Тревожният одит на Сметната палата в училищното образование: шест решения

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3696 Неутрално

    В системата на образование у нас се изливат едни пари , но няма никакъв ефект!Децата излизат все по-неграмотни!

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3676 Неутрално

    Най-важният проблем не го виждам, а той е, че до едно училищата се борят за пари, пари, повече пари, с цената на занижени стандарти и големи компромиси.

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  3. 3 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7038 Разстроено

    Чрез неграмотни подрастващи към пълна липса на бъдеще.

    Важното е Ганьо да не се мине и да не настине!

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  4. 4 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2208 Любопитно

    Сметната палата нали само контролираше разходи?

    Има ли тя експертиза да дава решения на проблеми, или тук се вижда ръката на НПО "Заедно в час" от журналистка, която е била в Капитал, която също едва ли разбира от образование?

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  5. 5 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Ами ... хубаво - всичко е вярно. Ще прочетем ли някога, кой е взел някакви мерки и какви? Или ще си караме все така с имитации на мерки, но пък евентуално скъпи ...

  6. 6 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Неутрално

    Образование САМО за искащите да бъдат образовани!
    Който не иска ; който е само пълнеж за усвояване на едни пари - АУТ!

    Fuck Your Opinion
  7. 7 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Доколкото си спомням имаше една прехвалена реформа в образованието,че парите следват ученика. Май след години разбрахме,че това беше само прехвалена реформа без ефект.

  8. 8 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 91 Неутрално

    Булгари е нобразовани за ЕУ !

    United in diversity
  9. 9 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2208 Любопитно

    В текстът се споменава за "Заедно в час", но не се пояснява какво е това? Кой стои зад тази НПО, кой я финансира, защото знаем, че всяко НПО свири по гайдата на спонсора:

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Заедно_в_час

    Фондация „Заедно в час“ (Английски: Teach for Bulgaria) е българска неправителствена организация, чиято мисия е да осигури равен достъп до качествено образование на всяко дете в България и да намали образователното неравенство в страната. Фондацията е създадена през 2010 г. от Евгения Пеева-Кирова[1] по инициативата и с финансовата подкрепа на фондация „Америка за България“

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  10. 10 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Образованието е прекалено важно, за да се остави само в ръцете на учителите!

    И бързам да поясня, че това се отнася за всяка една структура на бюджетна издръжка - съдебна власт, полиция, здравеопазване и т.н. Когато е оставена да се самоуправлява без външен контрол, тя създава само още от същото, възпроизвежда и задълбочава проблемите, харчи все повече и повече, основно за заплати и стимулиране на служителите си и не е способна да произведе продукт, който обществото да хареса.

  11. 11 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    Най-важният проблем не го виждам, а той е, че до едно училищата се борят за пари, пари, повече пари, с цената на занижени стандарти и големи компромиси.
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf


    Чудесно описание на живота, индийд :)

  12. 12 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Любопитно

    "Не се различават и от препоръките на организации като Световната банка, Европейската комисия и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за реформи в българското образование."

    Тия не са ли "убийците" на българското образование!? Нали по техните реформи и вряканията на НПО-шките "Парите следват ученика", "Осъвременяване на учебната прогарама"( за да се плащат авторски възнаграждение и осигуряване на печалба на издателствата), "Парти-тайм обучение" се стигна до "забрава" на елементарната математика - една аритметична от геометрична прогресия не може да се различи, дори и от статистиката.

  13. 13 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Любопитно

    До коментар [#10] от "famousandco":

    "И бързам да поясня, че това се отнася за всяка една структура на бюджетна издръжка - съдебна власт, полиция, здравеопазване и т.н. Когато е оставена да се самоуправлява без външен контрол, тя създава само още от същото"

    Да разбираме ли, че имате предложение за реформа "независимата съдебна власт" да бъде подставена под външен контрол, примерно посолството на ул. Козяк 16? А за външен контол в здравеопазването имате из-по-на-предвид траурните агенции или знахари, гадатели и други фърлячи на боб ... и пари?
    Или само Ви е мъчно за закрития Държаванен финансов контрол от министъра на финансите Иван Костов в първото "експертно" българско правителство "За бога, братя, не купувайте!"

  14. 14 Профил на ACER
    ACER
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Общи приказки от Сметната палата съд срок, който
    никога няма да се спази.

    Догодина ще отчетат същото.

  15. 15 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Да вдигат заплатите на учителите и това е!
    Нито държавата ще си причини конфликт с образователната гилдия и учителските синдикати, нито родителите ще излязат да протестират и да натискат системата към промени.
    Хората у нас протестират САМО за пари/заплати/.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  17. 17 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 1125 Весело

    Бля, бля, бля, от десетилетия вече само се говори. В действителност, политиците ни нямат нужда от умен и расъждаващ електорат, със критично мислене и аналитични умения, успяващ да направи връзка между действия и последици. Работодателите пък масово предлагат бачкаторска работа където не се изисква особен интелект, то и икономиката ни е такава като цяло. Няма големи фирми с дълга вертикална йерархия, малко са технологичните фирми. Мениджмънта в голям процент /дори в частния бизнес/ е щуробаденашки и парашутен. И не на последно място, ако матряла се изучи как ще се разбира с Тиквоний. Ако той е прост а те станат умни край на разбирателството.

  18. 18 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Да разбираме ли, че имате предложение за реформа "независимата съдебна власт" да бъде подставена под външен контрол, примерно посолството на ул. Козяк 16? А за външен контол в здравеопазването имате из-по-на-предвид траурните агенции или знахари, гадатели и други фърлячи на боб ... и пари?Или само Ви е мъчно за закрития Държаванен финансов контрол от министъра на финансите Иван Костов в първото "експертно" българско правителство "За бога, братя, не купувайте!"
    —цитат от коментар 13 на wanderer


    Разбирайте, че когато една система е оставена да се самоуправлява без никаква външна намеса и само спуска нареждания към държавата колко пари да и преведе, тази система никога няма да се реформира, никога няма да започне да работи за клиентите и обществото, а ще работи само за себе си и за уреждане на собствените членовете, техните деца, внуци и роднини.

    Разделението на властите освен независимост, означава и взаимен контрол. А над всички власти е и контрола на обществото, което всъщност е създало тези власти с общественият договор.

    Независимостта е възможност да се работи по съвест, според вътрешните убеждения и законите на страната. Независимостта е гарантиране, че няма да се взимат решения под външен натиск и извън институционалният ред. Но независимостта не е безконтролност, недосегаемост и безотчетност. Когато има проблеми, те трябва да могат да се решават. И ако някой е решил, че обществото не може да му се бърка и да изисква от него, значи този някой много се е объркал къде се намира и какво трябва да върши.

  19. 19 Профил на тракиец
    тракиец
    Рейтинг: 11 Гневно

    Да благодарим на ГЕРБ!

    Много хора се заблуждават, че България е република и са недоволни от разминаването между форма и съдържание, ако проумеят,че формата на управление в България е неокомунистическа олигархия, всичко си идва на мястото и дисонанс няма! През определен период от време се появява реална маса от интелигентни, нормални хора, които искат да променят системата, но те обикновено не успяват и част от тях напускат държавата, а друга част се примиряват и периодично системата се опреснява. Резултатът е държава и народ без бъдеще, но системата се запазва и съществува до края на държавата. П.с : Вече спрях да обиждам на животни, защото те се оказват по-почтени от повечето българи!
  20. 20 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Първо! - пратете янка такева в комуна ! 😁😁

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  22. 22 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5502 Неутрално

    1. Резултатите на учениците са ниски, родителите плащат за частни уроци.

    а къде са учителите, които искат все по-големи заплати, за все по-ниски резултати. Къде е онази от синдиката ,Янка Такева, дето все плаче за високи възнаграждения, а за резултатите и дума не обелва.

  23. 23 Профил на Kostadin Kolarov
    Kostadin Kolarov
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Образованието е ценност, която се възпитава от родителите.
    Няма училище, което да е постигнало добри резултати с ученици, които нямат възпитана подобна ценност.

  24. 24 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2364 Весело

    Разбира се Любчето!
    На всяка манджа мерудия щом стане въпрос за образование.

  25. 25 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2364 Весело

    Утре ако дневник публикува статистика за състоянието на училищните тоалетни, Люба от Заедно в час отново ще има готов материал по въпроса.

  26. 26 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1278 Весело

    В системата на образование у нас се изливат едни пари , но няма никакъв ефект!Децата излизат все по-неграмотни!
    —цитат от коментар 1 на bat_plamen


    Добре, че ни каза!

    Откъде да ги знаем тези работи?

    : )))

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  27. 27 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1278 Весело

    Доколкото си спомням имаше една прехвалена реформа в образованието,че парите следват ученика. Май след години разбрахме,че това беше само прехвалена реформа без ефект.
    —цитат от коментар 7 на gobay


    А спомняш ли си КОЙ я предложи?

    професорчето даниелчо вълчев - декан на ьоредическия факултет!!!

    Същият, който с орешарчето развали седянката през 2007 година на стачката на учителите!

    : )))

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  29. 29 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    До коментар [#20] от "Тони КОСТОВ":

    Такева и оная начервена кукувица Кастрева трябва да бъдат увесени с главите надолу на пилоните на НДК.
    И трябва да им се забрани да се доближават на по-малко от километър до МОН и до кое да е училище в страната.

  30. 30 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Весело

    До коментар [#18] от "famousandco":

    "когато една система е оставена да се самоуправлява без никаква външна намеса"

    Държавата каква система е - самоуправляваща или плод на външна намеса (Господ, богоизбрано посолство или богоизбран народ)?

    "Разделението на властите освен независимост, означава и взаимен контрол."
    Те не се ли контролират съгласно вмените им по закон компетентности!? Народното събрание след щателен анализ и събеседване с кандидатите избира членове на ВСС и конституционни съдии, компетентно разглежда отчетите на върховните съдилища и прокуратура и иска обяснение за някои измислени дела и "трупчета" към тях. В изпълнителната власт са създадени инспекторати (съдебен, образователен) за контрол по прилагането на поднормативни актове. Каква компететност има Сметната палата или някаква НПО-шка "Избягала от час" по отношение "качеството на образованието" в сравнение с инспектората по образование!?

    " А над всички власти е и контрола на обществото, което всъщност е създало тези власти с общественият договор."

    Това да се брои ли за някакво пожалателно мислене? Или само за утопия, защото в представителната демокрация контролът на гражданите като членове на обществото е ограничен - не може да се отзовават представители, които продължават подменките (ПП). Въпросът с "обществения договор" (ако под това се има предвид Конституцията) не е кой го е създал, а какви са условията и редът за неговото изменение. Не може нито да се иска, нито да се очаква обществото в лицето на съюза на таксиметровите шофьори, съюза на одиторите, 4сметачни палатки" или нек'ви НПО-шки, преживящи на грантове, да контролират разследване (което е под следствена тайна), да оспорват съдебно решение или да определят "качеството на образованието" на базата на техните ограничени компетентности (завий наляво, завий надясно, събери две с три и дай обобщение като за шестица).

    И последно, простотията на Сметната палата: "Проблем: Сметната палата констатира, че Министерството на образованието и науката (МОН) не е спазило ангажимента си да приеме стандарт за управление на качеството в институциите от системата на училищното образование"
    Тия сметкаджии от Сметната палата без да има какъвто и да е утвърден стандарт за "качеството на образованието", пък събрали "доказателства за качеството на образованието". Да не говоря за грантаджийските локуми без съдържание: "дефицитите на семейната среда" (то няма семейства, но пък е намерена среда); "родителите плащат за частни уроци" (ами ще плащат като са бегали от час родителите и не са научили нищо освен да са сметкаджии); "недостиг на педагогически специалисти" (гащници засраха площадите как паралелката требе да е под осем-десет ученици, сега нямало специалисти) Дори разлика между Учител, с главно У, и специалист по психо-измислици не могат да направят.

  31. 31 Профил на jch121099443
    jch121099443
    Рейтинг: 19 Неутрално

    И защо училището трябва да компенсира дефицита на семейната среда - кога е било така в България ? От прости семейства излизат прости младежи които обикновено завършват техникуми и захващат занаят . Ако семейството не се интерсува от образованието на детето няма кой да помогне.

  32. 32 Профил на jch121099443
    jch121099443
    Рейтинг: 19 Неутрално

    До коментар [#30] от "wanderer":

    Е ти как си мислиш че се влиза в добро училище в София без частни уроци - то самите даскали скатават на държавната работа и се раздават в школите . Бягали от час - кой е бягал децата или родителите, няма такова нещо, при цялата паплач от градчетата около София и провинцията дет се изсипва да кандидатства за софийските гимназии трябват умни ходове за да може твоето дете родено и израснало в столицата, и то отличник, да влезне в езиковата или математическа гимназия отстреща





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #