Как всички започнаха да пазаруват от Temu и Shein

"Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсят мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.
Всеки ден излитат по 108 самолета, пълни със стоки, поръчани през китайските гиганти в електронната търговия Temu, Shein, Alibaba. Вероятно вече сте пробвали да поръчвате от тях, а ако не сте, то е почти сигурно, че сте попадали на реклами на Temu, които ви показват рокли и тениски за 2 лв., ако изтеглите приложението.
Китайският холдинг, към който е Temu, за близо две години от създаването си продава почти колкото Amazon - компания, която се развива от вече 30 години. Ключови за успеха ѝ са две неща, видими дотук: бързи доставки, както и много, много маркетинг.
Но дали е само това, какъв е новият модел за пазаруване и как променя пазарите, има ли рискове и може ли въобще да издържи подобно начинание, разговаряме в този подкаст с журналистката Калина Горанова и международния редактор Кирил Кирчев.
Ще чуете още:
- На какво се дължи бумът на платформите и какви са разликите между тях?
- Колко хора пазаруват от Temu и какви са данните за продадените стоки?
- Използваните маркетинг трикове и как се случват бързите доставки?
- Рисковете и критиките, както и дали ще поскъпват продаваните през платформите стоки?