За едни Висша лига, за други - "Efbet Лига"

За едни Висша лига, за други - "Efbet Лига"

Решението ще засегне пряко 8 от общо 20 отбора в лигата и ще намали постъпленията им.
Решението ще засегне пряко 8 от общо 20 отбора в лигата и ще намали постъпленията им.
Във Великобритания предприеха поредни стъпки към ограничаване на хазартната реклама. Малко преди световното първенство по футбол държавата забрани излъчването на такива реклами с участието на популярни личности, включително спортисти, а сега Висшата лига реши от 2026 г. на предната страна на тениските на отборите в лигата да няма лога на хазартни брандове.
Това ще засегне пряко 8 от общо 20 отбора в лигата и ще намали постъпленията им. По информация на The Guardian общата стойност на тези рекламни договори е около 60 млн. паунда на година. Решението ще доведе не само до ограничаване на видимостта на хазартните брандове по време на мачове, но и на тениските за продажба, които много фенове, сред тях и деца, купуват. Това е стъпка към намаляване на рекламата на хазарта, макар да не включва показването на лога на ръкавите на тениските на футболистите от Висшата лига и на билбордове около стадионите.
Само преди месец Белгия показа по-твърда позиция и забрани рекламата на хазарт по телевизията, радиото, кината и печатните медии. От 2025 г. ще влезе в сила и забрана за рекламиране на стадиони, а след още три години хазартните компании вече няма да могат да спонсорират спортни клубове.
Така ред европейски държави, а вече и футболни отбори показват смелост и желание да намалят хазартната зависимост. В България обаче подобни действия липсват. Нещо повече, отборите до голяма степен съществуват благодарение на бетинг компаниите и умишлено ги търсят за спонсори. Първата лига в страната също носи името на най-големия рекламодател в бранша - Efbet. Дори рекламното пренасищане по време на световното първенство и недоволството на публиката не доведоха до реакции от държавата и контролния орган НАП. Хазартният бранш предложи "спасителен план" - спорни саморегулации, повече в полза на бизнеса и по-малко на хората. Те обаче не засягат нито видимостта им, нито самите спонсорства, а логата на бетинг компаниите продължават да бъдат по-големи от логата на отборите върху тениските на футболистите.

Сирма Пенкова е единственият журналист в България, който следи конкретно рекламния и маркетингов бизнес в страната, а понякога и извън нея. Когато ѝ остане свободно време от света на рекламата, прави репортажи от ромски махали, села, местни бизнеси и не само. Интересът към модата върви без нужда от допълнително обяснение. Един от тримата водещи на „Гласът на Капитал“. Има двоен бакалавър по икономика от Софийския университет и университета в Лил, както и една година в университета в Тулуза. Твърди, че е 179 см, но по всяка вероятност преувеличава с (поне) 4-5 см.