Китайските електрически коли завземат Европа

"Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсят мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.
В големите индустрии често идва момент, в който старите компании мислят, че историята е свършила - всичко вече е измислено и дори да има малки размествания в пазарните дялове, играчите завинаги ще останат същите. Този момент, изглежда, дойде за европейските автопроизводители, които нямат отговор на новите си китайски конкуренти, които правят значително по-евтини електрически автомобили, имат по-голям домашен пазар и не носят със себе си тежестта на остаряло корпоративно мислене.
През последната година в света са продадени общо 17 млн. електрически коли. От тях 11 млн. са купени в Китай, 3 млн. - в цяла Европа, включително и Великобритания, а 1.8 млн. - в САЩ. С други думи, Китай се електрифицира значително по-бързо от целия останал свят и с това нейните производители, като BYD и Nio, започват да работят с размах. Засега САЩ и Европа имат само един начин, по който да спрат наводнението от китайски електромобили и да защитят собствените си производители - чрез високи мита, които правят колите за крайните потребители прекалено скъпи.

Китай отвръща на удара на САЩ заради мерките срещу чиповете
Проблемите на европейските производители на автомобили са темата на тазседмичния епизод на "Гласът на Капитал" с водещ Йоан Запрянов и гост международният редактор Кирил Кирчев.