Механизмът за минималната заплата има нужда от спешен ремонт

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Ремонт значи да го барнеш оттук оттам, а човекът си пише за смяна на въпросният механизъм 🙂

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 853 Неутрално

    От “спешен ремонт“ има Голяма нужда
    цялата партиейно-политическа каста!!!

  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Слугите на Баце ще направят ремонт на ремонта - те могат, важното е за висшия ешелон да нападат заплатите под 50 000 на месец,че е голям глад.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    Зор за две неща, а?
    На колко да се самоосигуряват?
    И колко да се (не) плаща?
    🎖🎖🎖🎖
    И какво ако всеки се осигурява ма реален доход?
    И всеки си знае цената и не работи за минимални пари?

  5. 5 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Има нужда от промяна в минималната почасова ставка, първо, и второ въвеждане на почасово заплащане не мястото на сегашното.
    Крайно време е да се сложи точка на феодализма, и всеки наемен работник да избира къде и по колко часа да работи, съобразявайки се със заложените ограничения в КТ.
    Това, че нашите псевдо бизнесмени, псевдо синдикалисти и недоучени социални реботници, не могат да го направят, не означава да се спре прогреса.
    За предпочитане е внос на бизнесмени, синдикалисти и служители в НОИ, от вноса на работна ръка.
    Но това е непонятно за "специалистите" от така нареченият институт за пазарна икономика. Сорос плаща, те бълват простотии.

    Два дебила это сила!
  6. 6 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    Едва ли е случайно, че коефициента на Джини който мери неравенството у нас е далеч най-високия в ЕС. Много държави далеч не са чак толкова по-богати на глава колкото им е по-висока минималната примерно Литва има 840 евро, Хърватия 700 евро, Гърция 910 евро, Испания 1 260 тоест няма и 500 евро не би трябвало да ни събори бизнеса. На целите Балкани само в Косово е по-ниска в момента, а в Черна Гора е 530 евро

  7. 7 Профил на pet fire
    pet fire
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Сега ще търсим механизъм за по-малко увеличение на МРЗ, да угодим на работодателите

  8. 8 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 245 Весело

    Хехе, намирисва на платена от работодателите инициатива за намиране на начин за задържане на заплатите. С тая инфлация хората скоро ще пропищят за индексации, а господата очевидно искат да продават на високи цени, а да плащат прединфлационни заплати. Само за последните две години стоките в магазина поскъпнаха с над 50 процента, а заплатата ми е замръзнала на едни нива от повече от 5. Който има увеличение на заплатата покриващо инфлацията да прасне един минус, а който е като мен да сложи един плюс :)

  9. 9 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    То е срамно, че Сърбия, Босна, Македония и особено Черна Гора имат значително по високи минимални от нас въпреки, че на икономика глава сме значително по-напред та поне да доближим тях като не можем да се мерим със следващите най-ниски в ЕС по 600+ евро като следващата най-ниска е в Унгария предполагам заради слаба валута..

  10. 10 Профил на оuzo
    оuzo
    Рейтинг: 114 Неутрално

    И тази мин. заплата е малка. България се топи с бясна скорост, а една от основните причини е ниското заплащане десетилетия наред. Всеки, който говори, че тази заплата е вредна е неадекватен или платен от работодателите.

  11. 11 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 512 Неутрално

    А най-добре заплати да не се дават.
    Всички да работим ангария на негово величество чорбаджията.

    Иван Костов е за съд!
  12. 12 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 114 Неутрално

    Значи най-бедните да не взимат повече пари, щото видиш ли, щяла да се качи инфлацията. А че тя се подклажда от уж свободната търговия, която по някакъв начин води до по-високо цени в България от Германия е проблем, който няма да решаваме, защото е трудно. Лесното е да отрежеш парите на бедните.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  13. 13 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#10] от "оuzo":
    До коментар [#9] от "vht16370188":
    До коментар [#8] от "znayko84":

    След време първи ще ревнете че взимате малко повече от метачите по улиците.
    Бизнесът има ограничен бюджет за повишаване на заплатите и в случая просто ще повиши минималните заплати, а средните ще трябва да останат непроменени за по - дълго време.
    Отново преевана ще се окаже средната класа.

  14. 14 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5587 Неутрално

    2021 година България има 12 221 $ БВП на глава от населението, Русия 8 748 $, Румъния 9 523 $, Хърватия 12 149 $,Словения 21 650 $ , Чехия 18 484 § и т.н.

  15. 15 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#10] от "оuzo":До коментар [#9] от "vht16370188":До коментар [#8] от "znayko84":След време първи ще ревнете че взимате малко повече от метачите по улиците. Бизнесът има ограничен бюджет за повишаване на заплатите и в случая просто ще повиши минималните заплати, а средните ще трябва да останат непроменени за по - дълго време. Отново преевана ще се окаже средната класа.
    —цитат от коментар 13 на zxp53317185


    Че от кога в България има средна класа???
    Никога не е имало.

    Иван Костов е за съд!
  16. 16 Профил на Илиян Славчев
    Илиян Славчев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не ме касае защото не мога да прилагм техниката работна заплата! А заплащане за работа и ефект от нея. Но Обществото не се интересува от това!

  17. 17 Профил на оuzo
    оuzo
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#13] от "zxp53317185":

    Това си е твое мнение, но тук цените " европейски" а заплатите трагични. В България заплащането е цинично спрямо работниците. Подкрепящите тази ситуация са вредни.

  18. 18 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ivan Prodanov":

    Аз лично се смятам за такъв.
    Едва ли съм единственият 🤷

  19. 19 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#17] от "оuzo":

    Аз твърдя че това само ще влоши положението 😉

  20. 20 Профил на оuzo
    оuzo
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#19] от "zxp53317185":

    Аз твърдя обратното.

  21. 21 Профил на qqv391093118 СУПЕР
    qqv391093118
    Рейтинг: 774 Неутрално

    "Рязкото повишаване на минималната заплата ще означава директен спад на разполагаемия доход на самонаетите."

    И не само това. Постоянното повишаване на МРЗ изключва все повече и повече хора от пазара на труда, чийто труд или не е достатъчно високо ценен или нямат възможност да покрият часовете за една минимална работна заплата. Това след себе си води до осигурителни проблеми и невъзможност за пенсиониране.

    Отделно това поставя бариери пред навлизане на пазара на труда в икономически по-изостаналите краища на станата, като северозапада.
    Само преди 5 годни МРЗ беше от порядъка на 350-400 лв, а сега е над два пъти по-висока. Кой ще плаща подобни заплати в някое село на границата със Сърбия например?
    Това ще доведе и до по-нататъшно обезлюдяване на тези райони.

  22. 22 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#13] от "zxp53317185":

    Тоест всички си преебават средната класа, а само ние, Косово и донякъде Унгария сме хитрите мислещи за средната класа защото така излиза според теб и сравнението с другите. Ти колко много повече смяташ, че заслужаваш от нископлатен работник или смяташ, че няма нищо лошо освен най-бедни да сме и с най-голямо неравенство щото бедните да го духат нали така?

  23. 23 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#19] от "zxp53317185":Аз твърдя обратното.
    —цитат от коментар 20 на оuzo


    🤷
    От базата на ... ?
    Икономическо образование, прочетена литература или ...на работник на МРЗ?

  24. 24 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Любопитно

    До коментар [#22] от "vht16370188":

    Извинете, ама къде в ЕС точно действа въпросният механизъм - минималната заплата да е равна на средната (а не на медианната) заплата?

  25. 25 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    До коментар [#24] от "zxp53317185":

    Ами не знам ти да не би да си проверил как е в повечето държави? Би ли казал как е поне в 2 измежду изброените от мен Литва 840 евро, Хърватия 700 евро, Гърция 910 евро, Испания 1 260, Унгария 600?

  26. 26 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Гневно

    Комунягите тук още не са вдянали, че заплатата се изработва, тя не е подарък, че да им се вижда ниска. Повечето лешпери на МРЗ не са изработили и половината от нея. Наглеят и искат още.

  27. 27 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#25] от "vht16370188":

    Никъде го няма, това ще е отново някакъв български принос.
    Формулите са различни, но най - често или се използва медианната заплата или се базира на цената на живота и локални фактори.

  28. 28 Профил на serena
    serena
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Специално за българските работодатели минималната заплата трябва да се изравни със средната. За да бъдат ПРИНУДЕНИ да осигуряват служителите си на поне близки до реалните запати, които им изплащат. А не - брутна заплата 1560 лева, а те осигуряват на минималната. А караме скъпи джипове, нали. Моля ви се. По-заможните работодатели са парвенюта с пари, които ощетяват тези, които им работят. После се оплакват, че не можели да намерят хора, и то свестни, видиш ли.

  29. 29 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 1036 Разстроено

    Поредните безсмислени теоретизации на някакъв канцеларски плъх... 🙁🙁🙁 На когото напомням, че преди да пише за "рязко" увеличение е добре да провери каква част от печалбата отива за заплати в нормалните страни и каква в нашата страна. Преди няколко години "там" отделяха 24-26% за заплати, тука бяха срамните 16%. Държава, в която не можеш да купиш поне 400-500 литра бензин с една минимална заплата е много далече от всякаква цивилизация и нормалност. Домораслите "експерти" първо да признаят това, а после да списват "мат'риалите" си, че съвсем се излагат... 🤔

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  30. 30 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 168 Неутрално

    Първо трябва да си отговорим на въпроса изобщо защо има минимална работна заплата? Без да знаем това няма как да преценим кога размерът й е правилен. Личното ми усещане е, че целим вдигане на държавните приходи. Много праеишно каза Асен Василев, че не ни трябват фирми, които не могат да плащат минималната заплата, но вдигането на ефективността не става с административно разпореждане, а с промяна на образователната система в посока нужна на бизнеса, по-малко корупция, борба с монополите, стимули за малкия и средния бизнес.

  31. 31 Профил на Иван Арнаудов СУПЕР
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Регулярното вдигане на МРЗ е нагъл, подмолен механизъм да се увеличат приходите от данъци върху труда, без формално да се променя тяхната ставка. Ако някой политик ви говори друго, ви лъже. Ако му вярвате, сте глупци.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  32. 32 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5592 Неутрално

    Направете всички заплати минимални. Това ще е другото име на минимален басов доход. Може да го кръстят пенсии. И без това вижда изглупели старци в парламента. И да го плаща държавата.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  33. 33 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#13] от "zxp53317185": След време първи ще ревнете че взимате малко повече от метачите по улиците."

    Знаеш ли какво е казал един?
    Ако изведнъж по целия свят изчезнат банкерите, всички ще си отдъхнат. Ако изчезнат поетите, никой няма да забележи. Ако изчезнат метачите, всички ще затънем в лайна.

  34. 34 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Не ме касае защото не мога да прилагм техниката работна заплата! А заплащане за работа и ефект от нея. Но Обществото не се интересува от това!
    —цитат от коментар 16 на Илиян Славчев


    МРЗ не мери ефекта от работата, тя е съвсем друго нещо, неикономическо. МРЗ е чисто политическа измислица, за такива, които не отбират от икономика и логика, но имат право да гласуват. Та е нещо като социалните помощи, само че е маскирана като заплата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  35. 35 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално


    HUMANOID
    Рейтинг:
    05:46, 09 сеп 23
    Неутрално
    в шест страни-членки на ЕС – не се прилага данък върху *брутна минимална работна заплата* (*брутна МРЗ*)
    :
    (1) Гърция (*832 евро*),
    (2) Хърватия (*700 евро*),
    (3) Чехия (*717 евро*),
    (4) Испания (*1'260 евро*),
    (5) Малта (*835 евро*),
    (6) Португалия (*887 евро*),
    а в две страни-членки на ЕС – средният данък върху личните доходи е много малък:
    (1) Латвия (*620 евро*),
    (2) Нидерландия (*1'934 евро*),
    :
    *брутна МРЗ* – *брутна минимална работна заплата*
    **нетна МРЗ** - **нетна минимална работна заплата**
    (по данни на Eurofound за минималните заплати през 2023 г.)
    в страни-членки на ЕС
    :
    *399 евро* България [**282 евро** България],
    *579 евро* Унгария,
    *606 евро* Румъния,
    *620 евро* Латвия,
    *700 евро* Хърватия,
    *700 евро* Словакия,
    *717 евро* Чехия,
    *725 евро* Естония,
    *746 евро* Полша,
    *832 евро* Гърция,
    *835 евро* Малта,
    *840 евро* Литва,
    *887 евро* Португалия,
    *940 евро* Кипър,
    *1'260 евро* Испания,
    *1'304 евро* Словения,
    *1'709 евро* Франция,
    *1'910 евро* Ирландия,
    *1'934 евро* Нидерландия,
    *1'955 евро* Белгия,
    *1'981 евро* Германия,
    *2'387 евро* Люксембург [**1'968 евро** Люксембург],
    :
    *340 евро* Сърбия (40'020 динара/месец или 230 динара/час),
    *480 евро* Македония (29'739 денара/месец) и [**326 евро** Македония],
    *530 евро* Черна Гора,
    :

    https://www.pariteni.bg/novini/pari/vizhte-minimalnite-zaplati-v-es-246537

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  36. 36 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Единственото, което дърпа производителността нагоре са заплатите. Няма друг метод! Последните години зачестяват оплакванията "няма хора", което всъщност означава че няма хора за без пари и О Чудо - оказа се че същата работа можела да се върши и с по-малко хора. Позакриха се по мое впечатление и доста роднински позиции тип "нищо не върша ама взимам повече от другите" и като цяло ефекта е изцяло положителен. Тепърва работната сила ще става приоритет като на работодателите ще се наложи да измерват кой какво е свършил, защото не може да раздаваш пари на калпак и да стимулират тези, които си вършат работата, а не тези които лижат задници. Въобще като цяло ако няма рецесия и рязко повишаване на безработицата с над 1% всяко повишение на доходите носи само ползи на цялата икономика.

  37. 37 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#14] от "Роси":

    Когато се цитират цифри се посочва източника.
    В противен случай са измишльотина на някой спал на мокри вестници.

    Два дебила это сила!
  38. 38 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#30] от "Batezuzi":

    Глупости на търкалета!
    Заплатите се вдигат на база увеличена реализация на стоки и услуги, т.е. голям стокооборот.
    Когато се държиш за полата на един пропаднал пазар, какъвто е европейския, не може да се очеква нещо положително за икономиката.
    ШОС разполага с пазар от над 3 МИЛИАРДА население. Там винаги ще има място за още един търговец.
    Изводът - каквато ни политиката, такава ни и минималната заплата.
    Достатъчно ли е з първи урок?

    Два дебила это сила!
  39. 39 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    От колко време настоявам, че МРЗ не бива да се увеличава толкова много и толкова често и че не бива да се обвързва със средната, защото ще влезем в един дяволски кръг на конвергенция на долния и горния праг! А това е самоубийство за икономиката!

    Защо ти е да учиш и квалифицираш, като след няколко години с МРЗ, т.е. с каквато и да е работа, ще си гледаш кефа и ще ти стига за всичко. От пазарна икономика ще стигнем до някакво сбъркано подобие на комунистическа икономика, в която всеки получава, без да е нужно да върши работа.

    Логично ще последват фалити и липса на инвестиции, т.е. икономиката ще се разпада и безработицата ще нараства ... с което и емиграцията.

  40. 40 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#39] от "пРезидента!":

    :
    *340 евро* [**340 евро**] Сърбия (40'020 динара/месец),
    *399 евро* [***282 евро***] България (780 лева/месец),
    *480 евро* [***326 евро***] Македония (29'739 денара/месец),
    *530 евро* [***450 евро***] Черна Гора,
    :
    *брутна МРЗ* – *брутна минимална работна заплата*
    **нетна МРЗ** – **нетна минимална работна заплата**
    :

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  41. 41 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    Крайно време е да се сложи точка на феодализма, и всеки наемен работник да избира къде и по колко часа да работи...
    —цитат от коментар 5 на Ivan Peev


    Това и в момента е така - пазарът на труда е либерален! Никой не те принуждава да работиш някъде, дори не те спират да работиш в друга държава в ЕС - имаш право да отидеш, където искаш. Но и не се заблуждавай, че някой ще ти даде на готово или ти е длъжен с нещо!

  42. 42 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#39] от "пРезидента!"::*340 евро* [**340 евро**] Сърбия (40'020 динара/месец),*399 евро* [***282 евро***] България (780 лева/месец),*480 евро* [***326 евро***] Македония (29'739 денара/месец),*530 евро* [***450 евро***] Черна Гора,:*брутна МРЗ* – *брутна минимална работна заплата***нетна МРЗ** – **нетна минимална работна заплата**:
    —цитат от коментар 40 на HUMANOID


    Парите, които получаваш са огледало на това, което си изработил!

    Ако смяташ, че изработваш и принципно можеш повече - потърси друго работно място. Ако наистина заслужаваш повече, ще се намери и кой да ти даде!

    Защото ако на някого му се наложи да плаща на работниците си повече, отколкото те заработват, просто ще фалира, а работниците ще останат на социалното 💡

    Комунизмът свърши.

    И само не се опитвай да ми драскаш същите простотии, като миналия път. Изроде!

  43. 43 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#30] от "Batezuzi":Глупости на търкалета!Заплатите се вдигат на база увеличена реализация на стоки и услуги, т.е. голям стокооборот.Когато се държиш за полата на един пропаднал пазар, какъвто е европейския, не може да се очеква нещо положително за икономиката.ШОС разполага с пазар от над 3 МИЛИАРДА население. Там винаги ще има място за още един търговец. Изводът - каквато ни политиката, такава ни и минималната заплата.Достатъчно ли е з първи урок?
    —цитат от коментар 38 на Ivan Peev


    Идиота, ШОС са 3 милиард от НАЙ-БЕДНОТО население на земята. Ти може да искаш да си беден, аз - НЕ! Та ако искаш да участваш в ШОС - чамадан - вокзал - Китай! Там да ти плащат за търговец, да видиш, как китайците се издънват от работа за купичка ориз!

  44. 44 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    Единственото, което дърпа производителността нагоре са заплатите. Няма друг метод!
    —цитат от коментар 36 на nqma zna4ka koi


    Каруцата пред коня слагахме по време на комунизма и фалирахме три пъти.

    Обратното - заплатите се определят от производителността!

    Ако не си съгласен - регваш една фирма и си плащаш повече от колкото произвеждаш и СИЧКО Е ТОЧНО!

  45. 45 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    В страни-членки на ЕС (по данни на Eurofound за минималните заплати през 2023 г.)
    :
    *брутна МРЗ* – *брутна минимална работна заплата*
    **нетна МРЗ** – **нетна минимална работна заплата**
    :
    *399 евро* [**282 евро**] България,
    *579 евро* Унгария,
    *606 евро* Румъния,
    *620 евро* [***620 евро***] Латвия,
    *700 евро* [**700 евро**] Хърватия,
    *700 евро* Словакия,
    *717 евро* [**717 евро**] Чехия,
    *725 евро* Естония,
    *746 евро* Полша,
    *832 евро* [**832 евро**] Гърция,
    *835 евро* [**835 евро**] Малта,
    *840 евро* Литва,
    *887 евро* [**887 евро**] Португалия,
    *940 евро* Кипър,
    *1'260 евро* [**1'260 евро**] Испания,
    *1'304 евро* Словения,
    *1'709 евро* Франция,
    *1'910 евро* Ирландия,
    *1'934 евро* [***1'934 евро***] Нидерландия,
    *1'955 евро* Белгия,
    *1'981 евро* Германия,
    *2'387 евро* [***1'968 евро***] Люксембург,
    :

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  46. 46 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#43] от "пРезидента!":

    +
    сложих ти *плюс* защото е вярно, ШОС са много бедни...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  47. 47 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    В страни-членки на ЕС (по данни на Eurofound за минималните заплати през 2023 г.) :*брутна МРЗ* – *брутна минимална работна заплата***нетна МРЗ** – **нетна минимална работна заплата**:*399 евро* [**282 евро**] България,*579 евро* Унгария,*606 евро* Румъния,*620 евро* [***620 евро***] Латвия,*700 евро* [**700 евро**] Хърватия,*700 евро* Словакия,*717 евро* [**717 евро**] Чехия,*725 евро* Естония,*746 евро* Полша,*832 евро* [**832 евро**] Гърция, *835 евро* [**835 евро**] Малта, *840 евро* Литва,*887 евро* [**887 евро**] Португалия,*940 евро* Кипър,*1'260 евро* [**1'260 евро**] Испания,*1'304 евро* Словения,*1'709 евро* Франция,*1'910 евро* Ирландия,*1'934 евро* [***1'934 евро***] Нидерландия,*1'955 евро* Белгия,*1'981 евро* Германия,*2'387 евро* [***1'968 евро***] Люксембург,:
    —цитат от коментар 45 на HUMANOID


    Чукча, за пореден път - заплащането зависи от производителността!!!!!!!!!!!!!

    Ако ти имаш фирма и работникът ти месечно произвежда продукция за 700 лв, ти няма как да му дадеш 900 лв, защото ще работиш на загуба и в някакъв момент ще фалираш! Разбира??? Ако не разбора - направи си фирма и пробвай, барем най-сетне захапеш.

    Друг интересен факт е, че дори с ниските заплати, в България никой не ще да инвестира. Ако вдигнем и заплатите, инвестициите съвсем ще спрат. А без инвестиции, няма икономика. Без икономика има безработни и няма да има значение, колко са заплатите, щото никой няма да ги получава.

    Тавариш, КОМУНИЗМА СВЪРШИ!!! Набий си го много здраво в явно комунистическата тиква. Пари могат да се дадат, само след като са изработени!

    Заплатите в други страни са по-високи, защото там производителността е по-голяма!

    И да, в другите страни се инвестира повече, има по-модерни и производителни машини и затова и получават повече.

    В България масово се внасят машини за скрап от по-богатите в ЕС и се вкарват в употреба. Но тези машини нямат производителността на новите, произвеждат по-малко и съответно и на работника се плаща по-малко. Няма как да е иначе!

  48. 48 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#43] от "пРезидента!":+сложих ти *плюс* защото е вярно, ШОС са много бедни...
    —цитат от коментар 46 на HUMANOID


    Нямам нужда от плюса ти, а да разбереш, ЗАЩО са бедни там! Бедни са, защото произвеждат малко. Относно Китай звучи странно, но е така. Произвеждат малко, но са близо 2 млрд, затова и икономиката им е голяма. Но произвеждат малко отнесено на глава от населението и затова и получават малко.

    В Германия от друга страна получават повече, защото произвеждат повече. Как? С високо платен труд и с роботи. Отиди в завода на примерно Фолксваген и виж, как машините произвеждат. Хора почти няма. Затова хората там получават много - машините работят за тях. А това е така, защото са инвестирали в роботи.

    Ние не инвестираме нито в роботи ниво в технологии. Произвеждаме на ръка и със стари машини, като китайците. Получаваме повече от китайците, само защото сме в ЕС и сме по-близо до богатия пазар. Но последното не е достатъчно, за да получаваме повече от тях. Затова и сме най-бедни в ЕС.

  49. 49 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#47] от "пРезидента!":

    имал съм фирми на три континента (Европа, Азия и Америка) и толкова много, че не им зная точно броя и имената им също вече не помня..., най-много съм управлявал почти 5'700 служители и работници на един строеж... т.н. вече не се занимавам с бизнес - нямам нужда... сега съм по скоро философ и си доживявам живота... преди да ме учиш/възпитаваш мен - три пъти си мери думите...
    не зная всичко, но зная много, дори прекалено много - за да съм все още жив...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  50. 50 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#47] от "пРезидента!":

    И да, в другите страни се инвестира повече, има по-модерни и производителни машини и затова и получават повече.

    В България масово се внасят машини за скрап от по-богатите в ЕС и се вкарват в употреба. Но тези машини нямат производителността на новите, произвеждат по-малко и съответно и на работника се плаща по-малко. Няма как да е иначе!
    ============

    Когато има евтина работна сила (много ниски *брутни минимални работни заплати*), тогава няма да има и инвестиции в скъпи съвременни машини... (защото няма смисъл)...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  51. 51 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#47] от "пРезидента!":имал съм фирми на три континента (Европа, Азия и Америка) и толкова много, че не им зная точно броя и имената им също вече не помня..., най-много съм управлявал почти 5'700 служители и работници на един строеж... т.н. вече не се занимавам с бизнес - нямам нужда... сега съм по скоро философ и си доживявам живота... преди да ме учиш/възпитаваш мен - три пъти си мери думите... не зная всичко, но зная много, дори прекалено много - за да съм все още жив...
    —цитат от коментар 49 на HUMANOID


    Имал си к*ра ми! То си личи, че нямаш идея от елементарни неща, без които и един работник не можеш да "управляваш". Сега си просто деменция и убиваш време с писане на простотии в нета 🤡

  52. 52 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    имал съм фирми на три континента
    —цитат от коментар 49 на HUMANOID


    И не знаеш какво е ДДС ... данък потребление, ей? 🤡 вЕрвам ти, вЕрвам ти ... деменцио 🤣🤣🤣

  53. 53 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#51] от "пРезидента!":

    до *деменцията (без ум или влошени умствени способности, нарушена концентрация и т.н.) съм още много далече - защото догодина ще навърша 60 години...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  54. 54 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#52] от "пРезидента!":

    ДДС е *данък върху потреблението*

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  55. 55 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#52] от "пРезидента!":

    ДДС е *данък върху потреблението*
    и по подробно *данък добавена стойност върху потреблението*

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  56. 56 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    :
    *брутна МРЗ* – *брутна минимална работна заплата*
    **нетна МРЗ** – **нетна минимална работна заплата**
    :
    *399 евро* [**282 евро**] България (780 лева през 2023 г.),
    *480 евро* [**360 евро**] България (933 лева от 01.01.2024),
    *480 евро* [***326 евро***] Македония (29'739 денара/месец),
    *340 евро* [***340 евро***] Сърбия (40'020 динара/месец),
    *530 евро* [***450 евро***] Черна Гора,
    :
    *брутна МРЗ* – *брутна минимална работна заплата*
    **нетна МРЗ** – **нетна минимална работна заплата**
    :

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  57. 57 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#47] от "пРезидента!":

    Храниш бот. Не му се ядосвай и не му отговаряй. Дори на моменти му куца превода, куцат му идиомите...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  58. 58 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    :
    *брутна МРЗ* – *брутна минимална работна заплата*:
    **нетна МРЗ** – **нетна минимална работна заплата**:
    :
    В шест страни-членки на ЕС – не се прилага данък върху *брутната минимална работна заплата* (*брутна МРЗ*)
    :
    [**700 евро**] Хърватия,
    [**717 евро**] Чехия,
    [**832 евро**] Гърция,
    [**835 евро**] Малта,
    [**887 евро**] Португалия,
    [**1'260 евро**] Испания,
    :
    В две страни-членки на ЕС – се прилага много малък данък върху *брутна минимална работна заплата* (*брутна МРЗ*):
    [**620 евро**] Латвия,
    [**1'934 евро**] Нидерландия,
    :
    *брутна МРЗ* и **нетна МРЗ** в страни-членки на ЕС (по данни на Eurofound за минималните заплати през 2023 г.):
    :
    *399 евро* [**282 евро**] България (780 лева през 2023 г.),
    *480 евро* [**360 евро**] България (933 лева от 01.01.2024),
    *579 евро* Унгария,
    *606 евро* Румъния,
    *620 евро* [**620 евро**] Латвия,
    *700 евро* [**700 евро**] Хърватия,
    *700 евро* Словакия,
    *717 евро* [**717 евро**] Чехия,
    *725 евро* Естония,
    *746 евро* Полша,
    *832 евро* [**832 евро**] Гърция,
    *835 евро* [**835 евро**] Малта,
    *840 евро* Литва,
    *887 евро* [**887 евро**] Португалия,
    *940 евро* Кипър,
    *1'260 евро* [**1'260 евро**] Испания,
    *1'304 евро* Словения,
    *1'709 евро* Франция,
    *1'910 евро* Ирландия,
    *1'934 евро* [***1'934 евро***] Нидерландия,
    *1'955 евро* Белгия,
    *1'981 евро* Германия,
    *2'387 евро* [**1'968 евро**] Люксембург,
    :
    *399 евро* [**282 евро**] България (780 лева през 2023 г.),
    *480 евро* [**360 евро**] България (933 лева от 01.01.2024),
    *480 евро* [**326 евро**] Македония (29'739 денара/месец),
    *340 евро* [**340 евро**] Сърбия (40'020 динара/месец),
    *530 евро* [**450 евро**] Черна Гора,
    :
    *брутна МРЗ* – *брутна минимална работна заплата*
    **нетна МРЗ** – **нетна минимална работна заплата**
    :
    Нетните минимални заплати (след приспадане на данъка върху доходите на физическите лица и социално-осигурителните вноски) за сам човек без деца варират от 282 евро на месец в България до 1'968 евро в Люксембург.
    Средната данъчна ставка (данък върху личните доходи и социално-осигурителни вноски) върху брутната минимална заплата за сам човек без деца варира от 6% в Испания до 40% в Румъния.

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  59. 59 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#57] от "gost22":

    когато цифрите (данни и факти) говорят - тогава и боговете май млъкват...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  60. 60 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#48] от "пРезидента!":

    До преди кризата заплатите в град, като Шанхай в Китай бяха около три пъти по-високи от софийските. Имам взаимоотношения с китайци, та знам. Отделно, че за първите шест месеца в Китай са произвели 222 000 роботизирани системи , отделно са резервните части за тях.
    https://www.google.com/amp/s/amp.scmp.com/news/china/politics/article/3231715/china-eyes-robot-manufacturing-way-fuel-economic-growth

    Единственото вярно нещо в коментара Ви е, че значителна част от нашенските бизнесмени са назначени, ерго фокусират се върху далаверите, а не върху производителността на труда и добавена стойност. И от там върви и трагедията за работниците им - ще са с ниски заплати, докато работят за такива ( това пак от личен опит). Другата част от отговора за тукашната трагедия е партийно-феодалния модел на развитие по места, който убива всякаква конкуренция при заплатите. И третата част е недобре функциониращата съдебна система.

    И коментарът за Германия не е съвсем верен - достатъчно е да проверите какво е състоянието на месо-преработката или строителство примерно.

  61. 61 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    :
    *6'581 евро/месец или *12'800 лева* (200% от 6'400 лева) е минималната брутна заплата на *президента* Румен Радев, но с неговите 36 години трудов стаж, той ще получава почти 20'000 лева/месец (6'400 лева/месец – минимална заплата за 240 депутата),
    :
    *5'061 евро/месец или *9'844 лева* (155% от 6'400 лева) е минималната брутна заплата на Премиера и Председателя на парламента – 49-ото Народно събрание (6400 лева/месец – минимална заплата за 240 депутата),
    :
    *3'291 евро/месец или *6'400 лева* - минималната брутна заплата за 240 депутата (без допълнителни възнаграждения за участия в комисии, и т.н.),
    :
    Трябва да променим днешната наша неприятна *елитарна капиталистическа държава* (елитарен капитализъм) в човеколюбива *социална капиталистическа държава* (социален капитализъм) – както е провъзгласено още в самият *преамбюл* [*цел и същност*] на *конституцията* [*обществен договор*] – каква трябва да бъде нашата БЪЛГАРИЯ [*демократична, правова и социална държава*]

    ["Ние, народните представители от Седмото Велико Народно събрание,
    в стремежа си да изразим волята на българския народ,
    прогласяваме своята решимост да създадем
    демократична, правова и социална държава,
    за което приемаме тази КОНСТИТУЦИЯ"]

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  62. 62 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Отварянето на механизъм за системно надуване на инфлацията. По-високата минимална заплата води до по-висока средна заплата, това отново увеличава минималната заплата и т.н. Как така сме първите икономически гении в света, усетили се, че така бързо ще станем богати... Настроение - подигравателно, има такива иди@ти... Ама сметката пак ще платят тези, на които уж им 'вдигат' заплатите.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  63. 63 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#62] от "rumen_s":

    инфлацията няма да се увеличи - защото вече в момента в БЪЛГАРИЯ - *цените/инфлацията* са по-високи от останалите страни-членки от общият свободен пазар на ЕС (българският пазар е отворена икономика и ще може да се зарежда със стоки от страни-членки на ЕС)...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  64. 64 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    ""Това, в контекста на високата инфлация и последвалия я бърз ръст на заплатите, води до най-големия ѝ номинален ръст за последните две десетилетия, който ще има доста по-значителни ефекти върху пазара на труда от обичайните увеличения. Това за пореден път подчертава, че приетият механизъм се нуждае от поправки и прецизиране.""
    =============

    Уважаеми Адриан Николов от екипа на ИПИ (Института за пазарна икономика),
    БЪЛГАРИЯ вече е много неприятна *елитарна капиталистическа държава* (*елитарна икономическа доктрина* – данъчна система в полза само за елитите/богатите),
    защото,
    :
    *бедните* (80% от населението живее с *нетен доход* под 500 евро/месец/човек),
    *средните* (10% от населението живее с *нетен доход* около 1'000 евро/месец/човек),
    *богатите* (10% от населението живее с *нетен доход* над 1'500 евро/месец/човек),
    :
    когато,
    БЪЛГАРИЯ трябва да бъде човеколюбива *социална капиталистическа държава* (*социална икономическа доктрина* – данъчна система в полза на всички, и бедните и елитите/богатите),
    както е провъзгласено още в самият *преамбюл* [*цел и същност*] на *конституцията* [*обществен договор*] – каква трябва да бъде нашата БЪЛГАРИЯ [*демократична, правова и социална държава*]

    ["Ние, народните представители от Седмото Велико Народно събрание,
    в стремежа си да изразим волята на българския народ,
    прогласяваме своята решимост да създадем
    демократична, правова и социална държава,
    за което приемаме тази КОНСТИТУЦИЯ"]
    :

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...
  65. 65 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#41] от "пРезидента!":

    Пъъъъъъъъъъъъъъързшдеинте, покажи ми къде в КТ пише, чоже да сключиш трудов договор за работа по 2 часа на ден и да си сигурен, че ще бъдеш осигурен съгласно правилата за социално осигуряване.
    Раздъждаваш като украинец - юруш на маслините.

    Два дебила это сила!
  66. 66 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#43] от "пРезидента!":

    Коментар на украинец, тоесн нечовек.

    Два дебила это сила!
  67. 67 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#44] от "пРезидента!":



    Коментар на украинец, т.е. нечовек.

    Два дебила это сила!
  68. 68 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#47] от "пРезидента!":

    Чукча по-умен от украинец!
    Дори и при 1000% производителност, когато стоката ти стои в склада, си в положението на украинки войник на фронта, очакваш удар по главата от следващшят кредитор - къде ВиК, къде електроразрладелител, къде данъчен...
    Чукча умен, украинец - не.

    Два дебила это сила!
  69. 69 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#48] от "пРезидента!":

    Чукча не кара Фолксвагина, и хамериканец на кара, и китаеци и индиеца, кара го само украинец и българин, щото само за това има пари.

    Два дебила это сила!
  70. 70 Профил на Рашистката федерация е империя на злото
    Рашистката федерация е империя на злото
    Рейтинг: 854 Неутрално

    "Докато новата минималната заплата представлява едва 20% от средната заплата в ИКТ и далекосъобщенията, 30% в енергетиката, 32% във финансите и застраховането и 33% в добива, то тя достига цели 78% в сектора на хотелите и ресторантите и 66% в селското стопанство"

    Забележете новата МРЗ представлява 78% за хотелите и ресторантите и 62% в строителството. Ето къде има голям сив сектор.

    "Прилагането на регионални коефициенти би позволило по-бавен ръст на минималната заплата в по-слабо икономически развитите части на страната, който да не ограничава допълнително достъпа до пазара на труда на работниците с най-малък опит и най-ниски равнища на умения."

    Целият плач е да се забави и ако може да се спре темпа на нарастването на МРЗ.

    "Механизмът за минималната заплата има нужда от спешен ремонт"

    Съгласен съм че е нужен генерален ремонт. Трябва да се приложи почасово минимално заплащане и прогресивно облагане на доходите. Например за минимална заплата от 1000 лв работите 160 часа Х 6.25 на час = 1000 лв. При фиксирана минимална заплата от 1000 лв може да работите 180 часа. По същата причина Кирчо, Бойко, Корнелия не искат прогресивно облагане. Защо да облагат себе си? Всичко се товари върху бедните. В коя държава в ЕС минималната заплата се облага с данък? В коя държава в ЕС има 20% ДДС върху основните храни и върху книгите? В коя държава в ЕС безработните ги облагат с данък здраве? България е мафиотска държава! Затова който може, да се махне.
    Платили са им на тия от ИПИ за да пишат подобни статии. И спешно трябвало да се действа!

  71. 71 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 2070 Неутрално


    Тази пропорция не е справедлива (85% от населението и 15% от фирмите),
    :
    85% от всички данъчни приходи в *народната баница* (държавния бюджет) се внасят от населението (физическите лица),
    :
    15% от всички данъчни приходи в *народната баница* (държавния бюджет) се внасят от фирмите (юридическите лица),

    През 2023 година,
    всички фирми (юридически лица) внасят само 15% (5'510'000'000 лева),
    а населението (физическите лица) внасят 85% (30'049'400'000 лева)
    от всички данъчни приходи в бюджета (100% или 35'559'400'000 лева),
    защото фирмите плащат само един данък (10% Данък върху печелби),
    а населението плаща поне три данъка (10% ДОД, 20% ДДС, Акцизи)...
    :
    и това е без вноските за здравно-пенсионно-осигуряване...

    излишната (ненаситната) алчност ще погуби човечеството ...




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #