За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
famousandco
Рейтинг: 481 НеутралноДържавата има възможност да покаже как нейните фирми могат да бъдат успешни и печеливши, дават високи заплати, инвестират за подобряване на продуктите и услугите, расте пазарният им дял и клиентите им са доволни.
Ако не се справи с това, значи не трябва да казва и на бизнеса по какъв начин да работи.
fpyyh
Рейтинг: 116 НеутралноПо-малко се краде в абсолютни стойности от магистралите, но процентно сигурно 90% от парите отиват при “правилните” фирми в желозопътния транспорт, а при магистралите само 60% се връщаше на ГЕРБ след печелене на поръчка.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеbistr
Рейтинг: 1243 Неутралнотози път поздравления за авторката и за Дневник, че обръщат внимание на такава важна тема за българските граждани.
Дори се учудвам, че материала е сравнително мек и леко беззъб - всеки, който поне малко се е докосвал до влакове и Бдж и пр, не може да не спомене знакови имена като известните български бизнесмени Васил Божков или да речем Ковачки ?
А че има корупция, вкл и по международните конкурси - това едва ли учудва вече някого - не е ли време най-сетне новото правителство, новия минситър и колегата му финансист Асен Василев да се фокусрита върху това за да спрат изтичането на милиони
cto591144385
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно. Европа е оценила живота на минимум 21000 Евро.
Да се смееш ли, да плачеш ли🤔
mkebg
Рейтинг: 8 Неутрално...и това го пише човек, който никога не е пътувал с влак на БДЖ.....
penetrating
Рейтинг: 5672 Неутрално"...БДЖ в глуха линия: корупция, хаос, некомпетентност..."
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertБДЖ е като България...
ЗаНиЗа
Рейтинг: 1956 Весело"Българските железници вървят назад и без машина на времето..." - НО едва ли ще се върне когато в купетата имаше перденца, в коридорите килимчета, а във Wатер Cлозетите нарязана тоалетна хартия, вода и сапун. Това, че некомпетентноста и некадърността е превзела БДЖ, а все още "работи" се дължи на все още загрижени за това хора, на които обаче не се гласува нито доверие, нито се поощряват да се справят още по-добре. Ярък пример е теснолинейката "Септември-Добринище", където един млад, ентусиазиран и най-вече МОЖЕЩ човек направи неща, които всички спецове - заварени, назначени, сменяни и отново спускани от къде ли не, едва ли могат и да си помислят, че могат да повторят. Пътуване, пътуване трябва на шефовете, които ако не знаят как поне да видят как не трябва да бъде. Та белким включат някое реотанче в началническите им мозъци.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Прокопсало Парвеню
Рейтинг: 8 НеутралноНашата Емилия
06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01- 21 Р.Радев: Логично е.. г-н Пеевски да подкрепи г-н Борисов на президентските избори, те са ортаци в бизнеса и политиката.................................................................................. ...................................... ............................. 01-21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев ................................................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ............................................................................ 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................ 10-21 К.Петков: Ние от "ПП“ много харесваме Бойко Рашков за вътрешен министър . ............................... 01-22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков... 12-23 К.Петков: Не вярвам в идеята за независими експерти в регулаторите. По-добре е всяка една партия да сложи политическите си експерти и всеки да си поеме отговорността."БДЖ корупция и липса на визия"
Що така бе миме? Нали синагпурския визионер ги докара
променистите от Канада?
HUMANOID
Рейтинг: 2149 НеутралноСезирам – че БЪЛГАРИЯ е единствената държава в ЕС, която все още не е въвела новите правила на "Директивата за ДДС" (Директива 2022/542 от 05.04.2022),
излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...която разрешава на всяка държава-членка да въведе/определи следните ставки на ДДС
:
(1.) "специална нулева ставка" (ставка от 0% ДДС)...
(2.) "свръх-намалена ставка" (ставка по-ниска от 5% ДДС)...
(3.) "намалена ставка" (ставка от 5% до 14,9% ДДС)...
(4.) "стандартна ставка" (ставка от 15% до 100% ДДС)...
:
ДИРЕКТИВА (ЕС) 2022/542 НА СЪВЕТА
oт 5 април 2022 година
за изменение на директиви 2006/112/ЕО и (ЕС) 2020/285 по отношение на ставките на данъка върху добавената стойност (ДДС)
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX:32022L0542
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноДо коментар [#7] от "ЗаНиЗа":
Перденца,тоалетна хартия,вода и сапун има във влаковете,поне тези за дълги разстояния.
Решението на проблема е БДЖ да се приватизира. Сега си задайте въпроса защо управляващите никога няма да приватизират БДЖ?
Dead putlerist
Рейтинг: 225 ВеселоБДЖ => Боже, Добрахме се Живи.
unh571130166
Рейтинг: 8 НеутралноКОГАТО ПО УЛИЦИТЕ НА БЪЛГАРИЯ ВИДИТЕ КОЛА НАД 30 000 ЛЕВА, ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА ТЕЗИ НАД 100 000 ЛЕВА, 99 % ГОВОРИМ ЗА ОТКРАДНАТИ ПАРИ ОТ НЯКАКВА ДАЛАВЕРА:
– ОТ ЕВРОПРОЕКТИ,
– ОТ ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ
– ОТ ФИКТИВНИ ФИРМИ И ИЗТОЧЕНО ДДС
– ОТ ДАЛАВЕРИ В ЕНЕРГЕТИКАТА
– ОТ ВНЕСЕН БОКЛУК
– ОТ ИЗТОЧВАНЕ НА КРЕДИТНИ КАРТИ
– ОТ НАРКОРАЗПРОСТРАНЕНИЕ
– ОТ ФАЛШИВИ БИЗНЕСИ (КРИПТОВАЛУТИ, ТЪРГОВИЯ С АКЦИИ...)
. . .
БЪЛГАРИНА В 99 % ТЪРСИ САМО ДАЛАВЕРАТА, ИЗМАМАТА, КРАЖБАТА, ЛЪЖАТА, ЗАБЛУДАТА, НЕЧЕСТИЕТО, ЗАЩОТО, ТОВА МУ ДАВА ОНАЗИ ЛЪЖЛИВА ПРЕДСТАВА ЗА БЪРЗИ И ЛЕСНИ ДОХОДИ И ИЗМАМНОТО ЩАСТИЕ, КОЕТО ТЪРСИ В ПАРИТЕ!
ЧЕСТИТО! ЧЕСТИТО, ЗАЩОТО: "Защото, относно всяко скрито нещо, Бог ще докара на съд всяко дело, Било то добро или зло." – (БИБЛИЯТА)
НЯМА МЪРДАНЕ!
gmalinov
Рейтинг: 721 ЛюбопитноДо 2008-а година редовно пътувах с влак от Пазарджик до София - 126км за 2 часа и 20 минути с бързия влак. В днешно време не съм пътувал и не знам как е, но едва ли нещо се е променило в положителна посока. До Бургас колко време ще се люшкаме в мизерните вагони? Срещу 2 лева щели да ми превозят велосипеда до Бургас, ама нямало охрана на вагона?!?! За какво говорим изобщо, мизерията в БДЖ е пословична...
GMtacheaux
Рейтинг: 2392 НеутралноНашарените с графити пътнически вагони превърнаха влаковете в панаирски и циркови влакове. Едно време , когато цирковете и панаирите се местеха от едно място на друго, превозните коли и вагони бяха така нашарени. Така нашарени , вагоните правят впечатление на изоставени , занемарени , неподдържани, каквито са си не само отвън , но и отвътре.
The Crusader
Рейтинг: 8 ЛюбопитноОня куриера йога черен колан какво успя да направи по темата, освен да изкопае още по голяма дупка за ЖП-то ?
https://youtu.be/gsH4864d99w Какво е жена ? Простичък въпрос, на който нито един джендър не може да отговори. Разтърсващ филм, трябва да се гледа задължително.tacheaux
Рейтинг: 2392 Неутрално"разследването на европейската прокуратура на два проекта за модернизация на железопътната инфраструктура за общо 241 млн. евро, осигурени от европейски програми. Причината - транзакции от НКЖИ към фирмите изпълнители, преведени след това към кухи дружества"
Фрапиращ случай на кражби на европейски средства са тези , дадени за модернизация на ж.п. линията от Пловдив до Свиленград в размер на няколко стотини милиона евра. Наскоро пътувах по тази линия. Оказа се , че линията не е удвоена. Останала е единична и влаковете продължават да се изчакват по гарите, но сградите на гарите са подновени. Гарите са направени с широки и дълги перони , сякаш от там ще се качват и слизат стотици пътници , а не по двама трима , както е сега. Построени са скъпо струващи подлези и надлези на гари и спирки , които никой не ползва. Парите са потрошени за глупости. Най-важното , удвояване на ж.п. линията не е извършено.
dejmos
Рейтинг: 402 ЛюбопитноЕдинственото хубаво ,е, че нашата инфраструктура е по добра от тази на САЩ. Там всеки ден по три влака катастрофират. Иначе тотална изостаналост спрямо Китай (която в ЖП е ненадмината) . Но да погледнем Европейките примери. Например във Финландия , ЖП работи прекрасно . Иначе приказките ги знаем ...корупция , може и нещо руско да сложат . и така си върви.
bat_plamen
Рейтинг: 3836 НеутралноСитуацията в БДЖ е пълна катастрофа и не се вижда изход от ситуацията там!
4ort
Рейтинг: 116 НеутралноКой гушна парите от гара Етрополе?
Имам време да питам всеки идиот.szj351152722
Рейтинг: 8 НеутралноГоспожата не е наясно с това че БДЖ не е виновно за случая от Стара Загора. Виновният и наказан е диспечер който работи в държавното НКЖИ. Другото са изсмукани от пръстите опорки от рода и аз нещо да кажа по темата БДЖ.
deaf
Рейтинг: 2211 ВеселоДо коментар [#17] от "dejmos":
Сериозно!!! В САЩ катастрофирали ВСЕКИ ДЕН по три влака...
citoyen
Рейтинг: 707 НеутралноНаистина такова е усещането. И никакъв напредък а бяха налети бая средства!
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноИ как няма да е, като от години там се назначават все партийни кадри, които хал хабер нямат от железопътен транспорт. Виж, в кражбите са добри!
Oggie Petkov
Рейтинг: 39 НеутралноДо коментар [#2] от "fpyyh":
Ако беше вярно това, което казваш сега би трябвало с два пъти по-малко пари да се направят повече километри. За съжаление не е обявена обществена поръчка дори за 1 см нов път, за да видим новите крадлювци, как няма да крадат. Заради тях ще гледаме още дълго време Хемус през крив макарон. При ББ магистралата растеше като гъба, дето се казва, не с дни, а с часове. Остави им 1 млрд резерва, който го опоска Кокорчо и замина неизвестно къде.Сега всичко е обрасло и запустяло. Цели 3 пропилени години и стотици жертви по пътищата, това ни донесе "подмяната". За БДЖто, ако имахме един свестен МП щеше да задължи всички министри, заместници, шефове на отдели задължително с влак и нещата щяха да се оправят за секунди. Поне кенефите нямаше да миришат.
Oggie Petkov
Рейтинг: 39 НеутралноДо коментар [#17] от "dejmos":
Ще кажа само, че цените на билетите за влака в "белите държави" са от 3 до 10 пъти по-високи за същия километраж. Може лесно да се провери.
Jordan Dimitrov
Рейтинг: 334 НеутралноДо коментар [#7] от "ЗаНиЗа":
До коментар [#24] от "Oggie Petkov":
В западнаЕвропа кенефите неВунят
dejmos
Рейтинг: 402 ВеселоДо коментар [#21] от "deaf":
Мдааааааааааааа - всеки ден. Днес два ЖП влака излязоха от релсите , .........и метрото в Ню Йорк , също днес сдаде багажа .
Власти са забранили да се правят снимки ( свободата на информацията) , но американците снимат :))
oak17621787
Рейтинг: 8 НеутралноМного е зле тая. За тея думи:
краде се и от нафтата, и от обществените поръчки - за резервни части, за пране на завеси, постелки и одеала, за хигиенизиране на гарите - също добри суми за приближени фирми, и т.н.
Във всяка нормална държава щяха да я лишат от журналистиèски права - обвинения и внушения без всякакви доказателства. Така може да си говорим в кварталното кафене, а не в национални медии. После пискат като ги съдят.
itl421157417
Рейтинг: 382 Неутрално.....има брилянтен разказ за БДЖ-неволите в БГ на Диляна Димитрова в сайта "Сега"....
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2016 НеутралноЕ аз поне от 10г. казвам,че ако се гепи по-малко в БДЖ компанията може да излезе на печалба!
Libertarianism is just anarchy for rich peoplemesambria
Рейтинг: 225 НеутралноРеформите в БДЖ-то се изчерпват до смяната на ръководството, след смяната на поредното правителство!
Gretel
Рейтинг: 272 Неутрално“ БДЖ в глуха линия: корупция, хаос, некомпетентност”
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)——
Ох, хубу че са само 3 главни букви. Че ако бяха 4 имаше опасност човек да сбърка — или с ППДБ, или ГЕРБ, или … да не изреждам.
gost22
Рейтинг: 823 ВеселоМоже ама не смеят, щото току виж извади факти и доказателства и "после ко прайм, а?" "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
gost22
Рейтинг: 823 ЛюбопитноБДЖ-то няма да се оправи, докато е социален транспорт. Държавата ги субсидира щото нали са "социален транспорт", а те за къв да се напъват, когато "държавата субсидира"...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Maria Simova
Рейтинг: 8 ГневноСамо БДЖ ли. и МВР са така и съдебната система!
911
Рейтинг: 824 НеутралноБДЖ е един от многото примери, за нещо, което е работило добре преди '89-та, а е тотално разсипано сега. Причината е основно в това, което илюстрираха и ПП-ДБ-тата - всяка партия с малко власт уволнява предходното ръководство и назначава "наши хора", колкото и некомпетентни да са. Защо? Ами за да могат да крадат за партийните каси.
А хората, които разбират от влакове, ги тормозиха, уволняваха, т.н. защото били "комунисти", "дърти", "изостанали".... Макар че има много хора, които милеят за БДЖ, но не са нито комунисти, нито са социалисти, а капиталисти - и въпреки всичко твърдят, че железницата трябва да бъде и държавна, както е в цяла Европа.
Та... Некомпетентност + липса на контрол. То пък държавата в кое ли е успяла да упражни контрол... То контролът е много лоша дума, комунистическа такава... Много им бъркаше в очите контролът на"модерните демократи", само не мога да разбера сега защо негодуват срещу липсата му? Нали това искахте? Свободия? На ви сега свободия.
911
Рейтинг: 824 НеутралноИначе БДЖ е бранш, който е тотално декапитализиран и изстискан/изсмукан. По паметливите си спомнят и за Вилхелм Ботьов Краус - https://lupa.bg/news/pokoiniyat-vilhelm-kraus-oligarh-sred-ministrite-i-ministar-sred-oligarsite_64764news.html (и някои други герои...) Чий министър беше той? На Стефчо и на Иван. Ах, каква изненада....!
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноДо коментар [#34] от "gost22":
Че то и градският транспорт по градовете е социален. Ако не знаеш,да ти кажа че учениците,студентите и пенсионерите имат право на намалени абонаментни карти.
gost22
Рейтинг: 823 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "deaf":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ядец. Когато във Варна имаше кондукторки във всеки автобус, сметката беше на нулата. Откак върнаха самотаксуването пак са на минус, ама то е щото отново има изобилно гратисчии, обаче това е сбъркана концепция, а не липса на възможност.
gost22
Рейтинг: 823 ЛюбопитноДо коментар [#36] от "911":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Къш бе трол. БДЖ-то никога не е работело на печалба, еле пък по татово време, когато предприятията не трябваше да формират печалба. А и тогава на никого не обясняваха къде колко пари налива държавата и дали нещото е само на загуба.
Единствената жп-линия, която е била на печалба е била първата частна линия "Русе-Варна", и то само до определен момент, ама това щото са броили заедно товарите и пътниците. После я пробутват на държавата да си я дотира.
Vasil Angelov
Рейтинг: 11 Неутралномонополът на БДЖ за пътнически превози пада след 1 година малко.
2025 ще бъде интересна година за ЖПто
ЗаНиЗа
Рейтинг: 1956 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "Associazione Calcio Milan":
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.В Полша например, баш Западна Европа, може дори да се зареди телефон, ей така докато си пътуваш, билети може да се купят и от кондукторите, без глоба, а и са с нормални цени. И всичко се прави без напрежение, простичко без стрес от мръсни седалки например.
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноДо коментар [#41] от "Vasil Angelov":
Защо,какво ще стане през 2025г.?
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноДо коментар [#42] от "ЗаНиЗа":
Ти явно скоро не си пътувал с БДЖ. Всички неща,които изброи ги има и във влаковете на БДЖ.
kumcho___valcho
Рейтинг: 413 НеутралноДо коментар [#38] от "deaf":
При пътническите превози на БДЖ субсидията формира между 80% и 90% от приходите. И така е от десетилетия. В европейските страни се приема, че поне половината приходи трябва да идват от пътниците
Преди 7-8 години ръководството на БДЖ поиска да закрие над 70 линии с под 5% рентабилност. Оказа се, че един редовен пътник по такива линии струва на БДЖ над 2000 лв. по тогавашните цени. Предложението беше да се осигурят бусове от общините или от специален фонд. Но синдикатите и всякакви организации скочиха и нищо не стана. От репортажите стана ясно, че по много от тези линии всъщност има алтернативен транспорт, но пенсионерите обясняваха, че за влак дават само 1.00-1.50 и пътуват нашироко, а с автобус ще им е по-скъпо. Други пък били бивши служители на БДЖ (а това беше огромна структура в миналото) и се ползват със специални намаления и т.н. По линиите без алтернативен транспорт няколко човека обясняваха, че пътуват до работа, като вземат заплата от 800 лв, а на БДЖ един такъв пътник струваше няколко пъти повече.
Такива "анализи", че БДЖ са много зле, защото всичко се краде, са общи приказки. Да, краде се на всякакви нива, но компанията работи неефективно, защото е принудена да го прави и властите отхвърлят всичките й предложения за реформи. Когато планираната загуба от услугата за пътнически превози е 200 млн. годишно, е трудно да се осъществява ефективен контрол, при положение че цялата ти дейност е разчетена като крайно неефективна.
kumcho___valcho
Рейтинг: 413 НеутралноДа уточна към предишния си коментар, че ставаше въпрос за над 2000 лв. месечно по тогавашни цени.
deaf
Рейтинг: 2211 НеутралноДо коментар [#45] от "kumcho___valcho":
Да разбирам ли,че ако се закрият тези 70 неефективни линии,БДЖ ще се оправи?
milenmihailov
Рейтинг: 643 НеутралноНе знам авторката какво е против двуетажните влакове. Такива имаше в България дори по време на мизерията на социализма.