Предозиране: Костадинов си призна, че лично допринася за нелегалната търговия

На живо
Заседанието на Народното събрание

Предозиране: Костадинов си призна, че лично допринася за нелегалната търговия

Костадин Костадинов
Костадин Костадинов
Рубриката на "Дневник" "Предозиране" започна преди години със събиране на абсурдите на посланията в хода на предизборната кампания през 2014 г., но българската публична среда продължава вече над десет години да подава нови сюжети.
В устрема си да громи търговските вериги като "грабителски" и "монополисти" лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов неволно си призна, че лично допринася за съществуването на сив сектор в българската икономика като пазарува от нелегални мрежи.
На дискусия в БТА той каза, че не пазарува храни от търговски вериги, а в тайни интернет платформи, където производителите се укриват, за да не плащат данъци и за да не се контролира качеството на продукцията им.
"Хората, които искат да купуват българска храна, знаят че много трудно могат да я намерят в чуждите вериги. В резултат търсят истинска българска храна от групи в интернет. Интересно е, че те са тайни, защото българските производители трябва да се крият от българската държава. Хората като мене, които си купуват такава храна, знаят, че те са тайни, защото биха станали предмет на репресии от най-различни институции - като почнем от НАП и завършим с БАБХ", каза Костадинов. Видео от изказването му е публикувано в профила на "Възраждане" във "Фейсбук".
Националната агенция за приходите предупреди в началото на данъчната кампания, че доходите от продажби в интернет следва да се обявяват в данъчната декларация. Това важи и за земеделските стопани, които не са еднолични търговци. Данъчните събират информация за сделките и чрез куриерските фирми и пощите.
Така с пренебрежението си към събираемостта на данъците и към правилата за прозрачност и безопасност на пазара на храни партийният лидер показа и подкрепа за сенчестия бизнес.
Като човек, който няма впечатления за предлагането в търговските вериги, лидерът на "Възраждане" пропуска, че от години веригите организират фермерски пазари, създават собствени марки, под които продават произведени в България храни, като например "Родна стряха", "Българска ферма" и други. Освен това чрез посредничеството на веригите български производители пласират пдродукцията и на външни пазари. По данни само на една от веригите за две години оборотът на българските производители през нейните магазини е 2 млрд. лв. (2020 - 2022), като 10 на сто от тази стойност - в магазини в чужбина. Оборотът на веригите е на светло, а заплатите в тях - привлекателни.