Предозиране: В часове по "Защита на Отечеството" 3D принтери ще разчленяват оръжия

Предозиране: В часове по "Защита на Отечеството" 3D принтери ще разчленяват оръжия

Янка Такева
Янка Такева
Рубриката на "Дневник" "Предозиране" започна преди години със събиране на абсурдите на посланията в хода на предизборната кампания през 2014 г., но българската публична среда продължава да подава нови сюжети.
Програмата за обучение по "Защита на Отечеството", предлагана от министерствата на образованието и на отбраната, се приема "с голямо задоволствие" от учениците и от родителите. Момичетата реагират по-емоционално, а момчетата - "с манталитета на мъже които утре може би ще отговарят за националната сигурност."
Това коментира пред БНТ лидерът на синдикат "Образование" в КНСБ Янка Такева, която изцяло защити програмата като основен аргумент срещу възраженията, че програмата е архаична беше това, че обучението ще е дигитално. "Вие знаете ли, че всяко училище има 3D принтери и по биология може да се направи така, че всички неща, свързани със сърце или, да кажем, бъбреци и така нататък, дихателни органи - всичко на този 3D принтер да се разчлени, да се види...да се запознаят какви са въоръженията, които използват в Българската армия", поясни тя в спор по темата с директора на "Националната мрежа за децата" Георги Богданов.
Тя не коментира предположението му, че защитава инициативата само в качеството си на синдикалист, но и като член на движение "Русофили", след което потърси аргументи и в полето на "джендър идеологията" - неизяснено смислово понятие, лансирано напоследък от лидера на БСП Корнелия Нинова.
"Знаете ли колко деца се прибраха от други образователни системи в България заради джендър обучението?! Родителите казват: Не знаем дали, ако оставим децата, ще се приберат момчетата момичета, а момичетата момчета", каза Такева, но не поясни, нито беше попитана за колко такива случаи знае, от кои държави идват и как се е сдобила с тази информация. Нито изясни какво общо има темата за обучението по "Защита на Отечеството".
Проектонаредбата на двете министерства е в процес на обществено обсъждане, а крайният срок за мнения е 25 март. Тя превдижда в 10 и 11 клас в часовете на класа военни и запасняци да обучават учениците по историята на въоръжените сили, как се процедира с невзривени боеприпаси, как да съдействат на армията в борбата срещу разпространяване на оръжия за масово унищожение, незаконен трафик на оръжие и тероризъм и още много военни теми.