За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Таралеж
Рейтинг: 2529 НеутралноКак заедно да учат мотивиране и не деца?
🥲🥲🥲🥲
gianni
Рейтинг: 904 НеутралноИма български учени, които ходят на Запад, работят с колегите си там и имат успехи. Инак позицията на България във физика са добри, ако се сравняваме с Мали или Нигер. Между другото колко физици от високо ниво са нужни на България? Освен БАН, няколкото добри университета и малко за промишлеността. Да спечелиш ученически олимпиади по физика, химия или математика не се искат кой знае колко средства. За имаш обаче физици на съвременно ниво освен много пари се иска и среда.
Kalin G
Рейтинг: 179 Неутралното не е измислено да помага/служи на всички.... а само на определени, тия на които ще сте роби и слуги за цял живот!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Kalin G
Рейтинг: 179 Неутралноиначе интервюто е добро.... но както е написала госпожата, всеки сам се оправя...
olimpipanov
Рейтинг: 312 НеутралноХайде Ирина и тя, хел,е че е близка с мои приятели, та да не коментирам много остро, но и тя при всичките и претенции и правилното сипване на МОН (там когато и да се Фърли бомба ще е късно) нищо не предлага и най-паче не е разбрала какво трябва да даде една образователна система (близко е все пак но малко плахо го е казала), а това е общо високо ново във всички учлища.
А това с елитни, полу и не знам кви си гимназии + мегастресовете за децата е такава идиотия че не е истина.
Не че не трябва да има такива даскала, това е едно от малкото останали читави неща на територията.
А силни физици ж Бг, с изкл на няколко екипа от СУ и БАН, другото е леш.
mitko11
Рейтинг: 2073 ЛюбопитноАбе защо всеки се опитва да създаде собствен експеримент на тема образование?
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовВзема се една готова система от страна с добро образование, канят се специалисти да я внедрят и толкова....
Взема се или американската, или германската, или скандинавската система за образование и толкова !
Децата , учениците и студентите са различни - няма как да се преподава на всички по един и същи начин от едни и същи преподаватели....
dedoliben
Рейтинг: 2749 НеутралноПролчетох и не разбрах какво предлага и каква Надежда ни дава Надежда.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIМой приятел ми се похвали че дъщеря му е влезнала където иска след седми клас струвало им е 6000 лева за уроци.
Или детето е мотивирано и успява или родителите се мотивират да оказват контрол като плащат няма друг начин когато системата умишлено е направена да не отсява децата.
Martin Hristov
Рейтинг: 217 НеутралноИдеята на училището е колкото да ти учи отрочетата, толкова и да им създаде среда, в която да имат себеподобни. По този начин те се социализират, общуват с хора на своите години и стават адекватни членове на обществото. Да, всички знаем, че има и кофти ученици, но то така е навсякъде.
А когато го затвориш вкъщи и му блъскаш в главата алтернативни простотии, възпитаваш асоциален и неадекватен за обществото човек, който няма среда, няма приятели, няма никой, различен от родителите си.
Училището е ключов етап от развитието на децата, затова и либералите все посягат към него и се мъчат да го овладеят ;)
danvan
Рейтинг: 7038 НеутралноКоличество без качество = липса на бъдеще.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatВ образованието това.
myry
Рейтинг: 9 НеутралноХубаво интервю! Замисля! Някак обаче това самостоятелно спасяване ни прави още по-разединени като нация. Преди години роботех с български деца в Германия, винаги съм се учудвала на какви чудеса е способна една система без предубеждения и с ясни правила. Но тия две характеристики убягват тук.
Dimitar Kunev
Рейтинг: 1292 НеутралноВ България имаше отлично образование до 1989 г. Който е влизал в клас, е наясно. Пишат и управляват незнаещи за нещата в училище, затова вървим надолу.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
az_medikyt
Рейтинг: 508 НеутралноПоредната истерична БГ мама. Ами не може 100% от учениците да достигнат 100 точки по математика, и 50 точки няма да имат 100% от учениците. Това е. Заложби. Средното е 50 точки, Гаусово разпределение. 49% ще имат резултат. Няма какво да плачем
az_medikyt
Рейтинг: 508 НеутралноТази страна, госпожо, се нуждае и от дърводелци, строители, земеделци. Не само от математици. Не е ли така?
Манчо
Рейтинг: 8 НеутралноЕстествен стремеж на всички родители е детето да учи в по-добра среда. Така училищата започнаха да се делят на най-елитни, по-елитни, полуелитни...
Мараба, С-ДС доносници!**************************************************
По цял свят е така, но авторката май не го знае.
В САЩ, например, много хора с малки деца застават на главите си за да наемат жилища в добри квартали, защото само така могат да осигурят на децата си свястно училище, добрите квартали в страната са кварталите със заможни жители от средната класа, с добри медицински, социални и пр услуги и най-важното - с добри училища и детски градини.
Това е положението.
Няма равенство в тия неща, поради което неравенството трябва да се приема по-спокойно от майките с достатъчно време за губене.
Fred
Рейтинг: 531 НеутралноПравилно забелязани недостатъци на образователната система и неправилно определена цел. С какво точно външното оценяване пречи? И по-важното с какво да бъде заменено?
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Вината не е само на интервюираната а по-скоро на журналистката защо не е задала тези въпроси. Но и от малкото предложения които са дадени категорично с някои не съм съгласен. Събирането на едно място на деца с различни качества категорично ще има отрицателен ефект. Понеже ще демотивира и малкото които имат качества и мотивация. Както е казал народът ми една лъжица катран е достатъчна да развали бъчва с мед.
А че сегашната система има големи недостатъци категорично съм съгласен. Но е но не е начинът за оправянето и както ни го предлагат да махнем всякакви критерии и изисквания и чак след завършване на образованието да се ориентират какво да правят в живота.
Причината е по-дълбока и народът ни ясно е определил с нагласата: Учи маминото за да не работиш! Затова е и напливът към право, мениджмънт и подобни чантаджийски специалности. Трябва да се промени нагласата и да стане че училището е за да даде професия. И че след средното образование огромната маса ще работят и малцина най-качествени ще продължат във висшето образование. И то в специалности които са необходими на обществото а не на тях лично!
Манчо
Рейтинг: 8 ЛюбопитноНе, че нещо, ама да прогнозирам - ако в някакъв налуден момент някой остави образованието в ръцете на този тип БГ-мами, след първите резултати гафовете при ремонта на Патриарха и Витошка ще ви се сторят нобелови постижения....
Мараба, С-ДС доносници!Stan
Рейтинг: 1207 РазстроеноС това изискване, парите вървят след ученика. училищата са заложници на учениците. Нито ги гонят, нито оставят в същия клас, нито им пишат двойки, нито отсъствия. И търпя унижения на учениците. Ето това е българското образование в малките населени места.
Да не казвам, че идват от селата и не знаят български, и поради лошата образователна система, така и не научават българския. Но иначе се явяват на матури по български. Език който не познават!
Fred
Рейтинг: 531 НеутралноКато крайна оценка за позицията на авторката на петицията мога да кажа: Типичен родителски егоизъм! Нищо странно и нищо лошо, нормално е родителите да обичат децата си и с всички сили да се опитват да им осигурят най-доброто възможно бъдеще. Само че не е нормално индивидуалният егоизъм да ни бъде препоръчван като обществена позиция. Защото точно това е направила журналистката от Дневник.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Обществото инвестира средства в образованието и правилно е то да подготвя кадри полезни за това общество. Това трябва да бъде критерият а не какво им се иска на родителите или децата към което тихичко ни тикат в статията. Така че основният анализ трябва да бъде полезни ли са получените в образованието знания и навици за живота и професионалната реализация.
И тук вече образователната ни система търпи огромни критики. Защото на практика единственият критерий там е дали средното образование подготвят достатъчно добре за кандидатстване в университет. И то много често в пренаситени специалности без особена обществена нужда и полза! А трябва да е обратнот, да се определи колко и от какви кадри и специалности има нужда икономиката и съобразно с това да се ориентира средното и висшето образование.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
7777
Рейтинг: 2017 НеутралноМатематическото мислене е полезно в абсолютно всяка порфесия, включително в изредените от вас. Казвам това като филолог. A man without faith is like a fish without a bicycle.
az_medikyt
Рейтинг: 508 НеутралноДо коментар [#22] от "7777":
Да, събиране и изваждане, умножение и деление. Толкоз!
jch121099443
Рейтинг: 19 НеутралноПоне от месец се върти темата във фейсбука - абсолютно безсмислена дискусия и плюене по учителите и училищата. Няма нужда да се променя системата за НВО - екстра е - няна друг начин в момента седмокласниците да усвоят материала до 7 клас освен чрез заплахата от НВО. Ниския резултат на НВО показва три години неглижиране на резултатите на детето в училище от родителите. Не може в 7 клас посещението на школа да компенсира пропуските от цели две години. Ако детето е получавало 3-4 по бел и мат и ти не си предприемал нищо защо се изненадваш от крайния резултат в 7 клас. Системата била не ефективна - оо със сигурност е така но вината е в абсолютно незаинтерсованите родители в прогимназията
jch121099443
Рейтинг: 19 НеутралноДо коментар [#20] от "Fred":
Абсолютна глупост е тази статия - дайте да свалим критериите за да могат всички да постигат добри резултати, а защо не се напънат останалите ? Българското образование никога не е било масово ориентирано - винаги е имало огромна маса от деца които са завършвали с 3-4 . Не Нво е проблема, липсата на интерес към образованието на децата в семействата е проблема
deacon
Рейтинг: 692 ГневноСестрата работи във ВТУ и НЕЕДНОКРАТНО са й се обаждали от деканството на съответен факултет да промени оценката от "Слаб 2" на даден студент или студенти на "Среден 3", за да могат съответните келешчета и келешки да издрапат до завършване, за да не пада бройката на съответна група....Имам приятели в средни учлища и при тях не е по-различно - не могат да пишат слаби оценки, за да не се обидят келешчета и келешки, за да няма сърдити мама и тате, за да няма изключвания....Тотална простотия и то не от година, две или десет!!!А в малките градчета си и бият учителите в и извън училището....Полсе що сме били зле....
pontius_glarus
Рейтинг: 3648 Неутралноили гурбетчии
Martin Hristov
Рейтинг: 217 НеутралноНе мога да разбера защо либералните ръце все се протягат да реформират образованието. Защо не се хванат да реформират старческите домове и да ги обучават на лбгт теми, на зелени политики и прочее, а все в малките се целят?