Защо PISA толкова ни писа

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Образователната система е много инертна. Не може днес да увеличиш заплатите и утре да имаш грамотни ученици. Десетки години (бих казал повече от 60-70) учителите бяха с унизително ниски заплати. Това доведе до отлив първо на мъжете, после учители ставаха хора които друго не могат. Сега как да махнеш един некадърен учител с 20г. стаж и на негово място да отиде кадърен? Каква ще е тази процедура, а и откъде ще намериш кадърния, по какъв критерий? - ще има съдилища, оценяване, да не ги описвам. Това се отнася за повече от половината учители и не може да стане за 5-10 години, бих казал и повече.

  2. 2 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Ниските заплати, трудната и свързана с голям стрес работа е причина много от младите и кадърни учители да си сменят професията като я превърнаха в дефицитна. Училищата се напълниха с пенсионери, некадърници, които са там от няма и къде, мъжете напуснаха и се получи "новото училище". Намесиха се разни комисии, НПО-та, които вменяваха само права на ученици и родители за сметка на малкото останали добри учители(на другите не им пука). Това удари по дисциплината в училищата. Има и други причини, като мобилните телефони, всеобщата чалгализация, наркотици, алкохол и др. които досъсипаха образованието (особено средното).

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Любопитно



    Когато PISA е Фокус, то и цялото образование става отписано !
    А никой не го е еня за децата?!
    Какъв живот им предлагаме, каква държава?!

    [email protected]
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    "Както са установили американците, когато разбрали, че във Финландия - номер 2 в света - 50% от топ 10% по успех студенти стават учители, а в САЩ едва 13% (колко ли са у нас?)."?!




    Колко са у нас ли?! Преди години с изненада открих, че две съученички, в дъното по успех, сричащи, са станали гимназиални учителки...

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  5. 5 Профил на Fräulein Ursula
    Fräulein Ursula
    Рейтинг: 979 Весело

    Съгласен съм с г-н Кънев! За резултатите на PISA са виновни комунистите!

    Ursula, du bist das allerschönste Mädchen. Ursula, du bist bekannt im ganzen Städtchen. Ursula, und doch muss ich dich heut verlassen, Muss fort, muss in die Fremde ziehn.
  6. 6 Профил на tjp581128271
    tjp581128271
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Защо? Защото липсва мотивация у тези, които се явяват. Ако сте общували с ученици от "напредничавите", ще се убедите.
    Учениците ни, които се явяват на ПИЗА знаят, че няма оценки и хич не се напъват, напротив, "сега ще видите вие кон боб яде ли" и работят напук, точно така както ние гласуваме, ако отидем на избори, и напук въобще не ходим. Та така!

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    А за т. нар. "Иновативни училища" да не отваряме дума, там "куцо и сакато", трябва да премине, въпреки, че например на предварителна матура с 3 модула по БЕЛ, 70% са били с "патенца", а по последният, трети модул, никой дори не си е направил труда да пише!? Но, училището чака пари, учителите - също...

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  8. 8 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Защото PISA е тест от логически задачи, но оценяващите не знаят да ги решават - видно от това, което смятат за "правилен" отговор - за обосновката им говоря.

  9. 9 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Любопитно

    До коментар [#4] от "hamiltonf":

    Ти защо не се цаниш за даскал ?

    [email protected]
  10. 10 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 434 Весело

    Този и от образование разбира. Може ли утре някои съображения за сърдечните трансплантации да изкаже?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  11. 11 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#7] от "hamiltonf":

    От Просветата решиха, че училището повече няма да възпитава а само ще преподава...
    А ще възпитават НПО-тата !!!

    [email protected]
  12. 12 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#7] от "hamiltonf":

    В резултат неучещият и учещият ученик имат еднакви права/ И НОСЯТ ЕДНАКВИ ПАРИ / и никакви задължения.

    [email protected]
  13. 13 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1369 Весело

    До коментар [#9] от "karabastun":

    Защото съм го хващал че не може да събира няколко двуцифрени числа.

  14. 14 Профил на The Crusader
    The Crusader
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Резултатите от PISA не са изненадващи, но все така потресаващи.
    =======
    Няма нищо потресаващо в това.
    Когато сравняваш ябълки с круши, нищо потресаващо не се случва.
    Със сигурност, ако деца обучавани по тази система, бъдат изпитани по българските критерии, ще се получи много забавно резултатче между 2ка и тройка.
    Не твърдя кое е по-добро и кое по-лошо.

    https://youtu.be/gsH4864d99w Какво е жена ? Простичък въпрос, на който нито един джендър не може да отговори. Разтърсващ филм, трябва да се гледа задължително.
  15. 15 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 226 Весело

    Системата ни не е лоша.има за всеки оо нещо.който иска да учи имс ктде, кохто иска да мине задължителното имс СОУ и т.н. Нее нужно всеки да става професор!
    На село едно от децата, с които играех, му брше мрчта да завърши 8ми клас и да започне рсбота в ТКЗСто ксто трскторист, да взема пари. Да казвам ли колко му беше през пная еабота за анализи ма творчеството на Ботев, Вазов или Питсгоровата теорема!

    Миний аав адуучин хүн
  16. 16 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Образователната система е много инертна. Не може днес да увеличиш заплатите и утре да имаш грамотни ученици. Десетки години (бих казал повече от 60-70) учителите бяха с унизително ниски заплати. Това доведе до отлив първо на мъжете, после учители ставаха хора които друго не могат. Сега как да махнеш един некадърен учител с 20г. стаж и на негово място да отиде кадърен? Каква ще е тази процедура, а и откъде ще намериш кадърния, по какъв критерий? - ще има съдилища, оценяване, да не ги описвам. Това се отнася за повече от половината учители и не може да стане за 5-10 години, бих казал и повече.
    —цитат от коментар 1 на Пламен Данаилов


    ++++++++++++++++++++++
    Докато Янка Такева представлява учителите, образованието ще девалвира!
    Да си даскал е призвание и не от всяка фъфлеща на незнаен диалект лелка, става учител. Децата са любопитни и трябва да можеш да им задържиш вниманието и да влизат в час с желание.

  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    Ами за учебниците, без значение какви, писани и все още се пишат от съветски възпитаници, по отделно или в колектив, другарски?! Ами това са най-тъпо, структурно сложно написани учебници, с купища недомислия, безмислици и не напоследно място - лъжи, неверни факти.

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  18. 18 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#16] от "antikvarno":

    Тя само Янка ти Такева да беше , с мед да я намажеш ...
    Всяка чавка криво-ляво изкарала диплома я за психолог, я за еколог - си вре гагата в образователната система, чрез мрежа от НПО -та !

    [email protected]
  19. 19 Профил на Прокопсало Парвеню
    Прокопсало Парвеню
    Рейтинг: 8 Неутрално

    резултата от олигархията на власт
    правилна, неправилна .. все тая

    06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01- 21 Р.Радев: Логично е.. г-н Пеевски да подкрепи г-н Борисов на президентските избори, те са ортаци в бизнеса и политиката.................................................................................. ...................................... ............................. 01-21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев ................................................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ............................................................................ 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................ 10-21 К.Петков: Ние от "ПП“ много харесваме Бойко Рашков за вътрешен министър . ............................... 01-22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков... 12-23 К.Петков: Не вярвам в идеята за независими експерти в регулаторите. По-добре е всяка една партия да сложи политическите си експерти и всеки да си поеме отговорността.
  20. 20 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Неутрално

    До коментар [#1] от "Пламен Данаилов":


    Не може днес да увеличиш заплатите и утре да имаш грамотни ученици.
    —цитат от коментар 1 на Пламен Данаилов


    Но със сигурност ще имаш по-платежноспособни некадърни Учители!

    Ревем против Боби Михайлов, но Янка Такева да не е по-различна?

    Fuck Your Opinion
  21. 21 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Неутрално

    До коментар [#16] от "antikvarno":


    Докато Янка Такева представлява учителите, образованието ще девалвира!
    Да си даскал е призвание и не от всяка фъфлеща на незнаен диалект лелка, става учител. Децата са любопитни и трябва да можеш да им задържиш вниманието и да влизат в час с желание.
    —цитат от коментар 16 на antikvarno



    +++
    Не бях прочел Поста ви!

    " всяка фъфлеща на незнаен диалект лелка, става учител..."

    Прибирайки се към Бургас, млада жена с дете ми махна да спра на автомобилна спирка. Била изтървала Маршрутката за минути...
    Та... Въпросната МЛАДА ЖЕНА се оказа че е учителка, но ... егати учителката ; егати диалекта...

    Fuck Your Opinion
  22. 22 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    Цитат:
    "Липсата на ясна посока и смисъл от живота в България - което се пренася във всички сфери. Без кауза, която да обединява нацията - всичко опира до оцеляване, преживяване и печалбарство."
    *
    Хайде, пак обобщения. Хората, които имат посока и смисъл в живота влагат средства и време в обучението на децата си. Няма нужда от каузи, обединяващи нацията, а от законност, ред и по-високи изисквания към всички, работещи в образованието.

    Цитат:
    "Това касае огромни маси, включително в учителското съсловие, където някои също вероятно продължават да мислят, че като преподават същите неща, както при комунизма, ще подготвят граждани за демокрацията."
    *
    Какво общо имат учителите по математика, физика, химия и биология с обществения строй? Китай е тоталитарна държава, а образованието там е с добро качество. Сингапур също не е най-голямата демокрация, а резултатите на учениците са най-добрите.
    Като гледам задачите те по-скоро предполагат практическо мислене и съобразяване, както и малко смятане.

    Вместо дежурното вайкане и самобичуване, по-добре да се подготви план какво да се промени за да се подобрят резултатите. Да не се повтарям, имам някаква идея как може да се подобрят резултатите под другата статия "Цитат на деня: Българското образование е контрапункт на това, което "оценя" PISA".
    С две думи: разработване на он лайн лекции или създаване на специален телевизионен канал за обучение.

  23. 23 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    А колко ПИСА на другите писа?
    Излязоха резултатите и от Атлантика до Урал коментарите са сходни.
    И Германия казва Зле сме и Украйна пише Същото.
    Обаче Национална трагедия Само у нас.
    И вижте къде са Израел дето по Митове и Легенди сме само зад тях и къде сме ние.
    Сингапур Сингапур ма там нещата са Коренно различни.
    Ето Сега дигнаха заплати на учители и има прилив на млади но Такева и Кастрева са непоклатими.
    Това е инертна Среда чак след Двайсетина години може да чакаме Резултат.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  24. 24 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Намесиха се разни комисии, НПО-та, които вменяваха само права на ученици и родители за сметка на малкото останали добри учители(на другите не им пука).
    —цитат от коментар 2 на Пламен Данаилов

    Не са виновни НПО-тата. Това е резултат от реформата на Даниел Вълчев - делегираните бюджети. В момента един ученик е оценен на 1000 лв. (приблизително) за училището. И няма махане, губят се парите. Няма повтаряне, парите вече са взети. Няма местене в друго училище, не го искат защото парите са взети от първото. Дори в началото 90% от децата да искат да учат, след две-три години виждат, че могат да правят почти кавото си искат.
    Така че системата се взриви отвътре, а НПО-тата са черешката, но не и тортата.

  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4667 Неутрално

    До коментар [#1] от "Пламен Данаилов":

    "Образователната система е много инертна. Не може днес да увеличиш заплатите и утре да имаш грамотни ученици. "

    Не само заплатите са важни. Един незаинтерисован учител и 10 000 лева заплата да му дадедш, пак ще преподава по същия начин!

  26. 26 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#1] от "Пламен Данаилов":

    това са глупави соц клишета. това с инертността е елементарно оправдание , за да не се прави нищо и секакви чугуни и да си седят по канцелариите.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  27. 27 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#23] от "dedoliben":

    Всъщност става въпрос за чисто етнически и демографски тенденции и това, че половината деца в България скоро няма да са българчета.

    [email protected]
  28. 28 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#23] от "dedoliben":

    Естония, също пост-социалистическа държава, е най-добре представящата се европейска образователна система на PISA 2022. Разликата между средните резултати в България и Естония е цели 93 точки.

    [email protected]
  29. 29 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#23] от "dedoliben":

    А тази разлика пък е по-малка от онези 108 точки разлика между резултатите на учениците с "благоприятен социално-икономически статус" и тези с "непривилегирован статус" в рамките САМО на България !

    [email protected]
  30. 30 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#23] от "dedoliben":

    Да преведа, че тия с "непривилегирования статус" са от оня произход....

    [email protected]
  31. 31 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    а външно оценяване за даскалите има ли някъде? такова като пиза, ама за даскали. и ако искам да отида на сайта на министерството и да видя оценките на определен даскал?

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  32. 32 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#31] от "karatista":

    Ти НПО ли си ?

    [email protected]
  33. 33 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#31] от "karatista":

    Ако си НПО - нямаш проблеми, даже и да уволняваш даскали, ако не те кефят!

    [email protected]
  34. 34 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#1] от "Пламен Данаилов":

    Не, няма тотален срив в уменията и резултатите на българските деца.

    [email protected]
  35. 35 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#2] от "Пламен Данаилов":

    Това, в което има срив е демографското съотношение на българските деца в страната, но това е разговор, за който изглежда още не сме готови.

    [email protected]
  36. 36 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#30] от "karabastun":

    Така е Прав си но те са Северняци и там както си Отбелязъл Примесът на "Редки метали е Малък"
    Преди във София ги слагаха по Един в Клас и дори тогава се чувстваше Влияние,
    Въпреки Нулевият натиск да учат след Осми клас.
    Сега се опитваме да вдигнем Летвата не само за тях но и за българите.
    Нещо напълно излишно давайки условия а те са Налице:
    Който се учи да Сполучи на Държавата трябва да е Безразлично какво ще стане с тях.
    Нещо като с Климата трябва да се приспособим а не да се борим.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  37. 37 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Разстроено

    До коментар [#36] от "dedoliben":

    Демографията е съдба.

    [email protected]
  38. 38 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Проблемът не е толкова в учителите, а в програмите спускани от министерството - трябва да учат децата в по-практическа насоченост. Трябва всичко което учат да могат да го ползват практически.

  39. 39 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Гневно

    До коментар [#33] от "karabastun":

    кът си ти бе, че ще ти се обяснявам, я плувай...

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  40. 40 Профил на guitar
    guitar
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Защото за PISA “качествата“ като (цитирам от текста по-горе) “раболепие, подлизурство, нагаждачество, лъжата и кражбата“ са чужди! Ако това беше някаква българска програма за оценяване, нашенските галфони щяха да бъдат на първо място и направо гениални!

  41. 41 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2176 Любопитно

    До коментар [#16] от "antikvarno":

    Янка Такева е ясна -те си я избират но защо забрави другия динозвър Ваня Кастрева от министерството .

  42. 42 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 1171 Любопитно

    До коментар [#39] от "karatista":

    Не се притеснявай !
    Може пък да те приберат в някое НПО!

    [email protected]
  43. 43 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2176 Любопитно

    До коментар [#38] от "plynii":

    Учиелите преподават за тройка , който иска повече им ходи на частните уроци -59 лв. на час.

  44. 44 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Нашето образование е изключително локално (патриотично). Това да знаеш всички важни дати от българското средновековие и Възраждане изобщо не би ти помогнало в един глобален свят, когато повечето деца не знаят обикновени закони на природата - например, че водата замръзва и се разширява при температура под нулата (и това води до определени последствия).

    Да си учил 100 български автори (за които никой извън Балканите не е чувал) и едва 20 гиганта от останалия свят също не би ти дал много повод за гордост за начетеност като си покажеш носа извън България.

  45. 45 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Вчера сравних българския учебник по математика за осми клас с австралийския за девети (това намерих в Интернет). Веднага става ясно защо. Поздрави на янка тамплиерка, повелителката на българското образование

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  46. 46 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    До коментар [#44] от "Kosta Delev":

    "когато повечето деца не знаят обикновени закони на природата - например, че водата замръзва и се разширява при температура под нулата"

    Не са "обикновени закони на природата", а аномалии в природните закони (с понижаване на температурата молекулите "замръзват" и веществото става по-плътно).

    Това че децата не знаят, има шанс да научат, ако им се обясни какво е плътност. Проблемът е в майките и затоплистите, които знаят, но това не им пречи да слагат стъклени бутилки във фризера или да смятат как морското ниво ще се повиши при разтапянето на плаващите ледове в Северния арктически океан.

  47. 47 Профил на Mihail Konstantinov
    Mihail Konstantinov
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Резултатите в добрите училища са си ОК. В училищата с малцинствата е трагедия. Същото е и в Европа.

    Бъдете здрави и се забавлявайте, че Слънцето май скоро ще гръмне.

  48. 48 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    До коментар [#31] от "karatista":

    "а външно оценяване за даскалите има ли някъде? такова като пиза, ама за даскали."

    А външон оценяване на ПИСА има ли някъде? Такова, където тестовете на ПИСА са довели до изобретение или поне ръст на патетните заявки?

    Много ме обърквате - уж темата е образованието, а Вие приравнявате оценяването, начина на оценяване на образование . Евгений Кънев пък го приравнява на възпитание - "Защото възпитанието в гражданство означава разбиране, възприемане и защита на други ценности" (при всякакви ценности Болцмановата/гривитационната константи са си константи).
    Навремето, по време на контролно по математика (при изгонен учител от СМГ, защото тормозил децата в математическата със задачи😁) влиза колежката-математичка Чавдарова и изпада в истерия: "Ама, Колев, тия преписват!". А изгоненият невъзмутимо обяснява: "Щом някой знае от къде да препише, значи е положил труд. А всеки труд трябва да се възнаграждава". Същото е с "преписването"/"кражбата" на патент - "преписва" този, който знае какво да прави.
    Та вместо "парите да следват ученика", по добре учителят да дава шанс, който ученикът да следва както го правеше Велико Колев
    https://www.dnes.bg/obrazovanie/2005/10/28/sedem-uchiteli-shte-poluchat-nagradata-quot-konstantin-velichkov-quot.15128
    Само в един случай не можеше да се преписва: контролно на "бял лист" (без помощни материали) със решавани задачи в час с цел повишаване на оформената текуща оценка. Само за явяването за шестица задачите не бяха решавани в час, а решавани от "картончета" (по сто картончета с по три задачи за алгебра, геометрия, вектори, интеграли) в "почивките" (кой се издъни - закъсне, не изпълни нормата на бригадата, загуби робер - едно картонче решава ...за да отпочине).

  49. 49 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#48] от "wanderer":

    А външон оценяване на ПИСА има ли някъде? Такова, където тестовете на ПИСА са довели до изобретение или поне ръст на патетните заявки?


    има, страните членки на оиср са се събрали и одобрили и съгласили. елементарно

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  50. 50 Профил на dj_tiesto
    dj_tiesto
    Рейтинг: 353 Неутрално

    И кой е виновен?????????
    Ами настоящият министър-председател.
    От 2014г. насам е бил три пъти министър на образованието, един път зам.министър на образованието и понастоящем началник на минстъра на образованието.

    Ама никой не го пише това

  51. 51 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5587 Неутрално

    " да оценява и награждава учителите според успеха на учениците им извън училището, вместо да вдига заплатите на калпак."
    Точно!Сегашното заплащане не стимулира учители да създават качество, защото...на всички по равно. Защо тогава да се бъхтят.

  52. 52 Профил на 7777 СУПЕР
    7777
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    Има много неточности в статията, както и в другите статии по темата. Корейците не са 1ви в света - пети са. Финландците не са втори - а са тринайсти. Първата статия по темата писа, че България по природни науки е веднага след щатите, което изобщо не е така. България има 421 точки по природни науки, а САЩ - 499 точки. И това при положение, че извадката български ученици, явили се на писа, е представителна за 50% от българските учеици, по данни на ОИСР, а извадката американски учеици е представителна за 75% от американските ученици. Няма никаква полза от скубане на коси и дране на ризи, ако не можем да направим точен анализ на резултатите, какъвто в "Дневник" още не се е появил. Иначе съм съгласна с автора, че ни липсва визия като общество, т.е., за съжаление не сме общество а сбирщина. С мъка го казвам. Когато всяка коза е за свой крак, разпадът е неминуем.

    Ето и линк за данните: https://nces.ed.gov/surveys/pisa/pisa2018/pdf/PISA2018_compiled.pdf

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  53. 53 Профил на Dimitar Kunev
    Dimitar Kunev
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Е, заради такива всичколози Евгениевци образованието ни има слаб 2. 40 години съм влизал в клас като учител и зам.-директор. Преди демокрацията учениците имаха научни знания и практически умения, по резултати в точните науки математика, физика, химия, биология, както и по география бяхме втори или трети в Европа. Сега сме предпоследни. Боли ме, че демокрацията ликвидира високите ни позиции в образованието. Гледам, нищонезнайковци и нощоправещи коментират училището, без да имат капка конкретни познания. Засрамете се, става въпрос за децата ви, за бъдещето на България.

  54. 54 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    “ Затова е нужно ново поколение учители с нов чип“
    ——
    Началото ти, Генчо беше изненадващо добро. Подлъга ма да продължа да чета. Макар, признавам, чаках момента гато ша са усЕриш. Мерси, чи ни мъ разочарова!

    Пропилян талант си ти. Койт тъй излъгал навремето, че Икономика и Финанси са лаладжийски области, да ходиш да му дигаш крак на гроба веднъж седмично. Да са беше записал джурналистикъ сега щяха да та гледат по тиливизоръ.

    Ама не е късно, фани някой нпо за един грант да развиеш на повече страници тезата, че вилицата е виновна затуй че не ти разчесва добре пюбичната област.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  55. 55 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#22] от "pamela":

    “ Липсата на ясна посока и смисъл от живота ”
    ——
    Ти, Пам си много строга към Генчу. Дай му малко кредит, че поне се опитва да постави проблема в някаква рамка. Аз го чета като желание да свърже успехите във пица-та със системата от ценности в обществото, културата, да го наречем… столичната, разбира се… той друга едва ли познава

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  56. 56 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 219 Неутрално

    До коментар [#44] от "Kosta Delev":


    Глупак.

  57. 57 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Амторът е почувствал неудобство, че са му писали ниски точки по образователни тестове.
    Разбираме терзанията на Автора, ама колкото толкова.
    На нас ПИСА не ни е писала ниски точки и нямаме проблемите на Автора.
    Препоръчваме му да работи повече върху себе си и с труд си повиши ПИСА рейтинга.
    На снимката с подкрепата брадичка има вид на умен, ама може да е обикновен имитатор.
    Навъдиха се много напоследък ...

  58. 58 Профил на efg05376884 СУПЕР
    efg05376884
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#53] от "Dimitar Kunev":

    А когато сте бил учител при комунизма колко логически задачи са решавали учениците?
    Какви познания на международно ниво са имали по история и литература ? Колко изобретения са имало отличниците по математика, физика и химия?
    Да не би да сте разпознал нещо в статията ?

  59. 59 Профил на efg05376884 СУПЕР
    efg05376884
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#22] от "pamela":

    (1) Не става дума за първите 3-4 града, а за останала България
    (2) Къде са постиженията в икономиката на завършилите математика, физика и биология - извън тези 5-6 олимпийци?

    Не е проблемът в “строя”, а в чипа.

  60. 60 Профил на zakkwylde
    zakkwylde
    Рейтинг: 606 Весело

    Бай Kънев се е разпищолил като невръстен тротинеткаджия макар и вече в пенсионна възраст. но е забравил, че самият той е автентично чадо на социалистическото образование от първи клас чак до ВИИ "Карл Маркс" и после със засилване от тати специализация в "Илиной", където вълшебната гумичка е изтрила всички спомени от гнусния соц. Маразъм кво да прайш.

    000000000000000000000000
  61. 61 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    "Затова е нужно ново поколение учители с нов чип"

    глупости на търкалета... не са нужни философи, а регистър на правоспособните преподаватели и данъчно облагане на частните уроци... щото онея там мили даскалици са един убийствено огромен картел, който контролира дори и бизнеса с учебниците втора употреба

    но аз, разбира се, съм далеч от мисълта, че в тая територия са останали хора, вече не със здрав разум, но дори и такива с елементарен инстинкт за оцеляване

  62. 62 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1410 Весело

    И кой е виновен?????????Ами настоящият министър-председател.От 2014г. насам е бил три пъти министър на образованието, един път зам.министър на образованието и понастоящем началник на минстъра на образованието.Ама никой не го пише това
    —цитат от коментар 50 на dj_tiesto


    ми нека го напишем тогава бе... искаш ли да сметнеш колко години/ от последните десет Денков е бил министър на образованието :ДДД


    92 Анелия Клисарова 29 май 2013 – 6 август 2014 БСП
    93 Румяна Коларова 6 август 2014 – 7 ноември 2014 безпартиен
    94 Тодор Танев 7 ноември 2014 – 3 февруари 2016 безпартиен
    94 Меглена Кунева 3 февруари 2016 – 27 януари 2017 ДБГ
    95 Николай Денков 27 януари 2017 – 4 май 2017 безпартиен
    96 Красимир Вълчев 4 май 2017 – 12 май 2021 ГЕРБ
    97 Николай Денков 12 май 2021 – 16 септември 2021 безпартиен
    98 Николай Денков 16 септември 2021 – 13 декември 2021 безпартиен
    99 Николай Денков 13 декември 2021 – 2 август 2022 ПП
    100 Сашо Пенов 2 август 2022 – 3 февруари 2023 безпартиен
    101 Сашо Пенов 3 февруари 2023 – 6 юни 2023 безпартиен
    102 Галин Цоков 6 юни 2023 – … безпартиен

  63. 63 Профил на Dimitar Kunev
    Dimitar Kunev
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    До коментар [#58] от "efg05376884":

    Момченце, бил съм учител поравно преди и след "демокрацията". Имам лични впечатления, а вие пишете съчинения по картинка. Нямате представа какво става в училище.

  64. 64 Профил на ТимурСКомандаИКодовеПатокостроителПазителНаМОЧА
    ТимурСКомандаИКодовеПатокостроителПазителНаМОЧА
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    До коментар [#63] от "Dimitar Kunev":

    Сталинизма не си е тръгвал от теб

    Ту-туууу
  65. До коментар [#53] от "Dimitar Kunev":

    "Боли ме, че демокрацията ликвидира високите ни позиции в образованието."

    Къде са тия високи постижения? Имаш Нобел за физика ли?

    Ту-туууу
  66. 66 Профил на anx55520847
    anx55520847
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За съжаление вътре в училищата си тече тенденция нищо да не се променя, защото е така удобно със старото познато, а младите учители само разбутват нещата и пречат. Ей така си и изчезват след първата учебна година и никога не се връщат в училище. Няма как да се смени чипът, ако на младите преподаватели колективът тайничко им пречи, така че да се откажат сами. Аз съм свидетел на случай, в който след напуснал млад учител беше взет пенсионер, защото не си позволявал "да отговаря" на директорката. Толкова за реформата на образователната система - една голяма част от работещите в нея я саботират отвътре.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #