За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
pag
Рейтинг: 274 НеутралноИкономически ползи има от СУХОПЪТНИЯ Шенген.
Culus capitem delitОт тая въздушно-капкова подигравка има само съмнителни ПР ползи за плъшока.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 1911 Весело"Това са все проверки, които нямат нищо общо с това дали сме и или не сме в Шенген" - те, т`ва е еманацията, което не само авторът е анализирал перфектно, но и може би причина за "опъването" на австрийците за сух контрол. Уж спазваме дори и боядисването на граничните сгради, но си спазваме и отколешните ползи от "Солунската митница", което едва ли ще се промени при подобно управление на граничния контрол. При наличието на вътрешни митници, документи, пломби и какви ли не изисквания, друго си е да се пробват поредните "златни" бариери, при условие, че мигриращите така и не се трогват от условията, които ИМ осигуряваме в страната. КАК и КОЙ ще е на границата е едно, а за КАКВО ще се грижи съвсем друго, което едва ли скоро ще се промени. Иначе по аеропортите с 5 ли минути се скъсява чакането?!?
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Panda
Рейтинг: 592 Весело"Икономическите загуби от тези проверки са не повече от 39 млн. евро на година (ако се приеме че средно 10 мин. отнема проверка с чакането, при средна заплата на час от 8 евро за пътниците, живеещи в България, и 25 евро за тези от шенгенски страни)."
Не чета коментари на абонати.ХАХАХАХА
Значи докато обядвам 3-4 минути по-дълго, държавата трупа загуби...
Гунев, та нали вие от Летище София искате да сме дори 3 часа преди полет на летището?!?
Това, че съм чакал 3-4 минути за паспортна проверка изобщо не ми е проблем, проблем ми е чакането преди това за проверката, съпроводено със сваляне на обувки, колани....проверки за остатъци от взривни материали...Там се губи многото време.
Дори допуска към зоната за сигурност отнема повече време от граничния контрол.
Знаете ли колко загуби носите на българския БВП???
ируканджи
Рейтинг: 722 ЛюбопитноС две думи колоните от тирове на двата моста над Дунав се прави нарочно от държавата за да може едни хора да прибират едни пари от проверки и паркинги.
ь
Рейтинг: 993 НеутралноАФтора не знам какъв експерт е... но все пак се е постарал да копне от тук и там някаква безсмислена статистика :) Шенген означава премахване на граничните пунктове и описаните митнически проверки на преминаващите през България от Гърция и Румъния ще се извършват от мобилни групи. Опашки евентуално ще останат на граничните пунктове с Турция, Сърбия и Македония. Цитираната статистика за ползите от спестени часове по летищата звучи направо смешно, на фона на часовете, а понякога и дни престои на хиляди тонове стоки и товари по границите.
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!zxp53317185
Рейтинг: 1483 НеутралноС три думи - ако бяхме в сухопътен Шенген същите нямаше да имат никакво оправдание да спират трафика 😉
Торбеш
Рейтинг: 1092 НеутралноШенген, Еврозона, Европейски съюз, аааууу - НАТО, соцЯлизАма е еНо недоноШче, МОЧА го няма, Альоша си готви багажа (ще открадне нещо на заминаване, сигурен съм), за цяла година в България са продадени 8 (осем) коли Лада, нахалният Газпром е изритан, новите поколения не знаят руссский, а гАвАрят пА английски…
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Ша ревна с глас!
Всичкото това вкупом идва много на русофилистика и му остава само да мрънка под статия за ползите от Шенген, белким му олекне…
Костадин Иванов
Рейтинг: 3479 Неутрално"Опашките от тирове на българо-гръцката и българо-румънската граница се дължат в много малка степен на това, че не сме в Шенген."
Еретик============
Разбира се.
След идеята камионите да се качат на влакове, дойде идеята да се качат на самолети и така реализираме пълната полза от половинчатия успех.
dan1
Рейтинг: 775 НеутралноУжас, току Държавата загуби БВП, който щях да произведа, ако не бях чел тази статия
yilt_
Рейтинг: 890 НеутралноДобрата новина е, че "Възраждане" вече не са против Шенген.
Пуснали се анкета в някакава социална мрежа и резултатът бил над 80% ЗА.
famousandco
Рейтинг: 454 НеутралноПодобни сметки не се правят от хора, които не са специалисти и вкарват в "микса" каквото са се сетили и както те го възприемат. Най-вероятно има изчисления какви точно ще са ползите от въздушният и морски Шенген, но не се споменават, защото числата клонят към нула, а ако се отчетат всички поети ангажименти и разходите за тях, може и да сме на загуба, поне в краткосрочен план.
Bulgarian
Рейтинг: 861 НеутралноДълго време не бях се смял на глас от четенето на тая траги-комична простотия :)
The best thing about the future is it comes one day at a time.hamiltonf
Рейтинг: 3752 ВеселоКопейкаджиите от "израждане" бяха пуснали в една от по-новите социални платформа анкетка - "Подкрепяте ли евро и Шенген за България", и вчера, като видяха 84% "Да", и веднага анкетката бе свалена. Та, колкото и пробиви в кратуните да имат сипатизантите на копейките, все пак и те не са толкова луди, да бягат от "мекият бял хляб с препечена коричка"
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБТи сега нали разбираш колко си прост
Рейтинг: 48 ЛюбопитноПолзите са огромни!Ша си решим демографския проблем.Муууууууу.🐷🐵🐂🥳🤡👍
Много съм простbistr
Рейтинг: 1243 НеутралноДо коментар [#3] от "Panda":
- най-голямата полза от тази статия е във 2-рия параграф, където авторът правилно подчертава, че:
..."...На този фон правителството не си е направило труда убедително да анализира ползите... Министърът доскоро твърдеше, че очаква икономическият ефект от влизането ни да бъде 3% до 5% от нарастване на БВП - очаквания, които не изглежда да се основават на някакъв анализ. Иначе едва ли има логично обяснение защо той прогнозира 10 пъти по-големи ползи за България, отколкото в Румъния..."..
Правителството и особено икономическата му част, водена от финансовия министър Асенчата Василев се занимава с глупости и не си върши работата (пък гледам той алчен иска едва ли не и вице премиер да го назначат...)
2. Всъщност сериозен икономически анализ е нужен за ползите от влизането ни в еврозоната. Там числата са много по-големи и ясни, и ползите сериозни. Но си има и някои рискове
tsvetko_51
Рейтинг: 808 НеутралноНай-голямата полза е, че има пробив и като се каже А, ще има и Б.
И е крайно време да станем наистина пълноправен чен на съюза, като влезем в Шенген и приемем еврото - все неща, които много дразнят петата колона и разбира се върховния главнокомандващ в белокаменна Москва:)
А реализирането на тези две главни за момента цели зависи не от някой друг, а от нас и следователно важно е коя от двете групи нашенци (ЗА и ПРОТИВ) ще излезе по-силна.
penetrating
Рейтинг: 5592 НеутралноИнтересен анализ. Държавата наистина дължи обяснение на фирмите как ще реши въпроса след Шенген за камионите, където са големите загуби за фирмите и те НЕ СА СВЪРЗАНИ с Шенген
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertpenetrating
Рейтинг: 5592 НеутралноОще едно интересно обстоятелство става ясно - гръцките камиони ни заобикалят. Очевидно използват пътя Македония-Сърбия или по вода
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЛео
Рейтинг: 1085 НеутралноА нещо за протестите в Германия? Или няма проблеми нито там, нито в еврозоната?
Лео
Рейтинг: 1085 НеутралноПървото е привилегия, второто е "барабар Петко с мъжете" и те не вървят заедно.
Бубенце
Рейтинг: 600 ЛюбопитноАко правилно разбираме, премахването на паспортните проверки е нищожна част от колосалните загуби от престой на стоки и хора заради многобройните други проверки. Закономерно изниква въпрос оти ручахме австрийските жаби.
42864cd0e1dac484f51402d3d5155b72ируканджи
Рейтинг: 722 НеутралноДано да си прав, но ако прочетеш статията внимателно, ще забележиш, че след като влезем в Шенген ще отпадне само проверката на паспортите на тираджиите останалото - митническата проверка е по желание на държавата и това може и в момента да отпадне или да не се прави там, но така на един човек паркингите ще стоят празни и няма да може да прибира по 20-30 милиона на година!
pavur
Рейтинг: 720 НеутралноДо коментар [#3] от "Panda":
скенера на нашето летище е с надута чувствителност и постоянно пищи, за разлика от други летища .
тва със събуването на обувки го има само у назе , у щатите и у някои държави из карибите.
в Доха никой не те кара да се субуваш, там даже вече и лаптопи не се вадят .
а има жени, де носят сЮтЮени с метални банели ...
на една у софето и се скараха, че като знаела , че ше минава скенери по летищата, да слага сутиени без метални банели .
няколко души извикаха :'' ми настройте го тоз скенер ве, дееба ''
*****
НеутралноПроверката на паспорта на полицейския контрол Терминал-2 , е не по-много от минута.
dosetliv
Рейтинг: 1250 НеутралноНеправилен хесап.
1. Не се чака 10 мин от всеки. Проверката е 30 сек преко сили. 10 мин чака само последният на опашката. Имаме (0,5 + 1 + 1,5 + 2 .... +10) / 20 = 5,25 мин средно на калпак. Може да се провери и на касата в Кауфланд без да се ходи до еропорта.
2. Няма хвърчащи хора където да им се плаща на час. Или е в отпуск и му се плаща или неплаща на ден, или в командировка пак на дневни.
zxp53317185
Рейтинг: 1483 НеутралноПрочетох го, и именно това ме кара да мисля че ако няма други формални бариери по границата, митниците ще бъдат в слаба позиция да бавят преминаването. Ще бъдат подложени на натиск.
Delta
Рейтинг: 8 НеутралноИзвинете, но в доклада, в частта за изчислението за транс-граничните работници има 2 съществени грешки:
1. 13-45 минути престой на границата е силно пожелателен интервал. Моят опит е за значително по-големи времеви интервали.
2. Представяте ли си как транс-гранични работници чакат на ден, на посока по час за да минат само границата за да отидат на работа??? Значи през ваканционните периоди направо затваряме някой бизнеси?
Този доклад е толкова нескопосан, че е срам за създателите му. Само си представям картинката около френско-швейцарската граница, немско-швейцарската, Люксемург с околните държави, полско-немската - всички транс-гранични райони.
Дори само 2-3% вдигане на БВП би било страхотно като цяло, оставяме настрана ползите за конкретни гранични западнали региони.
*****
НеутралноДо коментар [#1] от "pag":
Сега е комично-Бългатия може да издава шенгенски визи за чужди граждани,но българите не могат да пътуват в Шенген бз проверки..Въпросния Гунев е от кръга Капитал,нормално е да лъже като разпран.За това,че сме се задължилида приемаме и издържаме бежанци,не казва,нали?!Щото,то това е голямата полза за тия Въздушно-капков Шенген ,и то не за Нас.
*****
НеутралноДо коментар [#11] от "famousandco":
Не загуба сме в дългосрочен план Задължили сме се да приемаме и да издържаме всяка емигранти,които се регистрират България.Дори после може да се съберат целите семейства и деца,и тях ще издържаме.Сега влиза промени в закона за бежанците.За това,Гунев не казва нищо,и без да го чета е ясен.
*****
НеутралноДо коментар [#18] от "penetrating":
Естествено,те си имат път през Македония.и това е от времето на Югославия.Нали за това всячески пречите да се довърши Струма!Цветан Василев къде стои толкова години,и кой го пази там,а той какви спонсорира тук,а??
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
harribbo
Рейтинг: 8 НеутралноРедакцията отново с манипулативно заглавие 🤡
разтягаме локумиИзводите на статията съвпадаха с редакционната позиция заглавието щеше да е:
"Няма реални икономически ползи от Шенген"
или
"Икономическите ползи от Шенген са силно надценени"
Но нега да използваме амбивалентното:
"Икономически ползи от Шенген"
Bira
Рейтинг: 1018 Неутралнодоста ми е трудно да повярвам, че не се извършва проверка на товарните автомобили на граничните пунктове с Гърция и Румъния - и че нищо няма да се промени след падането на сухопътните граници.
Все пак многократно съм минавал покрай километричните колони.
...
защото излиза, че когато говорим за премахване на границите и граничните проверки - което е Шенген - всъщност това хич не било така, защото границите всъщност са премахнати. и ние всъщност виждаме нещо съвсем различно, докато висим на опашки с часове.
хайде холан.
guitar
Рейтинг: 221 НеутралноПолзите са много, но не и за русоробските подлоги, които предпочитат да слушкат с наведени празни кратунки московските си господари и винаги с най-долнопробните аргументи да са против всичко човешко и прогресивно!
alenazora
Рейтинг: 131 Веселоедни 20 милиарда в злато, които обезпечаваха златният стандарт на лева преди 1989 - сега запорирани в западни трезори а скоро в лапичките на кирчо и асенчо
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
blondofil
Рейтинг: 1397 НеутралноПолзата е че ще заприличаме на модерна африканска държава. Някак си неприлично е около големите църкви на Запад да клечат арабески и негри а около Алаксандър Невски да няма
*****
НеутралноДо коментар [#37] от "blondofil":
Не са около Нали.Невски,а са около Централна Баня.
anamari
Рейтинг: 461 НеутралноЗащо се предполага, че единственото облекчение ще е отпадането на паспортната проверка на международните шофьори? Авторът да каже къде след Батровци в посока Западна Европа има митнически пунктове и шофьорите се редят на тях?
И хайде да пресметне колко загубени часове отнема минаването на гръцката и румънската граница лятото.
Ама нищо работа бил сухопътния Шенген, сега ще се опитвате да ни докажете, че не е кой знае какво и няма за какво да се пънем изобщо.
Bulgarian
Рейтинг: 861 НеутралноАбе, чЕкай, сега... Ко ша ги праим полузаспалите ченгета,
The best thing about the future is it comes one day at a time.като няма да има на кого да се правят, че гледат паспортите?
rntp
Рейтинг: 479 Неутралноза един прЕател питам, статията за въздушно-капковия или за сухопътния женшен е?
Ретранслирано от Синтактичния саботьор и Рупора на тоталитарната пропаганда - 1.0****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноНа хора, които не искат да разберат и живеят от лъжи не можеш да обясниш и убедиш. На тях затова им плащат.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Теодор
Рейтинг: 694 ЛюбопитноБлагодаря за буквално първата адекватна статия по повод Шенген в българска медия. Това че не е писана от журналист трябва много да притеснява редакторите.
Особено важна е последната част на статията. Влизането в Шенген ще промени много малко. Голяма част от проблемите по границите са директно последствие от софийската некадърност.
Теодор
Рейтинг: 694 РазстроеноДо коментар [#39] от "anamari":
Шенген е отпадане на паспортния контрол от границите.
Митническият отпадна от 2007 като влязохме в ЕС. Оттогава е незаконен. Поради софийската некадърност обаче си стои. Статията буквално ти казва че митническият контрол няма да отпадне с Шенген щото не зависи от Шенген.
Теодор
Рейтинг: 694 РазстроеноДо коментар [#33] от "Bira":
Защо никой не разбира разликата между митническа проверка и паспортна проверка?
Швейцария не е част от ЕС, но е в Шенген. Преминаването от ЕС в Швейцария включва пресичане на митническа граница и проверка. Митническа. Не паспортна.
Румъния е в ЕС но не е в Шенген. Пресичането от Унгария в Румъния изисква паспортна проверка, но не и митническа.
Шенген ще премахне паспортните проверки. Митническите би трябвало да са премахнати от 2007 насам, но некадърните софиянци ги държат по границите незаконно.
evpetra
Рейтинг: 1807 ВеселоОбъркали са мрежата.
Bira
Рейтинг: 1018 НеутралноДо коментар [#47] от "Теодор":
моля ви да не пишете глупости.
тировете не се редят на километри опашка, щото да гледат на тираджията тескерето.
нито пък митничарите - които седят след паспортния контрол на личните МПС - са там за втора проверка на нечой паспорт.
хайде да не се правиме на улави, че е леко обидно.
Bira
Рейтинг: 1018 Неутралноп.п. впрочем, можете да дадете блестящата идея на някой специалист по европейско право - да осъди гърци, румънци и унгарци (барабар с цялата еврокомисия) оттук до Токио.
за незаконни митнически проверки.
wanderer
Рейтинг: 2574 ВеселоДо коментар [#5] от "ь":
"Цитираната статистика за ползите от спестени часове по летищата звучи направо смешно,"
И защо? Австрия точно си е направила сметката и турила вето. В смисъл, че е по-добре да се сложат два гранични полицаи повече за да проверяват български намагнитени всеядци, отколкото 20 вътрешни полицаи, които да правят гонки с контрабандисти на мигранти, опс движещи свободно хора, стоки и капитали.
Тъй де, ако нямаше ползи за Австрия, нямаше да турга вето.
wanderer
Рейтинг: 2574 ВеселоДо коментар [#41] от "rntp":
"за един прЕател питам, статията за въздушно-капковия или за сухопътния женшен е?"
Само за "въздуха и водата, нужни на всяко живо същество", еле ако е грък. Каквото за "братята византийци", туй и за нас - йок сухопътен женшен.
Но като едни истински Нане-та трябва да отбележим, че Орбан нивгаш няма да види воден женшен. И Роберт Фицо, все верни нацистки съюзници като нас в миналото.
imaligoogle_hr
Рейтинг: 61 Любопитно'' контрабанда на цигари (например от Гърция)'' - кой внася цигари от Гърция, като в Бг са на 1/2 цена?