Инвестициите на поколението Z

"Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсят мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.
Ако попитате хората в България какво правят със спестените си пари, вероятно голяма част от тях ще ви отговорят, че или ги съхраняват в банков депозит, или инвестират в имоти. На алтернативните инвестиции все още се гледа подозрително, но това е напът да се промени. Благодарение на технологиите и множеството достъпна информация онлайн, инвестирането става значително по-лесно. Затова логично към него се насочва именно поколението, израснало под знака на технологиите и социалните мрежи - Gen Z.
Младежите, родени след 1997 г., все повече осъзнават необходимостта да спестяват средства, а много от тях избират да ги в вложат в акции, криптовалути или в борсово търгувани фондове (ETF). Основните причини за това са осигуряването на по-добър живот, начало на предприемачески проект или просто защото не разчитат, че пенсионната система ще им осигури необходимите средства в бъдеще.
Много от представителите на поколението Z са положително настроени към алтернативните инвестиции, като според проучване на "Капитал" те не изпитват страх от риск или загуба на средства. Най-честата причина да не инвестират е единствено липсата на знания, което отново показва необходимостта от адаптиране на образователната система към новите нужди на младежите.
Тази седмица в "Гласът на Капитал" разговаряме с журналистката Мери Иванова (и представител на поколението Z) за инвестиционните навици на младежите.
В подкаста ще чуете още:
- Колко средства и в какви активи инвестират младежите?
- Кои са най-често използваните инвестиционни платформи?
- Защо момчетата са по-склонни към рискови инвестиции от момичетата?
Темата на броя за инвестиционните навици на младежите може да прочетете тук.