Резултатите от външното оценяване не са по-важни от децата

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Илиян С
    Илиян С
    Рейтинг: 2562 Неутрално

    Всичко !

    Под Строй !

    И Конвой !

    Е Опасно !

  2. 2 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#1] от "Илиян С":

    ква е хавата с фалшификатора на избори, ко ви раздуват алфарисърчките при бойковасилевчетата?

    яж бахур...
  3. 3 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2334 Неутрално

    По времето на Буш в САЩ имаше подобна истерия в училищата с програмата "Да няма изостанало дете". Учителите се занимаваха със слабите ученици и изоставиха добрите на самотек с идеята че те сами ще се справят. Някои се справяха, други поизостанаха, нещо, което днес, в борбата за човешки капитал основан на таланта едва ли е разумна политика.

  4. 4 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    По времето на Буш в САЩ имаше подобна истерия в училищата с програмата "Да няма изостанало дете" Учителите се занимаваха със слабите ученици и изоставиха добрите на самотек с идеята че те сами ще се справят. Някои се справяха, други поизостанаха, нещо, което днес, в борбата за човешки капитал основан на таланта едва ли е разумна политика.
    —цитат от коментар 3 на daskal1


    По времето на Буш било така
    СЕГА КАК Е

    И какво й е било лошо на програмата "Да няма изостанало дете"
    На добрите ученици не им трябва даскал над главата да се занимава с тях
    И ние сме били ученици и ние сме видяли и преживяли това което
    днешните ученици виждат и усещат на собствен гръб
    Така върви Светът

    Китайците казват че първото нещо за всеки който иска да се учи
    е да намери подходящия учител
    Много вярно !
    Имал съм учители които са ме стимулирали да уча и да се усъвършенствам
    Тук обаче говорим за отдавна минали времена и за учители с голяма тежест
    солидна подготовка и отдаденост на професията
    Качества които днес все по-рядко срещаме в училищата и сред учителите

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  6. 6 Профил на Consumer СУПЕР
    Consumer
    Рейтинг: 1256 Любопитно

    До коментар [#4] от "Hawaii":

    По соца имаше "да помогнем на изостаналото другарче", а то тъпо и мързеливо.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  7. 7 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 478 Неутрално

    нво трябва да стане по всички предмети, не само по бел и по математика; рецептите на госпожата са рецепти за тотален провал и хаос - то е като да идеш с цветя и песни да спреш Хитлер на бойното поле; всяка либералност спрямо малки деца е като да сложиш месо на слънце и да чакаш да не се развали

    Never Mind The Bollocks
  8. 8 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2749 Гневно

    Не съсипвайте единствената система която реално оценява и сепарира децата по някакви критерии.
    С блудкави призиви ами тъпите и мързеливите?
    Това го има навсякъде от Китай през Индия до Европа и Америка.
    Животът е сурав и курав не е пълен само с бели пухкави зайчета нека децата да разберат че са нужни усилия за да успеят стига им бутате биберон до пълнолетие.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  9. 9 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Образователната система в момента е изградена по вкуса и за нуждите на чиновниците, които я администрират и на учителите, които работят в нея. Какво е най-добро за учениците, никой не се интересува особено, защото те са там временно, пък и са обект на въздействие, не фактор, който може да променя нещо. Резултатите не са приятни, но ще се измисли как да примърдт малко, колкото да не бодат очите толкова, но някакви сериозни реформи никой не трябва да очаква. Това са десетки хиляди хора, отдавна устроени и институционализирани, никой няма да си наруши рахата, заради слабите оценки на учениците. В крайна сметка, който иска да учи, ще намери начин. Останалите... на кой му пука.

  10. 10 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Поредната лаладжийка-заедновчаска си бае каквото са и налели либералната лаладжи за да оправдят грантовете. Тия хоря сякаш не живеят в реалния сваят а в някаква розова, пухкава фантазия. Където всички бедните са априори добри щото са бедни, изпитването априори е лошо щото зиференцира хората по нивото им на знание. И в което запомнянето е лошо щото е "зазубряне". Ами не, нито едно от изброеното не е вярно в релания свят. Реалния свят е основан на борба и съреднование за по-добрите късове месо, съреднование за по-доброто училише, за по-добра работа и всичко това за да постигнем по-добър живот. И точно понеже родителите сме го осъзнали, затова юркаме децата си по частни уроци, по по-добри училиша, гимназии и университети. А тази "експертка" мога да я посъветвам като има деца (щото очевидно няма) да ги даде в най-пропадналото циганско училище, за да не бъдат пресирани, изпитвани и оценявани. Пък и ше е в пълен комунистическия рай - всеки учи колкото си иска а именно нищо!

  11. 11 Профил на toni99
    toni99
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Направете ПРкъмпания, бе господа управляващи, вместо да пишете безумни статии. За еврото похарчихте няколко милиона - то по-важно ли е от децата ?! По - важно ви е , явно :(

  12. 12 Профил на rumen_ss
    rumen_ss
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Не съсипвайте единствената система която реално оценява и сепарира децата по някакви критерии.С блудкави призиви ами тъпите и мързеливите?Това го има навсякъде от Китай през Индия до Европа и Америка.Животът е сурав и курав не е пълен само с бели пухкави зайчета нека децата да разберат че са нужни усилия за да успеят стига им бутате биберон до пълнолетие.
    —цитат от коментар 8 на dedoliben


    Реално оценяване, ама точно на куково лято. Особено след като гениалното МОН реши, че НВО-то ще се ползва за вход в гимназии след 7-ми клас. Да, ама от желанието на МОН от година на година да се отчитат все по-добри резултати от обучението, НВО-то от година на година става все по-лесно. И не щеш ли, вече не гарантира нормално разпределение на децата, защото 'високите' резултати са станали масови. И почват да играят случайни фактори. И примерно деца представящи се отлично на олимпиади и състезания по математика остават извън математематическите гимназии, защото изкарали малко по-ниска оценка по БЕЛ. Където и да се намеси гениалното МОН, нещата се @сират.

    Модерацийката е ПКП
  13. 13 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    До коментар [#12] от "rumen_ss":

    Да така е но както виждаш започвт да имат собствени изпити най желаните гимназии.
    Те ще му намерят цаката нека поне за останалите има някакво мерило и критерии.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  14. 14 Профил на jvy22574843
    jvy22574843
    Рейтинг: 115 Неутрално

    До коментар [#12] от "rumen_ss":
    Такива деца се приемат без изпит в математическите и са единици. Това, че си изкарал 90 т, по мат., не те прави супер математик. Още повече оценката по мат. е по три, а по бел. е 1.

  15. 15 Профил на jvy22574843
    jvy22574843
    Рейтинг: 115 Неутрално

    По-добре да се махнат квотите в гимназиите, че много момичета с висок бал не успяха да влязат точно, заради квотите.

  16. 16 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5502 Неутрално

    Не децата, родителите всяват паниката със своите амбиции, които често са без покритие!

  17. 17 Профил на Виктор Христов
    Виктор Христов
    Рейтинг: 28 Неутрално

    Статията ще бъде критикувана и с право, има много малко добри и смислени позиции, които се изтъкват и доста лоши идеи и липса на реални и конкретни решения. Значи, първо, ако си наистина талантливо дете, можеш да се справиш достатъчно добре с външното оценяване и без частни уроци. Да, частните уроци дават предимство, но в живота никой няма равен старт, така че което не можеш да преодолееш с пари, трябва да преодолееш с повече труд, но си е напълно постижимо.
    Второ, стресът е част от живота и в умерени граници е полезен за развитието на всяка личност. Ако идеята е да се елиминира всякакъв стрес, какво правим когато утре шевъфт ти даде супер кратки срокове да подготвиш някаква определяща бъдещето на компанията оферта или да завършиш някакъв проект, от който се очакват огромни приходи и премии. Даже няма да отивам в посока, ако си лекар и от твоето решение зависи живота на друг човек, стресът е част от израстването.
    Трето, откога елиминирането на състезателността е нещо положително? Конкуренцията ражда прогрес и желание и стремеш към усъвършенстване. Отново, в реалния свят има тонове конкуренция и състезание, да, променят се обстоятелствата и често по-скоро твоят екип и компания се състезават с други екипи и компании, но все пак стремежът да бъдеш по-добър от другия, не е нещо непременно лошо.
    Четвърто, решаването на задача по математика, макар и невинаги да има явна връзка с реалния свят, философски погледнато е същото, което правиш и в реалния свят, а именно - имаш проблем за решаване, за който трябва да си подготвен как да решиш. Това изисква мотивирано и подредено ситематично изучаване на методиката на решаване на различен тип задачи, упражнение и т.н., което в крайна сметка да доведе до това, да намериш решение на дадена задача и на самия изпит.
    Сега, мястото, където съм съгласен с авторката е, че цялостно обучението все пак трябва да се насочи към мотивиране учениците към принцип на мислене и умение да намират информация и да решават проблеми. Но истината е, че не мисля, че някой е намерил универсално решение. Така че и аз като авторката не мога да дам конкретно решение към може би единствения смислен проблем, установен в тази статия, но поне не насочвам дискусията към проблеми, които не са реални проблеми като редуциране на стреса и елиминиране на конкуренцията между учениците.

  18. 18 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7038 Разстроено

    Цялата образователна система в мутроландия постига единсвено стрест и чуство за безмислие у децата.

    Което остава за цял живот и всички виждате до какво води.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  19. 19 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#13] от "dedoliben":
    До коментар [#10] от "m17":
    До коментар [#4] от "Hawaii":
    До коментар [#3] от "daskal1":

    - едни мои познати сега детето им беше на този изпит в 4 клас. И сега се чудят в кое учлище в София да отидат, да продължат в 5 - едните с лоши деца, другите със сълнителни учители, третите - частни и скъпи, я ги има утре, я ги няма. Иди разбери. Защо няма ясни класации ?

  20. 20 Профил на Consumer СУПЕР
    Consumer
    Рейтинг: 1256 Любопитно

    До коментар [#19] от "bistr":

    Има елитни частни училища, които ще векуват.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  21. 21 Профил на totorina СУПЕР
    totorina
    Рейтинг: 28 Неутрално

    Оценяване с човешко лице?
    Тази селска държава не е за такива работи - "на тази майка й еди-каква си, работи еди-къде си, на оня баща му гледа лошо и кара скъпа кола и т.н.
    По комунизма пък беше ад - да видим кой може да си взима бензин, кой може да каже кога са пуснали пържоли, тая работа за нищо не става...
    Стигаше се дотам деца, стигнали последен кръг на олимпиадата по математика, да имат четворка на класно. Айде няма нужда!

  22. 22 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 237 Разстроено

    Написаното в статията е вярно. Учениците в 7-ми клас са тотално стресирани. Оправят се само тези, които ходят на добрите /скъпи/ школи и им е осигурен и частен учител, за да допълва школата. Останалите - умни деца, се лашкат в диапазона 50 - 70 точки, което е напълно недостатъчно да ги вкара в "добрите" гимназии. Естествено накрая всичко това е излишно, защото и "добрите" гимназии са си най-обикновени училища, в които учителите не са на необходимото ниво.

  23. 23 Профил на Стефан СУПЕР
    Стефан
    Рейтинг: 686 Неутрално

    В 7 клас се спира развитието на децата заради тези НВО. Спорта се изоставя, които спортувал, спортувал, в 7 клас важното е само НВО по БЕЛ и МАТ нищо друго. Ава няко се интересува от история, НЕ. Някой от биология, НЕ. Важното е БЕЛ и МАТ, това е. И н 8 клас децата са тотално изтощени от цяла година уроци, че туглят една майна на училището и с това с връшва всичко. Най лошото обаче е спорта, клед 7 клас деца спортисти няма, защото след 1 година изоставяне на който и да е спорт, после връщането е невъзможно. И после защо имало проблеми с децата, ами заради това.

  24. 24 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Дневник, не трябва ли да има надпис "Платено съобщение", когато ни занимавате с нечий бизнес, в случая на Заедно в час!?





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #