Електромобилите: Реалността надхвърля очакванията

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (125)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Admiral Spaceballs
    Admiral Spaceballs
    Рейтинг: 45 Неутрално

    Ти си виновен за глобалното затопляне щото си купил опел на 100000 км . КАК НЕ ТЕ Е СРАМ! Сега решението е да платиш пак за кола на тик чието производство е по-лошо за природата отлкото обикновенната кола и като гръмне от самосебе си не гасне докато горящата пластмаса не убие всичко в квартала.

  2. 2 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 870 Весело

    "Катаклизми винаги са възможни, но възможността всички да имат подвижни електростанции, които да ползват и като превозни средства, и когато всеки може да си инсталира "бензиностанция", е непобедима комбинация в дългосрочен план."

    Кофтито е само превозното средство да се превърне в неподвижна електростанция.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  3. 3 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 8 Весело

    "Катаклизми винаги са възможни, но възможността всички да имат подвижни електростанции, които да ползват и като превозни средства, и когато всеки може да си инсталира "бензиностанция", е НЕПОБЕДИМА комбинация в дългосрочен план."

    Победата ще дойде, все някога... :)))

    https://fatalerror.bg/
  4. 4 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1566 Неутрално


    Консумацията на нефт обаче в момента расте и е на рекордни нива заради увеличаването на населението и икономическото развитие в Азия, Африка и Южна Америка

    LONDON, Jan 12 (Reuters) - Global consumption of petroleum and other liquids hit a record high last year and is forecast to increase further in both 2024 and 2025, but that does not necessarily mean prices must rise to ensure demand is met.
    Worldwide consumption averaged 101.1 million barrels per day (b/d) in 2023, narrowly beating the pre-pandemic record of 101.0 million b/d in 2019, according to the U.S. Energy Information Administration (EIA).

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  5. 5 Профил на Прокопсало Парвеню
    Прокопсало Парвеню
    Рейтинг: 8 Неутрално

    бай Белорешки е дал фира

    да почва мемоаре за на който му се четат

    димесни откровения

    06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01- 21 Р.Радев: Логично е.. г-н Пеевски да подкрепи г-н Борисов на президентските избори, те са ортаци в бизнеса и политиката.................................................................................. ...................................... ............................. 01-21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев ................................................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ............................................................................ 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................ 10-21 К.Петков: Ние от "ПП“ много харесваме Бойко Рашков за вътрешен министър . ............................... 01-22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков... 12-23 К.Петков: Не вярвам в идеята за независими експерти в регулаторите. По-добре е всяка една партия да сложи политическите си експерти и всеки да си поеме отговорността.
  6. 6 Профил на liz31552545
    liz31552545
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз пък чета , че Тесла съкращава 10% от персонала поради липса на продажби, спадът на продажбите на ектромобили се засилва поради ограничаване на неограничените досега субсидии , поскъпването на енергията от зарядни станции, почти мигновената обезценка на автомобила след закупуване и изключително скъпите ремонти след катастрофи.

  7. 7 Профил на yilt_
    yilt_
    Рейтинг: 890 Весело

    Приемам електрическите автомобили, ако не са над 2 тона и ако мога сам да си сменя гумата на пътя.
    Знам, че вече няма резервни гуми.

  8. 8 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    Електричната е Супер и излиза Сметката само ако имаш Двор и я зареждаш в Къщи.
    Пъргав е но не може да поддържа Скорост дълго време.
    При сегашната Зима няма проблем.
    Това е от мен.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  9. 9 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    електромобилистите успешно се наредиха до веганите, епълците и тея с покемоните.

    това, че са им смъкнали 10 кожи и бъбрек маркетинговите специалисти, не означава, че тези пари са отишли за подобряване на каквото и да е.

  10. 10 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Който му се гледа... На мен лично Питър Зейн ми звучи една идея по-аргументиран от автора ма... секи сам си преценя...

    https://youtu.be/8P95NFlAnmY

  11. 11 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Консумацията на нефт обаче в момента расте и е на рекордни нива заради увеличаването на населението и икономическото развитие в Азия, Африка и Южна Америка.
    —цитат от коментар 4 на Нинов


    Навсякъде расте ..

    А в "електромобилни" държави, като Норвегия - е спаднала консумацията с 2.7% ..

    Което сме го много пъти обяснявали ..

  12. 12 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Поредна малоумна статия за човек, който си е намалил въглеродния отпечатък с електромобил.
    А че човека отоплява триетажна къща не е важно.
    Като иска да живее екологично отива и живее в гарсониера!

  13. 13 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Горичка. 😂 "фосилното лоби" 😂😂 🤦
    А нещо за хилядите тонове отрови, които се отделят при производството на шибаните батерии, които после стават як боклук? Някое редче за Конго, още ли се колят там или си добиват кротко кобалт?
    Истината е, че един двигател, изразходващ под 6 литра бензин според днешните стандарти не замърсява околната среда повече, отколкото една малка "Тесла". Един S класа може да се кара до 8 години преди да достигне нива на замърсяване.
    А дали Междуречки е карал при силен вятър, когато количките се люшкат насам-натам заради тесните гуми?
    По рекламата, от моето семейство отговорът е - не, мерси! И ние ще сменяме колата наесен, ама няма да пиша какъв е осъзнатият избор. ☺️



  14. 14 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2687 Неутрално

    5 години слушам кибиците в капанчето на спирката , как електрическите автомобили за нищо не стават и по-хубаво от германска дизелова кола „нов внос“ няма. В тези среди колата е централна философска тема. Само да ме видят да слизам от рейса и ме почват. Няма да забравя, един беше цапардосал с бутилка в темето дружката си по чашка, защото онзи го видял, как жена го е изпреварила на Църна маца и не само видял, ами го разказвал на всички подред, като не пожелал да му изслуша обяснението, че 5-та скорост му се развалила и точно бил тръгнал към автосервиза в Казичене да си ремонтира скоростната кутия. Друг беше налетял на бой в същото капанче затова, че му се подиграват, че го видели да бъде първа кола на светофар. Наясно ли сте за каква излагация става дума, че не е успял да натисне газта както трябва, за да се промуши и той с предишната фаза? Първа кола на светофара – това било голямо падение, както се оказа. Човекът не можал да търпи безкрайно цялото унижение и защитил честта си с юмрук.

    Обаче, преди няколко дена на един снаха му си беше купила елекромобилче, возила го да пазаруват от ИКЕА и ускорила на Околовръстното 0-100 км за 3,5 секунди. После вичките членове на постоянното присъствие в капанчето бяха в траур от новината, слушам ги „Ахале-леле, батко, Формула 1, лелелелеле бе батко, объркА се тоя свет, такива дамски колички на ток, че ни издухват секи път, положението си е*ало капаците....“

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  15. 15 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Много едностранно. Нека направи модел при 50-50 двг-електрички. За 100 % ел., нема да му стигне въображението

  16. 16 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 114 Неутрално

    До коментар [#7] от "yilt_":

    Две нови коли с ДВГ съм си купил в последно време и те нямат резервни гуми, само комплект с пяна. С едната ми подариха гума в багажника, която веднага отиде в мазето, защото е огромна. Макар тенденцията да е автомобилите да стават по-големи, фокусът е върху място за пътниците и багажника, а не нещо, което доста вероятно няма да ти трябва по нормални пътища.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  17. 17 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    При неекстремно каране (95-110 км/ч) в ECO режим постигнах разход 12.6 kWh/100 от София до Гоце Делчев. Това, разбира се, доведе до неочакван пробег (изчислен) от 480 км, което е със 130 над официалния. По интересното е, че е реален, ако карам по този начин.
    ***

    В това уравнение липсва важно неизвестно - температурата на околната среда. Пробвай това, което си описал при минус 10 градуса и пак докладвай резултата.

    "Чалга, гей паради и класова борба"
  18. 18 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Почти през цялото време използвах адаптивния контрол на скоростта и имаше участъци, когато с десетки километри не натисках спирачката - всичко правеше регенерацията, като колата напълно спира и тръгва в зависимост от предната кола. Това е и разковничето на ниския разход.
    При спускане и спиране регенерацията стига до 60 kW заряден ток. Какво повече от това да искаш - вместо да натискаш спирачки и да разпрашаваш спирачни дискове, пълниш резервоара. Това е най-впечатляващото нещо и създаде у мен чувството за смъртен грях, когато натискам спирачка и обръщам кинетичната енергия в загубена топлина.
    ***

    Простено ти е чедо, невежеството не е грях. При всяко натискане на спирачката рекуперацията (правилното наименование на това, на което викаш "регенерация", г-н експерт) работи, не само когато пуснеш колата надолу по баира.

    "Чалга, гей паради и класова борба"
  19. 19 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 88 Неутрално

    Искам само да напомня на автора, че токът от контакта е дотиран от държавата. Когато либерализират цената му, вече няма да му излиза сметката.
    Това при положение, че имате гараж, където да си зареждате. Ако зареждате на обществена станция, предполагам сметката да не излиза още отсега.
    Нека някой колега с електромобил да каже колко е един кВТ на магистралата?

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Иначе автора ме кефи как се кахъри за въглеродния си отпечатък когато си зарежда колата, но без никакъв свян обяснява каква трябва да бъде втората кола на едно семейство

    "Чалга, гей паради и класова борба"
  22. 22 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    При спускане и спиране регенерацията стига до 60 kW заряден ток...
    ***

    _______________________________________
    Енергиен експерт с над 30 години професионален опит в тежката химия, въглищната енергетика и добива на петрол и газ. Седем от тези години е посветил на „Химко“, а друга немалка част от тях прекарва, ръководейки проекти в ТЕЦ „Бобов дол“ и рехабилитация на блокове 1,3 и 4 в „ТЕЦ Марица Изток 2“. Има опит и като консултант за Европа, Близкия Изток и Африка, включително и Оман. През последните три години е базиран в Малайзия, където работи в същия сектор, но за целия азиатски район.
    ________________________________________

    Не го знам какво е правил точно 30 години в "енергетиката" и централите, ама поне да беше научил в какви мерни единици се измерва тока

    "Чалга, гей паради и класова борба"
  23. 23 Профил на ylx57667497
    ylx57667497
    Рейтинг: 126 Неутрално

    До коментар [#17] от "barter1":

    после като им се скапе батерията след три години, при гаранция осем и му казват :''сори, мистър, ама сия разреждал-зареждал неправилно. дай ся 25000 доларес за нова батерия .''
    един така се фали у неква група за електричари у фейса, даже снимки на таблото беше постнал :'' скивайте, показва ми оставащ пробег нула, а аз изкарах още 12 километра''.
    някой го контрира, че така производителя си връзва гащите, сметнал е всичко и с такива героизми ебава мамата на батерията и после няма да му признаят гаранцията .
    нали оня финландец затуй си взриви теслата и пусна клипа в тубата ?

  24. 24 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 965 Неутрално

    "Да има климатик и някои екстри като камера отзад, връзка с телефон, блутут и т.н. Сега ни се струва смешно, но тогава за всичко това се плащаше"

    Аха, а днес тези екстра са безплатни ли?

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  25. 25 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Ако говорим за последните 10г. - ами електричките и най-вече батериите не са мръднали много в технологичното си развитие. А и чета за "големи складове" в пустини с изведени от употреба електрички, колко е еко? Относно цените INEOS със 100квт батерия - 330 000лв. Това е колата, която е лукс лимузина с чудовищно ускорение. В Германия /където може да караш с 200км/ч/ прави впечатление, че електричките масово се движат заедно с "баничарките" със 110-120км/ч. Малко ми е смешно с моята остаряла лимузина /струваща 10 пъти по-малко/ да ги задминавам като товарен трафик. Правил съм опит да карам икономично - със 100-110км/ч постигам параметрите "по книжка" - 6,9-7л/100. Става въпрос за кола 350к.с., 4х4. Ама нормално не карам така, нито ще ставам роб на някаква вещ да я зареждам незнам кога си през нощта. За мен електричките трябва да се развиват в посока малка, лека, икономична градска кола, мотопед, велосипед. Много са далече от мощна лимузина за дълги пътувания.

  26. 26 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    5 години слушам кибиците в капанчето на спирката , как електрическите автомобили за нищо не стават и по-хубаво от германска дизелова кола „нов внос“ няма.
    В тези среди колата е централна философска тема.
    —цитат от коментар 14 на cinik


    Проблемът е ЦЕЛТА ЗА минаване към електро!

    Дали с електромобил се намалява СО2?

    Ами зависи от тока!

    Когато токът идва от микса на мрежата СО2 Е ПО-МНОГО..

  27. 27 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Иначе автора ме кефи как се кахъри за въглеродния си отпечатък когато си зарежда колата
    —цитат от коментар 21 на barter1


    Въглеродния отпечатък му е ПО-ГОЛЯМ ..

  28. 28 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Я по тоа, он се фали че има тролей мазна куча со помпа.

  29. 29 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    в статията е удобно пропусната информацията колко разходи трябва да направят обществата (ако всички минем на електрички), за да подсигурят инфраструктурата и да не гърмят трафовете, когато целия град тръгне да зарежда електричките вечер.

    разходите ще са колкото наново да се електрифицират държавите общо взето.

  30. 30 Профил на AmadorRivas
    AmadorRivas
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Автора е експерт и много добре знае, как да напише експертна статия, знае и как да лобира. Тази не е от първите и той много добре го осъзнава. Ще видим бъдещето на електричките при либерализиран пазар на електроенергията и без всевъзможни стимули от държавата (не България). Само подсказка, на много места с изненада установяват, че да зареждаш и да си плащаш не излиза по-евтино от кола с ДВГ. За въглеродния отпечатък (тема табу за сектата на елетричките) да не говорим, че и там има големи изненади.

  31. 31 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Ако електрическите автомобили бяха толкова ефективни, отдавна да сме заляли света с електромобили. Да не забравяме, чъ България ПЪРВА в света произведе електромобил.
    Освен всички приказки издумани от автора, никъде не видях анализ какъв въглероден отпечатък дава производството на акумулаторите, и какво ще ни коства рециклирането или утилизирането им.
    Залитането по електрически превозни средтвта ще премине като хрема.
    ДВГ за сега е вечен, до откриването на друг вид двигател, но електрото не е заместител, особено в товарния транспорт.
    Но рекламата на електромобилите е добра, авторът ще вземе парички.

    Два дебила это сила!
  32. 32 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Да обобщим - ДВГ ще имат съдбата на магнетофона - децата дълго ще го гледат и ще му се чудят като на интересна екзотика.

  33. 33 Профил на AmadorRivas
    AmadorRivas
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#32] от "Kosta Delev":

    Може би. Някога. Засега е добре да се има предвид, че ДВГ далеч не задвижват само леки автомобили (нещо, за което средностатистическия сектант няма представа) и да сме по-предпазливи в прогнозите си за смъртта му.

  34. 34 Профил на Dimitar Atanasov
    Dimitar Atanasov
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Аз съм избрал друг подход да намаля въглеродния си отпечатък:
    1. Избягвам да карам колата си в града - режъмът ми е около 90-95 % извънградски пробег.
    2. Карам японски дизел с отлични параметри и въпреки, че колата е SUV, средният ми разход за 46000 км. е 6.4 л./100км. Стилът ми на шофиране е такъв, че без да карам бавно, постигам нисък разход и почти вечни накладки и дискове.

  35. 35 Профил на Chironex СУПЕР
    Chironex
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Да обобщим - ДВГ ще имат съдбата на магнетофона - децата дълго ще го гледат и ще му се чудят като на интересна екзотика.
    —цитат от коментар 32 на Kosta Delev


    Ще ги има и двете. Всичко зависи от нуждите на конкретния потребител - за някой електричката ще е супер решение, за друг не. Аз съм с плъг-ин хибрид и за мен върши идеална работа. Мога да зареда батерията (18кW) от мрежата, но ако не я заредя ще се зареди от двигателя. 44 мили само на батерия са ми достатъчни за ден-два градско и не съм принуден да чакам някъде да зареждам. Та решенията са различни, в зависимост от това кой как ползва колата, къде живее и т.н.

  36. 36 Профил на gmalinov
    gmalinov
    Рейтинг: 708 Любопитно

    Хубава статия, но не приложима за масовия българин - липсата на средства за закупуването им (на електроабтомобилите) и нормална инфраструктура за зареждането им ще ги остави да бъдат екзотични представители на пътя още дълги години. Засега ще се кара масово на бензин, газ и дизел и това е истината. Товарният и селскостопанския транспорт пък нямат друга работеща алтернатива (засега), остават твърдо на дизел...

    GM
  37. 37 Профил на sten_p СУПЕР
    sten_p
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Автора има къща, очевидно в крада, и там - постоянно място където да зарежда колата, след термопомпата. Тенденцията е, обаче, повече блокове да се строят а не къщи в града. За повечето хора, цената на електрическия автомобил е по малкия проблем, а по големия е къде и кога могат да ги зареждаш и колко може да минеш. На моловете има зарядни, но обикновено стои някой спарк да се зарежда на тях, а и като цяло е скъпо там. А зареждането на батерията е като зареждането на телефона, някои предпочитат където имат възможност да зареждат, други държат батерията на минимума. Да не говорим, че трябва да си промени мисленото за зареждане на автомобила. Всички други двигатели са автономни по отношение на вкараното гориво, докато електрическата кола, според условията до 10% на ден може да падне батерията, без да се ползва. Да не говорим, че няма как да разчиташ на кварталния монтьор, ако нещо стане с колата, което е проблем за повечето българи. Имат дълъг път да извървят още, не само технологично, но и за разбирането към колата.

  38. 38 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#32] от "Kosta Delev":

    ДВГ нямa дa изчeзнe cкoрo и нaпълнo. Прeди врeмe cъщoтo бeшe c рaдиoлaмпитe и трaнзиcтoритe. Лaмпитe ocтaнaхa в микрoвълнoвитe пeчки, кaчecтвeнитe НЧ уcилвaтeли, ултрaвиcoкитe чecтoти - лaмпa c бягaщa(oбрaтнa) вълнa, клиcтрoни, мaгнeтрoни. Прeди 10-нa гoдини пътувaх зa Aтинa и в прoдължeниe нa 10км cтрoяхa път. Нa вceки 10м имaшe бaгeр, фaдрoмa, caмocвaл, булдoзeр, вaляк, acфaлтoплaгaщa мaшинa. Нe ги виждaм нa тoк вcичкитe тия, eдин AEЦ им трябвa зa зaрeждaнe. A aкo трябвa дa рaбoтят нa cмeни 24ч кoгa и кaк щe зaрeждaт тoк? Ами военните бойни машини?

  39. 39 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Почти през цялото време използвах адаптивния контрол на скоростта и имаше участъци, когато с десетки километри не натисках спирачката - всичко правеше регенерацията, като колата напълно спира и тръгва в зависимост от предната кола. Това е и разковничето на ниския разход.
    При спускане и спиране регенерацията стига до 60 kW заряден ток.

    Какво повече от това да искаш - вместо да натискаш спирачки и да разпрашаваш спирачни дискове, пълниш резервоара. Това е най-впечатляващото нещо и създаде у мен чувството за смъртен грях, когато натискам спирачка и обръщам кинетичната енергия в загубена топлина.***

    Простено ти е чедо, невежеството не е грях. При всяко натискане на спирачката рекуперацията (правилното наименование на това, на което викаш "регенерация", г-н експерт) работи, не само когато пуснеш колата надолу по баира.
    —цитат от коментар 18 на barter1


    По принцип в момента поне 90% от колите имат регенерация ВКЛ. И МНОГО ДВГ ..

    Ей ги те - с обяснения ..

    https://theicct.org/sites/default/files/FEV_LDV EU Technology Cost Analysis_StartStop Overview.pdf

    Виж - всеки 2-ри модел е обявен с "регенератив брейкинг" ..

    Реалността - е друга ..


    Която работо КОГАТО НЕ ТИ Е ПЪЛНА БАТЕРИЯТА..

    Като ти е на 60%-80% софруерът НЕ ТИ Я ПЪЛНИ, за да ти пази капацитета на батерията и да не я прецака ..

    Тогава ти набива спирачки!

    Колкото батерията ти е по-празна - регененерацията ти е с по-висок % ..

  40. 40 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Да обобщим - ДВГ ще имат съдбата на магнетофона - децата дълго ще го гледат и ще му се чудят като на интересна екзотика.
    —цитат от коментар 32 на Kosta Delev


    ДВГ си заминават, като си отиде Петролната ера ..

  41. 41 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 836 Неутрално

    На 7 етаж живея в 6 входов блок с 144 апартамента и 300 коли около него. И Кирхов да повикате не може се справи с електричните вериги които биха обгърнали блока като стари пайжини ако всички са с елколи. Не говоря за шегаджии и завистници които ще дърпат и режат кабели, отгледали сме си цял етнос с такава тясна специализация.

  42. 42 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Аз съм избрал друг подход да намаля въглеродния си отпечатък:
    1. Избягвам да карам колата си в града - режъмът ми е около 90-95 % извънградски пробег.
    2. Карам японски дизел с отлични параметри и въпреки, че колата е SUV, средният ми разход за 46000 км. е 6.4 л./100км. Стилът ми на шофиране е такъв, че без да карам бавно, постигам нисък разход и почти вечни накладки и дискове.
    —цитат от коментар 34 на Dimitar Atanasov


    Както и да се кара , с енергия за електрото - микс от Мрежата си с ПО-МАЛЪК въглероден отпечатък!

    Ей го сметнато:

    https://www.ecars.bg/polezno-efektivno/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii

    В държави като Индия да караш кола на ток е отчайващо мръсно – емисиите са 370 г CO2e CO2 еквивалентна километър.
    Ако не можете да прецените колко фрапиращо е това – 25 годишен 2.5-литров бензинов двигател генерира под 250 г CO2/км!

    В държавите с доминиращо производство на електроенергия от въглища емисиите от електромобили са четири пъти по-високи от тези в страните с ниско въглеродно електричество.

    Това е добро напомняне, че електрическите коли сами по себе си не са технология за намаляване на въглеродния отпечатък – за максимално усвояване на потенциала им трябва да бъдат зареждани с ниско въглеродна енергия.

    В държави с "въглищен" ток електромобилите не постигат нищо за намаляване на въглеродните емисии в сравнение с ДВГ превозните средства.

  43. 43 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    ДВГ си заминават, като си отиде Петролната ера ..

    Нека Ганьо набие минусите СЕГА ..

  44. 44 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#42] от "sim4o":

    Проблемът с СО2 е световен, не може една Европа да се справи с проблема когато големи държави като САЩ, Китай, Индия, РФ горят въглища колкото си искат. Елколата в Индия заредена с ток от ТЕЦ има голям СО2 отпечатък, но в големите градове проблемът е газовете от ДВГ, а ТЕЦ пушат някъде на 300км.

  45. 45 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#42] от "sim4o":Проблемът с СО2 е световен, не може една Европа да се справи с проблема когато големи държави като САЩ, Китай, Индия, РФ горят въглища колкото си искат. Елколата в Индия заредена с ток от ТЕЦ има голям СО2 отпечатък, но в големите градове проблемът е газовете от ДВГ, а ТЕЦ пушат някъде на 300км.
    —цитат от коментар 44 на Пламен Данаилов


    Не винаги е така .. но ОК ..

    Тогава - питане.

    Ако проблемът ни са газовете - да минем на пропан-бутан ..?

  46. 46 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2956 Неутрално

    Много объркана статия. Като я прочетеш по-внимателно се преповтаря това, което всеки един средностатистически български шофьор знае. Тоест, електрическите коли са много хубаво нещо, но с някои или много условия зависещи от това къде и как живееш. Карането на електрическа кола е свързано със сметка къде ще ходиш и къде може да заредиш. Електрическите коли са икономични, но трябва да ги караш със скорост 80-100 км./час. По правило тия които карат електрически коли винаги отсядат в хотели със зарядна станция, като се подчертава безплатното зареждане. Колко е безплатно, всеки може да се сети. Тия които карат електрически коли им се налага да пият много кафета докато пътуват, защото пътуват по-дълго. Останалата плява се вмъква в подобни теми и сякаш е банално. Добре, че авторът е експерт и да ни обясни, защото ние коли не караме и не сме виждали.

    Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
  47. 47 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 274 Весело

    Аз пък си намалих въглеродния отпечатък, като пожертвах мечтата си да си купя 12-цилиндров Jaguar XJ от 1985 г., щото гори 25 л/100 км градско.

    Купих 6-цилиндров, който гори само 20 л/100 км. Не е същото, ама нали трябва да спасяваме планетата......

    Culus capitem delit
  48. 48 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#31] от "Ivan Peev":

    В началото на ХХ век електрическите,парните и автомобилите с ДВС са били по равно,такситата в Ню Йорк са били електрически.первия автомобил,развил скорост 100 км/ч е бил електрически.

  49. 49 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#43] от "sim4o":

    Трябва да уточниш обаче, че става дума само за леките автомобили и мотопеди, с някои уговорки и за тежкотоварни камиони.

  50. 50 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    При нормален пазар, когато през деня цената е близка до нулата, е по-логично да го правя тогава
    —цитат от коментар 0 на др Белорешки

    Фундаментална логическа грешка. Невидимата Ръка (борса) не продава на цена 0, ами купува по толкова. А купува по 0, щото няма на кого да продаде. А тия, къде им продава цената е съвсем друга.

    Наблюдих Цифрите.
    1.Електрокола - семсе и пет бона
    https://www.renault.bg/cars/megane-etech-electric/home.html
    Харч - 3,1 мили (5 км) за квч, или 20 квч / 100 км
    https://www.fleetnews.co.uk/cars/reviews/renault-megane-e-tech-techno
    Батерия 60 квч - 16 хил $ при 160 хил км гаранция, или по 10 центи на км
    https://www.makeuseof.com/ev-battery-replacement-cost/
    Харч на 100 км : 20 * 25 ст ток редовна тарифа = 5 кинти + 1$ (2 кинти) капиталов разход за износване на батерия = 7 кинти общо.

    2. Кола неелектрическа - четирсе и три бона (четирсе и пет за нафта)
    https://www.renault.bg/cars/megane-sedan/home.html
    Харч на 100 км : 4,4 л нафта * 2,8 = 12 кинти

    Резултат : др Белорешки спестява по 5 кинти на 100 км с яката екокола. За да си избие 30-тях бона къде се е изръсил в повече, треба да навърти 600.000 км. Това е брейкпойнт, след който вече почва да пичели.

  51. 51 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2956 Неутрално

    До коментар [#50] от "dosetliv":

    "... Резултат : др Белорешки спестява по 5 кинти на 100 км с яката екокола. За да си избие 30-тях бона къде се е изръсил в повече, треба да навърти 600.000 км. Това е брейкпойнт, след който вече почва да пичели...".

    И избиването е при положение, че батерията на електричката не започне да прави внезапно някакви проблеми. Понеже чета и за такЪви работи, че се случват. Все пак е батерия, а след определен брой години производителят и сервизите някак си не искали да се занимават с проблемни батерии и предлагали неустоими оферти за подмяна изразяващи се в няколко десетки хиляди.

    Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
  52. 52 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#45] от "sim4o":

    Пропан-бутанът е отпаден продукт при производството на бензин, керосин, дизел, масла и мазут. Ако всички минат на него какво ще правим бензина и другите тях ли ще наречем "отпадък при производството на пропан-бутан"? Същото е и със спирта - превъзходно гориво, но е евтин само в ограничени количества като отпадък при производството на захар. Ако спирта стане основно гориво захарта ще е "отпадък при производството на спирт". Освен всичко и пропан-бутана и спирта си имат СО2 отпечатък.

  53. 53 Профил на Stan
    Stan
    Рейтинг: 1238 Весело

    В ФБ следя някакъв българин диджей, който се хвали с неговия ел. автомобил.
    Ами човека от 23 дена обикаля по Европа, УЖ на екскурзия и основната му дейност беше да снима ел.станциите където си зарежда автомобила. Това му е екскурзията. Да гледа "забележителностите" които са ел.станции, и зареждане на този автомобил.
    Толкова за "удобството" да имаш ел. автомобил и да обикаляш с него по Европа.

  54. 54 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#22] от "barter1":

    Не вярвам да не знае в какви единици се мери тока, но е искал да каже,че елдвигателя генерира мощност 60кВт. Генераторите на ТЕЦ в която е работил се пускат на различни мощности и тъй като напрежението е почти постоянно се мери директно произведението му с тока и косинус фи във ватове от монтираните ватметри през напреженовите и токови трансформатори.

  55. 55 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#53] от "Stan":

    Е, може пък някой да му е платил екскурзията за да снима само определени елстанции.

  56. 56 Профил на Stan
    Stan
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#55] от "Пламен Данаилов":

    Не той (без да го познавам лично), е от хората които упорито се опитват да ни хвалят ел.автомобилите.

  57. 57 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    Моите пет стотинки на база 6+ годишен опит със служебен електрокар:
    1. "Евтиното" гориво е евтино само ако зареждаш от собствена станция, на зарядните станции плащаш като за икономична ДВГ-кола. Собствена станция имаш само ако живееш в къща или в специално проектирана паркова зона на модерен блок. Едва ли има и 10% от градските жители, които разполагат с тези условия, поне в големите градове.
    2. Губиш гориво не само докато караш, престоят на колата в гаража или паркинга цоца по няколко % от заряда ежедневно, особено при ниски температури. Това е причината, поради която никога не бих си купил личен електромобил. Карам основно служебна кола, велосипед, ползвам градски транспорт или крака в центъра. Понякога не паля личната си кола по цял месец, ако е електричка не ми се мисли как бих я съживявал.
    3. Зареждане за 15-20 м на магистрала? Само ако си сам пред станциите. Двама души преди тебе - и се закотвяш за цял час. Отделно, че ако заредиш 40-50% за 15 м и се опиташ да наваксаш със скорост загубеното време - получаваш абонамент за репатрак, батерията пада главоломно през зимата и после е веселба. Личен опит.
    4. Поради изброените обстоятелства в компанията ни преди няколко години бе въведено желязно правило: с електричките само в града и до 80 км около него. На дълго - само дизелите. Толкова.
    5. С карането на ЕК получаваш и една допълнителна екстра. През цялото време, особено на магистрала и по затънтени места, умът ти е забит в батерията. Или батерията е забита в главата ти. Просто психясваш на тази тема след първите репатраци...Някои обожават да се психясват, аз не си падам.
    6. Това с приказките за нулеви борсови цени на тока през деня звучи добре, но аз не съм борсов играч. Плащам по цени на доставчика си. И съм убеден, че съвсем скоро тези цени ще са по две. Минимум по две. На няколко стъпки, но по две. След което всички приказки за евтиното каране на елктрика ще отидат на боклука. Също както и надеждите на всички ентусиасти, които преди 10+ години се прекараха с покупки на електрички на високи цени, а сега разбират, че не могат да ги продадат, защото глупаците да инвестират в тия недоразумения на старо взеха да свършват.

    *********************************************

    Толкова от мен.

    Мараба, С-ДС доносници!
  58. 58 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#31] от "Ivan Peev":В началото на ХХ век електрическите,парните и автомобилите с ДВС са били по равно,такситата в Ню Йорк са били електрически.первия автомобил,развил скорост 100 км/ч е бил електрически.
    —цитат от коментар 48 на Илиян Колев

    Много вярно!

    Докато Делко и Крайслер не са сложили стартер, батерия, генератор и реле-регулатор в 1912 .

    До тогава ДВГ се е палел с манивела и не е било удобно !

  59. 59 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    . Освен всичко и пропан-бутана и спирта си имат СО2 отпечатък.
    —цитат от коментар 52 на Пламен Данаилов


    Ми и електромобилът, както видяхме с прости примери - има СО2 отпечатък ..

    Който - в конкретен пример - МОЖЕ ДА Е 2 ПЪТИ ПО-ГОЛЯМ от ДВГ ..

    Зависи какъв ток имаме в Мрежата !

    И всеки си знае него си ..

  60. 60 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 836 Неутрално

    В нашата любима родина нещата не стоят точно така. Мислиш ли, че държавата ще се лиши от акциза на петролните горива по 1лв.на литър? При 4млн тона консумация това са над 4млрд. лв. Просто електромобилите у нас са малко, но като станат 10-20% и консумацията на петрол видимо намалее ще се вземат мерки. Ще се опитам да позная: Електромер във всеки електромобил и хибрид, пломбиран естествено като тези от енергото. Ако щеш зареждай от солара "без пари" електромера се върти и ще трябва да се плаща акциз. Разбира се всичко ще е осеяно с добри намерения - екологичност, зелена сделка и др. подобни. Сегашните електромери са безконтактни и полицията ще има данни дали си платил само като минеш покрай тях.

  61. 61 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#43] от "sim4o":Трябва да уточниш обаче, че става дума само за леките автомобили и мотопеди, с някои уговорки и за тежкотоварни камиони.
    —цитат от коментар 49 на Пламен Данаилов


    Тц ..

    Отива си ЦЯЛАТА ПЕТРОЛНА ЕРА..

    И КАМИОНИ; И КОРАБИ; И ПЛАТСМАСА ЗА МЕДИЦИНСКИ КОНСУМАТИВИ..

    Което съм го обяснявал с прости примери ..

  62. 62 Профил на iri45702208
    iri45702208
    Рейтинг: 29 Неутрално

    Това е така, но за човек, който за 12 години има само 120000 километра изминати с колата си и който ползва метро и градски транспорт.

    Очевидно е колко му трябва колата на въпросния човек.

    За човек, на който наистина му трябва кола, тези сметки абсолютно не важат.

    Също така се вижда, че и човекът не е никакъв шофьор. Щом се бил уплашил, когато вдигнал към 145 км ч. Това просто е смешно.

    По същата аналогия този човек може да си купи кон. И тогава наистина ще се свежи по бавно, но без почти никаква опасност, напълно екологично и отново ще го зарежда/храни по няколко часа на ден.

    Затова абсолютно не съм съгласен с него.

  63. 63 Профил на ylx57667497
    ylx57667497
    Рейтинг: 126 Неутрално

    е ги на, ползвани тЕсли, на цената на нова батерия + тенекиите + пластмасата +електрониката, де сигур се нуждае от ъпгрейд и профилактика, щото за батерията гаранция - йок :
    https://www.autoscout24.com/lst/tesla/model-s

  64. 64 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 8 Весело

    Жителите от кварталните блокове сме възхитени от полета на мисълта Ви. Само ни е малко трудно да си зареждаме колите сега и след 20 години също:)

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  65. 65 Профил на Феноменология на духа на ДеПеСе
    Феноменология на духа на ДеПеСе
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#22] от "barter1":

    той тоз експерт е от старата генерация... Ти го питаш за мощност той дава ток и обратно...

    Новият евроатлантик - Баща - полковник от Първо Главно Управление на ДС. Майка му - офицер от Шести отдел на ПГУ, Дядо му - партизанин, генерал, началник на Трето ГУ на ДС, член на ЦК на БКП, братовчед на Петър Младенов - бивш член на ЦК на БКП, министър на външните работи и първи секретар на ЦК на БКП на НРБ, Брат му - началник на Четвърто ГУ на ДС, партиен секретар на МВР на НРБ, Чичо му- офицер от Шесто ГУ /политическото/ на ДС. Всички ръководни членове в БКП.
  66. 66 Профил на barter1
    barter1
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#54] от "Пламен Данаилов":

    Всеки, който малко се сеща е разбрал какво казва. Въпросът е, че не може да се пишеш експерт, а да говориш като кварталния бакалин за "тока в контакта" (и там напрежението е що-годе постоянно и пак може да съдиш за мощността по тока), още повече в статия, която публикуваш в медия. Жаргонът, макар и технически, си има място и време на употреба, и то не е тук

    "Чалга, гей паради и класова борба"
  67. 67 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    Поредна малоумна статия за човек, който си е намалил въглеродния отпечатък с електромобил.А че човека отоплява триетажна къща не е важно.Като иска да живее екологично отива и живее в гарсониера!
    —цитат от коментар 12 на yavooor


    Една триетажна къща може да бъде отоплявана с по-малко енергия от една панелна гарсониера. Зависи как е проектирана и строена или как е "санирана".

  68. 68 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    "Преди 13 години решихме да сменяме колата ... Преди месец се разделихме с тойотата, въпреки че бе в блестящо състояние и на около 120 хил. км."

    Тоест, 9230 км за година, които се изминават от автобус/тир за по-малко от половин месец. Ако човек пише по десетина страници в годината (прави се сметката на ръка), няма как да има опита на писател.

    "а електроавтомобилната революция не само се развива пред очите ни, но и все повече се ускорява."

    То и субсидиите, преки и косвени (въглеродни квоти, акциз върху горивата), се ускоряват и ... рецесията на икономиката се развива пред очите ни.

    "Всичко е лично и няма обща формула"
    Неокомунистически идеи, затриващи "свободния пазар", "пазарната цена" и "максималната печалба", които са подкрепени дори и с Татовия принцип на самозадоволяването" - "сам си монтирах 22 kW станция."
    Аз сам си обувам обувките (все още), следоветелно "светлото бъдеще" е на пешеходството!?
    Проблемът не е, че човек може със собствени сили да създаде стойност за себе си (потенциално с нарушаване на регулация и/или създаване на дискомфорт у съседите, останалите "пазарници"), а че собствените разходи (земя, сграда, станция, поддръжка, обслужване) пропагандно се укриват за да се налага една не много състоятелна идея. Всъщност електрификацията на транспорта (трамваи, тролеи, локомотиви) предхожда дизеловите двигатели (пазарната им реализация), както електрокарите предхождат мотокарите. Защо ли технологиите са избрали "дизеляка" след като вече са имали богат опит с електрическите двигатели!? И основната причина не е "батерията"

    "Енергиен експерт с над 30 години професионален опит в тежката химия" А уравнението на Валтер Нернст (немецът от несъществуващата Полша, Graudenz сега Гру̀джьондз) https://en.wikipedia.org/wiki/Nernst_equation
    има една температура с отрицателен знак и една "химична активност", която бастисва електролетната клетка като ръжда автомобил.

  69. 69 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    До коментар [#60] от "Пламен Данаилов":

    "В нашата любима родина нещата не стоят точно така. Мислиш ли, че държавата ще се лиши от акциза на петролните горива по 1лв.на литър?"

    Що не!? Какъв е проблемът тия 64 стинки/72 стинки на литър бензин/дизел да се прехвърлят на едни 50 стинки на кВтч "чиста енергия", особено на "нощната тарифа", коги Слънце не е грее и вятърът е утихнал. Тогава отново ще имаме "следните прогнози или по-скоро "заклинания": токът от Слънче и вятър е безплатен, но добиването на никел, кадмий, (за фотопанелите), литий (за батериите), стомана (в електродоменни пещи ... с метан) и алуминий (електролитни вани на денощен режим, сиреч без "вятърничава енергия") не е безплатно и допълнително е обременено (с въгледродни квоти) с "екологични разходи".

    Както тук (cinik) не един път е заявявано, който иска да кара автомобил, ще си плаща ... по 3 лв. за кВтч (3000 лв. за мВтч). А с акциза от "чистата енергия" ще се дотират тротоарите на пешеходците и тяхното здраве, като се спънат или блъснат в стълба с уличния фенер (загасен за екологична икономия - фотосоларите със Слънцето загаснали).

  70. 70 Профил на mvx33545439
    mvx33545439
    Рейтинг: 150 Неутрално

    Електричката е за определени сценарии. Спринг 2021 г струва около 20000 хил лв, колкото същия клас , същата година на производство, бензинова/дизелова малолитражка. Ако живееш на 30 км от града , 5 дни в седмицата до работа, 300 км пробег, зареждаш в гаража на нощна и 100 км струват около 2 лв и 50 ст. Обаче дотам. Ако искаш да запалиш някъде на 400 км ще се измъчиш яко (малък пробег, гадна возия, скъпо и бавно зареждане на зарядни станции) . Ако си с бензин/дизел малолитражка - пак гадна возия, бързо зареждане, ама 100 км с нея ти струват от 7 лв нагоре. И разходите до работа за седмица като се натрупат и не е добре.

  71. 71 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    До коментар [#70] от "mvx33545439":

    "ама 100 км с нея ти струват от 7 лв нагоре. "

    Но си горд платец на 3 лв. (до 10 лв.) акциз, с които се явяваш благодетел (дарител а ла Пеевски) на тротоара и здравето на циника.

    Слава на дарителите! Дано се конкурират повече на свободния пазар на дарения, санкции, квоти, субсидии...!

  72. 72 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Моят Rivian R1S е 47 kWh на 100 мили, но аз съм сложил off-road гуми, преди месец пресякох Апалачите по черен път и мога да кажа че четирите електрически двигателя я правят най-проходимата кола която съм карал, с 330мили пробег е напълно достатъчна за моите нужди, аз не карам всеки ден и я зареждам на собствена соларна около 25мили на час през слънчев зимен ден.

  73. 73 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Всеки, който иска да се запознае с ел. кола, може да ползва услигите на Спарк. Правя го редовно и съм много доволен.

  74. 74 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2956 Неутрално

    В ФБ следя някакъв българин диджей, който се хвали с неговия ел. автомобил.Ами човека от 23 дена обикаля по Европа, УЖ на екскурзия и основната му дейност беше да снима ел.станциите където си зарежда автомобила. Това му е екскурзията. Да гледа "забележителностите" които са ел.станции, и зареждане на този автомобил.Толкова за "удобството" да имаш ел. автомобил и да обикаляш с него по Европа.
    —цитат от коментар 53 на Stan


    Тоя диджей и аз го виждам все нареден във Фейса. Уж на почивка бил... Каква почивка бе? Той все по зарядни станции виси и все километри смята, колко минал и колко му оставало до следващото зареждане. Баси почивката.

    Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
  75. 75 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Отива си ЦЯЛАТА ПЕТРОЛНА ЕРА..

    И КАМИОНИ, И КОРАБИ , И ТРАКТОРИ, И КОМБАЙНИ И ПЛАСТМАСА ЗА МЕДИЦИНСКИ КОНСУМАТИВИ..

    Което съм го обяснявал с прости примери ..

    И което е ясно по няколко признака..

    Напр. баснословните доходи на петролните компании последните няколко години.

    Което е заради НАМАЛЕНИТЕ РАЗХОДИ , за геология и търсене и разработки , развитие и поддръжка на нови нефтени полета и нови технологии ..

    Тоест - Петролната ера е на доизживяване.
    Никой не се влага на сериозно в нея ..

    Видно от статистиката!

    14.6 трилиона долара са си заминали от инвестиции във фосилни горива последните 15 години ..

    Банки, фондове, правителства, хора - така са си преценили!

    Което - след 25-30 години би довело до Края на Петролната ера ..

    Интересното е - като дизелът за тракторите стане невероятно скъп - на каква ли цена би била храната в "Кауфланд" ..

    А ако няма дизел?

    А вие викате "електромобил за градско.."

    Градското - бял кахър ..

  76. 76 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2956 Неутрално

    До коментар [#67] от "the_librarian":

    "... Една триетажна къща може да бъде отоплявана с по-малко енергия от една панелна гарсониера. Зависи как е проектирана и строена или как е "санирана". ...".

    Въпросът е дали можеш да извадиш предварително парите за проект, изолация и добро изпълнение на икономична система за отопление. А това като пари е няколко десетки хиляди, поне.

    Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...
  77. 77 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    Да обобщим - ДВГ ще имат съдбата на магнетофона - децата дълго ще го гледат и ще му се чудят като на интересна екзотика.
    —цитат от коментар 32 на Kosta Delev


    За смъртта на ДВГ чета от поне 10 години.
    Когато наистина стане по-изгодно да се кара на ток, ще си купя и аз.

    Еретик
  78. 78 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#67] от "the_librarian":"... Една триетажна къща може да бъде отоплявана с по-малко енергия от една панелна гарсониера. Зависи как е проектирана и строена или как е "санирана". ...".Въпросът е дали можеш да извадиш предварително парите за проект, изолация и добро изпълнение на икономична система за отопление. А това като пари е няколко десетки хиляди, поне.
    —цитат от коментар 76 на Petleshev


    Само проектът ще е няколко дестки хиляди.
    Триетажна пасивна къща (да кажем по 100 кв.м на етаж) излиза минимум 600 хил. евро без да смятаме стойността на парцела.
    Само термопомпената инсталация от, да речем Wiesmann, плюс подово и конвектори за охлаждане лятото, за такава площ струва поне 75 хил. лева.
    Хубаво, ама колко могат да си го позволят?

    Culus capitem delit
  79. 79 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    Какъв е тоя опит за лъгане на хората? Заради куп проблеми продажбите на електромобили тази година се сринаха навсякъде по света, производители са пред фалит, други обявяват, че са на огромни загуби, паркингите на дилърите са препълнени и няма купувачи и при огромни отстъпки. Много недоволни от електромобилите купуват автомобили с ДВГ.
    За какви предимства иде реч, щом държави вече отлагат срока за минаване на всички нови продажби към елещтромобили поради "още незряла технология" и липсата на инфраструктура за зареждане? Или когато страни като скандинавските и Швейцария забраняват зареждането на електромобили при пик на потреблението на ток?

  80. 80 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално


    За смъртта на ДВГ чета от поне 10 години.
    Когато наистина стане по-изгодно да се кара на ток, ще си купя и аз.
    —цитат от коментар 77 на Костадин Иванов


    Не само игодно, а и възможно ..

    За сега НЯМА ТЕХНОЛОГИЯ .. ни батерийна, ни никаква - според която кораб да плава на батерийки от Китай до Ротердам ..

    Трактори, багери, комбайни - и те ..

    Как да стане да са на батерийки ..

    Напр. дълбока оран в България ..

    То трябва цялото поле да е в кабели и зарядни станции ..

    Кой би ги платил ?

  81. 81 Профил на Peter_Griffin
    Peter_Griffin
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    До коментар [#18] от "barter1":

    Личи си че не си карал електричка :))) Точно като пуснеш педала на "газта" колата почва да спира и да връща енергия в батерията, а спирачката си е точно спирачка. Ако караш внимателно, пазиш дистанция, въобще не пипаш спирачката или само в краен случай.

  82. 82 Профил на akad.nedeltcev
    akad.nedeltcev
    Рейтинг: 905 Неутрално

    :Може би. Някога. Засега е добре да се има предвид, че ДВГ далеч не задвижват само леки автомобили (нещо, за което средностатистическия сектант няма представа) и да сме по-предпазливи в прогнозите си за смъртта му.
    —цитат от коментар 33 на AmadorRivas


    на другото май му казват "индустриални мотори" , без тях няма как

    По-добре един ден бик, отколкото една година вол.
  83. 83 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 65 Неутрално

    Много рядко се виждат толкова адекватна статия тук и е все тая, че е объркал два термина. Но оплюйте го още повече.

    Иначе междувременно в КИтай електрическите коли минаха 40%.

    ВИНАГИ като говорите ЕС това ЕС онова ... НЕ забравяйте за китайците!

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  84. 84 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#81] от "Peter_Griffin":

    Ужас. Едно време така се караше на магистралата....

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  85. 85 Профил на Stan
    Stan
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#74] от "Petleshev":

    Да, за него става дума.
    Само не разбрах, реклама ли прави на ел.колите или анти реклама.

  86. 86 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Много рядко се виждат толкова адекватна статия тук и е все тая, че е объркал два термина. Но оплюйте го още повече.

    Иначе междувременно в КИтай електрическите коли минаха 40%.

    ВИНАГИ като говорите ЕС това ЕС онова ... НЕ забравяйте за китайците!
    —цитат от коментар 83 на trollhunter


    Китай върви напред към електрото!

    Там пускат ДВА ТЕЦа всяка седмица!

    Zwei neue Kohlekraftwerke pro Woche
    Stand: 29.08.2023 08:51 Uhr

    https://www.tagesschau.de/wirtschaft/energie/china-kohlekraftwerke-100.html

  87. 87 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#83] от "trollhunter":

    Иди сега и прочети още веднъж за какво става дума. Имаш голяма нужда, понеже явно си много заблуден. Ето ти едно видео от 12 април 2024. Ако си от неандерталците, които не знаят английски, давам ти превода: "Няма пари! Без покупки! Китайските производители на електромобили в кървава БИТКА ЗА ОЦЕЛЯВАНЕ! Пазарът на електрически превозни средства (EV) в Китай е изправен пред огромна криза. Китайските производители на електромобили се оказват вкопчени в отчаяна борба за оцеляване. Много от китайските компании за електромобили фалират, оставяйки след себе си огромни гробища за електромобили, дългове, незавършени проекти и ядосани клиенти. Какво причинява този колапс на EV и кой е виновен? Присъединете се към нас, докато навлизаме дълбоко в предизвикателствата и триумфите на китайската индустрия за електрически автомобили, разплитайки сложната мрежа от интриги и амбиции, които определят тази игра с високи залози. Ще бъдете шокирани от мащаба и последствията от тази EV катастрофа." https://www.youtube.com/watch?v=e9iVDNKjo90

  88. 88 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 658 Неутрално

    https://edition.cnn.com/2024/02/25/cars/what-happened-with-electric-vehicle-sales-in-2023/index.html
    Как електромобилите се превърнаха в такова огромно разочарование
    .----------------------------
    https://edition.cnn.com/2024/04/15/business/tesla-staff-cut/index.html
    Tesla ще съкрати повече от 10% от глобалния си персонал
    .---------------------------

  89. 89 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#86] от "sim4o":

    Симчо, ти четеш ли статията, преди да я постнеш??? Става дума за две ВЪГЛИЩНИ електрически централи, и токът ще отиде за индустрията, а не за електрическите коли. "Чукча - писатель, чукча не читатель" :-)))))

  90. 90 Профил на Simeon Beloreshki
    Simeon Beloreshki
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#18] от "barter1":

    Става веднага ясно, че нямате личен опит и даже и теоретична подготовка .
    Степента на регенерация се избира от водача . При мен са четири степени.
    Регенерацията се задейства когато отнемеш газта .
    Ако се натисне спирачка , кинетичната енергия се ГУБИ в накладките. Безвъзвратно.
    Дори на максимална степен на регенерация , максималната мощност на зареждане стига до 30 kW. И Галата никога не спира докато не натиснеш спирачката . При най-високата степен на регенерация поддържа 10 км/час.
    Когато съм на адаптивен контрол и човек не бива да се надценява , а още па-лошо е да подценява другите .

  91. 91 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 808 Неутрално

    При неекстремно каране (95-110 км/ч) в ECO режим постигнах разход 12.6 kWh/100 от София до Гоце Делчев. Това, разбира се, доведе до неочакван пробег (изчислен) от 480 км, което е със 130 над официалния. По интересното е, че е реален, ако карам по този начин.***В това уравнение липсва важно неизвестно - температурата на околната среда. Пробвай това, което си описал при минус 10 градуса и пак докладвай резултата.
    —цитат от коментар 17 на barter1

    Ти верно ли переш с 110км/ч на заледени и непочистени пътища на -10°С... Питам за един приятел, и той като теб все измислици разправя. Или караш из града в задръстванията с повече от 80км/ч...
    Аре стига с глупостите. Човека си шофира нормално и дава резултата, и как му излиза сметката.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  92. 92 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#87] от "rumen5252":

    Китай са си комунисти, и заради това имат скапан вътрешен пазар. От там насетне всичко си е ясно и логично с фалитите и държавните-капиталисти. Няма как да те управлява комунист, и да ти върви икономиката и технологиите. Просто не се случват такива работи — пробвано по всички континенти на всичките земни кълбета.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  93. 93 Профил на US Cowboy
    US Cowboy
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Господи, прибери си вересиите

  94. 94 Профил на US Cowboy
    US Cowboy
    Рейтинг: 20 Неутрално

    По какво се познава собственика на електричката - че през лятото кара със смъкнати прозорци, а зимата с шуба. Климатикът дърпа много ток просто.

  95. 95 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 65 Неутрално

    Много пяна ви изби ве.... да не стане беля?

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  96. 96 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#92] от "gost22":

    Да, те ТЕСЛА са също комунисти (уволнява 10% от работниците поради липса на търсене на колите), ФОРД са също комунисти (преразглеждат си стратегията и орязват много електрическите коли). В Западна Европа и те комунисти...Смях!!!

  97. 97 Профил на gench
    gench
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Ебаси скопецът... за 13 години направил 120 хил.км... това са по близо 9000км. на година или около 750км. на месец (малко повече, но не ми се смята)... или 25км. на ден. И този ще дава акъл за коли... с Рено електричка, с пробег от 250км по спецификация на производител??? Аре стига вече, аман от професори :)))))

  98. 98 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#86] от "sim4o":Симчо, ти четеш ли статията, преди да я постнеш???
    Става дума за две ВЪГЛИЩНИ електрически централи, и токът ще отиде за индустрията, а не за електрическите коли. "
    —цитат от коментар 89 на rumen5252


    Тролът, в по-горният си коментар хубаво ви вика, на комунетата - че Китай ви боде в очите ..

    Какво значи "токът не отива за колите, а в индустрията"?

    Означава, че някой е яко тъп..

    Токът ОТИВА В МРЕЖАТА , а тя и за коли, и за индустрия Е ЕДНА И СЪЩА !

    Китай яко е поел по пътя на електрификация на транспорта - а това ВИЕ НЕ ИСКАТЕ ДА ГО ПРИЗНАЕТЕ !

    Ето за 2023:

    -- -
    .. "Около 70 гигавата капацитет от изкопаеми горива ще бъдат добавени през 2023 г. спрямо 40 гигавата, инсталирани през миналата година .."
    -- --

    Както знаеш, през 2022 и 2023 бяха достигнати и надминати рекорди за всички времена на Земята по консумация на въглища ..

    Съответно през 2022- 8.3 милиарда тона , а през 2023 - 8.5 милиарда тона ..

    И Китай е употребил, повече от половината ..

    -- -
    https://thecoalhub.com/chinese-coal-consumption-over-4-billion-tons-in-2023.html

    https://thecoalhub.com/wp-content/uploads/2024/02/IMG_0842-750x536.jpeg

    Chinese coal consumption – over 4 billion tons in 2023
    -- -

    Една от причините - твърдият курс към електромобили !

    Яд ви е, че Матушката ви не е продала петрол, за тези електромобили а са вървяли на електроенергия ?

    Тролът хубаво ви бъзика ..

    Ха-ха..

    Псувайте Китай !

  99. 99 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Много пяна ви изби ве.... да не стане беля?
    —цитат от коментар 95 на trollhunter


    Мани ги бе ..

    Теа , като разбраха, че Китай е изгорил над 4 милиарда тона въглища - побесняха ..

    "Това трябваше да е петрол! Приходи за Матушката ни! Продавай, Путине петрол!"

    Да, ама не - електромобили!

    Хак му е на Путин!

    .. междувременно в Китай електрическите коли минаха 40%. ВИНАГИ като говорите ЕС това ЕС онова ...

    НЕ забравяйте за китайците!
    —цитат от коментар 83 на trollhunter


    Мурзилкажът беснее ..!

  100. 100 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#98] от "sim4o":

    Мързи ме сега да търся, пък и ще излизам. Погледни какъв процент от електрическата енергия се харчи за зареждане на електрическите коли (нищожен процент) спрямо останалата консумация в Китай. Това, Симчо, се нарича държавно планиране - да знаеш какъв процент от енергията къде се харчи. И сега като електрическите коли не се продават ни в Китай, ни в света, какво - китайците ще спрат да строят електроцентрали ли? Няма, ще продължат да строят, понеже тази допълнителна електрическа енергия практически не се влияе от електрическите коли. И Путин и Си и Байдън и Шолц тук нямат нищо общо - просто електрическите коли са несигурни, скъпи, зареждат по много време, батериите са скъпи и се скапват бързо и т.н. Отделно, въпреки интензивните изследвания в последните 10 години, не са се изнамерили реални замени на литиевите батерии (с вичките им многобройни дефекти).





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #