депутати.
Защо таксиметровите фирми не вдигат сами цените, след като имат право на това, а чакат общината да наложи по-висока задължителна минимална цена?
Така се парира влизането на нови фирми на този пазар с по-ниски цени.
parcaleste
Рейтинг: 41 ГневноОнази вечер, четирима души, три поредни таксита отказаха да ни качат, защото сме били "много". Може би всеки от нас трябваше да си вземе по две таксита, за да използваме услугата, за която искахме да си платим?
Batezuzi
Рейтинг: 177 НеутралноИзобщо трябва да се отмени тая наредба. Пазарна икономика сме и всеки си определя цените както сметне за добре. Може би трябва да се помисли за уеднаквяване на местата и размерите на ценоразписите и да се гледа като сме обявили по-ниски цени дали успяват да си платят гориво, лизинг, ремонти, заплата и осигуровки, за да няма дъмпинг. Нека да си има и таксита по 10 лв на км стига да не имитират други фирми и да са го обявили както трябва
uq
Рейтинг: 1466 НеутралноСамо една подробност...това си е така от преди ГЕРБ
gmalinov
Рейтинг: 747 ЛюбопитноДа си се возят сами, баси наглите копел*та по анцузи, неизкъпани, небръснати и нагли до безобразие...
GMРоси
Рейтинг: 5842 НеутралноДо коментар [#4] от "uq":
Това оправдава ли ГЕРБ. Нещо, ако е било неправилно, не трябва ли за 17 години да се оправи. Щото ГЕРБ от 17 години управляват София.
le_bigmac
Рейтинг: 8 НеутралноТаксита и клиенти винаги ще има. Проблемът е в таксиметровите компании застанали между тях, които дерът по 3 кожи от шофьорите. Те пък,след като си отчислят харчовете за гориво, смяна на масла, накладки, гуми, биалетки, окачване, чат-пат съединител или скоростна кутия и времето в което не могат да работят заради повреди и ремонти, съответно прехвърлят разходите на клиентите.Повечето бакшиши бачкат по 12 часа на ден. Държавата/общините не трябва да се занимават с годишни патенти, а да ги включат в данъчните декларации като фиксирана сума. Или като годишна такса за специализиран задължителен технически преглед.
И някой да обяви цената на годишният патент за таксиметрови фирми, ако има такъв.
pamela
Рейтинг: 1609 НеутралноНе трябва да има минимални и максимални цени, нека те да се определят пазарно.
Освен това и шофьорите на таксита трябва да плащат по-висока сума за лиценз, минимум 10% от минималната работна заплата.
Не виждам защо разни групи ще искат да има минимални цени. Такива са част от свободните професии. Да си определят цените според търсенето и предлагането.
OCTAVIAN
Рейтинг: 120 НеутралноПолзвам услугите им 3-4 пъти в годината, колкото и да увеличат тарифите ми е все тая. Колега от Англия командирован тук се учуди как може сметката за такси в София да му е колкото първоначалната такса в повечето европейски столици. Попита ме дали таксиметровият превоз се субсидира от държавата, определено остана с впечатление, че сме страна от трерия свят, където всички сме длъжни да работим евтино.
OCTAVIANТони КОСТОВ
Рейтинг: 1217 НеутралноСамо UBER за вас, .ее.а таа сган мръсна.
Dankol
Рейтинг: 530 НеутралноВ почти цяла Европа цената е една обща за всички таксита в общината и се определя от администрацията. Явно в този сектор това е като компромис с пазарните принципи с цел да се предпазват клиентите. Дори и в САЩ са еднакви тарифите.
Georgi Kanev
Рейтинг: 449 НеутралноЖълтата мафия в действие, и пълното безхаберие на държавата.
Вдигаш тарифи и ти намаляват патента, нЕма такова животно по света.
Darulio
Рейтинг: 207 ВеселоДо коментар [#3] от "Batezuzi":
София не е България. София е социалистическа автокрация под директния контрол на един дебелак в зайчарник.
Darulio
Рейтинг: 207 НеутралноДо коментар [#7] от "le_bigmac":
Държавата и общините не трябва да се месят. Точка. Пазарът сам ще регулира всичко, включително със завръщането на Юбер на българския пазар.
tsvetko_51
Рейтинг: 853 НеутралноКрайно време е такъв тип въпроси да се оставят на пазара.
gun
Рейтинг: 706 НеутралноАко в София има нощен транспорт, то такситата сами ще намалят тарифите, защото от Люлин до Младост трудно ще дадеш за такси 40 лв, колкото е горе-долу в една европейска столица до летището (20-30 евро). Но незнайно защо, Столичната община е прекратила нощните линии до... 31 март 2023 г. В същото време продава годишни карти, по 365 лв, които примамливо "включват и нощен транспорт". Включват, ама друг път. Може би догодина наесен на изборите. Дотогава - пийте си вкъщи.
hocker
Рейтинг: 8 Неутрално"Говорим за максимум пет хиляди жълти коли, които видимо се приемат като свръхважна група, на която не се отказва, вероятно защото лесно блокира града."
Чакай сега, за "жълти коли" ли ще говорим или за жълтопаветници.
Darulio
Рейтинг: 207 ВеселоДо коментар [#17] от "hocker":
За жълтото по гащите ти.
olexander
Рейтинг: 683 НеутралноЗащо вина ги си подхожда някак по детински къв всяка тема? Задължително ли трябва да има "добър" и "лош"?
Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.Проблемите са насложени и могат ад се обощят так:
- имаме остаряла законова основа. Таксиметровите услеги са като всички дреги услуги: не е необходимо да има каквато и да е намес в цените.
- от друга страна няколко големи фирми монополизираха пазара, но не като собственици на такситата, а като абсолютно независими субекти, които раздават на шофьорите "право" да работят. Автомолила, подръжката, горивото, щетите, годишните такси - всичко се плаща от водачите, кото от горе на всичко плащат и на фирмата. това трябва да се промени.
- такситата са прекалино много, за да може да се усигури една нормално висока цена, която от своя стна да усигури по-висок стандарн на самата услуга. сега най-малката грижа е конфорта на клиента. Макар че съм попадал и на изключително любезни водачи и много дорбе подължани автомобили... Само където и за тях и за смърдяшите на джибри и пот таралясници цената по закон е една и съща.
-
Пипера е много лют
Рейтинг: 19 НеутралноТрябва да се върне Юбер.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUВиктор Леонидов
Рейтинг: 19 НеутралноДо коментар [#10] от "Тони КОСТОВ":
Дано стане с Uber. Те няма как да си внесат или излюпят шофьори и ще примамят голяма част от бакшишите. Те пък, няма да бъдат тормозени от такси-компаниите със седмични вноски и ще печелят по-добре. И съответно ще са по-спокойни и любезни.
valerikartofchov
Рейтинг: 8 Неутралноhttps://youtu.be/2a0JTuiNvvc