Дали наистина искаме по-добро образование за децата

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Rational СУПЕР
    Rational
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Всичко звучи много хубаво на думи.

    Но освен децата, къде са учителите в тази утопия? Колко от тях са подготвени, мотивирани да водят практически занятия и да наблягат на уменията за реалния живот, вместо просто да минават по утвърдения сух материал? Дори не говоря за учителите, учили педагогика по време на социализма, а за младите преподаватели станали такива, само защото учителската професия дава добър стандарт на живот в по-малките населени места.

  3. 3 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#1] от "pernikforbg":

    Трол, мутрите за последните 20 години какво направиха в образованието? Издигнаха в култ простащината и чалгата.

  4. 4 Профил на kalimanata
    kalimanata
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#1] от "pernikforbg":

    Важното е да борите джендърите, нали русолизче! Най - обичам идиотите на които Сорос, НПО тата и жълтопаветните са им обяснение за всичко!

  5. 5 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    С действията си политиците доказаха, че не желаят българските деца да получават добро образование в България. Системата е демоде, а висшето образование произвежда ненужни кадри.
    Родната образователна система не е заинтересована да се създават подготвени кадри за различните инженерни дисциплини.
    Най-практикуваните сред младежите професии са продавач-консултант, куриер, строител, шофьор, хигиенист, готвач, сервитьор. Разбира се и програмист, но дори за тази специалност образователната ни система не е подготвена.

  6. 6 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 724 Неутрално

    аре, пак ''уменията от реалния живот'' !
    аве дорде не ги прекараш през теорията, докато още могат да попиват и да вникнат в основата на механиката на нещата в ''реалния живот'', ше ги направиш едни хайлази, де като им спре интернета и си забравят телефоните като излизат от къщи, изпадат в истерия и грабват ръждив нож, за да си прережат вените по дължина ...
    все едно ше ги учат от първи клас да колят кокошки и да палят огън без кибрит !

  7. 7 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Такива глупости, че дори е трудно да се четат.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#2] от "Rational":


    До коментар [#5] от "faraon":

    Един факт. В края на 19-ти век във Франция въвеждат всеобщо задължително образование. Какъв мислите е бил резултатът? Престъпността се е увеличила! И то точно от образованите... Така че по-полека с метаните пред великото образование...

  10. 10 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7244 Неутрално

    Който влага в образование, инвестира в бъдещето на държавата.

    Мутри и популисти имат интерес от лошо образован материал, по лесно се лъже да гласува за тях и не им прави проблеми, когато вършат безобразия.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  11. 11 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#9] от "deaf":

    Очевидно не сте наясно с правилата за търсене и тълкуване на корелации.

  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivangabrovo":

    В случая няма място за тълкуване. Факт е било че голяма част от престъпниците са били с образование... Следователно образованието няма влияние върху формирането на човека... Най-малкото...

  13. 13 Профил на cto591144385
    cto591144385
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ще прогресираме само и единствено ако се преборим с мързела. Всички други локуми които се разтягат, са само загуба на време.

  14. 14 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#7] от "Nedyalko Lazarov":

    Като човек с университетска подготовка, за какъвто се представяте, не би трябвало да Ви е трудно да намерите сам решението на проблема си с нарастващото затруднение при четене с разбиране.
    П.С. Горното не представлява съгласие с тезата на авторката.

  15. 15 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Лошо и неясно написано. Като план за проект, чиято единствена цел е да бъде спечелено финансиране.

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    Ще прогресираме само и единствено ако се преборим с мързела. Всички други локуми които се разтягат, са само загуба на време.
    —цитат от коментар 13 на cto591144385



    До коментар [#13] от "cto591144385":

    Познавам само един човек,който може да се определи като мързелив. Та къде ги видя тези милиони мързеливци в България?

  17. 17 Профил на blogvlog
    blogvlog
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да България не знам, но знам за учител, който казва на малки деца "Не те харесвам, защото не си ми симпатичен!" Докато взема хилядарките, съсипва психиката на десетгодишни деца. Прошляци.

    In God we trust
  18. 18 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Ако искаме по-образовани деца, трябва първо да почнем от родителите и учителите.

  19. 19 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivangabrovo":В случая няма място за тълкуване. Факт е било че голяма част от престъпниците са били с образование... Следователно образованието няма влияние върху формирането на човека... Най-малкото...
    —цитат от коментар 12 на deaf


    Бъркаш, масовата, примитивна престъпност е слабо образована по дефиниция.
    На високите нива в тази дейност / там оперират по-малко от 5% от престъпниците/ нещата вече са други, нужно е и добро образование, и лидерски качества, и изобретателен, иновативен ум. Елитната престъпност не е поле за идиоти.
    Що се отнася до нарастването на престъпността във Франция в края на 19 век, това не е свързано с въведеното всеобщо образование, а с либерализацията на обществото, която замества изключително твърдата пенална практика, функционирала до този момент, с много по-меки мерки.

    Мараба, С-ДС доносници!
  20. 20 Профил на kalimanata
    kalimanata
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#9] от "deaf":

    Личи ти че образованието не ти е приоритет, и мисленето също!

  21. 21 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "deaf":

    В затворите под 2 процента са хората с висше образование. А повечето са неграмотни или с начално образование.

  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#19] от "Манчо":

    Намери в Читанката книгата "Психология на тълпите" на Густав Льо Бон и прочети от нея "Книга втора,Глава първа,Пета точка – "Просвета и култура". Текстът е кратък. И след това може да говорим

  23. 23 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#21] от "Мусаши":

    Виж поста ми под твоя...

  24. 24 Профил на kalimanata
    kalimanata
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    147000 български младежи нито работят нито учат! Кьорав ли си или просто тъп!

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Авторката заслужава уважение преди всичко като майка на 3 деца.
    Общо погледнато, тезата ѝ е относително добра. Начинът на представяне - не. Използването на твърде много чуждици /креативност, комуникативност, колаборация, адаптивност.../ води до съмнения, че целта е да се привлече вниманието на разпределящ финансиране субект...
    Лично аз, когато чета подабни материали, търся доколко предлаганото създава предпоставки за изграждане на антикрехкост /по Н. Талеб/; базирам се и на собствения си опит на произхождащ от социалните низини човек. Като че ли не намерих това, което търсих...

  27. 27 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Как ще научиш някого на любопитство ? И от къв зор ще иска да учи, та те в БАН докторантите ги мъчат на минимална, управленците са ни мутри и мошенници, отделно всеки втори тарикат си мисли, че е господ и правила за него няма. Аре стига с тия уоук простотии, повече добри примери и един хубав морков и тояга работят.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  28. 28 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#19] от "Манчо":Намери в Читанката книгата "Психология на тълпите" на Густав Льо Бон и прочети от нея "Книга втора,Глава първа,Пета точка – "Просвета и култура". Текстът е кратък. И след това може да говорим
    —цитат от коментар 22 на deaf


    Сред основните господстващи представи в наше време е и тази, според която просветата има едно сигурно постижение — прави хората по-добри и дори равни. Поради самото му повтаряне това твърдение се превърна в една от най-непоклатимите догми на демокрацията. Да се посегне на тях днес, би било толкова трудно, колкото да се посегнело едно време на църковните догми. Но и в това отношение, както и в много други демократичните идеи се оказват в дълбок разрез с данните на психологията и на опита. Редица видни философи, включително Хърбърт Спенсър, са доказали без затруднение, че просветата не прави човека нито по-морален, нито по-щастлив, че не променя наследствените му нагони и увлечения и че може, ако е зле ръководена, да стане много по-опасна, отколкото полезна. Статистиците идват на помощ на тези разбирания, съобщавайки ни, че колкото повече образованието става всеобщо, или поне някакво образование, толкова повече нараства престъпността; че най-страшните врагове на обществото, анархистите, често излизат от редиците на отличните ученици. Един изтъкнат правист, г-н Адолф Гийо, отбелязваше, че понастоящем на 3000 образовани престъпници отговарят 1000 необразовани и че за петдесет години престъпността е нараснала от 227 на 100 хиляди жители на 552, или увеличение от 143 процента. Той и колегите му отбелязват също, че престъпността расте предимно при младежите, сменили патроната с държавно училище.
    *****

    Хайде, сравни този текст с твърдението ти, че :

    ***
    Един факт. В края на 19-ти век във Франция въвеждат всеобщо задължително образование. Какъв мислите е бил резултатът? Престъпността се е увеличила! И то точно от образованите...
    ***


    Мараба, С-ДС доносници!
  29. 29 Профил на ас. Диана Илиева
    ас. Диана Илиева
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "Deadpudding":

    Всъщност, няма нужда да учим децата на любопитство - аз не съм видяла едно малко дете, което да не задава безброй въпроси, което да не иска да пипне и дори разглоби всяко ново нещо, което попадне в обсега му ... После? После нещо се случва. И това нещо се случва именно в училище - там децата са принудени да следват чужд план, който на болшинството изобщо не им пасва, принудени са да правят напълно противоестествени неща, като това да стоят като залепени на един стол много часове на ден, принудени са да правят не това, което действително им е интересно/за което са любопитни, а това, което ги командват да правят. Т.е попадат на нещо, мноооого близко да затвор. А ние много лицемерно им казваме, че би трябвало да са ни благодарни за това и да се радват, че са там.
    Морков и тояга - какво целим всъщност: дресировка или да възпитаме свободни и отговорни хора? Дресировката по принцип е по-лесна и по-бързо се случва, но ... е до време. В момента, в който дресираните се почувстват излезли от клетката и/или по-силни от дресьора и ... цялата дресировка отива по дяволите.

  30. 30 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Любопитно

    После? После нещо се случва. И това нещо се случва именно в училище - там децата са принудени да следват чужд план,
    —цитат от коментар 29 на ас. Диана Илиева


    Всъщност, какъв / освен чужд/ може да бъде планът, който могат да следват децата в процеса на социализацията си?

    Мараба, С-ДС доносници!
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32 Профил на az_medikyt
    az_medikyt
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Представянето на трите вида умения е пример на лош превод от чужд източник. Неясно, очевидно авторът няма добро разбиране.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    Представянето на трите вида умения е пример на лош превод от чужд източник. Неясно, очевидно авторът няма добро разбиране.
    —цитат от коментар 32 на az_medikyt


    Няма значение какво е образованието на автора, важното е, че Самолетът е Червен 😉

    Мараба, С-ДС доносници!
  35. 35 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#7] от "Nedyalko Lazarov":Като човек с университетска подготовка, за какъвто се представяте, не би трябвало да Ви е трудно да намерите сам решението на проблема си с нарастващото затруднение при четене с разбиране.П.С. Горното не представлява съгласие с тезата на авторката.
    —цитат от коментар 14 на ivangabrovo

    Неопозитивистите във философията разделят всички пропозиции (изказвания, съждения) в три групи - а) истинни; б) неистини и в) безсмислени.
    “а” и “б” могат да се докажат или опровергаят в опита, но “в” не може нито да се докаже, нито да се опровергае и затова е безсмислено. Да речем “Бог е велик”
    В случая с госпожата е дори по лошо; дори не може да се определи ясно какво тя твърди, освен че реди празни клишета, а камо ли да се докаже или опровергае.
    Ето защо е “пълни глупости”.

  36. 36 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Булче, преди да се учат на знания, децата трябва да се научат на дисциплина!
    След това знанията ще дойдат сами.
    По-добре не си хаби времето да пишеш небивалици.
    Глей си децата, ухажвой си мажо, това ти е работата!

    Два дебила это сила!
  37. 37 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Явно не искаме - по-малко от 40 коментара за ден по тази толкова важна тема!

  38. 38 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 823 Весело

    До коментар [#9] от "deaf":В затворите под 2 процента са хората с висше образование. А повечето са неграмотни или с начално образование.
    —цитат от коментар 21 на Мусаши


    Ми да, щот образованите са тарикати и трудно ги хващат. "Учи мама, да не те залавят." Абе става, важното е да започнат да учат Какво ще правят след това с наученото е "друга бира".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на 7777 СУПЕР
    7777
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Не ми стана ясно какво точно са компетенциите. Какво ги отличава от една страна от академичните умения, а от друга - от личностните?

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  41. 41 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#29] от "ас. Диана Илиева":

    Бъркате малки деца с тинейджъри на 13-14 години. Когато в главата са ти видеоигри, момичета и всякакви други щуротии, ученето остава на заден план. Което се и вижда в масовата неграмотност и ниските оценки на матури и прочие. Особено вреден навик е, да се държите с юноши като с 5 годишни. Не случайно повечето стоят с родителите си до 30 и правят семейства, ако правят изобщо на по-късен етап.

    Има нещо много сбъркано в мисленето Ви.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #