Пари за образование има, резултати – не

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Fräulein Ursula
    Fräulein Ursula
    Рейтинг: 979 Неутрално

    То хубаво пари има, ама не разбрах къде се изливат тези пари.

    Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.
  2. 2 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 959 Неутрално

    На кой му пука за резултатите!?
    Важното е парите да се усвоят.

  3. 3 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 165 Неутрално

    За всичко е виновен Бойко Борисов ......

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 850 Гневно

    Няма и да има,
    Докато системата третира децата , като "бройки", носещи пари в делегираните бюджети!
    Докато пълнят главичките на децата с огромна по обем, но напълно нефункционална и неадекватна на пазара на труда "информация"
    Докато "образованието" е развъдник на партийни клиентели и хранилки...
    Докато не се върнем към Възрожденският дух с методите и средствата на 21-ви век!!!

  5. 5 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Това не важи само за образованието... Истината е, че в системите има вътрешен отпор за евентуална реформа, защото това би засегнало интереси на част от хората, които "блажат" от тях в момента.

  6. 6 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 949 Неутрално

    През училищата тандема ГЕРБ-ДПС открадна страшни пари чрез изпълняване на бутафорни ремонти по европейски, национални и общински програми. Нанесоха се непоправими щети на сграден фонд и се настроиха страшни глупости. Дано нямаме земетресение като в Турция, че не знам какво ще се случи.

  7. 7 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3696 Неутрално

    Системата на образованието е като всяка друга система у нас- тотално забатачена.

  8. 8 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Парите отиват за ремонти на сградите и увеличение на заплати, а не за реформи, изграждане и/или надграждане на системата, нови проекти и помощни дейности. Директори, административен персонал, учители, на 90% са партийни назначения (познайте на кои партии) и сега, след като заплатите им бяха сериозно увеличени, промени в начина на преподаване и знанията на учениците може и да няма, но всяка седмица автобуси с учителки ходят до Турция да пазаруват, даже после разказват на децата какви вкусни локуми и баклави са яли. Това е резултата от политиките за раздаване "на калпак".

    Иначе, сериозно, образованието е един от секторите, който може да постави България на съвсем друго ниво. Огромни са резервите при висшето образование, където при сериозен план, инвестиции и подкрепа, потенциалният пазар за студенти може да обхваща държави с близо милиардно население (без да се включват Индия и Китай).

  9. 9 Профил на doc511104859
    doc511104859
    Рейтинг: 65 Неутрално

    Едни пари отново ще отидат при точно определни хора. В даден момент ще се бие барабанът, че е създаден "стем-център", за който повече няма и да чуете. А парите, парите....

    "....Това често ги прави безполезни за това да разберем дали е имало ефект от дадена инвестиция или не. "
    Очевидно не трябва да се разбира какъв е ефектът, защото пари никой не смята да връща.

    Проклети да сте всички, които гласувахте за Радев!
  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3696 Любопитно

    До коментар [#1] от "Günther":

    ++++++++++++++++++
    "От пусто в празно".Има пари- има имитация на дейност!

  11. 11 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Директорите назначават полуграмотни бивши сервитьорки и зеленчукоберачки с дипломи за учителки, и превръщат всяко училище във феодално владение. Пари има, контрол - никакъв.

  12. 12 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3696 Неутрално

    До коментар [#8] от "famousandco":

    ++++++++++++++++
    Това важи в огромна степен за малките населени места!

  13. 13 Профил на Прокопсало Парвеню
    Прокопсало Парвеню
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Каквито и пари да има когато главния учител е Христо Петров

    и един дето седя минстър да стане академик..

    Резулататите ще са плачевни

    06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01- 21 Р.Радев: Логично е.. г-н Пеевски да подкрепи г-н Борисов на президентските избори, те са ортаци в бизнеса и политиката.................................................................................. ...................................... ............................. 01-21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев ................................................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ............................................................................ 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................ 10-21 К.Петков: Ние от "ПП“ много харесваме Бойко Рашков за вътрешен министър . ............................... 01-22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков... 12-23 К.Петков: Не вярвам в идеята за независими експерти в регулаторите. По-добре е всяка една партия да сложи политическите си експерти и всеки да си поеме отговорността.
  14. 14 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Тая статия малко прилича на мрънкане не толкова, че се харчат безотчетно едни пари, а че "правилните" НПО-та нямат достъп до тях.

    "В българското образование вече има немалко директори и учители, които сами или с подкрепа от граждански организации са постигнали резултати в работата с учениците. Опитът и ресурсите на педагозите и на експертите от сферата трябва да бъдат използвани максимално, за да може успешните на микро ниво практики да се разпространят по-широко в системата."

    Та дайте ни на нас парите, и ние ще приложим "успешни практики", щото сме много компетентни

    "Чалга, гей паради и класова борба"
  15. 15 Профил на Подкупен  Цецко
    Подкупен Цецко
    Рейтинг: 456 Любопитно

    American Thinker: Американските студенти стават все по-глупави. Те имат постоянно намаляващи нива на IQ

    Показателите за интелигентност постоянно намаляват сред американските студенти, според проучване, пише American Thinker.
    Причината за това е липсата на конструктивен диалог между студенти и преподаватели по въпроси, които имат нееднозначно тълкуване и излизат извън рамките на „политическата коректност“.

    ***

    Чудя се къде ли ще са нашите?!
    Нали копирахме всичко от там...
    :)

    Пеевски е другарче с Костов!
  16. 16 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#15] от "Подкупен Цецко":

    спокойно, дрОгарьо,
    сАвеЦките студенти са най-интелигентните в Света!
    Докато не им се случи това :
    https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/02/15/4450316_ruska_studentka_e_zaplashena_ot_10_godini_zatvor/

    ГНУСНЯРИ оркски!!!

  17. 17 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Няма защо с постове да си мерим компетентностите. Прочетете тази статия и може да ви стане ясно какво е нужно за да се промени българското образование към по-добро. Само че това ще засегне десетки хиляди учители.
    http://www.obrazovaniebg.org/novini/116-gledai-polsha-reformirai-obrazovanieto-ili-kak-polyatzite-za-broeni-godini-stignaha-do-parvite-mesta-po-gramotnost-v-evropa

  18. 18 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 207 Неутрално

    "Пари за образование има, резултати – не" - целта на Денков е изпълнена!

  19. 19 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    До коментар [#8] от "famousandco":

    Тъкмо да се ядосам какви си ги написал и се разсмях. Припомних си как преди повече от 10 години казвах - и адвокатите ги псуват, но е важно, че са добре. И продължавам да мисля така, макар че вече и мене псуват.

    Ако ви интересува защо така става - четете. Иначе ми удрете една майна и отивайте при Магнитски - там е патакламата.
    Образованието бе длъжно да западне. През 90-те, когато всеки уж се бунтуваше срещу нещо, бе изобретен изразът: Вие имате специално отношение към...Пешо.
    Второ поколение кръшкачи се опитва да ме минава с този номер. Пък това, че Пешо си е специален и заслужава реципрочност, си е друг момент.
    После дойдоха делегираните бюджети, които родиха директорския страх от загуба на последния илитерат. На гърба му има... пари! Сакън, не го карайте да се мъчи, че ще се премести в друго училище.
    За да е по-сигурно, че никой няма да го мъчи, измислиха "приобщаващото".
    Двойкаджиите стоят след часовете с даскала, пък той отделно свършва две кофи мастило, докато оформи документално ситуацията. Да не си помисля друг път, че може да пише по-малко от три.
    Проектите, за които ви внушават, че са панацея, не вършат никаква работа. Като им прочетеш финансовата разбивка се оказва, че има 60% за мониторинг и само с 40% се свършва работата, даже се купуват материали.
    Иновативните методи са дъвка за НПО тип БХК. Ако детето се е заинатило, не научава таблицата за умножение. Проверените методи на моркова и тоягата са забранени.
    Има още много, ама не ми се пише, пък и на вас няма да ви се чете толкоз.

    Еретик
  20. 20 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 312 Неутрално

    В онуй мин итрство на образованието когато и да се фърги боНба все щее късно. докато има лелки закърмени с макаренковщина и директори и ректори , които совояват едни пари няма да има оправия.

    как па не се сетиха че има страни без ресурси, които дръпнаха единстцено благодарение на образованието.

  21. 21 Профил на 7777 СУПЕР
    7777
    Рейтинг: 2017 Любопитно

    До коментар [#19] от "Костадин Иванов":

    Какво мислите за статията за Полша в коментар 17?

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  22. 22 Профил на wtn381138318
    wtn381138318
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нищо учудващо няма.Все по-голям става процента на циганите ученици. Освен това много интелигентни хора емигрираха и децата им също интелигентни са ученици в чужбина, а не в България. Така че материалът е такъв.

  23. 23 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 1012 Гневно

    Поредната мисирка, с просташките й обобщения и празни брътвежи... Парите може да са общи, но резултатите от образованието са индивидуални за всеки, според усилията и постигнатото. Другото е дрън-дрън, да си получим хонорара и да ни изпишат отдолу къде сме били и колко сме важни.

    По принцип няма обществени (или национални) богатства, нива на образованост, или здраве, тук всичко е ИНДИВИДУАЛНО, без значение от местоживеене, раса, народност и религия!

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  24. 24 Профил на wahrheit
    wahrheit
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Така е, след като в една направена преди време анкета всички знаеха какво са парите, но малцина какво е това образование ... Пък и интереса към него спада ежегодно, тъй като дори и най-глупавите ( а те за съжаление са ПРЕмного) виждат, че неграмотните престъпници финансово са най-добре! Затова вместо образование подрастващите още от ранна детска възраст започват да имитират долнопробните мутри! По речника, по затворническите им прически, по походката итн. ...

  25. 25 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Парите са нещо много хубаво, но за резултати трябва да се работи, така че . . . да влезе следващият!

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  26. 26 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 165 Любопитно

    Най-голямата котва за развитието на образованието са самите преподаватели.
    Кнсерватизъм, вкопчване в гарантираните благинки, нежелание за осъвременяване на материала и методиките, псевдо-синдикални действия, ...
    През последните 15 години като министри имаше поне трима читави с желание за реформи, но системата ги блокира.
    През Възраждането учителите са били и будители и носители на прогреса.
    Сега са най-консервативната и закостеняла прослойка.
    Най-голямото развитие тогава са направили хора като Васил Априлов използвайки напредничавите методи на Бел-Ланкастер. Сегашните даскали са се вкопчили в наложените по съветско време методи и са се откъснали от напредналите европейски практики. Образованието трябва да се развива непрекъснато. Преподавателите трябва да се образоват и развиват, за да са наистина на ниво.

  27. 27 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#8] от "famousandco":Тъкмо да се ядосам какви си ги написал и се разсмях. Припомних си как преди повече от 10 години казвах - и адвокатите ги псуват, но е важно, че са добре. И продължавам да мисля така, макар че вече и мене псуват. Ако ви интересува защо така става - четете. Иначе ми удрете една майна и отивайте при Магнитски - там е патакламата. Образованието бе длъжно да западне. През 90-те, когато всеки уж се бунтуваше срещу нещо, бе изобретен изразът: Вие имате специално отношение към...Пешо. Второ поколение кръшкачи се опитва да ме минава с този номер. Пък това, че Пешо си е специален и заслужава реципрочност, си е друг момент. После дойдоха делегираните бюджети, които родиха директорския страх от загуба на последния илитерат. На гърба му има... пари! Сакън, не го карайте да се мъчи, че ще се премести в друго училище. За да е по-сигурно, че никой няма да го мъчи, измислиха "приобщаващото".Двойкаджиите стоят след часовете с даскала, пък той отделно свършва две кофи мастило, докато оформи документално ситуацията. Да не си помисля друг път, че може да пише по-малко от три. Проектите, за които ви внушават, че са панацея, не вършат никаква работа. Като им прочетеш финансовата разбивка се оказва, че има 60% за мониторинг и само с 40% се свършва работата, даже се купуват материали. Иновативните методи са дъвка за НПО тип БХК. Ако детето се е заинатило, не научава таблицата за умножение. Проверените методи на моркова и тоягата са забранени. Има още много, ама не ми се пише, пък и на вас няма да ви се чете толкоз.
    —цитат от коментар 19 на Костадин Иванов


    Не мога да не се съглася с написаното. Да добавя само, че учениците са намалели в пъти, в сравнение с преди 30 години, примерно. Както всеки и сам може да установи, изискванията също са сериозно занижени.

    Това, обаче, не променя факта, а напротив, даже го потвърждава, че някакви значими, системни промени в образованието ни не се извършват. Няма усилия дори за по-добро функциониране на ежедневната дейност, камо ли за визия и желание за надграждане и вдигане на нивото.

    Учителите също трябва да си понесат заслужените критики, защото бяха много настоятелни в протестите си за по-високи заплати, но никакви ги няма в действията по реформиране и повишаване качеството на образованието. Превърнали са се в чиновници, които се интересуват само да си получават увеличението на заплатата, допълнителните придобивки, трите месеца платен годишен отпуск и брутните заплати при пенсиониране, а какво се случва междувременно с децата, на които преподават, е въпрос изтикан някъде назад.

    Затова и тази среда ражда управленци, за които повече средства за образование означават пари за саниране на физкултурният салон и някой лев за заплати на армията от учители (за да са доволни и да ни подкрепят).

    Имам десетки примери около мен за партийни назначения, за неподготвени хора, за възмутителни привилегии, но не искам да издребнявам. Всеки си търси начин да оцелява и да се уреди в една държава, която упорито не иска да скъса с комунизма и порядките му. Проблема е, че образованието ни е на толкова ниско ниво и това вече не може да бъде замитано.

  28. 28 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    До коментар [#19] от "Костадин Иванов":Какво мислите за статията за Полша в коментар 17?
    —цитат от коментар 21 на 7777


    Не е перфектно, но е по-добре, отколкото у нас. Но образованието е прекалено отворена система. Когато хлапето е връх на една родова пирамида, когато майка, баща, две баби, двама дядовци, един чичо стар ерген и една бездетна леля дондуркат хлапето и му внушават, че е херцог, ще са виновни държавата, даскалите, изпитите......
    Не можеш да направиш командос от човек, когото те е страх да подложиш на стрес.

    Еретик
  29. 29 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    Училището трябва да бъде приятно и желано от учениците място.Родителите ,които имат желание, интерес и възможност трябва да бъдат включени в дейността на общо изграждане на обществото .Децата не могат да бъдат захвърляни в училищата и да губят контакт с родителите и близки.И да родителите не могат да се отнасят пренебрежително, понякога надменно към училители и ръководство.
    А уважение се печели,не се случва по задължение.Как? -с добра работа и подготовка.
    Практиките от Финландия ,където учителите не могат и не губят нито един човек за обществото заслужават и нашето внимание.Силно конкурентната среда в българските училища случая може би не помага.
    Обществото има нужда от всички добри и уважителни хора и толерантността помежду учениците с нужното постоянство ще се култивира и ще дава истински резултат от образованието.Образованието отдавна не би трябвало да е заучаване на модели и факти без мисловен анализ и създаване на лично на съдържание.

  30. 30 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3427 Гневно

    До коментар [#9] от "doc511104859":

    "Едни пари отново ще отидат при точно определни хора. В даден момент ще се бие барабанът, че е създаден "стем-център", за който повече няма и да чуете. А парите, парите...."
    =================
    Щом най-добрите години на системата са били без такъв център, със сигурност не ни трябва.
    И всякакви проекти са преливане от пусто в празно.

    Еретик
  31. 31 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    До коментар [#29] от "Виктор Флоров":

    "Силно конкурентната среда в българските училища случая може би не помага"
    ============
    Чел си нещо напудрено. Децата се конкурират във всичко друго, но не и в знания и оценки. На 80% изобщо не им пука, но и те са разпределени неравномерно. Миналата година в една хасковска гимназия издадоха само 3 дипломи през юни. Е, ние издадохме 106, но бяхме по-притеснени от 18 скъсани, отколкото те от целия випуск.

    Еретик
  32. 32 Профил на 7777 СУПЕР
    7777
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    До коментар [#28] от "Костадин Иванов":

    Благодаря.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  33. 33 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#29] от "Виктор Флоров":

    В сектор като образованието конкуренцията е контра продуктивна. Реално води до обедняване на бедните и забогатяване на богатите, сегрегирани училища, препълнени класни стаи, феодализиране, корупция...

  34. 34 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#31] от "Костадин Иванов":

    Децата в случая не се конкурират, да. И няма как, те са суровина, за която се конкурират училищата. Повече ученици ,повече пари. Това не води задължително до добри резултати, виж пост 33

  35. 35 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Те резултатите ще почват да се виждат като децата почнат да навлизат на трудовия пазар. Сега за какви резултатите може да говорите?

  36. 36 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5502 Неутрално

    Докато реформите се свързват единствено с увеличение на учителските заплати, резултати няма да има. Кой е луд да се трепе, когато заплатата му така или иначе си расте.

  37. 37 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#36] от "Роси":

    Учителите имат и друга мотивация освен финансова. Не казвам, че всички са такива, но повечето не стават учители заради парите.

  38. 38 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Миналата година в една хасковска гимназия издадоха само 3 дипломи през юни. Е, ние издадохме 106, но бяхме по-притеснени от 18 скъсани, отколкото те от целия випуск.
    —цитат от коментар 31 на Костадин Иванов

    Не знам за какво училище става въпрос, но по допуснатите до зрелостен изпит, предполагам че сте имали пет паралелки 12 клас. Значи училището е доста голямо. Резултатите обаче - имате близо 15% от явилите се на изпит, под точките за среден. Все пак сте около средното ниво за България по двойки, но това наистина е повод за притеснение сред учителите в училището - най вече по български език.

  39. 39 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 945 Неутрално

    [quote#31:"Костадин Иванов"]До коментар [#29] от "Виктор Флоров":"Силно конкурентната среда в българските училища случая може би не помага"============ Чел си нещо напудрено. Децата се конкурират във всичко друго, но не и в знания и оценки.

    Напълно съм съгласен със мнението на Виктор Флоров. Става въпрос за конкуренция между училищата, родителите, учителите, директорите, а не между учениците, макар и това да го има, но в по малка степен. Нима може да говорим за липса на конкуренция, когато в едни училища се влиза с бал близък до максималния, а други трябва да закриват паралелки и съкращават учители. Във водещите страни по резултати от тестовете, учениците от селата получават качество на образователни услуги съизмерими със тези от големите градове (примера с Финландия).

  40. 40 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    баси.......................................................................... тия дЕца до едно

    ................са обути кат'рускинчета!.............................................мале, мале

    Подпис: (не се чете)
  41. 41 Профил на smartcookie
    smartcookie
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Ами така се отглежда качествен ГЕРБ електорат :-)

  42. 42 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 112 Неутрално

    Резултати има.

    Децата излизат все по-неграмотни от училищата въпреки, че мъкнат раници пълни с учебници и тетрадки.

    След това отиват във някой от многото вузове, който убива и малкото останало желание за познание.

  43. 43 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#19] от "Костадин Иванов":

    Не че нещо, обаче "Наш Пондьо" не е писан преди 20 години. Отделно реномето на учителите падна още и към края на соца... Нормално, като на всяко държавно нещо по нашите земи.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  44. 44 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 165 Неутрално

    Основните усилия в БГ образователната система са да обхванат децата от все по-ранна възраст, за все повече време. Понеже се дават субсидии и се откриват учителски места, вече новите първокласници искам-не искам стоят от 8 до 5 следобед. Не че имат по-хубави и чисти тоалетни. Децата изтрещяват, има агресия, шум, скука. Обаче - иновация било. Да не говорим, че някои почват първи клас още на ненавършени 7 и са си още аха-аха бебета, заспиват на чина.

    Училището си дава парите, за да се окопае съсловието. А в него влизат жени, главно защото имат ваканции когато и децата им имат ваканция.

    Иначе доста от тях са с капацитет като за фризьорки, но са се изучили за учителки.

    За академичната част трябва да доплащаш или дообясняваш. Неприятното е, че детето трябва да търка чина много часове за знания, дето може да ги получи за 1/10 от времето, ако е концентрирано и не изморено. 2 часа курс на ден може да го бутне напред повече от осем часа празно съдържание и натискане да скучае на чина.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #