Двете освобождения

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (160)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5592 Неутрално

    Чудесен текст!
    На кого е това стихотворение? Много блудкаво-слагаческо

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 578 Разстроено

    "два пъти Живков предлага България да се присъедини към СССР като 16-а република"

    И някак си на никой в България не му хрумна да съди Живков за национално предателство... А някои "патреоте" сега дори го величаят.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  3. 3 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 437 Весело

    И всичко това след "избирането" от "демократичните сили" "евроатлантически" ДСкмет на София?!

    😁😁😁

  4. 4 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#2] от "plamen_b":

    Е, кой да го съди? ДСдемократите ли?

  5. 5 Профил на cto591144385
    cto591144385
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "plamen_b":

    +++++ Аз бях за букурещкия сценарий, но на лидерите на сдс им се видя прекалено хард.

  6. 6 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Какви ги пише Теодора:
    "Двете огледални дати, които имам предвид, са Трети март 1878 г. и Десети ноември 1989 г."
    -
    Грешка.
    Трети март е вярна дата, но от къде накъде Десети ще е по заслуга на руснаците.
    Нищо подобно.
    Второто освобождение е 09-09-1944 г.
    Десети не е никаква дата свързана с освобождение.
    Напротив, това е краят на една епоха и начало на една продължаваща разруха.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  7. 7 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    А Израел е освобождавал палестинците поне пет пъти.....

    1948....56.....71......78.....и сега в момента...

    Bukalemun
  8. 8 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Говори се за руско влияние !
    И това при положение, че правителство, парламент и администрация се одобрява и назначава от три посолства-американско, английско и германско.
    Егати наглостта !
    Авторите та тези твърдения са или много добре платени, за да ги пишат тия глупости или ... са още по-добре платени.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  9. 9 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 578 Любопитно

    До коментар [#1] от "penetrating":

    "На кого е това стихотворение? "

    Този предател е поета Димитър Методиев:

    https://stihi.ru/2013/12/11/5105 

    Христо Кидиков май имаше песен по този текст

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  10. 10 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#2] от "plamen_b":

    А днес, когато сме 54-и щат, някой осъден има ли ?
    Марионетно правителство.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  11. 11 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 578 Любопитно

    До коментар [#6] от "Мариана Кълвачева":

    "Десети не е никаква дата свързана с освобождение.
    Напротив, това е краят на една епоха и начало на една продължаваща разруха."

    И на Вас явно демокрацията много Ви е отнела...

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  12. 12 Профил на puyka
    puyka
    Рейтинг: 8 Весело

    В казармата ЗКПЧ-то (Заместник-командир по политическата част) с чин капитан имаше по-голяма власт от командира на батальона (поделението) с чин полковник.. Та за какво си говорим изобщо....

  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    "два пъти Живков предлага България да се присъедини към СССР като 16-а република"И някак си на никой в България не му хрумна да съди Живков за национално предателство... А някои "патреоте" сега дори го величаят.
    —цитат от коментар 2 на plamen_b



    До коментар [#2] от "plamen_b":

    В Чехия и Словакия също не са съдили Новотни,който ПРЕДИ Живков е предложил на Хуршчов,Чехословакия да стане 16-та република на СССР. Не мисля,че това е важното...

  14. 14 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#11] от "plamen_b":

    Нищо не ми е отнела, аз съм доволна от живота си, но демокрацията нищо и не ми е дала.
    Там е въпросът.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  15. 15 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    А днес какво да кажем, когато не един човек, а 240 са съгласни да сме щат на Америка, това не е ли подсъдимо ?

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  16. 16 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 578 Разстроено

    "Георги Марков да е категоричен: "Моето лично впечатление е, че Държавна сигурност е прекият и най-непосредствен представител на Съветския съюз."

    За съжаление, и до днес е така... ДАНС е пълен с агенти на Путин и служат на Русия, а не на България!

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4667 Неутрално

    До коментар [#2] от "plamen_b":

    "И някак си на никой в България не му хрумна да съди Живков за национално предателство... А някои "патреоте" сега дори го величаят."

    А за един от тези "патреоте" Живков е негов "университет"!

    "Двата университета на Борисов: Тодор Живков и Царя"

    https://www.mediapool.bg/dvata-universiteta-na-borisov-todor-zhivkov-i-tsarya-news278298.html

  18. 18 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#16] от "plamen_b":

    Пламене, не бъди толкова сигурен, да не се окаже, че и Георги Марков е бил от ДС, така както по-късно се оказа, че и другият "беглец", който отиде в Париж /Владимир Костов/, се оказа полковник от ДС, а предаваше по радио Свободна Европа.
    не се лъжете по това, което е на повърхността, нещата са по-дълбоки.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  19. 19 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 615 Неутрално

    "За определени периоди България успява да разхлаби руската примка, но никога не успява да се освободи напълно от нея."

    Никога досега.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  20. 20 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Абе вие добре ли сте, че повтаряте мантрата, че навсякъде било пълно с руски агенти ?
    Ние сме под опеката на САЩ и на техните тайни служби.
    Нима твърдите, че САЩ са се провалили и са допуснали чужди агенти тук ???
    Фантастико.
    Престанете да повтаряте партийни опорки.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  21. 21 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Някои автори получават пари за да пишат измишльотини, а вие пишете измишльотини безплатно.
    Не схващате ли разликата, кой е балъкът, вие или авторите.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  22. 22 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 578 Любопитно

    До коментар [#15] от "Мариана Кълвачева":

    "днес какво да кажем, когато не един човек, а 240 са съгласни да сме щат на Америка,"

    Бихте ли дала препратки- кой и кога е предложил България да стане щат на САЩ? Ако не сте разбрала- все още (за съжаление) на българските граждани за пътуване до САЩ дори и визи ни трябват.

    Може би не сте разбрала, че България е членка на Европейския съюз! Това не само ни помага да живеем по-добре, но и прави страната ни и гражданите ни по-влиятелни в света днес, отколкото бихме били извън ЕС.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  23. 23 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1540 Гневно

    "Моето лично впечатление е, че Държавна сигурност е прекият и най-непосредствен представител на Съветския съюз. От всичко, което знам, мисля, че мога да твърдя, че българската Държавна сигурност не е нищо друго освен силната, властна ръка на Съветския съюз".
    *
    И какво? От една страна Държавна сигурност това, Държавна сигурност онова, а на практика "демократичната" общност й даде индулгенция с кандидатурата за кмет на София. Не ги интересувало миналото, казаха го в прав текст.
    👎👎👎
    Сега каквото и да се публикува в този вестник против ДС звучи кухо и неубедително. Остава само Терзиев да отиде и да се поклони на жертвите на комунизма на първи февруари. Няма да се изненадам след цялото това лицемерие, на което се нагледахме през последните 2-3 години.

  24. 24 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#11] от "plamen_b":Нищо не ми е отнела, аз съм доволна от живота си, но демокрацията нищо и не ми е дала.Там е въпросът.
    —цитат от коментар 14 на Мариана Кълвачева


    Хайде бе трол. Магазините са пълни и няма купони, не стрелят по границата когато решиш да идеш в чужбина, не светим като дискотека заради липса на ток и какво ли още не. А, и никой няма да те арестува заради тролските ти дивотии.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  25. 25 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#22] от "plamen_b":

    Всеки щат в САЩ има повече права от ... България.
    Защото щатът има някаква самостоятелност, а в България всички възлови институции са под контрола на новите ни приятели.
    И всичко това е неофициално.
    А вие явно търсите нещо официално.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  26. 26 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    И трето ни гласяха орките и петата колона у нас, ама Украйна им обърка сметките.......

  27. 27 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Документалният филм "Второто освобождение" е пародия сътворена от една женица, която най-нагло лъже, че е професор.
    А Димова е поредната от червеното котило, която плюе Русия и комунизма. А самата тя като дъщеря на шефа на Съюза на българските писатели си е живяла по времето на комунизма като царица. Вместо от сутрин до вечер да благодари на СССР за това, че наложи червен режим тук, в която тя си живя като царица, тя изразява недоволство. , Хайде стига с това червени другари и другарки да се правят на интересни. Засрамете се поне малко.

  28. 28 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#22] от "plamen_b":Всеки щат в САЩ има повече права от ... България.Защото щатът има някаква самостоятелност, а в България всички възлови институции са под контрола на новите ни приятели.И всичко това е неофициално.А вие явно търсите нещо официално.
    —цитат от коментар 25 на Мариана Кълвачева


    А-ха, и резудента зеления чорап е американски агент. И Държавната Агенция за Национален Смях (ДАНС) също. Намагнитен шишко и банкянския заек и той. Само дето не е ясно при толкова 'американски' агенти защо си купихме безполезните руски чайници за Белене, защо построихме на наша сметка руския банкянски поток, защо дълбахме с руските дълбачки, защо толкова година траем лук(с)ойл да ни обира и т.н. Дори и за да тролиш се иска някакъв акъл, при вас явно липсва...

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  29. 29 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2258 Неутрално

    Абсолютно никакви две освобождения не е имало!,. Имало е две окупации! Самият руски цар в искането си за плащането на равностойността ба 32,5 тона злато е написал "за разходи по окупацията на княжество България", а през ВСВ СССР официално обявява война и окупира България! Крайно време е да изхвърлим официално мита за " освободителката" и да напишем в учебниците истната за "окупаторката" Русия!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  30. 30 Профил на xii121204363
    xii121204363
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Русия освободи България от турското робство, заради лични интереси, не заради страдането на българският народ под турското иго. Искаха да имат сателитна държава на Балканите, понеже Румъния е/е била категорично антируско ориентирана. Имало е още през 20-те години на миналият век политическа криза, при Александър Стамболов, при разделение на народа на русофили и русофоби. Аз например съм русофоб и съм за разпадане на Русия на отделни малки държави. Бащата пък е русофил и твърди, че украинците са нациско настроени и е за вливане на територията на Украйна в сегашна Русия, понеже Русия е в правото си да води война срещу Украйна и завземането и териториално. Ако Русия имат успех, следва Молдова и Финландия, след това НАТО война.

  31. 31 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#30] от "xii121204363":

    Ами ето, ти си пример за конфликта "бащи-синове".
    По същия начин имаше конфликти и Дайнов и баща му, Кюранов и баща му, Дичев /лека му пръст/ и баща му.
    Явно нещо се къса в тази връзка.
    Замисли се по този въпрос.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  32. 32 Профил на Fräulein Ursula
    Fräulein Ursula
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Много слаб текст, а филмът който се коментира - "Второто освобождение" е тотално сбъркан още със заглавието.
    Би имало резон ако се казваше "Третото освобождение" и се добави Девети септември, но това е разбираемо пропуснато. Просто има сериозни липси в образованието на сценаристите, режисьора, както и на кинокритичката, написала тази статия

    Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.
  33. 33 Профил на xii121204363
    xii121204363
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#30] от "xii121204363":Ами ето, ти си пример за конфликта "бащи-синове".По същия начин имаше конфликти и Дайнов и баща му, Кюранов и баща му, Дичев /лека му пръст/ и баща му.Явно нещо се къса в тази връзка.Замисли се по този въпрос.
    —цитат от коментар 31 на Мариана Кълвачева


    Аз получих преди 25 години $2500 от бащата, бях тъкмо завършил 12 клас на училището, и той ми каза: "Отсега сам се оправяш". Което и направих, успях за съжаление само 50% от дадената ми сума да му я върна обратно през всичките тези години.
    Аз нямам за какво да се замислям. Аз съм тука в Германия данъчно задължен и ще съм до достигане на пенсионна възраст с 67 години, беше повилена по време на канцлерството на Ангела Меркел от 64 на 67 години поради легалната миграция на руско-немците през 90-те години на миналият век, които само 0,0000...0001% руски корен и поради възрастта им получават немска пенсия. Което доведе и до масова миграция на децата им, и така нататък, целият им клан.

  34. 34 Профил на Констататор СУПЕР
    Констататор
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#20] от "Мариана Кълвачева":Абе вие добре ли сте, че повтаряте мантрата, че навсякъде било пълно с руски агенти ?"" "" "".


    "Ще повярваш ли, като ти кажа, че за малкото дни, откакто съм тук, остарях с 10 години? Цялата измет на Русия се е приютила тук."
    Това пише 22-годишният княз Александър Батенберг на баща си само няколко седмици след пристигането си у нас през април 1879 г. Приел българския трон по настояване на руския цар Александър II, любимият му племенник и негов кръщелник скоро установява, че всички слуги и лакеи в двореца, оставени от русите, са агенти.

  35. 35 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#32] от "Gustav":

    Още преди десетина и повече години една колежка ми каза :
    "Абе видиш ли го, че е роден след 1989 г. не се занимавай с него, защото е неграмотник."
    С всеки изминал ден това правило се потвърждава.
    Лошото е, че те пораснаха, навлязоха с протекции, заеха постове, дава им се предимство пред истината и т.н., а днес вече управляват и държавата.
    Бог да пази България от такива неграмотници, безверници и бизродници !

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  36. 36 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#34] от "constatator":

    Ти в момента казваш, че американският данъкоплатец излишно си е давал милиардите за да поддържа ЦРУ, ФБР и всички останали агентури.
    Браво.
    Казваш още, че проваленият СССР, а след това и Русия има такива школи за обучение на агенти, че щатите им дишат праха.
    Браво.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  38. 38 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#33] от "xii121204363":

    Признавам, че гледната точка на човек, който живее навън е по*-различна от гледната точка на живеещите в българия.
    казвам го от личен опит и дълбоки наблюдения.
    Различията са основополагащи и непреодолими.
    За да добие представа за живота тук, един "мигрант" трябва да изкара поне една цяла година в България, да добие опит, да мине школата на улицата и да формира трезво мнение.
    Ако това не стане, всякакви спорове са излишни.
    Според мен вие сте повече германец, макар и непризнавайки го, отколкото българин.
    Което разбира се не е лошо, просто е факт.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  39. 39 Профил на Констататор СУПЕР
    Констататор
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#29] от "lz2":Абсолютно никакви две освобождения не е имало!,. Имало е две окупации! Самият руски цар в искането си за плащането на равностойността ба 32,5 тона злато е написал "за разходи по окупацията на княжество България", а през ВСВ СССР официално обявява война и окупира България! Крайно време е да изхвърлим официално мита за " освободителката" и да напишем в учебниците истната за "окупаторката" Русия!"" "" ""

    +++++++++++++++++++++++++++++++.

    Книгата "Руската империя срещу България".
    автор Янко Гочев.

    След "Косовската операция през 1915 г." този труд е първият строго научен опит за изясняване на отношенията между Руската империя и българския народ в периода 1455 - 1918 г. Използвани са автентични български документи, много шокиращи руски (Архив на външната политика на Руската империя, Държавния архив на Руската федерация и други), както и сборници с документи за международните отношения и за политиката на Русия, ("Окупационния фонд за създаване на Руско-Дунавска област", "Авантюрите на руския царизъм в България" и др.).

    Посочени са разтърсващи неизвестни (укрити или фалшифицирани) исторически факт от нашата история, които доказват по един безспорен и категоричен начин, че цялата руска политика в посочения период има подчертано антибългарски характер. Основният извод на автора е, че намесата на руската дипломация във вътрешните работи на България фатално предопределя съдбата на българския народ. Той е умишлено разделян и противопоставян на българи и русофили, от което печелят Русия и нейните протежета - нашите съседи, заграбили, много изконни български земи и подложили на масов геноцид българите, които ги населяват. Геноцид, който продължава и сега в Гърция, Сърбия и Македония.

    https://www.book.store.bg/p57695/ruskata-imperia-sreshtu-bylgaria-komplekt-ot-3-chasti-ianko-gochev.html

  40. 40 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    "Георги Марков да е категоричен: "Моето лично впечатление е, че Държавна сигурност е прекият и най-непосредствен представител на Съветския съюз."За съжаление, и до днес е така... ДАНС е пълен с агенти на Путин и служат на Русия, а не на България!
    —цитат от коментар 16 на plamen_b


    Но можем ли да твърдим, че ДС е изпуснала контрола?

    Не, та те имат техни хора, даже в Кметство София!

  41. 41 Профил на odl111165069
    odl111165069
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#2] от "plamen_b":А днес, когато сме 54-и щат, някой осъден има ли ?Марионетно правителство.
    —цитат от коментар 10 на Мариана Кълвачева


    В масква как е, хладно ли е? Обличай се да не изтинеш, че скоро и лекарства няма да имате.

  42. 42 Профил на Констататор СУПЕР
    Констататор
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#36] от "Мариана Кълвачева":Казваш още, че проваленият СССР, а след това и Русия има такива школи за обучение на агенти, че щатите им дишат праха.
    Браво."" "" ".

    КГБ създал ислямския фундаментализъм. Най-известните арабски терористи cа обyчавани от cъветските cпециални cлyжби.

    https://www.168chasa.bg/article/7924125

  43. 43 Профил на odl111165069
    odl111165069
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#2] от "plamen_b":"И някак си на никой в България не му хрумна да съди Живков за национално предателство... А някои "патреоте" сега дори го величаят."А за един от тези "патреоте" Живков е негов "университет"!"Двата университета на Борисов: Тодор Живков и Царя"https://www.mediapool.bg/dvata-universiteta-na-borisov-todor-zhivkov-i-tsarya-news278298.html
    —цитат от коментар 17 на vassilun


    Всеки по-умен от теб би могъл да научи много от другаря Живков за мракобесната червена система. Разликата е че по време на Живков ти щеше да си в Беляне, а тук ти от години деноношно си плюеш Бойко, даже когато беше на власт.

  44. 44 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    ДС е гарант за ЛГБТ ценноститете в лицето на Васил Терзиев.

  45. 45 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#29] от "lz2":

    Българите навремето не са били толкова умни като теб и затова са осеяли България с паметници в чест на руските войници. Тогава не е имало ЦК и Политбюро. Защото не са разбрали, че са били окупирани и затова направили паметниците. Добре, че си ти, да им отвориш очите. Ама пък тях ги няма. Дано те гледат от оня свят.
    И още - единодушно българския парламент формира парламентарна делегация начело с Антим Първи, която отива в Русия за да благодари на руския император. Явно в този парламент е било пълно с малоумници, които не са разбрали, че са окупирани.
    А що се отнася до парите - това са пари за изръжката на руските войски в България. Нормално е да има руско присъствие у нас. Все пак руснаците с помогнали за изгражднето на българската държава. Интересно е как като България била окупирана е станало така, че първата конституция е нещо като копие на белгийската, която за времето си е била доста напредничава ?

  46. 46 Профил на odl111165069
    odl111165069
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#16] от "plamen_b":Пламене, не бъди толкова сигурен, да не се окаже, че и Георги Марков е бил от ДС, така както по-късно се оказа, че и другият "беглец", който отиде в Париж /Владимир Костов/, се оказа полковник от ДС, а предаваше по радио Свободна Европа.не се лъжете по това, което е на повърхността, нещата са по-дълбоки.
    —цитат от коментар 18 на Мариана Кълвачева


    Щирлиц ти ли си?
    Или си прост агент от модела "масква-3", както ви беше кръстил Навални?
    "

  47. 47 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#39] от "constatator":

    И кой е Янко Гочев ? Адвокат учил история в един селски ВУЗ.

  48. 48 Профил на tsyrvulan.second СУПЕР
    tsyrvulan.second
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мариана Кълвачева":

    Пундо кАмунистическа с мозъче колкто орехче и манталитет на изумен болшевик. Никой никъде нищо не дава. Всичко се извоюва и изработва по различни начини. Това с даването (другари дайте да дадем) е глупост на ента степен.

    БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид. ВгЪзраждане - мелези между рашисти и путлеристи.
  49. 49 Профил на odl111165069
    odl111165069
    Рейтинг: 43 Неутрално

    "За определени периоди България успява да разхлаби руската примка, но никога не успява да се освободи напълно от нея."Никога досега.
    —цитат от коментар 19 на simval


    България продължават са я возят на руска тройка. Сударь само сменя конете за заблуда. Сега в тройката са впрегнати ППДБ, БСП и възраждане.

  50. 50 Профил на odl111165069
    odl111165069
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Абе вие добре ли сте, че повтаряте мантрата, че навсякъде било пълно с руски агенти ?Ние сме под опеката на САЩ и на техните тайни служби.Нима твърдите, че САЩ са се провалили и са допуснали чужди агенти тук ???Фантастико.Престанете да повтаряте партийни опорки.
    —цитат от коментар 20 на Мариана Кълвачева


    Американското ли посолство затваря и отваря български църкви?

  51. 51 Профил на odl111165069
    odl111165069
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Някои автори получават пари за да пишат измишльотини, а вие пишете измишльотини безплатно.Не схващате ли разликата, кой е балъкът, вие или авторите.
    —цитат от коментар 21 на Мариана Кълвачева


    Извинявай митрофанова, обърках те със щирлиц.

  52. 52 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Въпреки уважението към г-жа Димова и въпреки, че съм съгласен с приведените факти - слаб материал. Изкуствено се съпоставят две дати в българската история. Несъстоятелно е поставянето под общ знаменател на Руската Империя при всичките ѝ кусури спрямо България и сатанинското творение СССР, постигнало пълното обезличаване на българската държавност.

  53. 53 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#6] от "Мариана Кълвачева":

    Кылвачевна, началниците ти взеха правилното за себе си решение на 10. 11. 1989 - да инсценират , пърдон, " промяна", като избудалкаха успешно природонаселението.Това не бе преврат.Превратът е насилствена смяна на властта. Нашето бе водевил немислим, но НО направено , според устава на ЦК на БКП- хората /!/ шепнеха "верно ли бай Тошо бил свален" ?... Нещо важно, предната година - 1988 , Горбачов гостува унас и вероятно даде инструкции на подопечните си Луканов-Джуров- Младенов, как да действат, за да се запази руското влияние унас. Нормално, употребеният Живков не е получил "сводката". /Прочее, нещо важно, което се изпуска често и от невежество, при посещението на Горбачов, се подписаха договори за " руско български смесени дружества" с двата наши най-моидерни завода - ЗММ София и Роботика Ст.Загора , екипирани със западна техника и технологии,които ...фалираха веднага/
    Без "голямата промяна" на 10.11.2023 , ни чакаше станалото в Румъния-отстраняване на руската пета колона със сила. Същата Румъния която днес е доста напред от нас в почти всичко...
    Та, такива ми ти работи.

  54. 54 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#46] от "odl111165069":

    Когато нещо не знаеш, по различни причини, или не ти е известно или не си го учил, не го отричай.
    Не го отричай и не го осмивай.
    Ти просто си неосведомен и нищо повече.
    Не давай и предположения, ако не познаваш хората.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  55. 55 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#42] от "constatator":

    Аз съм бил запас в Ботевград ,през 1983 г с /!/ небългарски граждани - палестинци...

  56. 56 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#50] от "odl111165069":

    "Американското ли посолство затваря и отваря български църкви?"
    Не, американското посолство назначава български чиновници, които по негови указания затварят църкви.
    А преди това по същите указания гонят и руски чиновници от руското посолство.
    Сега доволен ли си ?

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  57. 57 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#51] от "odl111165069":

    Страната ти се владее от американците, а на теб в главата ти руският посланник и съветски разузнавач.
    Да, добре си.

    Истината рано или късно излиза наяве. - Не отговарям на "Супер Д/ърводелци" и "Клуб Д/ьонме" Моля, не безпокойте !
  58. 58 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3073 Любопитно

    До коментар [#40] от "sim4o":

    Чакай , чакай, "ДС е работила за България", нали ?

  59. 59 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 61 Любопитно

    До коментар [#30] от "xii121204363":

    ''заради лични интереси, не заради страдането на българският народ ''

    САЩ заради лични интереси, или заради ''страдането'' на украиснкия народ финансираше терористите там?

  60. 60 Профил на odl111165069
    odl111165069
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#46] от "odl111165069":Когато нещо не знаеш, по различни причини, или не ти е известно или не си го учил, не го отричай.Не го отричай и не го осмивай.Ти просто си неосведомен и нищо повече.Не давай и предположения, ако не познаваш хората.
    —цитат от коментар 54 на Мариана Кълвачева


    Така хубаво ви беше обрисувал Навални в документалния филм, вас КГБ агентите, голям смях падна.
    "..........хакнахме пощата с имейлите на агента, паролата му беше "масква". След като ни усети той смени паролата на "масква1", а третия път и на "масква2".........."

  61. 61 Профил на tsyrvulan.second СУПЕР
    tsyrvulan.second
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#59] от "imaligoogle_hr":

    Кои теророисти бре ушанка спаружена?

    БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид. ВгЪзраждане - мелези между рашисти и путлеристи.
  62. 62 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#10] от "Мариана Кълвачева":

    Не само не сме 54 щат, но и никой от тези 240 човека не е предлагал подобно нещо. Нито пък някой от САЩ си е правил устата да им ставаме такъв. А виж, да търсим съюз със САЩ за да ни е по-лесно да се противопоставяме на москалските изроди е много необходимо. И е изцяло в наш интерес. Когато имаш плъх насреща си, най-добре е да си завъдиш котка. Плъховете си изпразват стомасите само като я видят...

    Предполагам че и в САЩ ги има всякакви - и много хубави хора, и такива, дето изобщо не са много хубави... абе както навсякъде, но ще се съгласиш с мен че всички без изключение москали са подчовеци, мръсни свине и изроди, нали? Няма начин да не се съгласиш!

    Виж, ти малко ме озадачаваш... Да тролиш в полза на най-гадния враг, който страната ни някога е имала... А че не просто тролиш в тяхна полза, ами и го правиш по техните методички е от ясно по-ясно. За тях най-важно е да те наместят в опозицията "Мы (потомствените алкохолизирани изроди) - враги из США"...

    Защо го правиш, наистина? Дават ти 2000 евро, както се разправя или просто си абсолютно.... абе опаковано в целофан, да речем?

    Не че в народа ни не се срещат и други боклуци, но от някои направо ти се повръща.

  63. 63 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#51] от "odl111165069":Страната ти се владее от американците, а на теб в главата ти руският посланник и съветски разузнавач.Да, добре си.
    —цитат от коментар 57 на Мариана Кълвачева


    Неговата, не твоята - нали? Няма ли да предложиш пак да извикаме "по-големите братя - тройни освободители", та да ни спасяват от тях?

  64. 64 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#8] от "Мариана Кълвачева":

    То това, че ни преразказваш клишетата на роZZиянската пропаганда е много хубаво, ама я ми кажи откровено: има ли нещо по-мръсно от мръсна руска свиня?

  65. 65 Профил на Констататор СУПЕР
    Констататор
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Какви български тайни крият архивите на Русия?

    Веднага след 9 септември 1944 г. от пристанището в Лом специална част на Трети украински фронт изнася за Москва 130 чувала с български документи, които са разпределени в различни руски архиви. Повече от 10 години българската държава се опитва да си ги върне или поне да се сдобие с техни копия.

    Пред "Дойче Веле" шефът на Държавна агенция "Ахриви" Михаил Груев заяви, че според него е нормално всяка държава да иска да възстанови документалното си наследство.

    "Проблемът не е само български, а стои пред почти всички държави, окупирани от Червената армия. Странното е, че отношението на Москва към настояванията на всяка страна е индивидуално – към някои е по-враждебно, но спрямо България то е по-скоро равнодушно“, пояснява историкът.


    Липсват всякакви описи и номера на отнетото и остава неясно какво точно съдържат документите и каква ценност представляват за историческата наука. Груев все още няма обяснение на въпроса, по какъв принцип руснаците са подбрали документите.

    "Голяма загадка е например това, че в изнесените чували е попаднал и архивът на Съюзната контролна комисия, която е действала в България след Първата световна война. Тези книжа са свързани с плащането на репарациите по силата на Ньойския договор в периода 1919 – 1928 г. Вероятно много от документите са били известни на съветската агентура в България – известно е, че са имали доста добра представа къде и какво точно да търсят – но при подбора видимо е имало и елемент на случайност“, пояснява Груев.

    Бившият председател на Държавната агенция „Архиви“ Мартин Иванов преди време изнесе в печата данни, че в руската страна е попаднала и документацията на Германския научен институт от 1939 до 1944 г. В нея е имало списъци на българите, изучавали немски език, които след 1945 г. вероятно са били репресирани. Взети са били и документи, свързани с "бялата емиграция" в България - руснаци, намерили убежище в страната след Първата световна война. Впоследствие част от тези хора са били арестувани и изпратени в ГУЛАГ.

    Според Груев за България далеч по-важни са оригиналните руски архиви, имащи връзка с България, както и протоколите от разпитите на регентите, министрите и на целия царски елит след 9 септември.

    "Протоколите от тези разпити са собственост на руската страна и за съжаление ние не можем да претендираме за тях. Именно оттам очаквам по-големи изненади, тъй като сведенията в тях ще хвърлят повече светлина върху случилото се през бурните дни и месеци на 1944-1945 г.", смята шефът на архивите. Той припомня, че в началото 90-те години на миналия век български изследователи все пак са успели да влязат в специалните руски архиви и да прочетат малко от тях. При управлението на Владимир Путин обаче режимът на достъп бил затегнат силно.

    "Подборът на хората, които се допускат до тези фондове, е строго субективен и се определя от руската страна“, допълни Груев.

    При посещението на Путин в България през 2008 г. се появиха информации, че при разговор с тогавашния президент Георги Първанов, руският му колега дискретно го предупредил, че отварянето на архиви на КГБ "може да донесе немалки разочарования за българската страна“. Според Груев това е по-скоро опит за медийна сензация. Той е съгласен, че от фондовете на КГБ и ГРУ (Главно разузнавателно управление) вероятно могат да се научат някои нови подробности за руската агентура в България и кои българи са работили за нея през и след войната, но като цяло тези данни не са нещо непознато за българското общество.

    Груев е убеден, че наследената от комунистическото минало идеологическа и пропагандна историческа митология ще започне постепенно да ерозира сама от фактите и документите.

  66. 66 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "Мариана Кълвачева":

    за мемоарите си, начи, мое се обърнете към издателство "Червена могила"

    към музейо на цоциалистическити блюдолизание

    ...................................................................................там че сте си баш на местОто...ъ-ъ

    Подпис: (не се чете)
  67. 67 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3781 Неутрално

    Много силна статия и в огромна степен вярна! Няма какво да се лъжем и знаем , че все още сме в " отровната руска орбита"! Но с оглед на ситуацията смело мога да кажа , че войната на Путлер в Украйна е историческият шанс на България да скъса окончателно с престъпната Москва!

  68. 68 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#67] от "bat_plamen":

    .......................................сринете мацква!

    Подпис: (не се чете)
  69. 69 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#30] от "xii121204363":''заради лични интереси, не заради страдането на българският народ ''САЩ заради лични интереси, или заради ''страдането'' на украинския народ финансираше терористите там?
    —цитат от коментар 59 на imaligoogle_hr


    САЩ никога не е финансирал агресията на РФ в Украина. Та... само да изброим:

    През 2014 година ТЕРОРИСТИТЕ на РФ бяха спрени от АТО - спонтанно формиращи се от народа антитерористични отряди, обличани и въоръжавани с дарения, събирани пак от украинския народ.

    РФ нахлува на ЧУЖДА ТЕРИТОРИЯ - на територията на Украина без да обяви война. Според международното право войниците й нямат статута на комбатанти - на войници, а имат статута на терористи. Казано по друг начин, каквото и да се прави с тях, то според международното право не е подсъдно.

    Това не е първото нахлуване на мръсните роZZиянски свине на чужда територия - Афганистан, Туркменистан, Таджикистан, Ичкерия, Грузия, Молдова... Не случайно РФ е обявена за държава-терорист, а "президентът й, педерастът и педофил Путю е осъден за геноцид.

    ЦЕЛИЯТ СВЯТ ПРИЗНАВА ТАЗИ ПРИСЪДА!

  70. 70 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#35] от "Мариана Кълвачева":за мемоарите си, начи, мое се обърнете към издателство "Червена могила"към музейо на цоциалистическити блюдолизание...................................................................................там че сте си баш на местОто...ъ-ъ
    —цитат от коментар 66 на osando


    Според мен ако става дума за точното място, то си е баш в канализационната шахта.

  71. 71 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 11 Неутрално

    [quote#13:"deaf"][/quote]

    За това малко се знае у нас.

    https://www.mediapool.bg/kak-chehoslovakiya-i-bulgaria-ne-stanaha-chast-ot-sssr-news224744.html

  72. 72 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#53] от "irl471142598":

    "...Без "голямата промяна" на 10.11.2023 , ни чакаше станалото в Румъния-отстраняване на руската пета колона със сила..."

    Ще си позволя да Ви опонирам - българското общество беше /и остава/ тежко отровено от съветската зараза, което обезсили каквито и да е възможности за формиране на центрове на съпротива. Ако нямаше 10.11, щеше да има пленум през декември, или през януари следващата година или по-нататък с малки вариации в крайния резултат - по-младото крило съветски агенти щеше да изземе властта от по-старото и да се опита да изкрънка някъкви пари от където и да е, за да се закрепи и икономически.

  73. 73 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "Мариана Кълвачева":Кылвачевна, началниците ти взеха правилното за себе си решение на 10. 11. 1989 - да инсценират , пърдон, " промяна", като избудалкаха успешно природонаселението.Това не бе преврат.Превратът е насилствена смяна на властта. Нашето бе водевил немислим, но НО направено , според устава на ЦК на БКП- хората /!/ шепнеха "верно ли бай Тошо бил свален" ?... Нещо важно, предната година - 1988 , Горбачов гостува унас и вероятно даде инструкции на подопечните си Луканов-Джуров- Младенов, как да действат, за да се запази руското влияние унас. Нормално, употребеният Живков не е получил "сводката". /Прочее, нещо важно, което се изпуска често и от невежество, при посещението на Горбачов, се подписаха договори за " руско български смесени дружества" с двата наши най-моидерни завода - ЗММ София и Роботика Ст.Загора , екипирани със западна техника и технологии,които ...фалираха веднага/ Без "голямата промяна" на 10.11.2023 , ни чакаше станалото в Румъния-отстраняване на руската пета колона със сила. Същата Румъния която днес е доста напред от нас в почти всичко... Та, такива ми ти работи.
    —цитат от коментар 53 на irl471142598


    ++++++++++++++++++

  74. 74 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3581 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Глупости...

    Фото:
    https://www.dnevnik.bg/sviat/2022/05/10/4344805_istorik_tvurdenieto_che_chervenata_armiia_osvobojdava/?ref=article-embed

    Това клонинг на Митрафонковна ли написа,
    предвид снимката?...

    "Двете огледални дати, които имам предвид, са
    Трети март 1878 г. и
    Десети ноември 1989 г.
    Това са нашите две освобождения."

    За Десети ноември... какво да говорим.

    Документирано и всепризнато:
    внутрешнопартиен преврат на БКП,
    с последици разхлабително разстройство.

    Скоро след,
    същата се преименува в БСП и не престава да ползува демокрация.
    Още, корпулентната шеф на БСП с бритон, започна да страда:
    Внимание.
    Ощетени сме, в остракация, демокрацията отчужди многа наше имане!

    За 3.3.1978... говорено е, преговорено и осмисляно.

    Военна операция 9-та или девета на Цар руски на руска тюрма,
    "Цар Освободител", тръгнала да "освобождава" света.

    Тъкмо да сполучи и... пред портала на Цариград (Константинопол)
    Царя руски получил депеша ултиматум от Велики сили.
    Подвил опаш и се прибрал в Санкт Петроград или Масква
    (подробност).

    По-важно:
    на Рожденния си ден Царя руски,
    преди военната операция,
    издал Декрет за Освобождение на сънародни крепостни селяци,
    да влезе в сила кога позволи международно положение.
    След военната операция, обаче, нетърпеливи руски копатреоти
    отстранили Царя от историческата сцена.

    Като по дисциплина "магазин" (first наличен first доставен)
    появил се следващ Цар руски.

    Съобразно традицията, Царя руски се хвърлил с военна операция
    да овладява Цариград (Константинопол).
    Да ма, сгазил лука.
    Строшил главата на войската си в... Царство България.

    Времеви паралелно: погнат бил и от Османска империя,
    от Австроунгарската и от Германската.
    И от руски народ, недоволен, че Царя все няма време
    за ефективно освобождение предвид междунардодни положения.

    Затова, Царя руски търтил да бяга (абдикирал).

    На епохалната дата 3.3.1918,
    Победителите ефективни освободители на народи,
    подписали в Брест вечната капитулация на руската царистка,
    монархистка, тюрмистка и т.н. империя.

    Тази е датата 3.3 и никоя друга: 1918 г!

  75. 75 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Какви български тайни крият архивите на Русия?Веднага след 9 септември 1944 г. от пристанището в Лом специална част на Трети украински фронт изнася за Москва 130 чувала с български документи, които са разпределени в различни руски архиви. Повече от 10 години българската държава се опитва да си ги върне или поне да се сдобие с техни копия.Пред "Дойче Веле" шефът на Държавна агенция "Ахриви" Михаил Груев заяви, че според него е нормално всяка държава да иска да възстанови документалното си наследство."Проблемът не е само български, а стои пред почти всички държави, окупирани от Червената армия. Странното е, че отношението на Москва към настояванията на всяка страна е индивидуално – към някои е по-враждебно, но спрямо България то е по-скоро равнодушно“, пояснява историкът.Липсват всякакви описи и номера на отнетото и остава неясно какво точно съдържат документите и каква ценност представляват за историческата наука. Груев все още няма обяснение на въпроса, по какъв принцип руснаците са подбрали документите."Голяма загадка е например това, че в изнесените чували е попаднал и архивът на Съюзната контролна комисия, която е действала в България след Първата световна война. Тези книжа са свързани с плащането на репарациите по силата на Ньойския договор в периода 1919 – 1928 г. Вероятно много от документите са били известни на съветската агентура в България – известно е, че са имали доста добра представа къде и какво точно да търсят – но при подбора видимо е имало и елемент на случайност“, пояснява Груев.Бившият председател на Държавната агенция „Архиви“ Мартин Иванов преди време изнесе в печата данни, че в руската страна е попаднала и документацията на Германския научен институт от 1939 до 1944 г. В нея е имало списъци на българите, изучавали немски език, които след 1945 г. вероятно са били репресирани. Взети са били и документи, свързани с "бялата емиграция" в България - руснаци, намерили убежище в страната след Първата световна война. Впоследствие част от тези хора са били арестувани и изпратени в ГУЛАГ.Според Груев за България далеч по-важни са оригиналните руски архиви, имащи връзка с България, както и протоколите от разпитите на регентите, министрите и на целия царски елит след 9 септември."Протоколите от тези разпити са собственост на руската страна и за съжаление ние не можем да претендираме за тях. Именно оттам очаквам по-големи изненади, тъй като сведенията в тях ще хвърлят повече светлина върху случилото се през бурните дни и месеци на 1944-1945 г.", смята шефът на архивите. Той припомня, че в началото 90-те години на миналия век български изследователи все пак са успели да влязат в специалните руски архиви и да прочетат малко от тях. При управлението на Владимир Путин обаче режимът на достъп бил затегнат силно. "Подборът на хората, които се допускат до тези фондове, е строго субективен и се определя от руската страна“, допълни Груев.При посещението на Путин в България през 2008 г. се появиха информации, че при разговор с тогавашния президент Георги Първанов, руският му колега дискретно го предупредил, че отварянето на архиви на КГБ "може да донесе немалки разочарования за българската страна“. Според Груев това е по-скоро опит за медийна сензация. Той е съгласен, че от фондовете на КГБ и ГРУ (Главно разузнавателно управление) вероятно могат да се научат някои нови подробности за руската агентура в България и кои българи са работили за нея през и след войната, но като цяло тези данни не са нещо непознато за българското общество.Груев е убеден, че наследената от комунистическото минало идеологическа и пропагандна историческа митология ще започне постепенно да ерозира сама от фактите и документите.
    —цитат от коментар 65 на constatator


    ++++++++++++++++++++

  76. 76 Профил на авторът СУПЕР
    авторът
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Документалният филм "Второто освобождение" е пародия сътворена от една женица, която най-нагло лъже, че е професор.А Димова е поредната от червеното котило, която плюе Русия и комунизма. А самата тя като дъщеря на шефа на Съюза на българските писатели си е живяла по времето на комунизма като царица. Вместо от сутрин до вечер да благодари на СССР за това, че наложи червен режим тук, в която тя си живя като царица, тя изразява недоволство. , Хайде стига с това червени другари и другарки да се правят на интересни. Засрамете се поне малко.
    —цитат от коментар 27 на fcv251055839


    Къде те боли, че Русия не ни е освобождавала, а ни е поробвала? Или че режисьорката е дъщеря накомунист? Май те боли именно това, че въпреки произхода си, режисьожрката е казала истината за имперските намеси на Русия в България. За да се успокоиш, научи наизуст стихотворението на Димитър Методиев и си го казвай в критични моенти. Ще усетиш как родните руски очи те гледат отблизо и ще ти олекне.

  77. 77 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#65] от "constatator":

    Една подробност и един коментар. На всички опити да си поискаме обратно архивите, "руската" страна отговаряла, че ТЕ са си приели закон, според който нищо от заграбеното или откраднато от чужди държави не подлежи на връщане, затова и не могат да го върнат. Поне такъв е бил смисълът на отговорите им.

    Що се отнася до това че "Липсват всякакви описи и номера на отнетото и остава неясно какво точно съдържат документите и каква ценност представляват за историческата наука. Груев все още няма обяснение на въпроса, по какъв принцип руснаците са подбрали документите", може поне да се предположи, че усилията им са били насочени към изземването на документи, изобличаващи мръсната им и подла роля спрямо България и българите; участието им в престъпления, които след това са били приписвани на някого другиго и освен това - на всичко, което по някакъв начин би попречило на русифицирането на народа ни; на унищожаването на родовата му памет и българското му самосъзнание.

    И аз се съмнявам, че дори един ден да получим архива си, ще можем да възстановим загубеното. Имали са достатъчно време да унищожат най-компрометиращото и да фалшифицират всичко останало.

    Между другото, за подобен, но много по-цялостен опит да унищожат националното самосъзнание на народа им, в момента говорят казахите. И твърдят, че според международното право това се смята за ГЕНОЦИД.

  78. 78 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Нито на 3-ти март, нито на 10-ти ноември сме се освободили от нещо!!!
    На 3-ти март заменяме(заменят ни) турската с руска окупация, а на 10-ти ноември комунистите заменят идеологията си с парите.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  79. 79 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3781 Любопитно

    До коментар [#68] от "osando":

    Москва сама се "срина " вече!Изостанала, дива и изолирана от света и обградена от държави , дето я мразят поради исторически причини!

  80. 80 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3781 Неутрално

    До коментар [#12] от "puyka":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    "Верни на Партията до гроб"!Типичен пример за комунистическа дивотия!

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3781 Неутрално

    До коментар [#16] от "plamen_b":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    България много трудно окончателно ще скъса с отровната руска орбита на влияние , но точно войната в Украйна е исторически шанс за нас.Много бавно , но все пак видно се движим в тази посока!

  83. 83 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#12] от "puyka":++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++"Верни на Партията до гроб"!Типичен пример за комунистическа дивотия!
    —цитат от коментар 80 на bat_plamen


    Ми ако през цялата си история само мръсотии са правили, то от кого очакват да ги обича? А те мръсотии не могат да не правят, защото такава им е природата.

  84. 84 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#16] от "plamen_b":+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++България много трудно окончателно ще скъса с отровната руска орбита на влияние , но точно войната в Украйна е исторически шанс за нас.Много бавно , но все пак видно се движим в тази посока!
    —цитат от коментар 82 на bat_plamen


    Според мен идеалният шанс ще бъде, ако се окаже че няма с кого да късаме....

  85. 85 Профил на Хурса
    Хурса
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Путин ля ля ля . Русия ля ля. Пета колона , руски шпиони .. Примитивизъм и варварство. Либералните фашисти не могат да предложат нищо на България.

  86. 86 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3073 Любопитно

    До коментар [#65] от "constatator":

    Според мен , ако архивите изобщо някога се върнат , то ще е при следните условия:

    1/ В подходящ политически момент удобен за Москва
    2/Москва ще иска нещо в замяна , напр. гаранции за запазване на руската си агентура и паметници..
    3/Архивите ще бъдат надлежно прочистени от компрометиращи за Москва факти
    4/Няма да бъде върнато всичко заграбено, защото не е иззето с "приемо-предавателен протокол" , а вероятно и погубено, поради известната руска немарливост...

  87. 87 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Весело

    Въпреки уважението към г-жа Димова и въпреки, че съм съгласен с приведените факти - слаб материал. Изкуствено се съпоставят две дати в българската история. Несъстоятелно е поставянето под общ знаменател на Руската Империя при всичките ѝ кусури спрямо България и сатанинското творение СССР, постигнало пълното обезличаване на българската държавност.
    —цитат от коментар 52 на ivangabrovo


    Е, това че е имало известни различия си се подразбира, но по отношение на моралната им оценка - каква разлика? Били са еднакво мръсни и гадни.

  88. 88 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3073 Любопитно

    До коментар [#72] от "ivangabrovo":

    Ами то точно това стана- промана , за да не се промени нищо."Младото крило" - Младенов -Джуров -Луканов
    отне властта на старото крило...

  89. 89 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#68] от "osando":Москва сама се "срина " вече!Изостанала, дива и изолирана от света и обградена от държави , дето я мразят поради исторически причини!
    —цитат от коментар 79 на bat_plamen


    .................слушай, нема к'во да ме поучаваш...ъ-ъ

    ...................................................Сринете мацква - БУКВАЛНО!

    Подпис: (не се чете)
  90. 90 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    Двете огледални дати, които имам предвид, са Трети март 1878 г. и Десети ноември 1989 г. Това са нашите две освобождения.
    ***
    А Десети ноември е огледална дата на Трети март. Тогава също се предвижда България да остане като Задунайска губерния или по-точно Руско-Дунавска област.

    *******************************************************************

    Когато посредствен наследник на гениален баща се опитва да мисли публично, често се наслаждаваме на малоумия от сорта на горецитираните. Да пропуснеш Съединението и обявяването на независимостта във формат "Царство България", да твърдиш в прав текст това за "Руско-Дунавска област" при наличен ясен запис в прелиминарния договор в есе, посветено на "освобожденията ни" е точно и единствено малоумие.
    Честито на лауреатката !

    Мараба, С-ДС доносници!
  91. 91 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3390 Неутрално

    Честит ДС-ти ноември, Васко!

    I 💜 Leka Borislavovna
  92. 92 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Путин ля ля ля . Русия ля ля. Пета колона , руски шпиони .. Примитивизъм и варварство. Либералните фашисти не могат да предложат нищо на България.
    —цитат от коментар 85 на Зона А


    ..............как да ти предложат нещо бе, олигофрен,

    ...............................като не съществува такова животно "либерални фашисти"...ъ-ъ

    Подпис: (не се чете)
  93. 93 Профил на ddd
    ddd
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "идва от Русия. А когато една страна освобождава друга, тя полага всички усилия, за да я запази в своята сфера на влияние. В резултат имаме пробита държава."

    Няма да се свършат дрискачите и дрискачките на глупости. Пробита държава имате не защото Русия била нам ква си, а защото са ви продажни, робски, мижитурски и т.н и т.п. душичките български. Отделно, че 10-ти ноевмри е следствие на 5-ти септември 44-та, когато СССР обяви война на Бг, а местните страхопъзльовци вместо да се бият за свободата си, се пльоснаха масово да целуват ботушите на окупатора. Същият СССР чрез посланика си разкара и бай Тошо. Руснашко-турската война от 1877-78 г. няма бъкел връзка. Освен в едно - вечния стремеж на роба да подлага ибрици на тоя, който го мачка и тъпче най-здраво.

  94. 94 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Весело

    Малко встрани от темата, но все пак... По отношение на КДС като отдел на КГБ и най-силния защитник на россиянските интереси в България, и ситуацията в момента. За това става дума:

    Един от най-ярките ми спомени от масовите шествия срещу управлението на Жан Виденов - когато вече беше кристално ясно че това управление е превърнало българския народ в народ от просяци; та един от най-ярките ми спомени беше следният:

    В момента, в който някое от шествията тръгваше, отнякъде изскачаха местните цигани и се строяваха най-отред. И скандираха антивиденовски лозунги най-силно от всички. При положение, че маалите масово, стопроцентно бяха гласували ЗА БСП на тези парламентарни избори, след които Виденов оглави правителството. И бяха пели, пили и танцували дори не в маалите, а директно по улиците, когато "нашите победиха".

  95. 95 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Честит ДС-ти ноември, Васко!
    —цитат от коментар 91 на Alarmstufe Rot


    +++++++++++++++

  96. 96 Профил на sin mi
    sin mi
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Лелче , ако се чувате с Троли Николи , питай го за обезглавените деца в килера му .

  97. 97 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 8 Весело

    Путин ля ля ля . Русия ля ля. Пета колона , руски шпиони .. Примитивизъм и варварство. Либералните фашисти не могат да предложат нищо на България.
    —цитат от коментар 85 на Зона А
    ..............как да ти предложат нещо бе, олигофрен,
    ...............................като не съществува такова животно "либерални фашисти"...ъ-ъ
    —цитат от коментар 92 на osando


    Човекът говори за друго.

    Той има предвид тоталния, масово разпространен по време на цялата им история хомосексуализъм на "руснаците", който по време на войната срещу Украина се прояви особено ярко и то най-вече в армията им. Нали затова кадировците присъстват навсякъде и са особено ценени? РоZZиянските войници им заместват овците...

    Ами те за най-велик човек в историята си след педераста и педофил Путин смятат Пидор Първи!!!

    Та... човекът вика "либерализъм" на педерастията(няма да си каже направо че е педераст я), а че в РФ всички са фашисти - това е всеизвестен факт .

  98. 98 Профил на Констататор СУПЕР
    Констататор
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    На 10 ноември 1989г. коминистите в България за един ден станаха капиталисти!

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  100. 100 Профил на Идеал Петроф
    Идеал Петроф
    Рейтинг: 1331 Любопитно

    До коментар [#29] от "lz2":Българите навремето не са били толкова умни като теб и затова са осеяли България с паметници в чест на руските войници. Тогава не е имало ЦК и Политбюро. Защото не са разбрали, че са били окупирани и затова направили паметниците. Добре, че си ти, да им отвориш очите. Ама пък тях ги няма. Дано те гледат от оня свят.И още - единодушно българския парламент формира парламентарна делегация начело с Антим Първи, която отива в Русия за да благодари на руския император. Явно в този парламент е било пълно с малоумници, които не са разбрали, че са окупирани. А що се отнася до парите - това са пари за изръжката на руските войски в България. Нормално е да има руско присъствие у нас. Все пак руснаците с помогнали за изгражднето на българската държава. Интересно е как като България била окупирана е станало така, че първата конституция е нещо като копие на белгийската, която за времето си е била доста напредничава ?
    —цитат от коментар 45 на fcv251055839


    +
    ........................................................
    Има едно нещо, което се нарича Българска национална памет.
    Тя е създавана векове и в нея отразени и мъката и славата на българите, победите и пораженията.
    В е изразена е имената на улици, булеварди, площади, паметници в много български градове.
    Имаме Руски паметник, нямаме Английски паметник
    Имаме булевард /улица/ Гурко, Столетов, Руски......., нямаме Фридрих, Монтгомери
    Имаме много знамена, две от пред които коленичим най-много- знамето съширо за Априлското знаме и Самарското знаме, нямаме Мюнхенското, или Манчестърското знамена.
    Имаме едно късче земя в София което софийските общинари подаряват на руската православна църква през 1886 год - в знак на дълбока и искрена благодарност. И сега там има една църква, наречена Руска, нямаме
    Имаме стихове, които ни просълзяват, когато ги чуем:
    .................И йощ миг, и ще падне заветният хълм
    И тогава, Столетов НАШИЙ генерал ревна гороломно
    Млади опълченци, венчайте България с лаврови венци
    на вас царят повери преохода........., и себе дори....,
    но нямаме.....





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #