Премълчаваната цена на валутния борд

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (111)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на The investor
    The investor
    Рейтинг: 84 Неутрално

    Факт!
    Браво!

  2. 2 Профил на The King of Day Drinking
    The King of Day Drinking
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Буквално всички точки са позитивни, а не негативни.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 816 Неутрално

    "Пропуснати ползи за икономиката от поддържането на валутния резерв"

    По-добре пропуснати ползи, отколкото некадърни финансисти да ни грабят пак.

    Само да припомня: до преди няколко месеца Възраждане реваха, че искат независим лев, после смениха рева, че искат евро, ама не сега. На бас, че ако им мине номера и не приемем еврото ще започнат пак да искат независим лев - т.е. да махнем борда(като нищо ще използват горният цитат).

  6. 6 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    България губи и от поддръжката на валутния борд и от липсата общоевропейската валута, която ще улесни туризма и като цяло бизнеса и ще вкара допълнителни инвестиции, от там и нови работни места и по-високи заплати.

  7. 7 Профил на Ivan Savov
    Ivan Savov
    Рейтинг: 44 Неутрално

    1997г. беше последният път когато имахме “независим и горд” лев.
    Доларът тогава беше = 2937 лева.
    Сега 1 долар = 1.74 лева

    България има стабилност благодарение на валутния борд, в който левът вече е обвързан с еврото. Тази стабилност не просто ще продължи с влизането ни в еврозоната. А животът изцяло ще излезе от сивата зона, която сега дава поле да се вихрят спекуланти.
    Влизането в ЕС преди 18 г. отвори границите и преобърна към добро живота на българите, свободни да пътуват - да видят свят, да учат, да работят, да се завръщат. Влизането в еврозоната окончателно ще постави България там, където ѝ е мястото - на една нога с най-мощните в Европа. По техните правила. И с техните права.

  8. 8 Профил на Velocio
    Velocio
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Макар някои от ефектите на борда да са преекспонирани в статията, като цяло съм съгласен. Особено съм съгласен с последното изречение - морето е бурно, лодката ни е вързана на пристанището, но глупаците предпочитат да стоят в нея, вместо да скочат на брега. Много добра аналогия.

    “Руский орденоносец, иди при крайцера “Москва”! Слава Україні! Героям слава! 💙💛8647
  9. 9 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    Вчера го гледах Евгени Кънев при Поли Златарева. Защитваше каузата на еврозоната, успя да каже верни неща, но съперникът му, Кузман Илиев, го надприказва с глупости, но на висок глас и без млъкване.

    I 💜 Leka Borislavovna
  10. 10 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ivan Savov":

    Прав сте.
    Влизаме в еврозоната и моменталически изпреварваме разни румънци и смотани поляци.
    Тъй де, някой да е чувал за някой си Туск?

  11. 11 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    1997г. беше последният път когато имахме “независим и горд” лев.Доларът тогава беше = 2937 лева.Сега 1 долар = 1.74 леваБългария има стабилност благодарение на валутния борд, в който левът вече е обвързан с еврото. Тази стабилност не просто ще продължи с влизането ни в еврозоната. А животът изцяло ще излезе от сивата зона, която сега дава поле да се вихрят спекуланти.Влизането в ЕС преди 18 г. отвори границите и преобърна към добро живота на българите, свободни да пътуват - да видят свят, да учат, да работят, да се завръщат. Влизането в еврозоната окончателно ще постави България там, където ѝ е мястото - на една нога с най-мощните в Европа. По техните правила. И с техните права.
    —цитат от коментар 7 на Ivan Savov


    +++++++++++++++
    По-лесно беше да го напишеш в марки и Евро, но и в долари става. Тогава получавах 3 долара месечно, сега 1700. Натам е пътят. Все някой ще мрънка за нещо.

    Еретик
  12. 12 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    Бордът не е вечен!Искам старият лев, не този подпрян в гъза от еврото!Искам хляб по 2000лв и пенсии по 15 000лв!Искам мизерия, искам руски ботуш!Само възраждане!
    —цитат от коментар 4 на Destino


    И на мен ми липсва свободният курс на лева 3000 лв./ 1 $.

    I 💜 Leka Borislavovna
  13. 13 Профил на batzdravo СУПЕР
    batzdravo
    Рейтинг: 2753 Весело

    Всеки "ходжа" си пее своето!
    Само дето "аллах" е глух!😉Трябват ни, влизане в ЕЗ, разблокиране на валутния резерв за да се инвестира, защото сега се тъпче на място поради липса на инвестиции! Отпушването на икономикат, изчистването на затлачването и, ще помогне за развитието на бизнеса! Но трябва да се внимава много за кражбите!
    Е, на добър път и успех на България!😇

  14. 14 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2657 Неутрално

    Буквално всички точки са позитивни, а не негативни.
    —цитат от коментар 2 на The King of Day Drinking


    Повечето "недостатъци" са изведени от сравнение с плаващ курс. При приемане на еврото се променят само банковите резерви, като гледам.

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  15. 15 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Вчера го гледах Евгени Кънев при Поли Златарева. Защитваше каузата на еврозоната, успя да каже верни неща, но съперникът му, Кузман Илиев, го надприказва с глупости, но на висок глас и без млъкване.
    —цитат от коментар 9 на Colour Blue


    Така или иначе спорът започва да прилича на религиозен, тоест няма никакъв шанс едните да убедят другите в противното.

  16. 16 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#9] от "Colour Blue":

    А и въпросният Кузман го помня че преди време беше защитник на влизането в еврозоната, а какво се е случило че така се извъртя откак влезе в политиката ... не знам 🤷🤷

  17. 17 Профил на Изо Дзадзе СУПЕР
    Изо Дзадзе
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    Доколкото знаем манталитета на управляващите, има опасност големия валутен резерв да бъде използван за строеж на стадиони по селата на тройна цена, предплащане на милиарди за строеж на магистрали и открадването на парите.

    Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
  18. 18 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Доколкото знаем манталитета на управляващите, има опасност големия валутен резерв да бъде използван за строеж на стадиони по селата на тройна цена, предплащане на милиарди за строеж на магистрали и открадването на парите.
    —цитат от коментар 17 на Изо Дзадзе


    Ами ето това е една наистина удачна тема за референдум - какво да се направи с валутния резерв 🙂
    Аз лично смятам че голямата част трябва да се използва за погасяване на държавния дълг, a другата да си остане в резерв, но ще е полезно и демократично българското общество да каже , все пак парите са си наши - общи 🙂

  19. 19 Профил на Петър СУПЕР
    Петър
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Тези 5 недостатъка са валидни когато има работеща икономика, работещо (за България) правителство, работещ съд и така нататък. В предвид герберските правителства, про-руската политика, неработещия съд, злоупотреби с всичко и навсякъде ... по-добре, че сме в борд. Така поне обикновените граждани и малките бизнеси могат да работят и живеят прилично.

  20. 20 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3676 Весело

    Бобчето на "Чаталда" сутрин бе 800 лв, следобед - 1800 лв....

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  21. 21 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    Има и т.6: При всеки задграничен фирмен преход, не само доларов но и в евро малко над 1% се губи при превалутирането в лева. Което винаги е за сметка на българската фирма. По-високите банкови такси отколкото в ЕЗ е друга тема.

  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5512 Неутрално

    Много интересен поглед към това колко ни струва валутния борд. За стабилност се плаща и то много. Лошото е, когато сме стабилно на дъното.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5512 Неутрално

    Този спор за еврото е перфектна демонстрация на теоремата на Ъроу за диктатурата. Няма рационално решение за избор, ерго трябва да бъде наложено решението за приемане на еврото и да се приключи тази десетилетна агония.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  24. 24 Профил на Незнайко
    Незнайко
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    Напук на ватенките, ще влезем в Еврозоната.
    Чорапът избяга в Япония.
    А великата рубла стана за две стотинки.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  25. 25 Профил на Nikai
    Nikai
    Рейтинг: 9 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ivan Savov":

    Стабилност казваш и хубаво било сега ей прекрасно е да и с влизането в еврозоната всичко ще се оправи , ти да видиш колко е цветно само , помни ми думата човече България където и да влезне няма да се оправят нещата ана щом ти казваш хубаво мисли си го и една подробност като пътуваш та какво , масово народа работи за по 1000-1200 лева заплата и като плати сметките и остави за храна и къде ще пътува бе човек , и гаранция , че всичко ще се оскъпи още помнете ми думата хора само да сме живи и здрави и седете та гледайте и когато хо попиташ защо вдигате цените бе нали щеше да е по хубаво и нямало да се вдигат те ще ви отговарят като всеки път ,че видиш ли понеже ,защото,обаче,тъй като така,че не си градете някакви илюзии защото сте в България и....всичко по старому

  26. 26 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    До коментар [#17] от "изотзад":

    А валутният резерв може да се използва за далеч по-правилни неща - ферми за угояване на насекоми, заводи за производство на ядливи чши за кафе, заводи за батерии, заводи за албански реотани и пр.

    I 💜 Leka Borislavovna
  27. 27 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 417 Неутрално

    И кво сега лъгахте ни 30 години че борда е изгоден, за да пазите финансовата стабилност. А сега не лъжете че еврото е изгодно?

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на PM
    PM
    Рейтинг: 96 Неутрално

    народа работи за по 1000-1200 лева заплата
    —цитат от коментар 25 на Nikai

    За 1000лв може да работят неудачници като тебе.
    В София, където е половин България, средната заплата в момента е 3388лв. Най-ниската средна работна заплата в България в момента е в Смолян - 1617лв.

    bnr.bg/radiobulgaria/post/102115899/srednata-rabotna-zaplata-v-sofia-e-3388-leva


  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7038 Неутрално

    Противниците на еврото нямат елементарна финасова грамотност.

    Досега не съм чул човек, който да е наясно с икономическите процеси да е против еврото.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  32. 32 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2657 Неутрално

    До коментар [#17] от "изотзад":А валутният резерв може да се използва за далеч по-правилни неща - ферми за угояване на насекоми, заводи за производство на ядливи чши за кафе, заводи за батерии, заводи за албански реотани и пр.
    —цитат от коментар 26 на Colour Blue


    И теб ли те зарибиха, че като приемем еврото, ЕЦБ ще ни смени левчетата с тяхно евро, а сегашния валутен резерв "се освобождава" и можем да си го изхарчим?

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  33. 33 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    До коментар [#8] от "Velocio":

    морето е бурно, лодката ни е вързана на пристанището, но глупаците предпочитат да стоят в нея, вместо да скочат на брега. Много добра аналогия.

    ЙЕС.

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  34. 34 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Весело

    "Същевременно - всички успешни контрапримери от други страни на противниците на еврото са от такива без валутен борд, най-често Чехия, Полша и Румъния. "

    Най-великият пример е ВЕЛИКОБРИТАНИЯ - подритна не само Договора от Маастрихт, ами и "основополагащите договори": Договора за Европейския съюз и Договора за функциониране на Европейския съюз и то с какво!? РЕФЕРЕНДУМ, тъпако!
    Другите "по-малко велики" примери са Кралство Дания (без референдум) и Кралство Швеция (с референдум) - "дерогираха" се от еврака.

    Контрапримерите са "спасените от еврото" ПИГС-ове: Португалия Ирландия, ГЪРЦИЯ и Испания. И особено КИПЪР - ако ЕЦБ "наля пари" (финансови облекчения) в Санданбер, Уникредит и Дойчебанк, то кипърските банки глътнаха вода, а гръцките разпродадоха клоновата си мрежа.

  35. 35 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Отварям матряла с цел да науча каква е Премълчаваната цена на валутния борд, обаче греда - няма кьорава Цифра. Матрял без Цифри се нарича уманитарско сочинение (памфлет, есе)

    1. Фиксираният курс лев/евро
    ...въдворяване на финансова стабилност.
    Но така се загуби ценното предимство на плаващия курс и умерената девалвация на лева, който помага на по-слабите икономики да произвеждат и изнасят повече.
    Това е една от основните причини (не единствена) българите да са най-бедни в ЕС и днес.!
    —цитат от коментар 0 на др Кънев

    Амбивалентност. Българите са най - бедни, понеже бордът няма плаващ курс. Ше забогатееме, ако приемеме еврото и фиксираният курс стане вечен.

    При положение че над 95% от предприятията у нас са малки и средни - кредитът е често само мечта.
    —цитат от коментар 0 на др Кънев

    Бах тая мечта. Юни 2022 кредити 76 милярда, март 2025 - 107 мрд 40% ръст за няма и 3 години. Фирмени 40 - 50, матряла 31 - 48. Намираме се в етап на кредитно - имотен балонец.
    https://www.bnb.bg/bnbweb/groups/public/documents/bnb_download/cred_dyn_eact_bg.xlsx
    Кредитен ръст в еврозоната от 2022 насам : от 7% в началото пада на под 1%
    https://www.ecb.europa.eu/press/economic-bulletin/focus/2024/html/ecb.ebbox202406_07 ~925b6bd4c3.en.html

    4. Валутният резерв... Този резерв обаче е почти изцяло инвестиран в първокласни чужди книжа с много ниска доходност (под инфлацията), а дълго време и негативна доходност. Тоест не само финансираме чужди държави - което предвиждат противниците на еврото за България в еврозоната - а дълго време си плащахме, вместо да печелим
    —цитат от коментар 0 на др Кънев

    Мчи то скоро бенебето обади некви 500 млн лева печалба. За 2024 загубите на ецебето, бундесбанка + френска, италянска и испанска тугеда са 59 милярда евро. Другите централни банки още не са пущили рипорти.

    5. Пропуснати ползи за икономиката от поддържането на валутния резерв
    Макар всяка страна да поддържа валутен резерв, никой не знае каква е пропусната полза / алтернативна цена за всички българи, ако огромният валутен резерв заради борда или част от него беше инвестиран в икономиката - в технологии, инфраструктура, образование, здравеопазване и т.н.
    —цитат от коментар 0 на др Кънев


    Негатив. Бордът се състои от заеми, които са зети точно с цел да кесят за резерв на лева. 20 милярда от банки и 12 от гавърмента, с които пък са купени чужди децека.
    https://www.bnb.bg/Statistics/StBNBBalances/StBalancesIssueDepartment/StBIDWeekly/index.htm
    Ако няма резерв (нема централни банки без резерв) , парите ше се върнат на банките и гавърмента и они ше си правят с тях какво си сакат (ше се насипе още в кредитно - имотния балонец, а от бюджета ше се открадне). То още преди бая години Хърсето (и он е дохтор) беше предложил депозита на гавърмента да се тури в търговски банки да кяриме лихви.

    Като цяло по - добре беше тоя матрял да се даде на Дайнов. И он нема Цифри, ама щеше да притури и кръвосмесителни блатни джуджета. Пък е и цел професор.



  36. 36 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    До коментар [#16] от "zxp53317185":

    Някой му е поръчал да пее друго.
    Платил му е, пее!

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  37. 37 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Весело

    До коментар [#6] от "пРезидента!":

    "общоевропейската валута, която ще улесни туризма"

    И как точно ще улесни туризма от Великобритания, Полша, Чехия, Швейцария, Румъния, Израел, Швеция, Дания, Норвегия, САЩ и Канада? Да не споменавам и други, воюващи, страни, че простолюдието ще получи инфаркт.

  38. 38 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 312 Неутрално

    За да има мира, трябва да минем компромисно към тугрици, да живеем в юрти, да възкресим правешкия сатрап, другарят геч-ефф министър на фалита (МС с едно единствено министерсто по фалита), а сите копейки на виагра , за да им мине хормоналната носталгия

  39. 39 Профил на mqg341134860
    mqg341134860
    Рейтинг: 46 Неутрално

    До коментар [#25] от "Nikai ":

    След цялата ти логодиария с елементи от фейсбук и тик-ток:

    Сега като не сме в еврозоната и "няма" евро, цените не се ли вдигат бре...или чакат да влезем, та тогава.

  40. 40 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До 27:"kkl38598034"...И кво сега лъгахте ни 30 години че борда е изгоден, за да пазите финансовата стабилност. А сега не лъжете че еврото е изгодно?...."

    Добрата финансова с-ма и стабилност е инструмент към благоденствие, но все не може да ти гарантира благоденствие без да работиш. А у нас много си мислят, че светът им е длъжен.

  41. 41 Профил на Fritz X
    Fritz X
    Рейтинг: 74 Весело

    До коментар [#25] от "Nikai ":

    Викаш, ако не го приемем, няма да се качват цените?!
    Смееееех! :))))))))))))

  42. 42 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Любопитно

    До коментар [#18] от "zxp53317185":

    "Ами ето това е една наистина удачна тема за референдум - какво да се направи с валутния резерв "

    И с какъв резерв участва националната банка, БНБ, в Европейската централна банка!? Резервът, физически, може и да седи в трезорите на БНБ, но ще се управлява от ЕЦБ. И няма "не искам, няма недей", увеличава с толкова, колкото укаже ЕЦБ-то, ако требе и с цената на нов държавен дълг.

  43. 43 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    Най-ми харесват опорките с паралели с Великобритания, Швейцария и Дания, които били щастливи и благоденстващи вън от ЕЗ. Игнорирайки дребната подробност, че там не живеят андрешковци и балкански тарикати (и в Гърция ги има, но там успяха да ги озаптят).

  44. 44 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До 42 от "wanderer":

    И друго има, българските пичове вече няма да могат да фалират банки, ей тъй, защото са пичаги, и никой не им търсеше отговорност..

  45. 45 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#44] от "pontius_glarus":

    Между впрочем, даже и ПееФски вече е за ЕЗ, а той има повече информация за банковата ни с-ма от нас. Какви ли изненади ни чакат, ако на 1.01.2026г. пак се отложи приемането ни в ЕЗ?

  46. 46 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Весело

    До коментар [#25] от "Nikai ":Викаш, ако не го приемем, няма да се качват цените?! Смееееех! :))))))))))))
    —цитат от коментар 41 на Fritz X


    Викаш, ако се приеме еврото, цените ще спрат да се качват, банките (де вече са се набутали с 400 млн. лв в подготовка за еврото) няма вземат по едно евро за транзакция ...от едно евро (данък, 30 евро такса за подпис), държавните регистри, не само ще намалят тарифата, ами дори ще функционират, съдебните дела няма да се протакат!?
    Ако една стая (икономика) се мери с линеен метър (национална валута), и измерването се замени с рулетка (евро), стаята нито ще стане по-голяма или по-малка, само разходите за "сервиз на рулетката" ще се увеличат, а измерването на "милиметрите" (икономиката на България) ще се затрудни и все по-измамна ще изглежда както стана със статистиката, преминавайки към евростатистиката (вади се от "голямата кошница" кьополуто, що европеецът не яде такова, и се турга яхта, що 30% от европейците имали яхта). Дори спряха да отчитат смъртността. А може би защото не се знае общия брой на населението (и не искат "умните политици" да се знае за да не се редуцират евросубсидиите).

  47. 47 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 676 Весело

    До коментар [#9] от "Colour Blue":

    Без да съм фен на Кънев, но трябваше просто да си излезе. Не само заради Кузман, но и заради тъпата, некадърна и проста Поли.

  48. 48 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Весело

    До коментар [#44] от "pontius_glarus":

    "И друго има, българските пичове вече няма да могат да фалират банки"

    Викаш, европейските пичове не фалират банки ...като EURAM: "Службата за надзор над финансовия пазар (FMA) е подала вчера молба в Търговския съд на Виена за обявяване в несъстоятелност на активите на частната австрийска банка EURAM (Европейско-американска инвестиционна банка), която в момента е в процес на ликвидация, съобщават електронните медии, позовавайки се на съобщение на осведомителната агенция АПА."
    h ttps://www.investor.bg/a/539-banki-i-zastrahovateli/405347-avstriyskata-banka-euram-shte-bade-obyavena-v-nesastoyatelnost

    Но ако банката "спонсорира" политическа глупост (зелена,пембяна енерегия) има щастието да получи "финансови облекчения "Европейските правителства са се разделили с дялове за общо 16 млрд. евро в спасени с държавни пари банки през последните 12 месеца в изпълнение на амбицията им да сложат черта под дългогодишните поражения от последната глобална финансова криза"
    h ttps://banker.bg/2024/09/15/16-mlrd-evro-ot-spaseni-banki-sa-varnati/

    А тия, които се правят на тарикати, ги "спасяват" с продажба (Кредит суис), а акционерите духат супата с нулева стойност на акциите.

  49. 49 Профил на mqg341134860
    mqg341134860
    Рейтинг: 46 Неутрално

    До коментар [#48] от "wanderer":

    EURAM е точно толкова "американска", колкото БАКБ - НУЛА.

    EURAM е частна банка от 1999 г., с дейност в Европа, Русия, Близкия изток и Централна Азия. Един от основните ѝ акционери беше Цветелина Бориславова

    ОПААА - пак педеруските пичове.

  50. 50 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Весело

    До коментар [#49] от "mqg341134860":

    "ОПААА - пак педеруските пичове."

    ОПАА и кой е лицензирал тази банка? Пичовете от ЕЦБ, не е ли!?

  51. 51 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    "Но така се загуби ценното предимство на плаващия курс и умерената девалвация на лева, който помага на по-слабите икономики да произвеждат и изнасят повече.
    Това е една от основните причини (не единствена) българите да са най-бедни в ЕС и днес."
    Аха. Като влезем в еврозоната ще е същото, нали? Ама не сте против еврозоната. Защо?

  52. 52 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5502 Неутрално

    До коментар [#9] от "Colour Blue":

    Втори Румен Гечев. Те доводи не случат, те винаги са прави! Нищо, че когато България потъна през 1996 година,Румен Гечев беше министър на икономиката.

  53. 53 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Гледище на един тик-токър:

    //youtu.be/Ed5uzXwpEgI?t=1627

    Сам съм, други няма...
  54. 54 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Слаб Евгений Кънев. Много слаб... Вчера Кузман Илиев го изяде с парцалите:

    //www.youtube.com/watch?v=Hs06VSyTTf8&ab_channel=КузманИлиев

    Сам съм, други няма...
  55. 55 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 653 Неутрално

    А знаете ли какво е образованието на Евгений Кънев? Отговор: "Политическа икономия" в ВИИ "Карл Маркс"

    Сам съм, други няма...
  56. 56 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#35] от "dosetliv":

    - първо, накратко за г-н Кънев - той дълго време се представяше за икономист, но псоледните 2 години реши да се транспонира кто полит пропагандист в полза на К + К... В първия момент се зарадвах, че най-сетне е написал икономически материал, но сте прав, че разочарова. Толкова по този въпрос

  57. 57 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 763 Неутрално


    До коментар [#18] от "zxp53317185":

    "е полезно и демократично българското общество да каже"
    Да не предлагаш референдум за управлението на валутния резерв? Че хората какво разбират от това (путинисти, промити мозъци, прости и т.н.)
    Всъщност вече е разписано как да се инвестира - в Закона за БНБ (новият закон за БНБ, който ще влезе в сила, когато реши Съвета на Европейския съюз)

  58. 58 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    [quote#18:"zxp53317185"][/quote]
    [quote#22:"penetrating"] : "...интересен поглед към това колко ни струва валутния борд. За стабилност се плаща и то много. Лошото е, когато сме стабилно на дъното."
    До коментар [#6] от "пРезидента!":

    - да, наистина основен въпрос е за резерва. и гледам, че немалко от поддръжниците на еврото (а аз съм сред тях, все пак) го избягват - явно или не знаят, или си ги е шубе.
    Аз имам няколко предложения как да се реши този проблем - между другото да изплащаме дълга Не ми е сред първите приоритети.
    Както повечето икономисти знаят, има доста други методи за справяне с дълга.

  59. 59 Профил на efg05376884 СУПЕР
    efg05376884
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#55] от "MilliVanilli":

    В биографията му пише и MBA САЩ и ACCA Великобритания - но явно не са изгодни за споменаване от копейката

  60. 60 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    Предпочитам МВФ пред ЕЦБ. Все пак фондът е олицетворение на широкия свят.
    А че не можем да имаме независима валута при управление на мутри, крадци и мошеници, то ясно.

    Judjuk
  61. 61 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2208 Весело

    Я виж ти, Евгени Кънев е измислил нова опорка, валутнията борд струвал много пари на България?

    А какво казват независими анализатори:

    Ето тук един коментар на много смислен човек, журналистът, издател и политически анализатор Недялко Недялков, за опастностите от влизане в Еврозоната:

    www.youtube.com/watch?v=Ottiwhrf3C0

    Н.НЕДЯЛКОВ: ВЛАСТТА НАЙ-ПОСЛЕ СИ ПРИЗНА, ЧЕ МРАЗИ НАРОДА СИ! ВОДИ БИТКА НЕ ЗА ЕВРОТО, А ЗА ОЦЕЛЯВАНЕ

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  62. 62 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    .А великата рубла стана за две стотинки.
    —цитат от коментар 24 на Alarmstufe Rot


    I 💜 Leka Borislavovna
  63. 63 Профил на Zayo Cicin
    Zayo Cicin
    Рейтинг: 3310 Любопитно

    До коментар [#32] от "cinik":

    Отговарям на един зарибен умник от вашата бригада. Други тъпотии имаш ли да питаш или да викам лошите батковци с белите престилки и големите спринцовки?

    I 💜 Leka Borislavovna
  64. 64 Профил на Грую КЛУБ
    Грую
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Има още доста неща - трябва и втора част да напише.

    А на всички копейки ще кажа едно, дано го разберат: парите са доверие.

  65. 65 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Весело

    До коментар [#63] от "Грую":

    "парите са доверие."

    А лихвата е цената на доверието 😂 Затуй лихвата се определя от Бог, опс ЕЦБ за да няма врътки с мантрите "Вяра-всекиму, доверие-никому" и "Доверие всекиму Версия Никому"
    Случайно стоката да е паве, а лекарството - отрова; лъжата - истина; войната - мир!?
    Някаква разлика между "гаранция" (на Печатаря) и "доверие" (хвърляне на пачки от балкона)?

  66. 66 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 1250 Любопитно

    Вчера го гледах Евгени Кънев при Поли Златарева. Защитваше каузата на еврозоната, успя да каже верни неща, но съперникът му, Кузман Илиев, го надприказва с глупости, но на висок глас и без млъкване.
    —цитат от коментар 9 на Colour Blue


    Статията е заключена и не я прочетох ,затова ще коментирам вашите думи...
    Да, Кузман Илиев е рядко тъп и се е нагърбил да използва всички известни клишета ,като си мисли ,че е аргументиран.
    Не знам как този може да бъде избран от някой за манипулатор и да си харчи парите за това.

  67. До коментар [#66] от "Виктор Флоров":

    аз предлагам пък да вържем лева за рублата
    бе, махайте борда и да се смеем

    Ту-туууу
  68. 68 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Аз имам няколко предложения как да се реши този проблем - между другото да изплащаме дълга
    —цитат от коментар 58 на bistr

    Не става номерът с изплащане на дълг. Първо, тоя къде го е дал няма никакъв мерак да му се връща предсрочно, щото го е дал с цел да кяри от лихви. Тоя депозит на гавърмента (фискален резерв) се ползва основно за паркиране на пари за времето кога не требат (получаване на траншове от ЕС и разплащане по - късно, или вземане предсрочно нов дълг за рефинансиране на стар, че условията са по - изгодни). И Сребърният фонд за пенциите май беше вътре. При борда служи за регулиране на парите в обращение, ако има отлив на капитали навън. Така че единствено може с малко да се отложи брането на нов дълг (обещали сме всяка година да го вдигаме с 3% от бевепето).
    Банковият депозит пък играе едновременно роля на буфер за лоши кредити. Като го освободят, ако дойде банкова криза и нема да има кинти.

  69. А знаете ли какво е образованието на Евгений Кънев? Отговор: "Политическа икономия" в ВИИ "Карл Маркс"
    —цитат от коментар 55 на MilliVanilli


    и що лъжеш сеа? семейството ми се познава с неговото:) учи в Англия и САЩ
    Ние нямахме техните възможности, което ми е вече през оная раота:) Не ти дава правото да ЛЪЖЕШ!
    ЧУК

    Ту-туууу
  70. 70 Профил на konst_at СУПЕР
    konst_at
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Много хубав и разбираем материал! По т. 2 обаче не съм съвсем съгласен - има изобилие от европейски програми за финансиране, които намаляват или изцяло премахват необходимостта от предоставяне на обезпечение. Освен това, нормално е да има разумно съучастие във всеки инвестиционен проект.

  71. До коментар [#66] от "Виктор Флоров":

    коискаш моа т светна га да ги четеш:)

    Ту-туууу
  72. До коментар [#55] от "MilliVanilli":

    съвсем друг е въпросът, че баща му беше от голямото добри утру:) иначе умен човек
    камунистите вече имаха нужда и от умни хора
    обаче е вече все тая:)
    така, че чупката

    Ту-туууу
  73. До коментар [#66] от "Виктор Флоров":

    между друото, доста от чуждите сайтове, които искат кинти ги чета по същия начин:) има някои, де явно са по-умни, та там ми е малко трудно, ама пак не е болка

    Ту-туууу
  74. 74 Профил на Даневски
    Даневски
    Рейтинг: 14 Неутрално

    всичко ще се оскъпи още помнете ми думата
    —цитат от коментар 25 на Nikai

    D

  75. 75 Профил на Даневски
    Даневски
    Рейтинг: 14 Неутрално

    всичко ще се оскъпи още помнете ми думата
    —цитат от коментар 25 на Nikai

    А сега като сме без евро не се ли оскъпи бе лешпер?
    За последните 5 години храните се вдигнаха двойно, имотите се вдигнаха двойно. Оскъпяването няма общо с еврото, дебил.

  76. 76 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До 59:

    Че е карал някакви тримесечни курсове в упоменатите учебни заведения не отменя факта, че е закърмен с идеите на Карл Маркс.

    Сам съм, други няма...
  77. 77 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#55] от "MilliVanilli":съвсем друг е въпросът, че баща му беше от голямото добри утру:) иначе умен човеккамунистите вече имаха нужда и от умни хораобаче е вече все тая:)така, че чупката
    —цитат от коментар 72 на ТимурСКомандаИКодове


    То и Атанас Пеканов така:

    Аргументите срещу еврото - ваксиниран депутат от "Възраждане" обяснява колко са страшни ваксините

    //glasove.com/na-fokus/argumentite-sreshtu-evroto-vaksiniran-deputat-ot-vazrazhdane-obyasnyava-kolko-sa-strashni-vaksinite#comments

    Невръстния ентусиаст Наско, с дръзновения поглед на дядо си Наско (Пеканов) – изтъкнат член на Окръжния комитет на БКП в Пловдив, активен борец против фашизма. За този чиито дядо, който живееше в Партийната кооперация на ул.“Иван Вазов“ в Пловдив – онази, на Дража и Панев, всичко е изтрито в нета. А също и за баща му – Ангел Атанасов Пеканов, дългогодишен дипломат от кариерата. То, Наско младши, за това е роден в Гърция. Баща му веднага след завършване на МИО в Москва беше назначен в посолството в Гърция, а майката на Наско-младши беше репортерка „на живо от Атина“ за БНТ

    Сам съм, други няма...
  78. 78 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#73] от "ТимурСКомандаИКодове":

    Хм ! Дали е вярно всеки път?

  79. 79 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1508 Весело

    До коментар [#24] от "Незнайко":

    А от нова година рубла - евроцентче!

    Русия е проказата на планетата Земя.
  80. 80 Профил на Торбеш КЛУБ
    Торбеш
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#4] от "Destino":

    Колега, случи се точно през 1996-1997г. да си строя къща. Преди обяд една тухла струваше 500лева, следобяд вече 550лева. С дългогодишните си спестявания добре че си купихме сервиз за чай. Как оцеляхме, не знам.
    Всъщност знам. С къртовски труд.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  81. Торбеш, ние оцеляхме баята добре:) 4.5 декара лозе:) сметни колко вино и ракия сме напрайли:) от село - брашно, олио и т.н.
    а аз за сом на Дунав:)
    смяхме се много тогава!
    Сега, като сте си продали земите и къщите, ще е още по-забавно

    Ту-туууу
  82. 82 Профил на Ivaylo  Konstantinov
    Ivaylo Konstantinov
    Рейтинг: 16 Неутрално

    До коментар [#18] от "zxp53317185":

    Не сте разбрали. Валутният резерв покрива пуснатите в обръщение левове. Тоест срещу вашите левове стои равностойноста им във валутният резерв. При отпадането на лева, равностойноста в евро във валутния резерв директно стана ваша. И Валутният резерв изчезва защото отива да замяна на левоветев обръщение. Единственият начин да бъде ограбен валутният резерв е отпадане на борда, когато може да почне безконтролно печатане на левове и резерво ще е свободен за усвояване.

  83. До коментар [#82] от "Ivaylo Konstantinov":

    не си разбрал:) валутния резерв ще бъде окраден от мунчету. Сега не може се добере до него. Но и така е по-добре територията да взлезе в зоната.
    с дебелия ше се разправяме после

    Ту-туууу
  84. 84 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    [quote#77:"MilliVanilli"][/quote]

    +

  85. 85 Профил на niksan1 СУПЕР
    niksan1
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#9] от "Colour Blue":А и въпросният Кузман го помня че преди време беше защитник на влизането в еврозоната, а какво се е случило че така се извъртя откак влезе в политиката ... не знам 🤷🤷
    —цитат от коментар 16 на zxp53317185



    Случи се това, че стана радева подлога !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  86. 86 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2659 Весело

    До коментар [#38] от "olimpipanov":

    За да има мира, трябва да минем компромисно към тугрици, да живеем в юрти,
    ========
    Милиарди хора по света живеят така ...и много от тях са по щастливи от тебе...
    А ти влез в евро зоната....и приеми еврото...
    Пуканките са моя грижа 🍿

    Bukalemun
  87. 87 Профил на Хитрата Сврака
    Хитрата Сврака
    Рейтинг: 2219 Разстроено

    КОПЕЙКИТЕ НЕ ИСКАТ ЕВРОТО В БЪЛГАРИЯ !!!!

    ТО НЯМА НУЖДА ОТ ОБЯСНЕНИЕ ЗАЩО !!!!!!!

    (В ДЖОБОВЕТЕ СИ ОБАЧЕ ГО ИСКАТ, И ОЩЕ КАК !!!!!!)

    Я достаю
    из широких штанин
    Сторублёвку,
    Что крепче металла.
    Швыряю кассиру:
    - Мне доллар, один..
    Чтоб хуже
    Америке стало!
    (Сталкер)

    СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!
  88. 88 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2659 Весело

    До коментар [#24] от "Незнайко":

    Напук на ватенките, ще влезем в Еврозоната
    =========
    Влез влез....!
    Те евреите са по прости от тебе и затова до момента са (напук) на шекели....

    Апропо...:

    Защо никой не настоява и Израел да мине на евро...?

    Обичат да си пеят песнички на " Евровизия" но стане ли въпрос за евро зоната ... предпочитат шекела.

    Bukalemun
  89. 89 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    Най-ми харесват

    опорките с паралели с Великобритания, Швейцария и Дания,

    които били щастливи и благоденстващи вън от ЕЗ. Игнорирайки дребната подробност, че там не живеят андрешковци и балкански тарикати (и в Гърция ги има, но там успяха да ги озаптят).
    —цитат от коментар 43 на pontius_glarus


    Там нямат такива дебили като нашенските. Особено в Швейцария и дания, във Великобритания има приходящи дебили от България.

  90. 90 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    Проф. Стив Ханке в прав текст каза,че борда си е ок а ЕВРОТО с трилионите дългове на ЕС или по-точно катастрофиралата Франция с 2трлн. , не е добра идея в този момент!

    Може би след 5-10 години без слуги на Байдън и дълбоката държава в Брюксел, може Европа да се оправи и няма проблем да сменим валутата!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  91. 91 Профил на ixt051165915
    ixt051165915
    Рейтинг: 651 Неутрално

    никой не може да избяга от съдбата си
    в това число и България
    има още много за крадене и ще се краде

  92. 92 Профил на hpm311288726
    hpm311288726
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ivan Savov":

    Не съ м много сигурен

  93. 93 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Не сте разбрали. Валутният резерв покрива пуснатите в обръщение левове. Тоест срещу вашите левове стои равностойноста им във валутният резерв. При отпадането на лева, равностойноста в евро във валутния резерв директно стана ваша. И Валутният резерв изчезва защото отива да замяна на левоветев обръщение. Единственият начин да бъде ограбен валутният резерв е отпадане на борда, когато може да почне безконтролно печатане на левове и резерво ще е свободен за усвояване.
    —цитат от коментар 82 на Ivaylo Konstantinov


    Признавам единствено че написаното от Вас наистина не го разбирам 😃
    В случая въпросът е какво да се прави с валутния резерв след влизане в еврозоната, а не при някакъв хипотетичен сценарий.

  94. 94 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    никой не може да избяга от съдбата си в това число и Българияима още много за крадене и ще се краде
    —цитат от коментар 91 на ixt051165915



    Виж вече много от нещата които съм казал се случват!!!
    Запомни и това:
    Има признаци,че все повече хора се инвертват като Недялко Недялков,
    демек скоро и бай Прокопий ще се обърне палачинката на правилната страна. далеч от губещата кауза на дебелите със сигурност!







    Libertarianism is just anarchy for rich people
  95. 95 Профил на tqa54644365
    tqa54644365
    Рейтинг: 1329 Весело

    Тоя икономист не можа да вземе думата от пияния/дрогиран бъдещ политик Кузман. Това им е нивото на двамцата. Розов шум! Пич, подбирай си сцената че там никой не те слуша. То въобще някой слуша ли те?

  96. 96 Профил на Хитрата Сврака
    Хитрата Сврака
    Рейтинг: 2219 Разстроено

    Макар някои от ефектите на борда да са преекспонирани в статията, като цяло съм съгласен. Особено съм съгласен с последното изречение - морето е бурно, лодката ни е вързана на пристанището, но глупаците предпочитат да стоят в нея, вместо да скочат на брега. Много добра аналогия.
    —цитат от коментар 8 на Velocio


    ГЛУПАЦИТЕ НАПРАВО ИСКАТ ДА СЕ ГМУРНАТ В МОРЕТО,
    АМА ТАКА, АКО МОЖЕ, НА ДЪНОТО !!!!!

    СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!
  97. 97 Профил на Бат Димо
    Бат Димо
    Рейтинг: 138 Неутрално

    От статията излиза, че ако въведем еврото, положението ще стане още по-лошо.
    Авторът малко е преиграл. Съмнявам се, че изобщо е икономист. Или е платен манипулатор.

  98. От статията излиза, че ако въведем еврото, положението ще стане още по-лошо.Авторът малко е преиграл. Съмнявам се, че изобщо е икономист. Или е платен манипулатор.
    —цитат от коментар 97 на Бат Димо


    ако тиквата те беше вкарал в еврото цената така ли щеше да бъде? три мандата да напомня! живота ми ина с тиква! вече съм в еврото и ви пожелавам още дълги години да не ви приемат:)

    Ту-туууу
  99. До коментар [#97] от "Бат Димо":

    и чук
    автора го познавам лично:) вярно е, че несме се виждали от 20-ина годин, но не мое му стъпиш на малкия пръст

    Ту-туууу
  100. 100 Профил на Svetlin Ganchev
    Svetlin Ganchev
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Спорите за "глупости"така или иначе е решено и еврото ще е факт в България.Тагава реално ще разберем по-добре ли е или не.Защото тук не виждам макроикономисти.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #