Политиката на инфлуенсърите

"Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсят мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.
Възходът на социалните мрежи даде възможност на всекиго да изрази публично мнение по обществени теми. Така те се превърнаха в един, а понякога и единствен, източник на информация за голяма част от населението и съответно в средство за влияние на по-популярните, постоянни и гръмогласни създатели на съдържание, или т.нар. инфлуенсъри.
Видеоплатформи като YouTube и TikTok се превърнаха в алтернативни новинарски канали с водещи - хора, които твърдят, че са цензурирани от традиционните медии, макар на практика често да имат дори по-голяма аудитория от тях. Това води до създаването на алтернативна интернет политика, която носи усещането на зрителите, че гледат нещо забранено, което няма да видят по телевизията.
В този епизод на "Гласът на Капитал" говорим с журналистите Евгени Ахмадзай и Йоан Запрянов за политическите инфлуенсъри и тяхното влияние в обществото. В подкаста ще чуете и откъси от интервюто с популярния влогър Любомир Жечев.
И още:
- Защо в онлайн пространството доминират проруските и соцносталгични влогъри?
- Как политическите влогъри монетизират съдържанието си?
- Имат ли силата да влияят на изборните резултати?
Цялата тема на "Капитал" може да прочетете тук.