Резултатите от PISA: знак, който България вече 22 години не вижда

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1164 Весело

    Грешката е в начина на представяне на резултатите.
    Ако се обърне на 180 градуса класацията,то ще сме на първо място!

    [email protected]
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1164 Весело

    Важното е, че от трети клас децата знаят за авторското право, може да кажат (щото в учебниците го пише) че сме "европейски граждани" и ЕС и ЕА ценностите, а "комунистическият период" е една черна дупка, в която народът бил напълно унищожен.
    От шести клас са наясно що е то хомосексуализъм и къде му е почвата, както и къде трябва да си наврат българското знаме.....

    [email protected]
  3. 3 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Коя поред е статията по темата? Стига толкова. Като има някаква пари, делкайте ги, усвоявайте ги и аман....само едно и също намилате. Пак ще направите някоя "риформа" в образованието от която ще плачем после. Вземете парите и не пипайте нищо, защото само по--лошо става вече 30 години...

    Вие нищо не наете за справедливостта. За някои може, за други не ... всичко зависи от големината на зъбите...
  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#3] от "georgievb":

    На всички е ясно, че Болонската система, комбинирана с нашествие от НПО-та, е равнозначно на смъртта на българското образование.

    [email protected]
  5. 5 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Любопитно

    А ако погледнем от друга гледна точка?
    УЧИТЕЛИТЕ НЕ МОГАТ ДА НАУЧАТ УЧЕНИЦИТЕ!

    Fuck Your Opinion
  6. 6 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#4] от "karabastun":

    Я раздуй за болонската система в основното и средното образование

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  7. 7 Профил на Fräulein Ursula
    Fräulein Ursula
    Рейтинг: 979 Неутрално

    А ако погледнем от друга гледна точка?УЧИТЕЛИТЕ НЕ МОГАТ ДА НАУЧАТ УЧЕНИЦИТЕ!
    —цитат от коментар 5 на puck_futin


    Не само това... На учителите не им позволяват да научат учениците, така че да решават тези тестове. Не могат да се отклоняват от програмите

    Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.
  8. 8 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    След всички реформи и реформи на реформите България заема достойното си място в света като бананова република.

  9. 9 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#6] от "Един вампир броди из Европа":

    Къде съм споменал, че е в основното и средното образование - имам пред вид, че източва малкото кадърни деца навън - и тук остават / да ги наречен ''средна ръка'' / учители !

    [email protected]
  10. 10 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#6] от "Един вампир броди из Европа":

    За НПО-тата в системата на образованието, да обяснявам ли ?

    [email protected]
  11. 11 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1358 Весело

    Глуповатият тест на Пиза - нека оплюем децата че на две и две отговарят четири, а не повече от едно и по-малко от десет.

  12. 12 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Не намерих последните резултати, но на предпоследните от 2018 първите пет държави са все китайски - Китай, Сингапур, Хон Конг, Тайван и Макао.
    В Китай се тестват само четири провинции, но с население по голямо от това на Германия. СРЕДНИЯТ успех по математика беше (по памет) 996 от 1000. Т.е. 99.6% от учениците имат перфектен резултат.
    Дъщеря ми завърши гимназия миналата година в Канада с успех 98%+ (яко учене; средно 5-6 часа на ден) и започна в университет компютърни науки. Около 30% от студентите са чуждестранни студенти от Китай. Каза, че в часовете по математика въобще не слушат, а си играят на телефоните.

  13. 13 Профил на Dimitar Kunev
    Dimitar Kunev
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    С почти същите учители през 1988 г. бяхме втори в Европа по измерими резултати по математика, физика, химия, биология, география. Сега сме предпоследни. Като учител и зам.-директор 38 г в елитни и обикновени гимназии твърдя, че демокрацията уби българското образование.

  14. 14 Профил на Fräulein Ursula
    Fräulein Ursula
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Пичове, видяхте ли ги тестовете?

    Направих си труда да погледна задачките, има ги на български.
    https://www.oecd.org/pisa/test/pisa-2022-mathematics-test-questions.htm
    Не се имам за глупак, и да кажем "Слънчева система" и "Триъгълни модели" се решават с моите спомени от преди една камара години.
    Много се ядосах на първия модул - "покупка на автомобил". Това ще затрудни почти всеки, с изключение на децата от "търговските гимназии", без да съм напълно убеден. И то, защото просто това мислене го няма. По този начин не се учеше в средното училище, нито в икономическия техникум по мое време. Не се учеше и в икономическия университет. Това се учи много по-късно, ако искаш да вземеш професионален лиценз от Камарата на оценителите в България.
    Вторият модул - "Продажби на ДВД"... По дяволите, това е за икономически университет - втори и трети курс - специалност статистика и икономически анализ. Дори статистиката няма да помогне.
    За третият модул - "Пренасяне с камион", това са варианти на текстовите задачки с "басеини", "тръби" и два влака пътуват един срещу друг, кога ще се срещнат.
    Мисълта ми е такава - за да имаме добри резултати, трябва предварителна подготовка, а с тези задачи са оставили децата да импровизират, което не е лесно.
    Т.е. ако искаме резултати в тази класация ще трябва да се прави тотално написване на нови учебници, тотална смяна не методът на преподаване, в смисъл разглеждане от съвсем друг ъгъл, все неща, които явно скандинавците и източните азиатци са направили

    Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.
  15. 15 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Важно е децата, като завършат училище да са финансово грамотни (заеми, хипотеки и т.н.), да знаят къде да си потърсят работа, как да се пазарят за нея и какви са им правата и задълженията по трудови взаимоотношения. Важно е да знаят как работи здравната каса (за да не им спрат правата или да станат длъжници) и що да то данъци.Как се наема/отдава квартира. И не на последно място - да имат някакъв занаят.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  16. 16 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1358 Неутрално
  17. 17 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 681 Неутрално

    С почти същите учители през 1988 г. бяхме втори в Европа по измерими резултати по математика, физика, химия, биология, география. Сега сме предпоследни. Като учител и зам.-директор 38 г в елитни и обикновени гимназии твърдя, че демокрацията уби българското образование.
    —цитат от коментар 13 на Dimitar Kunev


    Ха-ха, нагледно демонстрирате защо нивото на образованието ни е такова. Ами такива са директорите и учителите, демокрацията им виновна, при бай Тошо си им беше добре... Ама докато по литература се изучават обилно и напоително само неактуални и скучни за днешния живот на учениците произведения като баба Илийца или тези на Вазов, и то се изучават само като повтаряне на някакви чужди мисли, прогрес няма да има. С взор вперен само в миналото, добро бъдеще няма как да се чака.

    А по математика неща, които ние на времето сме учили в 7-8 клас, сега се учат в 5-6, част от нещата учени в университетите, сега се учат в 11-12 клас и т.н.

    Т.е., можещи и умни деца и сега има. Влошаването на резултатите до голяма степен се дължи и на влошената демографска ситуация и по-високия дял на малцинствата сред децата.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  18. 18 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    До коментар [#13] от "Dimitar Kunev":

    Такива хора като вас са застинали не в 1988 г, а в 1953 г. Затова и образованието ни е на такъв хал.

    "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
  19. 19 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Резултатите от PISA: знак, който България вече 22 години не вижда
    ******************************************************

    40% бразилци в класните стаи, знак, който PISA вече 22 години не вижда....

    Мараба, С-ДС доносници!
  20. 20 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Неутрално

    демокрацията уби българското образование.
    —цитат от коментар 13 на Dimitar Kunev


    Бъркаш, има още за убиване.

    Мараба, С-ДС доносници!
  21. 21 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Разстроено

    До коментар [#17] от "rumen_s":


    Т.е., можещи и умни деца и сега има. Влошаването на резултатите до голяма степен се дължи и на влошената демографска ситуация и по-високия дял на малцинствата сред децата.
    —цитат от коментар 17 на rumen_s


    ++++++++++++
    Проява на "The Bell Curve" в Булгаристан ле е Парадоксостан ли е!

    Интересна "Държава" сме!
    Икономически ВУЗ-ове бол ; Икономика - мижава...
    Юридически ВУЗ-ове - колкото ти душа сака ; ама наш'то "Право", много КРИВО, бе!
    Болници "пер Капита" - първенци в ЕС, а попюлейшъна - най-болнав, и ходи да се лекува в Тюркието!
    Същата е ситуацията с Полицаи...

    Парадоксия... Ако пиша Парадоксландия, ще ме обвинят в англо-саксонски уклон...

    Fuck Your Opinion
  22. 22 Профил на Незнайко
    Незнайко
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    И както винаги, никой от нас не е виновен, а вината е в системата, учителите, декорацията, демокрацията, гейовете, Брюксел, Буци, Шиши и международното положение!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  23. 23 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#13] от "Dimitar Kunev":Такива хора като вас са застинали не в 1988 г, а в 1953 г. Затова и образованието ни е на такъв хал.
    —цитат от коментар 18 на nv


    Такива хора, като теб, са застинали пред телефоните си, поради което образованието ще дръпне мощно напред!

    Мараба, С-ДС доносници!
  24. 24 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Любопитно

    До коментар [#13] от "Dimitar Kunev":


    С почти същите учители през 1988 г. бяхме втори в Европа по измерими резултати по математика, физика, химия, биология, география. Сега сме предпоследни. Като учител и зам.-директор 38 г в елитни и обикновени гимназии твърдя, че демокрацията уби българското образование.
    —цитат от коментар 13 на Dimitar Kunev


    Хайде сега изокай, по коя дисциплина преподаваше!
    История и Литература (Ала-Бализми), нали?

    Fuck Your Opinion
  25. 25 Профил на guitar
    guitar
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Нашенчетата може и да са глупави, но не чак до там за да не видят и разберат, че за да си ФИНАНСОВО И ВЛАСТОВО добре в България изобщо не е нужно да си грамотен, учен и начетен!!! А примери ( с малки изключения ) ... с лопата да ги ринеш!!! Така, че се отдават на типичните “национални науки“ (крадене, рекет, лъжи, руска зависимост итн.) за да бъдат задоволени дори и правнуците им!

  26. 26 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 165 Неутрално

    Прост народ лесно се управлява.

  27. 27 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Любопитно

    Питам съвсем сериозно!

    АНДРЕШКО още ли е залегнал в образователната система?

    https://ucha.se/watch/6028/analiz-na-razkaza-andreshko-elin-pelin

    Fuck Your Opinion
  28. 28 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    До коментар [#14] от "Gunter":
    скандинавците и източните азиатци са направили
    ===
    Всъщност “скандинавците” не са направили нищо особено. (Говоря за 2018, чиито резултати разглеждах). Швеция е след Русия напр.
    Ако не считаш естонците и финланците скандинавци. Но двете държави заедно са по малки от средноголям китайски град.
    Канада е напред основно заради високо квалифицираните имигранти.
    Впечатляващи са резултатите на Полша - 11 то место по математика. От тях трябва да се учим.

  29. 29 Профил на Fräulein Ursula
    Fräulein Ursula
    Рейтинг: 979 Неутрално

    До коментар [#28] от "Nedyalko Lazarov":

    Да, към “скандинавците” прибавям и прибалтийците, защото те уж се присламчвам при тях. Финландците са ясни. 2018 руснаците са напред, 2022 не участват изобщо. Но при тях има нещо друго - те си запазиха образователната система, взеха каквото сметната за полезно от западното ноу-хау, отхвърлиха доста неща и се оттеглиха от Болонският процес.

    Но тук, за нас, става дума за друго нещо. Тези PISA тестове много ми напомниха на IQ тестовете на Менса. А за да искаме резултати, трябва в училищата да се решават такива тестове. Преди малко говорих с една млада учителка и направихме един такъв разговор:

    Тя - Не мога да коментирам математическите задачи, защото нямам на идея какво учат учениците до 9-и клас по математика. Ще се радвам да се намеси колега математик, иначе, за съжаление, НВО-то по математика за VII клас също показва години наред тревожни резултати. Интересно ми е и друго, което не съм коментирала, но ми се иска също някой да се включи - какво е въздействието на толкова STEM центрове, които се създадоха в последните години? Резултати по природни науки също са силно тревожни, а уж STEM концепцията работи върху това. За себе си отговор имам, но ми се иска да чуя и експертно мнение. Извинявай, че се отклоних от математиката. : )”
    Аз - знаеш ли, тук дори не става дума за математика, а за начин на мислене, за умение за гледане от различни точки. Става дума за първия модул, покупко-продажбата на автомобил. На мен тук ми помага счетоводството, а за него съм ти казвал (мисля, че съм ти казвал), че то е елементарно - събиране, изваждане и умножение по 20%. Това, което липсва е “мисленето като мошеник” 🙂

    Тя - Според очакваните резултати на учебните програми това се очаква да бъде постигнато - начин на мислене и плуралистичност. :D Разгледай ги. Друг е въпросът как се постига и дали се постига. Понеже ми е болна тема четенето с разбиране - обзалагам се, че някаква част от учениците не са разбрали и условията на задачата. Четивната грамотност стои в основата на всяка друга. Аз направо се чудя как едно време, когато нямаше такива модерни и иновативни методи, нямаше интернет, биехме се за едната книга в библиотеката (защото ни задължаваха да четем), съм развила критично и аналитично мислене, даже и четене с разбиране. Отговорът ми е с много строгост и дисциплина, мотивацията често беше външна, беше срамно да не знаеш и да не можеш да разказваш например. Сега ценностите са преобърнати. Подиграват се на тези, които знаят и могат, защото били скучни, били зубъри, не знаели как да се завабляват и пр. Тези резултати, както и от НВО-тата, от ДЗИ-тата, отразяват просто колко е изпаднал моралният и ценностен компас на обществото.”

    Та такива работи - явно са пипали уж нещо да става по-модерно и някъде са изтървали нещата, както обикновено

    Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.
  30. 30 Профил на москоробите са напаст СУПЕР
    москоробите са напаст
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Нагледен пример защо е такова положението. Като родителите са такива уроди няма как чаветата да са нещо по-добро.

  31. 31 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    До коментар [#12] от "Nedyalko Lazarov":https://cen.acs.org/education/k-12-education/US-team-makes-history-IChO/95/web/2017/07
    —цитат от коментар 16 на Deaddark

    Много ми е смешно, когато започнат да ми обясняват как азиатците можели само да учат, но иначе били глупави!!!???
    Асистентът на дъщеря ми по линейна алгебра е канадец (кореец). Интересното е, че е само една година пред нея - втори курс. Завършил е гимназия със 100% и е получил стипендия за университета от 100К, т.е. Безплатно.
    Каза, че обяснява изключително добре; по добре от професора.включително, ако го запита нещо по което не преподава - калкюлъс напр.

  32. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2659 Любопитно

    До коментар [#13] от "Dimitar Kunev":

    Това е парадокс....!

    Веднага след появата на интернет...ни уверяваха в точно обратното....

    Bukalemun
  33. 33 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    До коментар [#29] от "Gunter":
    Аз - знаеш ли, тук дори не става дума за математика, а за начин на мислене, за умение за гледане от различни точки. Става дума за първия модул, покупко-продажбата на автомобил. На мен тук ми помага счетоводството, а за него съм ти казвал (мисля, че съм ти казвал), че то е елементарно - събиране, изваждане и умножение по 20%. Това, което липсва е “мисленето като мошеник” 🙂
    ====
    Също се забавлявам гогато започнат да ми обясняват как трябвало да “научим децата да мислят”. НЕ МОЖЕШ да НАУЧИШ някого да мисли. Невъзможно е. Това, което можеш да направиш е да го накараш да приеме повече информация и да му даваш много и различни задачи. Ако той/тя има способността да мисли, тя ще се прояви; по рано или по късно.

  34. 34 Профил на zakkwylde
    zakkwylde
    Рейтинг: 603 Неутрално

    В Pisa може и добре да смятат, но са функционални неграмотници. Кола на 3 години има амортизация 45-50%, а за луксозните возила процентът отива към 65-70.

    Според корелацията на Писа, че бензинът е 1.54 зеда, а колите струват между 8 и 10 хиляди зеда и харчат 12-15/100 можем да заключим, че Таня ще си купи тир и той ще струва некъде 100 хилки в реалния живот.

    Изглежда тия от Писа живеят в замъци и затова семейството на Мария трябва да натовари на камиона 128 (!!!)средни кути😱
    но вместо горкото семейство на картинката виждаме чичковците от спедиторите пълнят, товарят и изнасят баси колсалното домакинство.

    000000000000000000000000
  35. 35 Профил на Fräulein Ursula
    Fräulein Ursula
    Рейтинг: 979 Неутрално

    До коментар [#33] от "Nedyalko Lazarov":

    Не можеш да научиш децата да мислят. Но можеш да им покажеш различни пътища за постигане на краен резултат.
    Това е същото като шаха, че е сравнително актуална тема - на кого би заложил за победител - на кръчмарския “самобитен” шампион, знаеш правилата на играта, играеш по интуиция и натрупал опит с партии със съселяните
    или на едно момиченце от шахматен клуб, назубрило 500 партии и седнало на дъската срещу първия

    Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.
  36. 36 Профил на Fräulein Ursula
    Fräulein Ursula
    Рейтинг: 979 Неутрално

    До коментар [#33] от "Nedyalko Lazarov":

    Творческото мислене не е само импровизация и измисляне на “нови неща”, а правилно прилагане на назубреното. Въпросът на даскалите ни е да задават на децата въпросите, които ги задават тестове ПИСА, МЕНСА и т.н., а не да се мрънка после - “нямало четене с разбиране”.

    Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.
  37. 37 Профил на IQ Dvaiset
    IQ Dvaiset
    Рейтинг: 8 Весело

    Резултатите са чудесни! Не ни трябват грамотни хора, айде всеки 2ри да не става програмист, както Бойко каза - трябват ни трактористи и комбайнери, за което очевидно имаме нужните умения!

  38. 38 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5502 Неутрално

    "Половината от българските ученици нямат умения като аналитично и критическо мислене, правене на логически взаимовръзки, четене с разбиране, осмисляне на събития, аргументиране, решаване на ежедневни проблеми."
    Да им приберат телефоните и таблетите и да ги оставят да се справят и мислят без да ползват всичко наготово. Но май и учителите не са много на ниво.

  39. 39 Профил на tsyrvulan.second СУПЕР
    tsyrvulan.second
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#30] от "русороби вън":

    ТоА е пенсиониран варненски кръчмар. Университета му е бил някой варненски вертеп. Путлеропитек от всякъде. Коментарите му са неадекватни, но достойни за...кръчма.

    БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид. ВгЪзраждане - мелези между рашисти и путлеристи.
  40. 40 Профил на 7777 СУПЕР
    7777
    Рейтинг: 2017 Любопитно

    Сега разглеждах долада за ПИСА на страницата на ОИСР. Има всеобщ спад в резултатите през 23 години, през които се провежда теста.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  41. 41 Профил на 7777 СУПЕР
    7777
    Рейтинг: 2017 Любопитно

    С почти същите учители през 1988 г. бяхме втори в Европа по измерими резултати по математика, физика, химия, биология, география. Сега сме предпоследни. Като учител и зам.-директор 38 г в елитни и обикновени гимназии твърдя, че демокрацията уби българското образование.
    —цитат от коментар 13 на Dimitar Kunev


    Според кои международни оценявания? Писа се порвежда от 2000 г., а България се включва май от 2006 г.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43 Профил на tsyrvulan.second СУПЕР
    tsyrvulan.second
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#13] от "Dimitar Kunev":

    Демокрацията ти е убила нефелната ти тиква. Лак ше докажеш твърдението си, след като 1988 година не е имало нищо от сорта на PISA? М?

    БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид. ВгЪзраждане - мелези между рашисти и путлеристи.
  44. 44 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Неутрално

    "Делът на функционално неграмотните 15-годишни ученици в областите четивна грамотност и математика вече надхвърля 50%. Когато след три години тези ученици излязат на пазара на труда, те няма да могат да се реализират в силно конкурентната среда, в която диктуват правилата на новите технологии."

    Затова пък претенциите за високи заплати са до небето. И понеже са неграмотни, не вдяват, че заплата се плаща за качество и количество на труд, а не за хубавите им очи или джуки, не за липсата на трудова дисциплина и отговорност, не за имитацията на работа и излежаване по бюрата.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#30] от "русороби вън":

    ++++++++++++++
    Точно !

    [email protected]
  47. 47 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#43] от "tsyrvulan.second":

    Писа се е описала !

    [email protected]
  48. 48 Профил на 7777 СУПЕР
    7777
    Рейтинг: 2017 Весело

    До коментар [#44] от "Галя Станчева":

    Това с трудовата дисциплина и преди повече от 20 г. беше проблем. Започнах да превеждам професионално още като студентка и бързо се наложих, не поради велики преводачески умения, а защото отивах на срещите и конференциите навреме. Поради способността ми да отида на уреченото място навреме, веднъж превеждах по "Денят започва," с Милен Цветков (светла му памет), което докара баба ми и сестрите й до екстаз и рев от умиление пред телевизора. Баба ми - бог да я прости - се хвалеше пред съседките:
    - Аз това дете съм го водила на алианс. :)

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  49. 49 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#44] от "Галя Станчева":Това с трудовата дисциплина и преди повече от 20 г. беше проблем. Започнах да превеждам професионално още като студентка и бързо се наложих, не поради велики преводачески умения, а защото отивах на срещите и конференциите навреме. Поради способността ми да отида на уреченото място навреме, веднъж превеждах по "Денят започва," с Милен Цветков (светла му памет), което докара баба ми и сестрите й до екстаз и рев от умиление пред телевизора. Баба ми - бог да я прости - се хвалеше пред съседките: - Аз това дете съм го водила на алианс. :)
    —цитат от коментар 48 на 7777


    Винаги е проблем, мога да дам десетки примери не нехайни, безотговорни не само в по - ниски нива изпълнители, а и ръководители - на бизнеси - в търговия, услуги - всякакви. За инициативност изобщо не споменавам - бяла лястовица.

  50. 50 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#13] от "Dimitar Kunev":Демокрацията ти е убила нефелната ти тиква.
    —цитат от коментар 43 на tsyrvulan.second


    Леле, колко интелигентно си го казал!

    Мараба, С-ДС доносници!
  51. 51 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Неутрално

    За селектирането не съм съгласна! Няма как да пратиш ученици в математическа или езикова гимназия след 9-ти клас. Абсурд!!!! Език няма да научи, а математическите способности ще са пропилени. Език се учи в ранна възраст, а децата математици трябва да се развиват, не да тъпчат на едно място с останалите.

  52. 52 Профил на 7777 СУПЕР
    7777
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    До коментар [#51] от "Галя Станчева":

    И езиците, и сериозното обучение по математика трябва да започнат още от първи клас. През соца, по китайски модел, имахме математика всеки божи ден. Мразех математиката от сърце и си мечтаех всеки ден да ми е първия час, че после да ми е по-приятно. Но не съжалявам, че са ме юркали по математика.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  53. 53 Профил на 7777 СУПЕР
    7777
    Рейтинг: 2017 Любопитно

    За нивото на преодаването: още през соца на учителите се гледаше с пренебрежение. Майка ми е икономистка, баща ми инженер (вече и двамата са пенсионери) и винаги казваха, че даскалите са "тъпи," макар да правеха изключения за отделни учители. Израснах с убеждението, че да си учител е равносилно на професионален провал. А имам данни за добър учител. Станах унивеситетски преподавател само защото това беше единственият начин да съм учител, без фамилията да се тюхка, че съм се провалила. И такива като мен не са никак малко. За сведение, във Финландия учителите поучават средни за страната заплати, но условията на труд са много добри, а престижът на професията - висок, поради което за едно място в педагогическите факултети се борят по 200 човека. Много ясно, че образованието им ще е добро.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  54. 54 Профил на gpt021129871
    gpt021129871
    Рейтинг: 59 Неутрално

    Училището няма онова високо място в обществото, което му се полага. Отдавна то нито възпитава, нито образова, освен на ниво начално образование.
    Да научиш нещо, значи да го разбереш, да го усвоиш, да го свържеш с други знания. Сегашното училище насипва купища информация в главите на децата, които не знаят защо трябва да наизустят всичко това.
    В крайна сметка вече завършилият български възрастен остава образован на равнище около четвърто отделение - може да прочита прости изречения, може да дели и умножава, но да изчисли лице на правоъгълник или периметър вече му е трудно, за проценти да не говорим.
    Това са резултатите от ПИЗА.

  55. 55 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Важното е, че от трети клас децата знаят за авторското право, може да кажат (щото в учебниците го пише) че сме "европейски граждани" и ЕС и ЕА ценностите, а "комунистическият период" е една черна дупка, в която народът бил напълно унищожен.От шести клас са наясно що е то хомосексуализъм и къде му е почвата, както и къде трябва да си наврат българското знаме.....
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    Да, също и че са самостоятелни носители на права, което твърдение е в разрез с действащото законодателство. Учат ги и да звънят на гореща линия ако някой им нарушавал правата. Едва ли ще схване концепцията за човешки права на тази възраст, но важното е, че ако някой не го кефи може да се оплаче от него на един телефон

    "Чалга, гей паради и класова борба"
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  57. 57 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 722 Разстроено

    Вижда, но на никой не му пука...съответно идва големият въпрос, как да развиваме тези кадри след 12ти клас? На тях им липсва цялата основа.

    34 години чалга, простащина, шуробаджанащина, корупция и посредственост дават своите плодове.

    Най-шокиращото е, че днес да сменим системата и учителите ще берем плодове след 10-12 години (да се завърти един набор...а изгледи за това йок.

  58. 58 Профил на 7777 СУПЕР
    7777
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    До коментар [#57] от "Соколов":

    Резултатите на България на ПИСА са най-високи орез 2012 и 2015 г. Може би това трябва да е отправната точка на анализ.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  59. 59 Профил на Lama
    Lama
    Рейтинг: 8 Любопитно

    "Половината от българските ученици нямат умения като аналитично и критическо мислене, правене на логически взаимовръзки, четене с разбиране, осмисляне на събития, аргументиране, решаване на ежедневни проблеми."
    Заменете 'българските ученици' с 'българите' и картинката не е много по-различна, все пак едните са отражение на делата на другите.

  60. 60 Профил на Pile Driver
    Pile Driver
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Грешката е в начина на представяне на резултатите.Ако се обърне на 180 градуса класацията,то ще сме на първо място!
    —цитат от коментар 1 на karabastun


    173 Профил на Pile Driver
    Pile Driver
    Рейтинг: 208
    02:51, 06 дек 23
    Разстроено

    До коментар [#26] от "7777":

    “ по четене и природни науки се справят по-малко”
    ——
    Не вдяват, както и повечето от извадката родители тука.

    —цитат от коментар 151 на Gretel


    га бехме млади... :(((

    Rodrigo y Gabriela: NPR Music Tiny Desk Concert
    https://www.youtube.com/watch?v=wKd0HNg1kFQ

    Какич, пачичке мая, що немаш вклучване тука

    https://www.dnevnik.bg/analizi/2023/12/05/4562076_rezultatite_ot_pisa_znak_koito_bulgariia_veche_22/comments

    ???

    1 000 018
  61. 61 Профил на Pile Driver
    Pile Driver
    Рейтинг: 223 Неутрално

    За селектирането не съм съгласна! Няма как да пратиш ученици в математическа или езикова гимназия след 9-ти клас. Абсурд!!!! Език няма да научи, а математическите способности ще са пропилени. Език се учи в ранна възраст, а децата математици трябва да се развиват, не да тъпчат на едно място с останалите.
    —цитат от коментар 51 на Галя Станчева


    ного кофте де пак ми банираха Галин Станчува... ма поне не го отгърмеха тоа жендар с конче

    1 000 018
  62. 62 Профил на Pile Driver
    Pile Driver
    Рейтинг: 223 Неутрално

    До коментар [#51] от "Галя Станчева":

    интересно дет на Габриела ушите мезат по-големи от на Родриго?

    1 000 018
  63. 63 Профил на Pile Driver
    Pile Driver
    Рейтинг: 223 Неутрално

    "@Lars-ce4rd
    1 year ago
    I still come back to this video 13 years later. These two are extremely, shockingly talented, they give me the goosebumps every time"

    и се същите ги вкарват, катчели?

    1 000 018
  64. 64 Профил на Pile Driver
    Pile Driver
    Рейтинг: 223 Неутрално

    ...коет не е задължително лошо

    1 000 018
  65. 65 Профил на Pile Driver
    Pile Driver
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Станах унивеситетски преподавател само защото това беше единственият начин да съм учител, без фамилията да се тюхка, че съм се провалила.
    —цитат от коментар 53 на 7777


    ?????

    1 000 018
  66. 66 Профил на Pile Driver
    Pile Driver
    Рейтинг: 223 Неутрално

    До коментар [#53] от "7777":

    питам кат даскалско чедо, отдавна провалено

    1 000 018
  67. 67 Профил на vlr01498612
    vlr01498612
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Само не става ясно, защо да ни интересува какво мислят от фондация "Заедно в час", които "произвеждат" учителка от всяка отегчена от работата си българка, решила да се огледа за друго поприще?





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #