За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
gpt021129871
Рейтинг: 59 НеутралноАко дадем на нашите народни избраници една задача от тестовете за седми клас, може би само Денков ще изкара.
bistr
Рейтинг: 1244 Неутралнов приложената графика ме впечатли огромната разлика между София столица и София - предполагам Област ? Втората е почти на последно място. Не знам къде е тази гимназия - в някое село, или в Самоков - но тук несъмнено се отварят много интересни възможности за "арбитраж" ...
dedoliben
Рейтинг: 2900 НеутралноТова е нормален процес свързан с количество генериращ конкуренция и от там качество.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIТъпо е да се шаманизира над този естествен процес и да се набелязват мерки и теглилки за неговото не ясно точно какво?
Рещение.
И какво да е то?
Средата е много важна и не толкова във външното им проявление.
Да направим и малките села като столицата и другите градове?
Ми няма как близо до нас е Националната гимназия по приложни изкуства
Там по цяла година когато е възможно децата седят на земята на Сливница и Опълченска нещо си говорят и дискутират играят карти пушат но са общност със общи интереси и цели.
Тва няма как да се създаде или пресъздаде в някое село или градче.
За пушенето и картите лесно но за общите интереси е проблем.
Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноЕдно време нямаше математически гимназии и пак много младежи държаха приемни озпити в университета по математика и имаха не лоши оценки. Значи,подготовката в средните училища е била достатъчна. Сега са в математически гимнази и пак хдят на частни уроци. МОН с това да се заеме.
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1204 НеутралноНе ли по-добре МОН да се концентрира върху това да увеличи часовете (по математика) в прогимназията (5-7 клас) и да подобри общообразователната подготовка за всички ученици, вместо да се занимава с математическите гимназии или изобщо с гимназиалния курс?
====
Не, не е по добре. Само ще стресирате децата, ще създадете у тях чувство на неувереност в себе си и те няма да бъдат в състояние да преследват мечтите си.
Така са си добре; не знаят нищо плюс английски, - стават за всичко.
victor_victim
Рейтинг: 91 НеутралноДо коментар [#1] от "gpt021129871":
Денков е химик. И не е дистатъчно умен, за да реши теста по математика. И то за време.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3647 НеутралноПочти всички над 40 години. Те не са идиоти, ако им изнася, се правят на такива.
Образованието започна да се срива след 2007 като резултат на отмъщението на Орешарски. Ученикът е ваучер, разхожда се като пич из курорт и портиерите
/директорите/ го канят. Еретик
danvan
Рейтинг: 7460 НеутралноЗакривай!
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satwestermann
Рейтинг: 60 НеутралноWho cares? Защо това е новина от национално значение? Кой го интересува?
Rossen Karavatchev
Рейтинг: 14 НеутралноДо коментар [#4] от "Роси":
СМГ е основана 1971 , езиковите гимназии преди нея
wanderer
Рейтинг: 2656 ВеселоЕ, завършил е Националната математическа гимназия (сега НПМГ) със златен медал. Има и още два медала от международни олимпиади по химия. Едва ли честите визити при "Галя от посолството" са му затрили напълно познанията. Пък ако не се сети за Талес Милетски и Питагор, може да ги реши задачите с векторно-интегрално смятане.
wanderer
Рейтинг: 2656 НеутралноДо коментар [#3] от "dedoliben":
"Средата е много важна и не толкова във външното им проявление."
Абсолютно! Това е най-важният фактор при всяко обучение! Ни семейството, ни Учителят, ни учебниците (дори и да не се преиздават по два пъти в годината) могат да заместят този фактор. А такива анализи (на доктори по прехвърляне на дейности) и "иновации" "Парите следват ученика/пациента/глупостта" удрят точно по средата/условията за обучение.
"Тва няма как да се създаде или пресъздаде в някое село или градче."
Като няма деца, семейства, бизнес какво да се създаде или пресъздаде!? Друг е въпросът, дали и колко да са профилираните училища. По мое време имаше само няколко математически гимназии - София, Русе, Варна, Ямбол, Пловдив и Враца, поне от там бяха участниците в подборния кръг на олимпиадата по математика. В градове като Кюстендил, Силистра, Разград не е имало никаква математическа или езикова гимназии. Една обща гимназия и толкова. В началото на 80-те се появиха профилирани паралелки в такива общи гимназии. И тогава, при 9 млн. население и тройно по-малък брой математически гимназии можеше да се влезе с два пъти по-слаби резултати - четворка (ако двойката се брои за нула) в математическа гимназия (за езиковите -само с пълно шест).
wanderer
Рейтинг: 2656 ВеселоДо коментар [#2] от "bistr":
"в приложената графика ме впечатли огромната разлика между София столица и София - предполагам Област ?"
Явно, не сте участвали в "класиране след седми клас". Графиката на докторката по разхвърляне на дейности няма нищо общо със стратегията на деца и родители за класиране след седми клас.
Първа цел - гимназия, не е задължително математическа, в голям град (София, Пловдив, Варна). Резултатът е, че в малките градове не остават дори и кандидати.
Втора цел, ако балът не стига за любимата езикова гимназия, в краен случай математическа гимназия (случаят Пловдив, Благоевград, Габрово например).
Трето, под определението "любима езикова гимназия" следва да се разбира гимназия/училище, което издава сертификат с право или улеснение за продължаване на обучението в чужбина (Германия, Австрия, Франция, Нидерландия).
В следствие на горната стратегия, първо място държи Немската езикова гимназия, следват английските, испанската, френската (а преди 2014 г. и руските). Софийската математическа е едно изключение - реалният прием става след четвърти клас. Варненската и Бургаската са друго изключение - там "езиците си ги знаят".
С една дума, изборът да се сравняват математическите гимназии хич не е удачен. А изводът на авторката "срещу нищожни усилия може да се получи чудесно средно образование" щеше да има блестящо потвърждение, ако беше сравнила, икономическите техникуми (сега търговски гимназии).
Навремето, едната ми леля като завърши селскостопанския техникум - единствен избор заради различни семейни и политически съображения, селяндурите говореха че е получила "чудесно средно образование" ... за кмет на едно забутано село.
wanderer
Рейтинг: 2656 ВеселоДо коментар [#4] от "Роси":
"Едно време нямаше математически гимназии"
Едно време имаше килийни училища. Ама да си жива и здрава да изкараш и следващия век. Ако то се опира, изкуственият интелект ще бди над тебе.
vankata1
Рейтинг: 700 ЛюбопитноТеста по математика за 7 клас? Хайде малко по-сериозно моля те. Денков е завършил НПМГ в София през 1980. Дотогава имаше възход в нивото на образованието. В Университета нямаше изборни курсове, тогава нямаше начин да избегнеш изпит по математика като събереш кредити по други предмети. В химическия факултет се учи математика. През 1987 завършва магистратура по химия, през 1993 аспирантура (става кандидат на науките). След това става доцент и после професор. През 2007 защитава докторска дисертация (става доктор на науките).
petnik
Рейтинг: 15 НеутралноС така написани учебници няма как да се събуди интереса на децата. Вместо да се пита за колко време ще се напълни басейн от един каква си тръба да се сметне колко пици трябва да се разнесат за да се купи нов айфон. Учителите също нямат интерес от преподаване на високо ниво , кой после ще идва на частни уроци?
wanderer
Рейтинг: 2656 ВеселоДо коментар [#15] от "vankata1":
"В Университета нямаше изборни курсове, тогава нямаше начин да избегнеш изпит по математика като събереш кредити по други предмети. В химическия факултет се учи математика. През 1987 завършва магистратура по химия, "
За точност на протокола: до 1985 г. в Химическия факултет имаше един общо курс за първите пет семестъра, в които задължителните дисциплини бяха Неорганична химия ( два семестъра и курсова работа); Аналитична химия (два семестъра и курсова работа), Органична химия (два семестъра и курсова работа), Физикохимия (два семестъра), Математически анализ (два семестъра), Числени методи (един семестър), Физика (2 семестъра плюс по един за квантова физика и физика на твърдото тяло).Не че останалите предмети (история на БКП, политикономика, немски/английски език, физическо, програмиране) не бяха задължителни, но по тях можеше студент да се яви повече от един път на поправка (или да се завери семестър). За външното оценяване след седми клас са достатъчни лабораторните упражнения по физика и аналитична химия.
В следващите пет семестъра имаше три профила, Неорганична, Органична химия и Педагогика. При випуска на Денков е създаден нов профил "Теоретична химия и физична химия", който Денков завършва, с акценти върху физикохимията, математични методи във физиката, биофизика и биохимия.
wanderer
Рейтинг: 2656 ВеселоДо коментар [#16] от "petnik":
"С така написани учебници няма как да се събуди интереса на децата."
То и с предишните не се будеше кой знае какъв интерес. За да има интерес требе жив човек (Учител) и "личен пример" (да вярва в това, което преподава, давайки пример как в днешно време са решени нещата).
Но двете основни разлики между предишните и сегашните учебници, поне от моя гледна точка (с две деца завършили езикови гимназии и дори университет) е, че предишните учебници не се сменяха (можеше да се ползва опита на по-горните класове в случаи на затруднения); второ, в днешните се използва много повече научна терминология (учейки термините се губи логиката за тяхното съществуване).
Друг основен недостатък е неразумната промяна на учебните планове. В резултат на такива "умнотии", например, щерката два пъти учи география на Южна Америка и никога география на Европа, а синът прескочи историята на Европа и логаритмуването.
Хитрата Сврака
Рейтинг: 2428 ЛюбопитноПРез първата половина на 90-те Физически ф-т на СУ в един момент приемаше без изпит и хора с бал около 3.00. Така де, парите следват студента. Така или иначе цедката през 1-ви и особено 2-ри курс ги отсяваше повечето. Гл. асистент (тогава, после доцент) Сашо Донков предупреждаваше всички да ходят на лекциите му по Векторен анализ и Тензорно смятане (a.k.a. Tensor Calculus) щото имало 5-окурсници които не могат да се явят на защита на дипломна понеже така и не взели неговия изпит...... Взех го с 3,50 още на редовната сесия във 2-и курс, единствен от група от 18 човека. Другият изкарал 2,75 на писмения изпит като мен въобще не дръзна да се яви, явно се бореше за по-висока оценка.
СВЕТЪТ Е ГОЛЯМ, И ОТВСЯКЪДЕ ДЕБНАТ... КОПЕЙКИ!!!nv
Рейтинг: 1302 Неутрално4 Профил на Роси
"Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": NessaroxСУПЕР
Роси
Рейтинг: 6623
13:46, 02 авг 25
Неутрално
Едно време нямаше математически гимназии и пак много младежи държаха приемни озпити в университета по математика и имаха не лоши оценки. Значи,подготовката в средните училища е била достатъчна. Сега са в математически гимнази и пак хдят на частни уроци. МОН с това да се заеме.
Извинявай за недискретния въпрос, ама ти на колко години си, миличка?