За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Vesselin Velkov
Рейтинг: 664 Неутрално3. Ускорено стартиране на съдебната реформа, включително с конституиране на работеща КПКОНПИ, нов ВСС и търсене на възможности за прекратяване на мандата на главния прокурор - включително чрез преговори за конституционни промени.
Кое от горното ще приеме ГЕРБ?
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 57 Неутралнотака де, защо да не се целунем с комунарските лайнари фалшифициращи изборите в Бълхарията на Гаризматичния?
яж бахур...kosa
Рейтинг: 33 Любопитно"Ако за пореден път се стигне до нови предсрочни избори, ще изгубят всички - освен може би "Възраждане", президентът и г-жа Митрофанова,
сиреч всички, които работят в полза на Москва. "
Странно , а БСП и ДПС за кого работят ?!?
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 57 Неутралнобихте ли ми припомнили ТИМ-аджията Емил Радев къде е?
яж бахур...и след какви изборни фалшификации?
ТИМ, Плевнелиев??? руска мафия?
Sabi Sabev
Рейтинг: 8 Неутрално....този не се ли самоуби?
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 57 НеутралноЕдвин Сугарев - боклук яж бахур...
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 57 Неутралноселски, виде ли си малоумието де ми го плесна? яж бахур...
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 57 Неутрално5 Профил на Моа Преател Тайпи
яж бахур...Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 2646
07:05, 08 ное 22
Неутрално
53 Профил на kosa
kosa
Рейтинг: 379
15:58, 07 ное 22
Любопитно
До коментар [#48] от "Моа Преател Тайпи":
Прочетете долното ...
Доста е интересно !!!
https://ahtezimedii.com/2022/05/01/mashinite-za-glasuvane-nachini-za-kosmicheska-zloupotreba/
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 57 Неутрално2 Профил на Моа Преател Тайпи
яж бахур...Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 2646
06:57, 08 ное 22
Весело
Глас в пустиня!
—цитат от коментар 1 на petrapetra
Машините за гласуване – начини за космическа злоупотреба
Димитър СтояновДимитър Стоянов
май 1, 2022
Най-четена, Статия
„Старият стиснат е, никакви кинти не дава –
в гъза му не можеш прокара космически лъч!“
Студентска песен, неизвестен автор
Машинното гласуване не може да гарантира честността на изборите! Сигурни сме в тази теза, тъй като надмине ли бройката на избирателните бюра или секции 1, с всяка следваща рискът дори от случайни грешки расте експоненциално, какво остава за злонамерения опит за подправяне. В този смисъл няма такова нещо – предмет, система или модел, което да гарантира 100-процентова честност на изборите. Това обаче естествено предизвиква въпроса – добре, а не е ли машинният вот по-честен от този с хартиени бюлетини?
Около този въпрос у нас се води обществено-политическа полемика от около десетина години, горе-долу точно откакто Западна Европа окончателно се отказа от машинното гласуване. Дебатът беше особено изострен в краткия живот на 45-ото и 46-ото народни събрания, като тези парламенти, освен да въведат почти пълното и повсеместно гласуване с машини, друго всъщност не направиха. Наскоро обаче депутати от БСП, която иначе беше партия голяма радетелка на машинния вот, внесоха предложение да се върне възможността от едни от проведените през 2021 г. (простете, забравих вече кои точно) избори гласоподавателите сами да избират между машина и бюлетина. От друга страна, и както вече писахме наскоро, продължава все по усилено да битува слухът, че очакваната продължителност на живота на 47-ото Народно събрание също явно ще е късичка и все по-отчетливо намирисва на нови предсрочни избори наесен.
Нека първо да кажем по-честни ли стават изборите, когато гласуването се осъществява чрез машини. Макар и не толкова категорично, намираме, че на този въпрос можем убедено да отговорим с „не“! И позицията си ще подкрепим с една любопитна история.
През 2003 г. в Кралство Белгия се провеждат избори чрез гласуване с машини, като освен на устройството, вотът на всеки бива записван електронно и на индивидуална карта, която избирателят пуска, подобно на хартиените разписки у нас, в контролна изборна кутия. В една от секциите в Брюксел, столица не само на кралството, а туптящото сърце на самия Европейски съюз, бива регистриран любопитен резултат – машината твърди, че един от кандидатите е получил десетки пъти повече преференции, отколкото са гласовете, подадени за издигналата го партия. Извършено е преброяване чрез прочитане (отново с машина, разбира се) на контролните карти, което установява, че в паметта на машината са записани 4 096 преференции повече, отколкото са отбелязаните съгласно картите.
Случаят предизвиква задълбочена проверка, която обаче не установява никакви грешки в софтуера. На практика разминаването не е обяснено с категорични научни доказателства и до днес, но основното предположение е за настъпила т.нар. „мека грешка“ в един от транзисторите на паметта на машината.
Нека първо да обясним понятията. Компютър претърпява „мека“ грешка, когато нещо не сработи правилно, но това не води до състояние, в което машината бива безвъзвратно повредена. Пример за мека грешка е компютърът ви да забие, но след като го рестартирате, всичко да работи нормално. Компютрите са толкова склонни към меки грешки, че откакто ги има, а и до ден днешен всичките имат бутон, позволяващ физическото им рестартиране. На второ място – компютърната памет се състои от транзистори, като всеки от тях може да се намира само в две състояния – „включено“ и „изключено“. Транзисторът, който е „включен“ показва стойност единица, а който е „изключен“ е със стойност 0. Ето затова компютрите са „цифрови“, защото превръщат всяка информация в цифри и по специално в две – нула или едно. А всеки един транзистор може да съхранява едно „парченце“ – една цифра, един бит информация.
Тъй като числото 4 096 е равно на 2 на 12-а степен, то проверяващите брюкселския инцидент стигнали до заключението, че най-вероятно транзисторът на тринадесетия бит от частта на паметта на машината, предназначена да записва резултатите от преференциите на съответния кандидат, спонтанно е преминал от изключено във включено състояние, т.е. от показание 0 е преминал в показание 1, в резултат на което машината е прибавила 4 096 десетични гласа към преференциите на кандидата без такива гласове да са подавани. Много по-любопитна обаче е причината за настъпването на така установената мека грешка. Според учените машината е станала жертва на удар от космически лъч, който е предизвикал наелектризиране на транзистора и оттам – активирането му от позиция 0 в позиция 1.
Всъщност влиянието на транзисторите от феномени в околната среда е добре известно в компютърната наука още от 70-те години на миналия век. Тогава учени от IBM установили меки грешки, настъпващи в резултат на радиоактивност на керамичното покритие на чиповете им. Оттам и феноменът с удари от космическо лъчение е повече от добре изследван, като всъщност дори има специални компютри, които са създадени именно, за да изследват честотата и вида на удрящите ги космически лъчи чрез следене на спонтанна активация на дадени транзистори в паметта им. Това е дало възможност на IBM да изчислят, че всеки 256 мегабайта оперативна памет претърпява по 1 удар от космически лъч месечно.
Съгласно заданието на ЦИК за доставка, всяка от нашенските машини следва да има 4 пъти повече (1 гигабайт) памет. От тези данни, с минимални сметки бързо се стига до заключението, че 600 от общо 9-те хил. машини (или 1 от всеки 16), ще претърпи удари от космически лъч в рамките на един изборен ден. Памет от 1 гигабайт означава грубо над 8 милиарда транзистора, съответно вероятността да бъде ударен точно такъв, който записва изборния резултат, е нищожна. Но пък както казва една многоуважавана моя позната, има ли значение колко е малка вероятността от самолетна катастрофа, ако точно ти се случиш на злощастния 1-милионен полет? Апропо, има история и за самолет, който едва не катастрофирал, след като компютърът му бил ударен от космически лъч, така че аналогията е доста подходяща.
Чувам как вече много от вас, драги читатели, негодуват – нали въпросът е кое гарантира по-честни избори: машинното или хартиеното гласуване? Та нима с хартиения вот не са възможни всякакви манипулации? Да, възможни са, но са очевидно много по-трудни. Примерът, който дадохме показва, че дори едно случайно, естествено и сравнително малко вероятно природно явление, може да „подправи“ резултатите. По-важното обаче – виждаме, че машините могат да бъдат манипулирани от разстояние. Представете си сега, ако някой иска да подправи резултатите нарочно и умишлено.Нима не може да бъде направено устройство, което от близко разстояние да има ефект, подобен на космическо лъчение? А защо не и много по-прецизно – способно да промени положението на точно определени транзистори, да ги активира или изключи. Всъщност в Нидерландия се отказват от машинното гласуване след като е експериментално доказано, че данните от машината могат да бъдат „прочетени“ от дистанция, т.е от разстояние може да бъдат локализирани кои точно транзистори съхраняват броят на гласовете и в какво положение (1 или 0) се намират. Оттам изнамирането на начин за активно въздействие, е просто въпрос на малко усилие от някой, имащ достатъчен интерес.
И така, за да бъде подправен хартиеният вот, нужна е интелектуална манипулация на поне няколко десетки хиляди човешки същества. Хора, които трябва да бъдат убедени, да имат мотив и възможност, да проявят немалък кураж, а освен това и да направят каквото е необходимо правилно (т.е. и да са компетентни). При машинното гласуване всичко това може да бъде потенциално сведено до натискането на бутон на устройство, подобно на дистанционно за гараж. В крайна сметка човекът е създал машините за свое улеснение. Никак не е странно, че всичко, включително да бъдат създадени други машини, които да манипулират първите, е по-лесно.
Доверието е иманентен компонент на демократичните системи. Затова рекордният спад в избирателната активност от изборите през ноември трябва да бъде разглеждан най-вече в светлината на основателното подозрение на избирателите в годността на машините да отразят и възпроизведат правилно, ще рече – честно, как всеки е гласувал. Оттук много конкретни въпроси могат и трябва да бъдат поставени, най-вече – грешка ли беше машинният вот? Но нека спрем до тук и да оставим журналистите да ги намислят и зададат по медиите – ах, тези медии!
Последвайте ни във фейсбук:
# демократична система# избори# изборна активност# манипулации# машинен вот# хартиена бюлетина
Сподели:
Default image
Димитър Стоянов
В гимназията и в първите години като студент Димитър Стоянов пише и публикува, основно във в. „Монитор”, коментари на политическа и правна тематика. През 2005 г. е избран за народен представител, през 2007 г. за евродепутат, а по-късно е преизбран като такъв. Междувременно завършва висше образование – специалност „Право“ в Софийския университет. Впоследствие излиза от политиката и през 2015-та г. полага клетва като адвокат от Софийската колегия, като и до днес работи на свободна практика по специалността си.
klecho
Рейтинг: 761 НеутралноС Велики народни въстания е така- следващия път пробвайте с еволюция, вместо с революция.
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 57 НеутралноДо коментар [#3] от "kosa":
яж бахур...лайнари-ГЕРБ
yp123
Рейтинг: 8 ВеселоВидяхме 10г еволюция на Фончо - от "Ще преследвам Станишев и Доган до затвора" (точен цитат) дооо.... +40кг :D :D :D
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 57 Неутралнокога ше гледаме гербери да се веят по Цариградско?
яж бахур...Николай Бучков
Рейтинг: 8 ВеселоДруго си е посланик......
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 57 Неутралнода бе, кво му е на брутални изборни фалшификации и ТИМ у КС и ЕП. бахти и селските мутрета яж бахур...
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 57 НеутралноГолямото надлъгване трябва най-сетне да спре
яж бахур...горното означава ли че ше напрайм одит на чувалите, не на медиите и гаризматичните ни лидери?
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 57 Неутралнобоклуци-ГЕРБ
яж бахур...хм
Рейтинг: 1416 Неутралнокакви рамки можеш да туриш на две организирани криминални групи като ГЕП и ДПС?
до всеки лейтенант на мутрата да стоят по трима доблестни полицаи, и пак не е сигурно, че няма да се краде.
ако държавата България не намери съпротивителни сили да спре това герберо-депесарско превземане на институции и общини, просто ще си замине като държава!
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 451 НеутралноЕдвин, кажи нещо за СДС.
Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !Едно време късаше ризи в защита на демокрацията.
Днес всички бивши барикададжии от Десети са на топли и добре платени местенца.
Остави ги тези пространни анализи на празното политическо безвремие на днешния ден.
Тъй като настоящето е скучно и пусто, по-интересно е какво става с миналото, как то се променя съобразно новите условия.
нали така, бъдещето може да е неясно, но още по-неясно е миналото, което всеки ден го прекрояват.
Hawaii
Рейтинг: 2878 ЛюбопитноВ качеството МУ НА КАКЪВ се дава трибуна на Едвин Сугарев да дава акъл
и да учи всички на политика.
Паси и Плевнелиев СЕ ПРОВАЛИХА в напъните си да регенерират ГЕРБ и ББ във властта
сега опряха и до Сугарев......АЙДЕ НЕМА НУЖДА.....
Zayo Cicin
Рейтинг: 3585 НеутралноТази статия цели читателят да стигне до главния извод - по-добре здрав и богат, отколкото беден и болен.
I 💜 Leka BorislavovnaZayo Cicin
Рейтинг: 3585 НеутралноДо коментар [#20] от "Hawaii":
I 💜 Leka BorislavovnaНищо де, когато вземете цялата власт, ще го пратите в Белене.
Zayo Cicin
Рейтинг: 3585 ЛюбопитноКакво Цариградско шосе в добричкото ти село? I 💜 Leka Borislavovna
Zayo Cicin
Рейтинг: 3585 ЛюбопитноТе са част от промяната. I 💜 Leka Borislavovna
tsvetko_51
Рейтинг: 853 НеутралноДали Едвин е прав е дискусионен въпрос, но чета коментариите и ако не са от хора, които пишат срещу възнаграждение, няма как да не се изненадам. Ако с нещо от текста не сте съгласни - напишете и обяснете - ако кожете де или имате подобно намерение.
По същество, ние, населението на нашата страна сме изправени пред очевидни проблеми и в този смисъл, всичко което е възможно трябва да се направи. Ако не може, както изглежда, да вървим към нови избори.
И докато ние, хората в тази страна не гласуваме в по-голямата си част, до тогава, с 10-15% от гласовете, някой ще е победител, но няма да може да направи кой знае какво, дори за собствена, партийна полза, да не говорим за всеобща такава.
scott
Рейтинг: 758 Неутралнонеясно защо, в статията се ползва БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ!
Партиите ВЕЧЕ СЕ ДИСКРПЕДИТИРАХА.
И НЕ, НЕ МОГЪТ ДА НАПРАВАТ НИЩО ПО СМИСЛЕНО ОТ ХАРТИЕНАО БУЛЕТИНА, с която да си избършеш гъзъат!
vzoran
Рейтинг: 469 НеутралноЗа кризата не са виновни политиците, а избирателите, така че никой няма право да се оплаква. Демокрацията работи достатъчно добре и сега редовно трябват избори за проверка на нагласите до съставяне на стабилно мнозонство. А ако не се получава такова мнозонство, то тоав е поради желанието на избирателяи трябва да се приеме, че кризата е това което всъщност иска обществото.
Манчо
Рейтинг: 8 ВеселоКазвал съм го и друг път, но нека го повторя -
Мараба, С-ДС доносници!************************************************************
Грънчо - ти ли си?
tacheaux
Рейтинг: 2564 Неутрално"Ако за пореден път се стигне до нови предсрочни избори, ще изгубят всички - освен може би "Възраждане", президентът и г-жа Митрофанова,
сиреч всички, които работят в полза на Москва."
Ако Христо и Кирил не са видели тази очевидна истина, значи са или глупаци или преднамерени скрити поддръжници на руския резидент Радев и работят за това , той отново да има едноличната власт. Не следващи извънредни избори те ще получат още по-малко гласове, а Възраждане могат да станат първа политическа сила , защото всички продажни български медии работят за Копейкин.
truthsearch37
Рейтинг: 8 НеутралноЯвно напоследък голямата тревога на Едвин е, че ГЕРБ може да изпадне от властта. Затова периодично убеждава всички, че за да се противопоставим на Москва, трябва другите да свършат мръсната работа, а ГЕРБ да си избърше г... с тях след това, както вече стана няколко пъти. Да не би ГЕРБ да е попречил с нещо на Кремълските планове у нас? Понякога на думи, и то напоследък. Иначе на действие Боко и партията му винаги са подпомагали чудесно руските интереси.
tacheaux
Рейтинг: 2564 НеутралноПри още едни извънредни избори:
"страната ни ще пропусне шансовете си за влизане в Еврозоната и за усвояване на средствата по програмата за възстановяване и развитие на ЕС, но най-вече ще изгуби България, оставена да се лашка в бурните времена като кораб без капитан и екипаж."
Сугарев е безпощадно прав с една забележка. Капитан на българския кораб в тези бурни времена ще бъде руския резидент Радев, а екипажът ще бъде съставен от такива, като хората на Копейкин. Няма по-лош вариант от този за бъдещето на България.
pamela
Рейтинг: 1609 НеутралноВ този момент България трябва да има правителство и работещ парламент, всичко останало са подробности от пейзажа.
*
С това съм съгласна, обаче предложението за правителство на малцинството няма да се приеме. Първо, ПП и ДБ не биха приели правителство на малцинството на ГЕРБ и второ, ГЕРБ не би приел правителство на малцинството на ПП+ДБ.
Ако все пак се сформират такива правителства, те биха зависели от ДПС, БСП, "Възраждане" и БВ. Ако някой смята, че това е добре за България, явно е напълно политически неграмотен индивид.
Правителството става политически заложник на партии с разнопосочни интереси, което прави много трудно да се съберат гласове за каквито и да са законопроекти, решение и декларации.
Така, че подобно предлижение е в сферата на фантазиите.
truthsearch37
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#32] от "pamela":
Защо другите да не приемат правителство на ГЕРБ в малцинство? Ще го приемат на драго сърце, за да видят всички как Боко ще изпълни гръмките си, както винаги, обещания. Само дето после няма да има с кого да се оправдава. Всъщност, той винаги намира кой друг да му виновен. Някои хора дори му вярват.
pavur
Рейтинг: 732 Неутралнослугарев е голяма работа .
признал съм го още от времето на ''гладните стачки'', га муа русенско варено , баници и милинки посред нощите ''.
инак човека е поет и няма що да му се сърди някой .
Феноменология на духа на ДеПеСе
Рейтинг: 837 НеутралноДо коментар [#2] от "Моа Преател Тайпи":
Новият евроатлантик - Баща - полковник от Първо Главно Управление на ДС. Майка му - офицер от Шести отдел на ПГУ, Дядо му - партизанин, генерал, началник на Трето ГУ на ДС, член на ЦК на БКП, братовчед на Петър Младенов - бивш член на ЦК на БКП, министър на външните работи и първи секретар на ЦК на БКП на НРБ, Брат му - началник на Четвърто ГУ на ДС, партиен секретар на МВР на НРБ, Чичо му- офицер от Шесто ГУ /политическото/ на ДС. Всички ръководни членове в БКП.вий не само че се целИвате с тях ми сте и в "Союз нерушимъй" с БКП.
Santos
Рейтинг: 725 ЛюбопитноДокторът на филологическите науки върти, суче и пресуква, за да стигне накрая дотам, където го яко стяга чепика, а именно „търсене на възможности за прекратяване на мандата на главния прокурор“. Ами не, Едвинчо, на никой, повтарям за недовиждащите, НА НИКОЙ И У НАС И В БРЮКСЕЛ НЕ МУ ПУКА ЗА ПРАКРАТЯВАНЕТО НА МАНДАТА НА ГЛАВНИЯ ПРОКУРОР! ТОВА Е МОКРАТА МЕЧТА НА СЛЕДСТВЕНИТЕ, ЗАПОРИРАНИТЕ И ПРИТЕСНЕНИТЕ С ОСНОВАНИЕ ДА НЕ СТАНАТ СЛЕДСТВЕНИ! Това е! А правителство ще има и то още с първия мандат! Колкото и да си духат носа тук някои „аФтори“, да дуднат, да фъфлят и да скрибуцат, нещата не зависят от бляновете на едни, а от страховете на други, че с въвеждането на хартиената бюлетина най-малко 15-20% ще се вдигне изборната активност! И тогава, когато гласуват най-малко 500-600 000 души повече избиратели, изведнъж, не щеш ли и току-виж се оказало, че някои партийки заминават в политическия пейзаж, както вече заминаха едни ИхТамНет, които от първа политическа сила само за една година седнаха под известната опашка!
Така че подобни пространни, обилни и напоителни материали като тук сервирания, нямат никакъв или по-скоро отрицателен ефект! Изобщо не съм впечатлен от бригадирската количка титли, с които ни пробутват тук поредният политически ратай, който пише за едната паница служебна чорба! Виждал съм много в бойните изкуства, които се пишат, че са 10-ти Дан в съответния стил или „ryu“ (школа), но всъщност не са способни нито да покажат нещо, нито да научат някого на нещо! Така че не виждам никаква полза – за когото и да било – от подхвърляне на намеци като „при всеки рецидив на корупционни практики, търпимостта към него престава да съществува“. Имаше повече от година и половина техен министър на МВР, нови, „правилни“ шефове на ДАНС, че и съюзнически служби, които не само не откриха „корупционни практики“, ами и едно копче, зашито накриво от Баце! Нали той крадеше между 8 и 10 милиарда лв. всяка година? Къде са тези пари? Върнахте ли ги? Или не сте? А да припомням ли, че само за 9 дена по Коледа се изпариха 9 милиарда лв.? Или че се взеха 15 милиарда лв. заеми, които не се знае къде потънаха? Или че едвам се откачихме от меморандума с Gemcorp, на която беше подарена българската енергетика? И за какво? Знае ли някой? Затуй адиос, мучачос, компаньерос и камарадес и ти, Едвинчо Сугарев!
futio_tapanchev
Рейтинг: 1192 НеутралноКатегорично не съм съгласен с автора. Причините за несъвместимостта на партиите и невъзможността за смислени разговори не е нежеланието да управляват. Тези партии са представителство на определени части от народа които не могат да комуникират едни с други. Няма как да комуникирам със индивид като Сантос например който твърди, че само престъпници искат смяната на Гешев. Колега, аз не съм престъпник. И след като тръгваме от подобна позиция, аз няма как да провеждам разговор с него. Същото важи за всички гербаджии, които наричат ДБ комунисти задето сме застанали зад Радев ( говоря за първия му мандат).
Как мога да поддържам смислен дебат с хора като Горския, Таньо, Ахмак Сила и т.н. Привържениците на БСП до голяма степен свирят на тази струна.
Етката е типичен пример за избирател на ДПС, люшкащ се между обслужване на Ердоган и Путин. Що за българин е това?
Възраждане или български възход? Какъв диалог да провеждаме с подобни хора? Не ми се спира на причините.
Та какъв дебат очаква Сугарев в парламента? Несъвместими изначално позиции от които всяка от представените партии няма как да отстъпи защото ще си изгуби електората.
Как се стигна дотук? Руското влияние другари. И съсипването на образованието. По време на заграбването на държавата (90те) образованието умишлено или не беше затлачено до неподозирани дъна и в момента берем плодовете. Тази комбинация създаде почвата за разделението в хората. И ако изключим войната в Украйна, краят не се вижда.
При един разпад на Русия може и да отпаднат голяма част от факторите за политическата безпътица у нас.
lpa141201770
Рейтинг: 102 НеутралноЗащо питаш?
futio_tapanchev
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#33] от "truthsearch37":
"Защо другите да не приемат правителство на ГЕРБ в малцинство?"
Това означава хартиената коалиция в действие. Не, мерси.
iri45702208
Рейтинг: 29 НеутралноМного точно си го е казал.
Santos
Рейтинг: 725 ВеселоДо коментар [#37] от "futio_tapanchev":
@futio_tapanchev, не мога да не те поздравя за тази интелектуална хрумка - прекрасния, така залепващ за теб ник, който с такава любов ни предлагаш! Мъчих се да го преведа, ама друго, освен „Футьо Тъпанчев“ не излизаше! Машалла, челеби, аферим! Но ако има друг превод, не се стеснявай, давай, казвай! Радваме се всички и на твоето признание „аз не съм престъпник“! Е, как ще си престъпник? То и един друг от тези, дето им струваш ката ден метани и поцелуйки, подписа цяла декларация, че не е канадски гражданин, та се наложи чак Конституционният съд да се занимава с него! Така, @futio_tapanchev, с каквито се събереш, такъв ставаш! Да, можеш също да продължиш да се обръщаш към нас с „другари“! Ама ние не сме ти другари и няма как да бъдем другари на най-почтените от почтените, дето щяха да правят изложба от декларациите си за почтеност, пък то времето не им стигна! Защо ли, @futio_tapanchev? Ами защото едни други техни и много почтени коалиционни партньори им дръпнаха чердженцето изпод краченцата! И коалицийката се сурна в киреча! Пиши ни пак, много си забавен!
Santos
Рейтинг: 725 Любопитно@futio_tapanchev, ама ти направо цепиш, къртиш и извозваш! Я ни кажи – ама така, с пълен глас – от кого зависи приемането на хартиените бюлетини: от правителството или от парламента? От служебното правителство или такова на ГЕРБ? Или от „хартиената коалиция“, която не ти дава да спиш? Или, може би, от „коалиция Мадурка“? Кажи си, @futiо, сподели!
truthsearch37
Рейтинг: 8 НеутралноИ докъде би би довело такова сектантство? Вече си караме избори по 3 пъти в година и серийни служебни правителства на (п)резидента. Славчо Учиндолски демонстрира до какво води заяждането по принцип. Да чакаме всичко да се срути и после да мислим какво е можело да се направи? Нека ГЕРБ си поеме отговорността на първа политическа сила, а при големи гафове винаги може да бъде свалено правителството. Не трябва безвремието на последните 2 години да продължава вечно, защото накрая наистина ще осъмнем като руска губерния. Не че ГЕРБ е голяма гаранция срещу това, но никой друг от партиите в парламента също не е. Христо Иванов беше министър на Боко и го спаси навремето. Няма защо да настъпваме същата мотика до безкрай.
Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноНапълно съгласна. И сега да видим, дали ГЕРБ са искрени, че ще подкрепят исканията на ПП и ДБ.
Байкой Лизачев
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#36] от "Santos":
[email protected]И аз не разбирам защо ни наричат боклуци-ГЕРБ?!?
Santos
Рейтинг: 725 НеутралноДо коментар [#45] от "Байкой Лизачев":
Лизачев, прекалено си елементарен, душко, за да се занимавам специално с теб! Ти, освен на някакви плоски или просташки шеги, не си способен на нищо друго! Но ти си пиши – на знам дали така не си изкарваш прехраната все пак! Няма гладен да стоиш, нали?
Dimitar Kunev
Рейтинг: 1487 НеутралноЕдвин да направи гладна стачка и проблемът ще се реши.
chichka
Рейтинг: 1615 Любопитно" Партиите ще изгубят, ще бъде дискредитиран самия модел на парламентарната демокрация, страната ни ще пропусне шансовете си за влизане в Еврозоната и за усвояване на средствата по програмата за възстановяване и развитие на ЕС, но най-вече ще изгуби България, оставена да се лашка в бурните времена като кораб без капитан и екипаж."
Русия е проказата на планетата Земя.Да не забравяме, че всичко започна от юмручето на РРадев, парите на Черепа и отровните протести.
Judjuk
Рейтинг: 2449 НеутралноНаистина ли Сугарев не разбира, че в момента съпротивата е антикорупционна и антикриминална. И че без нея ще продължим да потъваме в блатото на посредствеността и тоталната мизерия. И да се редуцираме като народ. За Сугарев принципът е всички заедно под знамето на атлантизма. Всички заедно с човека с пачките и феодала Доган. И всичко останало както досега.
JudjukКак Сугарев стигна дотук? Очевидно е че атлантизмът не само заслепява, но и оглупява. Както комунизма.
*****
ЛюбопитноДо коментар [#13] от "Моа Преател Тайпи":
От 4-ти Колометър вижда ли се Цариградско??
Quest
Рейтинг: 233 НеутралноНай добре е мириканското посолство да състави един полуескпертен кабинет и т.нар. евроатлантици да го гласуват. Не се заяждам, предложението ми е сериозно.
Манчо
Рейтинг: 8 НеутралноОТКАЧАЛКАТА ПИКАЕ И СИ МИСЛИ ЗА ЕСЕНТА
Мараба, С-ДС доносници!мъж загърбил пътя облаче от пара
беше казал някакъв приятел
ала по тези мокри алени листа
капчиците ми напомнят сякаш
за формата на празнотата
иккю сигурно я е открил пикаейки
в някоя тъжна есенна утрин край киото
додето луди облаци са се търкаляли думтейки над главата му
дали си е помислил и тогава за усещането породено
от кехлибарената струя върху сухите листа
това не знам
не знам
във всеки случай според мен
прилича на сатори