А след МОЧА?

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (96)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mkebg
    mkebg
    Рейтинг: 8 Неутрално

    По една лопата на електората на ПП ДБ и да почват....
    Няма само на бело....

  2. 2 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 858 Неутрално

    След МОЧА? Прочетете Иван Хаджийски - "Бит и душевност на Българския народ".

  3. 3 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    По една лопата на електората на ПП ДБ и да почват...
    —цитат от коментар 1 на mkebg


    Те са по постовете и колажчета във Фейсбук (и Дневник) и от време на време пърформанс на жълтите павета.
    Ще трябва някой друг да свърши реалната работа, засега надеждата е в агитката на Левски 🤷

  4. 4 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 652 Весело

    Сед него альошката😂🤣

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  5. 5 Профил на The Crusader
    The Crusader
    Рейтинг: 8 Неутрално

    После мятаме ДСарите. Масла и парапетковци да се готвят.

    https://youtu.be/gsH4864d99w Какво е жена ? Простичък въпрос, на който нито един джендър не може да отговори. Разтърсващ филм, трябва да се гледа задължително.
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Аз бих казал, не СЛЕД, а заедно с МОЧА, защото ни чакат още над 500 МОЧИ за почистване.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    След МОЧА се възстановява Княжеската градина на която не трябва да се монтират никакви паметници. Аман от паметници в България. Сигурно държим някакъв рекорд за брой паметници на единица площ.

  8. 8 Профил на mqg341134860
    mqg341134860
    Рейтинг: 46 Неутрално

    След МОЧА - Альоша в Пловдив. После самО ще си тръгне и в други градове.

  9. 9 Профил на Торбеш КЛУБ
    Торбеш
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    След МОЧА?
    Нормалната цивилизована практика е да се организира явен, прозрачен и широкоогласен конкурс за територията на Княжеската градина. До последното камъче и тревичка - своеобразен зрелостен изпит за годността ни като нация и общество.
    Какво по-хубаво от множество идеи накуп от хората на идеите?

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  10. 10 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    Аз бих казал, не СЛЕД, а заедно с МОЧА, защото ни чакат още над 500 МОЧИ за почистване.
    —цитат от коментар 6 на penetrating


    Стотици са съветските, комунистическите и руските паметници , които трябва да се премахнат. Едва ли в бившите съвевтски републики има толкова много съветски паметници , колкото у нас. Неслучайно ни наричаха 16-та република на СССР.

  11. 11 Профил на capricorn_1963
    capricorn_1963
    Рейтинг: 82 Неутрално

    До коментар [#10] от "tacheaux":

    А след моча, пак същото. Или не, изведнъж ДС милионерите ще дарят парите си на народа, за детски градини, училища, университети. И ще настане всенародно веселие!

  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Много добър текст!!!
    Многто добра ПЛАТФОРМА за смислен и професионален дебат на урбанисти архитекти скулптури експерти по ландшафтен дизайн

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    До коментар [#10] от "tacheaux":

    Съгласен изцяло.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на S СУПЕР
    S
    Рейтинг: 2135 Неутрално

    До коментар [#1] от "mkebg":

    Колкото и безумно да звучи това, голяма част от днешните русофило-путинофили, парламентарно представени от "Възраждане" и БСП, чакат третото освобождение от "робската ни зависимост" от ЕС.

  15. 15 Профил на Бубенце
    Бубенце
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Не може ли просто парк. Аман вече!

    42864cd0e1dac484f51402d3d5155b72
  16. 16 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Автора се хвърля в тревоги какво е щяло да има на мястото на паметника на престъпниците,окупаторите,убийците,сатрапите,мародерите каквато е ZZъветската армия,а сега руZZката.
    В този момент просто този символ ,както и други такива трябва да бъдат буквално изринати от държавата,а още по добре ще е за бъдат изринати и разни русофили зелен чорап,копейкиновците.
    Материала,материала.

  17. 17 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2283 Весело

    Какво да се прави в опразнените пространства, след като се сбогуваме със соцпаметниците - със символите на тоталитаризма, на "вечната дружба", всъщност на вечното ни унизително и коленопреклонно поведение към Русия, което и до днес не губи тягата си
    ____________________________________________________________

    Имам предложение, което г-н Гюзелев няма как да отклони!

    На това място да се направи паметник на безимения натовски войник, посял демокрацията в Ирак, Афганистан, Либия и Сирия, войните там са в противоречие с международното право, но е важна идеята!

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  18. 18 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 856 Весело

    До коментар [#15] от "Бубенце":

    За Ваше съжаление
    както и на всички които смятат че има
    кратки и прости отговори на дълги и сложни въпроси
    НЕ МОЖЕ!!!

  19. 19 Профил на ybx58641992
    ybx58641992
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Уважаеми сънародници, аз също смятам , че местото на този паметник /ПСА/, не е там ,където е , а в музей на соц.изкуство. Предлагам на мястото на този паметник , да бъдат поставени стените с имената на загиналите български воини, загинали във войните от началото на 20 век, които бяха на мястото ,където сега е НДК.Така както във Вашингтон има паметник с имената на загиналите във войната във Виетнам. Смятам ,че местото позволява да се създаде еден мемориален комплекс,който да ни обединява , а не да ни разединява.

  20. 20 Профил на 3opa
    3opa
    Рейтинг: 71 Неутрално

    Смислен текст - наистина е добре дискусиите около паметниците да са прагматични, професионални и ориентирани към бъдещето.
    Паметниците и сградите не са само "историческа памет", те са и произведения на изкуството, и част от пространственото оформление. Тяхната съдба трябва да се определи като се вземат под внимание всички тези аспекти.
    Мавзолеят можеше да бъде превърнат в страхотна галерия или музей, да привлича хиляди туристи и почитатели на изкуството. Беше и естествена сцена, която можеше да се ползва за концерти и спектакли.
    Лесно се руши, трудно се гради и надгражда.
    Способността да надграждаш определя до голяма степен и устойчивостта на развитието, и благоденствието на едно общество.
    Аман от "юруш" и пролетарски чукове.
    Решенията трябва да се вземат от интелигентни хора с подходяща квалификация и без исторически комплекси в една или друга посока.

  21. 21 Профил на wahrheit
    wahrheit
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Празното място, където беше мавзолея на престъпника Г. Димитров изглежда много добре и е нещо супер - свежо между сградите от сталинистки тип наоколо. Може и на мястото на гадния тумор МОЧА да се разшири градинката, като изобщо не е нужно пак да се мисли за някакви типично за социалистическо възпитание мозъци, паметници. Лично аз бих направил една зоологическа градина (както беше едно време там), в която в клетки (а не в палатки) да показваме на гостите на столицата мръсни комунисти и лумпени изрожденци...

  22. 22 Профил на Подкупен  Цецко
    Подкупен Цецко
    Рейтинг: 493 Неутрално

    След това, паметника Плевенска панорама и паметника на връх Шипка. Така наследниците на Киряк Стефчов и Спас Турчев, най-накрая ще се кротнат.

    Пеевски е другарче с Костов!
  23. 23 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 856 Весело

    До коментар [#22] от "Подкупен Цецко":

    Няма как да смесите руската и сАвеЦката историяа!!!
    Няма как да смесите признателността на Българите за Освобождението преди 145 години с отвращението и погнусата от комунистическата инвазия и окупация!!!
    Много слаб опит!
    пасоля очевидно наистина много е закъсал за кадри в
    хибридната си война против Отечеството!!!

  24. 24 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    Срамен факт - на мястото на монумента на Ленин на пл. "Ленин" дойде Статуята на София, която е менте на статуята на Ян Кулич пред парламента в Братислава. На тръни съм, че ще се орезилим по същия начин и с преправата на МОЧА и ще се изкушим да направим менте на нещо, което във века на интернет ще бъде разкрито с няколко щраквания на мишката. Особено като слушам какъв патриотичен патос се лее, нещата отиват в посока паметника с робокопите над Шумен. Статуята в Братислава:
    https://bitly.ws/T7wY

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  25. 25 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Какво да се прави в опразнените пространства, след като се сбогуваме със соцпаметниците - със символите на тоталитаризма, на "вечната дружба", всъщност на вечното ни унизително и коленопреклонно поведение към Русия, което и до днес не губи тягата си____________________________________________________________ Имам предложение, което г-н Гюзелев няма как да отклони!На това място да се направи паметник на безимения натовски войник, посял демокрацията в Ирак, Афганистан, Либия и Сирия, войните там са в противоречие с международното право, но е важна идеята!
    —цитат от коментар 17 на Полковник Паликъщов


    ..............а, паметник

    нема си играем "на дребно"..............доволен че съм да се дзида едно пентагонче

    .......................................................действуващ генщаб на НАТО за ЮИФланг...ъ-ъ!

    Подпис: (не се чете)
  26. 26 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Смислен текст. И все пак - по въпроса за мазволея. Аз също бях против разрушаването и за превръщането на сградата в нещо смислено.
    Но винаги има проблеми с превръщането на една гробница в сграда с друга функция. Пирамидата на Е. Ходжа в Тирана е пример за това. При това преустройството на пирамидата е далеч по благодарна работа. Бил съм два пъти в мазволея с неговите потискащи коридори и двата пъти ми се искаше да избягам от сградата. Нямам клаустрофобия, предполагам осветлението би подобрило впечатлението, но не вярвам че някой с радост би отишъл на изложба там.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  27. 27 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Уважаеми сънародници, аз също смятам , че местото на този паметник /ПСА/, не е там ,където е , а в музей на соц.изкуство. Предлагам на мястото на този паметник , да бъдат поставени стените с имената на загиналите български воини, загинали във войните от началото на 20 век, които бяха на мястото ,където сега е НДК.Така както във Вашингтон има паметник с имената на загиналите във войната във Виетнам. Смятам ,че местото позволява да се създаде еден мемориален комплекс,който да ни обединява , а не да ни разединява.
    —цитат от коментар 19 на ybx58641992


    ..............начи, тре'а се казва "ГРОБИЩЕ на комунистическата ПРОПАГАНДА"

    ...............................................айде да не ми се прайте на улави...ъ-ъ

    Подпис: (не се чете)
  28. 28 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#21] от "gpj101139736":

    Абсолютно! И на мен тази статия ми звучи като смешен плач за тъпите паметници на съветското робство. Какво ще правим или няма да правим на мястото няма сравнимо значение с това да се отървем от тези срамни символи.

  29. 29 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Смислен текст - наистина е добре дискусиите около паметниците да са прагматични, професионални и ориентирани към бъдещето.Паметниците и сградите не са само "историческа памет", те са и произведения на изкуството, и част от пространственото оформление. Тяхната съдба трябва да се определи като се вземат под внимание всички тези аспекти.Мавзолеят можеше да бъде превърнат в страхотна галерия или музей, да привлича хиляди туристи и почитатели на изкуството. Беше и естествена сцена, която можеше да се ползва за концерти и спектакли.Лесно се руши, трудно се гради и надгражда.Способността да надграждаш определя до голяма степен и устойчивостта на развитието, и благоденствието на едно общество.Аман от "юруш" и пролетарски чукове.Решенията трябва да се вземат от интелигентни хора с подходяща квалификация и без исторически комплекси в една или друга посока.
    —цитат от коментар 20 на 3opa


    те го и тоа - некъф нео-"елинист", демек пребоядисн комсомолец

    .........................................................................................................................................я, чиба!

    Подпис: (не се чете)
  30. 30 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#26] от "БОНГО":

    Аз също бях против навремето. Преосмислих позицията си с нарастването на руското влияние в България. По времето на събарянето на мавзолея изглеждаше,че Русия е приключила с имперските си амбиции и въпросните символи могат да се пазят за историята. После обаче се оказа, че все още са актуални и влияят на българската народопсихология и следва да бъдат премахнати.

  31. 31 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 222 Весело

    Предлагам след като се махне паметникът, там да се сложи един много висок пилон с българското знаме :))

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  32. 32 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3200 Любопитно

    "Оголеното място, на което беше мавзолеят, сега стои напълно безсмислено, ни в клин, ни в ръкав, между знакови сгради, без да е добре аранжирано с някаква растителност например."

    Чакай, бе това не е вярно. На мястото има паркинг, а малко по надолу има и градинка. Мястото си седи много добре.

    А, относно какво ще се прави след МОЧА.... що за неговото местене ще трябват месеци (най-малко 6, а може би и повече) представям си колко години ще им трябват на нашите местни власти да махнат постамента на МОЧА. Така, че според мен, постамента трябва да се стегне (ремонтира) и отгоре да се сложи статуя на някой български герой (а не безимен съветски войник, както е в момента).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3200 Любопитно

    Сед него альошката😂🤣
    —цитат от коментар 4 на MititU


    Но маи няма протести на пловдивчани, които искат да махнат Альошката. Може би си го харесват и не искат да го махат. Докато случая с МОЧА в София е съвсем различен, тук има голямо обществено недоволство срещу него... и то от години.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3200 Любопитно

    До коментар [#22] от "Подкупен Цецко":

    Това са абсолютни спекулации. Точно както истериите около 3 март, който уж вече нямало да бъде честван като празник в България. НЕ, трети март ще остане български празник и неработен ден, както 6 септември, 22 септември, 1 май и т.н. но няма да е нашият официален национален празник.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  35. 35 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Тоя де............. (физиономията е такава) чел ли една Българска история ?? България запазва територялната си цялост благодарение на Сталин . Поради това пропадат преговорите в Кайро на Мушанов. Англия , САЩ и Гърция искат Южна България -включително и Пловдив.

  36. 36 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 823 Неутрално

    МОЧА, Альоша и прочее отдавна плачат за махане.
    Дали имат или не художествена стойност, може да се спори до припадък, но че са меко казано "грешни" от историческа гледна точка е очевадно. На кого и за какво благодарим на тези, дето ни върнаха десетки години назад, та до днес много от нас ( дали по-добрата или по-лошата част е друг въпрос) продължават да се чудят дали сме част от Европа или Азия.

  37. 37 Профил на Mylène Jampanoï
    Mylène Jampanoï
    Рейтинг: 8 Неутрално

    алфарисърчки и други гниди?

    💕💕💕 ВЛЮБЕНА в Моа Преател Тайпи! 💕💕💕
  38. 38 Профил на 3opa
    3opa
    Рейтинг: 71 Неутрално

    До коментар [#29] от "osando":

    Много бъркате, но не мога да Ви виня. Всеки гледа света през някакъв прозорец - едни през малък, други през по-голям. Трети се чувстват уютно и в пространства без прозорци, в които им се привиждат непрекънато някакви призраци.
    Бъдете здрав!

  39. 39 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    има доста за чистене.В малките градчета и села половината улици се казват Георги Димитров и Васил коларов.Ленин го има също много често.Малко да си изчистим родината от мирис на руски ботуш и повръщано.

  40. 40 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    Напълно подкрепям схващането, че нямаме нужда нито от исторически, нито от идеологически, нито от религиозни паметници. Прекалено много са, при това 90 процента от тях са грозни като смърт. Вижте само Борисовата градина на какво е заприличала. Сталински тип бюстове и скулптурни групи скоро що са повече от дърветата. Дори в Докторската градина руснаците са пробутали в ъгъла с улица Сан-Стефано едно грозно образование...
    Мисля, че пространството трябва да се реши най-вече като парковата среда и да се възстанови детската площадка на Княжеската градина, каквато е имало там преди да издигнат МОЧА. Може би е уместно да се направи конкурс, но с ясно задание, което категорично да ИЗКЛЮЧВА каквито и да било паметници.

  41. 41 Профил на Paines Prosta
    Paines Prosta
    Рейтинг: 8 Гневно

    Сед него альошката😂🤣
    —цитат от коментар 4 на MititU


    Барнете алиошката и ще ва млатим Шопи! Пловдивчани си обичаме града такъв къвто си е не напразно бяхме столица на европеиската култура щото си ценим нещата!

  42. 42 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#41] от "Paines Prosta":

    "Барнете алиошката и ще ва млатим Шопи!"

    Милият той. Кой ще млатиш точно? Защо си мислиш, че всички в Пловдив са чуждопоклонници.

  43. 43 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не ми е ясно защо евреите не бранят паметника? Точно Червената армия отвори вратите на концлагерите и им каза , че са свободни.

  44. 44 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Предлагам след като се махне паметникът, там да се сложи един много висок пилон с българското знаме :))
    —цитат от коментар 31 на Боян Таксиров


    начи, пепи, оригиналното ни знаме е ярко-червено, казва се "багреник"

    .......................мое'го видиш у "Манасиевата хроника"... за'тва ли стаа на'вапрос

    Подпис: (не се чете)
  45. 45 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Чакай, бе това не е вярно. На мястото има паркинг, а малко по надолу има и градинка. Мястото си седи много добре.
    —цитат от коментар 32 на Иво

    Не стои добре, да не говорим че и на паркинга не му е там мястото. Би могло - пак като празно пространство да се оформи по-добре и да продължи да изпълнява някои от сегашните си функции - напр. концертните изяви, а защо не и място за изложби на открито.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  46. 46 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#29] от "osando":Много бъркате, но не мога да Ви виня. Всеки гледа света през някакъв прозорец - едни през малък, други през по-голям. Трети се чувстват уютно и в пространства без прозорци, в които им се привиждат непрекънато някакви призраци.Бъдете здрав!
    —цитат от коментар 38 на 3opa


    ............начи за "бъдете здрав" ви благодАрим :)

    ма за другото начи, вий не сте праф шо язе през джамци не надзъртам!

    оти се по чукаро и чат-пат полето маам гащите

    .................................................................................... и нищо ми погледо не'спира...ъ-ъ


    *** гюзела си беше "тройкаджия" и не видим повод после да е напреднАл!
    .........................за вас - не знам, начи, вий си знайте :)

    Бъдете здрав :)

    Подпис: (не се чете)
  47. 47 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#29] от "osando":Много бъркате, но не мога да Ви виня. Всеки гледа света през някакъв прозорец - едни през малък, други през по-голям. Трети се чувстват уютно и в пространства без прозорци, в които им се привиждат непрекънато някакви призраци.Бъдете здрав!
    —цитат от коментар 38 на 3opa


    ............начи за "бъдете здрав" ви благодАрим :)

    ма за другото начи, вий не сте праф шо язе през джамци не надзъртам!

    оти се по чукаро и чат-пат полето маам гащите

    .................................................................................... и нищо ми погледо не'спира...ъ-ъ


    *** гюзела си беше "тройкаджия" и не видим повод после да е напреднАл!
    .........................за вас - не знам, начи, вий си знайте :)

    Бъдете здрав :)

    Подпис: (не се чете)
  48. 48 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Прогнозата ми е, че ПСА ще остане.Няма я онази решетелност, с която беше премахнат мавзолея.Какво ще замести разрушения паметник е резонен и сложен въпрос, който не трябва да възпрепяства неговото премахване.

  49. 49 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    "Какво да се прави в опразнените пространства, след като се сбогуваме със соцпаметниците"

    Това е второстепенен проблем. Първо да махнем соц-изродщините, след това ще го мислим!

  50. 50 Профил на Fräulein Ursula
    Fräulein Ursula
    Рейтинг: 979 Весело

    След МОЧА, ако нямаме пари правим един прекрасен демократичен паркинг. И без това има голям недостиг на паркоместа.
    А ако се намери инвеститор, мястото би било прекрасно за един 50 етажен МОЛ тип небостъргач, който би символизирал успешният ни преход от комунизъм към демокрация и пазарна икономика.
    Но на каквото от двете решения се спрат кмет Терзиев и Трайчо, при всички случаи ще символизираме, че успешно сме победили комунизма и съветската заплаха!

    Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.
  51. 51 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    Тоя де............. (физиономията е такава) чел ли една Българска история ?? България запазва територялната си цялост благодарение на Сталин . Поради това пропадат преговорите в Кайро на Мушанов. Англия , САЩ и Гърция искат Южна България -включително и Пловдив.
    —цитат от коментар 35 на dejmos


    Престани да лъжеш. Сталин е искал Бургас и южното черноморие да станат турско владение. Искал е корекции на западната граница на България в полза на Югославия. Има документи за това:

    Тов. Сталин, со своей стороны, прибавил,
    что отход от Болгарии Бургасского района явился бы наказанием
    за поведение Болгарии во время войны. Болгария должна была бы
    также несколько пострадать территориально и на своей югославской
    границе. По мнению тов. Сталина, для Болгарии совершенно достаточно
    иметь один морской порт в виде Варны.

    http://docs.historyrussia.org/ru/nodes/296692?query=Молотова+Иден+Болгарии #mode/inspect/page/3/zoom/4

  52. 52 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    Не ми е ясно защо евреите не бранят паметника? Точно Червената армия отвори вратите на концлагерите и им каза , че са свободни.
    —цитат от коментар 43 на Хюго Босов


    Щото това , което пишеш не е вярно.
    За чудене е защо евреите търпят улица на името на граф Игнатиев , един от ней-големите антисемити , който като вътрешен министър в Русия по времето на цар Александър трети въвежда едни от най-мракобесните антисемитски закони. По-късно Хитлер преписва за своето антисемитско законодателство антисемитските закони на Игнатиев.

  53. 53 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#51] от "tacheaux":

    Така ли ? И кой ни спасява от репарации - американските летци , които бомбардира София и България. Или вечно АНТИ българската Англия.

  54. 54 Профил на Подкупен  Цецко
    Подкупен Цецко
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#22] от "Подкупен Цецко":Няма как да смесите руската и сАвеЦката историяа!!!Няма как да смесите признателността на Българите за Освобождението преди 145 години с отвращението и погнусата от комунистическата инвазия и окупация!!!Много слаб опит!пасоля очевидно наистина много е закъсал за кадри в хибридната си война против Отечеството!!!
    —цитат от коментар 23 на selqnin


    Гледай си зарзавата у градината и животните у обора.
    С политиката не се занимавай, не ти е силна страна.

    Пеевски е другарче с Костов!
  55. 55 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#51] от "tacheaux":Така ли ? И кой ни спасява от репарации - американските летци , които бомбардира София и България. Или вечно АНТИ българската Англия.
    —цитат от коментар 53 на dejmos


    ........Кого лъжеш, бре!

    България плаща репарации на Гърция!

    за целта е било създадено това, дето най-вероятно сте го чували като
    стопанско обединение "Родопа"...ъ-ъ

    Подпис: (не се чете)
  56. 56 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    До коментар [#53] от "dejmos":
    "И кой ни спасява от репарации - американските летци , които бомбардира София и България. "

    Аз ти давам документи , ти си знаеш твоето. Бомбардирането на София през ВСВ става със съгласието на Сталин.

  57. 57 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2241 Неутрално

    До коментар [#7] от "tacheaux":


    След МОЧА се възстановява Княжеската градина на която не трябва да се монтират никакви паметници. Аман от паметници в България. Сигурно държим някакъв рекорд за брой паметници на единица площ.
    —цитат от коментар 7 на tacheaux


    Точно ! Никакви паметници . Нека да има малко необременени пространства. На мен ми харесва така мястото на мумията. Има просрор и градина

  58. 58 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Прекрасно място за едно голямо Виенско колело - "Окото на София". Задължително общинска собственост управлявана от общината. Всеки ден по няколко пъти минавам покрай един миниатюрен паметник на Джузепе Гарибалди на едноименния площад. Почти винаги спирам за малко пред него. От това, че паметникът е малък(добро решение) личността на Гарибалди не става по - малко велика. Ако кремълския военнопрестъпник не беше започнал войната в Украйна, паметника щеше да остане. Сега вече е невъзможно. Така че на джуджето е най-големия принос за събарянето му.

  59. 59 Профил на b.d.s.
    b.d.s.
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Катедрален храм на БПЦ.
    Дали ще се казва Св.Св. Кирил и Методи или Цар Борис Покръстил, нека се направи анкета.
    Важно е храма да не носи името на монголски данъчен.


    .

  60. 60 Профил на b.d.s.
    b.d.s.
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Покръстител разбира се.

  61. 61 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#52] от "tacheaux":

    Нещо бъркаш понятията. Говоря ти за ПСА, не за Граф Игнатиев.

  62. 62 Профил на Liliana Simeonova
    Liliana Simeonova
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Софийският център е безобразно и безразборно претрупан с паметници и мемориални плочи от всякакъв калибър, в т.ч. и кичозни като тази на цар Самуил, който ни най-малко не е заслужил така да се подиграят с него. Затова на мястото на МОЧА не трябва да се прави поредният (кичозен?) монумент. По-естетично и по-функционално ще бъде това място да се оформи красиво с растителност и да се впише в парковата среда. А що се отнася до останалите "мочове"и "альоши" из страната - нека хората в съответните населени места да решат с какво ще ги заменят или на мястото им ще направят градинки, детски кътове и пр.

  63. 63 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Да се съберат, такива, като господина ида предложат, какво да се сложи на мястото на този грозен и дразнещ паметник. Всичко друго ще е по-добро от него.

  64. 64 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 2953 Неутрално

    А какво лошо има на мястото на МОЧА да има "зелена ошмулена поляна'" (по думите на автора)? И въобще стига сме повдигали ненужни, че даже и вредни въпроси още преди да е махнат този срам за България. Така само отклоняваме вниманието, да не кажа внасяме смут и колебание в и без това колебаещото се народонаселение, облъчвано денонощно с руска пропаганда.
    Нека това чудовище се махне най-после и тогава общо, с предложения, с конкурси ще му намерим правилното решение на този въпрос.

  65. 65 Профил на Proxy Pixie
    Proxy Pixie
    Рейтинг: 1105 Весело

    Един човек в реалността няма, който да употребява този измислен и повтарян в тесния кръг виртуални тролове термин - Моча. Даже и най-простия шофьор на такси.
    Няма бе.

  66. 66 Профил на Fräulein Ursula
    Fräulein Ursula
    Рейтинг: 979 Весело

    Сега, дайте да си говорим честно. От МОЧА би излязъл един прекрасен многоетажен паркинг. Така хем ще е добре за жителите и гостите на Голяма Столична община, хем ще има приходи за местния бюджет, хем ще се реши кардинално големият проблем с паркирането в центъра на столицата ни, особено, когато има мач на Националния стадион "Васил Левски" или на стадион "Българска армия".
    Сега, знам, че активното синьо автентично дясно, подуенско гражданско общество не искат МОЧА, защото им напомня, че са носители на купата на Съветската армия, както не искат и ЦСКА да имат стадион в Парка на свободата, и са готови на всичко това да го направят, от тази гледна точка надземен многоетажен паркинг няма да е съвсем удачно предложение. Но и за това има решение. Преименува се "Градината на съветската армия" на "Княжевска градина", а точно по средата слагаме един 200 м. и 80 см пилон, на който да развеем цветовете на дъгата

    Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.
  67. 67 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Покръстител разбира се.
    —цитат от коментар 60 на b.d.s.


    Здравейте,
    че за "монголския данъчен няма място" съм 100% съгласен, но
    според мен обстоятелствата са доста и изборът никак не е лесен.
    Трябва да се съобрази и с Църковния Канон - неизбежно.
    Ето какво имам предвид.

    Съгласно църковната история, за първи път Слово Божие в Сердика се проповява в I-ви век от Ап. Климент. Основана е Сердикийска Апостолска Черква. Създава се общество от вярващи (божие стадо/паство) най-общо наричани "ариани".

    *Ариани (ари - ани/они - "те са Народа") произлиза от по-старото наименоване "ари(и)" (народ също и "орачи"). "Ари(и)" произлиза от още по-старото "Ора" (народ също и ора-чи/ораци/ораки, префасонирано на "траки/фраки" чрез специално "изобретената" буква тита/тета "Θ", която се чете като ф/т и която не е нищо друго освен маскировка на "соларния символ" - "божественото "О"" с точка в средата, №18 от таблицата: https://protobulgarians.com/Statii za prabaalgarite/Glagolitsa i sarmatski znatsi/Glagol2.jpg ).

    Арианите изповяват Св. Троица като: Бог Отец, Бог Дух и Св. Премъдрост Божия (София), а "никейци" изповядват Троицата като: Бог Отец, Бог Син и Св. Дух, т.е. заповядват, че Бог Син (Христос) е "единосъщ" с Бог, а не е Месия - син божи, т.е. "човек". Черквите на Апостолската община ще бъдат безмилостно разрушени след приемането на Догмите на "Никейския Ортодокс" и смъртта на Константин, т.е. от края на 4-ти век.

    През 9-ти век "вашият герой", т.е. Борис I Покръстител (Михаил - Иоан) ще приеме "Никейския Символ на Вярата" (Христос е Бог) като "Верую", но няма да приеме Езика на Ортодокса, т.е. така наречения популярно "гръцки език" ни писмено, ни като проповед, ни като песнопение (литургия). Няма да приеме и прозвището "гърци", което се отнася до изповядващите Никейския Ортодокс (Православие). Аргументът му е, че Св. Апостол Климент е извършвал проповеди на "местния език" (нашенски, родна реч), пред местното население още в I-ви век, т.е. "нашенският" си е език богоугоден и нашенският Народ си е богуугоден. С приемането на Борисовите аргументи ще се основе Православна Черква - Цар Борисова. Речта ще получи черковна пре-кодификация и ще стане "Слово". Народът ще си получи новото, богуугодно име "Богари" ("божий народ"). Забележително!

    *(забележително или не "православни българи" ще приемат да станат само част от Народа ни и то неголяма част... мхм)

    Тази Св. Черква ще бъде унищожена от комунистическата власт и през 1956г. същите комунисти ще основат сегашната Българска Православна Църква - Съборна по образец, указан им от РПЦ - Московски Патриархат. Така БПЦ ще се окаже най-младшата църква в Православното църковно семейство, т.е. в подчинение на Московската.

    Със свои действия, особено в последно време, БПЦ е изпаднала в "ерес".

    Тъй като по устав актуалната БПЦ е "съборна" , а е и собственик на катедралния храм, то решението за промяна на Патронажа следва да се вземе на "църковно-народен събор".

    Вие спадате ли към "църковния народ"? Питам ви най-любезно :)

    Аз лично преценявам, че Ние, Българите, трябва да се върнеме към Томоса, Изповеданието и Азбуката от 9-ти век, без значение дали БПЦ - Съборна ще бъде закрита. Като църковна собственост на БПЦ следва да остане каквото са си построили след 1956-та...ъ-ъ!

    Подпис: (не се чете)
  68. 68 Профил на deep_space
    deep_space
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Авторът, син на големия оперен певец Никола Гюзелев, член на БКП и гордост на социалистическото оперно изкуство, голяма международна звезда, е забравил покрай дядо си да спомене и баща си. Жалко. Нещата не са толкова прости.

  69. 69 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Храм-Паметник на светите братя Кирил и Методий, по-голям от този на помохамеданчения Александър Невски.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  70. 70 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 663 Весело

    До коментар [#51] от "tacheaux":
    Не се връзвай на тоя екземпляр. Пише чутовни глупости, а ако го жегнеш изпада в някаква буквена катафония.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  71. 71 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#68] от "deep_space":

    Никола Гюзелев може да е " гордост на социалистическото оперно изкуство", но никога не е бил горд със "социалистическото изкуство".
    Ако говорим за български десиденти, точно той е пример за такъв човек.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  72. 72 Профил на fubar
    fubar
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Аз бих махнал скулптурите и плочата, но целия мрамор го правя на хубав обществен скейт парк. И всичко трябва да е в графити.

  73. 73 Профил на Христо Атанасов
    Христо Атанасов
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#56] от "tacheaux":

    Аз ти давам документи , ти си знаеш твоето. Бомбардирането на София през ВСВ става със съгласието на Сталин.........
    Ти му даваш документи, но точно като неолибералче. Човекът ти пише за неща случили се 1945 г. след капитулацията на Германия ти му даваш документ от 1941 г. Дали говорите за едно и също нещо? И тая тъпотия, че американците тръгнали да бомбардират в Румъния рафинерия и нефтени полета и попаднали на мъгла и навръщане звънна ли на Сталин да им разреши да хвърлят бомбите в България е много добра глупост за зомбиране на жълтопаветния планктон.

  74. 74 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 101 Неутрално

    До коментар [#8] от "mqg341134860":

    Вашите думи са балсам за пловдивската ми душа. Навремето Спас Гърневски положи много усилия, но не успя. Сега Пловдив е пълен с Х, СМ, К, СТ, СН, У............, които въобще нямат усещане за принадлежност към града, камо ли да се интересуват от неговата история и бъдеще.

  75. 75 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    До коментар [#51] от "tacheaux":Така ли ? И кой ни спасява от репарации - американските летци , които бомбардира София и България. Или вечно АНТИ българската Англия.
    —цитат от коментар 53 на dejmos


    Кой е бил спасен от репарации? По Парижкия договор България е задължена да изплати 70 млн. долара репарации - 45 млн. на Гърция и 25 млн. на Югославия.
    Изплащането е в стоки по цени от 1938 г. т.е. $110,709,219.86 по цени от 1947 г.
    Според инфлационния калкулатор
    https://www.in2013dollars.com/us/inflation/1938?endYear=1947&amount=70000000

    Допълнително цялата немска собственост в България става съветска, а дългове на стойност около 100 млн долара на Германия и германски поданици отпреди 1939 г. са отписани. Дори не е взето предвид, че България се присъединява към Тристранния пакт едва на 1 март 1941 г. Така тя губи вземания за периода 1939-1941 г в размер от около 50 млн, зл. долара.

    По думите на видния наш изследователм Румен Аврамов, репарациите по Парижкия мирен договор 1947:
    "По златния паритеттова прави 219.3 млн.зл.фр., или около 1/2 от дълга, фиксиран през март 1923 година*.Тази проста съпоставка обаче е изкривена по две причини. Първо, годишната вноска по мирния договор от 1947 г. е много по-висока, тъй като периодът е чувствително по-кратьк (8 години). Така анюитетьт е 8.7 млн. долара (26.8 млн.зл.фр.) или „близо 5.5 пъти повече от началната вноска на коригирания Ньойски договор". Вторият подвеждащ факт е свързан с обстоятелството, че според договора от 1947 г. репарациите са платими в стоки, по международни цени от 1938 г. в долари, при корекция (завишение) от 10-15 процента. Дори при тази корекция предвоенните цени остават с около 70% по-ниски от тези през 1947 година. Това прави реалната стойност на репарациите 119 млн. долара.Според Н. Стоянов фискалният трансфер по новите репарационни плащания представлява над 15% от редовния бюджет, а валутният -15% от средния износ през 1936-1938 година. При положение че през 1945-1946 г. износът намалява с 40%, ефективният трансфер спрямо експорта достига 50 процента. Тук се доближаваме (а при износа значително надхвърляме) до мащаба на дълговото бреме от 20-те години." (Комуналният капитализъм. Из българското стопанско минало, т. I. София, 2007. стр 306).
    ====

    Струва си на натъртя една особеност. Нйойският договор м който е посрещнат у нас с траурни знамена. В периода 1919 - 1934 г, независимо от вътрешнополитическите превратности и различните правителства, България последователно отстоява позицията за непосилния характер на репарациите, нейната невъзможност да плаща тези тежки репарации и т.н. Това е част от нейната стратегия за последователно намаляване на репарационните задължения към победителите, което се случва веднъж 1923 г, втори път 1930. Към 1935 г, България практически е приключила с репарациите.
    За разлика от товаправителството през 1947 г. представя Парижкия договор като някаква нечувана дипломатическа победа. Това е просто защото правителството е практически назначено от победителите във войната (за разлика от периода 1919 - 1934) , по-точно един от тях - СССР. Сетне СССР се ангажира за "справедлив мир", ерго Парижкият договор е справедлив.
    Голямата "победа" се изразява и в това, че България не губи територия, а дори задържа присъединената през 1940 г. Ю. Добруджа. Но Крайовската спогодба 1940, макар и с изключителната помощ на Германиям е одобрена от всички "велики сили". Раздухваните гръцки претенции, от друга страна, не само не посрещат подкрепата на САЩ, но и Великобритания, която се заиграва с тях покрай събитията в самата Гърция, се отказва фактически от поддръжката им.
    И не на последно място, териториалните клаузи на Парижкия договор следват логиката на предстоящото тогава образуване на Югославска федерация.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  76. 76 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Допълнително цялата немска собственост в България става съветска, а дългове на стойност около 100 млн долара на Германия и германски поданици отпреди 1939 г. са отписани.
    —цитат от коментар 75 на БОНГО


    Поправка: "отпреди" да се чете като "след".

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  77. 77 Профил на makemesmile
    makemesmile
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#62] от "Liliana Simeonova":

    Съгласен, поредната статуя със светещи очи не не ни трябва. Още по-малко 111-метров пилон.

    На мен ми харесва как там се събират младежи скейтъри и подобни с кънки, велосипеди и т.н. - нещо като скейт парк ми звучи добре.

  78. 78 Профил на makemesmile
    makemesmile
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#65] от "14_Bond_Street":

    Е, може би трябва да се ослушаш извън кръга на таксиджиите

  79. 79 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    И тая тъпотия, че американците тръгнали да бомбардират в Румъния рафинерия и нефтени полета и попаднали на мъгла и навръщане звънна ли на Сталин да им разреши да хвърлят бомбите в България е много добра глупост за зомбиране на жълтопаветния планктон.
    —цитат от коментар 73 на Христо Атанасов


    "Тъпотията" е факт, макар и не както я описваш. Той има предвид операцията "Приливна вълна":
    https://aero-bg.com/2018/08/01/parviyat-sblasak/
    Всъщност тогава америкинските самолети действително решават да хвърлят неизползваните бомби над България. но не заради Сталин, а заради "Топлото българско изпращане", за което се споменава в текста.
    Заради Сталин, по-точно заради Молотов, продължават ожесточените бомбрадировки през зимата 1943-4 г. През декември 1943 той е човекът, "единствено конкретно предложение беше, че те отдават голямо значение на продължаването на бомбардировките над България, което според тях ще помогне на българите да се опомнят.".

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  80. 80 Профил на makemesmile
    makemesmile
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#66] от "Günther":

    А още по-добре - един мол, а останалата част на Княжеската градина да е паркинг???

  81. 81 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Храм-Паметник на светите братя Кирил и Методий, по-голям от този на помохамеданчения Александър Невски.
    —цитат от коментар 69 на olexander


    1/ По-скоро наистина на Св. Цар Борис.
    2/ не съм убеден, че площта на градината е подходяща да поеме толкова голям храм, още повече абсидата/абсидите му трябва да са ориентирани на изток.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  82. 82 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 469 Неутрално

    значи след МОЧА веднага се захващащме с паметника на американските летци - убийци на цивилни български граждани, а след това със недоразумението статуя на София пред Ларгото

  83. 83 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    След МОЧА ще строят мемориали и паметници на новите освободители. На Вечните, Велики и Неповторими с демократични и прочее ценности.
    То идеи и планове има много, друг е проблема.
    В центъра на Бургас събориха почти готова, уникална сграда и 20 години на мястото има една дупка, която никой не днае какво да прави. Дупката е пълна с вода, щото е по-дълбока от морето и в нея се развива богата флора и фауна.
    Управляващите със страст и удоволствие биха гръмнали МОЧА, но след това дълги години ще е в разруха мястото, а и трябва да търсят депо и да превозват огромен обем отпадъци. А и колжо пари ще отидат, малееее, половината бюджет на София.
    Единствено могат да продадат мястото на хотелска или търговска верига. Или да го дадат за бензиностанция.
    Ако така си остане, мястото може да стане символ да прераждане на комунизма във фашизъм.

    Judjuk
  84. 84 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#7] от "tacheaux":
    —цитат от коментар 57 на hodounski


    Като е княжеска градина, а до нея е гробницата на самия княз - Александър Бантенберг,
    наредил се сред светлите имена в българската история, не е ли само логично да има там негов паметник ?

  85. 85 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3659 Неутрално

    ВИИ Маркс имени МОЧА

    Ааа... не.

    Падането на БКП и нейния първи партиен и
    държавен ръководител - за да отворят устойчив път
    за мултипартийна БСП - не беше импулс, а акт
    вычислен от БКП внимателно старателно.
    Не от целия членски състав, конечно.
    То е много маса.

    Бъдещето, сега минало, доказа правотата на сметката.

    МОЧА все тъй стърчи строго и сполучливо.
    Възбужда възторг и проч. емоция.

    На полето там където мумия в кафеза бе, цветенце не никне.
    Не че не, но новост, нова, все не запониква.

    Сметката е точна.

    "Но тези емоционални и спонтанни изблици обикновено водят до не особено добри резултати, защото са на принципа -

    събаряме, пък после ще му мислим.

    Оголеното място, на което беше мавзолеят, сега стои напълно безсмислено, ни в клин, ни в ръкав, между знакови сгради, без да е добре аранжирано с някаква растителност например."

  86. 86 Профил на ck СУПЕР
    ck
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    ”туристическа забележителност с асансьор до съветския войник с "шпагина". Няма кой да гледа войника, че и да се качва с асансьор, няма да има интерес.

  87. 87 Профил на ck СУПЕР
    ck
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    До коментар [#85] от "dnevnikar":
    Бакърджиев свърши добра работа като взриви мавзолея на Гошо Тарабата.

  88. 88 Профил на ТимурСКомандаИКодовеПатокостроителПазителНаМОЧА
    ТимурСКомандаИКодовеПатокостроителПазителНаМОЧА
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    След моча следва альоша

    Ту-туууу
  89. 89 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    Какво да се прави в опразнените пространства, след като се сбогуваме със соцпаметниците - със символите на тоталитаризма, на "вечната дружба", всъщност на вечното ни унизително и коленопреклонно поведение към Русия, което и до днес не губи тягата си____________________________________________________________ Имам предложение, което г-н Гюзелев няма как да отклони!На това място да се направи паметник на безимения натовски войник, посял демокрацията в Ирак, Афганистан, Либия и Сирия, войните там са в противоречие с международното право, но е важна идеята!
    —цитат от коментар 17 на Полковник Паликъщов

    +
    Сега вкара редовия антимочовец в транс, според доггмите на НПО-то в Ирак, Афганистан, Либия и Сирия е посята демокрация, това ,че не е хванала декиш е заради Путин, който е нисък!
    В Украйна вече има толкова много демокрация,че бият световни рекорди по корупция и военна диктатура!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  90. 90 Профил на ТимурСКомандаИКодовеПатокостроителПазителНаМОЧА
    ТимурСКомандаИКодовеПатокостроителПазителНаМОЧА
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#89] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Факт.
    Месите се навсякъде инподкупватемразни пишлемета да правят революции. После идват едни зелени човечета да асвабаждават

    Ту-туууу
  91. 91 Профил на Самый опасный дурак
    Самый опасный дурак
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И кво?
    Махаме МОЧА и си живеем живота.
    Точно след половин година никой няма да помни МОЧА.

    "Vladimir Putin Is the World’s Most Dangerous Fool" Thomas L. Friedman, NYT
  92. 92 Профил на Самый опасный дурак
    Самый опасный дурак
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#88] от "ТимурСКомандаИКодове":
    С теб требе да се видим некой ден в София, като имам работа натам.... Уискито от мен.

    "Vladimir Putin Is the World’s Most Dangerous Fool" Thomas L. Friedman, NYT
  93. 93 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    Празното място на МОЧА може би ще остане задълго празно, така като и празни ще останат главите на регистрираните от Копейкин бг глупаци.
    Или както казва автора:
    "Колкото и безумно да звучи това, голяма част от днешните русофило-путинофили, парламентарно представени от "Възраждане" и БСП, чакат третото освобождение от "робската ни зависимост" от ЕС. В техните представи не съществуват думите "окупация" и "преврат". "

  94. 94 Профил на bsa22555059
    bsa22555059
    Рейтинг: 12 Неутрално

    След МОЧА се възстановява Княжеската градина на която не трябва да се монтират никакви паметници. Аман от паметници в България. Сигурно държим някакъв рекорд за брой паметници на единица площ.
    —цитат от коментар 7 на tacheaux


    излизали ли сте от бг. ако да,явно сте посещавали само моловете. на мястото на Мо4ъ да пернеме 3 грамадни лъва в центъра на три малки езерца,за да ни напомнят за БГ на Три морета след Мо4ъ махъми и 3-и март и на връх Шипка ще издигнемЕее паметник (мооонумент на бг език) на бг чикиджииите

  95. 95 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Предпоследно изречение на статията:

    "Правилното решение е след преместването на МОЧА да се проведе добре организиран международен конкурс, предшестван от публични дебати с участието на експерти."


    След МОЧА?Нормалната цивилизована практика е да се организира явен, прозрачен и широкоогласен конкурс за територията на Княжеската градина. До последното камъче и тревичка - своеобразен зрелостен изпит за годността ни като нация и общество.Какво по-хубаво от множество идеи накуп от хората на идеите?
    —цитат от коментар 9 на Торбеш


    Хмм... Ето това е резултатът от "добре организиран международен конкурс" за площад "Света Неделя":

    https://whata.org/awards/wp-content/uploads/2019/12/001_SFA_Boards_Page_07.jpg

    Не, мерси!


    Не може ли просто парк. Аман вече!
    —цитат от коментар 15 на Бубенце


    Според мен това е най-добре с добавка скейт-парк. То и сега теренът пред МОЧА си е такъв...

    Да спасим София от "Спаси София"!!!
  96. 96 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 279 Неутрално

    След това, паметника Плевенска панорама и паметника на връх Шипка. Така наследниците на Киряк Стефчов и Спас Турчев, най-накрая ще се кротнат.
    —цитат от коментар 22 на Подкупен Цецко


    Чакай, бе сладур! Някой да иска освен посочените от теб да събаря, премества и т.н. Руския паметник, паметникът на Цар Освободител пред Народното събрание, храм-паметникът в село Шипка, Докторския паметник... А?!
    Или си адски тъп, или ни правиш нас на тъпи, защото поводите да се издигнат МОЧА и другите паметници са диаметрално противоположни!

    Аман от евтини манипулации!

    Да спасим София от "Спаси София"!!!




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #