Частни телевизии признаха, че са зависими от хазартни оператори

Не е правилно частни телевизии да оправдават присъствието на хазарта в програмата си с обществен интерес. Свободата на словото е застрашена, но е застрашена отвътре в самата медия. Нова телевизия казват, че са зависими от хазартните оператори.
Частните телевизии признават, че са заложили на финансиране предимно от хазарта, а това създава медийна зависимост. И е възможно външен продуцент да е и тв играч, и лице на хазартна фирма, и да печели проект на правителството за борба със зависимостта. Това е порочен кръг. Има сливане. Това сливане трябва да се прекрати.
Това коментира в интервю пред БНР доц. Жана Попова от Факултета по журналистика и масова комуникация на СУ "Кл. Охридски" за забраната на реклама на хазарт в медиите, която се гледа спешно в Народното събрание.

"Пълен съпорт" за рекламата на хазарт преди последния ход на ГЕРБ и ДПС
Програмата на една телевизия не може да се определя от техните спонсори и рекламодатели, те трябва да бъдат разделени. Забравихме за какво съществуват медиите. За да ни информират - първо правило. И да забавляват, това е второто. Има проблем със забавлението. Когато хората търсят хазартните игри, това е друг тип, защото липсва някакво забавление.
Закона така ще го променят, че ще опитат да направят "агнето цяло и вълкът сит". Но не бива. Не се забранява хазартът, а само рекламите на хазарт по радио и телевизия и сайтове. Вкъщи децата може да ги ограничите, но в училищата никой не ги пази от мрежите.
Тя оспорва и твърденията, че хазартните оператори са най-големите данъкоплатци, че да им се правят метани.

Асоциацията на радиа и телевизии възрази срещу забраната да се рекламира хазарт
В регистъра на Националната агенция по приходите (НАП) за хора с хазартна зависимост са 34 000 души., които са осъзнали, че имат проблем и не искат бонуси и прамамки да отидат в казината. Декларирали са пред НАП и не искат да играят хазарт, а за другите няма да разберем, че ги има.
Доц. Попова допълни, че няма изследване за връзката между рекламите на хазарт и зависимостта на хората.
Има и друг проблем - ако се наложи регулация, кой ще я осъществява. Нито НАП, нито Съветът за електронни медии (СЕМ) разполагат с този ресурс, затова депутатите налагат забрана.
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.