Уча се да уча

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Прокопсало Парвеню
    Прокопсало Парвеню
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Типичен пример за фиксиран майндсет е някой, който ..

    Моо як майнсет

    06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01- 21 Р.Радев: Логично е.. г-н Пеевски да подкрепи г-н Борисов на президентските избори, те са ортаци в бизнеса и политиката.................................................................................. ...................................... ............................. 01-21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев ................................................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ............................................................................ 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................ 10-21 К.Петков: Ние от "ПП“ много харесваме Бойко Рашков за вътрешен министър . ............................... 01-22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков... 12-23 К.Петков: Не вярвам в идеята за независими експерти в регулаторите. По-добре е всяка една партия да сложи политическите си експерти и всеки да си поеме отговорността.
  2. 2 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5587 Неутрално

    В България проблем е обучението не само на децата, а и на техните учители. Студентите нямали базови познания, каза сутринта една г-жа по телевизията.

  3. 3 Профил на wux46502994
    wux46502994
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#2] от "Роси":

    У нас също така проблем е и отношението на родителите - към ученето, към знанието, към учителите и към училището като образователна институция. Много, много криворазбрани са тези неща от голяма част на родителите, а децата вземат личен пример от тях. Или просто нямат никакъв пример пред себе си.

  4. 4 Профил на Boyan Taksirov
    Boyan Taksirov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Баси скучните клишета.

    ФАТАЛНАТА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  5. 5 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    ".... оттук нататък да учим само практически неща, които са ни нужни за живота, работата...."

    Ами то си е така в напредналите държави. Там учениците усвояват професия и стават майстори.
    Тук образованието е изтощително, отегчително, безполезно но и нездравословно. То и винаги е било такова.
    Поне половината от времето за обучение трябва да е физичиско и спорт, плюс игри, забавления и дискусии.
    По-добре е да си тъп, отколкото болен.

    Judjuk
  6. 6 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Ми нали вчера другарката от подкрепа обясни, че нашта образователна система е диаметрално противоположна на световната и трябва да се гордеем с това.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  7. 7 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 720 Неутрално

    само копейки, орбанисти, рашисти, почитатели на хамас и китайските комунета искат децата им да зубрят изкривени от Митрофанова, Льотчика и Нинова ''научни факти'' в първобитните училища .
    всички знаят, че в гугъл има всичко необходимо, има сайтове за Факт-Чек ...абе всичко необходимо за да може един млад чиляк да стане истински, достоен гражданин, предприемчив, красив, правилно идеологически ориентиран и прочие.


  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5592 Весело

    "...Ако сте родители на дете в ученическа възраст, сигурно ви е втръснало да чувате от него: "НЕ МОГААА!"

    Просто добавете: "Все още."..."
    Това ми хареса :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    Сериозното обучение не е нито лесно, нито винаги приятно. Напротив: нем е трудно, хем иска ежедневни усилия, постоянство и упоритост.
    Първата задача е да приучим детето на труд.
    Доста факти все пак трябва да се запаметяват. Няма как да се възприема нов материал, без да е разбран, осмислен и запаметен стария. Примерно, задачите по математика. Няма как да се решат, без да се знае кои теореми и правила да се използват.
    Задачите на PISA са елементарни като математически познания. Би трябвало подобни задачи да са решавани в час и давани на контролни. Непонятно ми е защо учениците не са се справили. Изглежда и качеството на преподаване е на ниско ниво и изискванията са доста занижени.

  11. 11 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    Всяка секунда до мозъка ни достигат тонове информация.
    **************************************************

    Ъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъъ....... 😜

    Мараба, С-ДС доносници!
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Поне половината от времето за обучение трябва да е физичиско и спорт, плюс игри, забавления и дискусии.
    —цитат от коментар 5 на Judjuk


    И ние навремето така искахме, на спортни дискусии и игри леко го докарвахме, обаче забавленията /сексът, например/ никога не достигаха, направо ги забраняваха в даскалото, та поголовно бяхме минали на извънкласни занимания....

    Мараба, С-ДС доносници!
  14. 14 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Сериозното обучение не е нито лесно, нито винаги приятно. Напротив: нем е трудно, хем иска ежедневни усилия, постоянство и упоритост. Първата задача е да приучим детето на труд. Доста факти все пак трябва да се запаметяват. Няма как да се възприема нов материал, без да е разбран, осмислен и запаметен стария. Примерно, задачите по математика. Няма как да се решат, без да се знае кои теореми и правила да се използват. Задачите на PISA са елементарни като математически познания. Би трябвало подобни задачи да са решавани в час и давани на контролни. Непонятно ми е защо учениците не са се справили. Изглежда и качеството на преподаване е на ниско ниво и изискванията са доста занижени.
    —цитат от коментар 10 на pamela


    Като цяло си съвсем права, ученето е волеви трудов процес и префасонирането му в перманентна игра може да генерира единствено и само животинки от фермата за потребители. Неслучайно във елитните училища на Запад най-често цари желязна дисциплина и са на мода технологии от началото на 20 век. Шарената, изпедерастяваща дандания е по даскалата за плебса, за чиито възпитаници е измислена ПИСА, система за оценяване на полуграмотни бройлери, които трябва да се научат да мислят стандартно в стандартни ситуации+голямато изкуство да си бършат задниците без да консумират хартията след усилието.
    Само не разбирам какво се чудиш на несправянето на днешните млади българчета по елементарните задачи на ПИСА. Както винаги сме общество на крайностите. Когато е властвал комунизмът, насилието в училищата е било на границите на ексцесията. Това винаги ражда два типа резултати: отлично представяне на изпити+висок % на дерайлирали ученици с природно ниски възможности. Сега е същото в обратната посока, бройлерната либерализация / зад която стоят елементарни, но много твърди дисциплиниращи механизми за контрол върху овцете в класните стаи/ се практикува във формат "пълно безхаберие" от учениците / това е съвсем нормално, тях всеки ден ги хранят с филмчета за това как всичко на Запад е един перманентен кеф и успехите падат от небето, стига да се хилиш възторжено на всеки и всичко, като така изграждаш убеждението, че си "себе си"/. Лошото е, че и хората от българската система / даскали и мениджъри/ възприемат в някаква степен това мислене и от тук всички механизми за контрол се зануляват, даскалското безхаберие се лимитира само от личната съвест и от нищо друго, абе, даскалите заприличват на мързеливите, немотивирани ученици / извинявам се на свестните учители, знам, че има такива!/.
    И после е катастрофа, дори в ПИСА.....

    Мараба, С-ДС доносници!
  15. 15 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    ".....ние навремето така искахме, на спортни дискусии и игри леко го докарвахме, обаче забавленията /сексът, например/ никога не достигаха, направо ги забраняваха в даскалото...."
    До коментар [#13] от "Манчо":

    Темата е за деца и става дума за забавления за деца. Да се порадват, да поспорят, да дадат израз на чувства и желания, може и да пеят и разказват. И да потанцуват може и да проявят таланти и артистичност.

    Judjuk
  16. 16 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    ".....ние навремето така искахме, на спортни дискусии и игри леко го докарвахме, обаче забавленията /сексът, например/ никога не достигаха, направо ги забраняваха в даскалото...." До коментар [#13] от "Манчо":Темата е за деца и става дума за забавления за деца. Да се порадват, да поспорят, да дадат израз на чувства и желания, може и да пеят и разказват. И да потанцуват може и да проявят таланти и артистичност.
    —цитат от коментар 15 на Judjuk


    Не знаех, че децата още на тази възраст, преди секса


    [quote#5:"Judjuk"]усвояват професия и стават майстори. /quote]

    Мараба, С-ДС доносници!
  17. 17 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Разстроено

    Сериозното обучение не е нито лесно, нито винаги приятно. Напротив: нем е трудно, хем иска ежедневни усилия, постоянство и упоритост. Първата задача е да приучим детето на труд. Доста факти все пак трябва да се запаметяват. Няма как да се възприема нов материал, без да е разбран, осмислен и запаметен стария. Примерно, задачите по математика. Няма как да се решат, без да се знае кои теореми и правила да се използват. Задачите на PISA са елементарни като математически познания. Би трябвало подобни задачи да са решавани в час и давани на контролни. Непонятно ми е защо учениците не са се справили. Изглежда и качеството на преподаване е на ниско ниво и изискванията са доста занижени.
    —цитат от коментар 10 на pamela


    Отдавна е ниско. Преди 20 г. се занимавах с едно детенце, чийто родители бяха в чужбина, а бабата и дядото не се справяха. Втори клас беше свършило с 29 забележки от учителката, но все за дисциплина и поведение - биел, псувал. Като погледнах тетрадките му, нямаше ред без червена поправка - една вярна дума не можеше да напише. Две години положих кански усилия да го вкарам в пътя, завърши 4-ти кл. само с 5 и 6. Всеки ден четеш по 20 стр. книжка докато не започна сам да си ги взема от библиотеката.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на blogvlog
    blogvlog
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако сте гледали "Игри на волята", сигурно сте видели епизод, в който участниците - мъже и жени между 20 и 50 години - трябваше да решат уравнение с ЕДНО неизвестно. Ами повечето не успяха. Какво да си говорим повече.

    In God we trust
  21. 21 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 434 Любопитно

    В "Людвиг-Максимилиан" ли трябва да се запиша, за да достигна до прозрението, че не всички учат еднакво? В смисъл - аз това го разбрах някъде между 2-ри и 3-ти клас, не знаех, че се преподава на студенти.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  22. 22 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    "Броят на активните синапси и нервни клетки е определящ за успеха на ученето - колкото повече са те, толкова по-дълбоко в мозъка ни се намира търсената информация. "

    Това не е ли малко погрешна представа, заедно с цялото "приятелство" между невраните, които "трупат знания" без съзнанието да знае!? Ако беше вярно, слоновете щяха да са най-ученолюбиви. Това че са паметливи не ги прави все още "образовани", "знаещи" или "креативни".
    И не "По всички тези връзки протича нашето знание, защото някакво наше преживяване или нова информация са ги накарали да ги изградят." Има връзки, които са неподвластни на съзнанието (безусловни рефлекси); има връзки "врагове" (които предпазват съзнанието от преучване и други напъни; създават лъжливи усещания за напразните напъни на съзнанието). А най-важни са процесите, а те зависят както от наследственото обременяване, така и от въздействието на "околната страна". При една брутална "околна среда" с висок стрес (война, диктатура), връзките и процесите се свеждат само до просто оцеляване.

  23. 23 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    До коментар [#11] от "Манчо":

    "Всяка секунда до мозъка ни достигат тонове информация."

    Е, авторката не е ИТ специалист. Но пък нагледно демонстрира как с грешни представи за учене се постигат ... незадоволителни резултати. Не че не е права, че всяка секунда до мозъка достигат "тонове"/терабайти информация. Разликата е, че всяка секунда мозъкът отхвърля терабайти информация. Нагледен пример е как пет човека реагират на леко земетресение (под 4.5 по Рихтер) - от никаква реакция през коментари, че горе местят мебели или столът се е увредил, до бързо изхвърчаване през врата. Една и съща информация, долу горе едни и същи рецептори, но различно количество информация е обработил всеки мозък.

  24. 24 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#11] от "Манчо": всяка секунда до мозъка достигат "тонове"/терабайти информация.
    —цитат от коментар 23 на wanderer



    Аааааааа, сега ми стана ясно:

    1 тон = 1 терабайт.

    От което следва, че вчера съм си купил 150 мегабайта шунка....

    Мараба, С-ДС доносници!
  25. 25 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    "Защо трябва да уча каквото и да било, като мога да го намеря за секунди в Google?

    Митът, че децата успешно яздят мрежите, а възрастните не могат, умря.
    Дори когато разреша ползването на "магическите телефони", децата не намират информацията.
    Или дори не искат да я намерят. Най-калпавите решават, че ще бръкнат където им е интересно и няма да ги забележат. Други търсят лесния начин - резюме на резюмето. Единици са добронамерените към знанието. Те биха успели и без наша помощ, но ние помагаме. Това ни е работата.

    Еретик
  26. 26 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    “ не какво да учим, а как да учим предвид факта, че разполагаме с целия свят в телефона си.”
    ——
    Въпросът е по-скоро: за къф си му ти … на телефона си.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  27. 27 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 1336 Весело

    ".... оттук нататък да учим само практически неща, които са ни нужни за живота, работата...." Ами то си е така в напредналите държави. Там учениците усвояват професия и стават майстори. Тук образованието е изтощително, отегчително, безполезно но и нездравословно. То и винаги е било такова. Поне половината от времето за обучение трябва да е физичиско и спорт, плюс игри, забавления и дискусии. По-добре е да си тъп, отколкото болен.
    —цитат от коментар 5 на Judjuk


    Да, бе! Тук учителите първо взимат диплома, после се учат да лепят плочки!

  28. 28 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    “ не какво да учим, а как да учим предвид факта, че разполагаме с целия свят в телефона си.”——Въпросът е по-скоро: за къф си му ти … на телефона си.
    —цитат от коментар 26 на Gretel


    За платец си му. Платец на сметките, храната на телефоните и ония зад тях.

    Мараба, С-ДС доносници!
  29. 29 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Много добре казано. Само дето безкрайно малко родители ще го прочетат. Нищо, държавата и бизнесът имат нужда от пролетариат, не от академици и професори...





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #