Фашизмът и антифашизмът - граничният (препъни)камък между Сърбия и Хърватия

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    Удобно са сменени местата на Сърбия и Хърватия.
    Фашисти са били хърватите, не сърбите.
    Антифашисти са били сърбите, не хърватите.

  2. 2 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    Историята между тях в последните им войни както обикновено на Балканите е хвани единия удари другия

  3. 3 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    "Ние не се намесваме в други държави, ние просто искаме да запазим сръбското си име и фамилия. Писна ни и ще направим всичко възможно, за да запазим мира", добави Вучич."

    Другарят Вучич изглежда съвсем удобно е забравил 1885 година, когато подтиквана от своите първи дружки - Руската и Австроунгарската империи, Сърбия нападна България, без какъвто и да било повод.
    Но така е другарю Вучич, "който сее ветрове, жъне бури"...

  4. 4 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Любопитно

    Удобно са сменени местата на Сърбия и Хърватия.Фашисти са били хърватите, не сърбите.Антифашисти са били сърбите, не хърватите.
    —цитат от коментар 1 на brazza


    Като си толкова сведущ, я сподели в периода между 30 ноември 1939-та година и 22-ри юни 1941-ва година, СССР какви са били - фашисти или антифашисти?

  5. 5 Профил на zakkwylde
    zakkwylde
    Рейтинг: 603 Весело

    Брей! Един балансиран материал, толкова голяма рядкост в този вестник. Упс, чакайте! То било от БТА.

    000000000000000000000000
  6. 6 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Весело

    Удобно са сменени местата на Сърбия и Хърватия.Фашисти са били хърватите, не сърбите.Антифашисти са били сърбите, не хърватите.
    —цитат от коментар 1 на brazza


    Минуса е ясен. Отговори на въпроса.

  7. 7 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    [quote#4:"the_librarian"][/quote]

    Били са болшевики.

  8. 8 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    А в Германия са били национал-социалисти.

  9. 9 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    [quote#6:"the_librarian"][/quote]

    А пък Вие се сетете за Мусолини.

  10. 10 Профил на vht16370188
    vht16370188
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#1] от "brazza":

    Да ама в босненската война в която също хърватите имат активна роля фашистите са сърбите които реално са искали цяла Босна и са започнали войната та са стигнали до клането в Сребреница с над 8 000 жертви за дни

  11. 11 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    И Вучич мечтае за нова империя също като Путин. Защо Вучич не си спомни за превземането на Белград от 10 немски войника, да си спомни за колаборационистите и за четниците воювали срещу окупаторите, но избити от Тито след "революцията"?

    Червена линия, червен картон
  12. 12 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    До коментар [#1] от "brazza":Да ама в босненската война в която също хърватите имат активна роля фашистите са сърбите които реално са искали цяла Босна и са започнали войната та са стигнали до клането в Сребреница с над 8 000 жертви за дни
    —цитат от коментар 10 на vht16370188


    Били са агресори.
    Фашизмът е идеология.

  13. 13 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Весело

    А в Германия са били национал-социалисти.
    —цитат от коментар 8 на brazza


    Сиреч - един дол дренки.
    В този ред на мисли и хърватите не са били фашисти, а както сам отбелязваш национал-социалисти, като за между април и юни 1941-ва г. са били на една страна със СССР.

  14. 14 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Весело

    [quote#12:"brazza"][/quote]

    Също както и комунизмът и империализмът, впрочем.

  15. 15 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Много добър анализ,с абсолютно сбъркано заглавие. Рядко като се говори за това, сърбите не са само злият агресор, а хърватите - добрата жертва. Хърватите имат своите сериозни проблеми с национализма и националните си комплекси, наистина са причинили ужасни неща на сръбското малцинство по време на войната.
    Разбира се Милошевич и агресията и Вуковар...не могат по никакъв начин да бъдат оправдани, не ме разбирайте погрешно.

  16. 16 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    До коментар [#1] от "brazza":

    Ти можеш ли да четеш изобщо? Къде видя да са разменени? Грамотен ли си?

  17. 17 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    [quote#13:"the_librarian"][/quote]

    Прав сте. Като идеология усташите са по-близко до Германия, отколкото до Италия.
    Впрочем, да напомня, германските национал-социалисти е прието да се наричат фашисти, хитлеристи или нацисти.

  18. 18 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3427 Разстроено

    Един човек има проблеми най-често със съседите си или с братя и сестри при подялба на бащини имоти. И с държавите е така.

    Еретик
  19. 19 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Весело

    [quote#13:"the_librarian"]
    —цитат от коментар 17 на brazza
    Прав сте. Като идеология усташите са по-близко до Германия, отколкото до Италия.Впрочем, да напомня, германските национал-социалисти е прието да се наричат фашисти, хитлеристи или нацисти.[/quote]

    Кой го е приел това? Бившите приятели на национал-социалистите ли?
    Фашисти са единствено съратниците на Дучето. Болшевиките кой знае защо пришиват тази идеология и на нацистите, макар фашизмът да е по-близо до болшевишката идеология, всъщност.

  20. 20 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3150 Любопитно

    "НХД (Независимата хърватска държава) представлява държава на усташкото движение, обвързана с Третия райх и силите на хитлеристката коалиция, чиято политика е подчинена на идеята за постигане на етническа чистота - всички сърби е трябвало да бъдат хърватизирани, избити или прогонени."

    Това е била сателитна (васална) държава на Нацистка Германия и като всички подобни престъпни новосъздадени държави в Европа по време на ВСВ, тя също е била разпусната от Съюзниците след края на войната. Апропо, подобни сателитни държави създава и Япония по време на ВСВ и те също са били разпуснати (унищожени).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  21. 21 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    До коментар [#1] от "brazza":Ти можеш ли да четеш изобщо? Къде видя да са разменени? Грамотен ли си?
    —цитат от коментар 16 на uq


    Грамотния, прочетете още веднъж заглавието, но бавно, много бавно.
    Отделете време за обмисляне.

  22. 22 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    [quote#12:"brazza"]
    —цитат от коментар 14 на the_librarian
    Също както и комунизмът и империализмът, впрочем.[/quote]

    Не бъркайте комунизъм и болшевизъм.

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    "Намериха няколко сръбски слуги, точно както нацистите ги намериха от 1941 до 1945 г. , точно както и австрийците ги намериха в Първата световна война, точно както и българите ги намериха в Балканската война. Ние не се намесваме в други държави, ние просто искаме да запазим сръбското си име и фамилия. Писна ни и ще направим всичко възможно, за да запазим мира", добави Вучич.

    Само за тези си думи заслужавате още да страдате.

    Дано скоро ви дойде акъла в главата. Да не говорим за Сев.Мак. какви каши забъркахте там и още ги поддържате.

  24. 24 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    [quote#19:"the_librarian"][/quote]

    Не пишете глупости. Болшевизъм и фашизъм са абсолютно различни идеологии.
    Я се опитайте да не се позовавате на марксизма-ленинизма, а да анализирате разликите между идеите на Маркс и на Ленин.

  25. 25 Профил на putlercaput
    putlercaput
    Рейтинг: 574 Неутрално

    без съмнение хърватите са извършвали военни престъпления , без съмнение има цивилни сръбски жертви , НО винаги трябва да се помни кой започна първи , малката сръбска чума подобно на голмята русоблядска чума се е разпростряла далеч извън своите традиционни граници по време на държавата Югославия , също както русоблядкта чума по времето на СССР се разпростира в Прибалтика , Украйна ,Казахстан и прочие , 30 % от сръбското население живее извън Сърбия , в Хърватско , Босна и прочие , НУЛА % хървати , бошняци живеят в Сърбия , и затова когато Югославия се разпада , сърбите подобно на русоблядсикте си братушки смятат че цяла Югославия е тяхна , там където живеели сърби там било Сърбия , сащо като русоблядите смятат че там където живеят русобляди там е рассия , така започна войната

    R.I.P John McCain Forever in our hearts
  26. 26 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1613 Неутрално

    Сърбите па не са настрадаха...
    Да си бяха седели в техните земи, да не бяха "обединявали" чужди, нямаше да страдат.

    Нито Косово, нито Словения, нито Хърватия, нито Македония са исторически сръбски земи. Къв го диреха там?!
    Сега страдат, и ЩЕ страдат.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  27. 27 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 170 Неутрално

    До коментар [#1] от "brazza":

    Единствените по-големи престъпници от фашистите са антифашистите! В България е нямало фашисти, но бъка от антифашисти!

    СЪРБИТЕ СА РУСКИ ЦИГАНИ, ЖИВЕЕЩИ НА БЪЛГАРСКА И ХЪРВАТСКА ТЕРИТОРИЯ!

  28. 28 Профил на liubo
    liubo
    Рейтинг: 435 Неутрално

    По отношение на Хърватия и Босна, как да е да приемеш че могат да имат претенции за малцинството си което остава, въпреки че по стар сръбски обичай сътвориха свинщина вместо да се разберат мирно. Но какво да кажем за места като Македония където сърбите са чисти колонисти или Косово където са малцинство от векове и се опитаха да направят варварско етническо прочистване, там също не са се кротнали а са зинали пак да сътворяват мизерии.

  29. 29 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    [quote#12:"brazza"]
    —цитат от коментар 14 на the_librarian
    Също както и комунизмът и империализмът, впрочем.[/quote]

    Не пишете глупости, откровени.
    Болшевиките, за сведение, са създавали изкуствено нации и държави.

  30. 30 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    Сърбите па не са настрадаха...Да си бяха седели в техните земи, да не бяха "обединявали" чужди, нямаше да страдат.Нито Косово, нито Словения, нито Хърватия, нито Македония са исторически сръбски земи. Къв го диреха там?!Сега страдат, и ЩЕ страдат.
    —цитат от коментар 26 на Athanatos


    Бъркате само за Косово. И е виновен Тито.

  31. 31 Профил на sense
    sense
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    "Ние не се намесваме в други държави, ние просто искаме да запазим сръбското си име и фамилия."
    добави Вучич."


    Лъжа! Абсолютна и тотална лъжа !

    Сърбите сега си получават каквото са заслужили . Всичките им беди са заслужени.

  32. 32 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    До коментар [#1] от "brazza":Единствените по-големи престъпници от фашистите са антифашистите! В България е нямало фашисти, но бъка от антифашисти! СЪРБИТЕ СА РУСКИ ЦИГАНИ, ЖИВЕЕЩИ НА БЪЛГАРСКА И ХЪРВАТСКА ТЕРИТОРИЯ!
    —цитат от коментар 27 на himler


    Сбъркали сте ника. Не Химлер, Гьобелс.

  33. 33 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Весело

    [quote#19:"the_librarian"]
    —цитат от коментар 24 на brazza
    Не пишете глупости. Болшевизъм и фашизъм са абсолютно различни идеологии.Я се опитайте да не се позовавате на марксизма-ленинизма, а да анализирате разликите между идеите на Маркс и на Ленин. [/quote]

    И двете са били утопични, като т.нар. "марксизъм" (ерго "комунизъм") не е тестван никъде. Ленин не е имал никакви идеи (освен "вся власт советам", превзета с "диктатура на пролетариата"), а е бил изпратен от немците да изкара Руската империя от ПСВ, задача с която се е справил блестящо. Бил е един вид, по сегашните ви стандарти - "грантаджия". Просто неговите спонсори не са си дали овреме сметка, че са създали Франкенщайн и тътенът на "десетте дни които разтърсиха света" все още кънти в сърцата на т.нар. "русофили".

  34. 34 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 7038 Неутрално

    Интерсно заще всеки неофашист виза в руска орбита.

    Важи и за Тръмпанаря с МАГАретата.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  35. 35 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 1365 Весело

    [quote#29:"brazza"][/quote]

    Ц! Болшевиките са създали "Интернационала" именно с цел да заличат границите между държавите и нациите. Там разделението е било на "класов" принцип, макар по-правилно е да се казва - кланов, т.е. клана на "партията - майка" и всички останали безправни кланове/касти.

  36. 36 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    На същото основоание, на което съществува Хърватия, може да съществуват и Донецка, Луканска, Кримска, Херсонска, Харковска, Одеска, Николаевска и Сумска република.
    Разлика няма.
    Не говоря да Косово и Израел, те са извън класацията и въобще не са държави.

    Два дебила это сила!
  37. 37 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3014 Любопитно

    До коментар [#1] от "brazza":


    Ей, руската пета колона сте балшие патриоти , но стане ли въпрос за Сърбия, подвивате опашки като улични псета.
    Известно ли ти е, колко българи унищожи Сърбия във Вардарската Бановина и в Савезна Соц Република Македония? А известно ли ти е нещо , за сръбския терор върху българите , между двете войни?
    Нищо ново, нали точно такива антифашисти като тебе "формираха" македонската "нация", с цел "притъпяване на империалистическите противоречия".
    Само че , от подобно притъпяване, България загуби , а Сърбия от нищо , направи нещо, докато ние , по заповед на Москва се грижехме за опазване на Славянската дъга на Балканите...

  38. 38 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    Впрочем, да напомня, германските национал-социалисти е прието да се наричат фашисти, хитлеристи или нацисти.
    —цитат от коментар 17 на brazza


    Сталин е наложил думата фашизъм, за да не си личи кръвната връзка на социалисите с НСГРП Националсоциалистическата германска работническа партия

    Червена линия, червен картон
  39. 39 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3014 Разстроено

    До коментар [#12] от "brazza": "Фашизмът е идеология". О.к. , а комунизмът да не е спелеология?

    Младок, комунизмът като идеология е много по-теоретично разработван , а и по-дълго прилаган от фашизма. Ленин е най-издаваният автор в света...

    Двете се едно и също. Не напразно братчетата немски национал -социализъм и руски интернационал-социализъм бяха договорни съюзници година и половина, а партиите им бяха "работнически"...
    Прочее, комунизмът в световен мащаб унищожи много повече хора от фашизма, но кой да чете ...

  40. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3150 Любопитно

    Сталин е наложил думата фашизъм, за да не си личи кръвната връзка на социалисите с НСГРП Националсоциалистическата германска работническа партия
    —цитат от коментар 38 на Кортик


    Фашизъм повече се ползва в Европа, в Северна Америка и ОК обаче повече ползват определението нацизъм. Него кой го наложи на тях!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  41. 41 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3150 Любопитно

    До коментар [#40] от "Иво":

    ... Чърчил и Рузвелт ли!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3150 Любопитно

    До коментар [#39] от "irl":

    Старчок, по много неща комунизъма и нацизма (фашизма) се различават. Например по отношение на интернационализма, по отношение на частната собственост, икономиката, разбира се също по отношение на национализма, расизма и антисемитизма също.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Живея в квартал в Торонто където живеят много имигранти от бивша Югославия - сърби, хървати, босненци и македонци. Синът на босненско семейство (само на 20) се разболя от рак на черния дроб за който в Канада му казаха, че е терминален и не могат да го лекуват. Ходи в Германия и му дадоха надежда, но трябваше да се плаща. Родителите, които имат още две деца събраха малко пари, но много недостатъчно. Всички от бивша Югославия и моето семейство събрахме пари и момчето отиде да се лекува. За съжаление почина около 5 месеца по късно. Помежду хората няма омраза, поне между 99% от тях.

  44. 44 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#3] от "the_librarian":

    "Другарят Вучич изглежда съвсем удобно е забравил 1885 година"

    Мани "другарят Вучич", ами и авторката нещо удобно забравя ( и не само тя), че първото освобождение на хърватите е на 6 октомври 1918 г., второто освобождение е на 10 април 1941 година ... от себе си - Кралство Югославия е създадено от независима Държава на словенци, хървати и сърби с център в Загреб чрез обединяване с Кралство Сърбия в Кралство на сърби, хървати и словенци със столица Белград (Други народи в кралството - черногорци, българи, албанци, унгарци, власи, немци и т.н., не се признават), което по-късно се преименува в Кралство Югославия.
    И да, Кралство Сърбия (вероломно нападнало васалното на Султана Княжество България през 1885 г.) не е същия правен субект, подписал Версайския мирен договор, а по-късно и Тристранния пакт в едно с Царство България през 1941 г..
    А "световният ред" отново се променя с Парижкия мирен договор от 10.02.1947 г. Спорът, по който всички инатливо мълчат, е дали този договор е още валиден след заличаването на ГДР и разпада на Чехословакия, СССР, СФР Югославия? Дали пък да не поискаме Гърция да ни възстанови платените репариции!?

  45. 45 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Весело

    До коментар [#38] от "irl471142598":

    "Двете се едно и също."

    Сериозно!? Как е решен въпросът със Собствеността при двета, а що не при трите идеологии - комунизъм (от 1848 г.), фашизъм (1921), национал-социализъм (1933)? Или Вие като голтак-пролетарий не знаете какво е собственост, Частна Собственост?
    Как е решен въпросът за Властта - къде има (обществени) Съвети, които не се избират, а се диктуват от управляващата (пролетарска/ралботническо-селска власт) класа, един вид граждански неправителствени организации (в селското общество)?
    Коя идеология се изповядва в Япония, най-верен съюзник в Тристранния пакт и първа започнала "преустройството на света"? Защо в Япония няма нито анти-комунизъм, нито пък комунисти, с които да страхуват населението?

  46. 46 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3014 Неутрално



    Да, национал-социализмът и интернационал-социализмът се различават донякъде към отношението към частната собственост, нормално , в 1917 г малко руснаци са имали изобщо някаква собственост, т.е. нямало е какво да им се отнема. Що се отнася до "висшата раса" ,идеята не е издигана открито в Русия , тъй като амбициите на комунизма са световни. В крайна сметка се оказа обаче , че комунизмът е форма на руския империализъм. От 1917 в Русия до днес са заличени 104 племенни общности...
    До коментар [#42] от "Иво":

  47. 47 Профил на hdp3832211929315508562
    hdp3832211929315508562
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Авторката пише повърхностно без познаване на историята. По времето на НХД в Сърбия е на власт Правителство на националното спасение с председател ген. Недич, което се заклева във вярност на фюрера. По това време двете държави са съюзници. Подписват тристранно споразумение с Германия за това от Сърбия в Германия ( в сегашна Словения) да бъдат отделени 300 000 словенци като в същото време от Хърватска в Сърбия биват преселени 200 000 сърба. В Сърбия съществуват концлагери като напр. Саймище в Белград където сръбската специална полиция убива 30 000 души, между тях и 38 свещеника от СПЦ. От 14 000 евреи в НХД през 1941 г. войната преживяват 7 000. От 15 000 евреи в Сърбия в 1941 до следващата година не доживява нито един и ген. Недич с гордост обявява че Сърбия е юденфрай. Така ако се върви по югокомунистическите шаблони хърватите са усташи ( по- негативно от фашисти или националсоциалисти а не са нито едно от двете) а сърбите са антифашисти.

  48. 48 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3014 Неутрално

    До коментар [#45] от "wanderer":

    Естествено , че никои две идеологии не могат да съвпадат напълно, но тук се хващаме се за различия, идещи от национални особености , не еднакво развитие на обществата, история и пр. Целите на национал социализма и интернационал социализма са на идентични. С победата си срещу Германия ,Съветска Русия се разграничи и оправда налагането на идеологията си по света и тезата че комунизма няма нищо общо с национал социализма... Могат ли врагове да бъдат идентични ?

  49. 49 Профил на kalina71 СУПЕР
    kalina71
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#24] от "brazza":

    Братя-близнаци са!

  50. 50 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    Фашизъм и антифашизъм няма, но прелива от нацизъм и от двете страни.
    А българите са страдали достатъмно от сръбския национализъм. Не си правим никакви илюзии.

    Judjuk
  51. 51 Профил на Феноменология на духа на ДеПеСе
    Феноменология на духа на ДеПеСе
    Рейтинг: 813 Неутрално

    [quote#19:"the_librarian"][/quote]
    https://www.nps.gov/articles/secret-symbol-of-the-lincoln-memorial.htm
    Ако интерпретираме думата Фасция излиза че и Хан Кубрат е бил фашист говорейки за снопа с пръчки на синовете си.

    Новият евроатлантик - Баща - полковник от Първо Главно Управление на ДС. Майка му - офицер от Шести отдел на ПГУ, Дядо му - партизанин, генерал, началник на Трето ГУ на ДС, член на ЦК на БКП, братовчед на Петър Младенов - бивш член на ЦК на БКП, министър на външните работи и първи секретар на ЦК на БКП на НРБ, Брат му - началник на Четвърто ГУ на ДС, партиен секретар на МВР на НРБ, Чичо му- офицер от Шесто ГУ /политическото/ на ДС. Всички ръководни членове в БКП.
  52. 52 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Весело

    До коментар [#48] от "irl471142598":

    "Целите на национал социализма и интернационал социализма са на идентични."

    Глобализъм!?😁

    "Могат ли врагове да бъдат идентични ?"
    Битката между "идентични" е най-смъртоснна, "100 годишната война", сега -Украйна и Русия.

    "С победата си срещу Германия ,Съветска Русия се разграничи и оправда налагането на идеологията си по света "

    В това съждение има три спорни момента: "победата", "разграничи" и "оправда". "Победата" и за трите държави-победителки е всъщност "отказ от победа". С изключение на Германия и Полша, които са специален случай (нещо като Балканите и Османската империя на Берлинския конгрес), останалите държави нямат (драстична) промяна в територии и суверенитет, поне юридически. Дори за някои не може да се каже дали са "победители" (Чехословакия, Дания, Холандия, Белгия) или са победени (Австрия, частично - Югославия, Словакия, Украйна).

    Комунистическата идеология било в лицето на СССР или международния комунистически интернационал не се е разграничавала от национал-социализма. Национал-социализмът се явява като ревизия на Версайските договори. Такава ревизия иска и СССР, и не само той (в България, Унгария комунистите подкрепят Хитлер). Това е общото. Но Комунистическата идеология се променя след ВСВ като са заимствани някои немски форми на управление (и технологии). Идеята за световна революция (към 1936 г.) отпада. Лениновата идея за революция/преврат в отделна страна също отпада (след войната във Виетнам) Косвен факт, че няма пълно отричане на национал-социализма, е комунистическата пропаганда, която използва "фашизъм" за всичко, което отрича (монархо-фашизъм, фашистки лагери, фашистки съюзници), и в краен случай, когато се отнася за Германия, 1933-1945, "хитлеризъм", което пък няма голям смисъл. Нещо като "сталинизъм", "живковизъм", от които комунистите априори, уж априори са се отрекли от "култа към личността". След "денацификацията" на окупираната Западна Германия от американците преди 70-80 години, Русия в лицето на Путин чак сега се пресети за нацизма и денацифицирането му. А "теоретици" почнаха да бълват "ислямо-фашизъм", "либерало-фашизъм", "рашизъм" и тям подобни "умнотии" като антисемитизма (срещу палестинци или други семити!?).
    Единственото разграничаване на съветските комунисти е от комунистите на Пном Пен в Камбоджа. А по времето на Сталин и от комунистите на Мао Дзедун.

    Никоя идеология (религия) не се оправдава. Само сменя аргументите за Вярата в нея (под формата на нео-, пост- или наглото "края на света"). В случая, от "създаване на революционна ситуация"/износ на революция се мина към "помагане на бедните и потиснатите" и "показване на предимствата на социализма" ...докато светът не беше треснат от петролната криза. И гладът за енергия (индустриализация) потисна идеологическите напъни, дори и на Мао Дзедун. Родиха се формулировки "социализъм/капитализъм с човешко лице", "развито (и по-развито до разголване) общество" и последния хит "отворено общество" (пълно разголване) в търсене на "нов път" или "нов ред" от хардлайнерите.

    Но идеята беше за собствеността. Всяка идеология за да е идеология трябва да каже каква ще е собствеността - "неприкосновена" (частна), "споделена" (кооперативна), общонародна" (държавна), "дадена от Господ", "завоювана (честно)"... Това определя и начинът на размяна на стоките (по Маркс -производствените отношения) - според нуждите, според търсенето, според престижа, според упражняването на власт/богатство...
    Няма как две идеология, дори и да ползват сходни форми на управление (диктатура), едната да отрича собствеността, а другата да я обогатява, да бъдат сходни (близнаци).

  53. 53 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    [quote#4:"the_librarian]"Като си толкова сведущ, я сподели в периода между 30 ноември 1939-та година и 22-ри юни 1941-ва година, СССР какви са били - фашисти или антифашисти?[/quote]

    ++++++

  54. 54 Профил на Петър Тодев
    Петър Тодев
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    39 Профил на irl471142598
    СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 2729
    13:32, 07 авг 25
    Разстроено
    До коментар [#12] от "brazza": "Фашизмът е идеология". О.к. , а комунизмът да не е спелеология?

    Младок, комунизмът като идеология е много по-теоретично разработван , а и по-дълго прилаган от фашизма. Ленин е най-издаваният автор в света...

    Двете се едно и също. Не напразно братчетата немски национал -социализъм и руски интернационал-социализъм бяха договорни съюзници година и половина, а партиите им бяха "работнически"...
    Прочее, комунизмът в световен мащаб унищожи много повече хора от фашизма, но кой да чете ...

    ++++++++++++++

  55. 55 Профил на Al Tatzov
    Al Tatzov
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#4] от "the_librarian":

    Друга.че червено валце ди се хообъркал

  56. 56 Профил на Al Tatzov
    Al Tatzov
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#15] от "uq":

    Другарю вие потомците на АБпФК, винаги сни били сърбофири и ангибългари

  57. 57 Профил на Al Tatzov
    Al Tatzov
    Рейтинг: 526 Неутрално

    АНТИБЪЛГАРСКА И ПРОСРЪБСКА СТАТИЯ

    Съвсем ясно си личи Неомарксисткия уклон към историята и просръбската тенденция
    Сърбия е исконен враг на българите, хърватите и албанците и от 150 г -главният смутител на Балканите с проекта "Велика Сърбия".
    Сърбия измисли "македонската нация"и извърши геноцид над българите от времето на Нишкото въстание, та до днес. Трябва да си голям антибългарин, за да възхваляваш Великосръбския шовинизъм и да плюеш собствения си народ с цитати от врага на българите, Вучич.
    А иначе, винаги сме били братя с хърватите в борбата срещу "Велика Сърбия". Да не забравяме, че главният защитник в процеса срещу българите-студенти в кралска Югославия е адвокат Анте Павелич, а пък Героят Владо Черноземски обучава групата си за операцията по утрепването на крал Александър, именно с хърватска помощ.
    Слава на Героите и низвержение в Пъклото на антибългарите!
    Амин!

  58. 58 Профил на Al Tatzov
    Al Tatzov
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#54] от "Петър Тодев":

    Между 100 и 150 млн човека в периода 1918 - 1991, в целия свят. Най-много в Китай, Русия, Югоизт. Азия, Африка, Европа и Латинска Америка

  59. 59 Профил на wqweto СУПЕР
    wqweto
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Болшевиките и по време на ВСВ и в момента удобно застават под знамената на антифашизма, но всички знаем че това е пълна лъжа, вълк в овча кожа и че тяхната идеология е много по-жестока от фашизма и е избила милиони собствени граждани без съд и присъда, че концлагерите са създадени от тях за геноцид на несъгласните (украинци, поляци, руснаци и пр.) много преди ВСВ и че всичко е пунта мара за пред международната общност за да се привлекат "полезни идиоти" от Запад да им суфлират наратива за равенство докато се установи победата на комунизма в целия свят след което същите ще бъдат елиминирани. Чак по-късно им се охлаждат амбициите и търсят победата на комунизма само в СССР чрез масов терор и убийства.

    Евем ти и антифашистите!

  60. 60 Профил на Al Tatzov
    Al Tatzov
    Рейтинг: 526 Неутрално

    "ФАШИЗЪМ"
    е комунистически терминът, въведен от Коминтерна 30-те години. Визира се Националсоциализма в Германия на хитлеровата Германска НационалСоциалистическа Работническа Партия (NSDAP), но е неудобно да се споменава думата "социализъм ", води до неприятни аналогии...ха-ха-ха
    А "фашизъм" е идеологията на Фашистката партия на Мусолини, мигове идеология има малко общо с националсоциализма...Мусолини не преследва евреите, не създава концлагери, Враговете си не изтребването, а ги вкарва в затвора, при това за умерени срокове...Всъщност тай-много пострадва Мафията, която фактически е унищожена...
    Така, че терминът "фашизъм" е носене и употребата му издава марксистко/неомарксистко/левичарско мислене...ха-ха-ха

  61. 61 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 692 Любопитно

    [quote#38:"Кортик"][/quote]

    Какъв Сталин, бре, алоооо? Думата е измислена от един еврейн, през 1919 г....Какъв Сталин, какъв Хитлер тогава....Вземи чети малко по-сериозна литература!

  62. 62 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Любопитно

    До коментар [#57] от "Al Tatzov":

    "Героят Владо Черноземски"

    "Тевтонския меч" на Херман Гьоринг !?

    И след това геройство българското правителство на 19-сто майските превратаджии на Кимон Георгиев практически ликвидира дейността на ВМРО.
    "Фашисти" срещу "фашисти"? Или според пропагандата "монархо-фашисти" (включително и Александър I Караджорджевич) срещу "усташи" (национал-социалисти)😂

  63. 63 Профил на Al Tatzov
    Al Tatzov
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#50] от "Judjuk":

    Другарй що е нацизъм, бе уважаеми?
    Дали не е вационалСОЦИАЛИЗЪМ?
    А социализма не беше ли любимата идеология на дедовците ви АБпФК?
    Защо ривеш тогава?

  64. 64 Профил на Al Tatzov
    Al Tatzov
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#62] от "wanderer":

    Другарю, симплизмите които си надращил, кво доказват?
    Тевтонско-марксистка stultitia...ха-ха-ха

  65. 65 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2495 Весело

    До коментар [#64] от "Al Tatzov":

    Само питам в Тевтонско-марсилската сага кой какъв "фашист" се явява.
    Едната гледна точка: "Не е случайно, че на 1 септември 1934 г. Херман Гьоринг изпраща писмо до помощник-военното аташе на Германия в Париж - капитан Шпайдел, с което го информира за разработената операция “Тевтонски меч". Писмото Шпайдел го получава след два дни, а отговорът му до втория човек в германския Райх е от 3 октомври 1934 г.

    В него посочва, че “ в съответствие с Вашите указания подготовката на операцията “Тевтонски меч “ вече е завършена. Аз подробно обсъдих с г-н Ванчо Михайлов всички възможности. Ние решихме да проведем операцията в Марсилия: там ще се срещнат двете интересуващи ни лица."Владо шофьора “ е подготвен".

    До края на живота си Иван Михайлов пази мълчание за връзките си с германците, но съмненията за това остават най-вече при осигуряване на поверителната информация за маршрута и обезпечеността на сръбския кралски кортеж."
    liternet.bg/publish4/bgyrdev/istoria/kgeorgiev.htm

    Ей я другата гледна точка:
    "На 19 май 1934 г. Политическият кръг „Звено" с помощта на Военния съюз и поддръжката на някои привърженици на протогеровистката ВМРО извършва държавен преврат. На власт идва правителството на Кимон Георгиев, некриещо симпатиите си към Югославия, а и самият български цар поддържа дружески отношения с югославския крал. Но той винаги е бил известен със своето двуличие, та не е нужно да търсим подтекст в публичното му държане с югославския монарх. Едно от първите действия на превратаджийското правителство е да забрани Вътрешната организация, като подлага на преследвания и арести нейните дейци. Пред опасността да бъде заловен и убит, водачът на ВМРО Ив. Михайлов, поема пътя на тежката и принудителна емиграция, която продължава за него до края на живота му в Рим на 5 септември 1990 г. Преди да напусне границите на страната през юни 1934 г., Ив. Михайлов нарежда с окръжно на дейците на ВМРО да не оказват никаква съпротива на българските военни власти и да предават доброволно оръжието си"
    www.sitebulgarizaedno.com/index.php?option=com_content&view=article&id=427:-1934-&catid=29:2010-04-24-09-14-13&Itemid=61

  66. 66 Профил на Ognyan Petkov
    Ognyan Petkov
    Рейтинг: 342 Неутрално

    До коментар [#1] от "brazza":

    Комунистите на Тито с нищо не са по-добри от фашистите.

  67. 67 Профил на Ognyan Petkov
    Ognyan Petkov
    Рейтинг: 342 Неутрално

    До коментар [#53] от "Петър Тодев":

    Не е Ноември, а още Септември. На 15 същия месец 1939г. съветски войски нахлуват в Полша от Изток и се срещат с братските немски войски. Имало е и общ парад, който е документиран със снимки и филми. Трябва да се пуска всеки ден да го гледат червените чугунени глави.

  68. 68 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#67] от "Ognyan Petkov":
    Имало е и общ парад, който е документиран със снимки и филми. >>> И са се прегръщали радостно, като...съветски и американски войници на Елба през 1945.:)

    "The glory of God is intelligence"
  69. 69 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#54] от "Петър Тодев":...а партиите им бяха "работнически".
    >>> Да си спомним и за участта на Ернст Телман:..13 марта 1932 года наряду с Адольфом Гитлером и Теодором Дестербергом Тельман выдвинул свою кандидатуру на пост рейхспрезидента против Гинденбурга, набрав 13,2 % голосов в первом туре и 10,2 % во втором. На выборы КПГ шла под лозунгом «Кто голосует за Гинденбурга, тот голосует за Гитлера, кто голосует за Гитлера, тот голосует за войну». ...
    В ночь с 27 на 28 февраля 1933 года в Рейхстаге произошёл пожар. Национал-социалисты использовали его как повод запретить компартию и арестовать многих видных коммунистов. Тельман был арестован 3 марта, за два дня до выборов, на которых коммунисты получили 4,8 млн голосов — 81 место в рейхстаге.....Застрелен в августе 1944 года после более чем одиннадцати лет одиночного заключения, предположительно, по прямому приказу Адольфа Гитлера.
    Да добавя и че М.Литвинов дългогодишен външен министър на СССР, англофил и американофил е сменен с Молотов в началото на 1939. Той е бил силно против всякакви опити за сближаване с нацистите..

    "The glory of God is intelligence"
  70. 70 Профил на дедо Андро СУПЕР
    дедо Андро
    Рейтинг: 544 Неутрално

    ... противопоставяйки се на отделянето на Хърватия от някогашната Съюзна федеративна република Югославия.
    —цитат от коментар 0 на Статията


    Само за протокола и за спазване на истинските наименования на тогавашните държави:
    Наименование "Съюзна федеративна република Югославия" не съществува!
    Разпадна се Социалистическа федеративна република Югославия (Социјалистичка Федеративна Република Југославија), като последна от нея се отдели Македония.
    Останаха две републики - Сърбия и Черна Гора, които се обединиха в едно: Съюзна Република Югославия (Савезна Република Југославија.
    Тази държава просъществува само три-четири години, като впоследствие се отдели Черна Гора и Сърбия остана сама.
    Така днес съществуват двете държави Република Сърбия (Република Србија) и Република Черна Гора (Република Црна Гора.)

  71. 71 Профил на irl471142598 СУПЕР
    irl471142598
    Рейтинг: 3014 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ognyan Petkov":

    Напротив, по-добри са. Избили са много повече от нац-социалистите...
    Октомври 1945, 50 хиляди усташи със семействате, вкл. с малки деца, бягайки към Италия са избити до крак ,за два дни, заградени в дефиле,в един от притоците на Дрина , от титови партизани, с помощта на Червеноармеска артилерия.

    Вж Миша Глени, "Балканите 1804-1999 "





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #