Козметичните компании прогнозират по-големи продажби

Козметичните компании прогнозират по-големи продажби

Българските производители и вносители на козметика разчитат на по-големи продажби през тази година заради предлагането на нови продукти, повишената потребителска култура и конкурентоспособността на продукцията.

В търговията с козметични продукти се забелязва тенденция към увеличаване на оборота, каза за "Дневник" Георги Атанасов от отдел "Стратегически маркетинг" на "Арома" АД. През последните две-три години търсенето на българска козметика се увеличава, обясни той. Една от основните причини за това е растящото предпочитание към продукти от естествени съставки, характерни за много от българските изделия. Не се притесняваме от чуждите компании, защото българската козметика си е извоювала място на пазара у нас, каза Атанасов.

Въпреки цялостната стагнация на българския пазар козметичните компании периодично излизат с нови колекции, обясни Милена Радева, организатор на изложението за козметика, парфюми и фризьорство "Аромати", което се открива в сряда в София.

"Ако някоя марка козметика не подновява концепцията и продуктите си на всеки два месеца, почти винаги се забелязва спад в продажбите", каза Надя Иванова, мениджър в "Стамбули България", вносител на козметика. Компанията работи с около 1800 магазина в цялата страна.

Пазарът на декоративна козметика (червила, спирали, боя за коса, пудра, руж, сенки за очи и др.) у нас е един от перспективните и бързо разрастващи се, смятат специалистите. Доказателство за това е, че световни компании като "Есте Лаудер", "Кларинс", "Клиник", "Орифлейм", "Ейвън" и др. са открили представителства в България.

Козметичният пазар е разделен на няколко ценови сегмента според финансовите възможности на потребителите. В ниския клас са продуктите, които струват от 1 до 10 лв., в средния - от 7 до 20 лв., а при високия - от 20 до над 100 лв.

"Декоративната козметика в страната разчита на около 200 хил. платежоспособни дами, които са постоянни клиенти", заяви Венета Михова, служител в "Ширио" ЕООД, вносител на немска и италианска декоративна козметика от среден ценови клас. Според Валентина Бешевишка от "Ейвън" българката е много взискателен потребител, цени качеството и новостите. "Заради ограничената покупателна способност до голяма степен изборът и решението за покупка се определя от цената", посочи тя. Най-търсени са козметичните продукти за очи и устни, като тенденцията у нас следва световната. През 2001 г. представителството на "Ейвън" у нас е реализирало ръст на продажбите от 140% в сравнение с предходната година.

---------------------------

Изложението "Аромати" ще се проведе от 27 февруари до 3 март в НДК в София. На него със свои щандове ще участват 36 компании, 12 от които са български производители. Всеки от участниците ще предлага новите си продукти на по-ниски цени от тези в търговската мрежа. "Арома" ще представи трайна боя за коса с повишена трайност на цвета и серия шампоани със съставка против косопад. "Българска роза Севтополис" ще изложи козметични и хигиенни продукти на натурална основа, "Рефан" - колекция безалкохолни парфюми, "Велла" - нова колекция боя за коса в червени тонове, "Форте суидън" - нови аромати на световните марки "Роко Бароко", "Бенетон", "Дизел" и др.